Bankzitter valt elf keer in bij PSV: Ik kan dus niet tevreden zijn

    Bankzitter valt elf keer in bij PSV: "Ik kan dus niet tevreden zijn"

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 10:26ma 12-11-2018 om 10:26

    Donyell Malen 'kan niet tevreden zijn' met zijn huidige rol bij PSV. De aanvaller van Jong Oranje moet het vrijwel wekelijks doen met een invalbeurt. PSV-trainer Mark van Bommel brengt de negentienjarige Malen vaak na rust in de ploeg. Dat gebeurde dit seizoen al elf keer in de Eredivisie. 

    "We doen het goed als team. Daar hoor ik ook bij. Ik draag op mijn manier mijn steentje bij en daar ben ik blij om", zegt Malen - zaterdag één keer trefzeker tegen De Graafschap - in gesprek met De Telegraaf. 

    "Natuurlijk is het een andere rol dan ik verlang, want geen enkele speler wil wisselspeler zijn. Ik kan dus niet tevreden zijn. Dat kan nooit als je wissel bent, maar ik denk dat we het als team gewoon heel goed doen."

    Mentaal dingetje
    De technische- en medische staf van PSV heeft dit seizoen bepaald dat bankzitter en invallers ná een wedstrijd nog een korte, stevige sessie moeten afwerken. Zo krijgen deze spelers tóch nog wat lichaamsbeweging voor een vrije dag. "Op zich is het wel goed", stelt Malen. "Anders wordt de achterstand op de jongens die wel spelen nog groter. Maar het is wel een mentaal dingetje. Het is niet leuk om te doen, maar het is wat het is."

    Lees ook: Van Hanegem wijst opvolger Bergwijn en Lozano aan: 'PSV gaat er niet op achteruit'

    Poll

    Hoort Malen in de basis bij PSV?

    (1424 stemmen)

    Plaats een reactie

    Strijp +13990
    maandag 12 november 2018 om 10:32
    Hard blijven werken, jou tijd komt zodra Lozano verkocht is. Als PSV supporter ben ik blij dat zijn vervanger er al is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:03
    Zou op dit moment voor iedere eredivisie club een directe versterking zijn, behalve Ajax en PSV dan, heeft pech dat Bergwijn en Lozano er beide zijn. Daarom is het geweldig dat de vervanger van een van de twee al klaar staat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:02
    Is deze jongen niet 19 ofzo? Dan zijn die invalbeurten toch al een aardige prestatie? Vind de drang mooi om te zien, maar hoop niet dat deze onvrede doorslaat. Toppertje in wording, dus rustig an jongen
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:55
    *jouw
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    maandag 12 november 2018 om 10:35
    Volgend seizoen is hij zeker van een basisplaats of er moet in de winter iets geks gebeuren. Lozano voor 75 miljoen naar City of zo dan heeft hij eerder een basisplaats.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6847
    maandag 12 november 2018 om 10:39
    City is wel gek maar zo gek als jij het maakt ook weer niet hoor
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    maandag 12 november 2018 om 10:51
    Als je de papieren allemaal moet geloven.. we slaan wat door in onze verwachtingen over de 3 topspelers uit de Eredivisie. Lozano en De Jong zullen rond de 45-50 miljoen zitten, en De Ligt gaat hier boven uit schieten met een realistisch bedrag van 60 miljoen. Nou heb ik geen glazen bol, maar zo verwacht ik dat het zal gaan.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6229
    maandag 12 november 2018 om 10:36
    90 minuten zien spelen en hij was niet bepaald overtuigend, dus rustig op je kans wachten en niks gaan roepen in de media. Bergwijn heeft ook moeten wachten op z'n kans.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    maandag 12 november 2018 om 11:13
    In welke wedstrijd? Tegen Spurs toen heel PSV werd teruggedrongen? Juist door veel te spelen ontwikkelt zo'n jongen zich beter. Als je denkt dat een bankzitter direct het team op sleeptouw neemt en de beste man van het veld is begrijp je niet zoveel van. In potentie is Malen een groter talent dan Bergwijn en Lozano.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6229
    maandag 12 november 2018 om 11:25
    Tegen Excelsior Maassluis en tegen Spurs. In potentie een betere speler? Je hebt het niet helemaal helder. Nogmaals, zoals Bergwijn moet hij gewoon geduld betrachten en niet roepen dat hij meer moet spelen. Lozano, maar ook Bergwijn zijn nu betere voetballers.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    maandag 12 november 2018 om 11:28
    Tegen Excelsior Maassluis speelde hij met middelmaat om zich heen. Toch kwam de 1-0 uit zijn steekbal die de wedstrijd openbrak. Malen geeft gewoon zijn mening wanneer daarom gevraagd wordt. Dit antwoord laat zien dat hij hongerig is. Talenten die tevreden zijn met invalbeurtjes halen nooit de top.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7591
    maandag 12 november 2018 om 10:39
    VP die likes hier is een gedrogt, de telraam werkt niet.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17397
    maandag 12 november 2018 om 10:48
    Zijn een gedrocht, het telraam.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:51
    Taalknobbelsprimeur.nl misschien moet je daar eens kijken. Dit is voetbalprimeur.nl
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17397
    maandag 12 november 2018 om 10:52
    Ik verbeter echt niet iedereen, maar 3 fouten in 5 woorden is gewoon erg veel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 11:14]
    Vind ik leuk
    Dobbel +803
    maandag 12 november 2018 om 11:11
    * verbeter
    Vind ik leuk
    Groen +1621
    maandag 12 november 2018 om 10:56
    Je mag iemand toch wel corrigeren? Dat is leerzaam. Is die tijd die we hier op VP doorbrengen tenminste niet helemaal zinloos ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 10:41
    Kwestie van geduld en tijd zoals velen al zeggen hier. Deze jongen loopt over van het talent, dus het zou wel heel raar moeten lopen wil hij geen basisspeler worden over een tijd.
    Vind ik leuk
    Mari +10239
    maandag 12 november 2018 om 10:46
    Niet zeuren. Het team staat, helaas dat wel, op de eerste plaats.
    Op basis daarvan heeft Bommel gelijk.
    Europees heeft Bommel ongelijk.Te veel respect gehad voor de naam van d teams;
    Barca (kijk hoeveel tegengoals ze dit jaar al niet hebben gehad, hoogste aantal in de geschiedenis en in de competitie)
    Tottenham (draait totaal niet, ontevreden trainer, die volgens mij een breuk forceert om naar Real te kunnen. Kijk eens naar zijn wissels)
    Inter (ooit een grote club)
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:19
    Mari, Barcelona staat gewoon bovenaan in de Premiera Division, Inter Milaan staat 3e in de Serie A en Tottenham staat 4e in de PL. Dus alle drie de CL-tegenstanders van PSV draaien mee in de top van hun competitie die alle drie tot de topcompetities van Europa behoren. Dat is toch van een heel ander kaliber tegenstand dan Ajax dit seizoen heeft in de CL; AEK Athene staat 5e in de Griekse competitie en Benfica staat 4e, beide competities behoren tot de onderkant van Europa qua kwaliteit. Dat PSV opgewassen tegen deze tegenstanders in de CL is niet vreemd of verrassend.
    Vind ik leuk
    Mari +10239
    maandag 12 november 2018 om 11:47
    Dus jij bent onder de indruk van Tottenham en Inter?
    Nou ik totaal niet.
    PSV heeft met haar verdedigende tactiek verloren. Of ben je dat vergeten. Wat heb je daaraan?
    Ik verlies liever met 5-0 en heb iets geprobeerd , dan met 1-0 en heb niets geprobeerd.
    En daarna nog trots zijn ook. De kampioen van Nederland, die balen schijt voor clubs die op dit moment! niet geweldig spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:52
    De CL-tegenstanders van PSV zijn sowieso (veel) sterker dan PSV en werken daarnaast met een veelvoud van de begrotingen waarmee PSV werkt. Dus dat het verschil zo groot is, is logisch. Dat van Bommel PSV niet laat afslachten in de CL, vind ik ook logisch. Ik verlies liever met 1 doelpunt verschil dan met 5 doelpunten verschil. Die laatste zin van jou hierboven begrijp ik niet helemaal.
    Vind ik leuk
    Mari +10239
    maandag 12 november 2018 om 13:14
    Ik ben het met jee eens wat begrotingen betreft
    Maar PSV is vooral sterk voorin en opkomende backs.
    Bommel heeft Europees daar geen gebruik van willen maken.
    Angst voor de naam.
    Als hij ze had aangevallen (en geen foute wissels, Viergever en de angstwissel; de Jong/spits/zeer sterk in de lucht, ook verdedigend) dan had PSV Tottenham gewoon een pak gegeven.
    Inter heeft gezwijnd En dan bedoel ik niet alleen de niet-gegeven rode kaart. Iedereen kon zien dat rood zonder meer terecht was.

    De laatste zin
    door te gokken op een kleine nederlaag of misschien een puntje haal je de kracht uit je team.
    Ga voor de winst.
    Het risico is dan dat je 4 of 5 -1 verliest of 4/5 - 2. maar dan heb je het geprobeerd.
    Bergwijn voorin dolt wel een paar van die verdedigers.
    Kijk naar de achterhoede van Barca in de competitie.
    Ok, misschien en die kans is groot dat je pak krijgt.
    Maar PSV doet niet onder voor Tottenham en Inter
    op dit moment
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:54
    Bergwijn op de plek van Pereiro, malen in de aanval
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    maandag 12 november 2018 om 10:56
    Oftewel: tijd om je geluk ergens anders te beproeven!.
    Vind ik leuk
    roynba +561
    maandag 12 november 2018 om 11:03
    Zou een goede vervanger zijn in de basis voor Gastón Pereiro.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:05
    Zonder Lozano of Bergwijn had hij al in de basis gestaan. Dat beseft hij zich ook wel. Hij moet gewoon even geduld hebben en telkens laten zien dat hij er klaar voor is. Tot nu toe doet hij dat uitstekend.

    Er komt dadelijk een keer een schorsing, blessure, vormverlies of verkoop van een van die twee en dan is hij aan de beurt.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +286
    maandag 12 november 2018 om 11:09
    Die malen heeft wel een beetje een raar hoofd lol. Wel een hele goede speler natuurlijk! Bergwijn voor miljoenen verkopen en zijn opvolger staat al klaar.. Lekker hoor
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    maandag 12 november 2018 om 11:15
    Aldus iemand die zich Ditsu Roan noemt
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +286
    maandag 12 november 2018 om 12:58
    Dat heeft niets met een raar hoofd te maken toch?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:42
    En dan gaan er geen belletjes rinkelen?
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +286
    maandag 12 november 2018 om 14:36
    Nee
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    maandag 12 november 2018 om 11:14
    Hij is dus aan het malen?
    Vind ik leuk
    torinofc +514
    maandag 12 november 2018 om 11:19
    Nivo Heerenveen
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    maandag 12 november 2018 om 11:24
    Aldus de nummer 10 van de serie A hahahaha
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +286
    maandag 12 november 2018 om 12:59
    Mogen ze willen! Malen is zeker van niveau psv. Is nog jong
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    maandag 12 november 2018 om 12:13
    Hij werkt gewoon rustig naar de basis toe. Een geruststellende gedachte om de vervanger al klaar te hebben wanneer er sprake is van een blessure, en dat je dan niet veel aan kwaliteit inlevert. Die honger is alleen maar goed.

    Ik hoop dat Mauro Jr ook wat meer kansen gaat krijgen gaandeweg dit seizoen. Daar was het bekertoernooi ideaal voor geweest, om wat wisselspelers en jeugdspelers in te passen. En niet om meteen maar een compleet b-elftal op te stellen, Bommel.. Ik hoop dat hij zich nog wel af en toe achter de oren zal krabben gedurende het seizoen.
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    maandag 12 november 2018 om 12:28
    Ontzettend leuke speler, alleen pech dat net de twee beste spelers van PSV op zijn positie staan. Maar volgend jaar gaat sowieso een van die twee wel weg denk ik en dan staat hij gewoon basis.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:53
    Dit seizoen zoveel mogelijk minuten pakken zodat je volgend jaar basisspeler kunt zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:06
    Bek houden, keihard trainen en geduld.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    maandag 12 november 2018 om 13:19
    Je bek houden tijdens een interview dat je verplicht bent om te geven? Wow... Hoe simpel kun je zijn?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws