Update: United Vansen reageert op 'ADO-bod': 'De club is niet te koop'

    Update: United Vansen reageert op 'ADO-bod': 'De club is niet te koop'

    zaterdag 10 november 2018 om 20:56

    Een groep Haagse investeerders is van plan om ADO Den Haag binnenkort over te nemen, meldt Voetbal International donderdagavond. De club is al jarenlang in handen van de Chinese investeringsmaatschappij United Vansen (UVS), maar kampt nog steeds met financiële problemen.

    Volgens VI heeft ADO een gat in de begroting, dat men wil dichten met een storting van twee miljoen euro door UVS. Deze betaling werd enkele maanden geleden al verwacht, maar het bedrag staat nog altijd niet op de rekening van de Hofstedelingen. UVS stuit op de Chinese wetgeving: deze heeft geen problemen met het investeren in het buitenland, maar wel met het dichten van financiële gaten in het buitenland met Chinees geld.

    Een groep lokale investeerders wil de club nu weer overnemen. UVS lijkt hier echter niet zomaar mee in te stemmen, ondanks de moeizame relatie met de Haagse achterban. Volgens VI zal het bod van de Haagse zakenmensen beduidend lager liggen dan de negen miljoen euro die de Chinese investeringsmaatschappij heeft betaald om ADO over te nemen. UVS heeft in de loop der jaren twintig miljoen euro in de club gepompt, maar deze investeringen zijn hoofdzakelijk gebruikt om schulden af te betalen.

    Update 10/11, 20.56 uur: ADO Den Haag is niet te koop. Dat laat United Vansen in een verklaring weten. 'We hebben herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat er sprake is van investering op een lange termijn. Ons bedrijf heeft een tienjarenplan en ADO Den Haag vormt het centrum van dat plan. Wij willen dat deze investering goed is voor ADO Den Haag, UVS en het voetbal in Nederland en China in het algemeen', citeert VI. 'Wij hopen dat deze verklaring – ONZE AANDELEN ZIJN NIET TE KOOP – alle onrust rond de club en de ploeg zal wegnemen.'

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Poll

    Zou een overname door lokale investeerders ADO vooruit helpen?

    (1744 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 22:15
    Zou mooi zijn, maar of dit ooit zover zal komen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 22:19
    Zou zeker mooi zijn, maar ik zou er als UVS zijnde niet mee akkoord gaan. Volgens het artikel al 30 miljoen lichter, dan ga je vast niet met 7 miljoen (o.i.d.) akkoord.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 22:20]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    donderdag 8 november 2018 om 22:36
    Aan de andere kant: als je de komende vierde jaar nog eens 15 miljoen (ofzeau) verliest.... Dan is 7 miljoen bijna (22 miljoen) pure winst ;-)............ mits je die 30 al hebt afgeschreven :-)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 22:39
    Uiteraard, maar stel het gaat opeens goed en je kan 15 miljoen voor ADO krijgen, dan ben je mooi in de aap gelogeerd.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1775
    donderdag 8 november 2018 om 23:14
    ADO wordt nooit een grote club.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 23:17
    Het is al een grote club inderdaad.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:29
    Ado heeft wel de potentie om structureel in de top 6 te eindigen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:11
    Dat zeker en dat hebben ze in het verleden ook gedaan.
    Vind ik leuk
    CPP +775
    vrijdag 9 november 2018 om 01:32
    Structureel? Van de eerste divisie zeker LOL
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:34
    Historie jochie heb jij geen kennis van
    Vind ik leuk
    CPP +775
    vrijdag 9 november 2018 om 01:42
    Jij denkt echt omdat ze rond 65 een paar keer zesde zijn geworden dat ze nu structureel in de top 6 ‘ horen’? Echt om te lachen. Ado gewoon een leuke ploeg die zonder babi pangang lekker bovenaan rechterrijtje moet proberebn te spelen.
    Vind ik leuk
    TheManager +447
    vrijdag 9 november 2018 om 06:42
    Ado kan gewoon in potentie zeer zeker structureel mee gaan doen in de bovenste rijtjes hoor! Punt echter is dat het nu nog een toekomstperspectief is en er dingen moeten veranderen.

    Financieel kan het nu niet mee, maar het zou met een goed plan zeer interresant kunnen zijn om te investeren in ADO.
    Je vergeet voor het gemak dat Den Haag een zeer grote stad is en de regio Westland over voldoende talent beschikt. Daarbij zijn er veel evenementen, bedrijven e.d. waar ADO een uithangsbord voor zou kunnen vormen of als aanbieder (denk aan concerten e.d.) in kan fungeren.

    Qua opleiding, qua marketing, qua club, qua stadion, qua achterban etc. zijn er meer dan voldoende doorgroeimogelijkheden.

    Ado is wat dat betreft een aantrekkelijke club.

    De vraag echter is of er een keer een echt serieuze (groep)investeeerder(s) komt met een goed bestuur en een concreet stappenplan om echt te kunnen groeien. Eerder groeide ze ook vrij rap tot een degelijke eredivisievlub, zo’n stapsgewijze groei naar de top 6 zie ik ze gewoon maken. Niet nu, maar zeker wel in de toekomst.
    Vind ik leuk
    John M. +4762
    zaterdag 10 november 2018 om 21:05
    Ik denk, dat zo lang ADO in chinese handen is, zullen eventuele inversteerders huiverig zijn er geld in te brengen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 21:50
    Markt in Azië is veel groter. We hebben ook China southern airlines als sponsor. Kyocera is er ook nog, meer Aziatische sponsoring is nodig, die betalen meer.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 22:29
    Wou net zeggen...die Aziatische bedrijven betalen meer dan die krenterige NLse bedrijven.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 22:30
    Zo is het maat!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 22:48
    Alleen de deze snap ik niet zo maat.



    We schurken elk jaar dichter tegen de middenmoot aan. Ondanks een mindere fase. Ik als supporteren zie een legio aan verbeteringen te opzichte van voor de overname.


    Schurken nogmaals tegen subtop aan en moddenmoot spelen we al jaren in. Moest het ff kwijt hoor:D
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 22:50
    Ik geef je gelijk. Maar sommige clubs zijn wel iets verder. AZ is ook middenmoot, er is verbetering mogelijk. Verbeteringen zien we elk jaar weer dus hoop dat we doorpakken en blijven.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 22:54
    Bedoel je op dit moment of structureel? AZ is de laatste 10 jaar gewoon een structurele subtopper en wij een middenmotor.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 22:58
    Je hebt gelijk. Ben stoned 😁
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 23:03
    Hahaha stoney Maloney. Fijne avond en niet te veel paffen maat.

    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    zondag 11 november 2018 om 00:35
    Helaas komen de grote sponsors vooralsnog niet naar Den Haag. Potentie genoeg! Daar ligt het niet aan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zondag 11 november 2018 om 00:37
    Het zal best wat tijd kosten. Is niet erg. Liever rustig aan en een blijvertje.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    zondag 11 november 2018 om 00:43
    Duidelijk is dat de Chinezen ADO niet ban de hand gaan doen. Hopelijk gaan ze serieus geld in ADO steken.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 22:27
    Chinese sponsors heb je meer aan.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5300
    zondag 11 november 2018 om 06:47
    Tot aan de fusie in de jaren 70, op een enkele slechte periode na, toch een jaar of 60 in de top 5 gestaan.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1024
    zondag 11 november 2018 om 19:22
    Jaren 60 en 70 was ADO een vaste subtopper.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1024
    zondag 11 november 2018 om 19:20
    ADO was een vaste subtopper, dus lul geen onzin.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 06:59
    Als je even nadenkt, dan is dat zo gek nog niet. Die stap is zo groot niet en met stadion, naam en achterban is de groeipotentie er wel.
    Vind ik leuk
    allround +1657
    vrijdag 9 november 2018 om 08:39
    dat klopt. Maar het heeft wel bestaansrecht.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 08:53
    Waarom zou het geen bestaansrecht kunnen hebben?
    Vind ik leuk
    allround +1657
    vrijdag 9 november 2018 om 08:59
    dat bedoel ik ook.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 09:01
    O sorry, las het ff verkeerd. Dacht dat je zei heeft het wel bestaansrecht

    👍🔰
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:10
    UVS gaat never nooit met minder akkoord en dat hebben ze eerder kenbaar gemaakt en dat lijkt me logisch ook.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    vrijdag 9 november 2018 om 01:16
    De inkomsten die ze vanuit het Chinese investeringsproject hebben gekregen kunnen natuurlijk al dusdanig zijn dat ze al de kosten zijn. Dat investeringsproject is ook de reden dat ze ADO gekocht hebben.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:20
    Maar weet 100% dat het geen 30 miljoen euro. 10 voor de club betaald. 1.7 mljn eerste betaling en daarma 2 mln euro en 4 mljn als zogenaamde lening ontvangen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 21:47
    Dat is hetzelfde als ik weet. Grote duimen bij de VI. Cijfertjes vallen tegen, ze willen scoren.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 21:48
    Scoren op andermans rug is zo goedkoop en achterbaks.
    Vind ik leuk
    Laliga +2160
    vrijdag 9 november 2018 om 01:05
    Indd die gaan hier echt niet mee akkoord , plus wat zijn verder de mogelijkheden financieel?? Stel die investeerders hebbe nog eens 40/50 miljoen achter de hand oke maar als ze niet de middelen hebben verder gaat het ado dan helpen?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:09
    Hoe kom je aan 30 miljoen als ik vragen mag? UVS heeft 10 miljoen betaald om de club over te nemen en de rest van de investeringen maakt 20 miljoen, maar geen 30 miljoen euro.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    vrijdag 9 november 2018 om 01:14
    Ik ging er van uit dat de 20 miljoen nog bovenop het aankoopbedrag kwam.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:17
    Neenee zo zit het niet in mekaar.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    vrijdag 9 november 2018 om 01:19
    Dan nog vind ik een schuldenlast van bijna 10 miljoen vrij fors, klopt dat wel?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:21
    Toen UVS de club overnam had het beloofd een betaling vam 3.7 mln euro te doen maar we weten allemaal hoe dat toen afgelopen is.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    vrijdag 9 november 2018 om 01:23
    Dat klopt, maar volgens dit artikel is er 20 miljoen geïnvesteerd en ging het grootste gedeelte van dit geld naar het aflossen van schulden. Zoveel schulden had ADO toch niet?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:28
    Niet alles geloven wat ze schrijven. Ze hebben er zovaak naast gezeten.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    vrijdag 9 november 2018 om 13:43
    Misschien dat UVS de Glazer-truc hebben uitgehaald, een club kopen en het aankoopbedrag als schuld van de club aan hen toekennen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 21:45
    Klopt niet hoor. Verre van zelfs!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 21:46
    Klopt maat.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 21:50
    Sowieso maat!
    Vind ik leuk
    Voebtal +7548
    donderdag 8 november 2018 om 22:22
    Waarom kopen psv of ajax deze club niet? Dan kun je meteen je tweede garnituur spelers in de ED ervaring laten opdoen. Misschien dat Ajax gevoelig ligt.. maar psv heeft ook de middelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 22:26
    Alle grappen en grollen daargelaten, het lijkt me dat dit ook gewoon niet zou mogen?
    Zoals die kerel van Red Bull ook steeds de regels moet verdraaien voor de Eufa.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8948
    donderdag 8 november 2018 om 22:26
    Daar zullen ze in Den Haag niet zo blij mee zijn en dat zal ook nooit gebeuren:-)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9417
    donderdag 8 november 2018 om 22:35
    Wordt niet toegestaan. That's all. En dan nog: zo'n uitgave krijg je er nooit door bij je RvC en achterban.
    Vind ik leuk
    Tim +4717
    donderdag 8 november 2018 om 22:18
    Kan Van Zweden in z'n eentje wel aftikken toch?
    Vind ik leuk
    Lampenpit +829
    donderdag 8 november 2018 om 22:19
    Van zweden roept alleen maar, daar heb je geen fuck aan.
    Vind ik leuk
    Tim +4717
    donderdag 8 november 2018 om 22:20
    Het is ook een lul de behanger..
    Vind ik leuk
    The Iceman +10282
    donderdag 8 november 2018 om 22:29
    Van Zweden heeft zo’n 8,5 miljoen aan de verkoop van Swansea overgehouden. Natuurlijk verdient hij ook met z’n behangparadijs, maar in z’n eentje die club kopen zou een beetje overdreven zijn.
    Vind ik leuk
    allround +1657
    vrijdag 9 november 2018 om 08:57
    Die van Zweden moet met zijn handen van ADO afblijven. Het bestuur wil totaal niet met hem zaken doen, dan wel geassocieerd worden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:20
    Lijkt me opzich gewoon beter als de club in handen is van mensen die zich ook echt verbonden voelen met de club.
    Vind ik leuk
    the hague +274
    vrijdag 9 november 2018 om 08:16
    Van zweden en Co die moet je met een korreltje zout nemen UVS gaat de aandelen echt niet verkopen
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    donderdag 8 november 2018 om 22:30
    Ik ben niet echt bekend met de in and out's van den Haag , maar als ik lees dat er ruim 20 miljoen is ingepompt om vooral schulden mee te voldoen en er nog steeds geen sluitende begroting is , dan vraag ik mij echt af wat gaat er in godsnaam mis in den Haag ? Waar gaat al dat geld naartoe ? Zeker niet richting de selectie gezien hoe middelmatig die is met veelal goedkope spelers. En dit is niet om proberen te beledigen ofzo , want vind ADO een mooie volksclub , maar vraag het mij serieus af. Maybe midden Noord wat verklaringen hiervoor?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 22:34
    Waar al dat geld blijft is inderdaad wel een goede vraag. Nou heb ik ook mijn vraagtekens bij 20 miljoen voornamelijk schulden afbetalen. Als ado bijna 20 miljoen schuld had waren ze wel failliet geweest.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    donderdag 8 november 2018 om 22:36
    Ja ik vind het ook beetje vaag allemaal. Hoop dat er iemand van ADO wat meer info hierover heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 00:17
    Het was ook geen 20mil schuld in die 20mil zit ook het bedrag wat zij hebben betaald om ADO over tenemen
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    vrijdag 9 november 2018 om 00:22
    Kijk, dat is al iets logischer. Staat nogal vreemd in het artikel.
    Dan nog kom je uit op 10 miljoen schuld, wat me ook niet lijkt te kloppen?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:33
    10 miljoen schuld is er niet geweest. Toen UVS de club overnam schreef ADO al jaren op rij zwarte cijfers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:21
    Denk dat ze niet praten over een schuld van 10mil nu maar wat hij erin heeft gestopt vanaf dag 1 dat hij ADO bezit.. als daar pak weg een gemiddeld tekort van 2 a 3 mil op je begroting ieder jaar zou je op zn bedrag komen. Of het bedrag überhaupt klopt zet ik ook mijn vraagtekens bij..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 22:39
    3.7 miljoen wat UVS ADO beloofd had te betalen... waar het eerste deel van 1.7 betaald is en later het restant van 2 miljoen euro. En een lening van 4 miljoen euro en de 10 miljoen euro dat betaald is voor de overname?
    Vind ik leuk
    chicken +11315
    donderdag 8 november 2018 om 22:42
    Noord al ff niet gezien. .is zeker vissen ofzo..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 10:50
    Dit is oud nieuws en dat roepen ze elk jaar. UVS gaat het niet verkopen. Of er achterstanden zijn, ik heb geen idee wat VI roept. Vooralsnog zijn er geen geluiden van de club of KNVB dat ADO in financieel slecht weer zit. Er zou juist meer geld moeten zijn door verkoop en minder salaris wat wordt uitbetaald. Ik neem de VI sowieso met een flinke kruiwagen zout.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 21:21
    Hier bevestiging ADO IS NIET TE KOOP!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 21:24

    Mattijs Manders
    @Mattijs68
    Laat ik dan toch maar even reageren op artikel VI.

    Geen liquiditeitsproblemen, uitstekende relatie tussen ADO en UVS, en uitstekende relatie met Gemeente DenHaag. In december handelsmissie gemeente Den Haag olv De Mos naar China, dit zijn dus geen potentiële investeerders in ADO
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    donderdag 8 november 2018 om 22:30
    Lijkt me niet dat UVS hier zo maar mee akkoord gaat en zijn verlies pakt..
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    donderdag 8 november 2018 om 22:34
    Die zullen volgens mij behoorlijk spijt hebben van hun investeting.
    Ziet er ook niet naar uit dat ze op korte termijn middels sportieve prestaties en goede uitgaande transfers iets gaan terug verdienen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 22:41
    UVS verdient geld via Chinese overheidsregelingen. Chinese spelers bij Ado laten spelen, Nederlandse trainers/voetballers naar China halen; je kan overal geld voor krijgen van Xi Jinping.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3176
    donderdag 8 november 2018 om 22:44
    Maar dat zal niet richting de 20 miljoen gaan lijkt mij ? Al weet je het tegenwoordig nooit zeker met de bedragen die erin omgaan 🙈. Hopelijk knapt die geld bubbel snel een keer zodat de rest van de Nederlandse clubs hun eigen identiteit behouden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 22:46]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 22:48
    Xi Jinping is redelijk doorgedraaid wat dat betreft, dus het zou me niks verbazen dat ze die 20 miljoen al hebben terugverdiend.
    In het tv programma "door het hart van china" is ooit een aflevering geweest over wat er in China op dit moment gebeurt m.b.t. voetbal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    donderdag 8 november 2018 om 22:33
    Misschien een groep lokale Chinese restaurants, daar zal UVS toch geen moeite mee hebben?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 22:37
    We hebben in Nederland te maken met een ernstige afname van Chinees Indische restaurants, dus daar zouden die Chinezen zeker wat voor ons in kunnen betekenen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +1998
    donderdag 8 november 2018 om 22:48
    Na de wedstrijd tegen gereduceerde prijs op vertoon van entree bewijs even een lekker hapje eten. Iedereen gelukkig.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2410
    donderdag 8 november 2018 om 22:35
    Zou leuk zijn als ADO door een rijke olie sjeik zou worden gekocht.. Den Haag verdient het om een grote voetbal stad te zijn !
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:41
    Wow. Dat zou goed nieuws zijn zeg! Hopelijk beschikken die investeerders dan wel over genoeg geld om ook in de selectie te investeren! ADO hoort, als 3e grootste stad in NL, in het linkerrijtje en hoort mee te doen voor de plekken om Europees voetbal!
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    donderdag 8 november 2018 om 22:49
    Uitvak dicht gooien! Zijn toch geen supporters welkom!
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 22:52
    Wij mogen er gewoon komen hoor en dat zelfs zonder urenlang als honden te worden vastgezet.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    donderdag 8 november 2018 om 23:22
    Wij? Kom je wel eens naar t stadion?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14759
    donderdag 8 november 2018 om 23:28
    Uiteraard, jij niet?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:23
    Dat is een teletekst supporter niets van aantrekken-;)
    Vind ik leuk
    Gerro +6674
    donderdag 8 november 2018 om 22:52
    Bod onder de 9 miljoen ja dat is een ruim begrip
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:38
    Gaat nooit gebeuren en is een belediging voor UVS. deze zogenaamde investeerders heeft vaker dingen geroepen, maar het blijft maar bij blaffen.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:59
    Chinezen zijn niet gek en houdt je niet voor de gek. Dus investeerders kom met een plan waardoor de chinezen geld verdienen. Dus het bod zal ergens rond de 22-25 mio moeten zitten. Anders geen overname.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 00:21
    Als zij dat denken te krijgen zijn ze dus wel gek.. dat geld wat zij hebben geinversteerd zullen zij nooit meer terug krijgen.. als ze slim zijn verkopen ze juist wel anders word dat verlies alleen maar groter. Soms moet je je verlies pakken om erger te voorkomen
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 08:59
    Hoezo niet dan? ADO is in de de loop der jaren gegroeid en kost nu eenmaal meer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:10
    In wat zijn zij gegroeid dan? Er is nog steeds jaarlijks een tekort en kapitaal op het veld staat er ook amper waaruit zou ADO dan op dit moment die waarden hebben. Uvs heeft toen de tijd al teveel betaald voor ADO
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 09:15
    Je bent nu een structurele middenmoter en ADO is een naam van faam-;)
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:06
    Alles beter dan overname van buitenaf, op den duur wordt niemand er gelukkig mee. Al gaan er om de zoveel jaar clubs falliet. Ik zou clubs eerder onder zeer strenge regels terug zetten naar de derde divisie..
    Kijk maar naar RBC ROOSENDAAL , die hebben de grootste moeite om terug te keren. Doodzonde dat clubs als Haarlem veendam wageningen niet meer bestaan. Zou toch geweldig zijn als een rijke nl zakenman een club koopt en terug brengt naar de eerste divisie
    Vind ik leuk
    Edwin1970 +17
    donderdag 8 november 2018 om 23:20
    20 miljoen Yen is niet zoveel hoor 🤣
    Vind ik leuk
    HupHolland +2570
    donderdag 8 november 2018 om 23:32
    9 miljoen voor een ploeg als ADO, dat is toch een koopje?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:30
    Gaat nooit gebeuren 9 miljoen UVS wil minstens er 20 mljn voor hebben en dat hebben ze eerder kenbaar gemaakt.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 23:36
    Dat zou een goede zaak zijn, mensen die de club kennen en van dichtbij meemaken aan het roer. Misschien kan Dick Advocaat dan na zijn trainersklus bij Utrecht de technische leiding op zich nemen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 23:39
    Hoe lang is een chinees, ……..
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:41
    Luchtfietserij van een stel Haagse bluffers.
    Een dergelijk bod ervaart UVS als een regelrechte belediging en wordt subiet van tafel geveegd.
    Chinezen zijn verdomd pragmatisch. Ik heb er jaren mee gewerkt.
    Die geven het niet uit handen en blijven zoeken naar een manier om het wel te laten werken. Groot risico brengt grote beloning luidt het spreekwoord.
    Toegeven is eerverlies.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 23:41]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 01:27
    Dat bod is inderdaad een belediging. UVS heeft eerder aangegeven niet voor minder dan 20 mljn euro de club te willen verkopen.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1008
    donderdag 8 november 2018 om 23:51
    Ja en dan is het nu te hopen dat er dan ook echt geld komt.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    vrijdag 9 november 2018 om 03:13
    dat noem ik voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. eerst anderen de kastanjes uit het vuur laten halen en de puin laten betalen en vervolgens voor een aalmoes de tent overnemen. hoop dat die chinezen daar niet intrappen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 06:40
    Gewoon weigeren en stekker dr uit trekken
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4500
    vrijdag 9 november 2018 om 10:05
    deden ze dat maar bij die club van jou.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 15:11
    Dan was iedereen gelukkig bedoel je😁
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:01
    Maar als met de overname geen manier wordt gevonden het gat te dichten, heb je er nog niks aan. Een Chinees (of Rus) kan beter structurele financiële gaten dichten dan Nederlandse bedrijven
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    vrijdag 9 november 2018 om 07:11
    Dit is het beste lijkt me, weg met die niet investerende chinezen.
    Vind ik leuk
    Godin1 +1009
    vrijdag 9 november 2018 om 07:28
    ADO blijft gewoon tobben in de marge. Wordt echt niks daar: weinig geld, haantjescultuur zonder visie. De groep investeerders zal daar niks aan veranderen. Wel een sympathieke actie van deze ADO supporters.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:31
    Eén persoon: prima. Twee: misschien. Maar een groep van ondernemers is het recept voor ellende in Nederland. Eigenzinnige types die na de overname gegarandeerd ruzie krijgen over de te volgen richting, aan te stellen coach of aan te trekken spelers.

    Ik gun ADO het allerbeste, maar dit lijkt me geen oplossing voor de lange termijn.
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    vrijdag 9 november 2018 om 08:53
    soort vrienden van.. ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:23
    "Vrienden van..." doneren vaak geld vanuit liefde voor een club. Doorgaans wordt daar niet veel voor terugverwacht, alleen wat ego strelende snuisterijen in de vorm van een belangrijke plek op de tribune of wat aandacht in de media.

    Investeerders willen inspraak voor hun geld. En hoe meer partijen erbij betrokken zijn, hoe meer (verschillen van) meningen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 15:13
    Vrienden van willen uiteindelijk ook hun centjes terug en hebben ook zeer zeker wat te vertellen binnen de club.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 15:18
    Dan zie ik ze meer als investeerders.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 15:37
    Dus ook die van Feyenoord zijn geen vrienden maar investeerders...joh geef het beestje een naam.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 15:39
    Op het moment dat je ergens geld in steekt en er financieel rendement uit wilt halen (in welke vorm dan ook), dan ben je een investeerder.

    Met investeerders kun je verder ook prima bevriend zijn, overigens.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    vrijdag 9 november 2018 om 16:17
    Dat dus👍
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    vrijdag 9 november 2018 om 07:50
    Als speeltje van een Chinees wordt het nooit wat.. Dus zie ik het liever in handen van een Haags inversteerderscollectief.
    Vind ik leuk
    ritje +204
    vrijdag 9 november 2018 om 08:03
    hallo het is te hopen dat het lukt! want DenHaag n zo,n grote stad hoort een goed team te hebben in de Eredivisie! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    vrijdag 9 november 2018 om 08:52
    Wat zou dit voor Ado erg lekker zijn!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:50
    Gaan we weer dat gezeik over geld met UVS. Die Chinezen willen toch echt hun investering terug. Verder roepen die Haagse inversteerders wel vaker wat in de media maar echt actie ondernemen doen ze niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 21:10
    Zo is dat UVS en zeker niet te koop voor het bedrag dat deze investeerders willen betalen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 21:25
    Volgens Mattijs Manders klopt er niks van het artikel van Voetbal International.

    “Er zijn geen liquiditeitsproblemen en er is een uitstekende relatie tussen ADO en UVS”, schrijft de AOD-directeur op Twitter.

    Ook kan de club het prima vinden met de gemeente Den Haag. Volgens Manders gaan er in december helemaal geen Haagse investeerders mee naar China met wethouder Richard de Mos.

    Voetbal International meldt dat een groep lokale geldschieters een bod op ADO wil uitbrengen. Hiervoor zou de handelsmissie van De Mos worden gebruikt. Ook zouden er liquiditeitsproblemen dreigen doordat United Vansen geen twee miljoen euro kan overmaken. Een bedrag dat nodig is om het gat in de begroting te dichten.

    Volgens Jim van der Deijl van Omroep West doet ook Richard de Mos de berichtgeving van VI af als onzin.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 21:40
    VI is weer ouderwets aan het stoken en liegen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 21:45
    Klopt maat. Vies rioolblad.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1995
    zaterdag 10 november 2018 om 21:32
    20 miljoen en totaal niks bereikt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 21:39
    We schurken elk jaar dichter tegen de middenmoot aan. Ondanks een mindere fase. Ik als supporteren zie een legio aan verbeteringen te opzichte van voor de overname.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 22:22
    Tegen de middenmoot? Denk eerder subtop maat. Wakkah worden-:)
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1995
    zondag 11 november 2018 om 10:33
    Sportief wel, financieel wel afhankelijk.
    Hoewel eigenlijk is elke club afhankelijk is van sponsors of eigenaars.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    zaterdag 10 november 2018 om 21:37
    Logisch en verwacht.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 22:21
    Mondje gesnoerd van dat goedkope rioolblad!
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    zaterdag 10 november 2018 om 21:59
    KOOPCLUB
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22072
    zaterdag 10 november 2018 om 22:24
    United Vansen zal niet ingaan op een eventueel bod van Haagse investeerders.



    Dat laat het bedrijf in een verklaring aan Voetbal International weten. Het weekblad meldde gisteren dat een groep geldschieters in Den Haag plannen heeft om ADO over te nemen van het Chinese bedrijf.



    “We hebben herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat er sprake is van investering op een lange termijn”, meldt United Vansen. “Ons bedrijf heeft een tienjarenplan en ADO Den Haag vormt het centrum van dat plan. Wij willen dat deze investering goed is voor ADO Den Haag, UVS en het voetbal in Nederland en China in het algemeen.”



    “De afgelopen twee jaar hebben we er alles aan gedaan om de relatie tussen club, stad en onszelf te verbeteren en we zijn er trots op dat ADO Den Haag er beter voor staat dan ooit tevoren”, vervolgen de Chinezen. “Wij willen niet dat deze gezonde ontwikkeling negatief wordt beïnvloed.”



    “Wij hopen dat deze verklaring – ONZE AANDELEN ZIJN NIET TE KOOP – alle onrust rond de club en de ploeg zal wegnemen.”
    Vind ik leuk
    ritje +204
    zondag 11 november 2018 om 08:17
    Hallo alles is te koop! Kwestie van juiste prijs! mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws