'Waanzinnig prijskaartje' sta-in-de-weg voor Ajax en PSV: 'Hij is er klaar voor'

    'Waanzinnig prijskaartje' sta-in-de-weg voor Ajax en PSV: 'Hij is er klaar voor'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 10:38di 13-11-2018 om 10:38

    FC Groningen-ster Ritsu Doan staat volgens geruchten in de belangstelling van Ajax en PSV, maar het is de vraag of de Japanse stilist überhaupt te betalen is voor de Nederlandse top. Dat zegt Telegraaf-journalist Valentijn Driessen. 

    "Hij is een speler die rijp is voor een stap naar de top-drie", zegt Driessen voor de camera van Telegraaf TV. "Maar ik vraag me af of de top-drie hem straks nog wel kan of wil betalen. Aan deze man gaat een waanzinnig prijskaartje hangen."

    Driessen beseft dat Doan (20) 'veel commerciële waarde heeft'. "Hij is waanzinnig populair in Japan. We hebben het toen bij Feyenoord wel gezien met Shinji Ono. Hij bracht miljoenen binnen. FC Groningen kan heel veel voor hem vragen. Of Nederlandse clubs willen betalen, is nog maar afwachten."

    Afgelopen zomer bracht CSKA Moskou een bod van circa acht miljoen euro uit op Doan. Groningen werkte niet mee aan een transfer. 

    Poll

    Is Ritsu Doan een versterking voor een topclub in Nederland?

    (8618 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 november 2018 om 10:40
    vast niet
    Vind ik leuk
    Stom +357
    dinsdag 13 november 2018 om 10:42
    Noem ook even een indicatief bedrag dan VP
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 10:43
    Meer dan 8 miljoen.
    Vind ik leuk
    Stom +357
    dinsdag 13 november 2018 om 12:04
    Dat was te laag dus dat is duidelijk niet de vraagprijs. Kan je ook zeggen dat 6 miljoen te weinig zou zijn. Maar wat zou wel genoeg zijn? 9? 10? 13? 16?
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 12:08
    Meer dan 8 miljoen lijkt me genoeg om voor een speler van Groningen te spreken over een ‘waanzinnig prijskaartje’, zelfs als hij het waard is. Maar Driessen weet het natuurlijk ook niet precies.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    dinsdag 13 november 2018 om 18:56
    Die Driessen gist ook maar wat. Er is nog geen enkel bedrag gecommuniceerd. Maar los van de commerciële waarde van Doan, die enorm groeit, wordt hij wekelijks meer waard. Is inmiddels ook international dus Doan gaat mijn club een recordbedrag opleveren. En of dat Ajax of een buitenlandse club is dat is ons om het even. Dit klusje kunnen we rustig nog overlaten aan Nijland.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 13 november 2018 om 10:44
    Staat toch dat die Russen 8 miljoen boden maar dat is geweigerd van de zomer.
    Hij heeft nu weer 2 wedstrijden achter elkaar lekker lopen ballen dus nu is hij eleventy1111!111 billion waard.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 10:48
    Eleventy million gazillion dollars.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 13 november 2018 om 10:50
    Plus statiegeld.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7619
    dinsdag 13 november 2018 om 10:43
    Mooie aanwinst voor Feijenoord, maar ja een lege kas
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 10:43
    Eerst naar Ajax met een doorverkooppercentage voor Groningen. Iedereen blij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:43
    Niet alle spelers moeten via Ajax of PSV naar een buitenlandse club. Dat kan ook best rechtstreeks. Sterker: zou goed zijn voor de subtop als die ook eens wat vaker goede bedragen vangen voor hun spelers. Bedragen die PSV of Ajax niet uit willen geven aan jongens uit de Eredivisie.

    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 10:44
    Willem II gaat z’n grootste slag ooit slaan met Frenkie de Jong.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:49
    Gefeliciteerd.
    Maar we hebben het hier over transfers, niet opleidingsvergoedingen of doorverkooppercentages.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 10:50
    We hebben het over de manier waarop kleine teams zoveel mogelijk geld kunnen overhouden aan hun spelers. En daarbij: Ajax betaalt zich normaliter scheel in de eredivisie, met als toppunt Sulejmani.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 10:51]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 11:16
    ajax betaald zich scheel max 11 miljoen om ze vervolgens voor 30a40 miljoen weer te verkopen en dat noemen ze scheel betalen
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 11:17
    6 miljoen voor Labyad, dat hadden jullie van geen andere club gekregen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 11:26
    knap dat jij dat weet en het zijn er zelfs 7
    en dit gaat namelijk niet over labyad en ook niet over fcutrecht maar over doan van groningen waarom jij dit er bij haalt dan is mij een raadsel.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 11:27
    Omdat Ajax altijd ruimhartig betaalt bij binnenlandse transfers. Dat lijkt me niet zo ingewikkeld. Als er teams zouden zijn die meer wilden betalen zouden die spelers niet naar Ajax gaan.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 11:28
    ruimhartig ja dat kennen we alles voor niets willen hebben en klagen in de media dat clubs teveel vragen maar het zelf tien keer zo erg doen hypocriet heet dat.
    en waarom denk je dat spelers van de subtop steeds vaker na het buitenland gaan ipv na de top3 om de doodsimpele reden dat die het wel graag betalen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 11:30
    Onderhandelen heet dat. Maar als Ajax aanklopt gaat de vraagprijs meteen omhoog. Prima, maar ga niet doen alsof buitenlandse clubs meer zouden betalen (want daar ging deze discussie over).
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 11:36
    zo kun je het ook noemen onderhandelen ik noem het proberen uit te knijpen van de kleintjes.
    en dat de prijs omhoog gaat zodra ajax zich meld kun je natuurlijk ook aantonen en hardmaken toch? en dan nog bepalen clubs zelf wel wat ze vragen en mag ajax zeggen of ze het wel of niet doen.
    en in het buitenland betalen ze niet meer ?vandaar dat de citys ook jullie opleiding leegroven en ik zie ajax geen 21 miljoen betalen voor vincent jansen of een haller.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 11:45
    ‘alles voor niets willen hebben en klagen in de media dat clubs teveel vragen’. Maak dat eerst maar eens hard, ik weerlegde jouw claim zonder bewijs met een andere claim zonder bewijs. Natuurlijk bepalen clubs zelf wat ze vragen, maar je ziet dat Ajax voor hetzelfde geld nu liever spelers uit Zuid-Amerika haalt omdat ze die beter vinden.
    Dat leegroven van de opleiding gebeurt met jeugdspelers waar een beperkte transfersom voor wordt betaald, daarbij zit het verschil in salaris. Ajax heeft 10 jaar geleden 16,25 miljoen voor Sulejmani betaald, dus als ze een speler dat waard vinden betalen ze dat. Gelukkig waren ze bij Janssen niet zo gek.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:56]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 14:49
    nou simpel dat is al een paar keer in de media geweest vooral bij de transfer van vd hoorn na ajax ook toen was een simpele 4 miljoen genoeg volgens de media sterker nog utrecht vroeg teveel en suljemani is natuurlijk de andere kant en alweer tien jaar geleden.
    Vind ik leuk
    Emnu +5592
    dinsdag 13 november 2018 om 13:54
    Ah, clubs bepalen zelf wat ze willen vragen maar Ajax mag niet bepalen wat ze bieden?

    Rare redenatie.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 14:50
    zeker raar want dat zeg ik nergens ajax mag bieden wat ze willen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5592
    dinsdag 13 november 2018 om 14:52
    Je noemt t echter wel uitknijpen van de kleintjes.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 14:53
    zeker
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:39
    Nee, daar heb jij het over.

    In het bericht gaat het om een speler van Groningen die wel of niet nog betaalbaar is voor de Nederlandse top.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 11:45
    “Sterker: zou goed zijn voor de subtop als die ook eens wat vaker goede bedragen vangen voor hun spelers. Bedragen die PSV of Ajax niet uit willen geven aan jongens uit de Eredivisie.“

    Jouw woorden. De duurste uitgaande transfer van een subtopper direct naar het buitenland was Jahanbaksh, die maar net iets duurder was dan Sulejmani. Daarna Afonso Alves, die was maar 750.000 duurder dan Sulejmani.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:54]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 14:53
    oh en vincent janssen 22 miljoen haller uiteindelijk 8 miljoen (was ook een bod van 21 miljoen) en dat zijn er twee die me zo ff te binnen schieten
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 14:55
    Janssen veel te duur voor z’n kwaliteiten en Haller niet nodig voor Ajax met Dolberg en Huntelaar. En voor Van der Hoorn heeft Ajax meer betaald dan Celtic voor Van Dijk, dus tel uit je winst.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 15:06
    maar laat dat nou niet het probleem vd verkopende club zijn moet ajax maar beter scouten maar ajax haalt ook ene zyech op voor 11 wat moet die nu kosten? en de ligt wat moet die kosten en wat koste die?
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 15:08
    Spelers worden inderdaad duurder wanneer ze bij Ajax hebben gespeeld, dat wil niet zeggen dat ze onder een marktconforme prijs zijn gekocht. Ze worden immers vaak een stuk beter bij Ajax.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 15:11
    een zyech is echt niet beter geworden na zijn transfer hoor.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 15:13
    Jij hebt je eigen stelling nog niet eens bewezen, alleen gebrabbel over een paar verhalen in de media. Kijk naar de duurste uitgaande transfers van subtoppers en zie hoeveel daarvan naar Ajax (en in mindere mate PSV) zijn gegaan.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 15:44
    mijn stelling was eerst en die sla je zomaar ff over ?
    en de subtoppers beuren meer van het buitenland dan van de top3 clubs
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 14:51
    precies en wie begint er over utrecht en labyad? niet ik hoor.
    Vind ik leuk
    Koeien +2763
    dinsdag 13 november 2018 om 11:57
    Willem II had z'n slag moeten slaan met Virgil v. Dijk, maar die was niet goed genoeg voor het eerste elftal?

    Goed voorbeeld ook dat je helemaal niet aan de top3 hoeft te verkopen, ook via het buitenland komt die Doan er wel.

    Sommige top3 fans denken werkelijk dat er iets magisch in de ontwikkeling van de speler gaat komen als je voor hun uitkomt.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11718
    dinsdag 13 november 2018 om 12:01
    Doan zit al in het buitenland, dat scheelt natuurlijk ;-). Groningen heeft inclusief doorverkoop zo’n 5 miljoen aan Van Dijk overgehouden, gelukkig dat ze dat bij Doan beter aanpakken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Koeien +2763
    dinsdag 13 november 2018 om 12:28
    Misschien komt er nog wat bovenop als Van Dijk nog een keer naar het buitenland gaat. Ik zie hem nog wel richting Spanje gaan ooit.

    Met Doan mag de FC inderdaad wel even wat procentjes in de clausule opnemen, maar hopelijk nog niet deze winter.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    dinsdag 13 november 2018 om 18:59
    Dat wekt bij mijn club al veel langer zo. Van Dijk naar Celtic, Berg naar HSV, Kostic naar Stuttgart om er een paar te noemen. Ajax lijkt nu ook mee te kunnen met dergelijke clubs dus dat zou nog kunnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:43
    Vind het wel een sympathieke knul. Vooral grappig dat hij bij z’n presentatie bij Groningen zei dat hij wel met Groningen de Champions League in wilde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:44
    City, sla je slag zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:31
    City had hem afgelopen zomer al willen halen en dan bij FCG laten rijpen.
    Maar Groningen had in het huurcontract van afgelopen seizoen 'eerste recht op koop' afgedwongen.
    Gelukkig wel, want nu ging het om 'slechts' €2 milj. én wij hebben dit seizoen nog wat te genieten.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2647
    dinsdag 13 november 2018 om 10:48
    Ik zeg Doan
    Vind ik leuk
    Pec010 +2192
    dinsdag 13 november 2018 om 10:48
    Deze jongen kan goed voetballen maar het lijkt me voor hem het beste om minimaal dit seizoen af te maken bij FCG. Hij heeft nog geen tien wedstrijden opvallend gespeeld, nog lang niet klaar voor een volgende stap.
    Vind ik leuk
    Toppert +1791
    dinsdag 13 november 2018 om 10:58
    Dat heeft hij al wel, maar hij wordt nu gehypt en dan gaat dat nu pas opvallen. Met Doan is het heel simpel, als PSV of Ajax de ruimte in de selectie heeft, dan halen ze goud binnen. Alleen al spelen in een beter team drijft zijn marktwaarde op. Als ik Van Der Sar was zou ik deze winter 15 miljoen overmaken naar Groningen en hem daar nog een half jaar laten spelen (tenzij Ziyech vertrekt). Hoe langer je wacht, hoe groter de concurrentie. Tottenham en Dortmund zijn meer dan geinteresseerd. Als die een bod neerleggen, dan weet ik wel dat Doan niet naar Ajax gaat.
    Vind ik leuk
    michelhx +3827
    dinsdag 13 november 2018 om 10:49
    Ik vind het geen hoogvlieger. Als hij echt zo goed is, had hij nu al 8 doelpunten en 6 assists achter z'n naam moeten hebben. Leuke voetballer, niet constant genoeg, dus eerst maar eens een tussenstap maken naar de subtop en dan maar verder zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 10:55
    Als ik al 7 miljoen voor die looser Labyad betaal, moet dit geen probleem zijn.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 11:40
    had je zoveel gespaard
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    dinsdag 13 november 2018 om 10:56
    PSV en Ajax hebben al teveel middenvelders en er worden ook meer shirtjes van Donny van de Beek verkocht dan van Doanny uit Japan.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:39
    FOUT!

    Jij kijkt hier veel te veel met een Ajax-bril naar Nederland.

    Wij hebben helemaal geen commerciele-cultuur joh. In Japan is dat miljoen-miljard keer zo lucratief.
    Ik heb het net hierboven ook al omschreven, maar goede voetballers uit Japan zijn goudmijnen.
    Shirts van Japanse Doan gaan (wereldwijd) extreem harder dan die van Nederlandse van de Beek.

    En nee, ik vergelijk de heren niet op hun voetbalkwaliteiten. Dit is puur een reactie op het commerciele.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    dinsdag 13 november 2018 om 11:46
    Clubs krijgen een vast bedrag van Adidas en Nike, de inkomsten van de shirtverkoop zijn voor Adidas en Nike.

    PSV heeft een bepaalde waarde voor een kledingsponsor. Nike gaat niet meer betalen omdat er een talentvolle Japanner in Jong PSV loopt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:59]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:01
    Haha, zwamneus.
    Reken er maar op dat een beetje commercieel directeur dit wel even anders afdekt dan hoe jij dat beschrijft.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    dinsdag 13 november 2018 om 12:33
    Daar gaan we weer....
    Onvriendelijk worden als iemand er wat anders over denkt dan Valentijn Driessen.

    De topclubs gaan Doan alleen halen als hij goed genoeg zou zijn en absoluut niet vanwege de shirtverkoop in Japan.
    Zelfs Bolt krijgt geen contract louter en alleen omdat hij commercieel interessant is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 12:33]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:20
    Dat laatste ben ik met je eens. Voetbalkwaliteiten zullen voorop moeten staan.
    Het stuk over de verdeling van inkomsten terugvloeiend naar de kledingsponsor absoluut niet. Clubs hebben niet voor niets merchandise in eigen beheer.

    PS: wat heeft Valentijn Driesen met mijn reacties te maken?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    dinsdag 13 november 2018 om 13:28
    Prima reactie Harris.
    Maar de merchandise hiér is dan wel in handen van de Nederlandse clubs, de verkoop van Adidas shirtjes in Japan is in handen van Adidas.


    PS Ik reageerde toch op Driessen? Jij weer op mij.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    dinsdag 13 november 2018 om 16:22
    Harris,
    Ik heb het nog even nagezocht. De opbrengst van shirts gaat voornamelijk naar de kledingfabrikanten Adidas en Nike.
    De clubs ontvangen veel van Adidas. Ajax bijvoorbeeld heeft net een nieuwe deal gesloten met Adidas. Het contract loopt tot 2025 voor een totaal van 50 miljoen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2366
    dinsdag 13 november 2018 om 11:07
    denk niet dat we hem nodig gaan hebben op 10 hebben we genoeg keus ook als ziyech of zo weg gaat
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1055
    dinsdag 13 november 2018 om 11:15
    Als Psv hem wil halen moeten eerst weer een stukje grond verkopen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 15:10
    moest je lang nadenken over die grap?
    Vind ik leuk
    abraksas +1602
    dinsdag 13 november 2018 om 11:16
    Betalen kunnen ze hem waarschijnlijk wel, zeker Ajax. De vraag is eerder of ze dat wel willen betalen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:18
    Spijtig om te moeten constateren dat opnieuw een topic is geconfisqueerd en de toon overschaduwend gezet door cognitive laagvliegers.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 11:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:19
    Hahahaha wij zijn Ajax de rijkste en beste club van nederland natuurlijk kunnen we betalen wat we willen.
    Maar ja of we het willen is iets anders.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4884
    dinsdag 13 november 2018 om 11:54
    We?
    Zit jij in de directie van Ajax?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:07
    als je directie vervangt met hart, dan zit Ajax voor eeuwig in mijn directie 😬.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:01
    Het gaat nu goed dus is het We.
    Straks is het weer gewoon Ze.
    Vind ik leuk
    bergerac +41
    dinsdag 13 november 2018 om 11:27
    Heeft Driessen verstand van voetbal tegenwoordig? Meestal roep toetert hij maar wat...……..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:29
    Lekker inhoudelijk & informatief hier
    Vind ik leuk
    imho +1363
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    Dit kun je helaas onder bijna elk topic hier op VP zetten
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 11:37
    Ajax kan hem toch makkelijk betalen.. Hebben hem alleen (nog) niet echt nodig
    Vind ik leuk
    030_Joep +280
    dinsdag 13 november 2018 om 11:39
    Kunnen en willen zijn 2 zeer verschillende dingen meneer Driessen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    minimaal 8! Mooi, tijd om te cashen van de zomer voor de FC!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22212
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    Kan wel, wil niet
    Vind ik leuk
    allround +1695
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    Opportunistisch Nederland loopt weer achter een opmerking van "de snor" aan.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13336
    dinsdag 13 november 2018 om 11:58
    Natuurlijk kan Ajax en zelfs ook PSV hem betalen.. Schat zo'n 10 miljoen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:00
    Waarom zoveel betalen voor een speler uit de ED. In het buitenland kun je er betere voor krijgen.. Ajax noch PSV gaan zoveel betalen voor Doan.
    Vind ik leuk
    bartjeee +1086
    dinsdag 13 november 2018 om 12:03
    Psv en ajax kunnen hem wel betalen maar dat gaan ze niet doen. Dan moet hij elke week uitblinken en dat doet ie niet.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6285
    dinsdag 13 november 2018 om 12:05
    Hoewel Ajax hem makkelijk kan betalen gaan ze niet veel hoger zitten dan het bod die CSKA heeft uitgebracht. Hij moet zich nog helemaal gaan bewijzen of hij de top aankan en Ajax gaat niet meer de fout maken die ze met Sulejmanie gedaan hadden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 14:58
    of ze laten hem voorlopig nog ff ballen in groningen hij heeft immers ook net pas getekend.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:05
    Ik denk dat Ajax wel wat te besteden heeft volgend jaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:07
    Voor alle roeptoeters hierboven!!!!! Real Madrid heeft bij FC-Groningen een bod neergelegd voor de koop van Ritsu Doan. Het begin-bod luidt 27,5 miljoen Euro, plus bonussen.
    Dus "onze" Japanner gaat sowieso niet naar PSV of die flutclub uit Mokum.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:10
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:12
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    030_Joep +280
    dinsdag 13 november 2018 om 12:35
    Ja bijna man.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:04
    Natuurlijk. Daarom stopt Nijland er straks mee. Die pakt hier 25 mio van en vertrekt met een grote glimlach.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:09
    Ik word zo moe van valentijn driessen, kan die man z'n smoel een keer houden. 9 van de 10 x geen gelijk.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    dinsdag 13 november 2018 om 15:09
    ze worden van jou ook moe blijkbaar gezien je reacties verwijderd worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:43
    De absolute hoofdprijs moet Groningen voor hem vragen dus een bedrag tussen de 12 en 15 miljoen En als Ajax aanklopt voor hem zeker ze willen zelf ook altijd de hoofdprijs voor hun spelers, dus waarom zelf daar niet voor betalen dan? Ja en anders oprotten en wegwezen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:50
    Ja vragen staat vrij. Wil Groningen goed kunnen cashen zal het ieder jaar winst moeten maken om een gedwongen verkoop te voorkomen.
    Hoog in de boom gaan zitten is ook een risico dat hij gratis de deur uit loopt na zijn contract.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:45
    liever dan gratis de deur uit laten lopen dan een schijntje van Ajax beuren
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    woensdag 14 november 2018 om 08:44
    hij heeft net zijn contract getekend de inkt is nog nat dus tijd zat voor groningen om hem te verkopen.
    Vind ik leuk
    Ajax1967 +26
    dinsdag 13 november 2018 om 12:55
    Ruilen voor cassierra
    Vind ik leuk
    Raptor +141
    dinsdag 13 november 2018 om 13:14
    Natuurlijk wel. Ajax heeft geld genoeg.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1289
    dinsdag 13 november 2018 om 13:18
    Laat ze maar flink betalen dat ajax of psv ze willen inkopen voor een appel en een ei en wel veeeeeeele miljoenen eraan verdienen
    Vind ik leuk
    Veteraan +21
    dinsdag 13 november 2018 om 13:23
    Eerst maar eens uitblinken bij de subtop
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    dinsdag 13 november 2018 om 13:44
    Zou een leuke vervanger zijn van Ziyech of Lozano mochten die na dit seizoen vertrekken. Denk dat ie persoonlijk wel beter bij PSV past dan bij Ajax, qua omgeving ook. Japanners zijn over het algemeen hele ingetogen rustige mensen en bij PSV kom je in een toch wat nuchtere omgeving terecht dan wanneer je naar Ajax verkast. Ik denk dat hij zich daar dus beter op z'n plaats zou voelen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    dinsdag 13 november 2018 om 15:30
    Ik denk juist dat de harde omgeving in Amsterdam funest voor hem kan zijn, denkend aan Zlatan die er ook bijna onderdoor ging daar.
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    dinsdag 13 november 2018 om 15:57
    Dan zijn we het eens toch?
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    dinsdag 13 november 2018 om 16:09
    Heb je het niet veranderd? Wees eerlijk. ;)
    Dan kan ik blijkbaar niet meer goed lezen, dacht echt dat je het andersom had staan. Maar nu is het logisch idd.
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    dinsdag 13 november 2018 om 16:22
    haha, nee sorry. Maar dan zitten we op de zelfde lijn ;)
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +109
    dinsdag 13 november 2018 om 14:25
    Weer zo'n hype over een speler. Dat kan ik ook: Dumpfries maakt een stormachtige ontwikkeling door, is nu al meer waard dan Virgil van Dijk. Berghuis is nu ook al 145 miljoen waard. Beugelsdijk 44 miljoen. Vlap 73 miljoen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    dinsdag 13 november 2018 om 15:28
    Je hebt gelijk, hij is 2x betrokken bij een goal en ineens schiet iedereen overeind. Het is nou niet zo dat hij elke week excelleert.
    Maar het is wel een leuke speler, die Ajax al in geen 20 jaar meer gehad heeft.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    dinsdag 13 november 2018 om 15:20
    Dan toch maar naar FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1106
    dinsdag 13 november 2018 om 21:17
    Lijkt me niet dat Utrecht zijn transfersom kan betalen met alle respect uiteraard :D .
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:21
    Deze speler gaat in Nederland vermoedelijk alleen maar bij Ajax terecht komen. Ik zie PSV echt geen 8 miljoen + betalen, simpelweg omdat daar geen constructie voor te maken is met FC Groningen. Wat inhoud dat alleen Ajax de transfer zou kunnen ophoesten. Bovendien vermoed ik zelf dat een speler als Doan eerder voor Ajax kiest als voor PSV. Natuurlijk hebben beide clubs een verleden met spelers van Groningen die een succes zijn geworden alleen. Misschien dat het verschil nu is dat Nijland weg is. We gaan het zien. Stiekem ben ik bang dat het een flop wordt bij een grotere club, maar dat zal de tijd uitwijzen
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    dinsdag 13 november 2018 om 15:26
    Het is een aardige kerel, je weet niet of die het redt in de harde sfeer bij Ajax, taal is een probleem, ik vind hem meer geschikt voor het Brabantse, maar kwa spel past ie beter bij Ajax.
    Als het maar niet een 2e Zivcovics wordt... carriere over...
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    dinsdag 13 november 2018 om 19:22
    Ik denk eerder andersom Cookee. Je zou het niet zeggen als je hem ziet maar Doan is opgegroeid in een achterbuurt van Osaka. Daar leer je het klappen van de zweep. Die wordt dus niet warm of koud van Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    woensdag 14 november 2018 om 19:08
    Ja, dat kan ook natuurlijk. Ik dacht oosterling, die zal wel respectvol zijn ingetogen... maar je hebt gelijk. Honda was ook een fenomeen he?
    Is je bekend hoe die jongen hier kwam, vind het best een opmerkelijke stap van club en speler.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    woensdag 14 november 2018 om 11:06
    psv betaald anders makkelijker die 8 miljoen aan nederlandse clubs dan ajax die roepen altijd dat de subtop te hoge prijzen vraagt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    dinsdag 13 november 2018 om 15:23
    Suarez was het ook waard. Ajax haalt straks zo vies veel geld binnen dat ze kunnen kopen wie ze willen... in Nederland.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15560
    woensdag 14 november 2018 om 00:18
    Geen euro meer in die eredivisie.
    Ajax lekker shoppen in Zuid-Amerika, veel meer geharde spelers met een goed temperament. Laat psv zijn laatste centen maar spenderen aan Doan.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    woensdag 14 november 2018 om 11:08
    precies lekker in het buitenland gaan shoppen hebben de clubs in nederland er ook geen last van.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:14
    Waar haalt men toch die wijsheid vandaan dat Ajax zoveel geld op de bank heeft staan?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:08
    nou ja als FC Groningen hem zal verkopen want dat is ook nog de vraag of FC Groningen hem wel wil verkopen en dan nog denk ik als Ajax of PSV Doan wil kopen dan denk ik dat hij echt wel tussen de 8 en 10 miljoen weg gaat en ik denk echt wel dat PSV hem zou kunnen betalen hoor en Ajax die kunnen het zeker betalen al zouden ze Doan voor 15 of zelf voor 20 mln verkopen dan nog zou Ajax hem kunnen betalen maar als PSV he voor dat bedrag kunnen betallen weet ik niet want ik weet niet hoeveel PSV dan heeft qua financieel Maar als AJAX hem binnen wil halen dan weet ik haast zeker dat Marc kenden dat die echt wel dit voor elkaar krijg om Doan tussen de 8 en 10 mln gaat bieden en ik weet dan ook wel haast zeker dat het hem ook nog lukt maar we zullen wel zien hoe het loopt en zijn ten slotte maar geruchten en speculaties zoals altijd het is
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws