Van der Vaart prijst 'superbelangrijke' Ajacied: 'Hij trekt ze uit elkaar'

    Van der Vaart prijst 'superbelangrijke' Ajacied: 'Hij trekt ze uit elkaar'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 10:10ma 12-11-2018 om 10:10

    Rafael van der Vaart heeft zondagmiddag wederom genoten van het spel van Donny van de Beek. De analist van de NOS vindt de middenvelder van Ajax 'een type Davy Klaassen', zei hij 's avonds bij talkshow Studio Voetbal. 

    Met name het feit dat Van de Beek constant de diepte zoekt, spreekt Van der Vaart aan. "Ik ben meer van de wat verfijnde spelers zoals Hakim Ziyech, maar in dit Ajax-systeem is hij echt superbelangrijk", aldus de oud-international, die afgelopen week zijn loopbaan beëindigde. 

    "Hij trekt dat elftal echt uit elkaar, waardoor de anderen zoveel ruimte krijgen. Een diepgaande middenvelder is zo moeilijk te verdedigen. En: hij kan ook scoren."

    Van de Beek (21) tekende zondagmiddag tegen Excelsior voor twee doelpunten. Ajax won in Kralingen met 7-1. 

    Lees ook: Van Hooijdonk looft motor van Ajax: 'Hij moet altijd spelen'

    Plaats een reactie

    El Cazador +7293
    maandag 12 november 2018 om 10:14
    Geen speld tussen te krijgen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    maandag 12 november 2018 om 10:15
    Tegen Benfica was Donny slecht maar tegen een nietig Excelsior was hij goed. Van der Vaart is een oude zeikhond geworden die ik niet serieus neem. Gister weer in slaap gevallen bij Studio Voetbal. Het gelul van van der Vaart werkt echt op mijn slaapsysteem. Wat een saaie lul is hij.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    maandag 12 november 2018 om 10:17
    Niemand verplicht je om naar studio voetbal te kijken.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    maandag 12 november 2018 om 10:22
    Dat weet ik en normaal is het allemaal te pruimen maar met Rafael er bij sluiten mijn ogen heel snel. Wat een saai figuur.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    maandag 12 november 2018 om 10:37
    Ik kijk er niet naar als die mislukte lemming Vermeulen er zit. Zo wordt mij het geneuzel van Raffie ook bespaart.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 12 november 2018 om 12:12
    Misschien moet ie volgende week een regenboogjasje aandoen, dan is ie meteen minder saai...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    maandag 12 november 2018 om 13:40
    Dan vallen alle homofoben op VP weer over elkaar heen om dat af te keuren.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 10:19
    Je kan VDV ook dankbaar zijn dat hij zorgt voor een goede nachtrust..?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:49
    Vond vd Beek tegen Benfica niet slecht, maar ook niet goed. Het is idd niet de meest verfijnde speler en daarom kan hij niet in alle wedstrijden leunen op een bak aan techniek zoals een Ziyech dat bijvoorbeeld kan. Ik vond vd Beek echter ook niet slechter dan verfijnde voetballers als Tadic en Neres. Juist zijn inzet en multifunctionaliteit als box to box spelers is dan weer handig.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:45
    Je hebt gelijk Tadic is ook maar een voetbaaler van 13 in een dozijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:19
    Denk dat dat niet klopt, maar het had beter gekund afgelopen week tegen Benfica.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:03
    misschien had je beter wel naar studio sport kunnen kijken,dan had je het verschil in mentalitijd tussen engeland en nederland kunnen bekijken,daar namen de supporters van tottenham afscheid van hun vroegere icoon vd vaart absolute klasse!!!!!!
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6833
    maandag 12 november 2018 om 10:16
    Hoe meer we Donny ophemelen hoe eerder eigenwijze Ten Hag hem weer op de bank zet.
    Dus Donny heeft gewoon een waardeloze wedstrijd gespeeld gisteren. Maar 2 goals en 1 assist. Basisplaats onwaardig.
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    maandag 12 november 2018 om 10:17
    De NOS heeft er weer een analist bij die in het plaatje past.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    maandag 12 november 2018 om 10:18
    Donny hoort er ook in te staan, helaas zien maar weinige dat!
    Vind ik leuk
    Markieee +1000
    maandag 12 november 2018 om 10:35
    Hij staat al 6 wefstrijden achter elkaar basis wijsneus.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    maandag 12 november 2018 om 10:46
    Dat weet ik maar al heel veel wedstrijden niet, Schone heeft zijn tijd gehad en Donny is de toekomst. Er moet geschoven worden want ook Neres moet erin al stelt deze momenteel teleur. Een Neres gaat ook pas weer draaien met vertrouwen
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:51
    Donny, Frenkie en Lasse kunnen prima op het middelveld spelen met Tadic, Ziyech en Dolberg ervoor. Ik vind Neres in deze vorm niet meer dan een wisselspeler en hij wordt in zware wedstrijden te makkelijk onder de voet gelopen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    maandag 12 november 2018 om 11:11
    Ik zie bij Neres hetzelfde patroon als ervoor, geen basis is uit vorm en te graag willen leveren. Neres had iets meer credit vind ik. Neres is het slachtoffer geworden van het aanblijven van Hakim, begrijpelijk maar te goed voor een bank en slecht voor zijn ontwikkeling
    Vind ik leuk
    Markieee +1000
    maandag 12 november 2018 om 14:51
    Donny is in dit systeem nou eenmaal geen directe concurrent van Schöne. Ten Hag ziet hem neer als een 10 en daar ben ik het in dit geval ook eigenlijk wel mee eens. Frenkie en Schöne zijn beide heel technisch en goed met de bal kort aan de voet, waardoor ze heel bekangrijke rol vervullen in de opbouw onder andere. Donny deed het weliswaar een tijdje goed als 6 (Europa League seizoen) maar zou die functie van ern van de twee controleurs minder invullen. Dus moet ie comcuren met Neres en dat is gewoon een moeilijke kwestie, want beide verdienen een basisplaats. Neres misschien zelfs iets meer dan Donny, maar op die plek heeft Donny toch wel terecht de voorkeur.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    maandag 12 november 2018 om 15:32
    Ik vind dat Donny meer mentaliteit in de ploeg brengt vandaar dat ik hem belangrijk vind. Neres blijft pingelen en rondjes draaien en kiest altijd voor de moeilijke weg. Heerlijk als het team goed speelt maar jammer als er uit een ander vaatje getapt moet worden. Met de Ligt, Donny en Nico heb je nu iedergeval drie vechtertjes in elke linie
    Vind ik leuk
    Markieee +1000
    maandag 12 november 2018 om 17:04
    Ja daar ben ik het wel mee eens.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 10:18
    Donny van de Beek is gewoon een verbeterde versie van Davy Klaassen. Ik vind vooral die mentaliteit van hem heel goed, altijd blijven vechten voor zijn kans en tot het gaatje gaan. Prima voetballer!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    maandag 12 november 2018 om 10:23
    'Hij trekt ze uit elkaar'


    de smeerlap
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:28
    Geniaal toch
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    maandag 12 november 2018 om 10:52
    Geeft toch weer aan waar jouw hersenen mee bezig zijn...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    maandag 12 november 2018 om 11:06
    A dirty mind is a Joy forever
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 12 november 2018 om 12:14
    Je doet me meteen denken aan De Vieze Man van Van Kooten en De Bie, hahaha...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    maandag 12 november 2018 om 12:40
    het vieze hutje van oom gijs?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    maandag 12 november 2018 om 15:34
    Scherp
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 15:34]
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    maandag 12 november 2018 om 10:24
    Van der Vaart is een van de weinige analisten die gewoon zegt wat hij vindt en ziet. Niet een die dar gaat zitten om te laten zien hoe belangrijk hij wel niet is.
    Bovendien ziet hij het goed en kan maakt altijd een dolletje.
    Gisteren; het Keizer effect (hahaha)
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    maandag 12 november 2018 om 10:31
    Ik kan het programma niet heel serieus meer nemen, een uitzending gaat pak m beet 5% over PSV 80% over Ajax en 15% over de rest.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    maandag 12 november 2018 om 10:37
    Altijd nog beter dan de vergane glorie die Veronica inside heet.
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    maandag 12 november 2018 om 10:46
    Het is maar waar je van houd natuurlijk. Ikzelf, kijk graag naar VI
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    maandag 12 november 2018 om 10:51
    VI was leuk tot 2012. Daarna is het een verschrikkelijk iq verlagend programma geworden. Gijp, Derksen en Boskamp zijn rijp voor het bejaardentehuis. Genee is een irritante presentator die altijd op zoek is naar erkenning. V.I is geen voetbalprogramma maar een verkoopsite van boeken en onderbroeken. Walgelijk programma.
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    maandag 12 november 2018 om 10:42
    Ik luister ook niet, welk programma was het eigenlijk? Ben het vast en zeker al zappend tegen gekomen.
    Was het dat van 10 uur op Nederland 1 of was het op een eredivisiekanaal.
    Al dei kenners, die vaak zelf gruwelijk zijn mislukt, (oa.Been), komen vertellen hoe het moet.
    Dat is lachen
    Vind ik leuk
    Hvdp +1267
    maandag 12 november 2018 om 10:51
    ik vind 5% psv aan de hoge kant
    er valt toch niets over te vertellen ??
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    maandag 12 november 2018 om 11:00
    In mijn ogen zou er meer tijd besteed moeten worden aan de koploper dan aan de achtervolgers. Ongeacht wie dat is.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1267
    maandag 12 november 2018 om 11:02
    iedere week vertellen dat het niet om aan te gluren is ??
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    maandag 12 november 2018 om 11:04
    Met een gemiddeld balbezit van 68%, de meeste doelpunten van de ED, en de meeste doelpogingen van de ED, kan ik me niet vinden in jou statement.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1267
    maandag 12 november 2018 om 11:12
    dan ben je één van de weinige
    zelfs bommel geeft toe dat het vaak niet goed is maar de punten véél vergoeden
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    maandag 12 november 2018 om 11:15
    Wanneer je als trainer zijnde tevreden bent en het wel goed vind, ga je het verkeerde pad op. Hij streeft naar perfectie en wil altijd beter. Als supporters zijnde worden we voldoende verwent.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1267
    maandag 12 november 2018 om 11:16
    je bent dus ook een teletekst supporter
    ik ben een voetballiefhebber (dus voor ajax)
    Vind ik leuk
    Strijp +14016
    maandag 12 november 2018 om 11:20
    Ik kijk iedere pot van PSV. Daarbuiten presteert PSV nationaal toch gewoon beter dan Ajax? In alle opzichten. Zoals Ajax dat internationaal doet. Je zou je haat naar een club eens aan de kant kunnen zetten. Mensen zoals jou hebben we al meer dan genoeg op dit forum.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1267
    maandag 12 november 2018 om 11:22
    haat ??
    ik ben een pure voetballiefhebber(dus voor ajax)
    nergens heb ik iets slechts over psv gezegd
    dus
    neem je woorden terug geachte meneer!!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    maandag 12 november 2018 om 15:37
    Je bent gewoon snel tevreden, en al helemaal naar vorig jaar
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    maandag 12 november 2018 om 15:36
    Samenvattingen van PSV zijn ook veel korter, gelukkig maar 30 seconden hoogte punten en een late goal is vaak al te slaapverwekkend
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    maandag 12 november 2018 om 10:49
    Nationaal presteert hij naar behoren, internationaal lukt hem dat nog niet.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:07
    Het word weer een van der vaart daggie
    Vind ik leuk
    Andre As +3077
    maandag 12 november 2018 om 12:56
    Toch knap. Niks zeggen tijdens een tv-uitzending en toch de site vullen.
    Vind ik leuk
    Andre As +3077
    maandag 12 november 2018 om 12:54
    Het mooie van dit Ajax is de sterkte van het team. Een overschot aan techniek (Ziyech, De Jong) gekoppeld aan arbeid (Tagliafico, Van Beek) maken dat dit team goed in balans is. Met alleen types Ziyech kom je er niet. Hoe goed hij ook is.
    Vind ik leuk
    Muscles +913
    maandag 12 november 2018 om 14:39
    Donny zeurt niet maar doet het gewoon. Eens dus
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:12
    Wat hij vooral moet doen is de rust bewaren wanneer dat nodig is, dan zal hij ook de belangrijkste kansen niet missen zoals dat tot nu toe gaat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws