Kuyt ziet gelijkenissen: 'Ook nu voel je dat ze stap naar top Europa gaan maken'

    Kuyt ziet gelijkenissen: 'Ook nu voel je dat ze stap naar top Europa gaan maken'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 07:12di 13-11-2018 om 07:12

    De situatie van het Nederlands elftal doet Dirk Kuyt denken aan veertien jaar geleden. De voormalig Feyenoorder ziet net als toen in elke linie een leider met Jasper Cillessen, Virgil van Dijk, Georginio Wijnaldum en Memphis Depay.

    'Om die jongens heen zijn nieuwe, frisse gezichten geplaatst die om de leiders heen de toekomst van Oranje vormen. Kijk naar Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Steven Bergwijn', schrijft Kuyt in De Telegraaf. 'Het doet me denken aan het Nederlands elftal dat begon onder Marco van Basten na het EK 2004 in Portugal.'

    'Toen hadden we bij Oranje ook te maken met een elftal dat weer moest worden opgebouwd. Er bleven wat spelers over die door hun status de leiders werden. Edwin van der Sar, Gio van Bronckhorst, Phillip Cocu en Ruud van Nistelrooy', aldus Kuyt. 'Om hen heen werden toen ook nieuwe jongens gezet. Het was een ploeg die later heel succesvol zou worden.'

    'Ik speelde in die fase nog bij Feyenoord, Van der Vaart en Sneijder zaten nog bij Ajax, Van Bommel bij PSV en Robben was net naar Chelsea gegaan en zo waren er meer spelers die nog niet in de absolute top voetbalden maar er wel snel naar toe groeiden', stelt Kuyt, die 'voelde dat het een groot team in wording was'.

    'Je voelt nu ook dat een aantal grote talenten straks ook de stap van de Eredivisie naar de top in Europa gaat maken en daar zal het Nederlands elftal van profiteren.'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 november 2018 om 07:19
    Al dat gelul. Geen spits, geen nummer 10
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 07:22
    En dan hopen op een basisplaats
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27542
    dinsdag 13 november 2018 om 07:31
    Wijnaldum is geen leider. Wijnaldum is een hele goede speler die beter gaat spelen met goede spelers om hem heen. Hij voetbalt dan lekker mee. Je ziet Wijnaldum beter spelen in Oranje sinds Frenkie de Jong meedoet.

    Cilissen is ook geen leider. Wel de beste keeper die 'we' hebben.

    Na het WK 2014 zijn Wijnaldum en Strootman juist de spelers die in Oranje door de mand vielen. Depay scoorde nog wel zijn goals.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41883
    dinsdag 13 november 2018 om 07:33
    Dit Nederland is verre van vergelijkbaar.

    Depay in vorm is echt leuk, maar nog steeds geen van Persie.
    Op het middenveld is Frenkie daar, maar écht nog geen Sneijder.
    Op de flanken hebben we gewoon niks wat in de buurt van Robben komt.
    Onze achterhoede gaat centraal de komende 10 jaar prima zijn, maar de backpositie is aan beide kanten verre van wereldtop. Het niveau v. Bronkhorst tikken we nog lang en lang niet aan.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3408
    dinsdag 13 november 2018 om 08:08
    Je hebt eigenlijk alleen de back positie heel goed bezet. V dijk, de vrij als gevestigde namen zijn de echte top en de ligt die eraan komt. Zonder backs zie ik heel graag 3 man centraal.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    dinsdag 13 november 2018 om 09:21
    Hij zegt dan ook in wording, er vanuit gaande dat Frenkie van het niveau Sneijder word etc.... Het moet er natuurlijk allemaal wel uitkomen. Laten ze zich eerst maar eens plaatsen want tot nu toe zijn het enkel wedstrijden om de Keizers baard......
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41883
    dinsdag 13 november 2018 om 13:12
    Ik zie behalve een Frenkie niemand in mijn rijtje 'in wording'.
    Depay wordt geen van Persie.
    De backs worden geen van Bronkhorst.
    Geen enkele buitenspeler wordt zoals Robben.
    Ook aan vd Sar gaan de keepers niet tippen trouwens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:11
    Tsja.. moet je helaas gelijk geven, Kuyt ziet t ietsje te positief. De achterstand op België en Frankrijk is niet gering en ondertussen zitten Spanje, Italië, Duitsland en Engeland ook niet stil dus laten we eerst maar eens heel goed gaan kijken wat EK20 brengt
    Vind ik leuk
    fr1963 +3344
    dinsdag 13 november 2018 om 12:56
    Hij zegt ook dat het eraan gaat komen....straks spelen er meerdere spelers bij de topclubs in Europa, straks dus....net als toen....eerst nog bij F, A en P en daarna naar de top.
    Vind ik leuk
    ritje +300
    dinsdag 13 november 2018 om 07:54
    hallo Laten ze het maar eerst eens waarmaken? tegen Frankrijk. Deze wedstrijd wordt de beslissing? want in Duitsland win je niet! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Lee +436
    dinsdag 13 november 2018 om 07:59
    Van Frankrijk gaan ze ook niet winnen, die zijn echt nog een maatje te groot, ook zonder die jongens die niet meedoen.
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +298
    dinsdag 13 november 2018 om 08:02
    Ik maar denken dat hij het over Ajax had 😂 leek me al gek!!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1843
    dinsdag 13 november 2018 om 08:04
    Mooie woorden van Dirk en leuk dat hij gelijkenissen ziet. De komende jaren zullen uitmaken of dat zo is. Dat we een talentvol Nederlands elftal hebben is een vaststaand feit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:29
    Kuyt ... de nieuwe opvolger van Koeman. Over 6 jaar.

    Eerst Feyenoord nog.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:55
    Die kuyt is echt een top vent. Met optimisme bereik je zoveel meer, en hij als geen ander heeft dat bewezen. De passie en strijd droop er bij hem vanaf en dan hoef je niet het aller grootste talent te zijn🙏🏻🇳🇱
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    dinsdag 13 november 2018 om 09:24
    Een top vent? die man is een narcist. Tuurlijk bewezen dat je met weinig talent en veel inzet ver kunt komen maar een top vent dat zeker niet!
    Vind ik leuk
    fr1963 +3344
    dinsdag 13 november 2018 om 12:58
    Want?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:59
    Dirkje weet niet wat een leider is...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    dinsdag 13 november 2018 om 09:26
    Dirkje snapt ook niet wat je vrienden in je huis met je vrouw in de badkuip doen terwijl je weg bent. Of hij denkt het zaad van je maat kan geen kwaad
    Vind ik leuk
    fr1963 +3344
    dinsdag 13 november 2018 om 13:01
    Ben je al 13? Of nog de basisschool? Je uitspraken verraden iig een kinderlijke geest....ongeacht je leeftijd ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:49
    Ik hoop het.
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    dinsdag 13 november 2018 om 18:14
    Klopt als een bus wat Kuyt zegt. Je voelt aan alles dat het er aan komt. Let op mijn woorden ( en mijn voorspellingen komen vrijwel altijd uit): over 8 jaar zijn we wereldkampioen. Naast bovengenoemde talenten komen er nog een aantal aan. Tahith Chong, Joshua Zirkzee, Gravenberch en Xavi Simons.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws