Kompany groot voorstander BeNe-League: 'Snap niet waarom ze niet samengaan'

    Kompany groot voorstander BeNe-League: 'Snap niet waarom ze niet samengaan'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 14:48di 13-11-2018 om 14:48

    Vincent Kompany is een groot voorstander van een BeNe-League, waarin de sterkste teams van beide landen in één competitie tegen elkaar uitkomen. Hij denkt dat dit een manier is om de Nederlandse en Belgische ploegen weer een rol van betekenis te laten spelen in Europese competities.

    De Rode Duivel is duidelijk een fan van het idee. "Ik snap niet waarom landen als België en Nederland niet samengaan en een grotere competitie maken om opnieuw Europese topploegen te creëren", zegt hij bij Sporza. Volgens Kompany komen de Nederlandse en Belgische ploegen door het matige niveau in de competities niet mee met de Europese top. 

    Andere competities
    Volgens hem moet dat niet alleen in de Benelux gebeuren. "Ook in Scandinavische landen, Oostenrijk, Zwitserland, snap ik niet waarom ze achterblijven met kleine competities, die nooit of te nimmer de macht van de grote competities zullen inhalen."

    Poll

    Is een BeNe-competitie een goed idee?

    (1930 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 14:51
    Zou wel mooi zijn PSV en FC Utrecht in de BeNe-League.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:53
    Haha rare gozer ben jij zeg om voor die 2 clubs te zijn, 2 totaal verschillende clubs.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:55
    Als je van beide landen de 8 of 9 beste clubs pakt.. Krijg je toch een best aardige competitie lijkt me zo..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:07
    Precies, linkerrijtje van België en Nederland samenvoegen.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    dinsdag 13 november 2018 om 15:14
    Met een gedeelde hoogste divisie en de 1e divisie gewoon voor elk land apart houden.

    Dan kan je aan het einde van het seizoen leuke potjes krijgen voor promotie/degradatie.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +676
    dinsdag 13 november 2018 om 23:38
    Dat betekent op basis van vorig seizoen dat we Heracles, Groningen en Willem II inruilen voor Charleroi, Zulte Waregem en Kortrijk... Is dat een vooruitgang?
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    dinsdag 13 november 2018 om 17:40
    Laten we eerlijk zijn, op Ajax PSV en ook nog wel Feyenoord na stelt de Eredivisie geen kut voor. 8 tot 9 ploegen dan heb je alsnog ploegen als ADO VVV of Willem ll erbij bijvoorbeeld, dat moet je echt niet willen. Op Club Brugge en Anderlecht stelt de Belgische competitie ook geen kut voor dus de ploegen onder onder Brugge en Anderlecht kunnen er ook helemaal niks van.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    Emmenaar +676
    dinsdag 13 november 2018 om 23:23
    Is dat zo? Iedereen noemt de affiches Ajax - Anderlecht en Club Brugge - PSV. Dat klinkt leuk, maar op basis van de eindstanden van vorig seizoen betekent het ook ADO Den Haag - Zulte Waregem en KV Kortrijk - PEC Zwolle. Daar wordt het echt niet beter/aantrekkelijker van!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 14:55
    Ik ben voor Utrecht maar vind PSV de stabielste club op dit moment.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:06
    En de rest van de clubs maar uit belgie halen dan?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 15:07
    Lijkt me wel het verstandigst.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    dinsdag 13 november 2018 om 15:36
    Psv is de meest gelukkige club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:16
    Dat heb je met al die prijzen 😁
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:11
    Waarom is dat gek? Ik ben vanaf 1946 Ajaxied en daar is in de jaren 70-80 Juventus bij gekomen. Ik woonde in Amsterdam en nu in Italia
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:49
    Ja je moet iets als je een trol bent haha. Utrecht neemt niemand serieus en dan krijg je amper reacties. Dan maar net doen of je ook voor PSV bent zodat je toch nog bepaalde aandacht krijgt. Is hetzelfde met die andere droeftoeters van Utrecht. Alleen maar provoceren, maar ja je moet iets doen als niemand maar iets om je echte clubje geeft!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 15:54
    Aldus een zwaar gefrustreerd ventje.
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 15:56
    Beter als die identiteitscrises die jou beheerst!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 15:58
    Ons Nieuwegeins boertje is ook wakker.
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 16:04
    Yep, ik zie dat jij je rubberkamer ook weer even hebt mogen verlaten. Wel jammer dat ze je niet kunnen laten luchten met je dwangbuis nog aan.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 16:11
    Kijk iets minder Star Wars films.

    Je verliest de realiteit uit het oog.
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 16:17
    Met totaal irrelevante onzin komen aanzetten en het hebben over de realiteit.. Dat je rubberkamertje maar weer snel op slot gedaan mag worden.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 16:18
    Je voegt inhoudelijk , zoals altijd, weer eens niks toe.
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 16:20
    Je begint wat te kwijlen.. Vraag je begeleider anders even om een doekje.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 16:22
    Als je verder niks hebt toe te voegen of serieus over voetbal te praten kun je beter uitloggen.
    Vind ik leuk
    JSV +1211
    dinsdag 13 november 2018 om 16:27
    Volg je eigen advies op, doen, zeker doen! Heeft de rest van jou ten minste geen last meer.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 16:31
    Je hebt dus inhoudelijk niks toe te voegen merk ik.
    Serieus over voetbal praten lukt ook niet dus rest er voor jou maar 1 conclusie.

    En die mag je zelf trekken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:59
    De waarheid is hard!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 14:55
    Edit : laat maar, die heeft te veel kopstootjes gehad...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3945
    dinsdag 13 november 2018 om 15:46
    Wat ben jij een kansloos figuur zeg
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:01
    Utrecht komt dan in de tweede beneliga. Ook mooi
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:31
    Zou idd mooi zijn ,

    Deze teams zullen al heel mooi zijn. er zijn vast nog meer geschikt maar dit zou het al veel sterker maken

    Ajax, anderlecht , Az, Antwerp, clubbrugge , heerenveen, stvv , fc utrecht, psv, vitesse, feyenoord, genk , standardluik,
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1811
    dinsdag 13 november 2018 om 14:51
    leuk idee man maar ik denk dan dat psv en ajax er als nog een beetje bovenuit steken maar meer tegenstand is altijd fijn en leer je veel van.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:52
    Zou beginnen met het te proberen in het beker toernooi.. wie weet is het een succes en kan je het dan doorvoeren naar de competitie..
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    dinsdag 13 november 2018 om 15:38
    Een extra bekercompetitie om het uit te proberen lijkt me prima. Wel 'n flinke prijs aanhangen anders schiet het niet op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:39
    Extra?? Dat wordt lastig in het schema denk ik als er ook nog Europees gevoetbald moet worden..
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    dinsdag 13 november 2018 om 15:41
    Klopt maar je moet iets. En er zal altijd wel 'n plekje te vinden zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:46
    Kan toch gewoon in plaats van de KNVB beker doen en dan laat je de amateurs club er maar een keertje uit speel je gewoon met de 2 hoogste afdelingen uit beide landen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:50
    Daar ben ik ook voorstander van. Dit moet niet zo heel moeilijk te zijn om te realiseren.
    Vind ik leuk
    thierryer +1780
    dinsdag 13 november 2018 om 14:56
    Komt wel meer weerstand met Anderlecht, Standard, Geñk en Brugge!
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1811
    dinsdag 13 november 2018 om 15:07
    dat zeg ik toch ook "maar er komt wel meer tegentand"
    Vind ik leuk
    thierryer +1780
    dinsdag 13 november 2018 om 15:09
    Ja was eigenlijk niet bedoeld als reactie op jou. Maar ben het met je eens!
    Vind ik leuk
    Mistered +389
    dinsdag 13 november 2018 om 15:05
    Daarom staat Nederland ook dik boven België op de uefa lijst.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:45
    Dat is ook wat je wil toch, dan hebben spelers wel langer het idee om te blijven of eerder terug te komen. Het maakt het aantrekkelijker, en ze houden een prikkel
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:51
    In Belgie kunnen ze niet eens fatsoenlijk omgaan met de Vlaamse en Waalse delen en kunnen die elkaar niet uitstaan en dan wil je er ook nog Nederland bij gaan voegen, dat schreeuwt om problemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:52
    Laat je de Waalse clubs erbuiten :).
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:17
    Volgens mij spelen de Vlaamse en Waalse clubs gewoon samen in één competitie.

    Ajax en Feyenoord supporters kunnen elkaar bloed blijkbaar ook wel drinken. Dus die ook maar niet meer in dezelfde competitie laten spelen?
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 14:52
    Dit moet worden besloten door de bonden en uitgerekend daar zitten de mensen die hierop tegen zijn. Kan namelijk veel baantjes overbodig maken.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5563
    dinsdag 13 november 2018 om 14:57
    De bonden hoeven toch niet te fuseren? Eredivisie blijft bestaan alleen de beste 8 ploegen van NL en de beste 8 van BE zullen de BeNe League gaan vormen. Eredivisie wordt alleen wat zwakker, maar altijd nog sterker dan de KKD.
    Vind ik leuk
    poklane +5168
    dinsdag 13 november 2018 om 15:00
    Eredivisie kan je opdoeken zonder de beste 8, kijkt geen hond naar. Je raakt dan het overgrote deel van je sponsorinkomsten kwijt.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 15:57
    En als je je hond dwingt te kijken word je veroordeeld als dierenbeul.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9722
    dinsdag 13 november 2018 om 15:00
    Dat is ook mogelijk. Maar dan nog drukt dat de inkomsten van de bond hetgeen leidt tot minder geld voor de bobo's.
    Vind ik leuk
    poklane +5168
    dinsdag 13 november 2018 om 14:56
    1. Omdat de middenmoot en alles daaronder er nooit mee akkoord gaat (gigantische kans op degradatie)
    2. Omdat de UEFA daar nooit mee akkoord gaat (als wij en de Scandinavische landen het mogen, mogen de Europese top competities het ook en dat betekent einde CL).

    En al zou je het doen kom je nog niet in de buurt. Je hebt dan samen een populatie van zo'n 28.5miljoen mensen, is niks in vergelijking met de Europese toplanden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 14:58]
    Vind ik leuk
    B.O.B. +395
    dinsdag 13 november 2018 om 15:00
    Scherp je 2e punt....Dan hebben de top competities inderdaad een beter argument voor de super league op te zetten.
    Had ik nog niet eens als nadeel over nagedacht.....en dan is idd einde CL en de rest wat nog meer een klap oploopt....alle kleinere clubs in de competities
    Vind ik leuk
    Stom +354
    dinsdag 13 november 2018 om 15:34
    Goed punt. Echter zijn er wel meer combinaties over landsgrenzen heen zonder dat het een excuus is voor een SuperLeague. Denk aan Engeland+Wales en Frankrijk+Monaco.

    Ze zouden dit bijvoorbeeld ook kunnen toestaan voor competities van landen tot 20 miljoen inwoners.

    Denk dat punt 1 met het vetorecht dat iedere club heeft uiteindelijk een groter probleem kan zijn...
    Vind ik leuk
    psvisch +795
    dinsdag 13 november 2018 om 15:28
    Waarom zou de Uefa daar niet mee akkoord gaan? Het is heel wat anders dan de competitie die de topploegen van Europa willen creëren. Die willen namelijk niet meer mee doen met de CL, maar alleen in die Super competitie spelen. Als je de Nederlandse en Belgische competitie samenvoegt dan blijft het principe van dat de kampioen en de nummer 2 en misschien de nummer 3 gewoon mee doen aan de CL en de plekken eronder aan de Uefacup. Dus voor de Uefa maakt dat verder niet uit aangezien zij verzekerd zijn van ploegen die deel nemen aan hun competities.
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    dinsdag 13 november 2018 om 14:59
    haha nou ik heb Anderlecht gezien afgelopen weekend, en dat is een 'topclub' in Belgie ja? hahaha laat me niet lachen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 15:01
    In de voorbereiding van dit seizoen hebben ze van zowel Ajax als Psv ruim gewonnen.
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    dinsdag 13 november 2018 om 15:03
    In de voorbereiding, denk dat beide teams inmiddels wel een stuk verder zijn dan Anderlecht. Mag ik hopen tenminste! In ieder geval Ajax zou ze nu toch scheel tikken zou je zeggen haha
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 15:07
    Dat zou je wel zeggen maar je weet maar nooit. De topclubs in België zouden hier ook meedoen om het kampioenschap denk ik.
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    dinsdag 13 november 2018 om 15:15
    Denk dat ze van niveau Feyenoord zijn op dit moment, met alle respect voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    flater +30
    dinsdag 13 november 2018 om 19:05
    niveau Feyenoord is toch veel meer weerstand als Exelsior.
    plus dat het ook landen wedstrijden worden dus meer strijd.
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    dinsdag 13 november 2018 om 19:30
    Zondagmiddag Genk uit, zie je het al voor je haha

    Alhoewel dat is zo ver nog niet, dichterbij dan Rotterdam
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    flater +30
    dinsdag 13 november 2018 om 19:42
    ik zeg ook niet dat ik voorstander ben.
    heb ook nog twijfels maar dat de tegenstand sterker word ben ik het wel mee eens.
    zowiezo zitten er ook nadelen aan zoals minder europese plaatsen.
    die moet je dan ook verdelen over twee landen.
    plus de reistijden enz.
    voordelen geen kunstgras.
    competitie word niet bepaald door clubs met een achterban van bijvoorbeeld 8000 man.
    Vind ik leuk
    UpOne +96
    dinsdag 13 november 2018 om 19:53
    We maken dan deel uit van Belgie, dat mmoet je ook maar net willen hahaha
    Vind ik leuk
    derksen +8912
    dinsdag 13 november 2018 om 15:03
    Heb echt geen zin
    Zowel ajax als psv wint elke wedstrijd ook van Brugge. Gent. Genk. Anderlecht dat niveau is zwaar overdreven dat Belgische voetbal
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2048
    dinsdag 13 november 2018 om 15:12
    Misschien wel, maar misschien ook niet. Wat wel zeker is, is dat er meer inkomsten zullen komen en het niveau omhoog zal gaan.

    Ook hebben we dan wel 4-5 teams die iets in Europa kunnen betekenen, waardoor we niet zo veel punten meer verspelen door clubs als NEC, Utrecht en zelfs Feyenoord op het moment.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    dinsdag 13 november 2018 om 15:03
    In Nederland zijn de kleinere clubjes nu eenmaal te bang hun plekje te verliezen in de hoogste competitie. Die gaan nooit, maar dan ook nooit akkoord.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17001
    dinsdag 13 november 2018 om 15:30
    En daar hebben die kleintjes het volste recht toe. Waarom zou je als kleine club je competitie vernietigen ten faveure van 2 clubs?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41639
    dinsdag 13 november 2018 om 15:42
    Als je de 2 competities zou samenvoegen, is dat niet ten faveure van 2 clubs en vernietig je geen enkele competitie.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17001
    dinsdag 13 november 2018 om 15:55
    Alle kleine clubs zitten dan in een competitie zonder grote namen waardoor het tvgeld gedecimeerd wordt. Dan is het vrij snel afgelopen met die clubs. Daarnaast zijn er maar een paar clubs in theorie gebaat bij deze opzet, de rest mag misschien mee doen maar haalt er verder geen extra profijt uit.

    Ik ben zelf voorstander van een extra bekertoernooi tussen Nederlandse en Belgische clubs. Dan speel je meer wedstrijden en maak je niet 2 competities kapot.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3945
    dinsdag 13 november 2018 om 16:01
    Je vergeet dat de clubs in België dat ook krijgen. Alles bij elkaar opgeteld en verdelen wat neer komt op hetzelfde principe als nu. De opzet is wat er verandert en je speelt tegen clubs van niveau.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17001
    dinsdag 13 november 2018 om 16:07
    Je moet niet vergeten dat er in België ook geen overvloed aan topclubs is. Het zou neerkomen op maximaal 8 topwedstrijden per jaar, iets wat je met een internationaal bekertoernooi ook bereikt.
    Al het beschikbare tv geld zal bij een beneliga allemaal alleen nog naar de hoogste divisie gaan, waardoor je tientallen clubs laat creperen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    dinsdag 13 november 2018 om 16:23
    En dan je BeNeBekerwinnaar ipv de knvb bekerwinnaar europa in sturen mits Nederland de winnaar afstaat. Ik zeg doen!

    Leuke competitie. Leuke topwedstrijden en niet de dood van het Nederlands voetbal.


    Benecup. Voorronden: 4 poules van 4 (enkelspel) en dan kwartfinales
    :)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17001
    dinsdag 13 november 2018 om 16:33
    Het grote probleem meet een Europese plek verdelen is dat normaliter de laatste 4 sowieso wel Europees spelen waardoor dan opeens een kwartfinalist Europa in gaat.
    Ik zou eerder voor een ferme zak geld gaan, als het toernooi een beetje een attractieve opzet heeft zou hier genoeg geld voor beschikbaar moeten zijn.
    Alle topclubs krijgen hun extra wedstrijden/meer weerstand, supporters krijgen meer voetbal. Lijkt me een win/win situatie.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    dinsdag 13 november 2018 om 18:22
    Ja daarom is het ook alleen 'als je wint'. Is de winnaar al geplaatst of uit een ander land schuift het ticket door naar je landelijkse bekertoernooi :)
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3945
    dinsdag 13 november 2018 om 15:55
    Waarom zouden die clubs niet akkoord gaan? Ik denk niet dat ze nog een keer zitten te wachten op een afstraffing van 4 of 5-0. Het voordeel is dat de clubs van elkaars niveau zijn. Laat er dan 1 of 2 rechtstreeks promoveren en degraderen. Voor de CL en EL kun je de plekken bij elkaar optellen en weer verdelen. Kwalitatief ga je er zeker op uit denk ik.
    Vind ik leuk
    flater +30
    dinsdag 13 november 2018 om 19:10
    als je een nieuwe competitie opstart lijkt het mij niet dat kleine clubs die afvallen daar stemrecht in hebben.
    Vind ik leuk
    didi +18
    dinsdag 13 november 2018 om 15:04
    Meteen volgend seizoen mee starten
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1847
    dinsdag 13 november 2018 om 15:07
    Ik als supporter (van Vitesse) zit hier absoluut niet op te wachten. Laat de eredivisie gewoon de eredivisie blijven. Daar is niks mis mee.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:07
    Goed idee
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1434
    dinsdag 13 november 2018 om 15:08
    Wacht maar op de Brexit max. 6 niet UK spelers, dan valt de PL van zijn voetstuk.
    Vind ik leuk
    poklane +5168
    dinsdag 13 november 2018 om 15:43
    En ze mogen onze 16 en 17 jarige talenten niet meer jatten :D
    Vind ik leuk
    krul +254
    dinsdag 13 november 2018 om 15:11
    beste heer kompany,

    de nederlands lachten jullie altijd met alles uit jullie waren aleen goed voor de handeltjes en voor de snuifkoppen rond december het vuurwerk verkoop maar nu blijkt dat zelfs de media de eer van de vliegende hollander niet meer hoog kan houden . zullen ze zich schamen om een competitie met uw zeer goede voetbal landje aan te gaan. wat is erger door je vijand het bos in gestuurd worden of door de gene die je altijd ging uitlachen
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1280
    dinsdag 13 november 2018 om 15:26
    Ik heb echt mijn best gedaan om je te begrijpen, maar het is me helaas niet gelukt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:23
    Weet niet of het NL voetbal er leuker van wordt, maar verdedigend sterker en resultaatgerichter sowieso. Eerste jaar van samengaan zullen er wel veel clubs uit éen land degraderen. Nederlandse, ze spelen gewoon te naief.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:24
    kunnen we dan ook gelijk fc limburg doorvoeren?
    flikker op met je beneliga niet haalbaar en niet uit te voeren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:44
    Hallo,ik geloof niet dat dit een goede oplossing is,
    Nederland en België moeten appart blijven,dat is
    beter voor hun competitie,denk ik.
    Groetjes
    P.v.Roozendaal
    Geldrop
    Vind ik leuk
    Degier +532
    dinsdag 13 november 2018 om 15:51
    Zoals Jan-Jaap van der Wal ooit zei:
    "Ik heb mijn auto Vincent Kompany genoemd. omdat ie iedere week kapot is".
    Vind ik leuk
    Emnu +4825
    dinsdag 13 november 2018 om 15:51
    Top!

    Kan niet wachten op n pak m beet Fortuna - Oostende, Heracles - Charleroi of t altijd aansprekende VVV tegen Cercle Brugge.
    Hopelijk weet Eupen zich er nog bij te scharen en schakel bij ons Emmen niet op voorhand uit.

    Heb ik t nog niet eens over het inleveren van Europese plekken omdat je in één i.p.v. twee competities speelt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    Rulle Mus +15
    dinsdag 13 november 2018 om 15:53
    100% mee eens. Wat een 'gelul' van Verbeek die zegt dat Ten Hag alleen maar 16 clubs in de Eredivisie wil omdat hij trainer van Ajax is.

    Wat hebben clubs met een achterban van nauwelijks 8000 bezoekers, die niet in staat zijn zelf een grasmat te betalen ueberhaupt met topvoetbal te maken ? Dat is puur gebaseerd op nostalgie. Clubs als Telstar en Elinkwijk hebben ook ooit eredivisie gespeeld, maar nu niet meer. Dat is natuurlijk jammer voor de supporters van die club, maar die hebben daar mee leren leven.

    Met alle respect voor clubs als NAC, De Graafschap, Excelsior, Emmen, Willem II, Fortuna en hun supporters. Maar dit zijn clubs die feitelijk structureel vechten om degradatie te voorkomen. Emmen speelt zelfs voor het eerst in de Eredivisie.

    Als je wilt dat de kwaliteit van het Nederlandse voetbal omhoog gaat, dan zul je iets met de competitie moeten doen. Een betere competitie met meer topduels, zal meer inkomsten genereren en je kunt dus ook betere spelers aantrekken, of spelers langer behouden. Ik ben blij dat we nu 2 teams in de Champions League hebben.

    Als je structureel wilt dat we teams in de Champions League hebben, zul je bij de beste 10-11 landen van Europa moeten horen. Dan zul je de concurrentie met andere competities aan moeten gaan. Volgens mij is dat makkelijker als je een sterkere competitie hebt.
    Vind ik leuk
    flater +30
    dinsdag 13 november 2018 om 19:20
    ben het verder met je eens maar een club als nac hoort hier denk niet tussen met ongeveer 18 duizend toeschouwers.
    denk dat ze daar meer een beleids probleem hebben.
    Vind ik leuk
    Rulle Mus +15
    dinsdag 13 november 2018 om 23:49
    Okay, 18000 bezoekers, dat wist ik niet. Dat is wel zuur dan inderdaad en kun je gelijk in hebben. Ik keek puur naar het feit dat ze volgens mij de laatste 6-7 jaar altijd in de gevarenzone gezeten hebben en ook nog 2 jaar eerste divisie hebben gespeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:58
    Dit lijkt me nu weleens een vet experiment. Elk jaar de standaard wedstrijdjes tegen clubs als VVV, NAC, Emmen, Fortuna enz. Daar word toch niemand blij van. Kunnen teams die moeilijk doen en op kunstgras willen lekker op kunstgras blijven spelen in hun eigen competitie. 20 teams in totaal, 10 Nederlandse en 10 Belgische. Weet zeker dat de competitie veel harder word dan die nu is.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1978
    dinsdag 13 november 2018 om 15:58
    Dit roep ik al een paar jaar, toevallig zelfs vorige week een mail naar Uefa gestuurd hierover. Op hoop van zege een beetje zeg maar.
    Uefa moet gewoon door heel Europa competities samenvoegen. Tot je zo'n 16 competities over hebt. 3 Europese toernooien, dan speelt uit iedere competitie een goed deel Europees. En heb je ook een hele stamp gelijkwaardige ploegen, en dus toernooien waarin iedereen van iedereen kan winnen.

    Ook hebben de top 5 competities dan niet meer zo veel macht als dat ze nu hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:59
    de clubs die niet mee mogen doen zijn ten dode opgeschreven ... en voor welk land kom je europees dan uit ?? als kampioen bv ?? ajax - brugge is leuk europees , of standard en anderlecht maar niet in een competitie ...
    Vind ik leuk
    Stom +354
    dinsdag 13 november 2018 om 16:10
    Uitstekend plan. Ik ben helemaal voor. BeNe competitie met max 2x20 teams. Nederlandse jeugdteams weer weg, in België staat het aantal clubs ook al onder druk. Samen een sterkere en daarmee aantrekkelijkere competitie opbouwen.

    Trouwens, niks 8 van NL en 8 van BE. Gewoon een keer in de zomer voor de fusie (dus tussen een EK en WK door) een toernooi voor plaatsing. Plekken in de poule afhankelijk van eindklassering in de eigen competitie. Heeft iedereen zijn eigen lot in handen!

    Nu nog over de onzin over reisafstand heen stappen, de bobo's bij de bonden omkopen met een baangarantie en de clubs onderin zo ver krijgen want die zijn natuurlijk bang om te degraderen en failliet te gaan...
    Vind ik leuk
    Toets +390
    dinsdag 13 november 2018 om 16:35
    Pluche zit zo lekker en wordt niet graag opgegeven, ik verwacht niet dat de besprekingen voor een samengaan snel zullen starten.
    Vind ik leuk
    Ropa +181
    dinsdag 13 november 2018 om 16:58
    Ik stem gelijk voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:58
    PSv en ajax in de bundesliga
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:03
    Worden verre awaydays dan😩
    Vind ik leuk
    Twardt +359
    dinsdag 13 november 2018 om 18:58
    Vraag me af of dat wat gaat brengen. Uiteindelijk lukt alleen als er meer geld komt. En zouden de tv rechten nou echt zoveel meer opbrengen, zitten de stadions dan voller, wordt er meer merchandising verkocht?? Ik denk dat het financieel weinig gaat uitmaken. En uiteindelijk bepaalt het geld toch de kwaliteit. Betere spelers zijn nou eenmaal duurder dan middelmatige spelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:25
    Kompany heeft wel gelijk wanneer hij zegt dat kleine competities nergens zullen komen. Dat denk ik ook. Een BeNeliga? Alleen als de optie om samen te gaan met Duitsland niet kan, wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    Romo +985
    dinsdag 13 november 2018 om 23:43
    Nou v mij hoeft het niet.
    Ik vind de hele opzet vd Belgische competitie al.bagger.
    Alle goeie voetballers uit Belgie spelen in buitenlandse competities dus wat schiet je er mee op.


    Om over risico wedstrijden maar niet te spreken
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 00:50
    Nee niet doen
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    woensdag 14 november 2018 om 00:56
    Ok ok en hoe verdelen ze de tickets europese toernooien dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:56
    Geen spelt tussen te krijgen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:37
    Het is een goed idee om de markt te vergroten. Meest logische is om dit samen te doen met de Belgische competitie. Alleen oppassen dat je niet over 10 jaar weer met twee clubs zit die jaar in jaar uit de dienst uitmaken. Misschien een opzet waarbij geld en spelers eerlijker verdeeld worden. Zoals de MLB in Amerika.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws