Nijland gedecideerd: Dergelijke functies, daar ben ik totaal ongeschikt voor

    Nijland gedecideerd: "Dergelijke functies, daar ben ik totaal ongeschikt voor"

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 11:49di 13-11-2018 om 11:49

    FC Groningen-directeur Hans Nijland gaat na zijn vertrek bij de club géén functie bekleden in de voetbalwereld. Dat benadrukte hij maandag tijdens een persconferentie. Nijland maakte bekend dat hij op 30 juni afzwaait. 

    Een andere functie op het pluche, bijvoorbeeld bij de KNVB, ziet hij absoluut niet zitten. "Ik heb zo onvoorstelbaar veel respect voor Eric Gudde, als directeur van de KNVB, en Jacco Swart, voorzitter van de Eredivisie CV. Dergelijke functies, daar ben ik totaal ongeschikt voor", aldus Nijland, opgetekend door De Telegraaf. 

    "Dan moet je een klein beetje diplomaat zijn en daar ligt mijn kracht niet, dus ik moet mezelf daar geen pijn mee doen. Ik zal niet terugkeren in het voetbalwereldje. Al is het heel misschien ooit mijn ambitie om voorzitter te worden van mijn amateurclub HSC in Hoogezand."

    Met de benoeming van zijn opvolger gaat Nijland zich naar eigen zeggen niet bemoeien. "Je moet nooit over je eigen graf heen regeren, de rvc is bekwaam genoeg."

    Lees ook: Aangekondigd afscheid verrast Derksen: 'Voor zijn salaris was ik blijven zitten'

    Lees meer over:EredivisieFC Groningen

    Plaats een reactie

    peesjeevee +2148
    dinsdag 13 november 2018 om 11:51
    Dan gaat het weer goed met FC Groningen en dan gaat de directeur weg.
    Vind ik leuk
    Zwarte +2
    dinsdag 13 november 2018 om 11:59
    Lekker je geld tellen kerel.
    Vind ik leuk
    imho +1363
    dinsdag 13 november 2018 om 12:03
    Open sollicitatie richting HSC?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5657
    dinsdag 13 november 2018 om 12:08
    Valt mee toch? Hij zegt ooit.. ik denk dat Hans de komende periode eerst tijd met zijn gezin wil doorbrengen en daarmee leuke dingen wil doen. Daar is de afgelopen jaren nauwelijks tijd voor geweest.
    Vind ik leuk
    Tim +4813
    dinsdag 13 november 2018 om 12:08
    HSC zit in Sappemeer, just saying.
    Vind ik leuk
    Farmer +12799
    dinsdag 13 november 2018 om 14:00
    Hoogezand-Sappemeer wordt als 1 plaats aangeduid.... al véle jaren..
    Just saying.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1614
    dinsdag 13 november 2018 om 15:21
    Ja op het treinstation. Voor de rest is het gewoon Sappemeer. Just saying.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    Farmer +12799
    woensdag 14 november 2018 om 13:01
    Ik woon er, grapjas :P

    Is dr iets wat je me wil vertellen over mijn eigen woonplaats misschien?
    Vind ik leuk
    Corse996 +1614
    woensdag 14 november 2018 om 14:17
    Ik ook. Dus ja. ;)
    Vind ik leuk
    Farmer +12799
    woensdag 14 november 2018 om 15:34
    Thv het Bonte Huis, aan de Hoofdstraat staat (nog)een wit naambordje Sappemeer/Hoogezand, dat duidt zeg maar de zgn dorpsgrens aan, maar beide plaatsen zijn in de jaren zo ver in elkaar doorgegroeid, net als dat het ook de Gemeentenaam is geweest, al die jaren.

    Wellicht dat nu met de samenvoeging met Slochteren en Menterwolde, de gemeenteraadslieden weer wat verdeeldheid willen scheppen(gewoon domweg geld opmaken aan stompzinnigheiden, zoals álle plaatsnaamborden in de regio vervangen...). Maar het reguliere volk hier zal toch vooral de naam Hoogezand-Sappemeer blijven gebruiken.
    Of je nu op Foxhol woont, of Sappemeer-Noord, Kropswolde, of Kolham, T is allemaal Hoogezand-Sappemeer toch? Al is het nu Midden Groningen, de 3 deelgemeentes staan nog altijd onder hun oude namen aangeduid.
    En de mensen zelf zullen dat ook nog wel een tijd aanhouden :)
    Vind ik leuk
    Corse996 +1614
    woensdag 14 november 2018 om 16:01
    Nou ja oke, maar neemt nog niet weg dat HSC in Sappemeer zit en niet in Hoogezand zoals in het artikel staat. Dan had er moeten staan: bij mijn club in HSC in Hoogezand-Sappermeer.
    Goeie discussie wel ;)
    Kun je goed een vette bek halen trouwens bij Bonte Huis... maar dat geheel ter zijde. ;)
    Vind ik leuk
    Tim +4813
    woensdag 14 november 2018 om 11:58
    Hey grote vriend en tevens wijsneus, google anders ff het adres van hsc, bij mij staat er dan gewoon sappemeer. Ik woon al m'n hele leven in Kropswolde en heb al heel wat wedstrijdjes op het sportpark van hsc mogen spelen.
    Vind ik leuk
    Farmer +12799
    woensdag 14 november 2018 om 13:02
    Kropswolde? Hoogezand hier :)
    Vind ik leuk
    Corse996 +1614
    woensdag 14 november 2018 om 14:17
    Laat ik zo zeggen, woon 3 km van je af ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 12:44
    Groot gelijk Hans. Gewoon als supporter op de tribune en verder geen gedoe.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2760
    dinsdag 13 november 2018 om 12:48
    Beter dat hij weggaat
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1119
    dinsdag 13 november 2018 om 13:22
    Jammer dat zo iemand vertrekt. Komen vaak nietszeggende accountants voor terug...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:31
    Beter voor iedereen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:33
    Dat weten wij al 23 jaar Hans. Open sollicitaie dit voor de pers. Trieste vent.
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    dinsdag 13 november 2018 om 14:20
    Denk er nog eens over na Hans, net nu er weer licht gloort ga je weg.

    Mag ik jullie vanuit Leeuwarden even bedanken voor de winst op H'veen.
    Het is jullie gegund en vooral de manier waarop moet hoop geven.
    Groningen en Cambuur zijn echte clubs, die wil elke liefhebber in de ED zien, dus mooi dat jullie weer opklauteren.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    dinsdag 13 november 2018 om 15:28
    Denk niet dat Nijland nog ergens welkom is.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    dinsdag 13 november 2018 om 21:06
    Klopt helemaal man en dat in tegenstelling tot kopstootje. Iemand die altijd op zoek is naar een opstootje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws