Gitzwart scenario dreigt in Breda: Ik denk dat het donkere dagen worden

    Gitzwart scenario dreigt in Breda: "Ik denk dat het donkere dagen worden"

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 11:43ma 12-11-2018 om 11:43

    Willy van de Kerkhof ziet het somber in voor NAC Breda. Na de onthutsende nederlaag bij FC Emmen van afgelopen zaterdag is de ploeg afgezakt naar de laatste plaats in de Eredivisie. Er is weinig perspectief op verbetering, vindt de oud-international. 

    "Ze hebben geen kwaliteit, anders zouden ze niet onderaan staan", stelt Willy bij Omroep Brabant"Dit was een cruciale wedstrijd voor NAC, die ze hadden moeten winnen om uit de onderste regionen weg te komen. En dan verlies je die wedstrijd en sta je troosteloos onderaan met twee punten achterstand op de voorlaatste plaats. Ik denk dat het donkere dagen voor kerst worden bij NAC."

    In januari móeten er spelers worden aangetrokken. Degradatie naar de Keuken Kampioen Divisie lijkt anders onvermijdelijk. "Ze hebben minder kwaliteit en dat laten ze iedere week zien. Het loopt gewoon niet en ik zie ze niet opkrabbelen als er niks verandert."

    Lees ook: Harde en bizarre uithaal naar 'onuitstaanbaar' NAC: 'Interesseert ze geen moer'

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Poll

    Gaat NAC degraderen?

    (1637 stemmen)

    Plaats een reactie

    younited +4048
    maandag 12 november 2018 om 11:49
    24 november: 0-8
    Vind ik leuk
    Benniewies +1345
    maandag 12 november 2018 om 11:50
    JL?
    Vind ik leuk
    younited +4048
    maandag 12 november 2018 om 11:51
    Ons aller Ajax op bezoek...
    Vind ik leuk
    Benniewies +1345
    maandag 12 november 2018 om 11:52
    Ik hou het op 0-5
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    maandag 12 november 2018 om 12:04
    Ik zeg 1-7
    Vind ik leuk
    Andre As +3049
    maandag 12 november 2018 om 11:53
    Gitzwart scenario dreigt in Breda: "Ik denk dat het donkere dagen worden.

    Niet voor niets de donkere dagen voor kerst.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11443
    maandag 12 november 2018 om 11:57
    En ook nog eens lange nachten in Brabant.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:22
    Lange gifzwarte donkere nachten in Brabant, ze hebben een mooie titel gemist ;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:54
    in de toto divisie is het altijd een feest want nac kan het weten ze zijn er jaren geweest..
    Vind ik leuk
    meee +44
    dinsdag 13 november 2018 om 08:05
    en waar het goed toeven is keren ze graag terug.....
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    maandag 12 november 2018 om 11:54
    Jammer voor de vele supporters en het avondje NAC, maar ook een beetje eigen schuld dikke bult. Die hebben hun toekomst te veel in handen gelegd van de City Football Group. Genoeg mensen ook hier die daar vraagtekens bij hebben gezet. Vanuit Breda kwam dan vaak de reactie dat mensen jaloers waren en het niet begrepen. Nu lijkt het toch op dat zo’n constructie toch wellicht niet de juiste keuze is geweest voor de langere termijn
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 12 november 2018 om 12:05
    Je toekomst af laten hangen van een samenwerkingsverband als dit kan op termijn nooit werken. Een club moet altijd de eigen broek op houden en zorgen dat het voldoende talent heeft of koopt om beter te worden. Een aanvulling met enkele toptalenten kan dan net het verschil maken, maar je eerste team opbouwen met gemiddelde jonge voetballers werkt niet. Je bent ze het jaar erop ook weer kwijt en dan moet je dus elk jaar helemaal opnieuw beginnen. Het is gokken in plaats van belied voeren. Zelfs blinde Peer kan dat zien...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    maandag 12 november 2018 om 13:05
    Precies, puur korte termijn beleid.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    maandag 12 november 2018 om 12:38
    Vanuit Breda werd vaak helemaal niet de "jaloers-kaart" getrokken. Er zijn genoeg supporters tegen de deal.
    Het probleem is alleen niet City, maar de totaal onsamenhangende selectie. Vorig jaar stegen een paar spelers ver boven het team uit, Angelino, Garcia en in mindere mate Ambrose. Als de rest er dan niks van kan zul je alsnog moeten vrezen voor degradatie. Die maar netaan ontlopen werd. Dit jaar is wat City stuurde beduidend minder, dus kan je zelfs daar niet meer een klein beetje op bouwen. Et voila, het doemscenario staat klaar.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    maandag 12 november 2018 om 13:05
    Dat seizoen daarvoor had je met Dessers een ‘eigen’ speler. Die vertrok ook maar leverde tenminste geld op. Daarmee kan je schulden aflossen, in de jeugd investeren en doorselecteren door nieuwe spelers te halen. Met huurspelers kan je nooit bouwen.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    maandag 12 november 2018 om 13:48
    Dit seizoen hebben we maar 3 huurspelers. Alleen Ilic speelde tot voor kort, Palmer Brown nu ook sinds 2 wedstrijden. Fernandes ligt al weken in de lappenmand.
    Die eigen spelers zijn vrijwel allemaal onder de maat. Carolina, uit de jeugd van PSV, en Leigh, uit de jeugd van City als linksback zijn van die dramatische aankopen uit het zeer beperkte netwerk van de ontslagen Smulders. Paar ton betaalt voor Kali met de mentaliteit van een poffertje. Rosheuvel die degradeerde met Roda. Kastaneer en Van Anholt beiden in de lappenmand. Dat je niet kunt bouwen op City blijkt dit seizoen eens te meer, maar de enige die gefaald heeft is Smulders.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    dinsdag 13 november 2018 om 08:25
    Maar dat is ook een consequentie van al die huurlingen. Als die vertrekken zonder dat een transfersom is geïncasseerd, dan kan je enkel spelers terughalen uit een goedkoper segment.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 09:13
    Wat je heel gemakkelijk vergeet is dat die huurspelers gratis zijn. Geen transfersom en geen salariskosten. Voor Angelino hebben we zelfs een deel van de transfersom van PSV gebeurd. Als je 4-6 plaatsen in je elftal niet hoeft te betalen, en je krijgt gratis geld voor gehuurde spelers bij verkoop, lijkt het me logisch dat je meer geld overhoudt voor de resterende plaatsen.
    Als je dat geld vervolgens over de balk smijt aan matige spelers heb je nog niks. Zo kwam bijv. op de laatste dagen van de markt Muhren nog voor een huursom van wederom een paar ton.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:50
    Wat zeg je nou? Dessers leverde geld op? Nee Dessers leverde een knoop en een kauwgombal op. NAC had hem nooit voor zo weinig moeten laten gaan. Maar dat is en blijft een probleem dat NAC klein zal houden......clausules. Dessers was voor ons een goede speler, die ook zeer bepalend was. Maar door wanbeleid heeft hij ons heel weinig opgeleverd.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    dinsdag 13 november 2018 om 08:28
    Hij leverde meer op dan al die huurlingen. Als ik op internet zoek leverde Dessers 350.000 euro op wat voor een KKD speler destijds best een aardig bedrag is.

    Je moet ook ergens beginnen. Als je wet geld verdient en daardoor je financiële positie steeds wat verbeterd dan kan je ook steeds meer vragen qua transfersom.
    Vind ik leuk
    meee +44
    dinsdag 13 november 2018 om 08:08
    het was de laatste rare sprong van een zeer in het nauw zittende kat
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4924
    dinsdag 13 november 2018 om 08:28
    Misschien zou die kat beter nadenken
    Vind ik leuk
    meee +44
    dinsdag 13 november 2018 om 18:49
    ja beleidsmatig nadenken is niet zo sterk ontwikkeld in bredeanus
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1980
    maandag 12 november 2018 om 11:58
    Dit is niet meer een open deur intrappen... Dit is met een stormram op een kasteelpoort staan te beuken terwijl die open staat...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    maandag 12 november 2018 om 12:48
    Maar als de kasteelpoort open staat, hoe kun je er dan nog met een stormram op beuken.............
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1980
    maandag 12 november 2018 om 13:20
    Zijwaarts terwijl je al half binnen staat, de stormram blokkeerde de boel dan ook weer, people were not amused.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    maandag 12 november 2018 om 14:13
    Ach zo......zeker Belgen ;)
    Vind ik leuk
    Benniewies +1345
    maandag 12 november 2018 om 12:02
    Zal het dan toch gebeuren dat Emmen en Fortuna winnen van Groningen, Zwolle, NAC en de Graafschap? Is spannend onderin
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    maandag 12 november 2018 om 12:05
    Ja Bennie onderin wel.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    maandag 12 november 2018 om 12:05
    Heeft willy nu ook al verstand van Nac?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 12 november 2018 om 12:06
    Tuurlijk, wat dacht je? De Stofzuiger heeft zowat 50 jaar lang tegen die club gespeeld...
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6795
    maandag 12 november 2018 om 12:16
    Lekker in de KKd tegen Twente. 2x vol stadion. Leuk toch.
    Vind ik leuk
    meee +44
    dinsdag 13 november 2018 om 08:11
    probeer de komende jaren maar eens uit de kkd te komen. de top is sterker dan de onderkant E D.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1847
    maandag 12 november 2018 om 12:55
    Snap nog steeds niet waarom Vreven weg moest. Die haalt er mentaal in ieder geval zoveel mogelijk uit.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:44
    Eigen schuld. Met het huidige beleid zat dit eraan te komen. Je bouwt niets op door ieder jaar maar te hopen op een goede jeugdlichting van Man City. Als er dan een jaar geen goede talenten komen heb je niets om op terug te vallen.
    Vind ik leuk
    meee +44
    dinsdag 13 november 2018 om 08:13
    op sterven na dood in breda. typisch voorbeeld van veel gebleir en vooral weinig wol. laat ze maar een voorbeeld nemen aan de buren van 013
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws