Ziyech als voorbeeld: Toen ik bij Ajax kwam vond ik het wel een beetje spannend

Ziyech als voorbeeld: "Toen ik bij Ajax kwam vond ik het wel een beetje spannend"

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 21:12di 13-11-2018 om 21:12

Hakim Ziyech was jarenlang een voorbeeld voor Noussair Mazraoui. De doorgebroken rechtsback keek in zijn beginperiode in het eerste elftal van Ajax zijn ogen uit toen hij met Ziyech te maken kreeg.

"Vroeger was hij echt een voorbeeld voor mij, in de tijd dat hij nog bij FC Twente speelde", zegt Mazraoui bij Bij Andy in de Auto. "Toen maakte hij iedere week gekke doelpunten. Hij was toen echt een voorbeeld. Toen ik bij Ajax kwam vond ik het wel een beetje spannend. Je kijkt naar hem op. Dat was in het begin, nu niet meer. Nu is het een goede vriend van me. Ook buiten het voetbal ga ik met hem om."

Mazraoui is lovend over Marcel Keizer, de trainer die ervoor zorgde dat hij een contract kreeg in Amsterdam. "Peter Bosz heb ik nooit gehad. Bij het eerste heb ik alleen Ten Hag gehad en bij Jong Ajax Marcel Keizer. Dat is echt een toptrainer."

"Hij is de eerste trainer die het écht in mij zag zitten. Dat vergeet je nooit meer. Ten Hag is ook een uitstekende trainer. Die heeft je uiteindelijk een basisplaats gegeven. Welke speler gaat dan over zijn trainer zeggen dat hij slecht is? Dat kan niet", lacht Mazraoui. 

Plaats een reactie

Forever Ajax +2194
dinsdag 13 november 2018 om 21:19
Ziyech is voor heel Nederland een vooorbeeld op het veld! Man man wat kan die voetballen...
Vind ik leuk
fier&koen +2446
dinsdag 13 november 2018 om 21:33
Zou die op voetbal zitten?
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 21:39
Echt he, Hakim "perfect pass" Ziyech is bijzonder goed bezig dit jaar.
Ik ben een Liverpool volger, maar ehhh....een Milner of Fabinho zie ik niet met zulke sierlijke en PERFECTE afstand passen strooien zoals Ziyech. Alsof het niks is. En dat meen ik oprecht.
En ik kijk elke week live naar Liverpool en Salah & co, dus ben wel wat spektakel gewend.
Wat maakt Ziyech er een show van zeg, ik kijk via YouTube vaak de wedstrijd terug van Ziyech vs.... desbetreffende eredivisie tegenstander....hij blinkt standaard uit.

Keer.
Op.
Keer.
Weer.

De Jong en de Ligt zijn ook goed maar Ziyech is met afstand de beste man van het veld.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 21:41]
Vind ik leuk
Forever Ajax +2194
dinsdag 13 november 2018 om 22:02
Ik weet niet of het de allerbeste is, maar die kerel schiet je een tennisbal op 80 meter zo in je binnenzak, ongelooflijk
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 21:47
Keizer is ook een geweldige trainer! Goed gezien!
Vind ik leuk
Rulle Mus +15
woensdag 14 november 2018 om 00:41
Ik vind het jammer dat hij bij Ajax niet echt een eerlijke kans heeft gehad en het stempel 'mislukt' heeft gekregen. Volgens mij had hij dat niet verdiend. Veel jonge spelers spreken met respect over hem.

Denk dat hij met name 'politiek' slachtoffer is geworden van de situatie rondom Bergkamp.

Over Bergkamp gesproken. Hoop toch dat Ajax ook iconen als Bergkamp, Kluivert en Davids in de toekomst weer aan de club kan verbinden. In een duidelijke rol als techniekcoach/mentor van jonge talenten. Weet niet of ze er voor open staan, en of Ajax ervoor open staat, maar wat zou er nou gaver zijn voor jonge spitsen om bijvoorbeeld 1 dag in de week gerichte spitsentraining van Kluivert en Bergkamp te krijgen. Of voor middenvelders van Davids en Van der Vaart, enz.

Specifieke spelsituaties leren doorzien en hoe ze daarin moeten handelen, techniek, hoe gebruik je je lichaam, mentale begeleiding over hoe om te gaan met druk en wat er voor nodig is om de top te halen enz.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 07:53
Idd helemaal mee eens!
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
dinsdag 13 november 2018 om 22:31
Uiteraard kiest een marokkaan voor zijn eigen soort! Hij zal echt geen Nederlandse speler noemen. En Ziyech als voorbeeld! Het is gewoon een engerd😝
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 23:07]
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:54
*kiest

Aldus de domrechtse onderbuik...
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
woensdag 14 november 2018 om 18:43
Staat er toch rukkie😉
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 20:25
Snel je reactie wijzigen en spelfout corrigeren en dan zeggen dat het er al stond.
Hoe dom kan je zijn, aangezien iedereen kan zien dat je je reactie hebt gewijzigd op 23:07 .......1+1=.....

Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704
woensdag 14 november 2018 om 20:51
Dat was niet voordat rukkie en misschien moet je toch beter leren lezen😜
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:25
*voor dat

Je snapt zelf toch ook wel dat niemand dat gelooft?

Tip: neem een cursus schrijven zonder fouten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 21:25]
Vind ik leuk
AS ROMA24 +2704