'Winterstop mooi moment voor Feyenoord en miljoenenaankoop om uit elkaar te gaan'

'Winterstop mooi moment voor Feyenoord en miljoenenaankoop om uit elkaar te gaan'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 06:55vr 09-11-2018 om 06:55

De winterstop is een mooi moment voor Renato Tapia om te vertrekken bij Feyenoord, stelt het Algemeen Dagblad. De 23-jarige Peruviaan lijkt het in Rotterdam niet meer te gaan maken.

Tapia speelde dit seizoen pas vier minuten in de Eredivisie. In augustus had trainer Giovanni van Bronckhorst nog lovende woorden over voor de middenvelder, die ondanks een blessure op de bank wilde zitten tegen Excelsior. Zijn mentaliteit werd geprezen, maar het bleek dat Tapia slechts zijn plekje in de nationale selectie van Peru wilde veiligstellen, meldt het AD.

Tapia kwam in de winter van 2016 voor 2,5 miljoen euro over van FC Twente, maar hij had alleen vorig seizoen een langere periode een basisplaats door de blessuregolf centraal achterin. Het WK had zijn marktwaarde moeten opschroeven, maar dat plan van Feyenoord mislukte en de middenvelder bleef. Inmiddels kwijnt hij weg op de bank.

Het AD ziet de winterstop dan ook als mooi moment voor beide partijen om uit elkaar te gaan. Het contract van Tapia in De Kuip loopt tot de zomer van 2020.

Poll

Heeft Tapia nog toekomst bij Feyenoord?

(4853 stemmen)

Plaats een reactie

Obl93 +2772
vrijdag 9 november 2018 om 07:02
De transfer van Clasie naar Feyenoord blijft toch een vreemde keuze, staat spelers als Ayoub en Tapia in de weg en ik kan nou niet zeggen dat hij daadwerkelijk beter is.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 07:10
Ik heb niet echt de indruk dat Tapia echt veel meer zou spelen als Clasie niet terug was gekomen of jij wel?
Vind ik leuk
Obl93 +2772
vrijdag 9 november 2018 om 07:14
Denk wel dat hij sowieso meer zou spelen. Dan heb je alleen Ayoub en Tapia voor die positie.
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
vrijdag 9 november 2018 om 08:00
En wouter burger. Tony zou eigenlijk weg gaan en zijn langere verblijf zorgt voor nog meer stagnatie in de selectie. Toen clasie direct vice aanvoerder werd was het voor tapia en ayoub ook wel duidelijk hoe de kaarten geschut waren
Vind ik leuk
Obl93 +2772
vrijdag 9 november 2018 om 11:03
Wouter Burger speelt dan wel net wat meer naar voren, denk dat het meer een opvolger van Vilhena zal worden dan voor de positie van Clasie. Maar dat laatste heb je gelijk in, maar zo is bijvoorbeeld Amrabat ook hard weggerend. Hierin moet Feyenoord zich iets tactischer opstellen.
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
vrijdag 9 november 2018 om 07:57
Ja precies dat. Tapia laat bij peru dingen zien die feyenoord heel goed kan gebruiken
Vind ik leuk
COYG +8525
vrijdag 9 november 2018 om 08:10
Alleen komt dat er al jaren niet uit. Dus ik snap niet waar die verbazing vandaan komt. Logisch dat hij niet mag spelen.
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
vrijdag 9 november 2018 om 08:13
Nou hij speelt op een andere positie bij peru, en vooral een anders spelsysteem. Hij is een goede box to box player maar feyenoord speelt liever met postbodes
Vind ik leuk
COYG +8525
vrijdag 9 november 2018 om 08:18
Dan kijk jij duidelijk niet naar Peru. Daar speelt hij als cvm met een box-to-box speler ernaast. Zo speelde hij bij Twente ook. Tapia is nooit de vervanger van Vilhena geweest.
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
vrijdag 9 november 2018 om 08:23
Nou voor een cvm staat hij vaak enkele tientalle meters te ver naar voren. Ik had hem graag een kans zien krijgen na het vertrek van kea, inderdaad meer als controleur die in kan schuiven.
Vind ik leuk
Sytz +4310
vrijdag 9 november 2018 om 12:07
Valt mee, presteerde heel goed als centrale verdediger toen Botteghin, Jan Scharie en v Beek geblesseerd waren. Toen zij terugkeerden werd hij er direct weer uitgezet. Heeft sindsdien alweer een tijdje geen echte kans meer gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:54
Het is niet logisch. Gio, blijkt zeer zwak te zijn in het managen van jongens dat afwijkt van het gemiddelde. Als je stil blijft, dan blijft je op de bank. Als je je mond opentrekt dan wordt je afgewezen en verkocht. Dus je moet mentaal sterk zijn om onder een trainer als Gio om uit de verf te komen!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:55]
Vind ik leuk
Korm +40083
vrijdag 9 november 2018 om 08:28
inderdaad, maar als je spelers als clasie terug gaat halen..
Vind ik leuk
Vakkie D +4788
vrijdag 9 november 2018 om 08:43
In zijn tijd bij feyenoord was hij goed maar had hem eerst laten bewijzen. Dan was hij er nu mogelijk pas in gekomen
Vind ik leuk
Korm +40083
vrijdag 9 november 2018 om 08:57
Nou ja, als je in engeland en bij brugge al faalt dan moet je vraagtekens hebben om hem terug te halen.
Vind ik leuk
COYG +8525
vrijdag 9 november 2018 om 08:12
Want Ayoub is natuurlijk een controleur en Tapia heeft al zoveel laten zien bij Feyenoord...

Gewoon een logische keuze en een speler die nu zijn vorm aan het terugvinden is.
Vind ik leuk
Obl93 +2772
vrijdag 9 november 2018 om 08:24
Ayoub speelde bij Utrecht regelmatig op CVM en dat is tevens de vaste positie van Tapia, dus ik blijf het een onlogische keuze vinden om een speler te halen die “zijn vorm aan het vinden is” om hem vervolgens weer te laten vertrekken.
Vind ik leuk
Spunk +70
vrijdag 9 november 2018 om 12:16
Utrecht vindt ik wel een platform waar Tapia zich weer in de picture kan spelen?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6371
vrijdag 9 november 2018 om 08:52
Clasie is het soort speler die je een hele wedstrijd moet zien om te kunnen inschatten hoe goed of belangrijk hij is. Hij legt de laatste tijd weer steeds meer ballen weg die niet veel spelers in de eredivisie in de benen hebben.

Maar het is geen vleugelspeler die 4 man in een telefooncel passeert vervolgens een perfecte assist geeft en vervolgens geen reet meer hoeft te doen om aangemerkt te krijgen dat ie een goeie wedstrijd heeft gespeeld.

Vind ik leuk
Obl93 +2772
vrijdag 9 november 2018 om 09:14
Zeker waar, maar juist in dat eerste zie ik slordigheden bij Clasie, vertraagt de opbouw toch vaak, waarin ik geloof dat bijvoorbeeld een Ayoub dat sneller kan dan Clasie.
Vind ik leuk
Kramertje +1040
vrijdag 9 november 2018 om 09:52
In het hele elftal zit momenteel weinig dan is het voor Clasie ook lastig om zich te onderscheiden.

Vilhena die als postbode speelt en Van Persie die vele malen minder is dan in de spits, Berghuis die tegenwoordig meer de ballen al gaat geven vanaf de verdedging ipv de rechtsbuiten positie en dit zijn vele voorbeelden dat het zelfs voor een Clasie af en toe moeilijk voetballen is in dit elftal
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6371
vrijdag 9 november 2018 om 10:52
Ik heb Ayoub niet buitensporig gevolgd bij Utrecht en dus alleen gezien als hij tegen Feyenoord moest en in die paar invalbeurtjes dit seizoen.
Heb hem ook in een Jong Feyenoord potje bezig gezien.

In dat kleine beetje wat ik hem dus heb gezien krijg ik nou juist een gigantisch gevoel van "Ja, perfecte vervanger voor Vilhena, want het is net zo'n postbode"

Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:15
Je slaat de spijker op zijn kop. Feyenoord huurt spelers die geen moer opleveren waar hun eigen spelers op de bank wegkwijnen. Mismanagement noemen ze dat.
Vind ik leuk
Blindsy +20305
vrijdag 9 november 2018 om 10:47
Idioot toch? En dat gewoon voor een jaartje huren. We mogen toch aannemen dat Southampton deze zomer nog steeds 5-6 miljoen hoopt te vangen voor Clasie. Gaat Feyenoord dat uitgeven, terwijl Ayoub en Tapia op de bank wegkwijnen? Waanzin.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:03
Eens. Ik had verwacht dat Ayoub wel vaker zou spelen. Die heeft Heerenveen uit laten zien dat hij een versterking is.
Vind ik leuk
Blindsy +20305
vrijdag 9 november 2018 om 11:08
Ik zag de laatste weken voor het eerst dit seizoen, Clasie eindelijk een paar redelijke wedstrijden spelen. Daar hebben we ruim 2 maanden op moeten wachten. En dan nóg zie ik totaal nog niet de oude passbaas van zijn 1e periode in hem terug. Verder begint het huidige spel van Vilhena lachwekkend te worden (blind naar voren rennen en vrijwel áltijd de bal verliezen) maar ondertussen kunnen Ayoub en Tapia het vergeten op hun plekken? Die lopen straks weer gratis weg, zullen ze vast wel Clasie willen aantrekken. Zeker weten dat Southampton daar nog wel 4-5-6 miljoen voor wil zien, dan pleeg je dus pure kapitaalvernietiging als het gaat zoals ik denk dat het gaat...
Vind ik leuk
Obl93 +2772
vrijdag 9 november 2018 om 11:25
Precies, dat bedoel ik.
Vind ik leuk
JanTa48 +9233
vrijdag 9 november 2018 om 11:14
En het huren van Clasie zal niet goedkoop zijn.
Vind ik leuk
Krav +237
vrijdag 9 november 2018 om 18:21
Als we dankzij clasie nu bovenaan hadden gestaan had het een logisch keus geweest..
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
vrijdag 9 november 2018 om 07:10
Jep. Strik erom. Jammer.
Vind ik leuk
Jopi1982 +890
vrijdag 9 november 2018 om 07:26
Jammer dat de Tapia van Twente en het Peruaanse elftal nooit gezien is in Rotterdam
Vind ik leuk
pietprecies +12431
vrijdag 9 november 2018 om 07:29
Als hij weg is, dan ben je hem idd kwijt VP
Vind ik leuk
G.Kopf +5659
vrijdag 9 november 2018 om 07:40
Gio zit ook op een dood spoor.
Vind ik leuk
Vinnie J +1911
vrijdag 9 november 2018 om 07:56
Hrel Feyenoord worft niet beter. Clown gio en zijn vriendjes zorgen voor de langzame afglijding. Spelera worden niet ontwikkeld en dus komt er geen geld binnen. Eeuwig 3e?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:02
Of hij nou gaat of blijft maakt niet uit, maar heel Feyenoord is of gaat weer naar de Kloten net zoals in de jaren 80 of misschien wel erger. De schuldigen? Het zooitje wat in het Maasgebouw zit dus zeker ook Martin van Geel en ook van Bronckhorst ondanks dat velen denken dat die prijzen te danken zijn aan van Bronckhorst. Hoe naief kan je dan denken. Nu staat hij er alleen voor en het is gewoon niet om aan te zien elke keer. Kan wel veel meer schrijven maar laat ik het hier maar bij houden. Feyenoord, mijn Feyenoord, wat er ook gebeurt altijd zal je mijn club blijven!!!
Vind ik leuk
Corse996 +1669
vrijdag 9 november 2018 om 10:36
Gewoon niet weer komen. Dat negatieve gelul van jou elke keer. We komen uit een bijna doodervaring met de club, en volgens jou moeten ze de CL winnen. Dat er dingen veranderen moeten ben ik met je eens. Alleen jij ziet het wel heel dramatisch, met je nar de kloten dit en dat.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 10:41
Qua budget sta je op de ranglijst waar je hoort te staan. Veel prijsjes de laatste paar jaar. Het is inderdaad weleens slechter geweest op Zuid. Neemt niet weg dat er geen chemie is tussen Gio en de spelers. Er moet een hele andere wind gaan waaien, de Kooiman wind. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:42
Je heb gelijk!!!!!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 10:39
Werken ze in het Maasgebouw allemaal onder een WAJONG? ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:43
Alleen al het woord " Werken " hebben degene die nu in in Maasgebouw zitten nog nooit van gehoord.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 10:45
Ach, ze doen het niet bewust en met de middelen die er zijn is een derde plek toch reëel. Wat vind jij niet reëel dan?

Ik ben wel van een mening dat een nieuw elan nodig is. Andere poppetjes met een andere visie.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:53
Wat ik niet reëel vind?
De, op z,n Rotterdams gezegd, de Tering zooi die o.a. van Geel en van Bronckhorst er van gemaakt hebben maar dat ze er in dat Maasgebouw niets aan doen want ze vinden het wel best zo, nou de supporters dus niet, m.a.w. als er onder de supporters vandaag of morgen de pleuris uitbreekt kijk ik daar niet vanop.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 10:58
Maar beter dan nu kan je niet presteren toch? PSV en Ajax liggen mijlen ver voor. Jullie komen van ver.

Die frisse wind kan wel goed zijn om verder proberen te komen. Kan je nu beter dan plak 3 en eventueel de beker winnen? Ja Europees zou je moeten spelen, dat is misgegaan.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:03
Omdat het beleid en alles wat daarbij te maken heeft bij Feyenoord veel en veel slechter is dan bij Psv en Ajax, dus moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan maar dat doen ze niet.

En een beetje Feyenoord supporter neemt nooit genoegen om na 10 wedstrijden al te moeten zeggen we kunnen alleen nog voor die 3e plek gaan.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Ik denk dat het gek moet lopen eer je in de buurt komt bij die twee.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:35
Voorlopig niet meer, dankzij o.a. dit Kut beleid bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 12:36
Maar dan gaan we toch naar de tijd met Jorien van den Herik?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:40
Wat van den Herik ook goed of slecht gedaan heeft maar toen wonnen we wel nog de UEFA Cup in 2002.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 13:09
Daarna is het ook misgegaan met de club. Dat was het laatste succes en toen war er iets met van de Herik waarom jullie hem niet meer wensen. Of zit ik mis? Het is alweer een poos terug.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:15
Laat ik je dan dit zeggen Midden-Noord, Feyenoord heeft eigenlijk na de jaren 70 nooit meer een echt goed begeleid gehad op een enkele uitzondering na. Maar ik ken mij nog het beleid herinneren van Guus Brox en dat was een echte Feyenoord man maar daarna, en nogmaals, op een enkele uitzondering na niemand meer.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 13:19
Toch jammer, maar nu is denk geld het grote probleem. Dat nieuwe stadion is nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:25
Is zeker geld nodig, maar er zijn teveel partijen die zich er mee bemoeien met elk hun eigen regeltjes en wetjes. Persoonlijk zie ik dat nieuwe stadion er voor 2030 niet komen en prijs mij daarom maar gelukkig dat ik de Kuip via Fox Sport kan zien...............Of ik maak een rondje langs de Kuip met mijn scootmobiel waar ik zoveel mooie herinneringen aan heb.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:22
Bijna alle nieuwe aankopen hebben geen toekomst onder Gio...
Ik vind dat best raar en ook jammer.
Vind ik leuk
Barry10 +1373
vrijdag 9 november 2018 om 09:14
Echt zonde, weer een spelers die is aangekocht en het weer niet red. Begin me wel af te vragen aan wie het nou ligt, de spelers of de staf.
Vind ik leuk
heur es +963
vrijdag 9 november 2018 om 09:18
Staf.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 09:18
Moet je zeggen dat Tapia vorig seizoen toen Feyenoord CL speelde het aardig deed, hij speelde centraal achterin maar zag dat het zijn positie niet was. Voor de verdediging komt hij het best tot zijn recht! Clasie valt door de mand, zonde ze laten een goeie speler gaan!
Vind ik leuk
heur es +963
vrijdag 9 november 2018 om 09:18
Renato, wacht nog half jaar, dan is er een nieuwe staf!

Goeie voetballer man.
Vind ik leuk
raoul88 +973
vrijdag 9 november 2018 om 09:36
Lekker naar ADO!!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 10:38
Zo, dat zou wat zijn hé, bloeit ie weer helemaal op.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 09:59
Geduld Renato...je bent nog jong...
geweldige speler, precies wat we op dit moment nodig hebben....
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
vrijdag 9 november 2018 om 10:38
Bij Peru onomstreden als basisspeler, toch wel apart.
Vind ik leuk
Glenn55 +129
vrijdag 9 november 2018 om 10:38
Tapia heft nooit een echte kans gekregen op zijn Eigen positie, nogal makkelijk om een speler af te reserveren, natuurlijk had hij ook fouten gemaakt, wie niet? Een speler op die positie ( centraal achterin) die fouten maakt kan fataal zijn en de critici springen daar gelijk bovenop, een Berghuis die ook heel veel gevaarlijk balverlies lijdt heeft veel meer krediet.
Ik vind Tapia best een goede middenvelder, dat bewijst hij in t nationale team van Peru, bovendien is hij nog jong.
Maar als een trainer niet in hem geloofd en ook niemand beter kan maken, ja dan ben je gezien, zonde gewoon. Met Gio aan t roer ( en niet vergeten zijn assistenten die kennelijk ook niets toevoegen) dan blijft deze situatie voor veel reserves EN talentvolle jeugdspelers uitzichtloos, van wie moeten we eigenlijk afscheid nemen om de club naar een hoger nivo te brengen?
Ik weet t wel.................
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:40]
Vind ik leuk
Blindsy +20305
vrijdag 9 november 2018 om 10:46
In december zal een Club Brugge zich melden en mag hem dan voor 8 ton ophalen, zo is die Van Geel gewoon (helaas).
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:47
goeie voetballer ,maar Gio zal dat wel anders zien !!! Zonder bril
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:16
Niet onderleiding van gvb
Vind ik leuk
deltiaan +1467
vrijdag 9 november 2018 om 11:28
met deze trainer niet
Vind ik leuk
WilcoS64 +4781
vrijdag 9 november 2018 om 11:46
Niemand heeft toekomst bij Feyenoord zo lijkt het. Spelers en trainer niet, stadion is ook afgeschreven etc etc.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:04
Goede speler, die je gewoon moet laten spelen.
Vind ik leuk
Ditsu Roan +276
vrijdag 9 november 2018 om 12:25
Je bent welkom in Groningen Renato!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:13
Jammer, jammer. Geweldige gozer deze Tapia. Soms wat te met zijn acties maar durft vooruit te spelen. Helaas hebben we een trainer die alles stuk maakt. Boetius, Amrabat, Tapia en Sinestra en Ayoub zijn de volgende. Strak gedaan van GIO. Kunnnen ook allemaal niet voetballen die gasten. Ach ja, modder zo maar door. Niet om aan te zien en lekker op kunstgras met Jorgensen ballen. Gaat weer niks worden
Vind ik leuk
mba4u2c +3577
vrijdag 9 november 2018 om 13:41
Let op mijn woorden; die gaat het in de toekomst alsnog maken...
Vind ik leuk
DeNeutrale +283
vrijdag 9 november 2018 om 15:05
Je hoeft niet na 10 of 11 wedstrijden te zeggen dag Feyenoord voor plek 3 in de competitie gaat; datg kan je al voor aanvang van de competitie zeggen gezien het budget van Feyenoord. Uiteraard zijn er uitschieters naar boven (zoals 2 jaar geleden) of naar beneden. Overigens vindt ik het zeer negatief hoe er door sommigen gepraat wordt over Gio. Hij heeft het beter gedaan dan Erwin Koeman, Ronald Koeman, Ruud Gullit, Mario Been, Gert-Jan Verbeek als trainer, gezien het spelers materiaal dat hij tot zijn beschikking heeft/had.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:19
v Bronckhorst moet die Tapia eens opstellen hij is allicht beter als van der Heijden of Bottegin.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:55
Weer een speler die van Bronchorst niet beter maakt of op nivo houd. Bilal Larson Tapia Nieuwkoop stuk voor stuk wordt het steeds minder.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws