Dolberg reageert op 'this guy' Kieft: Het is raar om dat te zeggen

    Dolberg reageert op 'this guy' Kieft: "Het is raar om dat te zeggen"

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 07:58ma 12-11-2018 om 07:58

    Kasper Dolberg is niet tevreden over zijn aandeel in het huidige seizoen van Ajax. De teller staat op zes doelpunten, maar dat hadden er volgens de Deense spits meer moeten zijn.

    Ajax won zondag met 1-7 van Excelsior en Dolberg scoorde één keer. "We hadden meer moeten scoren, ik zeker", reageert de Ajax-spits stoïcijns in de Volkskrant. "Ik ben niet honderd procent blij met hoe het gaat. Ik speel in een goed team."

    Het is anders voor Dolberg, die door de aanwezigheid van Dusan Tadic en Hakim Ziyech niet snel meer een afgemeten voorzet krijgt vanaf de zijkant. "Natuurlijk heeft dat wat minpunten. Ik ben niet zoveel aan de bal als daarvoor. Ik moet meer focussen om op het juiste moment op de juiste plek in het strafschopgebied te zijn."

    In de Champions League-wedstrijd tegen Benfica (1-1) viel Dolberg buiten de basis. "Natuurlijk is dat een probleem voor me, al ben ik niet boos op de trainer", zegt hij. Op de bewering van Wim Kieft, die onlangs zei dat Dolberg misschien wel té goed heeft gespeeld in zijn eerste seizoen, reageert hij: "Hij lijkt me een erg slimme man, this guy. Ik denk niet dat je beter kan spelen dan je bent. Het is raar om dat te zeggen. Ik moet proberen dat niveau weer te halen."

    Plaats een reactie

    Bdog +5968
    maandag 12 november 2018 om 08:07
    Beste Kasper, laat Wim je alsjeblieft niet teveel drug opleggen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7461
    maandag 12 november 2018 om 08:09
    Precies, Wim heeft Kasper niet aan een lijntje
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:11
    Dat vind ik coke
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    maandag 12 november 2018 om 08:30
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 09:14
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    Hektor +439
    maandag 12 november 2018 om 08:15
    Ze hebben allebei wel een neusje voor de goal
    Vind ik leuk
    Jahike +287
    maandag 12 november 2018 om 10:22
    hahaha. Moet je eens letten op Dolberg wanneer ie een actie heeft gehad. Zit altijd aan z'n neus.

    Verder vind ik Dolberg maar een emotieloze voetballer. Niet leuk om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23898
    maandag 12 november 2018 om 08:59
    Wim moet zijn neus niet in andermans zaken steken vind ik
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 09:48
    Die Wim is een beetje een cokebakker
    Vind ik leuk
    marcelvt +341
    maandag 12 november 2018 om 09:04
    er zjn papegaaien die minder napraten wat ze om zich heen horen.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6833
    maandag 12 november 2018 om 08:07
    Dolberg heeft hetzelfde probleem als vorig jaar. Younes en Kluivert gaven ook nooit een voorzet.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 09:17
    En Ziyech was altijd de man van de assists.
    Gek, nu niet meer.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    maandag 12 november 2018 om 09:40
    Als je gewend bent dat Huntelaar ze mis schiet ga je het zelf proberen, hij moet nog even wenen aan Kasper maar het komt weer goed
    Vind ik leuk
    Vak 129 +663
    maandag 12 november 2018 om 08:07
    Dolberg komt er wel weer. Iets scherper, en hij had er gisteren 3 gemaakt. Je ziet aan alles dat het weer goed gaat komen. Minus enge haarbandje dan.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 09:17
    En minus gemene tyrekjes wat ik steeds vaker bij hem zie.
    komt natuurlijk van de frustratie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 09:20
    Vertel.....
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 09:37
    Hieronder ergens komt er ook al eentje met hetzelfde.
    bv weer inkomen op de keeper terwijl hij de bal al vast heeft.
    soms die geniepige tacles doorzetten terwijl hij niet meer bij de bal kan.
    Dat soort dingen.
    Geen groffe grote dingen maar toch die kleine geniepige dingetjes.
    Vind ik leuk
    Babelagtig +645
    maandag 12 november 2018 om 09:40
    Dat heet voor de bal gaan..hij haalt nooit door. Grote onzin dus wat je hier zegt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 12:40
    Voor een Ajacied heet dit voor de bal gaan
    Vind ik leuk
    Babelagtig +645
    maandag 12 november 2018 om 12:53
    Voor een ajaxhater heet dit gemene trekjes..
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 14:05
    Oh dat kan.
    Gelukkig ben ik geen Ajaxhater
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5209
    maandag 12 november 2018 om 09:41
    Als je Dolberg al een viezerik vind kan je beter zaalvoetbal gaan kijken.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 12:40
    Waar zeg ik dat ik Dolberg een viezerik vind?
    Beetje provoceren dit
    Vind ik leuk
    Vak 129 +663
    maandag 12 november 2018 om 10:45
    Beetje zoeken dit.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 12:39
    Voor een Ajacied heet dit zoeken, oke
    Vind ik leuk
    Vak 129 +663
    maandag 12 november 2018 om 16:46
    Niet alleen voor een Ajacied.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 20:10
    Maar ik zocht niks.
    Viel me gewoon op.
    Kan zijn omdat ik als objectieve eredivisie kijker daar meer kijk op heb en niet door een club liefde verward raak
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    maandag 12 november 2018 om 08:08
    Kasper Dolberg is niet tevreden over zijn aandeel in het huidige seizoen van Ajax. De teller staat op zes doelpunten, maar dat hadden er volgens de Deense spits meer moeten zijn.

    Kesper is gewoon geen Topspits. Hij had er gisteren meer moeten maken dan alleen dat intikkertje. Ajax doet er goed aan om in de winter een echte spits aan te trekken en Dolberg zijn wedstrijdjes in jong Ajax te laten spelen.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    maandag 12 november 2018 om 08:14
    Die jongen heeft ik weet niet hoe lang niet gespeelt door een blessure, komt terug en het team is 2 niveau's sterker geworden. Tuurlijk gaat het in het begin moeizaam. Maar hij begint eindelijk progressie te maken, gewoon lekker laten staan en met 2 maandjes jaagt hij ze weer vanuit alle hoeken in de touwen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    maandag 12 november 2018 om 10:02
    Is dat het excuus voor de komende tijd? Van Basten lag er ik weet niet hoe lang uit, komt terug en scoort uit alle hoeken. Dat was een topspits. Dolberg heeft een leuk seizoen gehad en dat was zijn top. Wie nu nog niet ziet dat Kesper te kort komt en hoopt dat hij een topspits word, leeft echt in een Deens sprookje. Ajax moet heel snel een nieuwe spits halen en stoppen met het project Dolberg.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    maandag 12 november 2018 om 10:37
    van Basten heeft in 1990 ook een vormcrisis gehad.
    Dolberg heeft vorig seizoen een minder seizoen gehad. Maar dit seizoen doet hij het echt niet zo slecht.
    In de eredivisie heeft hij nu 5 goals in 413 minuten, dat is 83 minuten per goal. Dat is echt niet verkeerd.

    KNVB beker 1 goal in 89 minuten.

    Alleen in de Champions League staat hij nog door met geen treffer in 123 minuten.

    In totaal dit seizoen 1 goal iedere 112 minuten.

    Dat hadden er wellicht meer kunnen zijn, maar ik zie wel dat de laatste wedstrijden hij weer scherper word voor de goal. Dolberg komt er echt wel als je deze statistieken hebt terwijl je niet in vorm bent.

    Ter vergelijking, Luuk de Jong heeft tot dusver 1 goal per 134 minuten en die schijnt in de vorm van zijn leven te zijn.

    En ja ik weet het, je moet ook naar de tegenstanders kijken. En dat is ook zo, want ik ga niet beweren dat Dolberg het nu beter doet dan L. de Jong. Maar het is echt niet zo slecht als dat er nu gesproken word.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    maandag 12 november 2018 om 10:41
    Ik hoop het voor je dat Dolberg nog wat gaat worden maar ik heb er zwaar mijn twijfels over. De Jong is geen topspits. Leuk voor de eredivisie maar dan houdt het ook op.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    maandag 12 november 2018 om 10:44
    Daar heb je een punt, maar Dolberg is pas net 21. Maar Zlatan heeft ook een dramatische periode gehad bij Ajax.

    Ik denk dat het er wel in zit, hij heeft een geweldig schot en kan ballen vanuit de raarste hoeken erin knallen, dat heeft hij 2 jaar terug laten zien.
    Ik denk niet dat die kwaliteiten verdwijnen. Hij heeft gewoon een dotje zelfvertrouwen nodig en aanvoer.

    Maar we gaan het zien! Ik hoop dat ik gelijk heb.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:29
    Die jongen is een jaar geblesseerd geweest en loopt nu alweer praktisch 1 op 1. Ik had wel een scherpere analyse verwacht.

    Wil overigens niet zeggen dat hij een topspits is, al vind ik hem al erg goed.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 09:18
    Geblesseerd meegegaan naar het WK?
    Oerdom van die Deense bondscoach
    Vind ik leuk
    Babelagtig +645
    maandag 12 november 2018 om 09:41
    Net terug van blessure en weer geblesseerd geraakt tijdens wk..idd oerdom van die bondscoach
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:31
    Dat dus.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    maandag 12 november 2018 om 10:44
    Het is maandag dan zijn de analyses wat minder scherp ha ha ha. Ik heb gewoon geen goed gevoel bij Dolberg. Ik kan het gruwelijk mis hebben hoor maar dat gaan we de komende maanden dan wel zien. word vervolgd!
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 12 november 2018 om 09:18
    Goede analyse.
    Vind ik leuk
    jari11 +1086
    maandag 12 november 2018 om 13:19
    Vind toch dat hij aardig wat doelpuntjes meepikt voor iemand die zo lang geblesseerd is geweest. En ja oke hij had er al meer kunnen maken maar dat kon Klaas-Jan ook..
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:08
    Het probleem is dat mensen nadenken, je moet het gewoon doen. Van nadenken word je bang.
    Vind ik leuk
    Jozef +39746
    maandag 12 november 2018 om 08:20
    Hoe is het met jouw angsten, Wim?
    😉
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:21
    Die heb ik dus niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:25
    Omdat mensen horen dat ze goed zijn, gaan ze dat nog denken ook.
    Goh, goh wat ben ik bijzonder. En daar beginnen de problemen.

    Terwijl iedereen gewoon maar een nummer is. Spits nummer zoveel.
    Vind ik leuk
    Babelagtig +645
    maandag 12 november 2018 om 09:43
    Ach gerum...heeft niemand ooit tegen jou gezegd dat je ergens goed in bent...heb je een schouderklopje nodig?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 09:20
    Wie? De mensen hier?
    Ik ben niet bang hoor.
    Maar ik denk er ook nooit te lang over na ;-)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    maandag 12 november 2018 om 09:59
    of wijzer.....
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:09
    Dolberg komt er wel weer! Fantastische spits!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:23
    Dolberg is gewoon depressief.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:30
    En anders help jij hem wel zo te horen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:19
    Dan is ie dus helemaal ongeschikt.
    Vind ik leuk
    peinke +2119
    maandag 12 november 2018 om 08:42
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    maandag 12 november 2018 om 08:43
    Kan me wel voorstellen dat het soms frustrerend is voor die jongen.
    Die ziet ipv voorzetten ,ballen langs en over hem vliegen.
    Is een meer dan prima spits.
    Klein minpuntje (als dat mag).
    Zag hem gisteren weer dat voetje laten hangen bij de keeper. Hij kon er niet meer bij.vind dat hij dat niet nodig heeft.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 09:22
    Hierboven ergens zeg ik ook dat hij soms gemene dingetjes doet.
    Ik denk uit frustratie.
    Wat jij nu noemt was mij ook opgevallen.
    Ook soms een tackle doorzetten terwijl of de bal al weg is of als hij er niet bij kan.
    Net wat je zegt, heeft hij niet nodig.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    maandag 12 november 2018 om 10:09
    Idd.viel me op.
    Dat had hij in zijn 1ste jaar totaal niet.
    Vind ik leuk
    ritje +298
    maandag 12 november 2018 om 08:53
    hallo Als Dolberg een dezer dagen 2 of meer goals maakt? Dan is hij ineens weer popie jopie in voetballand! zo gaat dat kijk maar naar luuc de jong vorig jaar Flop Nu top! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Babelagtig +645
    maandag 12 november 2018 om 09:44
    Hallo👋
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    maandag 12 november 2018 om 09:21
    Tadic heeft toch juist een voorzet als handelsmerk. Dus eigenlijk moet Dolberg het gewoon beter doen, maar een echte kopper is hij ook weer niet. Ik denk ook wel dat er heel veel druk op zijn schouders rust.
    Vind ik leuk
    Sandokan +771
    maandag 12 november 2018 om 09:55
    Dolberg is simpelweg niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:05
    Met Tadic en Ziyech minder voorzetten vanaf de vleugels? Ik heb Kluivert en Neres nog nooit een voorzet zien geven en als ik naar de lange en vooral geplaatste ballen van vooral Ziyech kijk denk ik dat hij met dit duo veel meer tegen dergelijke goals kan aanlopen. Gewoon rustig aan Kasper, je hebt een aardig rendement na een lange afwezigheid en de automatismen komen vanzelf.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    maandag 12 november 2018 om 10:28
    Walgelijke Kieft reacties hier!!! Van VP leden met een kilo boter op hun hoofd!!!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:09
    Die coke grappen vind ik zo smakeloos
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4741
    maandag 12 november 2018 om 15:07
    Duimpje voor je naam, geestig :0)
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:22
    Een nette reactie van een rasvoetballer. Zo kan het dus ook en Dolberg weet hoe hij met kritiek moet omgaan. In de hedendaagse voetbal, waar een puisterige speler al na 1 goede wedstrijd al een basisplaats opeist, een verademing.
    Begrijp me goed, toen er geschreeuwd werd dat Dolberg minstens 50 miljoen waard is en iedereen ervan uitging dat hij naar het buitenland zou vertrekken, verlengde hij zijn doorlopend contract tot 2022.
    Vind ik leuk
    Totti +0
    maandag 12 november 2018 om 20:35
    Ajax onder 19 zitten een paar toppers die een kans verdienen in de spits!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws