Update: Real maakt aanstelling Solari officieel: trainer tekent meerjarig contract

    Update: Real maakt aanstelling Solari officieel: trainer tekent meerjarig contract

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 20:04di 13-11-2018 om 20:04

    Santiago Solari blijft aan als hoofdtrainer van Real Madrid. Dat meldt de Spaanse voetbalbond. Na het ontslag van Julen Lopetegui stond hij op interim-basis voor de groep.

    Real Madrid presteert in de eerste weken met Solari op de bank dusdanig goed, dat de Argentijn mag aanblijven. De Spaanse voetbalbond RFEF heeft aan ESPN bevestigd dat Real Madrid de documenten heeft aangeleverd om Solari op vaste basis aan te stellen. In Spanje is het niet toegestaan om langer dan twee weken een beroep te doen op een interim-trainer.

    De clubleiding in Madrid had daardoor twee keuzes: Solari behouden of een nieuwe hoofdtrainer aanstellen, zodat Solari weer aan de slag zou kunnen bij Real Madrid Castilla. De Koninklijke werkte aan de komst van Antonio Conte, maar dat ketste af. Uiterlijk 13 november moet de club iets communiceren over de nieuwe hoofdtrainer.

    Solari werd twee weken geleden aangesteld als opvolger van Lopetegui, die na de 5-1 nederlaag in de El Clásico tegen FC Barcelona op straat werd gezet. Sindsdien is het gaan lopen. Real Madrid boekte vier zeges (Melilla, Real Valladolid, Viktoria Plzen en Celta de Vigo) en scoorde vijftien keer. Solari kent daardoor statistisch de beste start in de 116 jaar lange clubhistorie.

    Update 13/11, 20.04 uur: Real Madrid heeft de aanstelling van Santiago Solari officieel bekrachtigd. De Argentijnse trainer tekent een contract tot medio 2021. Hij had voorheen het tweede elftal van de Koninklijke onder zijn hoede. Solari was als speler tussen 2000 en 2005 voor de club actief.

    Plaats een reactie

    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 13:33
    Zo, dat gaat snel. Het ene moment lees je nog dat Perez graag Zidane zou willen terughalen en het andere moment krijgt Solari een vaste aanstelling. Geruchtenmolen kan weer op standje 'stil'.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:04
    Geruchtenmolen of had Madrid weinig andere keus door alle afzeggingen? Ik denk het 2e
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 14:07
    of een combinatie van beiden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:17
    Ook een mogelijkheid. Hoe dan ook, die zit er niet lang denk ik. Dit is niet spectaculair genoeg voor Madrid. Als je daar niet met toeters en bellen binnenkomt ben je meer passant dan uithangbord van de club.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 14:24
    Ik weet niet of jij je naam altijd eer aan doet, maar in dit geval wel denk ik. Is in mijn ogen meer een passant tot het moment dat er een grote naam gestrikt kan worden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:41
    Haha ik vind van wel natuurlijk :D Maar op de een of andere manier is niet iedereen het daar mee eens. Heel vreemd..
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 14:43
    Dat probleem loop ik ook wel eens tegenaan. Vind ik altijd heel apart en ben het daar dan ook niet mee eens, haha!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:06
    Haha precies dat.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    maandag 12 november 2018 om 13:34
    Ik geef hem hooguit tot de zomer.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    maandag 12 november 2018 om 14:04
    Jij bent een rasoptimist.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5235
    maandag 12 november 2018 om 14:09
    Een rasroeptoeter.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    maandag 12 november 2018 om 14:10
    Zeg dat eens 10 keer snel achter elkaar.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5235
    maandag 12 november 2018 om 14:15
    rasroeptroeper?
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    maandag 12 november 2018 om 14:15
    Nee, 'dat'.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6847
    dinsdag 13 november 2018 om 20:21
    Strafschopstip. Zeg dat maar eens 10 x snel achter elkaar
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:26
    Hooguit tot carnaval als ze er in de CL uitliggen in de 8ste finales ... tegen ons aller AFCA!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34577
    maandag 12 november 2018 om 13:38
    Gaat wel goed komen met hem.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:43
    Dan scheelt een hoop centjes
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 13:47
    Wat een club ook he?
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1549
    maandag 12 november 2018 om 14:22
    Prachtige club. Ik zal Madrid altijd een warm hart toedragen. Prachtige spelers, prachtig stadion, prachtig shirt. Voor mij na Feyenoord de mooiste club ter wereld.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:31
    Real Madrid en Feyenoord in één adem. Topprestatie 🤣
    Vind ik leuk
    Gammerth +273
    maandag 12 november 2018 om 22:02
    "Voor mij"
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 14:17
    Oke, cool
    Vind ik leuk
    Gammerth +273
    zondag 16 december 2018 om 14:40
    Begrijpend lezen is soms moeilijk
    Vind ik leuk
    zondag 16 december 2018 om 20:41
    Blijft Real en Feyenoord in 1 adem noemen. 🤣
    Vind ik leuk
    zondag 16 december 2018 om 20:42
    Maar no offence hoor 😘
    Vind ik leuk
    Gammerth +273
    dinsdag 18 december 2018 om 09:36
    Al noemt hij FC Emmen en Real in 1 adem, blijft zijn eigen mening, dat probeerde ik te zeggen
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5235
    maandag 12 november 2018 om 13:56
    Waardeloze losers nou kunnen ze opeens wel hardlopen tegen Barca hebben spelers opzettelijk verloren, maar zoiets doe je niet in een EL Clasico. Onder Benitez kon ik mij herinneren dat ze thuis tegen Barca ook expres verloren en de boel zaten re saboteren....
    Vind ik leuk
    Laliga +2236
    maandag 12 november 2018 om 14:01
    Expres verliezen doet helemaal niemand tegen de grote rivaal. Snap dat je voor madrid bent maar dat slaat werkelijk waar nergens op.
    Vind ik leuk
    Verratti +2160
    dinsdag 13 november 2018 om 22:26
    Begin tweede helft begon het te lopen bij Real en hadden ze meerdere malen kunnen scoren. De intentie was er wel degelijk.
    Vind ik leuk
    Laliga +2236
    dinsdag 13 november 2018 om 23:03
    Precies, bal van modric op de paal dacht ik was een kantel moment in de wedstrijd. Vooral in zulke grote belangrijkem wedstrijden zijn er altijd sleutelmomenten , degene die daar het beste mee omgaat wint zo een wedstrijd. Dan lijkt het achteraf mischien geflateerd maar goed
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:23
    Waarom iets veranderen als het goed gaat wel gek dat ze nooit echt aan hem gedacht hadden dan.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +286
    maandag 12 november 2018 om 22:41
    Vriendjes
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 20:44
    Tja trainer zijn van Real Biterbal is niet zo moeilijk, gewoon die jongens laten doen waar ze goed in zijn ... voetballen Slechts tegen Barca, Atletico, etc wordt er iets meer van de trainer gevraagd We zullen afwachten
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:45]
    Vind ik leuk
    Bint +60
    dinsdag 13 november 2018 om 22:22
    Lekker man, contractje tot 2021 wat hij waarschijnlijk niet uit gaat dienen. Flinke zak geld mee en Real Madrid op je CV. Kan erger.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:12
    Vind t wel goed dat Real zoiets doet en met Zidane pakte t ook wel goed uit, die had ook niet veel ervaring voor zn klus daar toch?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws