'Feyenoord moet zich afvragen of ze van hem een Foppe de Haan willen maken'

'Feyenoord moet zich afvragen of ze van hem een Foppe de Haan willen maken'

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 20:02vr 09-11-2018 om 20:02

Feyenoord moet na dit seizoen een nieuw technisch beleid gaan voeren. Dat stelt Sjoerd Mossou, die vindt dat de Rotterdammers zich af moeten vragen of ze verder willen met trainer Giovanni van Bronckhorst.

Feyenoord lijkt in de winterstop in gesprek te gaan met Van Bronckhorst, wiens contract in de zomer afloopt. "Ik denk dat Giovanni zelf best door wil, maar dat is meer een gevoel van mij. Hij is wel een type die graag een soort Foppe de Haan van Feyenoord wil zijn, maar de club moet zich afvragen of ze dat moeten willen", zegt Mossou bij RTV Rijnmond.

"Ik vind dat er op voetbaltechnisch gebied sowieso een ander bewind moet komen, of dat nou met een nieuwe trainer of een nieuwe technisch directeur is", vervolgt de columnist en journalist van het Algemeen Dagblad. "Volgens mij is voor iedereen wel duidelijk dat je met het huidige beleid niet echt gaat aanhaken bij de top-twee. Het woord is aan Jan de Jong (algemeen directeur, red.)."

Mossou meent in ieder geval dat Feyenoord sturing nodig heeft vanuit de top. Na het kampioenschap zei iedereen: dit moet de norm worden. En je maakt dat in de twee seizoenen daarna totaal niet waar. Sterker nog: in november ben je eigenlijk al klaar. Dan mag je je wel afvragen of er een andere koers gevaren moet worden."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Moeten Feyenoord en Van Bronckhorst door?

(2732 stemmen)

Plaats een reactie

#Keizerout +50427
vrijdag 9 november 2018 om 20:13
vernieuwende gedachte van Mossou. gek dat nog niemand dit heeft geopperd.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 9 november 2018 om 20:16
Ja, ik kijk er nu ook opeens heel anders tegenaan. Dankzij het geweten van het AD.
Vind ik leuk
#Keizerout +50427
vrijdag 9 november 2018 om 20:19
echt bizar dat je hiermee wegkomt. en dan ook nog niet weten of de trainer of td het probleem is.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:16
Weer die de jong he . En ik maar weer hopen dat het frenk nieuws zou zijn
Vind ik leuk
Zultkop +6758
vrijdag 9 november 2018 om 20:31
Lees de
Lofzang over frenkie nog maar eens na in het ad van vandaag. " het beste aan frenkie is zijn naam"
Vind ik leuk
rpaulp50 +14504
vrijdag 9 november 2018 om 20:42
?
Vind ik leuk
#Keizerout +50427
vrijdag 9 november 2018 om 20:47
ja wat is dit nou? dit vinden mensen al zo lang. mossou loopt altijd achteraan met zijn observaties
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 9 november 2018 om 20:14
Nee. Gewoon nee.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:20
Fries paspoort aanvragen dan maar?
Vind ik leuk
voorstopper +1154
vrijdag 9 november 2018 om 20:21
Feyenoord loopt al te ver achter en gaat nooit meer aanhaken.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 9 november 2018 om 20:22
Oké. Dank voor de duiding.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:27
Nou dan moeten we inderdaad een aardige financiële injectie krijgen of een fantastische jeugd, anders zie ik ons ook niet 1,2,3 aanhaken.
Vind ik leuk
Il Gordo +21253
vrijdag 9 november 2018 om 20:28
Gewoon een goeie staf die je jonge spelers beter maakt. Daarmee creëer je waarde. Echt, zo moeilijk is het niet.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:22
Van Bronckhorst moet zelf niet verder willen... Aardig wat prijsjes gepakt, beter wordt het niet meer daar voor hem. Hij heeft het keurig gedaan, dus verdient een nieuwe uitdaging
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
vrijdag 9 november 2018 om 20:22
Feyenoord was voor het seizoen al klaar...

Met de eredivisie.

Gerectaliseerd mede mogelijk gemaakt door zultkop.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:47]
Vind ik leuk
Zultkop +6758
vrijdag 9 november 2018 om 20:35
Misschien moet jij jezelf even gaan rectaliseren.
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
vrijdag 9 november 2018 om 20:37
Leuke woordspeling. 😂

Maar het was wel een serieuze reactie, je kon vooraf toch al zien dat de selectie van feyenoord veel minder was.
Vind ik leuk
Zultkop +6758
vrijdag 9 november 2018 om 20:42
Ja maar om nou te stellen dat een team voor aanvang van het seizoen al klaar is toch een beetje een minne opmerking. Succes of minder succes in een seizoen is van zoveel factoren afhankelijk. Wat als: Feyenoord de EL gewoon gehaald had, door dat succes vleugels had gekregen en daardoor beter had gepresteerd in de competitie, wat als bij Ajax onana, de jong en de ligt langdurig geblesseerd waren geweest, dan had het seizoen er heel anders uit kunnen zien.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:44]
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
vrijdag 9 november 2018 om 20:44
Oke eens. Iets te kort door de bocht geschreven. Bedoelde voor de eredivisie titel.
Vind ik leuk
Zultkop +6758
vrijdag 9 november 2018 om 20:46
Ietsje pietsje maar 😁 rectaliseer ze 😳
Vind ik leuk
Rectificatie +1179
vrijdag 9 november 2018 om 20:47
Zo goed ?
Vind ik leuk
Zultkop +6758
vrijdag 9 november 2018 om 20:48
Prima! Fijne avond
Vind ik leuk
ronnieron +2184
vrijdag 9 november 2018 om 20:23
Ze kunnen beter afscheid van elkaar nemen en van marwijk op zijn plek zetten
Vind ik leuk
poklane +5381
vrijdag 9 november 2018 om 20:23
Als je Gio z'n contract verlengt kan je net zo goed je licentie inleveren en ermee ophouden.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:26
Ik denk dat gio best kan blijven. Alleen ze halen niet de juiste spelers. Weinig techniek allemaal houten klaasen (of clasies)
Vind ik leuk
fr1963 +4725
zaterdag 10 november 2018 om 01:02
Gio mist de kwaliteiten van een coach om spelers individueel beter te maken. Daarnaast is hij te behoudend en wil hij geen creativieve spelers (Ayoub en Tapia) op het middenvld, maar speelt hij met de fantasieloze Clasie en postbode Vilhena...de ene omdat hij gehuurd is en de ander in de hoop dat hij nog iets oplevert.
Het spel is vanaf vorig seizoen steeds zwakker en spelers spelen zonder vertrouwen. Daar is de trainer verantwoordelijk voor. De chemie is weg. Nou Gio nog voor het te laat is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 01:03]
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 01:42
Dat is een kopie van wat de analisten hebben gezegd. Maar wat valt er beter temaken aan ayoub die was wel op zijn top bij utrecht. Tapia 2 goede wedstrijden gespeeld voorderest een zeer slechte speler denk niet dat een andere trainer het beter zou doen met dit matriaal
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 20:27
Wat kan deze man onzin uitkramen.

Gio heeft gewoon niet het zelfde materiaal als Ajax en psv op dit moment. Alle het geld moet naar een nieuw stadion omdat weer op te bouwen(geld)

Ik stel voor om Sjoerd naar voren te schuiven. Ga ergens anders onzin verspreiden. Als je technische voetbal wilt zien ga je maar naar Barcelona kijken
Vind ik leuk
Blindsy +20568
vrijdag 9 november 2018 om 20:29
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
vrijdag 9 november 2018 om 20:37
Feyenoord moet lekker een andere trainer aanstellen....kansloos die 'Gio'
Vind ik leuk
pietprecies +12553
vrijdag 9 november 2018 om 20:43
Ik ga het weer zeggen: met Gio eruit gooien los je niks op, dan heb je een charletain (de Jong) en een man zonder netwerk (van Geel) die er alleen maar meer een puinhoop van maken.

Dát zijn juist de twee die je moet lozen, een trainer is zo goed als zn materiaal..

Als je v Bommel of ten Hag voor die groep zet zie ik niet in waarom zij het beter zouden doen..
Vind ik leuk
Vooruit +340
vrijdag 9 november 2018 om 20:50
Gio is beter dan ter Hag en van Bommel. Het probleem is de kwaliteit van veel van zijn spelers. Die zijn van dezelfde matige kwaliteit als degene die ze heeft aangetrokken. De hoogste tijd dus voor een exitgesprek met Martin van Geel. En pas daarna verlenging van het contract van Gio.
Vind ik leuk
Smithsonian +45258
vrijdag 9 november 2018 om 21:03
Liever niet.
Vind ik leuk
SirUltionem +3310
vrijdag 9 november 2018 om 21:27
Journalistiek, zo kan ik het ook.

AD moet zich afvragen of Mossou de juiste man is voor deze positie.

Het AD schijnt in gesprek te willen gaan met hun voetbaljournalist mossou, naar het schijnt vragen ze zich af of hij nog wel geschikt is voor de baan aangezien de gemiddelde kleuter beter op de hoogte is van het nieuws, hij alleen maar open deuren intrapt en zelfs niet specifiek wordt over het hoe en wat van de situatie.

Nog niet zeker is of Mossou weg moet, het zou ook zomaar Betty van de spellingscontrole kunnen zijn die ervoor zorgt dat de nieuwswaarde van het gemiddelde artikel zo laag is...

Beiden zijn niet bereikbaar voor commentaar...
Vind ik leuk
Joep Oud +23
vrijdag 9 november 2018 om 21:38
Peter Bosz
Vind ik leuk
Krav +239
vrijdag 9 november 2018 om 21:39
Ergens is er een verkeerde afslag genomen dankzij kapitein van geel
Vind ik leuk
Krav +239
vrijdag 9 november 2018 om 21:43
Ik denk dat gio nog niet zo verkeerd is.. hij is immers de coach. We hebben veldtrainers die patronen moeten inslijpen.. waar blijven die patronen?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:43]
Vind ik leuk
rotjeknor +53
vrijdag 9 november 2018 om 21:51
Zo lang we elk jaar een prijs winnen,moet hij gewoon blijven.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 22:05
Kom op zeg !
Zo erg is het ook niet !
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 22:14
Het zal niet meevallen om van Feyenoord weer een TOP club te maken. Wie komt er in de plaats voor de Jong en welke TD moet er komen. Welke trainer geef mij maar P. Bosz. En sowieso andere assistenten weg met van Gastel en Landzaat. Eerst maar eens zien wat voor voetbal Gio Feyenoord laat spelen tegen Heracles dat is nu het belangrijkste.....Winst
Vind ik leuk
Marco S +7094
vrijdag 9 november 2018 om 22:22
Giohani
Vind ik leuk
gerard.. +1004
vrijdag 9 november 2018 om 22:44
Van bronkhorst laten gasn naar Dordrecht of Volendam. Van Geel naar Roda laten gaan. Kuyt op de plaats van van Geel en Bosz op de plaats van Gio. Ook Kruzen weer bij Bosz
Vind ik leuk
Franciscus +218
vrijdag 9 november 2018 om 23:14
Vooral een ander scoutingapparaat zou ik zo zeggen. Daar schort het aan. Ajax heeft Henk Veldmate. Wij hebben Beukers 'Verzint nooit iets leukers'. Dat zegt al genoeg volgens mij.
Vind ik leuk
Gerro +9595
zaterdag 10 november 2018 om 00:25
Een andere trainer brengt Feyenoord niet naar de top daar zijn andere dingen voor nodig. En met het huidige verloop van selecties zal er ook geen sprake zijn van dat ze uitgekeken zijn op de trainer.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 00:25]
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 03:14
Totaal ongeschikt voor choach
Vind ik leuk
Smithsonian +45258
zaterdag 10 november 2018 om 07:12
Moussou 🤢
Vind ik leuk
ritje +787
zaterdag 10 november 2018 om 09:39
Hallo. Van Bronckhorst is kind van Feyenoord en de idiale schoonzoon, Hij mopper niet , doet gewoon zijn werk! Er is geen geld dus.... mvg ritje
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 09:43
Even logisch neerzetten met het huidige materiaal. Laten we ervan uitgaan dat Feyenoord geen geld heeft. Je moet het dus doen met de huidige selectie. Communiceer met het legioen dat je maximaal derde wordt en gooi alle falende middenvelders en trage cv's eruit, waardoor je 30 meter "hoger" kunt gaan spelen.
Dat betekent dat het falende middenveld en het trage centrum geen restwaarde heeft...je verlies pakken dus...
Daar staat tegenover dat de spelers die je WEL opstelt meer waard worden, alleen duurt het even...

Bijlow:

Nieuwkoop, St Juste,.Lewis, Malacia:

Ayoub,Larsson, Tapia;

Berghuis

Jorgensen, Van Persie
Vind ik leuk
Hega +19
zaterdag 10 november 2018 om 09:56
Maakt spelers niet beter en de jeugd krijgt gewoon geen kans. Ook in tactisch opzicht maakt hij echt fouten. Met de huidige selectie kom je niet ver. Centrum achterin veel te traag. Middenveld niet in evenwicht. Larsson zoveel kansen gehad , haalt nooit de achterlijn en kan moeilijk de tegenstander passeren. Altijd naar binnen. Aankoopbeleid verschrikkelijk. Koop 2 hele goede spelers en doorgaan met de jeugd.
Vind ik leuk
Mazario +16
zaterdag 10 november 2018 om 11:16
Feyenoord moet aan de onderkant beginnen en meer weerstand en wedstrijden op niveau gaan spelen met Jong Feyenoord. Daar kan er winst uitgehaald worden.

❌❌❌
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 12:26
Voor club en trainer beter om uit elkaar te gaan. Lijkt me voor Gio beter om ook eens bij een andere club aan de slag te gaan. Even uit de comfort zone.
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 09:16
echt een top journalist altijd een scoop echt goed geïnformeerd een pulitzer voor die man
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws