'Bizarre uitgaven Barcelona: club is bijna 500 miljoen kwijt aan salarissen'

    'Bizarre uitgaven Barcelona: club is bijna 500 miljoen kwijt aan salarissen'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 15:04di 13-11-2018 om 15:04

    FC Barcelona geeft meer geld uit aan salarissen dan elke andere club in de wereld. Dat blijkt uit cijfers die Swiss Ramble dinsdag heeft gedeeld. Met 487 miljoen euro steken de Catalanen met kop en schouder boven de andere ploegen uit.

    De uitgaven aan salarissen bij FC Barcelona steeg met liefst 43 procent vergeleken met vorig jaar. Lionel Messi zou goed zijn voor vijftien procent van de uitgaven aan salarissen. Barcelona blijft met de enorme uitgaven Real Madrid (395 miljoen euro) en Manchester United (337 miljoen euro).

    In Spanje geven Barcelona en Real Madrid verreweg het meest uit aan salarissen. Zij maken twee keer zoveel geld over naar hun spelers dan clubs als Atletico Madrid (178 miljoen euro), Sevilla (100 miljoen euro) en Valencia (79 miljoen euro).

    Opvallend is dat de Engelse grootmacht Manchester City met 296 miljoen euro beduidend minder uitgeeft aan salarissen dan Barcelona. In de top vijftien van Europese clubs die het meest geld uitgeven aan salarissen, bevinden zich geen Nederlandse clubs.

    Plaats een reactie

    krul +254
    dinsdag 13 november 2018 om 15:08
    wat een knaken zeg
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:17
    Ach de koffie juffrouw werkt op vrijwilligersbasis dat trekt alles wel weer beetje in balans
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29266
    dinsdag 13 november 2018 om 15:18
    "In de top vijftien van Europese clubs die het meest geld uitgeven aan salarissen, bevinden zich geen Nederlandse clubs."

    Hahahahahaha... JOH!
    Vind ik leuk
    Olfie +4820
    dinsdag 13 november 2018 om 15:46
    Had niemand verwacht..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:51
    Waar staat Emmen?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9526
    dinsdag 13 november 2018 om 18:32
    Ergens op de kaart onderin Drenthe
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2491
    dinsdag 13 november 2018 om 18:18
    Ook niet die rijke club uit Amsterdam ?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9526
    dinsdag 13 november 2018 om 18:32
    Binnen een half jaar leeg als ze dit zouden doen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 18:33]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    dinsdag 13 november 2018 om 15:08
    Dan praat je ook over de topclubs.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 13 november 2018 om 15:13
    En Leicester gek genoeg.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9676
    dinsdag 13 november 2018 om 15:15
    Ben benieuwd hoe het daar in de toekomst aan toe zal gaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33302
    dinsdag 13 november 2018 om 15:16
    Ja, dat wordt afwachten.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +2121
    dinsdag 13 november 2018 om 15:08
    Dat is niks voor zon club die verdienen 5 keer zo veel. Als het niet meer is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:11
    Barcelona heeft een omzet van 914 miljoen euro, ze verdienen niet 5 keer zoveel.
    Vind ik leuk
    Andre As +3266
    dinsdag 13 november 2018 om 15:41
    Bespaar je de verdere moeite om het verschil tussen omzet en winst hier uit te leggen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:08
    En dan doen sommige moeilijk dat Ajax 3.5 miljoen salaris betaald aan Tadic!
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1463
    dinsdag 13 november 2018 om 15:10
    Wie doen moeilijk dan? Is toch gewoon een normaal bedrag?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:11
    Er zijn er genoeg die het absurd en te veel vinden...
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1463
    dinsdag 13 november 2018 om 15:12
    Juist mooi dat een Nederlandse club dit kan betalen, alleen maar een weg omhoog vind ik
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9526
    dinsdag 13 november 2018 om 18:35
    Messi moet er al gauw een week of drie voor werken
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1105
    dinsdag 13 november 2018 om 15:15
    is ook absurd in een normale wereld, Maar deze markt is zo verziekt, dat het heel normaal is.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +479
    dinsdag 13 november 2018 om 16:40
    Kwestie van vraag en aanbod vriend. Ik betaal iets van een tientje per maand om voetbal te kijken op tv. Ik heb liever dat de spelers dat tientje krijgen dan alle mensen erom heen. En mensen willen hun nu eenmaal aan het werk zien en zijn bereid ervoor te betalen. Of vind jij dat al dat geld beter in de zakken van clubs/investeerders etc blijft zitten? De spelers zorgen voor vermaak en dus verdienen zij al die absurde bedragen. Heb nog nooit iemand horen zeggen dat de 250 miljoen die een U2 bij elkaar zingt bovenproportioneel is. Logisch, want ze maken een product waar miljoenen mensen van genieten en bereid zijn voor te betalen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29266
    dinsdag 13 november 2018 om 15:19
    Mwa het is goed geld voor Nederlandse begrippen.. voor een speler die het in de eredivisie moet laten zien.. maar wil je internationaal iets betekenen, dan moet je met geld strooien. Daarom zal Ajax komende jaren ook de Nederlandse eer hoog moeten houden, de enige club waar echt het geld zit.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +259
    dinsdag 13 november 2018 om 15:40
    3,5 miljoen salaris voor relatieve middelmaat lijkt me toch zeer royaal!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:45
    Gelukkig schiet hij ons in de CL naar de volgende ronde. Soms moet je dikke salarissen betalen anders sta je in de CL poule met 1 punt.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +259
    dinsdag 13 november 2018 om 20:53
    Je kunt veel zeggen...maar zonder Tadic had AJAX er niet slechter voor gestaan. Als hij zo goed was geweest hadden hij niet enkel bij Engelse degradatiekandidaten gespeeld.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +479
    woensdag 14 november 2018 om 11:34
    Southampton een degradatiekandidaat? Halen de afgelopen 4 jaar 3 keer Europees voetbal. Tadic stond in die jaren steevast hoog op lijstjes van spelers met het meeste rendement. Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Tadic is voor Nederlandse begrippen een topper. En dat zeg ik als PSVer
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +259
    woensdag 14 november 2018 om 21:15
    Je zegt het precies goed...voor Nederlandse begrippen een topper.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +259
    dinsdag 13 november 2018 om 20:56
    En het matige niveau van Tadic lijkt me ni weinig van doen met het feit dat PSV pas 1 punt heeft in de CL. Waarom je dat er bijhaalt is mij een raadsel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:53
    Hoo hoo, Tadic is geen middelmaat, dat is een grootmeester.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +259
    dinsdag 13 november 2018 om 20:57
    Ahum...
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +794
    dinsdag 13 november 2018 om 15:58
    Betaalt is met een t. Man man man om gek van te worden
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:01
    Gast wtf boeit dat
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:59
    En de Ligt is in Eindhoven met ch!
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +794
    dinsdag 13 november 2018 om 18:07
    Ik wil niks goed praten, maar werkwoorden vervoegen kan maar op 1 manier. Aan namen zitten geen regels.
    Vind ik leuk
    Castromann +7950
    dinsdag 13 november 2018 om 16:09
    Als de ligt de jong mazaroui Onana neres ook dat gaan eisen die 3.5milj dan komt ajax ook dicht in de buurt van 50milj of meer.
    En vergeet niet dat ned clubs maar een schijntje krijgen uit tv gelden/sponsoring itt de toplanden.
    Maw ajax kan helemaal niet mee in die salarisschalen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 16:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:21
    Realistisch, goed gezegd.
    Vind ik leuk
    erikv78 +200
    dinsdag 13 november 2018 om 16:38
    Ja, dan kom je op 50m.. dat is nog lang geen 500m
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +291
    dinsdag 13 november 2018 om 18:51
    Tadic verdiende zijn salaris afgelopen woensdag bijna voor 3 seizoenen met zn goal tegen Benfica
    Vind ik leuk
    UpOne +153
    dinsdag 13 november 2018 om 15:08
    En met 3-4 verliezen van Betis.. je zou toch zeggen dat we ook zeker een puntje kunnen wegsnoepen van deze gasten..
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    dinsdag 13 november 2018 om 15:09
    Wat een armoe salarissen zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:12
    De spelers moeten vast hun boodschappen doen bij de Aldi :p
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    dinsdag 13 november 2018 om 15:18
    Wat? Die leven op water en brood. Ik snap Dembele wel. Daar kom je je bed toch niet voor uit?
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    dinsdag 13 november 2018 om 15:09
    Zou toch fijn zijn als daar netjes loonbelasting over wordt betaald.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:10
    En maar piepen dat ze meer geld willen hebben🙄
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:13
    Dat is maar een kleine kosten post. ;)

    Wel leuk is dus dat Man U meer loon betaald aan spelers dan Man C terwijl er betere spelers bij Man C spelen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:14
    VP snapt er niks van; ze werken volgens een premiesysteem.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    dinsdag 13 november 2018 om 15:16
    Iedereen jankt en zeikt maar over het aankoopbeleid van een mancity, Real madrid, PSG etc maar nu blijkt uw geliefde Barcelona de kar te trekken in deze bizarre ontwrichte voetbal economie.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    dinsdag 13 november 2018 om 15:19
    Dit gaat niet over aankoopbeleid, en Barca (maar ook Madrid) hebben hun geld iig zelf verdiend (ze lenen ook, maar dat betalen ze netjes af).
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +483
    dinsdag 13 november 2018 om 15:21
    Salarissen heeft niks met aankoopbeleid te maken
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    dinsdag 13 november 2018 om 15:23
    uiteraard wel
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +483
    dinsdag 13 november 2018 om 15:29
    Nee hoor want je kunt je eigen jeugd ook flink salaris geven...
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    dinsdag 13 november 2018 om 15:31
    Daarom. De hoge salarissen bij Barca zijn deels de reden waarom ze zo lang weinig verloop qua spelers hebben gehad. Messi, Iniesta, Xavi of Busquets waren anders misschien wel een keer naar PSG of City gegaan.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    dinsdag 13 november 2018 om 15:32
    Ja dan worden ze niet weggekocht. hoef je geen andere speler te kopen, valt allemaal binnen het aankoopbeleid.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    dinsdag 13 november 2018 om 15:33
    Zo kan je het beredeneren, maar hoezo is dat dan kwalijk?
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5670
    dinsdag 13 november 2018 om 15:40
    Bizarre salarissen lijken mij kwalijker dan een afkoopsom naar een voetbalbedrijf overmaken...
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    dinsdag 13 november 2018 om 15:42
    De salarissen zijn een reactie op een op hol geslagen markt waar kunstmatig veel geld in gepompt wordt. Barca wil haar spelers niet kwijtraken, dus moeten ze zulke salarissen betalen omdat ze bizar hoge transferclausules opnemen in het contract van hun spelers.
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +483
    dinsdag 13 november 2018 om 15:34
    Je wilt het niet begrijpen blijkbaar. Had beter de naam koekenbakker kunnen hebben
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:34]
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    dinsdag 13 november 2018 om 15:19
    In de top vijftien van Europese clubs die het meest geld uitgeven aan salarissen, bevinden zich geen Nederlandse clubs..... Geinponem!
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    dinsdag 13 november 2018 om 15:25
    Verrassing!
    Vind ik leuk
    Emnu +5410
    dinsdag 13 november 2018 om 15:33
    Messi 15% van €487m?

    Goedemorgen zeg, dat is n slordige twee ton per dag 😳
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    dinsdag 13 november 2018 om 15:35
    Wetende dat Sterling ook zoiets verdient heb ik daar wat betreft Messi minder moeite mee.

    Edit: Oh nee die verdient iets minder.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    Emnu +5410
    dinsdag 13 november 2018 om 15:37
    Noem n kwart maar iets minder...
    Vind ik leuk
    The Iceman +11540
    dinsdag 13 november 2018 om 15:38
    Haha, zou maximaal de 1/10 van wat Messi verdient moeten zijn ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 15:39]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9526
    dinsdag 13 november 2018 om 18:39
    En dan nog meer dan het dubbele uit sponserdeals
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:59
    Salarispost alleen zegt natuurlijk niet zo veel.

    The Guardian heeft de salarisposten in de Premier League per club afgezet tegen de omzet. Dat geeft een beter beeld van waar wel of niet exorbitant veel betaald wordt.

    Bron:
    https://www.theguardian.com/football/2018/jun/06/premier-league-finances-club-guide-2016-17
    Vind ik leuk
    stratumseind +174619
    dinsdag 13 november 2018 om 16:05
    Zouden ze daarom met 4-0 van ons gewonnen hebben?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:15
    Misschien wel.

    En als ze voor dat salaris 90 minuten hun best hadden gedaan, had het eventueel wel 9-0 kunnen worden.

    Maar ja ... dan moet Barca wel iets meer gaan betalen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174619
    dinsdag 13 november 2018 om 18:17
    hohoho 9-0 is wel un bietje veul toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 18:31
    Ik heb vaak het idee, dat de echte topclubs vaak op halve kracht spelen, tegen kleinere of NLse clubs.

    Vandaar dat ik op 9 uitkwam.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174619
    dinsdag 13 november 2018 om 19:32
    Laat mij nou in de waan
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:13
    Belachelijk? Welnee. Het is vrij normaal aan het worden zelfs.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24235
    dinsdag 13 november 2018 om 16:33
    Nee, logisch dat in dit topslarisrijtje geen Nederlandse clubs zitten. Je moet ook je slaris waard zijn, naast de transfersom die voor je is betaald.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:37
    Had FC Emmen in het rijtje verwacht
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:39
    Ah, ik dacht dat het de loting was voor de CL, maar zie nu dat het om salariskosten gaat. Wat een toeval wel dat het ook de clubs zijn die jaar in jaar uit om de prijzen spelen. Kortom, je weet wat er nodig is om Europees weer een beetje mee te doen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    dinsdag 13 november 2018 om 16:56
    Passen deze cijfers in het Fair play beleid van de uefa ??
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27621
    dinsdag 13 november 2018 om 17:25
    And the winner is... Messi
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:31
    487 milj per jaar kwijt aan salarissen en dan nog met 4 - 3 verliezen thuis van Betis nog wel, wat een schande !
    Vind ik leuk
    b-wared +30
    woensdag 14 november 2018 om 00:12
    Over 5 jaar is het bedrag gehalveerd wanneer busquets Messi, Suarez en piqué weg zijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws