Harde en bizarre uithaal naar 'onuitstaanbaar' NAC: 'Interesseert ze geen moer'

    Harde en bizarre uithaal naar 'onuitstaanbaar' NAC: 'Interesseert ze geen moer'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 08:36ma 12-11-2018 om 08:36

    NAC Breda is na de 2-0 nederlaag tegen FC Emmen de nieuwe hekkensluiter van de Eredivisie. Het ontbreekt de ploeg van trainer Mitchell van der Gaag aan een ziel, schrijft BN DeStem maandag in een vernietigende analyse.

    De krant laat werkelijk niets heel van NAC. 'Waar is de eerzucht, de trots van de huidige NAC-spelers? Wat zijn hun persoonlijke ambities? Het is alsof het voetbal ze geen moer interesseert. Met een onverschilligheid die grenst aan het onwaarschijnlijke ondergaan ze het demasqué in Emmen', schrijft BN DeStem, dat dicht op het vuur zit in Breda.

    'Dat dit rammelende elftal kwaliteit tekort komt en van het niveau eerste divisie is, is geen nieuws meer. Dat het niet de ballen heeft om de mouwen op te stropen, zich het leplazarus te lopen en dan maar op basis van mentaliteit en een hard hoofd een prestatie te leveren, bewijst het zaterdag.'

    'Dit NAC heeft geen ziel. Geen persoonlijkheden die door middel van keihard werken gekoppeld aan een ongebreidelde inzet, concentratie, focus en dierlijk overlevingsinstinct een rechtstreeks degradatieduel kunnen winnen. De meeste spelers missen hardheid, wilskracht en karakter om gestelde doelen te verwezenlijken.'

    BN DeStem noemt de NAC-spelers 'slapjanussen'. 'Na zaterdag is de vervreemding tussen supporters en spelers compleet. Wat NAC in het seizoen 2018-2019 laat zien, met de tweede helft in Emmen als uitsnede van een waardeloze periode, is een aanklacht tegen de sport. Een kwalijke zaak. (...) Het is eigenlijk onuitstaanbaar. De achttiende plaats in de Eredivisie komt deze spelersgroep meer dan toe.'

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Poll

    Gaat NAC degraderen?

    (1637 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 november 2018 om 08:44
    Hele matige selectie. Hebben nu geen goede spelers van City. Gaan wss laatste eindigen.
    Vind ik leuk
    Ishetecht +123
    maandag 12 november 2018 om 08:52
    Ik hoop maar dat het gat met de graafschap niet groeit tot de wi terstop. Dan misschien 2 of 3 versterkingen van onze vrienden uit Engeland en dan via de nacompetitie proberen handhaving te regelen. Maar wat een drama en kut elftal is het nu zeg.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 08:53
    Dit stuk had net zo goed over PEC Zwolle kunnen gaan. Jammer dat een club als NAC Breda er momenteel zo triest voor staat.
    Vind ik leuk
    Bdog +5968
    maandag 12 november 2018 om 08:54
    Ermoet daar iemand instappen met voetbalverstand.
    Misschien heeft Wim Kieft nog trek in een NAC-je.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 09:36
    haha, zo slecht dat ik er wel om moest lachen..
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 09:28
    Misschien is het samenwerken met Man city juist het probleem. bij elkaar geraapt elftal en vraag me toch altijd af of verhuurde spelers wel 100% geven aangezien ze toch door de verhuurde club betaald worden
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    maandag 12 november 2018 om 09:38
    Dat is het probleem dit seizoen juist niet. We hebben 3 huurlingen, waarvan alleen Ilic de laatste weken speelt. We hebben te veel rampzalige spelers zelf vastgelegd. Rosheuvel, Kali, Carolina, Mets, Leigh en consorten kunnen er gewoon geen hol van en het ontbreekt gewoon aan mentaliteit. Het is jammer dat je bij het ontslaan van een technisch directeur niet ook al zijn gehaalde spelers op straat kunt zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 09:40
    Alleen stond er afgelopen weekend maar 1 (van de slechts 3) huurlingen van City in.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    maandag 12 november 2018 om 09:54
    Precies, dat verklaart alle kritiek die de "De Stem" uit, het ontbreekt aan bezieling, de spelers hebben geen binding met de club, de omgeving, de supporters etc., het laat ze koud.
    Een hecht team bouwen vraagt meer dan een blik huurlingen opentrekken.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:01
    En dan wacht zondag Ajax.... Hopelijk voor NAC blijft het beperkt. Maar op deze manier word het misschien weleens een flinke zure middag voor ze. Maar ach wellicht boeit het ze niet
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4205
    maandag 12 november 2018 om 10:29
    Ik ben bang dat ze wel gaan degraderen . Ik geloof niet dat dit nac in staat is om 3 ploegen onder zich te houden. En in de nacompetitie met de top uit de KKD is dit nac ook gewoon kansloos
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:46
    Wij voetballen volgend seizoen weer gewoon op vrijdag- of maandagavond, let maar op. Werkelijk niks, maar dan ook echt niks klopt er aan dit elftal.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4205
    maandag 12 november 2018 om 11:05
    Ik ben er ook bang voor marcellus.. Dit is niet op te lossen met 1 of 2 versterkingen. Dat je wat minder kwaliteit hebt is 1. Maar dat je totaal geen vechtersmentiteit toont is gewoon schandalig en minachting naar jullie grote supportersschare.

    Het ergste is dat als je degradeert het tegenwoordig ontzettend moeilijk is om weer terug te komen...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:58
    Dit los je alleen maar op door zo'n 80% van de selectie te vervangen in de winterstop. Jij weet natuurlijk net zo goed als ik dat clubs die dit soort maatregelen nemen in de winterstop, eigenlijk al ten dode zijn opgeschreven.

    Maar wat jij zegt klopt helemaal, het grootste schandaal is het nog wel dat degenen die het nu moeten doen in het veld, gewoonweg niet thuisgeven op het moment dat er om strijd en een vechtersmentaliteit wordt gevraagd. Naar de buitenwereld toe lijkt er in de selectie echt zo'n sfeer te heersen van, wij maken ons niet druk want we krijgen ons geld toch wel en als het fout afloopt dan voetbal ik volgend seizoen wel weer ergens anders.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +219
    maandag 12 november 2018 om 11:16
    Er is geen jeugdspeler meer die naar nac gaat , krijgt toch geen kans door het beleid en City
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:16
    Als ge zo doorgaat wel ja, dus wordt gvd wakker. GA VOETBALLEN VOOR JE GELD!!!!! ¡
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4205
    maandag 12 november 2018 om 12:45
    Met zo’n achternaam kun je beter supporter van mijn cluppie worden ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:14
    Hahaha, hij is zo slecht dat ik moet blijven lachen🤣
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 11:18
    Als ge zo doorgaat wel ja, dus wordt gvd wakker. GA VOETBALLEN VOOR JE GELD VOETBALLEN VOOR JE GELD!!!!! ¡
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:40
    Misschien kan Vreven ze helpen met die plaat voor de kop een gaan mentaliteit die is volgens mij vrij;)
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:18
    NAC NAC NAC...... dit nac is een middenmoter in de KKD.....
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 13:18]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:16
    Normaal heb ik geen hoge hoed op van deze krant, maar ze slaan hier de spijker toch echt op de kop. Het is gewoon verschrikkelijk om naar te kijken. Spelers die allemaal NOAD roepen, maar nog te lui zijn om 1.5uur per week de mouwen op te stropen en de eer van de club hoog te houden. En dan moet je nagaan dat er clubs zijn dit seizoen die niet van ons hebben kunnen winnen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 14:17]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:12
    Als supporters hopen we natuurlijk dat ze niet degraderen.
    Maar we kunnen ook niet ontkennen dat het gewoon slecht is wat ze laten zien.
    Misschien dat er bij de eigen jeugd nog talenten lopen die het kunnen proberen en die er voor willen vechten.
    Want momenteel in de selectie zijn er veel te weinig met een echte nac mentaliteit.
    Waar zijn de echte vechters die alles geven die voor elkaar door het vuur gaan.
    Dat is wat we missen momenteel bij deze selectie.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2300
    maandag 12 november 2018 om 19:38
    Ook niet raar met allemaal die zogenaamde talenten van City.
    Vind ik leuk
    meee +44
    dinsdag 13 november 2018 om 20:15
    zolang de kern van nac die ze zelf in moeten vullen niet van ED niveau is zal city ook weinig van waarde sturen. maar wat verwacht je van spelers die voor eten en inwoning naar je toe komen en het liefst weer zo snel mogelijk vertrekken. het enige alternatief op dit gemodder is stoppen met die 'samenwerking' , je verlues pakken en hopen dat je er in blijft of een topper in de KKD te worden. dat er met de toeschouwers aantallen en bieromzet in het achterhoofd iets structureel iets fout zit in breda moge duidelijk zijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws