'Winterstop mooi moment voor Feyenoord en miljoenenaankoop om uit elkaar te gaan'

    'Winterstop mooi moment voor Feyenoord en miljoenenaankoop om uit elkaar te gaan'

    vrijdag 9 november 2018 om 06:55

    De winterstop is een mooi moment voor Renato Tapia om te vertrekken bij Feyenoord, stelt het Algemeen Dagblad. De 23-jarige Peruviaan lijkt het in Rotterdam niet meer te gaan maken.

    Tapia speelde dit seizoen pas vier minuten in de Eredivisie. In augustus had trainer Giovanni van Bronckhorst nog lovende woorden over voor de middenvelder, die ondanks een blessure op de bank wilde zitten tegen Excelsior. Zijn mentaliteit werd geprezen, maar het bleek dat Tapia slechts zijn plekje in de nationale selectie van Peru wilde veiligstellen, meldt het AD.

    Tapia kwam in de winter van 2016 voor 2,5 miljoen euro over van FC Twente, maar hij had alleen vorig seizoen een langere periode een basisplaats door de blessuregolf centraal achterin. Het WK had zijn marktwaarde moeten opschroeven, maar dat plan van Feyenoord mislukte en de middenvelder bleef. Inmiddels kwijnt hij weg op de bank.

    Het AD ziet de winterstop dan ook als mooi moment voor beide partijen om uit elkaar te gaan. Het contract van Tapia in De Kuip loopt tot de zomer van 2020.

    Poll

    Heeft Tapia nog toekomst bij Feyenoord?

    (4830 stemmen)

    Plaats een reactie

    Obl93 +2316
    vrijdag 9 november 2018 om 07:02
    De transfer van Clasie naar Feyenoord blijft toch een vreemde keuze, staat spelers als Ayoub en Tapia in de weg en ik kan nou niet zeggen dat hij daadwerkelijk beter is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:10
    Ik heb niet echt de indruk dat Tapia echt veel meer zou spelen als Clasie niet terug was gekomen of jij wel?
    Vind ik leuk
    Obl93 +2316
    vrijdag 9 november 2018 om 07:14
    Denk wel dat hij sowieso meer zou spelen. Dan heb je alleen Ayoub en Tapia voor die positie.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2598
    vrijdag 9 november 2018 om 08:00
    En wouter burger. Tony zou eigenlijk weg gaan en zijn langere verblijf zorgt voor nog meer stagnatie in de selectie. Toen clasie direct vice aanvoerder werd was het voor tapia en ayoub ook wel duidelijk hoe de kaarten geschut waren
    Vind ik leuk
    Roger Otten +1000
    vrijdag 9 november 2018 om 08:38
    En Ham Burger?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2598
    vrijdag 9 november 2018 om 08:45
    Nee van beukering en verhoeven zijn gestopt 😂
    Vind ik leuk
    Obl93 +2316
    vrijdag 9 november 2018 om 11:03
    Wouter Burger speelt dan wel net wat meer naar voren, denk dat het meer een opvolger van Vilhena zal worden dan voor de positie van Clasie. Maar dat laatste heb je gelijk in, maar zo is bijvoorbeeld Amrabat ook hard weggerend. Hierin moet Feyenoord zich iets tactischer opstellen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2598
    vrijdag 9 november 2018 om 07:57
    Ja precies dat. Tapia laat bij peru dingen zien die feyenoord heel goed kan gebruiken
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    vrijdag 9 november 2018 om 08:10
    Alleen komt dat er al jaren niet uit. Dus ik snap niet waar die verbazing vandaan komt. Logisch dat hij niet mag spelen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2598
    vrijdag 9 november 2018 om 08:13
    Nou hij speelt op een andere positie bij peru, en vooral een anders spelsysteem. Hij is een goede box to box player maar feyenoord speelt liever met postbodes
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    vrijdag 9 november 2018 om 08:18
    Dan kijk jij duidelijk niet naar Peru. Daar speelt hij als cvm met een box-to-box speler ernaast. Zo speelde hij bij Twente ook. Tapia is nooit de vervanger van Vilhena geweest.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2598
    vrijdag 9 november 2018 om 08:23
    Nou voor een cvm staat hij vaak enkele tientalle meters te ver naar voren. Ik had hem graag een kans zien krijgen na het vertrek van kea, inderdaad meer als controleur die in kan schuiven.
    Vind ik leuk
    Sytz +3228
    vrijdag 9 november 2018 om 12:07
    Valt mee, presteerde heel goed als centrale verdediger toen Botteghin, Jan Scharie en v Beek geblesseerd waren. Toen zij terugkeerden werd hij er direct weer uitgezet. Heeft sindsdien alweer een tijdje geen echte kans meer gehad.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:54
    Het is niet logisch. Gio, blijkt zeer zwak te zijn in het managen van jongens dat afwijkt van het gemiddelde. Als je stil blijft, dan blijft je op de bank. Als je je mond opentrekt dan wordt je afgewezen en verkocht. Dus je moet mentaal sterk zijn om onder een trainer als Gio om uit de verf te komen!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:55]
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    vrijdag 9 november 2018 om 08:28
    inderdaad, maar als je spelers als clasie terug gaat halen..
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2598
    vrijdag 9 november 2018 om 08:43
    In zijn tijd bij feyenoord was hij goed maar had hem eerst laten bewijzen. Dan was hij er nu mogelijk pas in gekomen
    Vind ik leuk
    Korm +36559
    vrijdag 9 november 2018 om 08:57
    Nou ja, als je in engeland en bij brugge al faalt dan moet je vraagtekens hebben om hem terug te halen.
    Vind ik leuk
    COYG +6111
    vrijdag 9 november 2018 om 08:12
    Want Ayoub is natuurlijk een controleur en Tapia heeft al zoveel laten zien bij Feyenoord...

    Gewoon een logische keuze en een speler die nu zijn vorm aan het terugvinden is.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2316
    vrijdag 9 november 2018 om 08:24
    Ayoub speelde bij Utrecht regelmatig op CVM en dat is tevens de vaste positie van Tapia, dus ik blijf het een onlogische keuze vinden om een speler te halen die “zijn vorm aan het vinden is” om hem vervolgens weer te laten vertrekken.
    Vind ik leuk
    Spunk +31
    vrijdag 9 november 2018 om 12:16
    Utrecht vindt ik wel een platform waar Tapia zich weer in de picture kan spelen?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    vrijdag 9 november 2018 om 08:52
    Clasie is het soort speler die je een hele wedstrijd moet zien om te kunnen inschatten hoe goed of belangrijk hij is. Hij legt de laatste tijd weer steeds meer ballen weg die niet veel spelers in de eredivisie in de benen hebben.

    Maar het is geen vleugelspeler die 4 man in een telefooncel passeert vervolgens een perfecte assist geeft en vervolgens geen reet meer hoeft te doen om aangemerkt te krijgen dat ie een goeie wedstrijd heeft gespeeld.

    Vind ik leuk
    Obl93 +2316
    vrijdag 9 november 2018 om 09:14
    Zeker waar, maar juist in dat eerste zie ik slordigheden bij Clasie, vertraagt de opbouw toch vaak, waarin ik geloof dat bijvoorbeeld een Ayoub dat sneller kan dan Clasie.
    Vind ik leuk
    Kramertje +885
    vrijdag 9 november 2018 om 09:52
    In het hele elftal zit momenteel weinig dan is het voor Clasie ook lastig om zich te onderscheiden.

    Vilhena die als postbode speelt en Van Persie die vele malen minder is dan in de spits, Berghuis die tegenwoordig meer de ballen al gaat geven vanaf de verdedging ipv de rechtsbuiten positie en dit zijn vele voorbeelden dat het zelfs voor een Clasie af en toe moeilijk voetballen is in dit elftal
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +242
    vrijdag 9 november 2018 om 10:52
    Ik heb Ayoub niet buitensporig gevolgd bij Utrecht en dus alleen gezien als hij tegen Feyenoord moest en in die paar invalbeurtjes dit seizoen.
    Heb hem ook in een Jong Feyenoord potje bezig gezien.

    In dat kleine beetje wat ik hem dus heb gezien krijg ik nou juist een gigantisch gevoel van "Ja, perfecte vervanger voor Vilhena, want het is net zo'n postbode"

    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:15
    Je slaat de spijker op zijn kop. Feyenoord huurt spelers die geen moer opleveren waar hun eigen spelers op de bank wegkwijnen. Mismanagement noemen ze dat.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1122
    vrijdag 9 november 2018 om 10:37
    Zou als ik Feyenoord was eens met een middenveld Tapia, Ayoub en Van Persie spelen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12330
    vrijdag 9 november 2018 om 10:47
    Idioot toch? En dat gewoon voor een jaartje huren. We mogen toch aannemen dat Southampton deze zomer nog steeds 5-6 miljoen hoopt te vangen voor Clasie. Gaat Feyenoord dat uitgeven, terwijl Ayoub en Tapia op de bank wegkwijnen? Waanzin.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:03
    Eens. Ik had verwacht dat Ayoub wel vaker zou spelen. Die heeft Heerenveen uit laten zien dat hij een versterking is.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12330
    vrijdag 9 november 2018 om 11:08
    Ik zag de laatste weken voor het eerst dit seizoen, Clasie eindelijk een paar redelijke wedstrijden spelen. Daar hebben we ruim 2 maanden op moeten wachten. En dan nóg zie ik totaal nog niet de oude passbaas van zijn 1e periode in hem terug. Verder begint het huidige spel van Vilhena lachwekkend te worden (blind naar voren rennen en vrijwel áltijd de bal verliezen) maar ondertussen kunnen Ayoub en Tapia het vergeten op hun plekken? Die lopen straks weer gratis weg, zullen ze vast wel Clasie willen aantrekken. Zeker weten dat Southampton daar nog wel 4-5-6 miljoen voor wil zien, dan pleeg je dus pure kapitaalvernietiging als het gaat zoals ik denk dat het gaat...
    Vind ik leuk
    Obl93 +2316
    vrijdag 9 november 2018 om 11:25
    Precies, dat bedoel ik.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5518
    vrijdag 9 november 2018 om 11:14
    En het huren van Clasie zal niet goedkoop zijn.
    Vind ik leuk
    Krav +109
    vrijdag 9 november 2018 om 18:21
    Als we dankzij clasie nu bovenaan hadden gestaan had het een logisch keus geweest..
    Vind ik leuk
    Andre As +1112
    vrijdag 9 november 2018 om 07:03
    'Tapia zit op dood spoor bij Feyenoord'

    3/4 Van de selectie zit op hetzelfde spoor. ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 07:04]
    Vind ik leuk
    Blindsy +12330
    vrijdag 9 november 2018 om 11:09
    Nee. In dit geval moet je onderscheid maken tussen dood spoor, en sjokkende treinen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:24
    En dat ene kwart dat het goed doet word niet opgesteld. 😆
    Vind ik leuk
    Blindsy +12330
    vrijdag 9 november 2018 om 21:13
    Op een dood spoor gezet 😉.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:08
    Wouter Burger komt er al aan. Ik zou maar een andere club gaan zoeken. Er kunnen er nog wel meer weg.
    De talenten staan al te trappelen van ongeduld. Doorselecteren maar. Er moet weer geld in het laatje komen dit jaar.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9450
    vrijdag 9 november 2018 om 07:25
    Maar ja ik denk niet dat je voor een speler die veel op de bank zit met veel winst gaat verkopen.
    En dat is het probleem om deze nonsens lopen wij dus achter om de andere clubs die boven ons staan.
    We hadden veel en veel meer voor Tapia kunnen krijgen vergis je niet Tapia is wel een voetbal internationaal en grootheid in zijn eigen land en zijn naam gaat al heel de wereld over.
    Dus ik vind het te makkelijk gezegd dat hij maar vertrekken omdat de eigen jeugd eraan komt.
    Ik juich de eigen jeugd van nu juist toe om in het eerste te spelen en Door te breken in het eerste begrijp mij niet vekleerd maar wil je spelers met Nu met winst verkopen moet je ze gewoon opstellen en laten spelen en Tapia is juist zo een speler met veel ervaring en goede kwaliteiten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 07:30]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:58
    Over winst maken praten we maar niet, als ze maar weg gaan. Dat is veel belangrijker.
    Vind ik leuk
    Andre As +1112
    vrijdag 9 november 2018 om 07:44
    De selectie van Feyenoord heeft helaas weinig (rest)waarde. Veelal te oud of onvoldoende potentieel. Het is hopen/ zorgen op een goede (lichting uit de) eigen jeugdopleiding.
    Er is met onvoldoende visie ingekocht wanneer gekeken wordt na de lange termijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:04
    Vorig seizoen veel botte pech. De hele verdediging weg. 3 keepers geblesseerd. De spits weg. Enz.

    Het houdt een keer op.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +980
    vrijdag 9 november 2018 om 07:50
    Aankoopbeleid van Martin wordt eindelijk in de prullenbak gegooid...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:05
    Hij heeft voor 25 miljoen 6 spelers gekocht. Dat is niet bepaald een wereld bedrag.
    Vind ik leuk
    Andre As +1112
    vrijdag 9 november 2018 om 08:24
    Ze hebben alleen nog minder restwaarde. Dat is dan helemaal geen wereldbedrag.

    Het roer moet om in Zuid.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +980
    vrijdag 9 november 2018 om 10:26
    Wellicht winnen we dan de prijs "meeste spelers met minste budget" Maar we gaan keihard voor plaats 3/4 nu met dit aankoopbeleid. Ik als Feyenoord supporter ga hier niet mee akkoord tenzij het eigen jeugd is. Het niveau moet omhoog. Liever eigen jeugd dan middelmaat kopen. Ik ben van mening dat we met eigen jeugd meer geld genereren dan wat spelers kopen met 0 restwaarde. Op deze manier gaat de club verloren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:25
    Kijk ook maar naar Ajax en PSV. Hoe groot is de kans dat een speler van een subtopper slaagt?
    Ik denk een kans van 1 op 4. Dus daar verdien je nooit geld mee. Want dan betaal je 4x 4 miljoen, plus salaris. En je verdiend mischien voor 1 speler 10 miljoen, en de rest gaat weg voor 2 miljoen.
    Dus daar maak je bijna nooit geen winst op. Dat bestaat niet.

    Ik vond St.Juste, Haps, Larsson en Berghuis prima aankopen, voor dat geld. Maar zie er maar eens winst op te maken.

    En daar gaat het ook om.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +980
    maandag 12 november 2018 om 08:28
    PSV en Ajax kopen spelers met meer restwaarde, en met meer potentieel. Ziyech, Lozano, Sanchez, Eriksen, Alderweireld, Vertonghen, Bij ons kom ik niet verder dan Pelle.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:35
    Overmars heeft al 60 spelers gekocht. En dan kom jij met deze namen.
    Brands had er wel 20 gekocht.

    Ik denk dat het beeld een beetje vertekend, door de bedragen die nu genoemd worden.

    Maar bij Kluivert, dachten ze ook aan 160 miljoen. Uit eindelijk leverde hij 5 miljoen meer op dan de back Karsdorp.

    Als Jørgensen er straks weer 20 inschiet, ziet de wereld er weer heel anders uit. Luuk heeft ook wel eens 12 maanden niet gescoord.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 08:36]
    Vind ik leuk
    Ryan82 +980
    dinsdag 13 november 2018 om 07:46
    Van die 60 of 20 zijn er wat ik al zei paar wereldtoppers bij. Bij Feyenoord is dit allemaal zeer maar dan ook echt zeer matig.. Vejenovic, Kramer, Tapia, Bilal. Spelers die echt goed zijn waren de jeugdspelers. Wijnaldum, De Vrij, Karsdorp. Conclusie: liever jeugdspelers dan het aankoopbeleid van onze vriend Martin.
    Vind ik leuk
    rinirat +2648
    vrijdag 9 november 2018 om 08:22
    Zolang je deze trainer hebt,komt Burger er niet in.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12330
    vrijdag 9 november 2018 om 11:10
    Gelukkig ben jij er nog Wim, jij weet het noodzakelijke beleid voor de komende jaren, altijd rooskleurig te brengen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:25
    Het zonnetje in huis.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31719
    vrijdag 9 november 2018 om 07:10
    Jep. Strik erom. Jammer.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +704
    vrijdag 9 november 2018 om 07:26
    Jammer dat de Tapia van Twente en het Peruaanse elftal nooit gezien is in Rotterdam
    Vind ik leuk
    pietprecies +6075
    vrijdag 9 november 2018 om 07:29
    Als hij weg is, dan ben je hem idd kwijt VP
    Vind ik leuk
    Andre As +1112
    vrijdag 9 november 2018 om 07:36
    "Inmiddels kwijt hij weg op de bank."

    Zal hij de weg kwijt zijn op de bank?

    "Groot bankie" zou Van der Gijp zeggen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:05]
    Vind ik leuk
    Leozao +4150
    vrijdag 9 november 2018 om 07:32
    Jammer, maar helaas.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 07:38
    Het zit ook niet echt mee moet ik zeggen qua aankopen en blessures.

    De enige tot op heden foute beslissing was om Jorgenson niet te verkopen bij het 17 miljoen bod.

    Natuurlijk op basis van zijn functie is van Geel de verantwoordelijke van het spelers beleid bij Feyenoord echter de vrienden van Feyenoord hebben die niet meer input bij beslissingen van ver - en aankopen?

    Ik denk dat Feyenoord terug moet naar de tekentafel en moet stoppen met allerlei Europese en overige werelddelen spelers en terug naar een elftal met enkel Nederlanders en sporadisch een buitenlands talent om zo i.i.g. de salarissen te drukken. Het gaat natuurlijk nergens over...extreem voorbeeld...je bent Venazolaan en kan voetballen..tenminste dat lijkt...je gaat naar Feyennoord en je krijgt direct een buiten EU salaris terwijl je in je land voor 0,001 cent kunt tanken en toch moet je als NL club deze voetballer zoveel salaris geven.

    Ik zou dan investeren in mijn jeugd.

    Nogmaals extreem voorbeeld omdat ik ook wel weet dat ze in dat land niet kunnen voetballen...

    Hoop dat Feyenoord blijft in de oude kuip en haar beleid aanpast.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 07:39]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1995
    vrijdag 9 november 2018 om 07:40
    Gio zit ook op een dood spoor.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1419
    vrijdag 9 november 2018 om 07:56
    Hrel Feyenoord worft niet beter. Clown gio en zijn vriendjes zorgen voor de langzame afglijding. Spelera worden niet ontwikkeld en dus komt er geen geld binnen. Eeuwig 3e?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:02
    Of hij nou gaat of blijft maakt niet uit, maar heel Feyenoord is of gaat weer naar de Kloten net zoals in de jaren 80 of misschien wel erger. De schuldigen? Het zooitje wat in het Maasgebouw zit dus zeker ook Martin van Geel en ook van Bronckhorst ondanks dat velen denken dat die prijzen te danken zijn aan van Bronckhorst. Hoe naief kan je dan denken. Nu staat hij er alleen voor en het is gewoon niet om aan te zien elke keer. Kan wel veel meer schrijven maar laat ik het hier maar bij houden. Feyenoord, mijn Feyenoord, wat er ook gebeurt altijd zal je mijn club blijven!!!
    Vind ik leuk
    Corse996 +1453
    vrijdag 9 november 2018 om 10:36
    Gewoon niet weer komen. Dat negatieve gelul van jou elke keer. We komen uit een bijna doodervaring met de club, en volgens jou moeten ze de CL winnen. Dat er dingen veranderen moeten ben ik met je eens. Alleen jij ziet het wel heel dramatisch, met je nar de kloten dit en dat.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 10:41
    Qua budget sta je op de ranglijst waar je hoort te staan. Veel prijsjes de laatste paar jaar. Het is inderdaad weleens slechter geweest op Zuid. Neemt niet weg dat er geen chemie is tussen Gio en de spelers. Er moet een hele andere wind gaan waaien, de Kooiman wind. ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:42
    Je heb gelijk!!!!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 10:39
    Werken ze in het Maasgebouw allemaal onder een WAJONG? ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:43
    Alleen al het woord " Werken " hebben degene die nu in in Maasgebouw zitten nog nooit van gehoord.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 10:45
    Ach, ze doen het niet bewust en met de middelen die er zijn is een derde plek toch reëel. Wat vind jij niet reëel dan?

    Ik ben wel van een mening dat een nieuw elan nodig is. Andere poppetjes met een andere visie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:53
    Wat ik niet reëel vind?
    De, op z,n Rotterdams gezegd, de Tering zooi die o.a. van Geel en van Bronckhorst er van gemaakt hebben maar dat ze er in dat Maasgebouw niets aan doen want ze vinden het wel best zo, nou de supporters dus niet, m.a.w. als er onder de supporters vandaag of morgen de pleuris uitbreekt kijk ik daar niet vanop.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 10:58
    Maar beter dan nu kan je niet presteren toch? PSV en Ajax liggen mijlen ver voor. Jullie komen van ver.

    Die frisse wind kan wel goed zijn om verder proberen te komen. Kan je nu beter dan plak 3 en eventueel de beker winnen? Ja Europees zou je moeten spelen, dat is misgegaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:03
    Omdat het beleid en alles wat daarbij te maken heeft bij Feyenoord veel en veel slechter is dan bij Psv en Ajax, dus moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan maar dat doen ze niet.

    En een beetje Feyenoord supporter neemt nooit genoegen om na 10 wedstrijden al te moeten zeggen we kunnen alleen nog voor die 3e plek gaan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 12:31
    Ik denk dat het gek moet lopen eer je in de buurt komt bij die twee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:35
    Voorlopig niet meer, dankzij o.a. dit Kut beleid bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 12:36
    Maar dan gaan we toch naar de tijd met Jorien van den Herik?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:40
    Wat van den Herik ook goed of slecht gedaan heeft maar toen wonnen we wel nog de UEFA Cup in 2002.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 13:09
    Daarna is het ook misgegaan met de club. Dat was het laatste succes en toen war er iets met van de Herik waarom jullie hem niet meer wensen. Of zit ik mis? Het is alweer een poos terug.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:15
    Laat ik je dan dit zeggen Midden-Noord, Feyenoord heeft eigenlijk na de jaren 70 nooit meer een echt goed begeleid gehad op een enkele uitzondering na. Maar ik ken mij nog het beleid herinneren van Guus Brox en dat was een echte Feyenoord man maar daarna, en nogmaals, op een enkele uitzondering na niemand meer.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 13:19
    Toch jammer, maar nu is denk geld het grote probleem. Dat nieuwe stadion is nodig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:25
    Is zeker geld nodig, maar er zijn teveel partijen die zich er mee bemoeien met elk hun eigen regeltjes en wetjes. Persoonlijk zie ik dat nieuwe stadion er voor 2030 niet komen en prijs mij daarom maar gelukkig dat ik de Kuip via Fox Sport kan zien...............Of ik maak een rondje langs de Kuip met mijn scootmobiel waar ik zoveel mooie herinneringen aan heb.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 08:22
    Bijna alle nieuwe aankopen hebben geen toekomst onder Gio...
    Ik vind dat best raar en ook jammer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:27
    Bij Ajax en PSV hebben aankopen van de subtoppers het ook moeilijk.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:35
    Daar heb je wel gelijk in maar ik denk dat daar de situatie toch net wat anders ligt en het daar met verschil van niveau te maken heeft. En het is niet zo dat ze absoluut geen kansen krijgen wat ik wel vind bij Feyenoord, daar krijgen de meeste aankopen gewoon geen kans, lijkt het op.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1396
    vrijdag 9 november 2018 om 09:14
    Echt zonde, weer een spelers die is aangekocht en het weer niet red. Begin me wel af te vragen aan wie het nou ligt, de spelers of de staf.
    Vind ik leuk
    heur es +714
    vrijdag 9 november 2018 om 09:18
    Staf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:18
    Moet je zeggen dat Tapia vorig seizoen toen Feyenoord CL speelde het aardig deed, hij speelde centraal achterin maar zag dat het zijn positie niet was. Voor de verdediging komt hij het best tot zijn recht! Clasie valt door de mand, zonde ze laten een goeie speler gaan!
    Vind ik leuk
    heur es +714
    vrijdag 9 november 2018 om 09:18
    Renato, wacht nog half jaar, dan is er een nieuwe staf!

    Goeie voetballer man.
    Vind ik leuk
    raoul88 +753
    vrijdag 9 november 2018 om 09:36
    Lekker naar ADO!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 10:38
    Zo, dat zou wat zijn hé, bloeit ie weer helemaal op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 09:59
    Geduld Renato...je bent nog jong...
    geweldige speler, precies wat we op dit moment nodig hebben....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89512
    vrijdag 9 november 2018 om 10:38
    Bij Peru onomstreden als basisspeler, toch wel apart.
    Vind ik leuk
    Glenn55 +112
    vrijdag 9 november 2018 om 10:38
    Tapia heft nooit een echte kans gekregen op zijn Eigen positie, nogal makkelijk om een speler af te reserveren, natuurlijk had hij ook fouten gemaakt, wie niet? Een speler op die positie ( centraal achterin) die fouten maakt kan fataal zijn en de critici springen daar gelijk bovenop, een Berghuis die ook heel veel gevaarlijk balverlies lijdt heeft veel meer krediet.
    Ik vind Tapia best een goede middenvelder, dat bewijst hij in t nationale team van Peru, bovendien is hij nog jong.
    Maar als een trainer niet in hem geloofd en ook niemand beter kan maken, ja dan ben je gezien, zonde gewoon. Met Gio aan t roer ( en niet vergeten zijn assistenten die kennelijk ook niets toevoegen) dan blijft deze situatie voor veel reserves EN talentvolle jeugdspelers uitzichtloos, van wie moeten we eigenlijk afscheid nemen om de club naar een hoger nivo te brengen?
    Ik weet t wel.................
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1812
    vrijdag 9 november 2018 om 10:45
    Onder van Bronckhorst heeft niemand een toekomst. Wat is van Bronckhorst een slechte trainer. Hij kan er echt geen moer van. Ik heb zo een medelijden met Feyenoord dat ze een loser als trainer hebben maar nog een erger loser als Technisch Directeur. Van Geel en van Bronckhorst dumpen en nieuwe vacatures uitschrijven voor een Trainer en TD. Erger dan dit kan het namelijk niet worden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12330
    vrijdag 9 november 2018 om 10:46
    In december zal een Club Brugge zich melden en mag hem dan voor 8 ton ophalen, zo is die Van Geel gewoon (helaas).
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:47
    goeie voetballer ,maar Gio zal dat wel anders zien !!! Zonder bril
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1812
    vrijdag 9 november 2018 om 10:50
    Gio maakt alles kapot wat Feyenoord lief is.
    Vind ik leuk
    Mablo46 +155
    vrijdag 9 november 2018 om 11:04
    Ff broodje kroket eten, dan ben je zo weg bij Fey
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:16
    Niet onderleiding van gvb
    Vind ik leuk
    deltiaan +1239
    vrijdag 9 november 2018 om 11:28
    met deze trainer niet
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1529
    vrijdag 9 november 2018 om 11:46
    Niemand heeft toekomst bij Feyenoord zo lijkt het. Spelers en trainer niet, stadion is ook afgeschreven etc etc.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:04
    Goede speler, die je gewoon moet laten spelen.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    vrijdag 9 november 2018 om 12:25
    Je bent welkom in Groningen Renato!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:12
    Niet onder Gio maar hij is toch echt niet slechter dan dat Clasie was in zijn eerste 4 wedstrijden alleen mag hij wel blijven staan en krijgt Tapia geen kans.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 13:13
    Jammer, jammer. Geweldige gozer deze Tapia. Soms wat te met zijn acties maar durft vooruit te spelen. Helaas hebben we een trainer die alles stuk maakt. Boetius, Amrabat, Tapia en Sinestra en Ayoub zijn de volgende. Strak gedaan van GIO. Kunnnen ook allemaal niet voetballen die gasten. Ach ja, modder zo maar door. Niet om aan te zien en lekker op kunstgras met Jorgensen ballen. Gaat weer niks worden
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3308
    vrijdag 9 november 2018 om 13:41
    Let op mijn woorden; die gaat het in de toekomst alsnog maken...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 15:05
    Je hoeft niet na 10 of 11 wedstrijden te zeggen dag Feyenoord voor plek 3 in de competitie gaat; datg kan je al voor aanvang van de competitie zeggen gezien het budget van Feyenoord. Uiteraard zijn er uitschieters naar boven (zoals 2 jaar geleden) of naar beneden. Overigens vindt ik het zeer negatief hoe er door sommigen gepraat wordt over Gio. Hij heeft het beter gedaan dan Erwin Koeman, Ronald Koeman, Ruud Gullit, Mario Been, Gert-Jan Verbeek als trainer, gezien het spelers materiaal dat hij tot zijn beschikking heeft/had.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 15:19
    v Bronckhorst moet die Tapia eens opstellen hij is allicht beter als van der Heijden of Bottegin.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1007
    vrijdag 9 november 2018 om 18:53
    Als hij werkelijk zo goed was als men aanneemt en zegt dat hij is als hij bij Peru speelt kan het ook een andere oorzaak hebben dat het er bij Feyenoord niet uitkomt.

    Bij Twente was het nu ook niet bepaald een bepalende speler.
    Of hij heeft bij Peru maar 1 taak of er zitten heel goede spelers om hem heen bij het nationale elftal van Peru of....

    Hij kan er echt geen kloten van en Gio heeft dat goed gezien.

    Kies maar het is mij om het even.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:55
    Weer een speler die van Bronchorst niet beter maakt of op nivo houd. Bilal Larson Tapia Nieuwkoop stuk voor stuk wordt het steeds minder.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws