Van der Sar bevestigt: Er zou inderdaad wat geld beschikbaar zijn

Van der Sar bevestigt: "Er zou inderdaad wat geld beschikbaar zijn"

Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 15:12zo 11-11-2018 om 15:12

Ajax-directeur Edwin van der Sar erkent dat Nederlandse topclubs bereid zijn om geld vrij te maken voor Eredivisie-ploegen die op dit moment op een kunstgrasveld spelen. De intentie is om het voor deze clubs mogelijk te maken om binnen enkele jaren over te stappen naar natuurgras of hybride gras. 

Het voorstel over totale afschaf van kunstgras in de Eredivisie behoort tot de zogenaamde 'veranderagenda' die momenteel besproken wordt. Aanstaande donderdag moeten er knopen worden doorgehakt. Voor de camera van de NOS bevestigde Van der Sar zondag dat onder meer Ajax en PSV bereid zijn om geld beschikbaar te stellen voor andere clubs. Zij kunnen zo de overstap naar een andere mat bekostigen.

"Elke club heeft z'n eigen huishouding en iedere club moet kijken wat de mogelijkheden zijn, om op zo'n goed mogelijk niveau te presteren", aldus de oud-doelman. "Er zou inderdaad wat geld beschikbaar zijn om daar naar te kijken."

"De laatste jaar is er steeds meer vraag naar een eenduidige ondergrond in de Eredivisie: kunstgrad of hybride. Daar zou wel een bepaald bedrag voor beschikbaar zijn, om ze zo te motiveren om over te stappen."

Lees ook: 'Kunstgrasverbod Eredivisie van de baan: Heracles ligt dwars, compromis op komst'

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Mr bien +5836
zondag 11 november 2018 om 15:20
Belachelijk dat de clubs geen gras kunnen betalen. Stop dan met voetballen.
Is belachelijk dat clubs die Europees spelen geld moeten afstaan .
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 15:21
De laatste jaar, serieus?
Vind ik leuk
Dr_HeverLee +1648
zondag 11 november 2018 om 16:13
U bent denk ik de enige die het door heeft.
Vind ik leuk
Breezer4u +1899
maandag 12 november 2018 om 09:22
Je vergeet kunstgrad...lol
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 15:21
Sinteredwin...
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 15:21
Gras is een natuur product dat kun je overal in nederland probleemloos laten groeien zelfs op plaatsen waar het niet gewenst is dus ook in stadions
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 15:22
Echt stoor me er steeds meer aan. Dat veld bij Excelsior is toch verschikkelijk. Elke bal rolt door en remt niet af. Het is gewoon een soort semi zaalvoetbal.
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 15:59
Volgens mij rolt een bal meer door op een normaal grasveld. Op kunstgras wordt ie juist afgeremd.
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 16:12
Geef maar eens een dieptebal, elke bal rolt door.En helemaal als de pass een stuit heeft.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 16:12]
Vind ik leuk
Hertogtwan +458
zondag 11 november 2018 om 15:22
Dat zie je vandaag wel weer bij Excelsior. Daar zou je miljoen voor over moeten hebben om daar vanaf te komen zeg. Vreselijk slechte mat zeg, je kan zien dat je niet voluit wil gaan. Zou verboden moeten worden.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12102
zondag 11 november 2018 om 15:23
Niet binnen enkele jaren. Binnen enkele maanden. Voor aanvang volgend seizoen. Dat trage vergaderen, dat is drijfzand waar het Nederlandse voetbal in wegzakt.
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 15:24
Of te wel we willen de overige clubs omkopen. Vanwaar deze arrogantie?
Vind ik leuk
Hertogtwan +458
zondag 11 november 2018 om 15:29
Wat wil je dan? Betalen willen ze zelf niet of "kunnen" ze niet. FIFA en KNVB hadden het nooit goed moeten keuren. Dat je straks met de winter weer slechte velden hebt is het gevolg dat niet iedereen de zelfde middelen heeft. Maar een redelijk grasveld mag je toch wel kunnen onderhouden als voetbalclub zijnde. Anders kan je beter gaan zaalvoetballen!
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 16:25
Ze hebben toch ooit ja gezegd. Waatom nu op terugkomen??? Ajax wint met 1-7 op kunstgras... denk ze het orgaan de knvb eens moeten opheffen... want daar begint het gesodemieter...
Vind ik leuk
Hertogtwan +458
zondag 11 november 2018 om 16:28
Ik denk niet dat er toen door een club is toegezegd om op kunstgras te spelen zoals er nu een oplossing wordt gezocht. FIFA en KNVB hebbem het toegezegd dus.kan je er niets tegen doen.
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 15:26
Geen echt gras....geen betaald voetbal. De KNVB moet eens ballen tonen en anders de UEFA!
Vind ik leuk
reggie +2021
zondag 11 november 2018 om 15:30
Wzawzdb1977 en een gesloten dak ook geen betaald voetbal!
Vind ik leuk
VA1 +2604
zondag 11 november 2018 om 16:01
Gesloten dak is juist ideaal voor de winter bijvoorbeeld, als het sneeuwt. Of als er al enkele dagen enorm veel regen valt dan wil je niet dat je grasmat veranderd in een blubberbad. Is wel een hele domme vergelijking met kunstgras. Althans bij Vitesse zit het dak echt alleen dicht wanneer het nodig is.
Vind ik leuk
Jozef +42376
zondag 11 november 2018 om 16:28
Ja, zeker....Dat gesloten dak maakt dat de bal anders stuitert, speciale wind door het stadion waait en dat spelers sneller geblesseerd raken...


Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 16:33
Ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat dit een hele domme opmerking en vergelijking is?? Alhoewel, als je het al voor elkaar krijgt om zoiets doms te zeggen, dan moet er daarboven bij jou iets niet kloppen.
Vind ik leuk
HGV +8
zondag 11 november 2018 om 18:04
Stakkertje
Vind ik leuk
ForzaVVV +1044
zondag 11 november 2018 om 16:08
Hopelijk gaan wij als vvv ook snel terug naar gras!
Vind ik leuk
Dejordaan +48
zondag 11 november 2018 om 17:03
Alleen doen als joden haat wordt aangepakt!
Vind ik leuk
DeNeutrale +181
maandag 12 november 2018 om 00:26
Er is geld beschikbaar voor kunstgrad of hybride.
Vind ik leuk
Pietje2015 +16401
maandag 12 november 2018 om 01:37
Als een club geen 1 honderd duizend euro heeft voor een grasmat, heeft het niets te zoeken in de eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 02:28
Dan blijft er weinig over
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws