'Vermogende Rotterdammers benaderd voor financiering Feyenoord-stadion'

    'Vermogende Rotterdammers benaderd voor financiering Feyenoord-stadion'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 21:06ma 12-11-2018 om 21:06

    Feyenoord wil externe investeerders benaderen voor de financiering van het nieuw te bouwen stadion, meldt het Algemeen Dagblad maandagavond. De huidige nummer drie van de Eredivisie gaat een rondje maken langs gefortuneerde Rotterdammers.

    Onder meer Stichting De Verre Bergen, die goede doelen in Rotterdam financiert, en de zakenman Michel Perridon zijn in beeld. Laatstgenoemde, de oprichter van computerfabrikant Trust, heeft Feyenoord in het verleden vaker financieel bijgestaan, maar weet nog niet zeker of hij dat opnieuw wil doen: Perridon hoopt dat de Rotterdamse milardair Cees de Bruin het initiatief neemt. "Dat De Bruin meedoet, is een vereiste. Want ik ben rijk, maar hij is veel rijker. En voorzitter van de raad van commissarissen (van De Kuip, red.). Dan moet je iets laten zien", laat hij weten aan het AD.

    Perridon begrijpt echter volkomen dat Feyenoord een nieuw stadion wil betrekken en dat de Rotterdammers 25 miljoen euro per jaar aan inkomsten willen overhouden. "Heel verstandig. Want als je dat niet doet, zit je zo muurvast", aldus de zakenman. "Dan zit je als een soort Excelsior in een levensgroot stadion. Je kunt geen club leiden, als je geen salarissen kunt uitbetalen. Het is nu aan de gemeente om daar een mening over te vormen."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Moet Feyenoord naar een nieuw stadion?

    (5097 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kim Jung-On +4014
    maandag 12 november 2018 om 21:08
    Dat stadion wordt duurder dan het stadion van Bayern....koekoek...
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    maandag 12 november 2018 om 21:12
    Puur t stadion of feyenoord city ?
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    maandag 12 november 2018 om 21:18
    De totale kosten voor het nieuwe stadion voor Feyenoord zijn met 22 miljoen gestegen naar 444 miljoen euro, zo bevestigt Feyenoord City donderdag na berichtgeving hierover op de website Stadion op Zuid.

    De bouw van het nieuwe onderkomen van de Rotterdamse club zelf is nog steeds begroot op 365 miljoen euro en dus niet duurder geworden. De extra kosten voor het nieuwe stadion zijn volgens Feyenoord City terug te voeren op hogere financieringslasten.

    De 22 miljoen euro extra moet door externe geldschieters worden ingebracht. Feyenoord City is nog in overleg met investeerders en financiers over hoe het stadion wordt gefinancierd.

    Het nieuwe stadion maakt deel uit van een veel grotere gebiedsontwikkeling in Rotterdam-Zuid. Er komen scholen, winkels en huizen, kantoren en sportcomplexen. Die ontwikkeling is in totaal op zeker 1,5 miljard euro begroot, waarvan Rotterdam 135 miljoen euro betaalt.

    In 2019 moet aan de bouw van Feyenoord City begonnen worden.

    Link: https://www.nu.nl/voetbal/5360723/kosten-nieuwe-kuip-stijgen-met-22-miljoen-euro.html
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9360
    maandag 12 november 2018 om 21:28
    En de zoveelste die zich ofwel niet volledig verdiept of niet kan lezen. Het nieuwe stadion kost 250 mln EUR. Loobruggen parkeergarages stadsboulevard etc 110 en herontwikkeling nieuwe kuip 60. Plus de 22 aan extra financieringskosten 444 mln.

    Ot: goede zaak!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 21:32]
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    maandag 12 november 2018 om 21:35
    En dat zijn geen onvoorwaardelijk kosten voor het realiseren van het nieuwe stadion?

    Wat n slap gelul zeg, net zoiets als dat als ik n nieuw huis wil neerzetten waar ik nu woon, dat ik de sloopkosten van de oude woning niet meetel.

    Infrastructurele kosten worden in elk project meegerekend, je zou n bijzonder slecht project manager zijn zou je iets anders accepteren of naar buiten durven brengen.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1550
    maandag 12 november 2018 om 22:17
    Maar die zijn niet voor rekening van de club.
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    maandag 12 november 2018 om 22:21
    Pffft...

    Die worden door externe financiers bekostigd maar komen wel degelijk voor rekening van Feyenoord.

    Hmmm, oke, financieel-technisch heb je gelijk maar dan begeven we ons op t vlak waar je t verschil tussen fee en huur moet gaan uitleggen en dat is hier geen succes gebleken.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1550
    maandag 12 november 2018 om 22:25
    Feyenoord wordt sowieso geen eigenaar van t stadion. Feyenoord heeft geen 200 miljoen
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    maandag 12 november 2018 om 22:33
    Daarom vermelde ik al de fee.

    Geloof me, dat valt aan t gros hier niet uit te leggen, enig verschil tussen fee en huur.

    Ik ben nog steeds van mening dat de beste keus de San Mames (Bilbao) variant zou zijn maar daar viel voor de bouw baronnen niet genoeg aan te verdienen.

    Heel slim werd toen op t sentiment ingespeeld door BAM een offerte te gunnen voor n ‘verherbouw’ scenario om zowel de Red de Kuip schreeuwers te pleasen als de San Mames variant ongezien te laten passeren en zo draagvlak te creëeren (na t geplande falen van de BAM variant, overigens afgeketst op infrastructurele kosten) voor n megalomaan project, ingefluisterd door de VvF en (eindelijk) een politiek draagvlak voor gevonden.
    Jammer dat t politiek draagvlak niets is dan de persoonlijke ambitie van Aboutaleb die iets megalomaans neer wil zetten om zichzelf groter toemaken dan hij is.

    Opvallende gelijkenis met het alsmaar voortslepend stadion dossier, n Grieks drama verbleekt hier welhaast bij.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 22:34]
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    maandag 12 november 2018 om 23:04
    maar ze willen wel gegarandeerd 25 miljoen per jaar aan inkomsten hebben uit het stadion
    Vind ik leuk
    firewire2 +440
    maandag 12 november 2018 om 23:35
    de Feijenoord spelers worden een soort van ambtenaren, betaald door de gemeente Rotterdam ;)
    Vind ik leuk
    pietprecies +7794
    dinsdag 13 november 2018 om 07:36
    Dan mogen ze Lee Towers wel snel vast gaan leggen voor de komende 10 jaar voor alle dagen behalve wedstrijddagen. 🤣
    Vind ik leuk
    Nielsk +1262
    maandag 12 november 2018 om 22:20
    Zou jij betalen voor de sloop van je huur huis terwijl je contract afgelopen is als het gesloopt gaat worden of moet de huisbaas dat betalen?
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 22:21]
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    maandag 12 november 2018 om 22:25
    Als mijn huisbaas net zo diep in m’n reet zit als het Stadion bij Feyenoord zit, heb ik weinig keus.

    Ga nou niet doen of Stichting Stadion een of andere huisjesmelker is, geen enkele Feyenoorder zou zelfs maar moeten overwegen zich zo uit te laten over de Kuip.

    Ongeacht dat die Feyenoord op dit moment meer in de weg zit dan vooruit helpt.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1262
    woensdag 14 november 2018 om 21:49
    Haha wat een niets zeggende reactie joh. Puntje bij paaltje, Feyenoord betaald niets voor de sloop van de Kuip, mochten ze een nieuwe stadion kiezen. Overigens zie ik ook graag de Kuip ‘gepimpt’ worden
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    dinsdag 13 november 2018 om 09:56
    als je huis gesloopt wordt als je huurcontract is afgelopen moet jezelf maar zien een nieuwe woning. te krijgen en daarvoor niet bedelen bij de gemeente/overheid en rijke burgers. koop je lekker in bij Sparta en ga op het kasteel spelen of bouw samen een nieuw stadion, in Milaan doen de clubs ook samen met 1 stadion. In Rotterdam kunnen dat 3 clubs zijn want eentje speelt altijd wel in kkd dus op vrijdag of maandag
    Vind ik leuk
    Nielsk +1262
    woensdag 14 november 2018 om 21:47
    Zinloze opmerking want gaat in niet in op mijn punt, Feyenoord betaald NIETS voor de sloop
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    woensdag 14 november 2018 om 22:08
    Dus de sloop kost ze niets en ze willen geld verdienen aan de nieuwbouw..... stelletje joden daar in rotterdam!🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Nielsk +1262
    vrijdag 16 november 2018 om 07:12
    Volgens mij wordt de huur opgezegd en mocht de Kuip naar de grond gaan, idd dan is dat voor de eigenaar
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9360
    maandag 12 november 2018 om 22:48
    Slopen is iets anders dan herontwikkelen zeker gezien de aanvullende kosten. Verder ben ik het met je eens dat veel van die kosten nodig zijn ook voor de supporters. Vandaar dat juist de gemeente 135 zal financieren vd 190 aan alles op en rondom het nieuwe stadion. Die 250 maakt het overigens eerlijker het project te vergelijken met Bayern Atletico juve Tottenham. Niet zoal de meeste journalisten doen. Vandaar mijn nuance.
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    maandag 12 november 2018 om 22:54
    Die 135m die de gemeente bijdraagt komt ten goede van Feyenoord City, niet (uitsluitend) het stadion.

    Daar hoeven ze niet eens mee naar de EU, kanslozer dan dat de meerderheid hier ook maar enig idee heeft van dit dossier maar wel meningen te over.
    Hierbij overigens niet op jou doelend.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 22:54]
    Vind ik leuk
    Stranger +5571
    maandag 12 november 2018 om 23:10
    De kosten van de infrastructuur voor bv de arena werden door de gemeente Amsterdam opgehoest.
    In Rotterdam moeten ze door het stadion opgehoest worden. Een klein verschil van zo'n 150 miljoen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    maandag 12 november 2018 om 23:29
    De infrastructurele kosten rondom de arena omvatten veel meer dan enkel de arena, hiermee werd het gehele stadsgebied ontwikkeld.

    Waar voorheen tussen Amsterdam en, zeg maar voor het gemak, het AMC n halve woestenij lag, is dit nu n florerend gebied geworden voor industrie, entertainment en woning.

    De ontsluiting van dit gebied is mogelijk gemaakt door de komst van de arena die als n katalysator heeft gewerkt.
    Financieel n uitstekende deal voor zowel de gemeente Amsterdam als de shareholders in de Arena maar voor Ajax inmiddels n strop om de nek.

    Niet zo hard aangetrokken als bij Feyenoord maar wil Ajax serieuze stappen maken moeten ze zowel van de beurs af als t stadion in eigen beheer nemen.
    Of n nieuw stadion elders neerzetten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 23:30]
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    maandag 12 november 2018 om 21:34
    Dank u..

    Heb die hele soap niet echt gevolgd.

    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    maandag 12 november 2018 om 21:36
    sterker nog met de huidige krapte gaan de kosten ook omhoog voor de bouw en de grondprijzen dalen ook niet echt momenteel al weet ik niet of er nog mensen uitgekocht moeten worden
    Vind ik leuk
    MVD +700
    maandag 12 november 2018 om 23:57
    Maar denk je echt dat het bij het bedrag van 444 milj gaat blijven??, dat gaat zoals bijna altijd uitlopen tijdens de bouw zelf, helemaal bij een project als dit wat verdoemd is om fout te gaan inmiddels.
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    dinsdag 13 november 2018 om 00:19
    Uiteraard maar laten we niet op,de zaken vooruit lopen.

    Het is al erg genoeg zoals t is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:20
    Dat nieuwe stadion moet 400 miljoen + gaan kosten, met Feyenoord city komt het totaal op 1 miljard!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:34
    Puur het stadion. Feyenoord city gaat een miljard kosten
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:17
    Buitenlandse investeerders zoals Morgan Stanley zouden toch instappen in dit project..?
    Vind ik leuk
    Dejordaan +52
    maandag 12 november 2018 om 21:20
    Geld lenen maar die maandlasten zijn nu dus de struikelblok.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:23
    Zij staan bekend als dè financiers van stadions...
    Vind ik leuk
    Dejordaan +52
    maandag 12 november 2018 om 21:26
    Ze lenen ze geld dr is al 10 mil geleend. Google maar
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    maandag 12 november 2018 om 21:31
    En ga er maar gerust vanuit dat Feyenoord al minimaal t dubbele daarvan in bodemloze putten heeft gegooid.

    Al die mislukte plannen, leuk en aardig of zo, maar in de bouwwereld wordt zwaar betaald voor offertes en terecht.
    Dit zijn maandenlange trajecten, niks “no cure, no pay”.

    Gudde heeft Feyenoord in n dieper gat gegooid dan de GKL ooit heeft gedaan en compleet overgeleverd aan de “vrienden van Feyenoord” die er al jaren garen bij spinnen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 21:50]
    Vind ik leuk
    marcelvt +346
    maandag 12 november 2018 om 21:56
    Is jou bijdrage bedoeld als Amstedamse humor? Je weet echt niet waar je het over hebt of je denkt""weet je wat: ik gooi nog wat Amsterdamse olie op het Rotterdamse vuur."
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 22:26]
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    dinsdag 13 november 2018 om 00:22
    Excuses, jouw sterk inhoudelijk inbreng, waarbij je mij met cijfers ongenadig om de oren slaat is dermate overtuigend dat ik me beter terug kan trekken uit de discussie.

    Althans, met jou dan.

    Fwiw, nee.
    Ik heb geen enkele hekel aan Feyenoord en gun ze niets dan t beste (vooruit, een na beste, na Ajax).
    Ik heb t niet zo op met die kinderachtige stammenstrijdjes.
    Sorry.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 00:22]
    Vind ik leuk
    marcelvt +346
    dinsdag 13 november 2018 om 20:55
    Ik ben nog van de tijd dat je gewoon samen met je vrienden van de tegenstander samen naar een klassieker in het Olympisch stadion kan gaan, dus als het over stammenstrijd gaat....
    Ik kan met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iemand stelt dat Gudde Feyenoord in een groter gat heeft gegooid dan van den Herik en dat de Vrienden van Feyenoord daar garen bij spinnen. De feiten spreken je tegen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    woensdag 14 november 2018 om 00:03
    We gaan t zien.

    Voorlopig zie ik dat gudde niets heeft klaargemaakt van hetgeen hij voor was aangesteld, de VvF voor n fooi 49% vd aandelen in handen heeft gekregen en daar ongetwijfeld een aardige vinger in de pap mee heeft verworwen in de besluitvorming rond een nieuw stadion.

    Het financieel beleid viel onder Woerts, het transferbeleid inde Van Geel etc maar waar was gudde dan wel verantwoordelijk voor?

    De achterstand op Ajax en PSV is nooit groter geweest.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:35
    En dat Bayern-stadion staat er al weer 13 jaar. jAls Bayern nu die plannen had, zou het stadion weer veel duurder uitpakken dan het Feyenoord-project. Koekoek...
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    maandag 12 november 2018 om 21:10
    Een collecte houden onder de rijke mensen uit Rotterdam :)

    Misschien kunnen ze ook een beroep doen op de postcodeloterij, die steunen ook goede doelen :) Help Feyenoord terug naar de top!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7246
    maandag 12 november 2018 om 21:22
    Gaston die bij alle oud-spelers langsgaat met een collectebus. Goeeeeeeeeeeeeeeeeeedenavond.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:40
    Ach, bij Ajax gingen ze bij middenklasse-supporters en het mkb langs, om aandeeltjes te verkopen. In dat licht bezien pakt Feyenoord het vele malen professioneler aan. Die papt niet aan bij honderden kleine jongens, maar zoekt gewoon een paar vermogende geldschieters.
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    maandag 12 november 2018 om 23:06
    kunnen ze lang zoeken
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 23:10
    Lang zoeken naar vermogende geldschieters? Ja, dat zijn echt volstrekt onbekende, anonieme lui. Verkleed als zwervers gaan ze door het leven, kopen wel villa's maar wonen express in krotten, komen ook nooit meer bij de bedrijven waar ze eigenaar van zijn.. alles om te voorkomen dat ze gevonden worden door De Jong of Koevermans.
    Ja, inderdaad, je praat poep.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 23:10]
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    dinsdag 13 november 2018 om 10:59
    Je naam zegt het al: lang zoeken betekent in gewoon nederlands dat er geen hond geld zou stoppen in de bodemloze put die feijenoord heet
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    dinsdag 13 november 2018 om 17:58
    Lang zoeken betekent dat je.. lang moet zoeken.
    Maar je kunt inderdaad ook het grappig bedoelde 'dan ken je lang zoeken' hebben willen opvoeren.
    Maar, wist ik veel dat je humor had; je bent toch voor Ajax?
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    dinsdag 13 november 2018 om 18:39
    Haha ja idd voor ajax en toch ook humor😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    woensdag 14 november 2018 om 08:28
    Nou, grappig was je niet. Maar lach gerust om jezelf. Het is een beginnetje... ;-)
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    woensdag 14 november 2018 om 11:42
    Misschien voor jou als feijenoorder niet grappig maar wij zien de humor er wel van in....
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    dinsdag 13 november 2018 om 00:25
    Misschien kan Sjakie weer n oproep doen, iedereen n tientje voor Feyenoord 👍🏻
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    dinsdag 13 november 2018 om 00:26
    We nemen Sjaak's fooitjes graag aan. Mag hij als dank een sjaaltje uit de fanshop pakken en nog één keer 'Hand in Hand' zingen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    dinsdag 13 november 2018 om 00:27
    Hand in hand met Sjakie, wie had t ooit verwacht? Hahaha
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 00:27]
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    dinsdag 13 november 2018 om 00:28
    Ik niet. Maar wel leuk dat zo'n man zich niet té serieus neemt. En niet vergeten heh, Sjaak komt uit een tijd dat F en A, de harde kern van het Nederlands elftal vormden. Elkaar al jaren kenden, ook buiten het voetbal elkaar nog wel eens ontmoetten, stapavondjes hielden, etc.
    Het ligt gevoeliger bij supporters, dan bij spelers zélf.
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    dinsdag 13 november 2018 om 00:35
    Oh, helemaal.

    Cruijff wordt nog steeds aangewreven dat-ie destijds Van Beveren en us Willy heeft gewipt maar dat was gewoon n combo van Ajax en Feyenoord.
    Van Hanegem wilde ook niet met die Brabanders naar t WK.

    En ja, ik weet heel goed dat Van Beveren een Amsterdammer was, en wrs de best lijnkeeper die Nederland ooit gezien heeft maar ongeschikt voor t totaalvoetbal waarbij n meevoetballende keeper n vereiste is.

    Nadat Feyenoord eerst Europa veroverd had en Ajax Europa vervolgens domineerde, dacht PSV ff mee te blazen met de grote jongens.

    Ik heb nog nooit n probleem met Feyenoord gehad.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 00:37]
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    dinsdag 13 november 2018 om 00:46
    Ja, ik geloof beslist dat het zo is gegaan. Ik heb vaak genoeg gelezen over die harde humor van die Amsterdammers én Rotterdammers.
    En ach, waar je ook vandaan komt.. ene Seedorf, in potentie de beste speler van zijn generatie, had toch ook een moeizame relatie met Oranje, maar was een geweldige clubvoetballer, op het hoogste niveau.
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    dinsdag 13 november 2018 om 00:56
    In die tijd waren ze genadeloos, je werd echt niet meegenomen omdat je n lieve jongen was of omdat je leuk in de groep lag.

    Sorry Jan, je bent n beste keeper n leuke jongen maar je past niet in de plannen.

    Om daar nu nog over te janken, wat n bestaan moet je dan hebben zeg, pffft...
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2542
    maandag 12 november 2018 om 21:13
    Zo doorzichtige strategie.... achter de schermen zijn deze stappen al gedaan.. anders komen ze er niet mee naar buiten.. Stadion gaat er wel komen.. links om of rechtsom... hoeft niemand bang voor te zijn
    Vind ik leuk
    Wim59 +334
    maandag 12 november 2018 om 21:14
    Tegen beter weten in.....
    Vind ik leuk
    Laliga +2236
    maandag 12 november 2018 om 21:17
    Maar is het verstandig. Je risico moeten wel in verhouding staan met de mogelijke opbrengsten, nu lijkt het nog steeds op een groot risico zonder dat je veel dichter in de buurt van ajax of psv komt
    Vind ik leuk
    Wilex +1479
    maandag 12 november 2018 om 21:31
    Het probleem is juist dat Feyenoord 0 risico voor zijn rekening wil nemen.
    Feyenoord zegt tegen de gemeente en andere investeerders wij willen een stadion, jullie bouwen het maar en wij willen gegarandeerd 25 miljoen voor het spelen in dat stadion.
    Als er op een gegeven moment maar 50.000 man naar het stadion kom, de evenementen tegen vallen of Feyenoord speelt geen Europees voetbal dan gaat het stadion enorm veel verlies lijden terwijl Feyenoord gewoon zijn centen wil hebben.
    Het lijk mij een beetje de omgekeerde wereld en kan me niet voorstellen dat investeerders dat grote risico gaan nemen.

    Vind ik leuk
    Laliga +2236
    maandag 12 november 2018 om 22:09
    Ja precies , en die 25 miljoen is een leuk begin maar mocht en is ook geen garantie hoor maar mochten ajax en psv de komende jaren als het nog gebouwd moet worden 2/3 x champions leugue spelen dan is dat gat al dusdanig groot geworden dat die 25 miljoen niks uit gaat maken.
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    dinsdag 13 november 2018 om 11:03
    En daarmee sla je de spijker op zijn kop, geven en nemen is voor feijenoord nemen en nemen en daar trapt niemand in.
    Ik denk dat de Jong dat ook wel weet maar nu een vinger heeft om te wijzen als het stadion er niet komt
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34593
    maandag 12 november 2018 om 21:13
    Alles valt te proberen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    maandag 12 november 2018 om 21:14
    Ik hoop het voor jullie, het zou mooi zijn wanneer Feyenoord echt mee kan gaan concurreren met Ajax en PSV :)
    Vind ik leuk
    cj_fey +4164
    maandag 12 november 2018 om 21:29
    Ik vrees dat dat een gepasseerd station is....
    PSV financieel achterhalen wordt al een lastig verhaal.
    AJAX is financieel gewoon difinitief uit het zicht.
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    maandag 12 november 2018 om 21:35
    In 2010 zat Ajax er financieel ook erg slecht bij. Met een goed financieel beleid is Ajax weer financieel gezond en sterk :) Wanneer jullie straks een nieuw stadion krijgen, de juiste mensen neerzetten die verstand van zaken hebben, dan komen jullie financieel echt wel weer dichterbij. Vertrouwen houden, wat er vandaag niet is, kan er morgen zomaar zijn :)
    Vind ik leuk
    cj_fey +4164
    maandag 12 november 2018 om 21:39
    Hoop verdwijnt als laatste Niels, maar echt, een nieuw stadion is nodig, dat is zeker. Maar 400+ miljoen heeft een beetje molensteen proporties, als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    Stranger +5571
    maandag 12 november 2018 om 23:16
    Nou goed financieel beleid?
    Meer het geluk van 4 x CL en een hele goede jeugdopleiding.
    Dat is veel iets anders😊
    Vind ik leuk
    Niels92 +29393
    maandag 12 november 2018 om 23:53
    Ajax heeft de laatste jaren heel goed verkocht en het geld niet over de balk gesmeten, Feyenoord verkocht de laatste keer voor 25 miljoen + aan spelers en gaf dat geld direct weer uit aan spelers, goed financieel beleid geweest van Ajax :)

    De grootste miljoenen zijn namelijk niet eens uit de jeugdopleiding gekomen, 2 spelers werden door Overmars goedkoop gekocht '' Milik en Sanchez, samen voor 8 miljoen omdat Ajax vertikte om dure spelers aan te kopen, en die twee werden doorverkocht voor 72 miljoen!
    Vind ik leuk
    Emnu +5470
    dinsdag 13 november 2018 om 00:53
    Daar verpakken we rommel in, ouwe kranten.

    De sterke financiële positie is met name te danken aan de jeugd.

    Ik zeg overigens niet eigen jeugd, voordat mensen over me vallen.

    Ook nu geldt dat, misschien wel meer dan ooit.

    De Ligt, De Jong, Dolberg, El Mazraoui etc zullen altijd n meer opbrengen dan Ziyech, Neres en Tagliaficio om maar wat te noemen.
    Vd Beek, Onana en nog n hadjevol die al aan de deur kloppen laat ik maar even buiten beschouwing.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 22:06
    Maar stel je voor dat het 5 jaar duurt voor het nieuwe stadion er staat en ajax en psv halen al die jaren de CL dan zijn die al 200 miljoen uitgelopen op feyenoord.

    Dat kunnen ze never nooit meer bijbenen

    En dan reken ik transfersommen niet eens mee.
    Vind ik leuk
    Wim59 +334
    maandag 12 november 2018 om 21:13
    Is feyenoord een goed doel??
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    Mdam +508
    maandag 12 november 2018 om 21:13
    Waarom kloppen ze niet bij Ajax aan om het geld te lenen? Kunnen zo het bedrag in 1 keer op tafel leggen
    Vind ik leuk
    Dejordaan +52
    maandag 12 november 2018 om 21:22
    Laat ze een rente bod neerleggen
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 22:07
    Moeten ze wel Ajax logo's plaatsen op de zijkant ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:41
    Dit aanbod vraagt om een paar hele foute grappen. Maar ik ga ze niet maken.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7246
    maandag 12 november 2018 om 21:16
    Nooit een goed teken als je moet gaan bedelen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:43
    Het heeft Ajax en PSV de afgelopen 10-20 jaar prima geholpen...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:17
    Vergeten ze de verlichting niet?🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:18
    Ook zonder de nieuwe Kuip , komt het goed met Feyenoord .
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:21
    Nee dan komen ze financieel nooit meer in de buurt van Ajax en PSV.. dan lopen ze straks minstens 50 miljoen per jaar achter, als dat gebeurt komt het niet meer goed!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:23
    Weet niet of het rond komt tuurlijk zal het beter zijn .
    Mooie club .
    Vind ik leuk
    MN223 +1184
    maandag 12 november 2018 om 21:20
    Gewoon opheffen. Als de club niet levensvatbaar is met een stadion met 50.000 plaatsen, dan is er iets fundamenteel anders mis. En als dat niet eerst wordt opgelost gaat het ook mét nieuw stadion mis, en zit Rotterdam straks met een gigantisch groot stadion waarin Excelsior of FC Dordrecht dan moet spelen.

    Beter dus preventief handelen en de boel opdoeken.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 22:31
    Feyenoord is wel levensvatbaar, maar kan niet groeien, daardoor blijft het sukkelen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:44
    'De boel opdoeken'? Je praat over de winstmakende nr 3 van Nederland, alsof je het over FC Haarlem hebt. Neem je medicijnen eens op tijd in, kun je een stuk beter nadenken. Of minder trollen. Dat ook natuurlijk.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +997
    maandag 12 november 2018 om 21:20
    En wat krijgen die rijken ervoor terug?
    Die steken er niet zo maar geld in.
    Rijken houden niet van geld weggooien.
    Van mij mag het lukken, begrijp me goed.
    Maar of het een levensvatbaar verhaal is moeten we nog afwachten. Daar zijn veel verschillende meningen over las ik overal.
    Vind ik leuk
    Tfoe +3852
    maandag 12 november 2018 om 21:20
    Stichtingen.....vrienden......investeerders.....zakenmannen.....
    Bedelen dan maar....
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6049
    maandag 12 november 2018 om 22:04
    Je vergeet de gemeente in je betoog ;)
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 22:30
    Het is niet Eindhoven he!
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:45
    Of Amsterdam!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:33
    Ze staan niet te trappelen, begrijp ik.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:35
    Met de pet langs de deuren...
    Vind ik leuk
    Bizzy +21434
    maandag 12 november 2018 om 21:42
    Reden waarom deze mensen niet eerder zijn instapt is vanwege het feit dat Feijenoord geen sluitende businesscase heeft kunnen presenteren. Nog steeds weet men niet in te schatten wat het hele project gaat opleveren. Bij aanvang van het project waren de uitgangspunten veel te rooskleurig voorgesteld. Toen moest eea worden bijgesteld. Ik vermoed dat halverwege de bouw weer lijken uit de kast gaan vallen. Zou wel zuur zijn. Overigens is de allerrijkste Rotterdammer vastgoed- en biotechinvesteerder Aat van Herk.
    Met ruim 1,4 miljard aan vermogen kan hij vast wel wat missen
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 21:44]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10634
    maandag 12 november 2018 om 21:51
    Feijenoord moet de boel verkopen, alleen dan kan men serieus concurreren met PSV en Ajax, nationaal en internationaal.
    Zorgt voor wat onrust bij de oer conservatieve achterban, maar na een leuk seizoen hoor je niemand meer en zijn ze laaiend enthousiast.
    ( zie de PL )
    Vind ik leuk
    Bizzy +21434
    maandag 12 november 2018 om 22:07
    Nee man....die stadion gaat er wel komen. Zaak is om de commerciele exploitatie van ruimtes in de stadion goed te benutten, iets wat Psv onder Brands wel gelukt is. In het project is er ook ruimte voor horeca en winkels. Ook dat moet iets opleveren toch ?? Qua faciliteiten is Psv kleiner dan Feijenoord. Het moet alleen niet te lang duren. Een nieuwe stadion werkt als een magneet op sponsoren en investeerder. Als Psv supp ben ik best wel jaloers op dit project. Prachtig toch
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10634
    dinsdag 13 november 2018 om 09:07
    Dat stadion komt er omdat de gemeente dat project wil, gaat het fout laat men de club echt niet failliet gaan.
    Maar Feijenoord zal dan wel, in dat nieuwe concept / stadion sportieve resultaten moeten boeken a la PSV en Ajax, daar voor moet je geld genereren om de juiste spelers aan te trekken en om de organisatie eens goed door te lichten en te reorganiseren.
    Feijenoord loopt mijlen achter in denken en doen, doet Feijenoord verder niets, wordt het toch een vlag op een modderschuit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 09:28]
    Vind ik leuk
    Patje41 +927
    maandag 12 november 2018 om 21:47
    De nood is erg hoog daar in rotjeknor
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:32
    Investeerders zoeken, de normaalste gang van zaken, in zakenland.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10634
    maandag 12 november 2018 om 21:48
    He, he; eeeeeiiiindelijk........"Externe financiers zoeken......"dat heeft (te) lang geduurd, maar beter (te?) laat dan nooit.
    Het werkt allemaal zo traag daar, dit hadden ze 10 jaar geleden moeten bedenken.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2516
    maandag 12 november 2018 om 22:21
    Je schaamt je niet voor je bedelaars oord?
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:31
    De laatste die dat moet zeggen, is een neus. Die hebben het bedelen uitgevonden.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 22:39
    Een nare reactie zeg, beter aanpassen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:56
    De waarheid is soms hard.. maar mag dan nog wel gezegd worden... Aandeeltjes verkopen, de gemeente aan de ArenA laten meebetalen.. da's dan ook bedelen.
    En een Ajax-sympathisant die er genoegen in schept om te trollen over Feyenoord, of evt. PSV? Is een neus. Simpel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 22:57]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 22:59
    Nee, met zo'n uitspraak krijg je van de rechter een taakstraf, dat zou de redactie hier ook moeten doen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 23:05
    Weet niet welke rechtbank jij bedoelt, maar die lullen dan niet recht maar krom. Of moet je voor het gebruik van het woord 'kakkerlak' ook een week met Dave Roelvink papier gaan prikken?
    Overigens, -en da's inderdaad een verpakte tip-, als je een huilie-huilie doet met de Rapporteer-knop, krijg je de redactie misschien nog wel mee, ook.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 23:06]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 23:06
    Ga dat inderdaad maar eens doen, misschien hou je dan op met neuzen etc.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 23:07
    En jij met de fatsoensrakker spelen. Dat zou ook wel fijn zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:49
    Hh ik werk voor meneer de bruin

    Is een goede gast 😉
    Vind ik leuk
    Dee79 +2390
    maandag 12 november 2018 om 21:58
    Begint op bedelen te lijken
    Vind ik leuk
    Pds010 +1273
    maandag 12 november 2018 om 22:08
    Het huidige bestuur doet er daadwerkelijk alles er aan om dat nieuwe grafstadion er maar te krijgen..

    Echt tot wanhoopspogingen om rijke Rotterdamse voor het karretje te spannen om toch hun idealen door te drukken..

    Er was een uitspraak van Gudde 6 jaar geleden was dat we nooit meer kampioen zouden worden zonde nieuw stadion...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 22:12
    Nou Gemeente: geen woorden maar daden!

    Hoop hoe dan ook voor de Rotterdammers en iedereen die Feyenoord een warm hart toe draagt, dat er gauw eens duidelijkheid komt. Of dit nou een renovatie/vernieuwing van de Kuip is of een geheel nieuw Feyenoord City, om het even.
    Vind ik leuk
    rexxo +2830
    maandag 12 november 2018 om 22:17
    Woont Overmars tegenwoordig in Rotterdam dat ze geld gaan bietsen?😉
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2516
    maandag 12 november 2018 om 22:19
    Triest wat er van feyenoord is geworden..
    Ze zijn niet meer de club van de harde werkers, maar de club van bedelaars..
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:29
    Zei je dat ook over Ajax, toen de gemeente moest helpen om de Arena te realiseren? En aandeeltjes gingen verkopen om nog meer miskopen te kunnen regelen? En een paar jaar later werkelijk élke opgehaalde euro was opgemaakt, en Ajax bijna bankroet ging aan een overbetaalde selectie van 80(!) betaalde profvoetballers?
    Als je wil trollen, ken dan je feiten. Maar daar hebben een hoop neusjes moeite mee.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 22:30]
    Vind ik leuk
    Ben +142
    maandag 12 november 2018 om 22:21
    Ik zou zeggen capaciteit 85000 toeschouwers, dan wordt je niet alleen nummer 1 van Nederland, maar heb je komende 10 jaar de bekerfinale en het Nederlands elftal
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 22:28
    Dan wordt het stadion 2x zo duur, gaat 'm niet worden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 22:23
    Wat een misselijke opmerkingen vanuit een aantal van de ajacieden.


    Feyenoord zal dit ook overleven en weer een absolute uitdager worden voor de eerste plaatsen!
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 22:28
    Waarschijnlijk in 2078 pas.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14027
    maandag 12 november 2018 om 22:27
    Nou, dan wacht ik het telefoontje van Koevermans of De Jong maar af...
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 22:27
    Ze hebben me nog niet gebeld, maar ben dan ook Ajacied ;-)
    Vind ik leuk
    huppekees +85
    maandag 12 november 2018 om 22:30
    Toen Feyenoord deze Kuip ging bouwen was er geen commotie, er was totale steun, dat pakt goed uit, positiviteit, daar kan je op verder bouwen, al die sentimenten nu zijn leuk maar niet voor de toekomst, ondernemen is risico's nemen, daarbij heb je ook morele steun nodig van je achterban, laten de heren hun werk doen waar ze goed in zijn, vertrouwen is ook sleutel woord.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1918
    maandag 12 november 2018 om 22:33
    En dat was midden in een zware economische crisis!
    Vind ik leuk
    Gerro +7484
    maandag 12 november 2018 om 22:34
    Hoop zelfs als.ajaxied dat het doorgaat Feyenoord moet op de manier weer strutureel aanhaken in de race om de titel en daarmee de competitie mee glans geven. De klassieker heeft dan veel meer alure dan nu het geval is.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 22:35
    Dat nog steeds 25% van de mensen in de poll antwoordt dat het oude stadion nog goed genoeg is. Die mensen zijn volgens mij ofwel nog nooit in de Kuip geweest, ofwel nooit in een ander fatsoenlijk stadion, waardoor het referentiekader mist.

    Het is jammer van zo’n sfeervol gevormd stadion, maar het voldoet gewoon echt niet meer anno 2018 in NL.
    Vind ik leuk
    derksen +8933
    maandag 12 november 2018 om 22:59
    Het wordt met de dag zieliger
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    maandag 12 november 2018 om 23:27
    Vermogende Rotterdammers benaderd???
    Kolere komt dat nieuwe stadion er vast heel snel.
    Alleen Ome Jan Boskamp kan van al die Saoudische geldzakken zo'n stadion al bekostigen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 00:54
    Gaat het nog gebeuren....
    Ik als Ajacied hoop het van harte!!
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    dinsdag 13 november 2018 om 02:18
    Lekker belangrijk nieuws dit zeg. Is toch logisch dat Rotterdamse miljonairs worden benaderd...Nogal wiedes!
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    dinsdag 13 november 2018 om 06:18
    Probeer een grote sponsor te interesseren voor de naam van de nieuwe kuip.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:12
    De mening heeft de gemeente al gegeven. Ja dus. En eindelijk lees ik weer de naam Cees de Bruin. Een sjeik erbij smaakt ook wel. Cees is nl zuinig, vind ik!
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    dinsdag 13 november 2018 om 13:30
    Er was geen geld voor de piramide op het moment dat ze konden instromen! Het betekend 16 extra contracten en enorme kosten voor de club die samen met exelsior ging spelen om deze kosten te drukken. Uw info is onjuist. Dat ze in de piramide hadden moeten zijn is wel juist maar dat is soep na de patatten.Ajax heeft altijd geinvesteerd in de jeugd omdat zij wel het geld hadden. Als er een groot talent opstaat heeft Ajax de eerste keus, waarom denk je? Veel supporters van feyenoord janken en katten op hun club, en waarom? Met het wanbeleid van vele jaren was een faling dichtbij maar Van Geel redde de club. De gevolgen zijn heel lang doorgewerkt maar nu is er geen schuld meer. Maar Ajax kreeg door zijn perfect jeugdbeleid veel geld en is ver vooruit op de andere clubs. Met geld kan je veel geld verdienen met schuld niets. Van Geel is een top manager die helaas bij grote talenten te weinig kan bieden. Dit is het geld wat bepaald of je meedoet of niet. Feyenoord is als leicester, een sprookje wat met veel geluk mogelijk werd.
    Vind ik leuk
    Harry.f +351
    dinsdag 13 november 2018 om 13:38
    Een grote sponsor die de naam van het nieuwe stadion mede mag dragen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:38
    Het is natuurlijk een grote investering maar je moet mee,we gaan toch mee met de twee en worden in het nieuwe seizoen weer kampioen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws