Koeman is er helemaal klaar mee: 'Ik vind het niks, heb ik altijd al gehad'

    Koeman is er helemaal klaar mee: 'Ik vind het niks, heb ik altijd al gehad'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 17:13ma 12-11-2018 om 17:13

    Bondscoach Ronald Koeman is helemaal klaar met het kunstgras waar diverse Eredivisie-ploegen wekelijks op spelen. Maandagmiddag uitte Koeman tijdens een persconferentie in Zeist zijn ongenoegen. 

    "Ik vind kunstgras helemaal niks", zei de oefenmeester gedecideerd. "Die mening heb ik altijd al gehad. Ik zat gisteren op mijn bank en was verplicht twee wedstrijden te bekijken op kunstgras in Nederland, terwijl ik op andere beelden een mooie groene grasmat zag. Dat is echt voetbal. Ik ben anti-kunstgras."

    De bondscoach sprak zich verder onder meer uit over Davy Klaassen en Quincy Promes. Laatstgenoemde zit vaak op de bank bij zijn nieuwe club Sevilla. "'Het is niet zo gemakkelijk om daar een antwoord op geven. Het kan te maken hebben met zijn positie op het veld, maar het kan ook zo zijn dat hij zich vrijer voelt bij zijn club. Hij moet bij Sevilla ook meer gaan spelen, maar ik vond hem tijdens de laatste interlands al wel beter."

    En Klaassen, die ondanks een revival bij Werder Bremen niet is opgeroepen? "Davy is wel een discussiepunt geweest. We zijn ook gaan kijken bij wedstrijden van Werder. Ik wilde ten opzichte van de vorige interlandperiode niet te veel wijzigen. Hij is wel iemand waar we weer naar kijken."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Lekkerjoh +455
    maandag 12 november 2018 om 17:13
    Ben benieuwd of Klaassen zich terug weet te knokken in het Nederlands elftal. Promes kan me vooralsnog niet overtuigen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    maandag 12 november 2018 om 17:13
    Promesse? Is dat zijn nieuwe naam?
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    maandag 12 november 2018 om 17:16
    Je hebt je best gedaan zo te zien. In de halve minuut, die het mij kostte m'n autocorrect te corrigeren, weet jij al een zinnige reactie te produceren. Altijd fijn om mensen te zien die deze site inhoud geven.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    maandag 12 november 2018 om 17:17
    Lekkerjoh.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 17:16
    Promesse is de naam die hem in eerste instantie beloofd was..
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    maandag 12 november 2018 om 17:17
    Aha.
    Vind ik leuk
    abraksas +1520
    maandag 12 november 2018 om 17:31
    I see what you did there
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:59
    Mierenneuker!!!!!!
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    maandag 12 november 2018 om 18:33
    He bah.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 17:17
    Ik snap ook die Promes-hype niet zo goed. Heb die jongen zelden een fatsoenlijke 90 minuten zien spelen in het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    maandag 12 november 2018 om 17:20
    Ja hij valt me iig nooit in positieve zin op. Heb zijn spel in Rusland nooit gezien, maar dat schijnt heel goed geweest te zijn. Maar dat hij dat dan niet weet door de te zetten bij het Nederlands elftal snap ik niet.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 17:24
    Ik heb hem wel eens zien spelen bij Spartak Moskou (iets met Unibet dingetjes), maar als je hem dan aan het werk ziet bij het Nederlands elftal, vraag je je af of het niveau in Rusland niet gewoon heel bedenkelijk is. Al hebben ze daar toch wel een aantal ploegen die hier in Nederland een gooi naar de top-5 zouden doen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 17:24]
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    maandag 12 november 2018 om 17:32
    Dat is sws iets wat me blijft verbazen. Hoe kunnen die russen zo hoog op de coëfficiëntlijst staan? Dat ze in Nederland in de top 5 zouden zitten geloof ik. Maar k begrijp niet waar het Europese succes vandaan komt.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    maandag 12 november 2018 om 17:37
    Het is puur een vermoeden, maar heeft dit nog met de successen van CSKA en Zenit te maken of zou dat al ‘verjaard’ zijn?
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    maandag 12 november 2018 om 17:45
    Pfoe k zou niet weten, zenit ging een jaar geleden nog onderuit bij Utrecht onder ten Hag toch? Misschien die twee jaar daarvoor. Maar dan houdt het ook op geloof k. Denk dat het er mee te maken heeft dat het gewoon op meerdere fronten goed gaat daar. Da's ons probleem, nu pak je eindelijk in de Champions-League punten. Gaat het in de Europa League weer mis.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:39
    Resultaten van de laatste 10 jaar tellen mee. Tot voor kort was Rusland veel aansprekender dan nu.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    maandag 12 november 2018 om 17:46
    10 jaar? Ik dacht dat t 4 was
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:58
    Vijf jaar
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    maandag 12 november 2018 om 18:02
    Vorig jaar hadden ze juist een goed seizoen, beter dan Frankrijk en Duitsland. met CSKA 21 punten en Zenit 16.
    CSKA speelde met veel succes tegen oa AEK, Benfica en Lyon. Na een derde plaats in de CL-poule gingen ze er pas in de kwartfinale EL uit tegen Arsenal.
    Zenith ging er in de ronde van de laatste 16 EL uit tegen RB Leipzig.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    dinsdag 13 november 2018 om 17:38
    Oh da's idd wel goed ja, was ik niet van op de hoogte
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10187
    maandag 12 november 2018 om 19:23
    Als je Russisch spreekt tenminste.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:16
    In Rusland speelde hij echt geweldig 100%, blijft opvallend idd dat hij dit niet weet door te zetten in Oranje. Ik denk dat de weerstand die dan sowieso hoger is misschien net teveel voor hem is bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +455
    maandag 12 november 2018 om 18:20
    Maar dan zou hij in een wedstrijd zoals bijvoorbeeld tegen Peru toch moeten presteren. Hij zal wellicht binnen een heel ander systeem gespeeld hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:34
    In Rusland was hij de grote man en vrijwel elke bal ging naar hem toe is ook een aantal keer topscorer geweest daar. Bij Oranje is hij de grote man niet en het blijft gissen. Sommige spelers spelen de sterren van de hemel in het nationale shirt en andere alleen in clubverband. Wat het ook moge zijn.... Zonde is het absoluut.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3381
    maandag 12 november 2018 om 17:42
    Beetje te vergelijken met vd beek denk ik. Zal op dit moment niet spelen maar misschien een mooi plekje op de bank
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1377
    maandag 12 november 2018 om 18:02
    Hij heeft nog nooit recht gehad op een plek. Wat een ramp die goser.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3307
    maandag 12 november 2018 om 18:22
    Helemaal mee eens. Hoewel ik Promes tegen Duitsland wel goed vond invallen
    Vind ik leuk
    Bertus +6102
    maandag 12 november 2018 om 19:06
    Ik was een paar geleden blij dat Klaassen naar Engeland verkaste want hij was wekelijks een van de betere bij Ajax. Vind het dan ook onbegrijpelijk dat hij nu al voor het derde jaar op rij niet terug zijn oude vorm kan vinden
    Vind ik leuk
    Hektor +439
    maandag 12 november 2018 om 17:17
    Kut Heracles
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    maandag 12 november 2018 om 17:18
    Kut Rabobank bedoel je.
    Vind ik leuk
    Bint +59
    maandag 12 november 2018 om 17:21
    Kut keeper!
    Vind ik leuk
    Edenees80 +539
    maandag 12 november 2018 om 21:42
    Kut krant
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:27
    Lekker duidelijk Ronald !
    Daar hou ik van !
    Succes ff poulewinnaar worden 😎
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:27
    Haha wat een gezeik weer... Net of we dit gelul nooit gehoord hebben over kunstgras. Niet zo zeiken, het is zo'n kleine bijzaak... Miss durven spelers minder te tackelen, maar zoveel pijn doet het ook weer niet. Ik heb als speler op een slechter kunstgras veld heel vaak getackeld.

    En voor de liefhebber nog ff een opstelling waarmee je wereldkampioen wordt:
    Cillessen
    De Ligt, Van Dijk, De Vrij
    De Roon
    Wijnaldum, Frenkie, Donny
    Promes, Depay, Kluivert
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 17:32]
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1154
    maandag 12 november 2018 om 17:48
    Gaat volgens mij niet eens om het tackelen maar het risico op (knie)blessures. En het spel is totaal anders. Vroeger had je die velden ingeveegd met zand, dat was niet te doen. Hele heup open en de volgende trainig weer.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:53
    Op natuurgras krijg je sneller knieblessures dan op kunstgras. Je krijgt op kunstgras wel sneller enkelblessure, maar die zijn vaak minder erg.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1154
    maandag 12 november 2018 om 17:56
    Is dat? Heb het idee dat op kunstgras je been sneller “vast” staat dan op echt gras. Zal misschien ook wel gevoel zijn vam de voetballers
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:09
    Er is onderzoek naar gedaan en gemiddeld heb je op natuurgras meer kruisband- en knieblessures dan op kunstgras.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    maandag 12 november 2018 om 17:57
    Kunstgras is milieuonvriendelijk met al die zware metalen als ondergrond. Weg ermee.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:14
    Dat valt reuze mee. Als je goed wil doen voor het klimaat moet je stoppen met vlees eten.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    maandag 12 november 2018 om 20:16
    Reuze mee, heb je al die rapporten niet gelezen, het is ronduit troep en niet voor niets dat Ajax al die velden in de ban heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13025
    maandag 12 november 2018 om 18:08
    Wat me nog het meeste stoort is dat hij zegt dat hij anti-kunstgras is. Volgens mij ben ik toch echt de enige echte...
    Vind ik leuk
    AZVork +287
    maandag 12 november 2018 om 18:12
    In je opstelling staan 11 nederlanders teveel.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:39
    Klaassen zie ik wel terugkomen, die doet het gewoon goed in Duitsland.
    Vind ik leuk
    Jahike +271
    maandag 12 november 2018 om 18:03
    Afgelopen weekend Bremen-Gladbach gezien. Was niet best. Op teveel momenten in de wedstrijd kwam hij handelingssnelheid tekort.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 18:03]
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1154
    maandag 12 november 2018 om 17:47
    Laat klaassen maar lekker in duitsland.
    Vind ik leuk
    Marco S +5665
    maandag 12 november 2018 om 18:00
    Quincy heeft wel mooie schoenen, zie youtube psssssssssstja
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    maandag 12 november 2018 om 18:15
    Lekker boeiend wat Koeman ervan vind.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1836
    maandag 12 november 2018 om 18:47
    Klaassen is een prima jongen om erbij te hebben, maar de rest is vergelijkbaar of beter dan hij. Pas als Hendrix geselecteerd wordt dan moeten we ons afvragen waarom Klaassen er niet bij zit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:54
    Zolang het geen Promessi is ... dat ben ik al.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:56
    Zeker Messi zonder missie?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:55
    Kijken, kijken en niet kopen.

    Ons Grunningers bint zuunig.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:25
    Kunnen we Promes niet in zijn eentje op een kunstgrasveld laten oefenen?

    2 problemen in 1 keer opgelost
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    maandag 12 november 2018 om 20:14
    Wij ook Ronald. Wij ook.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws