'Ingrijpend voorstel voor Premier League: aantal buitenlanders teruggeschroefd'

    'Ingrijpend voorstel voor Premier League: aantal buitenlanders teruggeschroefd'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 08:13di 13-11-2018 om 08:13

    De Brexit dreigt grote gevolgen te hebben voor de Premier League-clubs. De FA heeft een drastisch plan opgesteld om met de gevolgen van een vertrek uit de Europese Unie om te gaan. Zo staat in het voorstel dat teams voor de helft uit in Engeland opgeleide spelers moeten bestaan.

    Dat meldt kwaliteitskrant The Times. Er ligt druk op de Premier League om vóór de Brexit een akkoord te bereiken met de FA, omdat EU-spelers anders in hetzelfde schuitje dreigen te belanden als niet-EU-spelers. Ook zij moeten dan aan strenge criteria voldoen om een werkvergunning te bemachtigen.

    Momenteel is het Britse clubs toegestaan om zeventien 'overzeese' spelers in de selectie op te nemen, maar in het voorstel van de FA wordt dat teruggebracht naar twaalf. Liefst dertien Premier League-clubs overschrijden momenteel dat aantal. Onder meer topclubs Tottenham Hotspur en Manchester City zitten momenteel op het maximum en zouden dus vijf spelers moeten laten gaan. Liverpool en Chelsea hebben elk zestien niet in Engeland opgeleide spelers.

    De FA wil met de plannen vooral de doorstroming van Engelse spelers een boost geven, terwijl het in ruil aanbiedt om de regels voor een werkvergunning iets te versoepelen. Zo moeten Engelse clubs in staat blijven om de grootste talenten binnen te halen. Er zal bovendien een overgangsperiode komen die tot eind 2020 duurt. De Britse regering heeft al zijn medewerking toegezegd.

    Naast City, Spurs, Chelsea en Liverpool zouden ook Arsenal (15) en United (14) het aantal niet in Engeland opgeleide spelers moeten terugbrengen. Geluk voor The Red Devils is dat Paul Pogba en Romelu Lukaku wél een 'homegrown-status' hebben in Engeland, omdat ze een deel van hun opleiding in het land genoten.

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 november 2018 om 08:22
    Hahaha wat zou dit geweldig zijn, nadeel is dat ieder mogelijk 15 jarige voetballer opgekocht zal worden door de grote clubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:30
    En dat mag juist weer niet. De Fifa gaat daar nog korter op zitten. Gerechtigheid zou ik maar zeggen.
    Vind ik leuk
    ay42 +943
    dinsdag 13 november 2018 om 12:27
    Nou ik lees het tegenovergestelde: "terwijl het in ruil aanbiedt om de regels voor een werkvergunning iets te versoepelen." en "Zo moeten Engelse clubs in staat blijven om de grootste talenten binnen te halen."

    Dat betekent dat de ze veel meer op zoek gaan naar jonge buitenlandse talenten
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:19
    Die versoepeling is FA en Engelse vergunningen verlening niet de FIFA regels.

    Hun versoepeling betekend niet dat de regels van de FIFA als geen transfers onder 16 bv versoepeld wordt.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26664
    dinsdag 13 november 2018 om 08:42
    Allemaal mooie plannen praatjes, die velen zouden toejuichen. Maar het is een VOORSTEL en we weten allemaal hoe dit afloopt. Dream on.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:24
    Denk dat dit ook meteen het einde wordt van de populariteit van het Engelse voetbal want die competitie wordt vooral gemaakt door de buitenlandse spelers. Goed nieuws voor de Bundesliga, Primera Division, Serie A en ook de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Degier +571
    dinsdag 13 november 2018 om 09:41
    Dit is een druppel op de gloeiende plaat. Gewoon weer terug naar maximaal 3 buitenlanders in je selectie per wedstrijd. Als een speler 5 jaar in de competitie speelt, hoef je hem niet meer mee te tellen als buitenlander. En dan niet alleen in Engeland, maar in alle competities.
    Helaas willen de UEFA en de FIFA daar niet aan, want die vinden het niet interessant dat de verschillen weer kleiner worden; die willen alleen maar geld zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:59
    Ik dacht dat die regel was afgeschaft onder druk van de EU die vrij verkeer van werknemers voorstaat en niet komt van de internationale bonden
    Vind ik leuk
    Degier +571
    dinsdag 13 november 2018 om 13:52
    Je mag gewoon nog zo veel buitenlanders contracteren als je wilt, maar je mag er maar 3 opstellen. Dan ondervang je dat probleem gewoon lijkt mij. Clubs gaan heus geen 18 buitenlandse toppers contracteren, als ze er maar 3 mogen opstellen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:36
    Kijk, dat zeg ik al jaren. Dan zou het een stuk leuker worden. Drie buitenlanders meer niet. Maar dat gaat nooit niet meer lukken helaas.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9750
    dinsdag 13 november 2018 om 11:02
    Vooral geweldig nieuws voor Vitesse en Nac... Die krijgen straks een shitstorm aan huurspelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:23
    Twaalf zijn er nog zes te veel. Jammer.

    Nu 17? Chelsea en City hebben er al 98.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    dinsdag 13 november 2018 om 08:37
    En het antwoord staat al in het artikel. Een deel van de opleiding bij die club genieten...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:41
    Ok.

    Maar ... als ze een Feyenoord talent halen, dan geven ze hem toch een contract op zijn 16e. Dus op dat moment moeten ze hem meetellen.

    En ... Ik denk dat ze gewoon verhuurde spelers niet meetellen. En dat zou niet moeten kunnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    dinsdag 13 november 2018 om 08:52
    spelers in de jeugd / 2e elftallen zullen inderdaad niet meetellen, net als buitenlandse spelers.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6279
    dinsdag 13 november 2018 om 08:23
    Dus gaan ze nog veel meer jonge spelers halen uit het buitenland om zo ze de home grown status te krijgen voord spelers uit het buitenland
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:25
    En de salarissen van "homegrown spelers" worden bizar hoog..
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 13 november 2018 om 08:26
    Geld voor alle leeftijden + ze moeten behoorlijk wat interlands achter hun naam hebben. Ze gaan juist geen jeugdspelers meer kopen. Na Brexitt valt die hele Premier league in duigen en moeten die clubs het met veel minder geld doen
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    dinsdag 13 november 2018 om 08:39
    Juist wel, een deel van de eigen opleiding lijkt voldoende te zijn.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3637
    dinsdag 13 november 2018 om 09:07
    Maar nu hebben Nederlandse talenten nog geen werkvergunning nodig om daar te spelen en na de brexit waarschijnlijk wel. Die jeugdopleidingen zitten daarom nu vol met Fransen, Nederlanders en andere Europeanen. Nauwelijks Zuid Amerikanen bijvoorbeeld, tenzij ze via via een EU paspoort hebben of een uitzonderlijk talent zijn. In de nieuwe situatie is het nog afwachten of Europese talenten werkvergunningen nodig hebben of niet. Als ze dat wel nodig zullen gaan hebben, zullen veel minder Nederlandse talenten naar het VK gaan.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3480
    dinsdag 13 november 2018 om 10:23
    Zou mooi zijn, zo veel talenten van Feyenoord en ajax zijn te jong weggekocht
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 13 november 2018 om 08:24
    Nu zullen ze het wel laten om jeugdige talenten uit Nederland te strikken. Die corrupte Sky-premier-league waar de nummer laatst gewoon 200 miljoen per seizoen krijgt gaat lekker op de schop.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2401
    dinsdag 13 november 2018 om 08:30
    Dat gaan ze juist meer doen? Want als ze jeugdspelers halen dan hebben die de 'Home-grown' status tegen de tijd dat ze bij het 1e elftal komen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 13 november 2018 om 08:37
    Gaat niet gebeuren. Let op mijn woorden. Na Brexitt wil geen een speler daar voetballen. De UEFA en FIFA moeten jeugdspelers in bescherming nemen en dit keihard gaan afstraffen zoals geen deelname meer in Europees voetbal als zijnde het WK.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3637
    dinsdag 13 november 2018 om 09:16
    Tenzij iedere buitenlandse een werkvergunning nodig zal hebben, zoals nu voor niet-EU spelers geldt. Dan wordt dat lastig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:24
    Europa moet hier helemaal niet akkoord mee gaan.
    Het is allemaal hun eigen hachje redden, alles op eigen houtje te willen doen..
    En hierdoor uiteindelijk beter van te worden..
    De appel word zuur eet hem dan ook zuur.
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    woensdag 14 november 2018 om 08:11
    Nou en? Dat moeten ze lekker zelf weten. Als ze denken beter af te zijn zo prima toch?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9389
    dinsdag 13 november 2018 om 08:30
    Dan zou het niveau wel meteen dalen in de PL. De uitblinkers zijn vaak buitenlandse spelers. Spurs heeft dan wel een mooi voordeel met hun Engelse spelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:30
    Sissoko, Wanyama, Aurier, N'koudou en Vorm laten gaan en we zijn er, dus ik zie het probleem niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:33
    Dat die 5 spelers bij de concurrent terecht komen. Eindelijk.
    Vind ik leuk
    chicken +11990
    dinsdag 13 november 2018 om 09:06
    Die concurrent heeft hetzelfde probleem hoor..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:10
    Maar de grotere clubs hebben betere spelers.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3637
    dinsdag 13 november 2018 om 09:18
    De concurrenten van de spurs worden niet beter van deze spelers. En moeten zelf ook al inkrimpen.
    Vind ik leuk
    chicken +11990
    dinsdag 13 november 2018 om 09:19
    Aan de onderkant vd markt komen spelen vrij...die net onder de top zitten gaan naar de subtop. Spelers vd subtop kunnen een prooi zijn voor andere competities
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15894
    dinsdag 13 november 2018 om 11:52
    De FA moet dit voorstel bij de clubs gaan leggen. Die gaan er echt niet mee akkoord.
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    dinsdag 13 november 2018 om 11:55
    Prima, dan maakt de regering het alleen nog maar moeilijker voor die clubs om spelers te halen.

    FA en de clubs hebben namelijk geen drol te zeggen over wie een werkvergunning krijgt.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2567
    dinsdag 13 november 2018 om 08:32
    Wauw dat zou heerlijk zijn.
    Gaan Engelse middelmaat spelers 100 mjoen kosten, lekker voor ze.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174727
    dinsdag 13 november 2018 om 08:33
    goed plan dan gaan de clubs de talenten tenminste al op 8 jarige leeftijd opkopen.....
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 13 november 2018 om 08:39
    We leven niet meer in de middeleeuwen. 8 jaar is kinderhandel en dat wordt Europees afgestraft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:45
    Ach dan wordt de vader toch conciërge bij Chelsea. Probleem opgelost!
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    dinsdag 13 november 2018 om 11:56
    Moet ie wel een werkvergunning krijgen en laat nou juist dát een stuk moeilijker worden door de Brexit...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:20
    Klopt had ik nog niet over nagedacht dat vrij verkeer van personen ook een stuk moeilijker wordt.
    Vind ik leuk
    ritje +341
    dinsdag 13 november 2018 om 08:33
    hallo, Dan komen er minstend 100 spelers vrij? Clubs maak uw keuze! Ik heb het al langer voorspelt dat het Transfer systeem gaat imploderen! want het kan echt niet meer 100+ miljoen voor een speler?mvg ritje
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1924
    dinsdag 13 november 2018 om 08:38
    Mooi, kan Vitesse nog betere spelers huren van Chelsea :) ;)

    Voor het Engelse voetbal denk ik overigens een prima zaak.
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    dinsdag 13 november 2018 om 08:51
    Prima. Jeugdspelers halen wordt ook een stuk moeilijker. Je kunt namelijk niet zomaar de ouders meer meenemen, want die krijgen niet zo simpel een werkvergunning meer. Als UEFA moet je nu doorpakken, leg in andere competities ook buitenlander-regels op. Zorg dat Spaanse, Engelse en Italiaanse clubs elkaar de markt uitprijzen door woekerprijzen te betalen voor spelers uit eigen land. Dan is het zo klaar met al dat geld.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +997
    dinsdag 13 november 2018 om 09:05
    Zie je, die Brexit is zo gek nog niet.
    En ergens is het ook een stuk gerechtigheid.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 13 november 2018 om 09:33
    "Liverpool en Chelsea hebben elk zestien niet in Engeland opgeleide spelers."


    En dan niet in Engeland opgeleid is dus waar het hier omgaat. 15 jarigen stelen bij Europese clubs, 3 jaar rond laten hobbelen in de jeugd en hoppa..... we hebben weer een "in Engeland opgeleide" speler.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:25
    Ja dat klopt echter nu hoeven pa en ma geen vergunning te krijgen bij verhuizing, dan wel. Daardoor moeten Pa en Ma iets brengen ipv schoonmaker bij de club.

    Je zult dus zien dat echt de spelers als uitzonderlijk talent een vergunning gaan krijgen en niet de 5 spelers die ook leuk mee spelen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 13 november 2018 om 13:43
    Gast gezinnetjes.
    Gebeurt in Nederland ten slotte ook.
    Die struikrovers laten zich echt niet tegenhouden door wat vage regeltjes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:48
    Ze zullen inderdaad wel zoeken naar de mazen in de wet.

    Echter zal het ze normaal gesproken limiteren gezien het feit het kind een vergunning moet krijgen om te mogen verblijven bij een gast gezin gezien hij een leer/werk vergunning moet krijgen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 13 november 2018 om 14:09
    Kijk maar hoe Man City binnen de FFP regeltjes blijft:

    Ze kwamen £9,9 miljoen te kort omdat ze Mancini er uit hadden gegooid:

    "To dodge UEFA sanctions, Man City management came up with a few creative proposals. "We could do a backdated deal for the next two years (...) paid up front," suggested club executive Simon Pearce. CEO Ferran Soriano, meanwhile, suggested having sponsors pay the team the contractually obligated bonus for winning the FA cup -- even though Man City hadn't won."

    Die laten zich echt niet afschrikken door wat vage vergunninkjes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:17
    Er is alleen 1 heel groot verschil een FFP regel is van de UEFA en niet de Engelse staat zoals de vergunningen wel zullen zijn.

    Dat die FFP een grote onzin is weet iedereen zelfs de UEFA weet dat, maar die regels omzuilen is toch iets anders dan de officiele regels van het land.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 13 november 2018 om 14:20
    Jij hebt iets te veel vertrouwen in regels van een land :D

    We moeten ook nog maar zien wat er wel en niet gaat gebeuren. Kunnen wel hopen dat het struikroven is afgelopen of minder wordt maar voorlopig is er nog niks besloten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:27
    Vertrouwen wil ik niet zeggen maar een club zal toch niet zo makkelijk om de landelijke regels heen kunnen als die achterlijke van de UEFA of FIFA.

    Dat hoop ik ook.
    Vind ik leuk
    markie +1359
    dinsdag 13 november 2018 om 09:35
    Laten ze maar beginnen om de CL weer alleen voor de landskampioenen te laten zijn, dan wordt de europacup 2 ook weer aantrekkelijker
    Vind ik leuk
    kees ee +659
    dinsdag 13 november 2018 om 09:45
    . . kunnen ze eindelijk, n beetje, zelf gaan leren voetballen ??
    Vind ik leuk
    Janste +278
    dinsdag 13 november 2018 om 09:48
    Wat een mooi nieuws
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:00
    Ik ken veel voorbeelden van mensen die vanwege de Brexit een probleem hebben om in de UK te blijven (werken). Daar zitten mensen bij die er al 20 jaar wonen, werken, belasting betalen, met een Brit(se) getrouwd zijn en er kinderen hebben gekregen.
    Heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat dit ook voor de voetbalpopulatie een ding gaat worden.

    Alleen het hebben van geld is echt niet voldoende. Kijk naar Abramovich, die onlangs een werkvisum is geweigerd. Hij mag de UK nog wel in als bezoeker, maar niet meer werken in dat land. Zoiets kan de buitenlandse voetballers ook met gemak overkomen. En daar helpt een deal tussen de FA en PL teams helemaal niets aan. Ook deze twee partijen krijgen te maken met de post-Brexit wetgeving.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:39
    Dan zou ik die mensen aanraden zich even goed in te lezen op Gov.uk.

    https://www.gov.uk › Visas and immigration › EU, EEA and Commonwealth citizen

    Daar zul je namelijk gewoon een pre settled status aan kunnen vragen en ook versoepeld settle status.

    Anders zal ik hun mee geven bij de council en ambassade navraag te doen want zo moeilijk is het niet jezelf te beschermen, je hebt zelf tot 2020 als je voor maart 2019 over gekomen bent want dan val je nog onder de nu geldende regels.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:14
    Ware het niet dat de regels her en der met voeten worden getreden, er bewust aanvragen worden getraineerd en totale willekeur heerst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:25
    Leuk maar bewijzen heb je die over dit? Heb er namelijk nog niemand over gehoord die aanvragen gedaan hebben over overtreden regels en willekeur, lever jij de form in met de juiste informatie kunnen ze niks anders dan het toestaan van je status.

    Moet je natuurlijk wel de juiste informatie geven.

    Met je NI kunnen ze namelijk alles terug vinden.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3324
    dinsdag 13 november 2018 om 10:07
    Prima beslissing. Ik zou het ook wel weer leuk vinden als er meer Engelse spelers op de velden rondlopen in Engeland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:27
    Nu nog zoals vroeger in ex-yugoslavië iedereen verbieden naar het buitenland te gaan tot hun 27e. En dit implementeren in heel Europa. Dan gaat het niveau van de Eredivisie ook keihard omhoog!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:05
    Volgende bericht op VP; Dat is slecht nieuws voor de Jong en de Ligt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2846
    dinsdag 13 november 2018 om 15:37
    "De FA wil met de plannen vooral de doorstroming van Engelse spelers een boost geven, terwijl het in ruil aanbiedt om de regels voor een werkvergunning iets te versoepelen."

    FA, the new Immigration department from England?????


    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws