Eerste doelpunten voor Ajax sinds 7 oktober: Ik had iets goed te maken

    Eerste doelpunten voor Ajax sinds 7 oktober: "Ik had iets goed te maken"

    Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 17:17zo 11-11-2018 om 17:17

    Donny van de Beek haalde zondag zijn gram in de gewonnen uitwedstrijd van Ajax tegen Excelsior (1-7). Met twee doelpunten en een assist was de middenvelder belangrijk.

    Van de Beek stond sinds oktober droog, dus werd het hoog tijd voor een doelpunt. "De laatste tijd ging de bal er niet altijd in, heb ik veel kansen gemist. Het is niet echt gaan knagen, maar je bent wel boos op jezelf als je een grote kans mist", reageert hij tegenover FOX Sports. Bij de NOS sprak Van de Beek woorden van gelijke strekking. "Ik had iets goed te maken."

    Ajax speelde zondag in een totaal andere ambiance dan vier dagen geleden, toen Benfica de tegenstander was in de Champions League. "Het was wel even omschakelen. Dat zeiden we ook in de warming-up tegen elkaar. Het was iets rustiger dan zo'n wedstrijd in Lissabon en dan heb je gauw de neiging om iets minder scherp te zijn. We hebben het goed gedaan. In deze flow moeten we doorgaan. Het zal heus niet anders zijn na de interlandperiode."

    Plaats een reactie

    Forever Ajax +2285
    zondag 11 november 2018 om 17:21
    Maradonny ❌❌❌
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20744
    zondag 11 november 2018 om 17:24
    Speelde goed!

    Ziyech en de Ligt onder de maat.

    Altijd 100% blijven spelen, ondanks de ambiance en tegen welke tegenstanders dan ook.

    Het zij ze vergeven.....deze keer!😉

    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    zondag 11 november 2018 om 17:25
    Er is maar 1 Maradonny..

    Donny de Groot.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10871
    zondag 11 november 2018 om 17:37
    Het enthousiasme straalt er vanaf....
    Heeft het wel naar zijn zin.. :-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    zondag 11 november 2018 om 17:21
    Leuk voor Donny, het is hem gegund :)
    Vind ik leuk
    Kuip +8494
    zondag 11 november 2018 om 17:22
    Toch is Donny de zwakste schakel. In de winterstop doorselecteren. Ajax moet gewoon een betere middenvelder halen die er direct staat.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:23
    Ze moeten helemaal niks.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    zondag 11 november 2018 om 18:07
    We moeten niets, maar we kunnen allles!!!
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 19:52
    Kunnen alles hahahahaha
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    maandag 12 november 2018 om 07:38
    Het enige pluspuntje van jullie dit seizoen is dat jullie de competitie beter zijn begonnen. Bij Ajax lag er ook heel wat meer druk om CL te halen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    zondag 11 november 2018 om 17:34
    Waarom? Hij is niet slecht en kan nog een stuk beter. Talenten kunnen toch gewoon tussen de sterkere schakels beter worden?
    Vind ik leuk
    Kuip +8494
    zondag 11 november 2018 om 20:08
    Zie hieronder de reactie van Kappen,draaien,schieten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    zondag 11 november 2018 om 20:28
    Je kunt best doorselecteren en goede talenten laten staan omdat je verwacht dat ze groeien.
    Vind ik leuk
    Kuip +8494
    zondag 11 november 2018 om 20:32
    Donny gaat niet meer groeien. Is, net als Klaassen, een all-round speler. Leuk als twaalfde, dertiende man.
    Als Ajax i.p.v. van de Beek een heel goede middenvelder met een specialiteit weet neer te zetten, dan zal de kwaliteit nog enorm omhoog gaan. Dan kunnen ze zelfs in de CL nog hele gekke dingen doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    zondag 11 november 2018 om 20:41
    Ik denk dat hij wel wat beter is dan dat, maar Europese top zal hij inderdaad denk ik niet worden.
    Aan de andere kant moet je als club denk ik ook kijken wat je jeugdopleiding je te bieden heeft. Van de Beek kan uiteindelijk in de grotere divisies denk ik prima meekomen. Klaassen heeft met Everton niet goed gekozen, maar daarvoor geldt dat denk ik ook.
    Als je dat soort spelers, die het spel kennen, goed zijn voor de band met de supporters, gratis kunt krijgen zou ik daar gebruik van maken.
    Je kunt iemand kopen, maar Van de Beek zit bij Oranje, is nog lang niet uitgeleerd en is ook nog een stimulans voor jeugdspelers.
    Bovendien vraag ik me af wie je kunt kopen die beter is. Dan moet je denk ik al naar de categorie Tadic/Blind kijken. Dat kost veel geld en ik weet ook niet direct welke middenvelder met link naar Nederland of Ajax beschikbaar is.
    Daarnaast heeft Ajax op dit moment deels zoveel geld doordat ze jeugdspelers laten spelen en goed verkopen.
    Vind ik leuk
    Kuip +8494
    zondag 11 november 2018 om 21:01
    Ajax is gied op weg maar moet nu doorpakken. Dus inderdaad naar de categorie Tadic/Blind kijken. Zoals het er nu naar uit ziet is Ajax ook na de winter actief in de CL. Dan kunnen ze echt nog wel een topspeler halen. En dan doe je echt mee hè met de wereldtop. Zo’n kans moet je niet laten lopen. Geld zat en veel van dat soort kansen krijg je niet.
    Feyenoord heeft bijvoorbeeld de kans laten lopen om na hun kampioenschap de aansluiting bij Ajax en PSV te vinden. Zij selecteerden niet door en zie waar ze nu staan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    zondag 11 november 2018 om 21:06
    Nou zullen ze dat ook wel doen. Ze zijn nog/weer met Magellan bezig. In dat geval is het denk ik de bedoeling dat Blind doorschuift. En heb je er weer een goede speler bij achterin/op het middenveld.
    Ik denk niet dat er op dit moment een Tadic/Blind beschikbaar is op die positie, maar Ajax hoeft van mij ook niet direct extra uit te geven. Neres en Van de Beek krijgen nu allebei hun speeltijd en groeien vanzelf. Klaassen heeft ook gewoon een Europa League finale gehaald, dus laten we niet doen alsof hij niks zou kunnen.

    Bij Feyenoord gaan hele andere dingen fout.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 21:07]
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:37
    Doorselecteren is dé basis voor langdurig succes !!!
    Maar Donny hoeft niet weg!!!
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    zondag 11 november 2018 om 18:03
    Ik vond hem vandaag juist weer eens echt goed spelen sinds lange tijd!
    Vind ik leuk
    Kuip +8494
    zondag 11 november 2018 om 20:09
    We hebben het hier over een wedstrijdje tegen Excelsior hè ?
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    zondag 11 november 2018 om 20:11
    Ja, dus? Ere wie ere toekomt.
    Vind ik leuk
    Kuip +8494
    zondag 11 november 2018 om 20:23
    Ja dus? Dat stelt geen reet voor. Donny moet tegen Benfica zo spelen. Maar in topwedstrijden komt ie gewoon te mort.
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    zondag 11 november 2018 om 20:25
    Dat ik ontken ik toch ook niet? Ik zeg toch dat hij sinds het eerst in lange tijd weer eens goed gespeeld heeft.
    Vind ik leuk
    Kuip +8494
    zondag 11 november 2018 om 20:28
    Daar heb je gelijk in.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 20:54
    Donny is nog steeds een jonge speler waar nog rek in zit. Hier in NL denken we al dat iedereen erop z'n 20e of 21e staat. Wijnaldum speelt ook bij een Liverpool in de basis.Hadden we ook niet verwacht.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:27
    Ook dit weekend is het weer bewezen dat de titel maar tussen twee clubs gaat...
    Volgend jaar beter voor de 16 andere clubs...
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:39
    Ach dit was toch eigenlijk altijd al zo
    Eerst Ajax of Feyenoord
    Nu Ajax of PSV
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1265
    zondag 11 november 2018 om 17:34
    niks goed gemaakt het is maar exelsior man tegen de topteams zakt ie zwaar door het ijs
    Vind ik leuk
    ajaxdev +512
    zondag 11 november 2018 om 17:36
    Zijech en De Ligt waren de minste vandaag. Zijech grossierde weer in balverlies waardoor ook tegengoal kwam en de ligt deelt zelf schouderduw uit. Leek me wel buitenspel. Maar goed 7-1 is prima
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1220
    zondag 11 november 2018 om 17:48
    Hij struikelde over de poten van die ijslander. Geen overtreding natuurlijk maar wel lullig.

    Die gozer is sowieso wel aardig goed in dat frumelen, heel irritant voor verdedigers.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1430
    zondag 11 november 2018 om 18:18
    Iets goed gemaakt ... 2 doelpunten tegen excelsior bij 7-1 overwinning ... gemiste kansen tegen bayern munchen en 2 x tegen benfica zijn inderdaad goed gemaakt !!!
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    zondag 11 november 2018 om 18:26
    Hij had ze ook kunnen missen......
    Als hij vanaf nu alles er in schiet dan heeft hij die missers goedgemaakt.

    Spreken we af.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1430
    zondag 11 november 2018 om 18:50
    Als die ze had gemist had het 5-1 geworden , ook geen ramp toch ??
    Vind ik leuk
    Peterfc +2363
    zondag 11 november 2018 om 18:53
    Ik zou Neres opstellen.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1430
    zondag 11 november 2018 om 18:54
    Ik ook
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 19:55
    Lekker hoor. Dit soort uitslagen mogen vaker.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 19:57
    https://www.youtube.com/watch?v=zZkjWGqVMXU
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws