'Trencin-defensie' neemt revanche in Almelo: En ik heb mezelf laten zien

    'Trencin-defensie' neemt revanche in Almelo: "En ik heb mezelf laten zien"

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 08:12di 13-11-2018 om 08:12

    Feyenoord moest tegen Heracles Almelo noodgedwongen aantreden met de 'Trencin-achterhoede', maar deed dat met succes. Justin Bijlow, Bart Nieuwkoop, Sven van Beek, Jan-Arie van der Heijden en Calvin Verdonk moesten in Slowakije vier tegengoals incasseren, maar hielden in Almelo de nul.

    Voor de stadionclub was het de eerste keer sinds 17 december (0-7 tegen Sparta, red.) dat het doel schoon werd gehouden in een officiële uitwedstrijd. Met name Van Beek was de zondebok na de blamage in Trencin, maar de centrale verdediger kreeg in Almelo weer een kans, doordat Eric Botteghin ziek was. "En ik heb mezelf laten zien. Daar ben ik blij om", laat hij weten aan het Algemeen Dagblad. De stopper verwacht echter niet dat hij Botteghin heeft doen vergeten. "Het enige wat ik kan doen is het de trainer moeilijk maken en zorgen dat hij voor mij kiest."

    Hoewel er dit seizoen geen basisplek is weggelegd voor Van Beek, houdt Feyenoord vertrouwen in de centrale verdediger: de jeugdinternational verlengde onlangs zelfs zijn contract in De Kuip. "Sven is al een jaar weer fit en fysiek veel verder dan toen. We hebben echt nog vertrouwen in hem", aldus trainer Giovanni van Bronckhorst. "Op dit moment is hij onze back-up. Het is juist heel goed dat we hem hebben kunnen behouden."

    Lees ook: 'Ik hoefde niet lang nadenken: mijn toekomst ligt nog steeds bij Feyenoord'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Wie vind jij de betere centrale verdediger?

    (490 stemmen)

    Plaats een reactie

    pietprecies +7461
    dinsdag 13 november 2018 om 08:24
    Kan ik ook stemmen op: ik vind ze beide waardeloos? :-P
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:27
    Jij wel. Dat maakt toch niks uit. Gewoon 2x drukken, niemand die het merkt.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3337
    dinsdag 13 november 2018 om 11:26
    Je bent niet precies genoeg, Piet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:53
    👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:26
    Van Beek hield zich staande op kunstgras, dit is ook al wat waard. Met 2 van die houten stokken onder zijn lichaam.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9312
    dinsdag 13 november 2018 om 08:29
    Tapia en vBeek deden het voortreffelijk in de CL vorig jaar, hebben de toekomst en restwaarde. Kortom, ik snap de keuze voor Jan-Arie en Bot totaal niet. Het lijkt ook wel of zij 2 a 3 fouten per wedstrijd mogen maken, terwijl bij andere minder fouten worden getolereerd. Ik ben ervan overtuigd dat er een nieuwe linker centrale verdediger moet komen, en Bot en Arie dienen te worden verkocht. Met Haps, StJuste, Nieuwkoop, Malaccia en Geertruida kan je echt verder bouwen aan een nieuwe defensie.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    dinsdag 13 november 2018 om 08:32
    Geertruida wordt een topper. Wat een verdediger is dat.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2195
    dinsdag 13 november 2018 om 09:30
    Tapia was juist in de CL dramatisch met veel te veel risico in zijn spel.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9312
    dinsdag 13 november 2018 om 10:12
    Maakte 1 fout waar een goal uit kwam en kwam 1x goed weg door geluk. Speelde verder ijzersterk en was opbouwend echt een verademing. Kijk de wedstrijden maar eens terug. Liever dit dan het huidige duo laat zien.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3337
    dinsdag 13 november 2018 om 11:31
    Tapia is een creatieve en sterke middenvelder. Precies wat er nu ontbreekt. Helaas moet Gio de gehuurde Clasie opstellen en Vilhena....terwijl je ook Ayoub nog op de bank hebt. Echt jammer dit.
    Ik zou Feyenoord zeker als 2e laten eindigen met deze selectie.
    Het verschil met de andere 2 wordt nu sterk overtrokken. Die 2 zitten in een flow terwijl Gio Feyenoord laat zwalken...terwijl ze echt beter kunnen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    dinsdag 13 november 2018 om 08:31
    Haalt Sven van Beek zijn niveau van een paar jaar terug dan is hij een absolute meerwaarde voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33943
    dinsdag 13 november 2018 om 08:31
    Trencin 😍
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    dinsdag 13 november 2018 om 09:25
    Man man, laat me dat woord idd niet meer horen. Ik zat verdomme in het uitvak daar, echt niet te geloven.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33943
    dinsdag 13 november 2018 om 16:51
    Was ook sarcastisch. Was lachwekkend, niet triest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:19
    Trencin (sorry kon het niet laten ;) )
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4937
    dinsdag 13 november 2018 om 08:32
    Wat een armoede daar, de ene speler is nog slechter dan de andere. Als ik van Beek was zou ik wel zo snel mogelijk vertrekken. Op de bank zitten heeft weinig zin. Misschien net als Boëtius naar een clubje als Mainz gaan.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4981
    dinsdag 13 november 2018 om 08:41
    Ja ben je het kwijt muppet.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4937
    dinsdag 13 november 2018 om 10:45
    Wat?
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 09:44
    Wat een revanche! Mogen ze door een overwinning op Heracles nu alsnog Europa in dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:52
    Nou wat een revanche 3 punten of uit europa geknikkerd worden...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws