Debutant Chong stelt zichzelf voor: Ik speel in Engeland bij Manchester United

    Debutant Chong stelt zichzelf voor: "Ik speel in Engeland bij Manchester United"

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 22:27di 13-11-2018 om 22:27

    Tahith Chong debuteert in de selectie van het Jong Oranje van Erwin van de Looi. De aanvaller van Manchester United stelt zichzelf voor voor de mensen die hem niet kennen.

    "Ik speel in Engeland bij Manchester United. Ik weet niet waar ze me van zouden kunnen kennen, maar als je een beetje op het internet kijkt kun je wel wat vinden", zegt de oud-speler van Feyenoord tegen FOX Sports. "Ik ben een buitenspeler die ervan houdt om zijn mannetje te passeren. Tot nu gaat het goed. Ik geniet er moment van om met het eerste te trainen of bij de wedstrijdselectie te zitten. Dat zijn mooie ervaringen."

    "Meestal train ik twee á drie keer in de week met het eerste mee. Dat is een jongensdroom. Je speelt samen met grote spelers als Paul Pogba en Anthony Martial. Van zulke spelers kun je alleen maar leren."

    Chong heeft een duidelijk doel gesteld voor zichzelf. "Natuurlijk wil iedereen in het eerste spelen. Daar ga ik nu voor. Als ik er dicht bij zit moet ik er hard voor blijven werken en dan is het kijken wat de toekomst brengt. Het hangt uiteindelijk van mezelf af, hoe ik presteer. Je kunt niet zeggen hoe dicht bij je bent, maar als je meetraint zit je aardig in de buurt."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Wijndalum +574
    dinsdag 13 november 2018 om 22:28
    Show us jongen! Niks te verliezen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:30
    Moet een groot talent zijn! Ben benieuwd hoe ver hij komt! Wat een lichting komt er aan bij het NL-elftal!
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3381
    dinsdag 13 november 2018 om 22:33
    Ja ajax en Feyenoord hadden een mooie lichting. Zijn een flink aantal weg gegaan maar als die toch doorbreken kunnen het mooie jaren worden.
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    dinsdag 13 november 2018 om 22:36
    Is zeker een groot talent maar heeft helaas Mourinho als trainer bij Man U en die stelt helaas geen kinderen op zo noemt hij namelijk spelers voor hun 22 ste jaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:43
    Mourinho is een naar mannetje, maar hij is niet achterlijk. Hij zou Mbappé dus ook niet opstellen denk je?
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    dinsdag 13 november 2018 om 22:49
    Dat zou dwnk ik de enige uitzondering zijn zeker als ze hem temimste weten te halen voor 200 miljoen want dan word ie wel op het matje geroepen.Maar een ieder weet hoe Mourinho over jonge spelers denkt mede door zijn eigen uitspraken daarnaast lijkt ie weinig te houden van spelers die risico in hun spel leggen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:57
    Zou zomaar kunnen. Ik denk dat als Mourinho ziet dat hij daarmee de wedstrijd kan winnen dat hij hem minuten gaat laten maken.
    Ik heb begrepen dat dit een uitzonderlijk talent is.
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    dinsdag 13 november 2018 om 22:59
    Dat gaan we dan zien of dat het geval is want hij zit er nog steeds ondanks de magere resultaten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:43
    Rashford is net 21 geworden.
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    woensdag 14 november 2018 om 11:28
    Ook die is lang niet altijd zeker van een basisplaats.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3381
    woensdag 14 november 2018 om 07:49
    Bij Feyenoord was hij fenomenaal, helaas zagen alle topclubs dat
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1973
    woensdag 14 november 2018 om 08:43
    Misschien ook gewoon niet handig om zo'n ventje in een erg stroef draaiend elftal in te gaan zetten.
    Sta je 3 of 4-0 voor gooi zo'n grappenmaker er gewoon lekker in na 60 minuten.
    maar utd doet niet aan 3-0 voorsprongen.

    En las je als Utd 7de staat, ga je dit soort ventjes ook niet aan de aftrap zetten. Veel te veel druk.

    Maar zoals elders al gemeld, als dit kereltje echt zo goed is, had ie nu waarschijnlijk al een pot of 20\25 eredivisie achter zijn naam gehad als hij lekker bij Feyenoord was gebleven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:38
    Ik vind het wel meevallen, hij mist nét dat beetje voetbalintelligentie en techniek die een toptalent extra heeft.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:39]
    Vind ik leuk
    Nuance +9449
    dinsdag 13 november 2018 om 22:52
    En hoe kom jij aan deze wijsheid? Ik heb hem op Varkenoord zien spelen, twee jaar jonger dan de rest; supertechniek en alles op intuitie en gevoel. Doodzonde, want hij had nu al vast op linksbuiten kunnen staan in de Kuip.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:53]
    Vind ik leuk
    Koeien +2726
    woensdag 14 november 2018 om 11:40
    ah, jij hebt hem zien spelen? Ik hoor er veel over, maar ik wil het zelf eerst wel zien eigenlijk.

    Wat voor type buitenspeler is het? Een tradtionele? afmaker/spelmaker?

    Ik ben echt benieuwd, toch binnenkort maar's jong oranje opzetten.
    Vind ik leuk
    Nuance +9449
    woensdag 14 november 2018 om 19:34
    Hij is balvast, behendig, maar hij gooit er af en toe solo’s uit, echt top. Mooie versnelling aan de bal. Hij is van alles wat. Linksbenig. Maar geen echte linksbuiten. Hij is natuurlijk zwaar geblesserd geweest en dat gooit hem twee jaar terug in zn ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 20:49
    Chong is een rechter vleugel!
    Vind ik leuk
    Nuance +9449
    donderdag 15 november 2018 om 21:01
    Ja maar daar staat Berghuis, dus met Boetius weg en Larsson zwaar tegenvallend, had hij perfect van op links kunnen staan. Hij is linksbenig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 21:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 07:10
    Hij scoord op recht ook meer😆
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:51
    Heb hem recentelijk gezien bij een wedstrijd van de O19 tegen de O19 van Letland (dacht ik). Bij vlagen echt goed. Viel mij verder vooral op door een nogal hautaine houding en provoceren van tegenstanders en ook de scheids. Les in bescheidenheid niet overbodig voor dat manneke.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    Kevindo +1563
    woensdag 14 november 2018 om 00:29
    Komt inderdaad een heerlijke generatie aan. Had Van Oostveen het toch bij het juiste eind door te stellen dat we in 2026 weer terug aan de top zouden staan. Misschien zelfs wel wat te pessimistisch, haha!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 00:30
    Zeker man

    Koeman gaat ervoor
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:32
    Deed in de zomer al eens mee met het eerste en veel fans waren toen razend enthousiast en verwachten uiteindelijk veel van hem en niet ten onrechte wat mij betreft, vond hem ook een erg goede, frisse indruk maken. Zal verder nog wel aan zijn fysiek moeten werken als hij het echt wil gaan maken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:38]
    Vind ik leuk
    N.E.C. +433
    dinsdag 13 november 2018 om 22:33
    Jammer dat hij niet bij Feyenoord is gebleven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:35
    Weer al zo'n monsterlijk goed talent uit Nederland!
    Vind ik leuk
    klick +942
    dinsdag 13 november 2018 om 22:38
    jammer dat geld soms belangrijker is dan voetbal!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 22:44
    Zie hem graag naar een andere club gaan. Dit Manchester United is niet echt goed voor zijn ontwikkeling.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    Te ligt +282
    woensdag 14 november 2018 om 08:23
    Overal staat dat hij zich stormachtig ontwikkeld. Euh.... Waar?
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1154
    dinsdag 13 november 2018 om 22:57
    Video doet het niet eens wat een klere webpagina
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19954
    dinsdag 13 november 2018 om 23:00
    Ben erg benieuwd naar die jongen. Super mooie stijl qua voetbal!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:03
    Weet iemand waar hij in de jeugd begonnen is? Ik bedoel voor zijn periode bij Feyenoord?
    Vind ik leuk
    Koeien +2726
    woensdag 14 november 2018 om 19:50
    Nog geprobeerd te googlen? Schijnt dat soort dingen makkelijker te maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 20:59
    Uiteraard, anders vraag ik het niet
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 00:18
    Nou laat dat voorstellen maar zitten. Dit is een enorm talent. Combineert inzet ,techniek ,inzicht en snelheid met een goed schot. Volg hem al enkele jaren .Komt nu op jonge leeftijd ook bij Manchester boven drijven en verwacht hem snel in de wedstrijdselectie.Kandidaat voor komend E.K op linksbuiten.
    Beetje het midden tussen Robben en Simon Tahamata.Volg hem al een aantal jaren na zijn vertrek bij Feijenoord.
    Vind ik leuk
    Harry.f +339
    woensdag 14 november 2018 om 00:49
    Brexit maakt het bijna onmogelijk jonge talenten te ronselen van onze topclubs, een hoopvolle ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 01:02
    Die gozer heeft zo'n enorm kapsel dat hij amper op de foto past.Maar hoor 'm zeer goede verhalen over hem. Ben benieuwd!
    Vind ik leuk
    Kinkladze +76
    woensdag 14 november 2018 om 01:18
    Volgend jaar bij Roda..
    Vind ik leuk
    LIO7 +1171
    woensdag 14 november 2018 om 07:30
    Heel erg benieuwd!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws