'Ik had nooit echt de potentie om in Ajax 1 te komen, maar Jongkind had gelijk'

    'Ik had nooit echt de potentie om in Ajax 1 te komen, maar Jongkind had gelijk'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 23:16di 13-11-2018 om 23:16

    Noussair Mazraoui is dit seizoen doorgebroken in Ajax 1, maar in zijn jeugdjaren zag zeker niet iedereen het zitten in de Marokkaanse rechtsback. Uiteindelijk kreeg de back van voormalig jeugdtrainer Ruben Jongkind te horen dat hij in de toekomst wellicht in het eerste zou komen.

    "Ik had nooit echt de potentie om in Ajax 1 te komen", zegt Mazraoui bij Bij Andy in de Auto. "Er is één persoon die zei dat ik Ajax 1 in zou halen. Dat was in de jeugd. Je hebt spelers die een stempel krijgen om Ajax 1 te halen, bijvoorbeeld nu met Ryan Gravenberch en Naci Ünuvar. Die krijgen het stempel 'potentiële Ajax 1-speler'. Die heb ik nooit gekregen."

    "Er is één iemand die zei dat ik waarschijnlijk Ajax 1 zou halen", vervolgt Mazraoui. "Dat was Ruben Jongkind. Hij was geen voetbaltrainer, dus ik dacht: wat loop jij nou te praten? Hij was looptrainer. Ik dacht dat hij er geen verstand van had en maar wat aan het lullen was en mij vertrouwen aan het geven was. Ik geloofde er niets van. Uiteindelijk heeft hij gelijk gehad."

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +6795
    dinsdag 13 november 2018 om 23:18
    Als Ten Hag een keer weg is kan Ruben Jongkind hem prima opvolgen.
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    dinsdag 13 november 2018 om 23:21
    Ha lekker tóch nog Ajax-nieuws vlak voor het naar bed gaan! ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:57
    Is ie kaal?
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    dinsdag 13 november 2018 om 23:21
    Leuke jongen maar wel de zwakste schakel in het elftal van Ajax. Ik zie hem niet snel de Europese (sub)top halen.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1345
    dinsdag 13 november 2018 om 23:24
    Ajax is al Europees (sub)top
    Vind ik leuk
    ruuddevil +3006
    woensdag 14 november 2018 om 07:19
    Ja en Pino is een echte vogel.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1345
    woensdag 14 november 2018 om 08:41
    Wil je een like?
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 08:53
    Ajax heeft absoluut nog niet laten zien dat het Europese subtop is. 4 jaar lang geen kampioen worden in de mickey mouse league en maar 1x een Europees succesje wat gelijk stopte zodra ze een grote club tegenkwamen (man united). Ajax moet het op dit moment nog afleggen tegen clubs als Sevilla en Dortmund (zelfde geldt voor psv trouwens.)
    Vind ik leuk
    Benniewies +1345
    woensdag 14 november 2018 om 09:14
    Haha 1 x Europees succes? Bayern uit1-1 vergeten?
    Ajax staat hoog in de Europese lijst. (Feit).
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 11:17
    Bayern dat compleet uit vorm is...
    Vind ik leuk
    Benniewies +1345
    woensdag 14 november 2018 om 12:21
    Net als city waar Ajax meT 3-1 van won? Of Barcelona waar Ajax met 2-1 van won?

    Weet je... Jij hebt gewoon gelijk. Net als in de jaren 90. Dat Ajax Madrid Milaan en Bayern aan de kant zetten. Die club s waren compleet uit vorm
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 13:51
    Hoelang is dat wel niet geleden.. Ik heb het over de laatste 5 jaar. En Barca zonder Messi is een wereld van verschil.
    Vind ik leuk
    Benniewies +1345
    woensdag 14 november 2018 om 13:57
    Ja klopt. Die winnen dan met 5-1 van real Madrid.

    PS Messi was er toen wel bij toen Ajax van Barcelona won
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:27
    Zwakste schakel??
    Sarcasme neem ik aan?
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 08:47
    Wie vind jij dan de zwakste schakel?
    Vind ik leuk
    Sossa030 +292
    woensdag 14 november 2018 om 11:53
    Nou bijvoorbeeld schone!!!
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 13:53
    Schöne is een rare speler. Begint vaak op de bank maar weet zich toch in de basis te spelen. Vind het moeilijk om te vergelijken met Mazrouai.
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    dinsdag 13 november 2018 om 23:31
    Je ziet dat hij kwaliteiten heeft maar zal idd nog veel moeten bijleren..hij is nog jong komt net kijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 23:37
    @psv fan 1913: Maar ja, jij bent uit 1913.

    Ben je nog naar de herdenking geweest dat WO I honderd jaar geleden is beëindigd of zit je liever op VP om als psv'er te reageren op Ajax-items?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 23:45]
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 08:49
    In 1913 werd psv opgericht. En ik reageer 3x zoveel op psv items als op ajax items. En al zou ik dat niet doen? Ik mag toch gewoon mijn mening geven. Kijk als ik nu zou zeggen dat ik Ziyech de zwakste schakel vind. Dan snap ik je boosheid. Maar wie vind jij dan de zwakste schakel?
    Vind ik leuk
    pietprecies +7432
    woensdag 14 november 2018 om 07:06
    Hij is de meest onervaren schakel, das wat anders..

    Hij maakt zn foutjes idd maar heeft al 2 belangrijke CL goals gemaakt en speelt meestal prima
    Vind ik leuk
    Hektor +439
    woensdag 14 november 2018 om 07:18
    Zwakste schakel die ervoor zorgde dat we gelijk hebben gespeeld tegen Bayern en van Benfica hebben gewonnen
    Vind ik leuk
    Hans Goor +58
    woensdag 14 november 2018 om 08:33
    Zucht, het janken zit bij jullie wel in de genen. Zowel in het veld als op de tribune. Grow up!
    Vind ik leuk
    psvfan1913 +2185
    woensdag 14 november 2018 om 08:50
    Wat is hier gejank aan? Ik geef gewoon mn mening over een speler die toevallig van ajax is. Ik zeg niet eens dat hij slecht is. Alleen de zwakste schakel, wat is daar mis mee?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    dinsdag 13 november 2018 om 23:28
    Tete, die werd ook in zijn eerste jaar de hemel in geprezen. Is dit de nieuwe Tete??
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk
    Sigma +2923
    dinsdag 13 november 2018 om 23:32
    Ik ken Tete...maar wie is de nieuwe Tete dan??
    Vind ik leuk
    pietprecies +7432
    woensdag 14 november 2018 om 07:25
    Grappig, zijn twee totaal verschillende backs..

    Mazraoui lijkt me ook wel een tikkeltje verstandiger.

    Tete wilde op den duur weg, heel veel hier moest lachen want hoe kan je de beste back voor de ED de deur uit laten lopen.

    Nu speelt hij niet bij zn club en kan hij er niks meer van maar speelt wel in Oranje?
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3024
    woensdag 14 november 2018 om 08:17
    De backs van Ajax zitten overal op de bank...zelfs vd Wiel....
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    woensdag 14 november 2018 om 08:26
    Nee van de Wiel zit tegenwoordig rechtsachter onder mijn auto ;)
    Vind ik leuk
    pietprecies +7432
    woensdag 14 november 2018 om 17:31
    Ja vd Wiel.. daar noem je er ook wel een.

    Tete vind ik een prima back hoor trouwens, misschien niet voor/bij Lyon maar kan echt wel wat. Alleen mentaal is het er zo eentje die alleen maar a la Depay “respect” wil hebben.

    Zelfs vd Wiel? Die heeft na zn overstap alleen maar domme keuzes gemaakt. Ook zo een die het woord respect misbruikt heeft tot en met en rappen belangrijk vond zoals Depay kleding. Alleen lijkt Depay zich langzaam te beseffen dat je het binnen de lijnen moet laten zien. Natuurlijk verschillende posities maar enigszins in lijn qua karakter.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3024
    woensdag 14 november 2018 om 22:38
    Vd Wiel leek in het begin toch een goede back....
    Maar de Ajax backs kunnen alleen in het Ajax systeem mee lijkt het wel.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7432
    woensdag 14 november 2018 om 22:45
    Dat vind ik dan weer onzin, Tete is niet een typische Ajax back. Was aanvallend niet top maar juist wel in verdedigend opzicht...

    Daarbij is het een soort speler wat echt niet per se a la Ajax is.

    Angelino en Dumfries zijn ook backs die erg hoog willen staan en die spelen bij psv..
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19954
    dinsdag 13 november 2018 om 23:31
    Toppertje
    Vind ik leuk
    Talentscout +1351
    dinsdag 13 november 2018 om 23:40
    Deze jongen schijnt VWO gedaan te hebben, maar heeft het over 'die' stempel...
    Vind ik leuk
    Dave VVV +302
    dinsdag 13 november 2018 om 23:57
    En wat is er mis met "die" stempel?
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    woensdag 14 november 2018 om 00:06
    Die = aanwijzend dus prima ;)
    Vind ik leuk
    Hektor +439
    woensdag 14 november 2018 om 07:19
    Stempel is een de-woord en een het-woord. Kan dus allebei
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2087
    woensdag 14 november 2018 om 01:11
    Krijgt Andy hier voor betaald want dan wil ik ook zo'n baantje.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:51
    Ik ben erg gecharmeerd van hem. Vind het nog steeds erg jammer dat hij niet voor het Nederlands elftal uitkomt. Ajax gaat straks heel veel geld voor hem vangen. Over 2 of 3 jaar is hij helemaal top.
    Vind ik leuk
    Edenees80 +539
    woensdag 14 november 2018 om 07:01
    Prima rechtsback die zeker nog veel kan leren en dus beter kan worden.. Bij Andy in de auto praten spelers meer, makkelijker en open dan in een gemiddeld interview door een of andere journalist..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws