Nieuwe hobby voor gehavende Nijhuis: 'Ik speel met FC Twente, dus geen FIFA 19'

Nieuwe hobby voor gehavende Nijhuis: 'Ik speel met FC Twente, dus geen FIFA 19'

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 08:32di 13-11-2018 om 08:32

De schrik zat er goed in bij scheidsrechter Bas Nijhuis, die voorlopig is uitgeschakeld met een knieblessure. De Tukker gleed ongelukkigerwijs uit tijdens een looptraining, met alle gevolgen van dien.

Nijhuis zag meteen dat het goed mis was. "Mijn knieschijf zat in mijn bovenbeen. Ik schreeuwde het uit. Waarschijnlijk van de schrik, want het deed niet echt pijn", doet hij zijn verhaal in gesprek met De Telegraaf. Dat Nijhuis voor de Kerst weer op het veld zal staan, lijkt uitgesloten. "Het is nog maar een wedstrijd of vijf, zes tot de winterstop, dus zal ik me waarschijnlijk op de tweede seizoenshelft moeten richten. Dan moet ik de rest van dit jaar maar doorkomen als VAR."

De arbiter zit nog een paar dagen in het gips en moet zich noodgedwongen richten op zijn FIFA 18-carrière. "Ik speel met FC Twente, dus de stap naar FIFA 19 is te groot", lacht Nijhuis in gesprek met Veronica Inside-verslaggever Dennis Schouten. "Ik heb een aardige voorhoede: Bergwijn gehuurd, Kluivert gehuurd, Kramer in de spits... Of ik op niveau beginner speel? Nee, medium. Online durf ik nog niet aan, maar ik kan genoeg oefenen. Dat zal wel moeten."

Lees ook: Afwezige Nijhuis voorlopig niet in actie: 'Misschien tot en met de winterstop"

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

dinsdag 13 november 2018 om 08:36
Is er geen FIFA 19 voor scheidsrechters? Dan kunnen ze leren fluiten. En voor VAR spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 08:46
+1
Vind ik leuk
De fries +1895
dinsdag 13 november 2018 om 08:49
Leuk van die ingestudeerde grapjes van Nijhuis !
Vind ik leuk
Lucky Kes +6170
dinsdag 13 november 2018 om 10:46
Elke cabaretier studeerd grapjes in
Vind ik leuk
De fries +1895
dinsdag 13 november 2018 om 10:52
Studeert
Vind ik leuk
Lucky Kes +6170
dinsdag 13 november 2018 om 11:01
Was een ingestudeerde grapje van mij
:0(
Vind ik leuk
Skeptic +454
dinsdag 13 november 2018 om 12:49
Ingestudeerd of grap
Vind ik leuk
Lucky Kes +6170
dinsdag 13 november 2018 om 14:02
Beide
:OX
Vind ik leuk
Smithsonian +41529
dinsdag 13 november 2018 om 08:51
Leuke gozer.

Zet wel een hele grote act op. Jammer.
Vind ik leuk
zwollie +9047
dinsdag 13 november 2018 om 09:02
Laat hem maar lekker fifa18 blijven spelen en nooit meer fluiten.
Vind ik leuk
Bud Spencer +2662
dinsdag 13 november 2018 om 09:12
Ja Nijhuis laat onterecht doorgaan bij sommige overtredingen. Maar toch kijk ik liever naar wedstrijden waarin hij fluit dan naar wedstrijden met Kuipers, Blom, Makkelie en Higler. Daar ligt het spel steeds stil, omdat zelfs voor een zacht duwtje al afgefloten wordt.
Het leuke van voetbal is ook dat je dmv slimmigheden ballen kan veroveren. In de regel een overtreding misschien maar belangrijker is of deze hard is of het gevolg kan hebben dat iemand geblesseerd kan raken. Dan moet je fluiten. Niet bij elke lichte aanraking
Vind ik leuk
markie +2384
dinsdag 13 november 2018 om 09:33
Helemaal mee eens maar hij fluit ook niet bij duidelijke overtredingen en dat irriteerd mij ook
Vind ik leuk
Bud Spencer +2662
dinsdag 13 november 2018 om 09:55
Mij ook. Snap eerlijk gezegd ook niet waarom hij dat doet. Ziet hij het niet als overtreding of ziet hij gewoon echt niet dat er een overtreding wordt gemaakt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4639
dinsdag 13 november 2018 om 09:54
" Kuipers, Blom, Makkelie en Higler"

Voor de grap een van die dildo's River Plate - Boca Juniors laten fluiten. Dan gaat heel Zuid-Amerika in 1 keer alle Nederlandse handel boycotten.
Vind ik leuk
Bremmelem +150
dinsdag 13 november 2018 om 10:53
Waarom haalt Nijhuis geen Football Manager? Dan kan hij wél met Twente spelen en dan kan hij ze weer terugbrengen naar de Eredivisie. Misschien steekt ie ook nog iets op van de scheidsrechters en de VAR in het spel. Een win-winsituatie dus!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws