PSV-fan krijgt cel- en taakstraf voor afsteken rookpotten tijdens PSV - Ajax

PSV-fan krijgt cel- en taakstraf voor afsteken rookpotten tijdens PSV - Ajax

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 14:15di 13-11-2018 om 14:15

Een PSV-supporter die vorig jaar april rookpotten afstak tijdens PSV - Ajax heeft een celstraf opgelegd gekregen van 150 dagen, waarvan 93 dagen voorwaardelijk. Verder krijgt de dertigjarige man uit Nuenen een taakstraf van 120 uur.

Daarmee is Tom H. de zwaarst gestrafte van zes PSV-supporters die tijdens de topper van vorig jaar rookpotten afstaken, zo meldt Eindhovens Dagblad. Omdat de man al 57 dagen in voorarrest heeft gezeten, hoeft hij niet meer de cel in. 

Jordy van den B. (23), eveneens uit Nuenen, kreeg een voorwaardelijke celstraf van twee maanden en een taakstraf van 120 uur. Vier andere verdachten kregen enkel werkstraffen van 120 uur, terwijl een zevende verdachte werd vrijgesproken.

Tijdens PSV - Ajax op 23 april 2017 werden kort na rust in totaal negen rookpotten aangestoken. De supporters uit Nuenen waren betrokken bij de voorbereiding van de actie. De officier van justitie had tegen de supporters uit Nuenen twaalf en acht maanden cel geëist, waarvan de helft voorwaardelijk. 

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Niels92 +33434
dinsdag 13 november 2018 om 14:17
Veel te licht gestraft, ze hadden nog beter een hele hoge boete moeten krijgen i.p.v. zo'n taakstrafje.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 14:26
Indd hier straf je ze niet echt mee, geef ze een flinke boete en ze krijgen het er veel moeilijker meer maarja, als je iemand dronken dood rijdt krijg je ook ongeveer dit.. dit is Nederland
Vind ik leuk
The Iceman +14606
dinsdag 13 november 2018 om 14:29
Hij heeft toch al zo’n 2 maanden vastgezeten?
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 14:30
Zo erg is dat toch niet in Nederland voor zo'n korte tijd.. met een flinke geldboete pak je ze harder lijkt me..
Vind ik leuk
The Iceman +14606
dinsdag 13 november 2018 om 14:32
2 maanden niet kunnen werken kost ook geld toch? Zo’n man de bijstand in helpen lijkt me ook niet de bedoeling. Heeft niemand wat aan.
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
dinsdag 13 november 2018 om 14:48
Ik weet natuurlijk niet wat voor job die jongen heeft, maar er zijn verschillende branches waar hij nooit meer aan de bak zou komen zonder VOG.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 17:45
Hij krijgt gewoon VOG. Word werk gerelateerd bekeken. Alleen voor diefstal ben je kansloos. Ook ik heb mijn VOG ondanks de straf van teelt en voetbal delicten.
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
dinsdag 13 november 2018 om 20:29
Daar oordeelt Justis over. Zijn de strafbare feiten relevant voor het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd en vallen ze binnen de terugkijk termijn, dan kan die gast z'n VOG wel op z'n buik schrijven..
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 21:11
Klopt maar ook dat kun je aanvechten. Heb ik wel succesvol gedaan. Met hulp van mijn teamleider en reclassering.
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
dinsdag 13 november 2018 om 21:30
Vaak is dan de vacature al gevlogen. Maar bij de volgende heb je dan wellicht sollicitatie heb je wellicht meer kans.

Onderschat zijn vergrijp trouwens niet. Het is geen belletjetrekken. Ik vrees dat hij niet meer de beveiliging in kan. Ook bij de brandweer kan hij het schudden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 23:33
Dat is zo inderdaad. Beveiliger is 8 jaar vrij van delicten. En ik onderschat het niet. Ik ken deze jongen persoonlijk. Maar ken ook veel mensen die slachtoffer waren. En die hebben echt paniek gehad. En mijn mening is dat je altijd nieuwe kansen moet krijgen. Hierboven gaf ik feiten aan en niet mijn mening. Mij hadden ze veel zwaarder moeten straffen dan had ik op voor hand al niet in de teelt gezeten. Dus straffen zijn zowiezo om te lachen.
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
woensdag 14 november 2018 om 08:51
Realistisch weergegeven, goos. Jij hebt de ballen dat toe te geven. Ik geloof ook in 2e kansen. Toch kan ik ook leven met de Amerikaanse "three times and you're out"-regel.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 09:38
Dank je. Ik ben bijna 35 jaar dus het kinderachtig gebeuren is voorbij. Mensen die gewoon top en normaal reageren zoals jij doet hou ik van. Respect voor elkaar en door schade en schande word men wijs.
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
woensdag 14 november 2018 om 12:35
We drinken niet allemaal een kopje thee met de pink omhoog. Een verkeerde beslissing is zo snel gemaakt.

Jij deugt Wesley!
Vind ik leuk
Maauwert +865
dinsdag 13 november 2018 om 14:54
Nee dat is niet erg, 2 maanden zitten. Geloof mij maar, als je na al één nachtje nog steeds geen klink op je deur ziet, kom je er wel achter wat dat inhoudt.
Blijft het natuurlijk een stomme actie, had het dan met rode rookbommen gedaan, dan kon je niet denken dat het brand was en nou wel.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 15:01
Jij bent ook een echte mauwert ;p
Vind ik leuk
Maauwert +865
dinsdag 13 november 2018 om 15:13
En nog met dubbel A ook nog :)
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
dinsdag 13 november 2018 om 15:03
Ligt er natuurlijk aan wat voor gozer het is. Een (draaideur)crimineel vindt 57 dagen best te doen, maar een gevalletje stoerdoenerij moet sterk in z'n schoentjes staan als hij 2 maanden achter gaas moet.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 14:31
Echt he! Maar ow wee als je zwarte piet in ere wilt houden. Dan krijg je een zware straf. Op dat vlak is dit echt een kut land.
Vind ik leuk
abfab5300 +410
dinsdag 13 november 2018 om 14:44
Die krijg je alleen als je zonder vergunning een snelweg gaat blokkeren midden op de dag. Wat een achterlijke reactie dit zeg, laat mij eens het artikel in het wetboek van strafrecht zien waar 'een traditie beschermen' in beschreven staat?
Vind ik leuk
Jeroen Water +3877
dinsdag 13 november 2018 om 15:50
Je wilt toch niet zeggen dat het doel van deze mensen evenveel begrip bij jou opwekken?
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:05
Het gaat toch gvd niet om het doel. Ze zijn voor de rechter gesleept om het middel. En daar voor gestraft.

Wetboek - overtreding - rechter - straf. Waarom iemand iets doet is dan volledig irrelevant. Dus die discussie hoef je ook niet te voeren.
Vind ik leuk
The Iceman +14606
dinsdag 13 november 2018 om 16:06
Niet dat er in dit geval direct sprake van was, maar noodweer kan wel degelijk een reden zijn om niet te bestraffen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:10
In noodweer is dan ook weer voorzien in wet- en regelgeving en jurisprudentie.
Vind ik leuk
The Iceman +14606
dinsdag 13 november 2018 om 16:13
Absoluut, maar het geeft wel aan dat het doel van een delict/waarom iemand een delict pleegt wel degelijk relevant kan zijn voor de strafmaat. Maar je bedoelde het waarschijnlijk niet zo absoluut als in je bericht van 16:05.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:22
Ik bedoelde het wel absoluut, in deze specifieke zaak. :-)
Vind ik leuk
Werner1913 +10262
dinsdag 13 november 2018 om 16:36
Inderdaad WHL. Mensen lijken te vergeten dat 'het doel heiligt de middelen' niet van toepassing is in een rechtstaat. Of je nou zwarte piet wilt beschermen (...??) of een actie in een stadion wilt doen, je bent gelukkig toch gebonden aan bepaalde regels en wetten. Overtreed je die, kan je daarop worden aangesproken. Dat 'men' vindt dat straffen scheef zijn of niet in verhouding staan tot het gepleegde, is een verhaal op zich. Maar uiteindelijk straffen de meeste rechters conform de strafmaat die in de wet gegeven is. Of we het daar dan mee eens zijn is weer wat anders. Daar kan je je elke vier jaar over uitspreken in het stemhokje.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:17
Laat me raden, je bent anti-zwarte piet? Zo ja, u hoeft hier niet te zijn, niemand dwingt u. Als onze gewoontes en tradities u niet bevallen, koop een enkeltje en tot nooit weer ziens!
Vind ik leuk
The Iceman +14606
dinsdag 13 november 2018 om 16:18
Je kan ook voor het behoud van tradities zijn en alsnog vinden dat overtredingen bestraft moeten worden.
Vind ik leuk
Werner1913 +10262
dinsdag 13 november 2018 om 16:39
Eens Iceman. Alles is meteen zo zwart-wit ;-)
Vind ik leuk
Werner1913 +10262
dinsdag 13 november 2018 om 16:38
In de Middeleeuwen hadden we de traditie om vrouwen met stenen verzwaard de plomp in te mikken om te checken of ze heks waren.... Uiteindelijk zijn we daar ook op teruggekomen. Wat overigens niet wil zeggen dat ik anti-zwarte piet ben... Maar het pure feit dat iets een traditie is, wil nog niet zeggen dat we het niet kunnen veranderen. Anyway, we zitten op een voetbalsite dacht ik.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 17:17
Een kinderfeest of vrouwen stenigen....
Do I have to say more?
Vind ik leuk
Werner1913 +10262
dinsdag 13 november 2018 om 18:08
Jij begint over tradities. Ik noem slechts een inmiddels afgeschafte traditie.
Vind ik leuk
Farmer +13319
dinsdag 13 november 2018 om 16:29
Strafmaat van niks hier...
Recent was er dus idd een (dronken?)pool die 2 oudere mensen van in de 60, samen met hun 2jarige kleindochter doodgereden heeft, die kreeg ook 120 uur taakstraf....

De moordenaar van Tessa Klaver, Marco D. heeft 5 van de opgelegde 8 jaar gezeten en voetbalde al weer bij de vv Aengwirden, afgelopen zomer....

En dan die máfkees die afgelopen zomer 'met verlof was', en 2 16jarige meisjes verkrachtte en vermoorde onder de noemer 'het was een droom die voor hem uitkwam'... Levenslang? Naah gewoon 'verderbehandelen in het Pieter Baan Centrum'... en die krijgt met een paar jaartjes gewoon weer verlof natuurlijk...

Volkert van der G.? Moordenaar van Pim Fortuyn? Ook PBC... Politieke moord, in sommige landen krijg je de doodstraf, hier zetten ze een geitenwollensok bij je in je leefruimte voor een begripvol gesprek....

Die A7-demonstranten: taakstraffen tot 240 uur omdat ze opkwamen voor hun eigen cultuur(Zwarte-Piet demonstratie?).


En dan komen ze hier mee aan....

Nee, op het moment dat een rechts-systeem louter nog met commerciële overtuiging beredeneerd, is het duidelijk dat het hele systeem op de schop moet, en opnieuw moet worden bepaald.
Welteverstaan door een nieuw in te roepen orgaan: de huidige kliek is al doorweekt met deze corrupte regelgeving....
Vind ik leuk
Vak-DD +11982
dinsdag 13 november 2018 om 18:18
Voetbalsupporters worden altijd sneller en zwaarder gestraft dan de gemiddelde crimineel. Ja aanpakken dat tuig, maar als de psv supporters aankondigen dat zooitje anti-zwarte pieten volk uit amsterdam aan te pakken dan staan ze wel te juichen voor diezelfde supporters.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21090
dinsdag 13 november 2018 om 14:37
Ze moeten gevierendeeld worden die raddraaiers! Hoe durven ze een vuurwerkje af te steken!
Vind ik leuk
Niels92 +33434
dinsdag 13 november 2018 om 14:43
Nee dat hoeft ook weer niet! Er zijn mensen in de problemen gekomen die geholpen moesten worden met ademhalingsproblemen, waaronder kinderen, wil jouw wel eens horen hoe jij je zou voelen als vader wanneer je met je kind naar het stadion gaat en je zoiets overkomt.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21090
dinsdag 13 november 2018 om 14:46
Het is natuurlijk vervelend als er iemand ademhalingsproblemen krijgt, maar dat kan je ook krijgen als je op oud en nieuw buiten loopt.
Om nou te doen alsof hier een zware misdaad is gepleegd slaat nergens op, het was gewoon een rookbommetje.
Vind ik leuk
Niels92 +33434
dinsdag 13 november 2018 om 14:48
Het was geen een rookbommetje, het waren zware rookbommen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:08
Alleen: met oud op nieuw heb je de keuze om naar buiten te gaan en die rook in te happen.
Hier werden mensen geconfronteerd met een situatie die ze niet (meer) konden ontlopen.

En het was niet "gewoon een rookbommetje". Het had net zo makkelijk tot paniek kunnen leiden. Met alle gevolgen van dien.
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
woensdag 14 november 2018 om 08:59
Het gaat niet om dat rook bommetje, het gaat om het plaats delict. Ik denk ook dat de straf hoger is als je een kalasjnikov leegschiet in een druk winkelcentrum dan 's-nachts op een verlaten strand. Uiteraard met de kanttekening dat er in beide gevallen geen slachtoffers waren.

Bij zo'n enorme rookontwikkeling zijn er mensen die een veilige vluchtweg zoeken. Dat is levensgevaarlijk met stoeltjes waar je overheen kan vallen.
Vind ik leuk
Vak-DD +11982
dinsdag 13 november 2018 om 18:20
Mijn zoontje vond acties met vuurwerk altijd leuk. Maar tegenwoordig zit er van dat bioscoop publiek en EO gezinnetjes die niks gewend zijn. Het is verdomme een voetbalwedstrijd geen dagje naar Madurodam.
Vind ik leuk
Farmer +13319
woensdag 14 november 2018 om 13:35
Zoiets heb ik ook.. Ja t was wel een héftige pot met zwarte rook idd, maar om dit nu af te schilderen alsof er een ISIS-terrorist is bezig geweest ofzo... Nee, slaat helemaal nergens op.

En dan vooral de burgerlijk-brave KNVB die alle vormen van voetbalfanatisme uitbant.
Stadionfakkels mogen al niet meer, definieer die naam eens: STA-DI-ON-fakkel... Fakkel voor in een STADION????
Ja máár er zijn tegenwoordig hyper-sensitieve speciale sneeuwvlokjes, en die worden daar naar van, dus gaan we alles aanpassen voor de zielepoterij van de randgroepering-minderheid.
Uit-fans worden ook al járen gedemoniseerd en ontmoedigd(Willem-II-fans laatst, op het station bv?, om over de procedures in t algemeen ook maar te zwijgen, tig keer gefouilleerd bv, barse/bulderende stewards vaak.. Nee, er zijn maar weinig clubs bv waar je als uitfan, nog een beetje welkom wordt ontvangen).

En idd: Het is een voetbalwedstrijd! Geen toneel-oefening van groep 5....

Laat men anders eens kijken wat voor helse praktijken de aanhang van bv Gate 13 in Griekenland er op nahoud: voetbal/basketbal/volleybal....fk it, al zou men daar een knikkerwedstrijd organiseren: Gate 13 staat daar met 10 tot 20.000 man, de HELE wedstrijd, te stampen, te bulken en te schudden op de aangelegde grondvesten.
En dat kabaal gaat de hé-le wedstrijd door...
Fenerbache: Bekend als 1 van dé luidruchtigste aanhangen ter wereld! Beroemd, berucht, en worden er zelfs voor geprezen!

Dát zijn toch de atmosferen die je wil zien rond een wedstirjd? Een kolkende massa? Een grote 'rampestampende menigte' die het team fánatiek zit aan te moedigen?

Dát zijn toch de beelden op TV waarvan je kijkt, 'Goh, daar zou ik wel es tussen willen staan om dát mee te maken!"
Vind ik leuk
Vak-DD +11982
woensdag 14 november 2018 om 17:20
Dat zeker, ook bij Aris uit Griekenland kunnen ze er wat van. En zeker bij Dynamo Dresden kunnen ze er wat van, en daar doet ook iedereen mee.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
dinsdag 13 november 2018 om 14:44
Voor een rookpotje ?!
Vind ik leuk
Farmer +13319
woensdag 14 november 2018 om 13:37
Nog even en je moet als wat fanatiekere supporter, een klapvergunning aanvragen. Heb je die bv niet, dan krijg je een SV wegens opruiing! :P
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
dinsdag 13 november 2018 om 15:22
Ik denk dat de schrik er nu goed in zit en in de lik word het voor straf 150 dagen Ajax-TV kijken.
Vind ik leuk
dhrwobo +40117
dinsdag 13 november 2018 om 15:51
Oeh... dan laat ik voortaan m'n rookbommen, handgranaten en kernbommen wel thuis ;-)
Vind ik leuk
035 +7185
dinsdag 13 november 2018 om 16:37
Ik heb altijd mn kruisraket bij mij. 😀😁
Vind ik leuk
Vak-DD +11982
dinsdag 13 november 2018 om 18:22
150 dagen ajax-TV kijken, dan kreeg volkert van der g. nog niet eens :)
Vind ik leuk
dhrwobo +40117
dinsdag 13 november 2018 om 15:51
Tja. Ik zag op facebook een artikel voorbij komen waarin een pool die 2 senioren en een kleinkind doodreed slechts 120 uur taakstraf kreeg, terwijl die chick van die snelwegblokkade in Friesland het dubbele krijgt. In Nederland klopt het hele strafsysteem van geen kanten.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
dinsdag 13 november 2018 om 16:24
Die Pool is later in hoger beroep wel veroordeeld wegens gevaarlijk en roekeloos rijgedrag. Wat die snelwegblokkade, ik ben het helemaal met de rechter eens. Wij kennen hier in NL het recht om te demonstreren en als een stelletje populistische stelletje idioten dat wil ontnemen door een snelweg te gaan blokkeren moet je niet achteraf gaan janken voor de gevolgen.
Vind ik leuk
dhrwobo +40117
dinsdag 13 november 2018 om 16:27
Ik zeg ook niets over de straf die zij hebben gekregen, dat laat ik ff in het midden. Maar we leven wel in een land waarin er scheef gestraft wordt, daarom haalde ik het als voorbeeld aan
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
dinsdag 13 november 2018 om 16:40
Wist je dat de gemiddelde straf die er in NL uitgesproken wordt hoger is dan ergens anders in Europa?
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
dinsdag 13 november 2018 om 16:47
Nee en dat klopt ook niet. Je bedoelt dan west en noord europa. Maar zelf dat bleek later niet te kloppen.

Het onderzoek die dat beweerde beweerde hield geen rekening met de automatische 1/3 strafvermindering in NL.

Het onderzoek keek alleen naar de opgelegde gevangenis en niet naar daadwerkelijke uitgevoerde gevangenisstraf.
En in Nl vervalt automatisch 1/3 (!) van de gevangenisstraf.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
dinsdag 13 november 2018 om 17:04
Ook in het buitenland zit je de hele straftijd niet uit om een voorbeeld te noemen, Michelle Martin (echtgenoot Marc Dutroux) die voorwaardelijk vrijgelaten is. Levenslang is in de meeste landen maar een maximum van 21 jaar. Haar ex Marc staat ook op het punt om vrijgelaten te worden en in alle omliggende landen is het niet anders. Oh ja, het voorwaardelijke vrijlating na 1/3 van je straf is niet meer automatisch.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
dinsdag 13 november 2018 om 17:07
Wel ten tijde van het onderzoek.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
dinsdag 13 november 2018 om 16:45
https://www.telegraaf.nl/nieuws/495285/werkstraf-voor-doodrijden-van-tiener.

Ook genoeg voorbeelden van mensen die wel een taakstraf kregen voor iemand doodrijden. Dus iemand doodrijden word in NL vaak net zo hard gestrafd als Friezen die de snelweg blokeerde.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
dinsdag 13 november 2018 om 16:54
Ken jij de achtergronden van het hele verhaal of ben je aanwezig geweest in de rechtbank, ik niet en moet het doen van wat er in de krant staat. De 1 maakt er een sensatieverhaal van en de ander is wat genuanceerder. 9 van de 10 keer zijn het alleen maar verliezers in het spel. Zodra je op de weg zit kan je fouten maken en ik ben tot 2x aan toe het ziekenhuis in gereden door fouten zonder dat er opzet in het spel was.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
dinsdag 13 november 2018 om 16:59
Lees het artikel.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
dinsdag 13 november 2018 om 17:10
Gaan we de Telegraaf als serieuze bron beschouwen. De enigste krant in NL met een aparte bijlage voor al hun rectificaties.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6721
dinsdag 13 november 2018 om 17:21
De uitspraak van de rechter zal toch wel kloppen ?
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 17:46
't gaat erom dat je niet kan gaan demonstreren bij een kinderfeest. Er lopen kinderen van hooguit 5,6 jaar bij. En dan ontstaan er vechtpartijen waar die kinderen bij staan. Zou je er willen staan met je kind? Ik vindt daarom de straf gewoon veelste hoog, maar voor mijn zijn t helden!
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
dinsdag 13 november 2018 om 17:58
Dat recht is is grondwettelijk vastgelegd. Nu hou ik er over op dit is een voetbalsite.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 17:59]
Vind ik leuk
Farmer +13319
woensdag 14 november 2018 om 13:43
Dan moet je toch iets verder beredenen dan je neus lang is in dit verhaal makker :)

Die blokkade ging er voor dat mensen het belachelijk vonden dat er een Anti-Zwarte-Piet demonstratie gehouden moest worden in fkn DOKKUM!!

Leuk klein friesch plaatsje, weinig politieke invloed of binding daar, meer een gezellig stukje stil friesch achterland in 'the middle of fucking nowwhere!"....

En ik weet niet of je het gezien hebt hoor, maar het zag er echt super-sneu, triest, bijna 'ingestudeerd' uit, alsof een legertje B en C-acteurs daar eventjes een repetitie hadden.. "Weg met Zwarte Piet - No More Blackface".. roepend door de straatjes van het toch kleine (12.5k inw) Dokkum?

Waar slaat dat op? Als die zgn demonstranten iets pógen te bereiken, demonstreer dan op de Dam, of voor het Binnenhof maar 'Dat mag niet, dat vinden de hoge heertjes vervelend, dus" sturen ze die mafkezen naar Friesland, naar een niemendal van een plaatsje, om daar het volk wat te irriteren.

En hier in het Noorden(en laat ik als Groninger, nu ook eens, voor de verandering, voor de Friezen spreken:) zitten we dus niet te wachten op dát soort BULLSHIT!
De Politiek heeft sowieso nimmer interesse gehad in het Noorden, behalve dan die NAM-installaties hier door de regio. De problematiek die er nu uit voortkomt houdt het volk hier ook flink bezig, en ipv een oplossing te vinden, krijgen wíj juist die Pietenzooi op ons dak?

Wat moeten we met die onzin? Laat "Politiek-Correct-Den Haag" hun troep lekker bij zich houden. Of 'op de man gespeeld dan": Die Sylvana Simons woont niet in Dokkum bv...
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:44]
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:27
Bronvermelding graag.
Of gaat het over deze Pool die 2 senioren en een kleinkind doodreed en 15 maanden cel kreeg?
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20170512_00040399/poolse-doodrijder-meijel-mag-vervroegd-de-cel-uit

En dan heb ik het niet over die vervroegde vrijlating, maar de opgelegde straf: 15 maanden gevangenis is niet hetzelfde als 120 uur taakstraf.
Vind ik leuk
stratumseind +191471
dinsdag 13 november 2018 om 16:03
hoeveel kreeg die karate kid van jullie ook al weer?
Vind ik leuk
035 +7185
dinsdag 13 november 2018 om 16:39
Louis van Gaal? 😂😂
Vind ik leuk
stratumseind +191471
dinsdag 13 november 2018 om 16:41
hahaha nee ik bedoel eigenlijk die mister myagi die die keeper van az doormidden wilde schoppen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 19:41]
Vind ik leuk
Farmer +13319
woensdag 14 november 2018 om 13:45
/proost in GSH: "To the real Mister Miyagi!!!!!"
Vind ik leuk
stratumseind +191471
woensdag 14 november 2018 om 16:04
Een kenner.
Vind ik leuk
Niels92 +33434
dinsdag 13 november 2018 om 17:54
Ik heb geen idee, en ik snap ook niet wat dat met deze zaak te maken heeft? Of vergelijk jij altijd alles met het verleden, o nee je vergelijkt het omdat het over een Ajax supporter gaat, dat was ik bijna vergeten :)
Vind ik leuk
stratumseind +191471
dinsdag 13 november 2018 om 18:16
ik wil alleen maar aangeven dat strafmaten in nederland een lachertje zijn
Vind ik leuk
Mcbc +161
dinsdag 13 november 2018 om 22:37
en terecht je verdient zoizo een verbod op voetbal als voor karakterlose club
Vind ik leuk
Emnu +6558
dinsdag 13 november 2018 om 14:18
Ik ga ervan uit dat PSV deze mensen n levenslang stadionverbod oplegt?
Vind ik leuk
Korm +39365
dinsdag 13 november 2018 om 14:19
is al gebeurd
Vind ik leuk
baboushka +1433
dinsdag 13 november 2018 om 14:20
Bel Toon maar ff, kan hij het jou wellicht haarfijn uitleggen als je echt interesse hebt.
Vind ik leuk
Emnu +6558
dinsdag 13 november 2018 om 14:25
Jou boeit t niet?
Vind ik leuk
baboushka +1433
dinsdag 13 november 2018 om 14:30
Mij wel. Ik zat ook in het stadion met mijn zoontje. Van binnen in paniek ff omdat ik in eerste instantie dacht dat het brand zou zijn en er zo echt paniek zou uitbreken. Zo hard mogelijk aanpakken die mafkezen..
Vind ik leuk
Korm +39365
dinsdag 13 november 2018 om 14:19
Terecht, gaat nergens over en hij mag blij zijn dat de schade niet groter is geworden
Vind ik leuk
Uitvak030 +377
dinsdag 13 november 2018 om 14:21
Justitie is af en toe te vergelijken met de VAR. Soms straffen ze zwaar.... dan weer licht.... dan weer niet. Willekeur....
Vind ik leuk
The Iceman +14606
dinsdag 13 november 2018 om 14:31
Alleen kent het grote publiek bij rechtszaken vaak niet alle relevante feiten en omstandigheden.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
dinsdag 13 november 2018 om 14:36
Justitie straft echt niet willekeurig hoor. Ik denk dat jij het gewoon niet zo goed begrijpt.
Vind ik leuk
WTSGD +1547
dinsdag 13 november 2018 om 14:30
Een rookbom. Waar hebben we het over zeg...
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5164
dinsdag 13 november 2018 om 14:32
57 dagen voorarrest....en die Frank Masmeijer kon maandenlang vrij rondlopen?
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 14:51
Wie weet mag ie samen taakstraf doen met Max Verstappe.. de bofkont
Vind ik leuk
Drobtine +2528
dinsdag 13 november 2018 om 14:54
Niet goed te praten en straf moeten ze hebben maar de verhoudingen in de straffen zijn wel heel erg zoek in Nederland. Je krijgt 240 uur taakstraf voor het dronken iemand doodrijden. Of 240 uur omdat je met een groep parkeert op een snelweg om zwarte peit jankerds tegen te houden. Kan me alleen maar voorstellen dat die gast nog voorwaardelijke straffen heeft staan. Dit heeft m.i. weinig mensen in gevaar gebracht was alleen irritant
Vind ik leuk
krul +262
dinsdag 13 november 2018 om 15:06
Ja niet blerren gewoon brommen even goede vrienden dit hoort niet in de stadions walgelijk !! ben blij dat die psv fan die knufflde stadion verbod heeft gekregen gewoon op je stoel blijfen zitten pisvlek en dan scheinhijlig in de media overkomen typich weer zon hollander vies en smerig maar wel eerst iets flikken !
Vind ik leuk
Druiloor44 +391
woensdag 14 november 2018 om 12:21
Racist
Vind ik leuk
krul +262
woensdag 14 november 2018 om 13:53
ja zeg dat wel zion
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:09
Zion waar slaat dat nou weer op? Zeker weer zo een antisemiet?
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 22:10]
Vind ik leuk
Vak-DD +11982
dinsdag 13 november 2018 om 18:26
Als je bij ons een sigaret opsteekt in het stadion dan krijg je al een stadionverbod, men slaat totaal door met het straffen van voetbalsupporters.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 20:17
Pffffg kijk ze daar nou staan op die foto. Kijk mama ik ben stoer ik stond waar die zwarte rook was echt kei gaaaf ma!!
Stelletje droeftoeters daar!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 20:17]
Vind ik leuk
Realist1892 +1175
woensdag 14 november 2018 om 00:37
Als ze mekaar verrot slaan krijgen ze een Stadion verbod.
En voor een Rookbom celstraf opleggen.
Waar gaat dat heen.
Die Rechter plus officier moeten wel voor Ajax zijn.
Ze hebben nog steeds last dat dit de definitieve beslissing was in de ED voor de Titel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws