Debutant Chong stelt zichzelf voor: Ik speel in Engeland bij Manchester United

Debutant Chong stelt zichzelf voor: "Ik speel in Engeland bij Manchester United"

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 22:27di 13-11-2018 om 22:27

Tahith Chong debuteert in de selectie van het Jong Oranje van Erwin van de Looi. De aanvaller van Manchester United stelt zichzelf voor voor de mensen die hem niet kennen.

"Ik speel in Engeland bij Manchester United. Ik weet niet waar ze me van zouden kunnen kennen, maar als je een beetje op het internet kijkt kun je wel wat vinden", zegt de oud-speler van Feyenoord tegen FOX Sports. "Ik ben een buitenspeler die ervan houdt om zijn mannetje te passeren. Tot nu gaat het goed. Ik geniet er moment van om met het eerste te trainen of bij de wedstrijdselectie te zitten. Dat zijn mooie ervaringen."

"Meestal train ik twee á drie keer in de week met het eerste mee. Dat is een jongensdroom. Je speelt samen met grote spelers als Paul Pogba en Anthony Martial. Van zulke spelers kun je alleen maar leren."

Chong heeft een duidelijk doel gesteld voor zichzelf. "Natuurlijk wil iedereen in het eerste spelen. Daar ga ik nu voor. Als ik er dicht bij zit moet ik er hard voor blijven werken en dan is het kijken wat de toekomst brengt. Het hangt uiteindelijk van mezelf af, hoe ik presteer. Je kunt niet zeggen hoe dicht bij je bent, maar als je meetraint zit je aardig in de buurt."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Wijndalum +599
dinsdag 13 november 2018 om 22:28
Show us jongen! Niks te verliezen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:32
Deed in de zomer al eens mee met het eerste en veel fans waren toen razend enthousiast en verwachten uiteindelijk veel van hem en niet ten onrechte wat mij betreft, vond hem ook een erg goede, frisse indruk maken. Zal verder nog wel aan zijn fysiek moeten werken als hij het echt wil gaan maken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:38]
Vind ik leuk
N.E.C. +711
dinsdag 13 november 2018 om 22:33
Jammer dat hij niet bij Feyenoord is gebleven.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:35
Weer al zo'n monsterlijk goed talent uit Nederland!
Vind ik leuk
klick +1178
dinsdag 13 november 2018 om 22:38
jammer dat geld soms belangrijker is dan voetbal!
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 22:44
Zie hem graag naar een andere club gaan. Dit Manchester United is niet echt goed voor zijn ontwikkeling.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:48]
Vind ik leuk
Te ligt +297
woensdag 14 november 2018 om 08:23
Overal staat dat hij zich stormachtig ontwikkeld. Euh.... Waar?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1779
dinsdag 13 november 2018 om 22:57
Video doet het niet eens wat een klere webpagina
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21131
dinsdag 13 november 2018 om 23:00
Ben erg benieuwd naar die jongen. Super mooie stijl qua voetbal!
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 00:18
Nou laat dat voorstellen maar zitten. Dit is een enorm talent. Combineert inzet ,techniek ,inzicht en snelheid met een goed schot. Volg hem al enkele jaren .Komt nu op jonge leeftijd ook bij Manchester boven drijven en verwacht hem snel in de wedstrijdselectie.Kandidaat voor komend E.K op linksbuiten.
Beetje het midden tussen Robben en Simon Tahamata.Volg hem al een aantal jaren na zijn vertrek bij Feijenoord.
Vind ik leuk
Harry.f +406
woensdag 14 november 2018 om 00:49
Brexit maakt het bijna onmogelijk jonge talenten te ronselen van onze topclubs, een hoopvolle ontwikkeling.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 01:02
Die gozer heeft zo'n enorm kapsel dat hij amper op de foto past.Maar hoor 'm zeer goede verhalen over hem. Ben benieuwd!
Vind ik leuk
Kinkladze +115
woensdag 14 november 2018 om 01:18
Volgend jaar bij Roda..
Vind ik leuk
LIO7 +1744
woensdag 14 november 2018 om 07:30
Heel erg benieuwd!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws