Nieuwe hobby voor gehavende Nijhuis: 'Ik speel met FC Twente, dus geen FIFA 19'

    Nieuwe hobby voor gehavende Nijhuis: 'Ik speel met FC Twente, dus geen FIFA 19'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 08:32di 13-11-2018 om 08:32

    De schrik zat er goed in bij scheidsrechter Bas Nijhuis, die voorlopig is uitgeschakeld met een knieblessure. De Tukker gleed ongelukkigerwijs uit tijdens een looptraining, met alle gevolgen van dien.

    Nijhuis zag meteen dat het goed mis was. "Mijn knieschijf zat in mijn bovenbeen. Ik schreeuwde het uit. Waarschijnlijk van de schrik, want het deed niet echt pijn", doet hij zijn verhaal in gesprek met De Telegraaf. Dat Nijhuis voor de Kerst weer op het veld zal staan, lijkt uitgesloten. "Het is nog maar een wedstrijd of vijf, zes tot de winterstop, dus zal ik me waarschijnlijk op de tweede seizoenshelft moeten richten. Dan moet ik de rest van dit jaar maar doorkomen als VAR."

    De arbiter zit nog een paar dagen in het gips en moet zich noodgedwongen richten op zijn FIFA 18-carrière. "Ik speel met FC Twente, dus de stap naar FIFA 19 is te groot", lacht Nijhuis in gesprek met Veronica Inside-verslaggever Dennis Schouten. "Ik heb een aardige voorhoede: Bergwijn gehuurd, Kluivert gehuurd, Kramer in de spits... Of ik op niveau beginner speel? Nee, medium. Online durf ik nog niet aan, maar ik kan genoeg oefenen. Dat zal wel moeten."

    Lees ook: Afwezige Nijhuis voorlopig niet in actie: 'Misschien tot en met de winterstop"

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 november 2018 om 08:36
    Is er geen FIFA 19 voor scheidsrechters? Dan kunnen ze leren fluiten. En voor VAR spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:46
    +1
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:56
    Is waarschijnlijk te moeilijk voor de scheidsrechters omdat ze dan regels moeten volgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:01
    Idd, een computer laat zich niet beinvloeden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:02
    Maar Nijhuis versie hebben ze bij Fifa 19 namelijk de no rules optie;)
    Vind ik leuk
    De fries +1098
    dinsdag 13 november 2018 om 08:49
    Leuk van die ingestudeerde grapjes van Nijhuis !
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 13 november 2018 om 10:46
    Elke cabaretier studeerd grapjes in
    Vind ik leuk
    De fries +1098
    dinsdag 13 november 2018 om 10:52
    Studeert
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 13 november 2018 om 11:01
    Was een ingestudeerde grapje van mij
    :0(
    Vind ik leuk
    Skeptic +462
    dinsdag 13 november 2018 om 12:49
    Ingestudeerd of grap
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 13 november 2018 om 14:02
    Beide
    :OX
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34581
    dinsdag 13 november 2018 om 08:51
    Leuke gozer.

    Zet wel een hele grote act op. Jammer.
    Vind ik leuk
    zwollie +8477
    dinsdag 13 november 2018 om 09:02
    Laat hem maar lekker fifa18 blijven spelen en nooit meer fluiten.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 13 november 2018 om 09:02
    Hij schreeuwde het uit. Waarschijnlijk van de schrik, want het deed niet echt pijn",
    Dat komt zo vaak voor in het voetballen. Eerst 50 meter rollen en janken om vervolgens weer op te staan om een sprint aan te gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:11
    Een voorhoede om je vingers bij af te likken, Bergwijn, Kramer, Kluivert.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    dinsdag 13 november 2018 om 09:17
    Wat is jouw voorhoede?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:21
    Dennis Rommedahl, Danny Koevermans en Jhonny van Beukering.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1418
    dinsdag 13 november 2018 om 09:42
    Hoop niet dat ze de leiding hebben, anders lopen ze zo naar de burger King...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:09
    Zeker niet, heb ze onder m'n hoede.
    Vind ik leuk
    komoanFC +2145
    dinsdag 13 november 2018 om 10:23
    Hoort Genero Zeefuik niet in dat rijtje?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:38
    Heb maar ruimte voor 3 spelers voorin, Genero zit op de bank, samen met Rodney Sneijder en Jonathan Reis
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1775
    dinsdag 13 november 2018 om 10:29
    The holy trinity
    Vind ik leuk
    Youri99 +9750
    dinsdag 13 november 2018 om 10:29
    Joonas Kolkka op de bank?
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2562
    dinsdag 13 november 2018 om 09:12
    Ja Nijhuis laat onterecht doorgaan bij sommige overtredingen. Maar toch kijk ik liever naar wedstrijden waarin hij fluit dan naar wedstrijden met Kuipers, Blom, Makkelie en Higler. Daar ligt het spel steeds stil, omdat zelfs voor een zacht duwtje al afgefloten wordt.
    Het leuke van voetbal is ook dat je dmv slimmigheden ballen kan veroveren. In de regel een overtreding misschien maar belangrijker is of deze hard is of het gevolg kan hebben dat iemand geblesseerd kan raken. Dan moet je fluiten. Niet bij elke lichte aanraking
    Vind ik leuk
    markie +1357
    dinsdag 13 november 2018 om 09:33
    Helemaal mee eens maar hij fluit ook niet bij duidelijke overtredingen en dat irriteerd mij ook
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2562
    dinsdag 13 november 2018 om 09:55
    Mij ook. Snap eerlijk gezegd ook niet waarom hij dat doet. Ziet hij het niet als overtreding of ziet hij gewoon echt niet dat er een overtreding wordt gemaakt.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 13 november 2018 om 09:54
    " Kuipers, Blom, Makkelie en Higler"

    Voor de grap een van die dildo's River Plate - Boca Juniors laten fluiten. Dan gaat heel Zuid-Amerika in 1 keer alle Nederlandse handel boycotten.
    Vind ik leuk
    Bremmelem +138
    dinsdag 13 november 2018 om 10:53
    Waarom haalt Nijhuis geen Football Manager? Dan kan hij wél met Twente spelen en dan kan hij ze weer terugbrengen naar de Eredivisie. Misschien steekt ie ook nog iets op van de scheidsrechters en de VAR in het spel. Een win-winsituatie dus!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:58
    Waarschijnlijk omdat het niet op de playstation te spelen is FM iets wat ik ook jammer vind.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws