'Feyenoord moet zich afvragen of ze van hem een Foppe de Haan willen maken'

    'Feyenoord moet zich afvragen of ze van hem een Foppe de Haan willen maken'

    vrijdag 9 november 2018 om 20:02

    Feyenoord moet na dit seizoen een nieuw technisch beleid gaan voeren. Dat stelt Sjoerd Mossou, die vindt dat de Rotterdammers zich af moeten vragen of ze verder willen met trainer Giovanni van Bronckhorst.

    Feyenoord lijkt in de winterstop in gesprek te gaan met Van Bronckhorst, wiens contract in de zomer afloopt. "Ik denk dat Giovanni zelf best door wil, maar dat is meer een gevoel van mij. Hij is wel een type die graag een soort Foppe de Haan van Feyenoord wil zijn, maar de club moet zich afvragen of ze dat moeten willen", zegt Mossou bij RTV Rijnmond.

    "Ik vind dat er op voetbaltechnisch gebied sowieso een ander bewind moet komen, of dat nou met een nieuwe trainer of een nieuwe technisch directeur is", vervolgt de columnist en journalist van het Algemeen Dagblad. "Volgens mij is voor iedereen wel duidelijk dat je met het huidige beleid niet echt gaat aanhaken bij de top-twee. Het woord is aan Jan de Jong (algemeen directeur, red.)."

    Mossou meent in ieder geval dat Feyenoord sturing nodig heeft vanuit de top. Na het kampioenschap zei iedereen: dit moet de norm worden. En je maakt dat in de twee seizoenen daarna totaal niet waar. Sterker nog: in november ben je eigenlijk al klaar. Dan mag je je wel afvragen of er een andere koers gevaren moet worden."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Moeten Feyenoord en Van Bronckhorst door?

    (2728 stemmen)

    Plaats een reactie

    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:13
    vernieuwende gedachte van Mossou. gek dat nog niemand dit heeft geopperd.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:16
    Ja, ik kijk er nu ook opeens heel anders tegenaan. Dankzij het geweten van het AD.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:19
    echt bizar dat je hiermee wegkomt. en dan ook nog niet weten of de trainer of td het probleem is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:16
    Weer die de jong he . En ik maar weer hopen dat het frenk nieuws zou zijn
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 20:31
    Lees de
    Lofzang over frenkie nog maar eens na in het ad van vandaag. " het beste aan frenkie is zijn naam"
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 20:42
    ?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:47
    ja wat is dit nou? dit vinden mensen al zo lang. mossou loopt altijd achteraan met zijn observaties
    Vind ik leuk
    Ropa +147
    zaterdag 10 november 2018 om 09:13
    Echt verbazingwekkend slim van Sjoerd. Nooit geweten dat hij zo'n goede kijk had op de gang van zaken bij Feyenoord. Dit moet toch wel een Eye opener zijn voor de gehele directie of misschien wel heel Feyenoord. Jammer wel dat hij er nu pas mee komt, want stel je voor dat hij dat vorig jaar al had gezien en het toen al had geopperd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    zaterdag 10 november 2018 om 10:50
    ik vind het gek hoor. een journalist die alles steeds als laatste weet
    Vind ik leuk
    Talentscout +1128
    vrijdag 9 november 2018 om 20:14
    Misschien eens wat kritischer worden bij de spelers die je aankoopt. Als je geen St. Juste, Amrabat, Larsson en van der Heijden kunt opleiden dan gaat er iets mis.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:15
    Neuh. Je kunt kopen wie je wilt, maar deze staf maakt niemand beter.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +829
    zaterdag 10 november 2018 om 01:56
    Ze hebben ook wel echt een ongebalanceerd elftal. Een creatieve en vooral scorende middenvelder brengt ze al een stuk verder. Ik zou overigens erwin koeman volgend seizoen helemaal geen verkeerde optie vinden, al zal dat gevoelig liggen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:17
    ze haalden ooit van wonderen, konterman, van gastel, paauwe, van vossen en bosvelt en dat pakte heel goed uit.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:19
    Elia, El Ahmadi, Vermeer, Berghuis en Jorgensen. Dat was dan weer brandhout.

    Echt, die aankopen van vorig jaar waren zo gek nog niet. Een Tapia voor anderhalf miljoen ook niet eens. Je hebt alleen een waardeloze technische staf.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:23
    elia was onmisbaar voor de titel. el ahmadi was heel belangrijk. berghuis was vorig jaar uitstekend alleen heeft de veerkracht van een vermoeide peuter.
    van geel heeft geen netwerk, maar binnen dat beperkte netwerk haalt hij geen gekke spelers voor mijn gevoel.
    vermeer raakte veel geblesseerd, maar was voor een miljoen een prima keeper.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:24
    Daarom. Tuurlijk heeft Annet wat missers op haar conto. Maar er zitten zeker ook voltreffers tussen voor relatief weinig geld.

    Hetgeen ze bij Feyenoord moeten afvragen is waarom geen enkele speler, werkelijk niemand, beter is geworden, ondanks een paar prijsjes (landstitel was een echte prijs).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:29
    maar alsnog vind ik het een probleem dat hij zo weinig spelers lijkt te kennen.

    dat ook. van geel is bij het aanstellen/inschatten/beoordelen van trainers ook niet de beste.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:30
    Misschien kent ie ze wel maar haalt ie ze gewoon niet. Kende jij Jorgensen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:40
    hij kan best meer spelers dan ik kennen en alsnog weinig voor iemand die td is.
    ik kende jorgensen niet, maar hij haalt 95% nederlanders of spelers met nederlandse link.
    een betere deal dan haps voor 6miljoen moet te vinden zijn als je een netwerk hebt.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:44
    Tsja, heb je die zekerheid vooraf? Als je bijv. een Colombiaan, Deen of Argentijn voor 4 of 5 miljoen haalt terwijl je vrij aardig weet wat je aan Haps hebt?

    Eigenlijk heb ik alle aankopen wel begrepen, behalve die van Amrabat. Die kwam als middenvelder al terecht in een selectie vol met middenvelders. Misschien als vervanger voor Vilhena, maar ja, die gaat alleen nog transfervrij weg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:50
    scouten in het buitenland kan toch gewoon?

    ik denk dat hij moest wennen, beetje spelen, eventueel op rechtsback en dit seizoen el ahmadi opvolgen. alleen van bronckhorst maakte hem niet beter en toen kwam clasie ineens.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:53
    Scouten ze niet in het buitenland dan? Of neem je dat aan? Gaat volgens mij meer om de besluitvorming. Dat men liever kiest voor spelers uit Nederland of Scandinavië i.p.v. iets uit Zuid-Amerika.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 21:20
    daar lijkt het wel op.
    natuurlijk weet ik niet wie waar is van feyenoord alleen het is toch merkwaardig dat de keuze zo vaak op de nederlander valt?
    als je die kiest boven de buitenlander lijkt mij dat je die buitenlander niet veel hoger inschat anders neem je die alsnog.
    dus dan kennen ze ook geen hele goede of talentvolle buitenlandse spelers.
    die sinisterra gaat ook nog niet zo goed.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 21:33
    Tsja, ik snap je punt. Het liefst zie ik ook een Davinson Sanchez. Of Lozano (wat ik overigens geen ontdekking vond). Daar heeft Feyenoord zeker wat te winnen. Een "Henk Veldmate" in de scouting bijvoorbeeld.

    Maar ja, als je kan kiezen tussen bijv. een Kristensen en Orejuela voor miljoenen of Diks op huurbasis. Dan ben ik blij dat-ie voor Diks kiest.

    En geen flauw idee waar ze die Sinistierra vandaan hebben gehaald. Maar die gaat nog niet lekker nee.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    zaterdag 10 november 2018 om 01:10
    Ik wil ook niet zeggen dat het allemaal makkelijk is hoor, maar de topscorer van de serie A kostte 4.5 miljoen en 2 jaar daarvoor een half miljoen. Die Skriniar van Inter kostte een paar jaar terug één miljoen.
    Je kunt ze niet allemaal vinden, maar een of twee zou moeten lukken. Helemaal als je je netwerk van oud-spelers een keer zou gebruiken. (Dat laatste geldt ook voor Ajax)

    Nou denk ik dat als die twee een seizoen eredivisie zouden spelen mensen wel iets positiever zouden zijn. Ik zou Diks misschien ook hebben gehuurd, maar ik heb ook geen netwerk :p

    Nee, en als je kijkt dat wij Orejuela en Cassierra hebben meegenomen, maar hem niet zou ik hem lekker in Colombia laten.

    Overigens denk ik dat een goede staf al veel op zou lossen. Met assistent Advocaat kon het ook ineens een stuk beter.
    Daarnaast was het team van 2001 ook vooral een verzameling eredivisiespelers. Van Wonderen, Konterman, Paauwe, Bosvelt, Rzasa, Tomasson, Van Gastel. Ik vraag me af of die echt veel beter of talentvoller waren dan de spelers die jullie nu hebben.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 20:47
    Van Geel heeft geen netwerk en is geen koopman.
    Bij Ajax was er ook geen geld en het grote geld bij die organisatie is verdient door verkoop van spelers.
    Wel betaalbare buitenlandse spelers bij PSV Lozano etc., bij Ajax Sanchez bijvoorbeeld.....bij Feijenoord....armoe troef dus.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 20:52
    dat klopt hoor alleen in de kleine vijver waarin hij vist vangt hij dan wel weer de goede vissen volgens mij.
    alleen zou hij in een grotere vijver moeten vissen om het bij feyenoord goed te doen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 21:10
    Als dat zo zou zijn geweest had hij net als Overmars ook 252 miljoen in 5 jaar verdient met aan en verkoop, of in mindere mate PSV kunnen benaderen.
    Van Geel heeft hopeloos gefaald en het eigen vermogen spreekt boekdelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29799
    vrijdag 9 november 2018 om 21:21
    nee want overmars en brands vissen dus wel in die grote vijver.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 21:31
    Ja, dan zijn we het toch eens ?
    Ik reageerde op: "haalde hij geen gekke spelers etc., "
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:34]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 21:34
    Daar begint-ie weer. Ja, Overmars heeft goed verkocht. Heel knap. Maar vooral spelers die zijn opgeleid en niet door hem zijn aangekocht.

    En het eigen vermogen groeit onder het bewind van Van Geel al elk jaar (van -30 in het rood naar nu 30 in de plus).
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 21:42
    Niet om de dingen heen praten.
    Jij haalde een paar voorbeelden van aankopen aan, je weet niet waar je over praat, je had geen idee wat Overmars wel doet voor Ajax en van Geel niet doet.
    Dat is aan de orde, je vlucht altijd zijstraatjes in om te ontvluchten aan de kern van de zaak, opleiden heeft er niets maar dan ook niets mee te maken.
    Tevens gaat het er niet om dat van Geel 30 miljoen in de plus staat maar dat hij mijlen achter ligt op PSV en Ajax.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 21:46
    Oh sorry, ik wist niet dat je boos (of geïrriteerd) werd ;-)

    Jij weet dus wel wat Van Geel doet bij Feyenoord. Oké. Leg het maar uit.

    Ik geef hier (dit topic) alleen mijn argumenten op de aankopen van Van Geel en het rendement daarop. Dat dit niet alleen aan Van Geel, maar vooral aan de staf ligt. Waar overigens Van Geel ook wat aan moet doen.

    En Van Geel ligt niet mijlen ver achter op PSV. Wel op Ajax, maar dat was al bij z'n aantreden zo. En overigens vind ik wel dat Feyenoord sinds zijn aantreden een grote inhaalslag heeft gemaakt. Een slag die z'n voorgangers (Beenhakker, Wotte, Bosz) niet voor elkaar hebben gekregen.

    Laat helder zijn dat ik meer verwacht van Feyenoord en dat Van Geel daar uiteindelijk eindverantwoordeljik voor is. Maar die hele bashing gaat me ook iets te ver.

    Maar goed, ik vlucht in m'n zijstraatje. Reageer jij lekker verder primair (zonder verder begrijpend te lezen) op alles wat met Van Geel te maken heeft ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:48]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 21:50
    Ik hebt geen blah, blah, blah verhaal nodig.
    Kijk naar de cijfers van Ajax, PSV en Feijenoord die spreken boekdelen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 21:52
    Ja.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 21:40
    Ja, want Overmars heeft die 252 miljoen vooral verdiend aan z'n eigen verkopen. En niet aan de verkoop van bijv. Klaassen, Eriksen, Riedewald, Tete, Bazoer, Blind, Alderweireld.

    Leuk en aardig, maar volgens mij zijn Milik en Sanchez de enige twee die flink geld hebben opgeleverd en die Overmars heeft aangekocht.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 21:49
    Je begrijpt er niets van.
    Bij het zaken doen gaat het uiteindelijk om het SALDO, wat je onder de streept verliest of wint.
    Daar is een winst en verliesrekening voor in het leven geroepen, je hebt altijd plussen en ook de minnen.
    Bij een batig saldo boven de raming is je resultaat
    goed, dan wel uitstekend in het geval Overmars, dat telt, de rest is historie en niet relevant.
    Brands en Overmars weten wat ze doen, van Geel is een "serieuze spaarpot" maar geen ondernemer die Feijenoord wel nodig heeft.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 21:52
    Haha, is goed. Ga je lekker? Ik zeg toch ook nergens dat Overmars het niet goed heeft gedaan? Of Brands?

    Ik vlucht weer in m'n zij straat.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:58
    Wie hebben ze bij Ajax nog meer voor relatief weinig geld binnen gehaald als absolute versterking behalve Sanchez en Tagliafico?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 21:11
    Overmars harkte 252 miljoen binnen in 5 jaar tijd voor Ajax !
    Amen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    vrijdag 9 november 2018 om 21:16
    https://nos.nl/artikel/2188689-overmars-haalt-bij-ajax-in-vijf-jaar-252-miljoen-binnen.html

    Je hoeft niet te tellen, alleen maar te lezen....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 21:35
    Hihi. Ja, weet ik. Je hoeft niet alleen te lezen. Maar begrijpend lezen.
    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    vrijdag 9 november 2018 om 22:32
    Toen van Geel bij AjX zat werden Huntelaar en Suarez gehaald. Dus koopman is hij echt wel . Leverde Ajax dik geld op.
    Wat leveren de andere miljoenen aankopen van Ajax op ?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    zaterdag 10 november 2018 om 09:46
    252 miljoen in 5 jaar, goeiedag...........
    En...lees dit even ha ha : ( Wikipedia )

    De conclusies van de commissie-Coronel, over het beleid van Ajax van de laatste tien jaar, zette de positie van Van Geel onder druk. Op 17 februari 2008 werd het rapport openbaar gemaakt. De meeste kritiek werd gericht op Van Geel: spelers waren aangekocht zonder scoutingrapport of na negatief advies van de scouts. Ook werd er gesproken over een slechte verstandhouding met de trainers Danny Blind en Henk ten Cate. Op 22 april 2008 maakte Van Geel bekend op te stappen bij Ajax, omdat hij, in het nieuwe technisch model dat Ajax vanaf het seizoen 2008-2009 wilde gaan hanteren geen plaats meer voor zichzelf zag weggelegd. Later kwam naar buiten dat de Brabander zou zijn ontslagen indien hij niet de eer aan zichzelf had gehouden.[3]

    De drie jaar dat Van Geel de technische leiding had bij Ajax waren sportief niet bijzonder succesvol. Met de hoogste begroting van Nederland werd de club eenmaal vierde (doelsaldo: +25) en vervolgens tweemaal tweede (doelsaldo: +49 en +49). Twee keer plaatste Ajax zich niet voor de Champions League.
    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    zaterdag 10 november 2018 om 12:52
    Oké je baseert je op Wikipedia.
    Een paar kanttekeningen.
    Coronel was dat niet die man die door Cruijff aan de kant gezet werd?
    Zet die 250 miljoen van nu eens af tegen de haast 60 miljoen van Huntelaar en Suarez toen.
    En om nu te roepen dat de afgelopen jaren succes vol zijn geweest is ook bezijden de waarheid.
    Ik wil nu niet zeggen dat alles geweldig is wat van Geel doet , maar wie maakt geen fouten?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    zaterdag 10 november 2018 om 17:54
    Het gaat niet om Coronel maar om van Geel, hij kwam met steekhoudende argumenten, feiten.
    Van Geel heeft nergens een bijzondere prestatie neergezet als TD, de middelmaat dus.
    Het gaat niet om incidentele "fouten" , die maakt iedereen, maar van Geel is geen creatieve flamboyante ondernemer maar meer een overjarige administrateur / boekhouder .
    Het verschil tussen Overmars en van Geel is pijnlijk groot en kan je meten als je kijkt naar het eigen vermogen van die twee clubs.
    Feijenoord moet de hele boel eens goed laten doorlichten en dan reorganiseren, City komt er aan, vraagt om jonger, energieker en professioneel management en Feijenoord moet zich dus sterk gaan wapenen voor de komende 10 jaar op die manier.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    zaterdag 10 november 2018 om 19:51
    Je draait er omheen. Het eigen vermogen is mede ontstaan door de 2 met name genoemde spelers.
    En het geluk dat je F.de Boer had die met beperkte middelen 4 x op rij CL haalde daar heeft Overmars niets aan bij gedragen.
    Verder haal jij Coronel aan met zijn plan dat door Cruijff als waardeloos beschreven is.

    Dat jij Overmars blijkbaar als flamboyante ondernemer ziet zegt genoeg over hoe jij tegen de zakenwereld aankijkt.
    Iedereen met een beetje geld(heb ik het nog niet over veel geld) kon in de 90 jaren en begin deze eeuw dik geld maken in onroerend goed. Ook nu weer trouwens. Ook daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.

    Ook het feit dat Ajax zo'n groot eigen vermogen heeft ligt aan het feit dat de RvC jaren op de rem heeft gestaan.
    Ik zou zeggen kijk de jaarverslagen van de jaren van het kampioenschap er maar op na. Dankzij de CL en de verkopen draaide Ajax winst.

    Ik ben het wel met je eens dat v.Geel zijn houdbaarheidsdatum over is en dat er een nieuwe man zou moeten komen. Alleen is dan de vraag waarvoor? De Europese wedstrijden gaan toch terug naar het niveau van halfweg vorige eeuw en topspelers zullen hier niet lang blijven. Ik denk dus dat Feyenoord de kuip moet renoveren en niet veel geld in een nieuw stadion moet steken. Dat geld wordt namelijk nooit meer terug verdient.

    Of het moet zijn dat de gemeente het als prestige object gaat zien dan verandert er iets.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    zaterdag 10 november 2018 om 21:06
    Het maakt niet uit hoe het kapitaal is ontstaan, maar dat het is ontstaan. Wat jij gelukt noemt
    noemt een ander wijsheid.
    Nogmaals dat geld is verdient en die bottom line is het enige wat relevant is. Niet jouw perceptie van "gelukkig" of niet.
    Dat laatste is jouw interpretatie om niet te willen zien wat er wel is, en dat is: een succesvol zakelijk beleid.

    Mede door Cruijff faalt Ajax al 4 jaar op sportief gebied.
    De ex top voetballers vechten elkaar de tent uit, hebben bestuurlijk geen ervaring en missen een behoorlijke opleiding. ( v.d. Sar met name )
    Het is dus 4 jaar niks sportief gezien mede dankzij Johan met z'n onzinnige ideeën zoals het Technisch hart bijvoorbeeld.

    "Iedereen in de 90 er jaren etc.,"
    Als dat zo was waarom is dan niet " iedereen " rijk geworden gedurende die 90er jaren....?
    Complete onzin dus.

    Daarnaast begin je ineens over onroerend goed ?
    Ik heb het over een voetbal bedrijf waarvan de TD in 5 jaar 252 miljoen heeft binnengehaald.
    Dat is het verschil tussen een flamboyante zakenman en een spaarpot achtig type zoals van Geel.

    https://nos.nl/artikel/2188689-overmars-haalt-bij-ajax-in-vijf-jaar-252-miljoen-binnen.html

    Tenslotte:
    De gemeente wil dat City project en dat komt er ook, de Jong krijgt zijn 25 miljoen echt wel.
    Feijenoord kan dat niet tegenhouden.
    Mocht het fout lopen dan laat de Gemeente, Feijenoord, echt niet failliet gaan maar dan is het wel over met Feijenoord als sub topper.

    Nogmaals, Feijenoord zou eens goed moeten analyseren van "koffie juf tot de AD" waar de verbeteringen moeten worden aangebracht en dan met een schone lei, als onderdeel van het City project , de komende decennia ingaan met een sterk(er) management team.



    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    zaterdag 10 november 2018 om 21:52
    zakelijk beleid?
    Lees de jaarverslagen eens.
    En jij zet Overmars weg als zakenman.
    Daar zet ik tegen over( wat jij of niet wil of niet kunt begrijpen) dat iedereen met geld in die jaren rijk werd met onroerend goed .
    Net als nu ( voorbeeld de Amsterdamse huizenmarkt)

    En geluk ja in sport is het een niet onbelangrijke factor.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    zaterdag 10 november 2018 om 21:59
    Nogmaals:
    https://nos.nl/artikel/2188689-overmars-haalt-bij-ajax-in-vijf-jaar-252-miljoen-binnen.html

    En dat heeft niets met onroerend goed te maken.

    Het gaat om Overmars als TD van Ajax, wat hij financieel bereikt heeft en niet over onroerend goed beginnen want dat heeft niets met het onderwerp te maken.

    Vind ik leuk
    Stranger +5102
    zaterdag 10 november 2018 om 22:09
    Jij begon over zaken mannen.
    Maar goed heb je toch nog een prijs binnen. Het meeste geld binnen geharkt😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:24
    Tapia voor 1,5 mil was gewoon prima als Peruaans international. Maar goed tis een feit helaas dat ze geen spelers beter maken....
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:25
    Precies. Die anderhalf miljoen krijg je er sowieso wel uit. Ondanks de onkunde van deze staf.
    Vind ik leuk
    Krav +109
    vrijdag 9 november 2018 om 21:41
    Een beetje van beide. maar ik vond tapia en vejo enzo maar niks
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:14
    Nee. Gewoon nee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:15
    Misschien wel goed een nieuwe wind .
    Maar of het alleen aan Gio ligt vraag het mij af.
    Ik gun Feyenoord het aller beste besluit .
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:20
    Fries paspoort aanvragen dan maar?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:21
    Feyenoord loopt al te ver achter en gaat nooit meer aanhaken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:22
    Oké. Dank voor de duiding.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:27
    Nou dan moeten we inderdaad een aardige financiële injectie krijgen of een fantastische jeugd, anders zie ik ons ook niet 1,2,3 aanhaken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9427
    vrijdag 9 november 2018 om 20:28
    Gewoon een goeie staf die je jonge spelers beter maakt. Daarmee creëer je waarde. Echt, zo moeilijk is het niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:22
    Van Bronckhorst moet zelf niet verder willen... Aardig wat prijsjes gepakt, beter wordt het niet meer daar voor hem. Hij heeft het keurig gedaan, dus verdient een nieuwe uitdaging
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    vrijdag 9 november 2018 om 20:22
    Feyenoord was voor het seizoen al klaar...

    Met de eredivisie.

    Gerectaliseerd mede mogelijk gemaakt door zultkop.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 20:35
    Misschien moet jij jezelf even gaan rectaliseren.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    vrijdag 9 november 2018 om 20:37
    Leuke woordspeling. 😂

    Maar het was wel een serieuze reactie, je kon vooraf toch al zien dat de selectie van feyenoord veel minder was.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 20:42
    Ja maar om nou te stellen dat een team voor aanvang van het seizoen al klaar is toch een beetje een minne opmerking. Succes of minder succes in een seizoen is van zoveel factoren afhankelijk. Wat als: Feyenoord de EL gewoon gehaald had, door dat succes vleugels had gekregen en daardoor beter had gepresteerd in de competitie, wat als bij Ajax onana, de jong en de ligt langdurig geblesseerd waren geweest, dan had het seizoen er heel anders uit kunnen zien.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    vrijdag 9 november 2018 om 20:44
    Oke eens. Iets te kort door de bocht geschreven. Bedoelde voor de eredivisie titel.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 20:46
    Ietsje pietsje maar 😁 rectaliseer ze 😳
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    vrijdag 9 november 2018 om 20:47
    Zo goed ?
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    vrijdag 9 november 2018 om 20:48
    Prima! Fijne avond
    Vind ik leuk
    ronnieron +2195
    vrijdag 9 november 2018 om 20:23
    Ze kunnen beter afscheid van elkaar nemen en van marwijk op zijn plek zetten
    Vind ik leuk
    poklane +4920
    vrijdag 9 november 2018 om 20:23
    Als je Gio z'n contract verlengt kan je net zo goed je licentie inleveren en ermee ophouden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:26
    Ik denk dat gio best kan blijven. Alleen ze halen niet de juiste spelers. Weinig techniek allemaal houten klaasen (of clasies)
    Vind ik leuk
    fr1963 +3089
    zaterdag 10 november 2018 om 01:02
    Gio mist de kwaliteiten van een coach om spelers individueel beter te maken. Daarnaast is hij te behoudend en wil hij geen creativieve spelers (Ayoub en Tapia) op het middenvld, maar speelt hij met de fantasieloze Clasie en postbode Vilhena...de ene omdat hij gehuurd is en de ander in de hoop dat hij nog iets oplevert.
    Het spel is vanaf vorig seizoen steeds zwakker en spelers spelen zonder vertrouwen. Daar is de trainer verantwoordelijk voor. De chemie is weg. Nou Gio nog voor het te laat is.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 01:03]
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 01:42
    Dat is een kopie van wat de analisten hebben gezegd. Maar wat valt er beter temaken aan ayoub die was wel op zijn top bij utrecht. Tapia 2 goede wedstrijden gespeeld voorderest een zeer slechte speler denk niet dat een andere trainer het beter zou doen met dit matriaal
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:27
    Wat kan deze man onzin uitkramen.

    Gio heeft gewoon niet het zelfde materiaal als Ajax en psv op dit moment. Alle het geld moet naar een nieuw stadion omdat weer op te bouwen(geld)

    Ik stel voor om Sjoerd naar voren te schuiven. Ga ergens anders onzin verspreiden. Als je technische voetbal wilt zien ga je maar naar Barcelona kijken
    Vind ik leuk
    Blindsy +12352
    vrijdag 9 november 2018 om 20:29
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6606
    vrijdag 9 november 2018 om 20:37
    Feyenoord moet lekker een andere trainer aanstellen....kansloos die 'Gio'
    Vind ik leuk
    pietprecies +6103
    vrijdag 9 november 2018 om 20:43
    Ik ga het weer zeggen: met Gio eruit gooien los je niks op, dan heb je een charletain (de Jong) en een man zonder netwerk (van Geel) die er alleen maar meer een puinhoop van maken.

    Dát zijn juist de twee die je moet lozen, een trainer is zo goed als zn materiaal..

    Als je v Bommel of ten Hag voor die groep zet zie ik niet in waarom zij het beter zouden doen..
    Vind ik leuk
    Vooruit +36
    vrijdag 9 november 2018 om 20:50
    Gio is beter dan ter Hag en van Bommel. Het probleem is de kwaliteit van veel van zijn spelers. Die zijn van dezelfde matige kwaliteit als degene die ze heeft aangetrokken. De hoogste tijd dus voor een exitgesprek met Martin van Geel. En pas daarna verlenging van het contract van Gio.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31741
    vrijdag 9 november 2018 om 21:03
    Liever niet.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    vrijdag 9 november 2018 om 21:27
    Journalistiek, zo kan ik het ook.

    AD moet zich afvragen of Mossou de juiste man is voor deze positie.

    Het AD schijnt in gesprek te willen gaan met hun voetbaljournalist mossou, naar het schijnt vragen ze zich af of hij nog wel geschikt is voor de baan aangezien de gemiddelde kleuter beter op de hoogte is van het nieuws, hij alleen maar open deuren intrapt en zelfs niet specifiek wordt over het hoe en wat van de situatie.

    Nog niet zeker is of Mossou weg moet, het zou ook zomaar Betty van de spellingscontrole kunnen zijn die ervoor zorgt dat de nieuwswaarde van het gemiddelde artikel zo laag is...

    Beiden zijn niet bereikbaar voor commentaar...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 21:38
    Peter Bosz
    Vind ik leuk
    Krav +109
    vrijdag 9 november 2018 om 21:39
    Ergens is er een verkeerde afslag genomen dankzij kapitein van geel
    Vind ik leuk
    Krav +109
    vrijdag 9 november 2018 om 21:43
    Ik denk dat gio nog niet zo verkeerd is.. hij is immers de coach. We hebben veldtrainers die patronen moeten inslijpen.. waar blijven die patronen?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 21:43]
    Vind ik leuk
    rotjeknor +38
    vrijdag 9 november 2018 om 21:51
    Zo lang we elk jaar een prijs winnen,moet hij gewoon blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:05
    Kom op zeg !
    Zo erg is het ook niet !
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 22:14
    Het zal niet meevallen om van Feyenoord weer een TOP club te maken. Wie komt er in de plaats voor de Jong en welke TD moet er komen. Welke trainer geef mij maar P. Bosz. En sowieso andere assistenten weg met van Gastel en Landzaat. Eerst maar eens zien wat voor voetbal Gio Feyenoord laat spelen tegen Heracles dat is nu het belangrijkste.....Winst
    Vind ik leuk
    Marco S +4700
    vrijdag 9 november 2018 om 22:22
    Giohani
    Vind ik leuk
    gerard.. +259
    vrijdag 9 november 2018 om 22:44
    Van bronkhorst laten gasn naar Dordrecht of Volendam. Van Geel naar Roda laten gaan. Kuyt op de plaats van van Geel en Bosz op de plaats van Gio. Ook Kruzen weer bij Bosz
    Vind ik leuk
    Franciscus +145
    vrijdag 9 november 2018 om 23:14
    Vooral een ander scoutingapparaat zou ik zo zeggen. Daar schort het aan. Ajax heeft Henk Veldmate. Wij hebben Beukers 'Verzint nooit iets leukers'. Dat zegt al genoeg volgens mij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 23:24
    Zeker wil hij blijven kan toch nergens anders terecht.
    Die halve zachte niemand zit op hem te wachten
    Vind ik leuk
    Gerro +6677
    zaterdag 10 november 2018 om 00:25
    Een andere trainer brengt Feyenoord niet naar de top daar zijn andere dingen voor nodig. En met het huidige verloop van selecties zal er ook geen sprake zijn van dat ze uitgekeken zijn op de trainer.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 00:25]
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 03:14
    Totaal ongeschikt voor choach
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31741
    zaterdag 10 november 2018 om 07:12
    Moussou 🤢
    Vind ik leuk
    Ropa +147
    zaterdag 10 november 2018 om 09:25
    De grote vraag is hier waarom kan Ajax elk jaar wel spelers goed opleiden en goed doorverkopen en Feyenoord nauwelijks? Waarom willen jeugdspelers liever naar een andere club dan Feyenoord? Waarom staat Feyenoord O19 in hun competitie onder Ajax en PSV terwijl beide clubs hun echte talenten al in de KK divisie hebben spelen? Wat gaat er hier dan toch zo gruwelijk mis. Zelfs Sparta O19 staat boven Feyenoord en dat heeft voor een groot deel te maken met de sateliet overeenkomst met Ajax.

    40 jaar geleden kon Feyenoord de slag tegen Ajax niet maken, 30 jaar geleden niet, 20 jaar geleden niet, 10 jaar geleden niet en nu ook niet en Feyenoord kennende gaat dat ook de komende 10, 20, 30 en 40 jaar niet gebeuren. Vroeger kwam je ver met hard werken, maar alleen hard werken is al zo achterhaald. Het gaat om een combinatie van meerdere skills. Skills waartoe Feyenoord niet in staat is om die te willen en te kunnen ontwikkelen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    ritje +204
    zaterdag 10 november 2018 om 09:39
    Hallo. Van Bronckhorst is kind van Feyenoord en de idiale schoonzoon, Hij mopper niet , doet gewoon zijn werk! Er is geen geld dus.... mvg ritje
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 09:43
    Even logisch neerzetten met het huidige materiaal. Laten we ervan uitgaan dat Feyenoord geen geld heeft. Je moet het dus doen met de huidige selectie. Communiceer met het legioen dat je maximaal derde wordt en gooi alle falende middenvelders en trage cv's eruit, waardoor je 30 meter "hoger" kunt gaan spelen.
    Dat betekent dat het falende middenveld en het trage centrum geen restwaarde heeft...je verlies pakken dus...
    Daar staat tegenover dat de spelers die je WEL opstelt meer waard worden, alleen duurt het even...

    Bijlow:

    Nieuwkoop, St Juste,.Lewis, Malacia:

    Ayoub,Larsson, Tapia;

    Berghuis

    Jorgensen, Van Persie
    Vind ik leuk
    Hega +8
    zaterdag 10 november 2018 om 09:56
    Maakt spelers niet beter en de jeugd krijgt gewoon geen kans. Ook in tactisch opzicht maakt hij echt fouten. Met de huidige selectie kom je niet ver. Centrum achterin veel te traag. Middenveld niet in evenwicht. Larsson zoveel kansen gehad , haalt nooit de achterlijn en kan moeilijk de tegenstander passeren. Altijd naar binnen. Aankoopbeleid verschrikkelijk. Koop 2 hele goede spelers en doorgaan met de jeugd.
    Vind ik leuk
    Mazario +11
    zaterdag 10 november 2018 om 11:16
    Feyenoord moet aan de onderkant beginnen en meer weerstand en wedstrijden op niveau gaan spelen met Jong Feyenoord. Daar kan er winst uitgehaald worden.

    ❌❌❌
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 12:26
    Voor club en trainer beter om uit elkaar te gaan. Lijkt me voor Gio beter om ook eens bij een andere club aan de slag te gaan. Even uit de comfort zone.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 november 2018 om 16:32
    Gio en Foppe vergelijken slaat helemaal nergens op, Feyenoord is toe aan een nieuwe technische staf die verjongd en positiespel in het elftal brengt. Alleen dat helpt ze verder.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 09:16
    echt een top journalist altijd een scoop echt goed geïnformeerd een pulitzer voor die man
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws