Arbiter 21 dagen geschorst door steen, papier, schaar in plaats van Kop of Munt

Arbiter 21 dagen geschorst door steen, papier, schaar in plaats van Kop of Munt

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 22:08di 13-11-2018 om 22:08

De FA heeft David McNamara voor drie weken geschorst omdat hij twee aanvoerders via steen, papier, schaar liet beslissen wie er af mocht trappen. Volgens de regels moet Kop of Munt bepalen wie de wedstrijd begint.

McNamara floot op 26 oktober de wedstrijd tussen Manchester City en Reading in de Vrouwencompetitie en was zijn muntje vergeten. Omdat hij geplaagd werd door tijdsnood besloot hij het op te lossen met steen, papier, schaar, maar dat mag volgens de regels niet. De 'oplossing' komt McNamara duur te staan: de FA heeft hem voor 21 dagen geschorst. Hij heeft het recht om de beslissing aan te vechten. 

Joanna Stimpson, de scheidsrechtersmanager van de vrouwenafdeling, heeft weinig goede woorden over voor de actie van McNamara. "De scheidsrechter vergat zijn munt en kwam daardoor in tijdsnood", zo wordt ze geciteerd door de Engelse krant The Telegraph.

"Hij dacht dat het het juiste was om te doen. Even later dacht hij waarschijnlijk dat dat níet het geval was. Dit is niet te verdedigen. Hij had zich beter voor moeten bereiden. Hij had een muntje moeten hebben, maar die had hij niet. Het is teleurstellend en ontoelaatbaar. Dit is erg onprofessioneel. Volgens de regels van het spel moet je een munt hebben. Ik denk niet dat we dit kunnen negeren."

Lees meer over:Premier League

Plaats een reactie

Nietkoeroe +3652
dinsdag 13 november 2018 om 22:11
Tja regels zijn regels maar waar maak je je in vredesnaam druk om zeg..
Vind ik leuk
The Iceman +14480
dinsdag 13 november 2018 om 22:12
Ff een signaal afgeven dat ze vrouwenvoetbal heel serieus nemen. Klote voor die scheids.
Vind ik leuk
wilheimus +1459
dinsdag 13 november 2018 om 22:12
wat een gezeur
Vind ik leuk
Lurton +2276
dinsdag 13 november 2018 om 22:13
Vast invoeren, Steen papier schaar. Veel leuker dan zo’n muntje.
Vind ik leuk
Verratti +2230
dinsdag 13 november 2018 om 22:29
Liefst een nauwelijks te tillen grindtegel van 40 bij 60 cm. Een muntje kun je een keer vergeten, maar zo'n tegel niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:31]
Vind ik leuk
MVD +689
dinsdag 13 november 2018 om 22:51
Dan heb je weer gezeur dat zijn broek steeds afzakt...
Vind ik leuk
wattenstaafje +23469
woensdag 14 november 2018 om 05:49
Met een touwtje om je nek
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:16
McNamara kan niet anders dan denken dat de FA het op hem gemunt heeft.
Vind ik leuk
Markieee +1052
dinsdag 13 november 2018 om 23:34
Lachuhhh😂.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12095
dinsdag 13 november 2018 om 22:17
Dit is in de categorie stadionverbod voor juichen.
Vind ik leuk
schfan1920 +6107
dinsdag 13 november 2018 om 22:17
Mijn God.. waar je je druk om wil maken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:20
Had hij zich aan de regel gehouden en een muntje gaan halen dan hadden ze daarover wel weer wat te zeggen.

Volgende keer gewoon degene die als eerste Shotgun zegt de aftrap geven..
Vind ik leuk
Bint +225
dinsdag 13 november 2018 om 22:20
“Dit is erg onprofessioneel. Volgens de regels van het spel moet je een munt hebben. Ik denk niet dat we dit kunnen negeren." Die laatste zin klinkt als vrouwengejank. Mag je eigenlijk niet zeggen natuurlijk, maar dit krijg je er natuurlijk bij met vrouwenvoetbal ;-)
Vind ik leuk
MR - +184
dinsdag 13 november 2018 om 22:24
Ach stel je niet zo aan!
Vind ik leuk
Twente +296
dinsdag 13 november 2018 om 22:26
Dan vraag je toch even een eurotje van iemand uit het publiek
Vind ik leuk
Roeptoeter +12095
dinsdag 13 november 2018 om 22:27
Kan niet. Was in Engeland.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:49
Tja ! ...................
Vind ik leuk
Kremmidt +182
dinsdag 13 november 2018 om 22:57
Hij had gewoon zijn muntje moeten hebben. Ik bedoel, wat is een scheidsrechter zonder zijn muntje? Hij is zijn muntje vergeten en dat is erg onprofessioneel. De toss wordt doorgaans gedaan met een muntje. Het muntje is hét attribuut van een professionele scheidsrechter. Dat hij zijn muntje was vergeten is ontoelaatbaar. Stel je voor dat iedere scheidsrechter voortaan zijn muntje vergeet: chaos! Ik kan me geen wereld voorstellen waarin scheidsrechters zonder muntje opereren! Iedereen weet dat het muntje essentieel is om een wedstrijd in goede banen te leiden. Zonder muntje geen wedstrijd, zo simpel is het.

Jezus.
Vind ik leuk
ReneAjax +8589
woensdag 14 november 2018 om 02:31
Ik was vorig weekend m'n fluit vergeten.
En wedstrijd zonder fluit fluiten is nog lastiger.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 06:24
Lukt dat dan niet met je vingers ?? 😂😂
Of je lost het op als Nijhuis,gewoon niet fluiten 😂😂
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 06:27]
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:58
Manmanman wie kan die Joanna stimpson even een goede beurt geven. Want wat een zeurpiet is dat zeg
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5932
dinsdag 13 november 2018 om 23:29
Laat de pieten er aub buiten... genoeg discussie daarover ;0)
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 06:29
Dat wordt wel lastig,want hij kreeg wel de zwarte Piet toegespeeld 😂😂
Vind ik leuk
Dionisius +107
dinsdag 13 november 2018 om 23:05
Jezus, wat een drama. Okee, hij vergeet zn muntje maar lost het zo toch prima op? Om nou meteen te zeggen dat het ontoelaatbaar is... Geef die vent gewoon een waarschuwing. Waarschijnlijk mag je het niet zeggen, maar heb het idee dat als dit bij de mannen zou gebeuren de FA er niet zo'n probleem van zou maken (tenzij het meerdere malen gaat gebeuren).
Vind ik leuk
Benniewies +4304
woensdag 14 november 2018 om 00:48
Is ook wat met die zakkenrollers in Manchester
Vind ik leuk
Kinkladze +112
woensdag 14 november 2018 om 01:23
Fuck of zeg... pffff
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 04:05
Volgende keer doen ze eerst een potje 'wie ben ik' ipv tossen
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 05:28
Jij kan beter gaan 'Mens erger je niet!' gaan spelen... 🤣
Vind ik leuk
wattenstaafje +23469
woensdag 14 november 2018 om 05:27
Jezus mina....waar maak je je druk om zeg...
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 05:28]
Vind ik leuk
Smithsonian +41052
woensdag 14 november 2018 om 07:12
Het brexit effect.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws