Nijland krijgt uitnodiging van Derksen: 'Kan eindelijk zeggen wat hij écht vindt'

    Nijland krijgt uitnodiging van Derksen: 'Kan eindelijk zeggen wat hij écht vindt'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 07:37di 13-11-2018 om 07:37

    Johan Derksen en Jan Smit bestempelen Hans Nijland als een van de laatsten der mohikanen. De algemeen directeur van FC Groningen kondigde maandag aan dat hij na dit seizoen vertrekt.

    "Hans is een van de mensen die het Nederlands voetbal in de afgelopen twintig jaar kleur heeft gegeven", zegt Smit, voormalig voorzitter van Heracles Almelo, in het Dagblad van het Noorden. "Als ik waar dan ook in het land vraag wie de directeur van NAC of Willem II is, zullen de meeste mensen geen flauw idee hebben. Maar bij FC Groningen denkt iedereen meteen aan Hans Nijland."

    Het is de vraag hoe Groningen verder moet zonder zijn roerganger. "Jan Smit zou ook onmisbaar zijn bij Heracles", stelt Smit. "Maar uiteindelijk is niemand onmisbaar. FC Groningen blijft gewoon FC Groningen. Al zal de club zich op bestuurlijk niveau opnieuw moeten uitvinden."

    Johan Derksen sluit zich daar bij aan. "Hij is nog een authentieke directeur. Maar de echte characters verdwijnen overal. Voor hen komen steeds meer saaie managers in de plaats, die louter marketingtaal uitkramen. Van die jongens in snelle pakken die alleen maar Engels kunnen spreken en niet weten of er lucht of zand in een bal zit."

    Derksen nodigt Nijland alvast uit bij Veronica Inside. "We houden aan tafel een plekje vrij. Hans is uitermate geschikt voor ons programma. Dan kan hij eindelijk zeggen wat hij écht vindt, want hij heeft jarenlang om de hete brij heen gedraaid. Hij mag vanuit Grolloo meerijden. Dan mag hij van mij de kilometers ook nog declareren."

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Poll

    Goede zaak dat Nijland vertrekt bij FC Groningen?

    (3321 stemmen)

    Plaats een reactie

    allround +1692
    dinsdag 13 november 2018 om 07:48
    mogelijk profileren de andere voorzitters zich niet zo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 07:54
    Derksen is weer eens gul zeg 🤪
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4941
    dinsdag 13 november 2018 om 07:50
    Jammer voor Groningen dat hij vertrekt, een boegbeeld en kleurrijk persoon. Wellicht dat er inhoudelijk best op aan te merken was maar ik moet Smit gelijk geven dat je bij de meeste clubs nobody’s de clubleiding vormen.
    Vind ik leuk
    ritje +300
    dinsdag 13 november 2018 om 08:02
    hallo, is die mislukte analist! Van VI nu de baas bij Inside? Laat hij lekker bij zijn muziek blijven! Wat een oelewapper is die man! weet echt niks van analiseren!!!! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1843
    dinsdag 13 november 2018 om 08:11
    Dat zegt die ouwe seniel heel goed. Nijland is de laatste echte voorzitter die nog betrokken is. De nieuw komen managers kijken maar naar een ding, geld en verkopen, naar de beurs gaan en vooral schijt aan het eigen publiek. Voetbal wordt Business waar men meneer Dollar en Euro op handen en voeten draagt. Het einde der voetbal nadert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:45
    Derksen moet toch altijd de populaire drol uithangen. Waar slaat die laatste zin nou weer op.
    Gewoon niet doen Nijland.
    Vind ik leuk
    Tim +4814
    dinsdag 13 november 2018 om 11:11
    Hij heeft gisteren in de persco al gezegd dat hij zich na zijn aftreden verre gaat houden van het voetbaljournaille. Hans wil gewoon weer lekker ondernemen en van het leven genieten met z'n Marieke.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:21
    Hij heeft Groningen echt gedragen. Hoe hij omgaat met mensen is van deze tijd echt niet meer zichtbaar. “Snelle pak jongens”

    Ik denk dat Ron Jans de nieuwe hans nijland word,en in hem zie ik nog wel een hans nijland worden. Persoonlijke trainer vond ik altijd van Ron. De manier hoe hij met spelers omgaat bijvoorbeeld.

    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:15
    Hans Nijland is jarenlang door Derksen afgebrand en nu nodigt die vieze ouwe kerel met z'n onverzorgde smoel, hem aan tafel bij Voetbal Inside. Ga je eerst maar eens fatsoenlijk wassen of onder de douche, voordat je ook maar één keer de naam Nijland mag noemen. VIESPEUK!!!!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws