Oranje Vrouwen laten KNVB-kassa rinkelen met plaatsing voor WK in Frankrijk

    Oranje Vrouwen laten KNVB-kassa rinkelen met plaatsing voor WK in Frankrijk

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 21:25di 13-11-2018 om 21:25

    Dat de Oranje Vrouwen het WK hebben gehaald zal niet alleen vanwege sportieve redenen met gejuich worden ontvangen in Zeist. De plaatsing voor het WK in Frankrijk levert de KNVB in ieder geval een miljoen euro op.

    Dat melden het Algemeen Dagblad en De Telegraaf. Het is voor het eerst dat de FIFA geld heeft vrijgemaakt om de deelnemende landen te helpen bij de voorbereiding op het WK, aldus het AD. In totaal heeft de wereldvoetbalbond 10,2 miljoen euro vrijgemaakt, die zal worden verdeeld over de 24 landen die meedoen. Dat komt ongerekend neer op 425.000 euro per land.

    In totaal heeft de FIFA dertig miljoen dollar prijzengeld gereserveerd voor het WK. Dat is ongeveer 26,5 miljoen euro. Als Oranje in de groepsfase wordt uitgeschakeld, incasseert de KNVB 667.000 euro. Een plek in de achtste finales levert 890.000 euro op en de kwartfinalisten krijgen 1,29 miljoen. Landen die zich voor de halve finale plaatsen krijgen 1,42 miljoen. De winnaar van het WK krijgt 3,36 miljoen. 

    Clubs die internationals af moeten staan aan hun land, worden daarvoor gecompenseerd door de FIFA. Ook dat is voor het eerst. De FIFA heeft daar 7,5 miljoen voor vrijgemaakt. 

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 november 2018 om 21:30
    Gewoon leuk voor de dames, ik ga zeker wel een wedstrijd van ze bezoeken in Frankrijk, ze verdienen net zoveel steun als het mannen voetbal, ze vertegenwoordigen toch maar mooi ons land!
    Vind ik leuk
    MVD +703
    dinsdag 13 november 2018 om 21:32
    Denk dat die van de sande best een aardige gast is
    Vind ik leuk
    gerard.. +383
    dinsdag 13 november 2018 om 22:22
    is een meisje hoor
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9263
    woensdag 14 november 2018 om 12:40
    Oh echt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:21
    Haha nee man, vrouwenvoetbal is van zo'n laag niveau dat ze helemaal niet dezelfde steun verdienen. Of moeten we ook massaal naar het G-voetbal kijken?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:59
    Waarom doet Jong Ajax dan mee in de Keuken Kampioen. Is ook een heel erg laag niveau toch... ??
    En vergeleken bij Barcelona, Real Madrid hoeven we ook niet naar Ajax te kijken.. toch een behoorlijk lager niveau
    Vind ik leuk
    CR.17 +278
    woensdag 14 november 2018 om 07:01
    En toch ziet dat er allemaal 10x beter uit dan die vrouwen. Als je zo nu en dan met plaatsvervangende schaamte aan het kijken bent dan weet je al genoeg.
    Vind ik leuk
    CR.17 +278
    woensdag 14 november 2018 om 06:57
    Precies. Word ook moe van de overdreven aantal 'enthousiaste' artikelen hier over.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 07:42
    Dat zien we wekelijks bij Ajax.
    Vind ik leuk
    karnisse +257
    woensdag 14 november 2018 om 13:26
    Je hebt Utrecht verkeerd getypt
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    woensdag 14 november 2018 om 07:43
    Laat die vrouwen lekker voetballen. Kijken hoeft niet, is geen verplichting.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 14 november 2018 om 08:28
    Eerste gedeelte ben ik met je eens... tweede gedeelte niet.. lager niveau of niet Ze verdienen wel steun..
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    woensdag 14 november 2018 om 00:59
    Waarom verdienen die net zo veel steun? Je kan zeggen wat je wilt en het is natuurlijk ook best leuk om te kijken af en toe maar het lijkt op voetbalgebied natuurlijk hélemaal nergens op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:35
    En nu investeren in gras graag.
    Vind ik leuk
    HanV +4625
    dinsdag 13 november 2018 om 21:55
    Er doet er eentje mee van Ajax, de rest speelt in het buitenland. Dus alleen Ajax krijgt wat.
    De wedstrijd van vanavond was op een prachtige mat. Zoals de Zwitsers het noemen een "einem modernen und Super-League tauglichen Fussballstadion ... Die Fussballarena ... verfügt über einen beheizbaren Kunstrasen".
    Ja, hoor, kunstgras komt alleen in Nederland voor.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    dinsdag 13 november 2018 om 21:41
    Mooi voor het vrouwenvoetbal 👍
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    JoTaPe +1009
    dinsdag 13 november 2018 om 21:42
    Money money can't be funny in a rich men's eehh girls world.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6833
    dinsdag 13 november 2018 om 21:42
    Doe ze al aan shirtjes ruilen?
    Vind ik leuk
    Koeien +2736
    dinsdag 13 november 2018 om 21:45
    Dat is inderdaad het enige wat nog echt mist bij vrouwenvoetbal.

    Elke keer weer die ijdele hoop...
    Vind ik leuk
    Op afstand +775
    dinsdag 13 november 2018 om 22:37
    Bij een aantal zit je daar echt niet op te wachten.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    dinsdag 13 november 2018 om 23:32
    tieten als oude thee zakjes
    Vind ik leuk
    Koeien +2736
    woensdag 14 november 2018 om 11:42
    Ik zie dit ook liever bij dames hockey gebeuren eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4343
    dinsdag 13 november 2018 om 21:45
    Bh'tjes wel stiekem..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:48
    Mooi voor die dames gelijk een bonus geven .
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 21:53
    Graag investeren in het meisjesvoetbal. Stagneert nu weer.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 14 november 2018 om 08:31
    Is dat zo? Even serieus ...stagneert het weer? Zou dat merkwaardig vinden na de publiciteit van de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:41
    Ik hoor bij meerdere verenigingen dat van onder uit de aanwas niet groot is. Zelf kom ik uit Hattem en wij hebben er ook mee te kampen. In MO 11 maar één team. Voorgaande jaren rond de kerst 3(!) teams. Nu hebben wij 2 MO13, 2x MO 15, 1x MO 17 en MO 19. Is redelijk voor en stadje met 12000 inwoners.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    woensdag 14 november 2018 om 13:00
    Ok.... Bedankt voor de info Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht na de populariteit op televisie van de dames
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5496
    dinsdag 13 november 2018 om 22:05
    Fijn dat de KNVB weer eens kan cashen, ook al moet het van de vrouwen komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:27
    Gewoon besteden aan het damesvoetbal, maar er zal wel weer een peleton engnekken naar voren treden die zelf nooit gevoetbald hebben om het geld te innen en te verbrassen aan nietszeggende projectjes
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 07:29]
    Vind ik leuk
    rexxo +2152
    woensdag 14 november 2018 om 11:26
    Miedema zal wel weer gaan bietsen om meer geld of misschien de nageboorte van dikke Mino die haar kan gaan begeleiden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 17:44
    Vrouwenvoetbal gaat hard, je kan er met je gezin heen want geen Hoolies en de kaartjes zijn betaalbaar, wie wil nog mannen zien als er ook vrouwen zijn.

    Wel heel vreemd dat we in alle sporten met vrouwen de mannen voorbij zijn.
    Alleen Max Verstappen is er nog.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws