Ziyech als voorbeeld: Toen ik bij Ajax kwam vond ik het wel een beetje spannend

    Ziyech als voorbeeld: "Toen ik bij Ajax kwam vond ik het wel een beetje spannend"

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 21:12di 13-11-2018 om 21:12

    Hakim Ziyech was jarenlang een voorbeeld voor Noussair Mazraoui. De doorgebroken rechtsback keek in zijn beginperiode in het eerste elftal van Ajax zijn ogen uit toen hij met Ziyech te maken kreeg.

    "Vroeger was hij echt een voorbeeld voor mij, in de tijd dat hij nog bij FC Twente speelde", zegt Mazraoui bij Bij Andy in de Auto. "Toen maakte hij iedere week gekke doelpunten. Hij was toen echt een voorbeeld. Toen ik bij Ajax kwam vond ik het wel een beetje spannend. Je kijkt naar hem op. Dat was in het begin, nu niet meer. Nu is het een goede vriend van me. Ook buiten het voetbal ga ik met hem om."

    Mazraoui is lovend over Marcel Keizer, de trainer die ervoor zorgde dat hij een contract kreeg in Amsterdam. "Peter Bosz heb ik nooit gehad. Bij het eerste heb ik alleen Ten Hag gehad en bij Jong Ajax Marcel Keizer. Dat is echt een toptrainer."

    "Hij is de eerste trainer die het écht in mij zag zitten. Dat vergeet je nooit meer. Ten Hag is ook een uitstekende trainer. Die heeft je uiteindelijk een basisplaats gegeven. Welke speler gaat dan over zijn trainer zeggen dat hij slecht is? Dat kan niet", lacht Mazraoui. 

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 21:18
    Hij heeft zich als back goed ontwikkeld. Zag in hem eerlijk gezegd nooit een toekomstig basisspeler (als middenvelder) maar nu als back doet hij het gewoon goed.

    Verdedigend kan het nog wel beter maar ook daarin maakt hij stappen.
    Vind ik leuk
    fier&koen +832
    dinsdag 13 november 2018 om 21:32
    Daarom en backs daar word steeds meer van gevraagd echt niet meer alleen verdedigen.
    Op het middenveld heeft hij nu sowieso geen kans om te spelen.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 21:34
    Idd. Backs zijn tegenwoordig meer aanvallers dan verdedigers, maar het is wel lekker als ze een beetje kunnen verdedigen. Tagliafico aan de andere kant beheerst beide, maar Mazraoui komt er wel.
    Vind ik leuk
    fier&koen +832
    dinsdag 13 november 2018 om 21:39
    Nou idd maar ben erg benieuwd hoelang Tagliafico nog blijft als ie zo doorgaat kan het zomaar een Sanchez verhaal worden 1 jaar leuk gespeelt Europees wat bereikt en weg. Enige verschil dan wel met een Kampioenschap op zak.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 21:42
    Ik denk dat hij in de zomer zal vetrekken. Niet gek ook, want het is een vrij complete back.
    Vind ik leuk
    fier&koen +832
    dinsdag 13 november 2018 om 21:45
    Vrees het ook. 😕
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:10
    Die laatste zin !!!!
    Klasse !
    Dat is 'm🤞
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    dinsdag 13 november 2018 om 21:46
    Ik kan wel echt genieten van zijn manier van spelen. Echt enorm veel durf in zijn spel en niet zoals het gros van de vleugelverdedigers als kip zonder kop naar voren rennen en dan maar zien wat het oplevert.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2272
    dinsdag 13 november 2018 om 21:19
    Ziyech is voor heel Nederland een vooorbeeld op het veld! Man man wat kan die voetballen...
    Vind ik leuk
    fier&koen +832
    dinsdag 13 november 2018 om 21:33
    Zou die op voetbal zitten?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:39
    Echt he, Hakim "perfect pass" Ziyech is bijzonder goed bezig dit jaar.
    Ik ben een Liverpool volger, maar ehhh....een Milner of Fabinho zie ik niet met zulke sierlijke en PERFECTE afstand passen strooien zoals Ziyech. Alsof het niks is. En dat meen ik oprecht.
    En ik kijk elke week live naar Liverpool en Salah & co, dus ben wel wat spektakel gewend.
    Wat maakt Ziyech er een show van zeg, ik kijk via YouTube vaak de wedstrijd terug van Ziyech vs.... desbetreffende eredivisie tegenstander....hij blinkt standaard uit.

    Keer.
    Op.
    Keer.
    Weer.

    De Jong en de Ligt zijn ook goed maar Ziyech is met afstand de beste man van het veld.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 21:45
    Na het vertrek van Coutinho mist Liverpool ook echt een creatieve middenvelder. Het zijn allemaal prima middenvelders maar vooral harde werkers. Wat denk jij, zou Ziyech het aankunnen bij Liverpool op het middenveld (al speelt hij bij Ajax rechtsbuiten nu)?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:30
    Met alle respect, maar ik denk het wel.
    Voetbal is vooral mentaal, wanneer iemand door een topclub voor een recordbedrag word gehaald geeft dat de speler vaak een boost en extra zelfvertrouwen. Het gaat tussen de oren zitten. "Hun willen mij, dat betekent dat ik extreem goed ben, en dat zal ik laten zien ook etc.. " Zie bijvoorbeeld een Van Dijk of Mbappe.
    Wanneer Ziyech bij een topclub komt is hij extreem hongerig en gemotiveerd, als Ziyech word bedient door topspelers met strakke ballen, Shaqiri, Van Dijk, Henderson etc dan gaat hij waarschijnlijk helemaal compleet los.
    Om nog maar te zwijgen over de steun van de extreem fanatieke en loyale supporters van Anfield...
    #YNWA
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    dinsdag 13 november 2018 om 22:35
    Ik denk het persoonlijk ook en ik zou het ook wel leuk vinden. Liverpool vind ik in Engeland de mooiste club namelijk. 😄
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:50
    Echt he, gun factor x1000, helemaal na de waanzinnige comeback in de Champions League finale 2005, de extreme loyaliteit van de fans en hun jarenlange droogstand van prijzen. Liverpool is echt een club met traditie en historie.
    Heer en meester in de jaren zeventig en tachtig. Idem dito Real Madrid.


    Manchester city met sommige onsympathieke spelers die penalty's versieren kunnen van mij de t**ng krijgen.

    Blij om te zien dat Liverpools hitman "Mr Salah" weer in topvorm is.
    Go REDS, it's our time!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 23:32]
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    dinsdag 13 november 2018 om 23:59
    Ziyech alsjeblieft niet bij Liverpool.
    Het zegt al genoeg dat je Milner, Fabinho heb je gelijk in, niet zulke passes ziet geven. Geeftie namelijk zeker wel.
    Daarnaast speelt Liverpool zonder type Ziyech, maar leunt het voorin op individuele klasse in dribbels en acties. Daarin is Ziyech niet goed genoeg voor de PL. Ook dat hoge druk zetten en ballen afjagen met het middenveld is hem niet op het lijf geschreven, dus nee liever niet bij Lpool.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 00:05
    Waar heb jij het nou weer over. Ga eens een wedstrijd van Ajax bekijken.

    Ziyech blinkt uit in het druk zetten, vuile meters maken en balveroveringen.

    Als je niks nuttigs te zeggen hebt en alleen je onderbuik laat spreken, hou dan gewoon je kop.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 01:14
    Ehhh, voor de rest alles goed verder?

    Je slaat wartaal uit en ik hoop dat je professionele hulp krijgt voor je verdere problemen.
    Sterkte verder gewenst.
    #PrayForHarrie

    Verder alles wat #schaalNr34 zegt

    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 01:44]
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    woensdag 14 november 2018 om 09:01
    Mijn onderbuik speelt inderdaad ook zeer zeker mee, hoef hem niet in een Liverpool shirt te zien.
    Als het wat minder gaat of tegenzit krijgt meneer namelijk ook van die nare, verongelijkte trekjes.
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2272
    dinsdag 13 november 2018 om 22:02
    Ik weet niet of het de allerbeste is, maar die kerel schiet je een tennisbal op 80 meter zo in je binnenzak, ongelooflijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:47
    Keizer is ook een geweldige trainer! Goed gezien!
    Vind ik leuk
    Rulle Mus +15
    woensdag 14 november 2018 om 00:41
    Ik vind het jammer dat hij bij Ajax niet echt een eerlijke kans heeft gehad en het stempel 'mislukt' heeft gekregen. Volgens mij had hij dat niet verdiend. Veel jonge spelers spreken met respect over hem.

    Denk dat hij met name 'politiek' slachtoffer is geworden van de situatie rondom Bergkamp.

    Over Bergkamp gesproken. Hoop toch dat Ajax ook iconen als Bergkamp, Kluivert en Davids in de toekomst weer aan de club kan verbinden. In een duidelijke rol als techniekcoach/mentor van jonge talenten. Weet niet of ze er voor open staan, en of Ajax ervoor open staat, maar wat zou er nou gaver zijn voor jonge spitsen om bijvoorbeeld 1 dag in de week gerichte spitsentraining van Kluivert en Bergkamp te krijgen. Of voor middenvelders van Davids en Van der Vaart, enz.

    Specifieke spelsituaties leren doorzien en hoe ze daarin moeten handelen, techniek, hoe gebruik je je lichaam, mentale begeleiding over hoe om te gaan met druk en wat er voor nodig is om de top te halen enz.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:53
    Idd helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    dinsdag 13 november 2018 om 22:31
    Uiteraard kiest een marokkaan voor zijn eigen soort! Hij zal echt geen Nederlandse speler noemen. En Ziyech als voorbeeld! Het is gewoon een engerd😝
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 23:07]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:54
    *kiest

    Aldus de domrechtse onderbuik...
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    woensdag 14 november 2018 om 18:43
    Staat er toch rukkie😉
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 20:25
    Snel je reactie wijzigen en spelfout corrigeren en dan zeggen dat het er al stond.
    Hoe dom kan je zijn, aangezien iedereen kan zien dat je je reactie hebt gewijzigd op 23:07 .......1+1=.....

    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    woensdag 14 november 2018 om 20:51
    Dat was niet voordat rukkie en misschien moet je toch beter leren lezen😜
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:25
    *voor dat

    Je snapt zelf toch ook wel dat niemand dat gelooft?

    Tip: neem een cursus schrijven zonder fouten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 21:25]
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783