Ten Hag over 'tweede helft-statistiek' Excelsior: Kunnen we iets mee doen

Ten Hag over 'tweede helft-statistiek' Excelsior: "Kunnen we iets mee doen"

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 18:14vr 09-11-2018 om 18:14

Ajax gaat deze week van het ene uiterste naar het andere. De Amsterdammers speelden woensdagavond in het kolkende Estadio Da Luz tegen Benfica en nemen het zondagmiddag in het gemoedelijke Kralingen op tegen Excelsior.

Van onderschatting mag geen enkele sprake zijn, benadrukt Ten Hag. "Een pittige wedstrijd tegen een getergde tegenstander. Wij zullen erop voorbereid moeten zijn", aldus de 48-jarige Tukker in gesprek met Ajax TV. De Amsterdammers spelen zondagmiddag hun zevende wedstrijd in drie weken tijd. "Maar we zullen ook tegen Excelsior erg diep moeten gaan. Zij zijn thuis altijd lastig te bespelen en daar zullen wij wat tegenover moeten stellen."

Ten Hag wordt tijdens het interview geconfronteerd met een opvallende statistiek over de Rotterdammers: op basis van alle eerste helften dit seizoen zou Excelsior vierde staan, in de twee helft presteren de Kralingers echter het slechtst van alle Eredivisie-clubs. "Het zal ongetwijfeld naar voren komen in de voorbereiding, we kunnen er iets mee doen. Maar we zullen vooral naar onszelf moeten kijken en zelf goed moeten starten."

Excelsior en Ajax trappen zondagmiddag om 14.30 uur af.

Poll

Wat wordt Excelsior-Ajax?

(533 stemmen)

Plaats een reactie

Midden-Noord +93145
vrijdag 9 november 2018 om 18:18
Liverpool?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:20
Één taak
Vind ik leuk
stratumseind +185364
vrijdag 9 november 2018 om 18:26
benfica in het rood , liverpool in het rood ....een vergissing is snel gemaakt........
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20496
vrijdag 9 november 2018 om 20:41
Denk autocorrectie.. :p
Vind ik leuk
Marco B. +280
vrijdag 9 november 2018 om 18:19
Het Liverpool van Portugal.... Come on VP.... En zakelijke 0-4
Vind ik leuk
glob +13
vrijdag 9 november 2018 om 18:22
You never walk alone si si
Vind ik leuk
stratumseind +185364
vrijdag 9 november 2018 om 18:25
. De Amsterdammers speelden woensdagavond in het kolkende Estadio Da Luz tegen Liverpool


das knap
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:44
Hoop op een gelijk spel .
Vind ik leuk
stratumseind +185364
vrijdag 9 november 2018 om 18:46
Hup excelsior
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:47
We hopen vaak het zelfde Stratum .
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1487
vrijdag 9 november 2018 om 22:31
Vreemd dat je dan zo graag op een Ajax forum blijft zitten zuigen?
Ga op je eigen site zitten janken, net als Advocaat over rusttijden.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:54
Zo kolkend was het Estadio da Luz niet Ik hoorde op tv vooral de AJAX-supporters !
Vind ik leuk
Markieee +1046
vrijdag 9 november 2018 om 20:34
Is niet gespecificeerd wie het lieten kolken😉
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:42
+1👍
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:14]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:36
Ja die stoeltjes hoorde je goed vliegen :)
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1487
vrijdag 9 november 2018 om 22:34
Blijven zuigen en zoeken, dan moet je wel echt een probleem hebben PSV Eindhoven.
Omdat er clubs in de CL zitten die voor spek en bonen meedoen, wordt er over een Europese Competitie gesproken.
Jullie worden Europees echt niet serieus genomen, qua prestaties niet, qua accommodatie niet, en met 1 punt als laatste eindigen is best een prestatie.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 22:48
En wat heeft een stadion afbreken en vervolgens als ee typische hypocriete snavel weg te rennen en te schuilen in een hotel als laffe ratten te maken met zware poule?
Vind ik leuk
Markieee +1046
vrijdag 9 november 2018 om 23:29
Het opstootje voor de wedstrijd was met de ME vriend, die ook heel erg uit waren op tumult, maar dat laten we buiten beschouwing. Die Benfica supporters hadden er heeeleemaal niks mee te maken. Die konden de uitslag gewoon niet hebben en besloten een hotel, waar niet alleen supporters maar ook familie van de spelers zaten, waar mensen gewoon rustig op een terras zaten te bestormen. Wat is nou laf?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 22:52
Precies. Zat naast het uitvak en maakte idd het meeste lawaai. Weetje: No Name Boys en nog een sfeervak soldair aan het eerste hadden bewust de wedstrijd geboycot ivm met onvrede omtrent trainer Rui Vitória!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:04
Aan dit soort statistieken heb je helemaal niets !
Vind ik leuk
Mari +10670
vrijdag 9 november 2018 om 19:21
Dan moet Excelsior het veld nog kleiner maken.
Ze hebben toch het kleinste veld van de eredivisie.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:50
Niet zo lullen, zeg hoe het met Frenkie is!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:17
Ga jij ff buiten speler 14 zeker je leeftijd .
Met je Frenkie .
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:27
Stoere knul die je er bent.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:31
Thanks.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:36
Aaah knulletje...
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1487
vrijdag 9 november 2018 om 22:37
Ga je schuld eens aflossen PSV Eindhoven, en zorg ervoor dat je volgende keer niet weer de aanfluiting in Europa bent.
Vind ik leuk
karnisse +319
vrijdag 9 november 2018 om 20:16
Gaan we winnen. 1-3
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:37
Waar sta je?
Vind ik leuk
karnisse +319
vrijdag 9 november 2018 om 21:38
Wat bedoel je?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:40
We gaan winnen zeg je. Ik vraag welke positie je staat in het veld.
Vind ik leuk
karnisse +319
vrijdag 9 november 2018 om 21:41
Var 😂
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:53
Ja dan wint ajax wel!! Ik mag dit soort onzin wel!! Goed bezig
Vind ik leuk
markie +1742
vrijdag 9 november 2018 om 20:20
Edit
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:21]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:28
Word dan leuke wedstrijd want ajax heeft vaak een betere 2 de helft
Vind ik leuk
Rectificatie +1204
vrijdag 9 november 2018 om 21:03
Op basis van alle eerste helften zou psv degradatie kandidaad zijn. 😂

Ze staan toch echt ongeslagen eerste.
Vind ik leuk
Gerro +7932
zaterdag 10 november 2018 om 00:33
Overschatting zal de grootste tegenstander zijn
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws