Arbiter 21 dagen geschorst door steen, papier, schaar in plaats van Kop of Munt

    Arbiter 21 dagen geschorst door steen, papier, schaar in plaats van Kop of Munt

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 22:08di 13-11-2018 om 22:08

    De FA heeft David McNamara voor drie weken geschorst omdat hij twee aanvoerders via steen, papier, schaar liet beslissen wie er af mocht trappen. Volgens de regels moet Kop of Munt bepalen wie de wedstrijd begint.

    McNamara floot op 26 oktober de wedstrijd tussen Manchester City en Reading in de Vrouwencompetitie en was zijn muntje vergeten. Omdat hij geplaagd werd door tijdsnood besloot hij het op te lossen met steen, papier, schaar, maar dat mag volgens de regels niet. De 'oplossing' komt McNamara duur te staan: de FA heeft hem voor 21 dagen geschorst. Hij heeft het recht om de beslissing aan te vechten. 

    Joanna Stimpson, de scheidsrechtersmanager van de vrouwenafdeling, heeft weinig goede woorden over voor de actie van McNamara. "De scheidsrechter vergat zijn munt en kwam daardoor in tijdsnood", zo wordt ze geciteerd door de Engelse krant The Telegraph.

    "Hij dacht dat het het juiste was om te doen. Even later dacht hij waarschijnlijk dat dat níet het geval was. Dit is niet te verdedigen. Hij had zich beter voor moeten bereiden. Hij had een muntje moeten hebben, maar die had hij niet. Het is teleurstellend en ontoelaatbaar. Dit is erg onprofessioneel. Volgens de regels van het spel moet je een munt hebben. Ik denk niet dat we dit kunnen negeren."

    Lees meer over:Premier League

    Plaats een reactie

    Nietkoeroe +1354
    dinsdag 13 november 2018 om 22:11
    Tja regels zijn regels maar waar maak je je in vredesnaam druk om zeg..
    Vind ik leuk
    The Iceman +11501
    dinsdag 13 november 2018 om 22:12
    Ff een signaal afgeven dat ze vrouwenvoetbal heel serieus nemen. Klote voor die scheids.
    Vind ik leuk
    wilheimus +1472
    dinsdag 13 november 2018 om 22:12
    wat een gezeur
    Vind ik leuk
    Lurton +2287
    dinsdag 13 november 2018 om 22:13
    Vast invoeren, Steen papier schaar. Veel leuker dan zo’n muntje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:16
    Ja en dan een dansje erbij van Fortnite. En vooruit....omdat het vrouwenvoetbal is moet de verliezer zonder shirt spelen 😎
    Vind ik leuk
    Verratti +2133
    dinsdag 13 november 2018 om 22:29
    Liefst een nauwelijks te tillen grindtegel van 40 bij 60 cm. Een muntje kun je een keer vergeten, maar zo'n tegel niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:31]
    Vind ik leuk
    MVD +701
    dinsdag 13 november 2018 om 22:51
    Dan heb je weer gezeur dat zijn broek steeds afzakt...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22124
    woensdag 14 november 2018 om 05:49
    Met een touwtje om je nek
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:16
    McNamara kan niet anders dan denken dat de FA het op hem gemunt heeft.
    Vind ik leuk
    Markieee +1009
    dinsdag 13 november 2018 om 23:34
    Lachuhhh😂.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    dinsdag 13 november 2018 om 22:17
    Dit is in de categorie stadionverbod voor juichen.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5652
    dinsdag 13 november 2018 om 22:17
    Mijn God.. waar je je druk om wil maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:20
    Had hij zich aan de regel gehouden en een muntje gaan halen dan hadden ze daarover wel weer wat te zeggen.

    Volgende keer gewoon degene die als eerste Shotgun zegt de aftrap geven..
    Vind ik leuk
    Bint +60
    dinsdag 13 november 2018 om 22:20
    “Dit is erg onprofessioneel. Volgens de regels van het spel moet je een munt hebben. Ik denk niet dat we dit kunnen negeren." Die laatste zin klinkt als vrouwengejank. Mag je eigenlijk niet zeggen natuurlijk, maar dit krijg je er natuurlijk bij met vrouwenvoetbal ;-)
    Vind ik leuk
    MR - +127
    dinsdag 13 november 2018 om 22:24
    Ach stel je niet zo aan!
    Vind ik leuk
    Twente +158
    dinsdag 13 november 2018 om 22:26
    Dan vraag je toch even een eurotje van iemand uit het publiek
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    dinsdag 13 november 2018 om 22:27
    Kan niet. Was in Engeland.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2131
    woensdag 14 november 2018 om 01:07
    Nemen we een pound-sterling.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:49
    Tja ! ...................
    Vind ik leuk
    Kremmidt +145
    dinsdag 13 november 2018 om 22:57
    Hij had gewoon zijn muntje moeten hebben. Ik bedoel, wat is een scheidsrechter zonder zijn muntje? Hij is zijn muntje vergeten en dat is erg onprofessioneel. De toss wordt doorgaans gedaan met een muntje. Het muntje is hét attribuut van een professionele scheidsrechter. Dat hij zijn muntje was vergeten is ontoelaatbaar. Stel je voor dat iedere scheidsrechter voortaan zijn muntje vergeet: chaos! Ik kan me geen wereld voorstellen waarin scheidsrechters zonder muntje opereren! Iedereen weet dat het muntje essentieel is om een wedstrijd in goede banen te leiden. Zonder muntje geen wedstrijd, zo simpel is het.

    Jezus.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5247
    woensdag 14 november 2018 om 02:31
    Ik was vorig weekend m'n fluit vergeten.
    En wedstrijd zonder fluit fluiten is nog lastiger.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:24
    Lukt dat dan niet met je vingers ?? 😂😂
    Of je lost het op als Nijhuis,gewoon niet fluiten 😂😂
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 06:27]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:58
    Manmanman wie kan die Joanna stimpson even een goede beurt geven. Want wat een zeurpiet is dat zeg
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5948
    dinsdag 13 november 2018 om 23:29
    Laat de pieten er aub buiten... genoeg discussie daarover ;0)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:29
    Dat wordt wel lastig,want hij kreeg wel de zwarte Piet toegespeeld 😂😂
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    dinsdag 13 november 2018 om 23:05
    Jezus, wat een drama. Okee, hij vergeet zn muntje maar lost het zo toch prima op? Om nou meteen te zeggen dat het ontoelaatbaar is... Geef die vent gewoon een waarschuwing. Waarschijnlijk mag je het niet zeggen, maar heb het idee dat als dit bij de mannen zou gebeuren de FA er niet zo'n probleem van zou maken (tenzij het meerdere malen gaat gebeuren).
    Vind ik leuk
    Benniewies +1412
    woensdag 14 november 2018 om 00:48
    Is ook wat met die zakkenrollers in Manchester
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2131
    woensdag 14 november 2018 om 01:05
    Veronderstel toch dat hij zijn fluit vergeten was; zou hem zo op een jaar schorsing komen te staan.
    Vind ik leuk
    Kinkladze +76
    woensdag 14 november 2018 om 01:23
    Fuck of zeg... pffff
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 04:05
    Volgende keer doen ze eerst een potje 'wie ben ik' ipv tossen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 05:28
    Jij kan beter gaan 'Mens erger je niet!' gaan spelen... 🤣
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22124
    woensdag 14 november 2018 om 05:27
    Jezus mina....waar maak je je druk om zeg...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 05:28]
    Vind ik leuk
    Degraaf +17970
    woensdag 14 november 2018 om 06:27
    Wel vreemd, een muntje was hij vergeten, maar had wel een steen, papier en schaar bij zich?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34251
    woensdag 14 november 2018 om 07:12
    Het brexit effect.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws