Van der Sar bevestigt: Er zou inderdaad wat geld beschikbaar zijn

    Van der Sar bevestigt: "Er zou inderdaad wat geld beschikbaar zijn"

    Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 15:12zo 11-11-2018 om 15:12

    Ajax-directeur Edwin van der Sar erkent dat Nederlandse topclubs bereid zijn om geld vrij te maken voor Eredivisie-ploegen die op dit moment op een kunstgrasveld spelen. De intentie is om het voor deze clubs mogelijk te maken om binnen enkele jaren over te stappen naar natuurgras of hybride gras. 

    Het voorstel over totale afschaf van kunstgras in de Eredivisie behoort tot de zogenaamde 'veranderagenda' die momenteel besproken wordt. Aanstaande donderdag moeten er knopen worden doorgehakt. Voor de camera van de NOS bevestigde Van der Sar zondag dat onder meer Ajax en PSV bereid zijn om geld beschikbaar te stellen voor andere clubs. Zij kunnen zo de overstap naar een andere mat bekostigen.

    "Elke club heeft z'n eigen huishouding en iedere club moet kijken wat de mogelijkheden zijn, om op zo'n goed mogelijk niveau te presteren", aldus de oud-doelman. "Er zou inderdaad wat geld beschikbaar zijn om daar naar te kijken."

    "De laatste jaar is er steeds meer vraag naar een eenduidige ondergrond in de Eredivisie: kunstgrad of hybride. Daar zou wel een bepaald bedrag voor beschikbaar zijn, om ze zo te motiveren om over te stappen."

    Lees ook: 'Kunstgrasverbod Eredivisie van de baan: Heracles ligt dwars, compromis op komst'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9449
    zondag 11 november 2018 om 15:18
    Zou top zijn als het kunstgras echt verdwijnt. Wat een troep is dat!
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:22
    Ik stel voor frenk verpatsen en voor dat geld bij elke eredivisie club een mooie groene mat aanleggen
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    zondag 11 november 2018 om 15:23
    Wel belachelijk eigenlijk dat clubs voor andere clubs hun veld moeten betalen maar goed....
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:28
    Wie het breed heeft kan hem ook breed laten hangen . Bij jullie staat er gemiddeld voor 700 miljard op het veld en voor 300 miljard op de bank wat maakt het uit dat je ergens een veldje aanlegt en daarbij je wilt toch niet dat een van de pareltjes zich verstapt op zn kut veld
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    zondag 11 november 2018 om 15:31
    Ik heb graag dat ze het doen, maar het blijft een apart verhaal.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5247
    zondag 11 november 2018 om 15:31
    Zo'n veld kost zeker maar 100 miljard.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +321
    zondag 11 november 2018 om 20:43
    Beste Rinusje, ik krijg de indruk dat je -ard en -oen een beetje verwisselt. Straks moet Ajax nog het begrotingstekort van de Nederlandse staat oplossen, dus laten we dat asjeblieft eerst even recht trekken.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5534
    zondag 11 november 2018 om 15:37
    Net zo belachelijk als die jong teams in de keukendivisie waar 33 toeschouwers komen kijken
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2296
    zondag 11 november 2018 om 15:25
    Die frenky zit je toch maar die he...
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:27
    Of we kloppen ff bij Poetin aan, ook een optie.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:36
    Heracles blijft moeilijk doen...
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    zondag 11 november 2018 om 15:39
    Lekker de KKD ingooien.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3895
    zondag 11 november 2018 om 15:20
    Belachelijk dat de clubs geen gras kunnen betalen. Stop dan met voetballen.
    Is belachelijk dat clubs die Europees spelen geld moeten afstaan .
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:21
    De laatste jaar, serieus?
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1629
    zondag 11 november 2018 om 16:13
    U bent denk ik de enige die het door heeft.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1776
    maandag 12 november 2018 om 09:22
    Je vergeet kunstgrad...lol
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:21
    Sinteredwin...
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:21
    Gras is een natuur product dat kun je overal in nederland probleemloos laten groeien zelfs op plaatsen waar het niet gewenst is dus ook in stadions
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:22
    Echt stoor me er steeds meer aan. Dat veld bij Excelsior is toch verschikkelijk. Elke bal rolt door en remt niet af. Het is gewoon een soort semi zaalvoetbal.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:59
    Volgens mij rolt een bal meer door op een normaal grasveld. Op kunstgras wordt ie juist afgeremd.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:12
    Geef maar eens een dieptebal, elke bal rolt door.En helemaal als de pass een stuit heeft.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +298
    zondag 11 november 2018 om 15:22
    Dat zie je vandaag wel weer bij Excelsior. Daar zou je miljoen voor over moeten hebben om daar vanaf te komen zeg. Vreselijk slechte mat zeg, je kan zien dat je niet voluit wil gaan. Zou verboden moeten worden.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6898
    zondag 11 november 2018 om 15:23
    Niet binnen enkele jaren. Binnen enkele maanden. Voor aanvang volgend seizoen. Dat trage vergaderen, dat is drijfzand waar het Nederlandse voetbal in wegzakt.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:24
    Of te wel we willen de overige clubs omkopen. Vanwaar deze arrogantie?
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +298
    zondag 11 november 2018 om 15:29
    Wat wil je dan? Betalen willen ze zelf niet of "kunnen" ze niet. FIFA en KNVB hadden het nooit goed moeten keuren. Dat je straks met de winter weer slechte velden hebt is het gevolg dat niet iedereen de zelfde middelen heeft. Maar een redelijk grasveld mag je toch wel kunnen onderhouden als voetbalclub zijnde. Anders kan je beter gaan zaalvoetballen!
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:25
    Ze hebben toch ooit ja gezegd. Waatom nu op terugkomen??? Ajax wint met 1-7 op kunstgras... denk ze het orgaan de knvb eens moeten opheffen... want daar begint het gesodemieter...
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +298
    zondag 11 november 2018 om 16:28
    Ik denk niet dat er toen door een club is toegezegd om op kunstgras te spelen zoals er nu een oplossing wordt gezocht. FIFA en KNVB hebbem het toegezegd dus.kan je er niets tegen doen.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 15:26
    Geen echt gras....geen betaald voetbal. De KNVB moet eens ballen tonen en anders de UEFA!
    Vind ik leuk
    reggie +1813
    zondag 11 november 2018 om 15:30
    Wzawzdb1977 en een gesloten dak ook geen betaald voetbal!
    Vind ik leuk
    VA1 +2028
    zondag 11 november 2018 om 16:01
    Gesloten dak is juist ideaal voor de winter bijvoorbeeld, als het sneeuwt. Of als er al enkele dagen enorm veel regen valt dan wil je niet dat je grasmat veranderd in een blubberbad. Is wel een hele domme vergelijking met kunstgras. Althans bij Vitesse zit het dak echt alleen dicht wanneer het nodig is.
    Vind ik leuk
    Jozef +39920
    zondag 11 november 2018 om 16:28
    Ja, zeker....Dat gesloten dak maakt dat de bal anders stuitert, speciale wind door het stadion waait en dat spelers sneller geblesseerd raken...


    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:33
    Ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat dit een hele domme opmerking en vergelijking is?? Alhoewel, als je het al voor elkaar krijgt om zoiets doms te zeggen, dan moet er daarboven bij jou iets niet kloppen.
    Vind ik leuk
    HGV +8
    zondag 11 november 2018 om 18:04
    Stakkertje
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 16:04
    Het is meer eigen belang dan een cadeau .
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +939
    zondag 11 november 2018 om 16:08
    Hopelijk gaan wij als vvv ook snel terug naar gras!
    Vind ik leuk
    Dejordaan +52
    zondag 11 november 2018 om 17:03
    Alleen doen als joden haat wordt aangepakt!
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +107
    maandag 12 november 2018 om 00:26
    Er is geld beschikbaar voor kunstgrad of hybride.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15411
    maandag 12 november 2018 om 01:37
    Als een club geen 1 honderd duizend euro heeft voor een grasmat, heeft het niets te zoeken in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 02:28
    Dan blijft er weinig over
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws