Koeman: Misschien wel de meest complete rechtsback van het hele lijstje

    Koeman: "Misschien wel de meest complete rechtsback van het hele lijstje"

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 16:47ma 12-11-2018 om 16:47

    Geen Hans Hateboer, wél Kenny Tete in de selectie van het Nederlands elftal. Ondanks het feit dat Tete amper speelminuten krijgt bij zijn club Olympique Lyon, is Ronald Koeman nog altijd enthousiast over de rechtsback. Dat vertelde de bondscoach maandag tijdens een persconferentie in Zeist. 

    Het verbaast sommigen dat bankzitter Tete tot de selectie van Oranje behoort, terwijl Hateboer - basisklant bij Atalanta Bergamo - door Koeman genegeerd wordt. "Ik was blij dat Tete na zijn blessure in ieder geval twee wedstrijden heeft gespeeld. Ik heb nooit gezegd dat een speler ieder weekend moet spelen... Je maakt ook wel eens uitzonderingen."

    De oefenmeester blijkt fan te zijn van Tete. "De wedstrijden die hij bij mij heeft gespeeld, heeft hij goed gespeeld. Dat is voor mij heel belangrijk. Ik heb een lijstje met spelers per positie. Ik vind Tete misschien wel de meest complete rechtsback van het hele lijstje."

    Poll

    Terecht dat Tete bij Oranje zit?

    (1352 stemmen)

    Plaats een reactie

    Choppa +336
    maandag 12 november 2018 om 16:50
    Ik ook.
    Vooral verdedigend.
    Dats tog de voornaamste doel van een rechtsback
    De rest is allemaal mooi meegenomen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 16:51]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:50
    Geen rare beslissing, Hateboer heeft al bewezen dat hij niet oranje waardig is. Nu is het de beurt aan Tete om ook te bewijzen dat hij niet oranje waardig is. Dan ligt de weg eindelijk open voor Dumfries.
    Vind ik leuk
    Wim59 +334
    maandag 12 november 2018 om 17:03
    Als Dumfries leert verdedigen misschien wel ja.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:53
    Mee eens, maar dat komt nog wel hopelijk
    Vind ik leuk
    Wim59 +334
    maandag 12 november 2018 om 19:16
    Afwachten
    Vind ik leuk
    hantayo +1147
    maandag 12 november 2018 om 16:51
    de ratio speelt niet zo'n héle grote rol in de voetbalwereld he.........
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:51
    Zekers en gaaaaaaaaaaas op de lolly
    Vind ik leuk
    Choppa +336
    maandag 12 november 2018 om 16:51
    Ik ook
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    maandag 12 november 2018 om 16:56
    Logisch dat Dumfries tijdelijke opvulling was in de oefen interlands. Nu het weer ergens omgaat de beste selecteren en laten spelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 16:56]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +9011
    maandag 12 november 2018 om 16:57
    Hij gaat Dumfries gewoon opstellen vrijdag, let maar op.
    Vind ik leuk
    COYG +6866
    maandag 12 november 2018 om 17:13
    Dumfries speelde ook tegen Duitsland, dus het ging toen al ergens over.
    Zonde dat er weer iemand moet haten.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21428
    maandag 12 november 2018 om 16:56
    Koeman maakt zich weer eens onsterfelijk belachelijk.
    Vind ik leuk
    2cents +57849
    maandag 12 november 2018 om 16:58
    In welk opzicht?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41953
    maandag 12 november 2018 om 17:14
    Nou hij noemt een EX-Ajacied de misschien wel meest complete back van oranje. Dat terwijl er ook een PSV'er meedoet voor die positie.

    Alleen dat gegeven al, hoe goed ze ook zijn, is natuurlijk al uit den bozen.
    Koeman is onderdeel van t complot.

    Bizzy is trouwens heel realistisch als t op Ajacieden aankomt hor. Een 21 jarige speler zonder speelminuten in Sevilla-1, welke al 3 potjes meedeed in Sevilla-2, is van een geheel hogere orde als De Ligt. Die zou meer de golden boy award moeten winnen. Das in een notendop de voetbalvisie van onze Bizzy.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:05
    Dan zou je zeggen dat die voor ajax is. Althans de voetbal visie komt overeen met de ajacieden hier op de site
    Vind ik leuk
    aphex twin +1536
    maandag 12 november 2018 om 20:56
    Je kijkt toch naar de capaciteiten van een speler en koppelt dat aan een systeem wat je wilt spelen als trainer? Hij vind dat Tete daar bij past en ik snap zijn redenatie wel. In potentie is het absoluut de beste. Hij heeft vertrouwen nodig, en dat krijgt hij van Koeman, moet jij eens opletten hoe die jongen gaat spelen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 20:56]
    Vind ik leuk
    Bizzy +21428
    maandag 12 november 2018 om 18:10
    Waarom een speler oproepen die nauwelijks speelt. Hoe wil je de man beoordelen dan ?
    Vind ik leuk
    2cents +57849
    maandag 12 november 2018 om 18:41
    Hij speelde nu toch? Als hij het goed doet als hij wel speelt dan beoordeel je dat toch? Net als zijn prestaties bij Oranje. Geldt hetzelfde voor Cillessen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:54
    Hahahahaha, nee jou nemen we serieus hier met zijn allen.
    Vind ik leuk
    Fasna +2
    maandag 12 november 2018 om 17:00
    Vindt ik ook.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    maandag 12 november 2018 om 17:03
    Net als cilissen niet meer oproepen zolang ze nauwelijks spelen.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1430
    maandag 12 november 2018 om 17:04
    Van dijk de ligt tete ake .... beste verdediging ter wereld
    Vind ik leuk
    COYG +6866
    maandag 12 november 2018 om 17:11
    Meest compleet als verdediger wel inderdaad. Maar qua aanvalsspel laat het regelmatig te wensen over. Én dan nog weinig spelen ook en toch opgeroepen worden, ronduit belachelijk. Zeker met de hoeveelheid spelers die ze kunnen kiezen op die positie.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4998
    maandag 12 november 2018 om 17:11
    Beetje vreemd dat een speler die bij twee clubs op de bank zit steeds bij Oranje zit. Ik vraag me af op basis waarvan deze jongen zo ‘compleet’ is
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:06
    Complete bankzitter.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1536
    maandag 12 november 2018 om 20:58
    Denk dat jullie back na zijn optredens in Oranje voorlopig eerst op het bankje zit. Niks mis mee, die jongen is er tactisch nog niet. Voorlopig is die ex-Ajacied die op de bank zit bij zijn club beter.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 22:07
    Waarom moet er ex ajacied bij?? Waarom moet het een potje verpissen worden?? Beetje sneu.

    Ik ben absoluut geen fan van Dumfries. Ik vind het een lomp paard, al moet ik zeggen dat hij het bovenverwachting goed doet. Ik had hareboer opgesteld
    Vind ik leuk
    aphex twin +1536
    maandag 12 november 2018 om 22:19
    Omdat jij dat doet. Zie je originele post. Beetje uitlokken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 22:19]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 22:33
    Omdat ik dat doe?

    Dan ben je wel heeeeeel kinderachtig om het zelfde te doen..

    Maar ik zal je de kans geven om het uit te leggen.

    Mijn opmerking:
    Een complete bankzitter.

    Op basis van die 3 woorden, ben ik ajacieden aan het uitlokken?

    Ik ben benieuwd wat je trigger was.


    Vind ik leuk
    derksen +8933
    maandag 12 november 2018 om 17:36
    Ja de meeste die het niet volgen
    Die trainer van Lyon is echt een rare
    Memphniks heb geen basis plaats en tete ook niet
    Dat ik Memphniks niks vind dat kan maar veel beter hebben we ook niet als nl elftal
    Maar tete is al jaren de beste rechts back
    Logisch dat koeman hem kans blijft geven
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1503
    maandag 12 november 2018 om 19:21
    Dat je hem zo noemt geeft al aan dat je nog niet klaar bent voor de basisschool.

    En als je een beetje volgt wat Depay doet, kan je gewoon niet ontkennen dat hij aardig in vorm is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:39
    Zoals verwacht weer een week ellende over het nl elftal.

    Bondscoach...ik selecteer alleen spelers die vaak spelen en nu zou Tête beter zijn dan b.v. Hatenboer of Dumfries...het gaat een verschrikkelijke voetbalweek worden.

    En nee zeg ik niet omdat tête van Ajax komt. Het selectiebeleid is al 4 jaar een lachertje.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    maandag 12 november 2018 om 17:40
    Dumfries en van Dijk niet weg te denken uit Oranje.
    Vind ik leuk
    Wim59 +334
    maandag 12 november 2018 om 19:23
    Alletwee zijn niet onmisbaar hoor, van dijk is niet zo geweldig en dumfries moet nog veel leren.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:40
    Speelde van het weekend nog bijna gehele wedstrijd op de 10 positie....
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:41
    Zeer matige back!
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5525
    maandag 12 november 2018 om 18:23
    Koeman maakt zich weer belachelijk door spelers op te,roepen die niet spelen .

    Dat kan alleen in nederland
    Vind ik leuk
    Wim59 +334
    maandag 12 november 2018 om 19:19
    Er is veel psv aanha hier vandaag maar ik snap Koeman wel, Tete kan beter verdedigen en dat is toch de 1e taak van een verdediger.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:52
    Het signaal is duidelijk, lijkt me. Tete speelt.
    Vind ik leuk
    Ditsu Roan +286
    maandag 12 november 2018 om 22:36
    Dumfries en Tete moeten gewoon de vaste rechtsbacks zijn in het Nederlands elftal. Makkelijk zat
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws