'Had er niet meer op gerekend dat ik ooit nog een kans zou krijgen bij Feyenoord'

    'Had er niet meer op gerekend dat ik ooit nog een kans zou krijgen bij Feyenoord'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 15:07ma 12-11-2018 om 15:07

    Feyenoord-back Calvin Verdonk is aangenaam verrast over het feit dat trainer Giovanni van Bronckhorst hem dit seizoen behoorlijk wat speeltijd gunt. Verdonk (21) stond al zes keer in de basis. 

    "Onder Fred Rutten heb ik mijn debuut gemaakt in het eerste. Dat is alweer bijna vier jaar geleden. Na mijn verhuurperiodes bij PEC Zwolle en NEC had ik er eigenlijk niet meer op gerekend dat ik nog ooit een kans in het eerste zou krijgen", blikt de jonge vleugelverdediger terug met De Telegraaf. 

    "Het is echt mooi om dit nu mee te maken. Vanaf het moment dat ik op mijn achtste bij Feyenoord kwam, heb ik hiervan gedroomd."

    Zolang Ridgeciano Haps geblesseerd is, zal Verdonk samen met Tyrell Malacia moeten strijden om de linksbackpositie. "Als tegenstanders met twee spitsen druk gaan zetten, dan speel ik meestal met het oog op de opbouw. De andere wedstrijden speelt Tyrell. De trainer kijkt per wedstrijd wie hij het best kan gebruiken op deze positie."

    Plaats een reactie

    Reinier86 +1506
    maandag 12 november 2018 om 15:07
    Je bent nog maar 21. Alles komt goedddd jonguhhhh!
    Vind ik leuk
    Weetjewel +453
    maandag 12 november 2018 om 15:42
    Middelmaat troef bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    marcelvt +341
    maandag 12 november 2018 om 16:17
    afgaande op de voorspelbaarheid van de negativiteit van supporters zoals jij wel ja. Afgaande op het budget doet Feyenoord het naar behoren. Als je daar niet mee kan leven dan hoop ik dat je een hele volle spaarpot hebt en dat je die over maakt naar de directie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:51
    Ik heb die jongen een jaar lang aan het werk gezien bij PEC. Ik vind het onvoorstelbaar dat hij nu bij Feyenoord zijn minuten maakt. Ik was destijds overtuigd dat hij tekort kwam voor Pec. Los van zijn nonchalante instelling komt hij mijns inziens ook kwaliteit tekort.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 18:51]
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    maandag 12 november 2018 om 16:27
    Zou je ook gewoon kunnen typen. Zonder meerdere letters.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 15:08
    Ik vind het ook zeer opmerkelijk dat deze jongen zo'n kans krijgt bij Feyenoord. Ik vond hem bij Zwolle niet een van de uitblinkers wekelijks..
    Vind ik leuk
    Harry.f +342
    dinsdag 13 november 2018 om 05:28
    Geef zulke jonge gasten de tijd om door te groeien, hij gaf een prachtige assist en speelde een goede wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6832
    maandag 12 november 2018 om 15:08
    Fred Rutten die zou Van Geel moeten opvolgen en dan Bosz als trainer.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:12
    Wanneer ze geen prijzen willen winnen moeten ze dat vooral doen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:17
    Hahah maar wel aantrekkelijk voetbal
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:38
    Dat is het enige wat jullie altijd kunnen roepen he? Walgelijk volk.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8123
    maandag 12 november 2018 om 15:56
    Huh ??? Wie bedoel jij nou met walgelijk volk?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:57
    Als ze geen kampioen willen worden moeten ze van Geel en Gio lekker houden.. kan er weinig gebeuren..
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:15
    Volgens mij pakken ze elk jaar prijzen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:38
    Rutten als nieuwe trainer. Van Geel blijft TD. Prima combvinatie.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:14
    Malacia en Verdonk komen beide niet lekker mee op dit niveau. Maar zo zijn er meer posities bij Feyenoord die door mindere goden vervuld moeten worden.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    maandag 12 november 2018 om 15:16
    Ook zeker 20 miljoen waard😜
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    maandag 12 november 2018 om 15:36
    Daj had hij op zijn minst een Ajacied moeten zijn!.
    Vind ik leuk
    ronnieb +584
    maandag 12 november 2018 om 15:39
    Speelde gisteren in mijn ogen z'n beste wedstrijd tot nu toe. Die gekke Telegraaf-gek Peter Boeve vond dat Kuwas hem wegspeelde maar volgens mij heeft Kuwas geen kans gehad gisteren en 1 steekpass los gelaten. That's it. Mischien niet de beste linksback die we ooit hebben gehad maar de jongen doet het gewoon prima gewien w'n verleden en dat is een kompliment waard!
    Vind ik leuk
    Perrtje +9
    maandag 12 november 2018 om 15:52
    Hoe veel ik je ook gun, je verdient het ook niet.

    Iemand die niet verzekerd is van een basisplek bij FC Dordrecht, kan geen basisspeler zijn van Feyenoord 1.

    Ik vind hem persoonlijk ook niet veel toevoegen. Kan redelijk verdedigen, aanvallend stelt het niks voor. Speelt veelste veel ballen achteruit of breed, terwijl er vaak vooruit ook opties zijn.

    Pure middelmaat..
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    maandag 12 november 2018 om 18:03
    Bedoel je niet NEC, i.p.v. Dordrecht? Inderdaad ongelofelijk, bankzitter in de KKD en nu basisspeler bij Feyenoord. Pure middelmaat, inderdaad. Dat hij aanvallend niets voorsteld komt gewoon omdat hij een CVM is, veel meer gefocust op verdedigen.
    Vind ik leuk
    Perrtje +9
    maandag 12 november 2018 om 23:10
    Je hebt gelijk idd. En je zou zeggen dat Gio wel oog zou hebben voor een goede linksback..
    Vind ik leuk
    Harry.f +342
    dinsdag 13 november 2018 om 05:25
    Heb je het 2e doelpunt gezien? Prachtige assist van Verdonck.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:03
    Kan nog wel een paar jaartjes mee bij Feyenoord .
    Leuke speler succes bij je club .
    Vind ik leuk
    meloen87 +805
    maandag 12 november 2018 om 17:59
    Dat Verdonk zelfs verrast is dat hij nog een kans heeft gekregen bij Feyenoord, zegt genoeg hoe middelmatig hun selectie wel niet is. Hij is niet eens een LB, en ik vond het gister weer niet goed. Het is echt te hopen dat Haps weer gauw hersteld is van zijn blessure, want zijn vervangers doen het tot nu toe belabberd. Malacia begon zo goed, maar wat is die jongen toch ver teruggevallen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:21
    Geduld is een schone zaak.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    maandag 12 november 2018 om 22:39
    Niet van het niveau Feyenoord. Waarom zou je hem opstellen als je ook Malacia op de bank hebt? Malacia is toch gewoon veel beter dan Verdonk of zie ik het nou verkeerd ? Heeft ie nog mazzel dat Haps zo lang geblesseerd is
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 22:40]
    Vind ik leuk
    Harry.f +342
    dinsdag 13 november 2018 om 05:22
    Tegen fysieke tegenstanders komt Malacia nog tekort.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +287
    dinsdag 13 november 2018 om 05:56
    Op dit moment spelen er vooral snelle buitenspelers in de eredivisie, niet eens zo zeer fysiek sterke buitenspelers. Verdonk is op snelheid vrij snel gezien, dat is bij Malacia niet zo. Maar je hebt idd gelijk dat hij ook geen grammetje te zwaar is :p
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 05:57]
    Vind ik leuk
    Harry.f +342
    dinsdag 13 november 2018 om 05:22
    Toekomstig voorstopper voor Van der Heyden?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws