Bosz tipt Ajax over 'Bayern-route': 'We verkopen Neres en we gaan Lozano halen'

    Bosz tipt Ajax over 'Bayern-route': 'We verkopen Neres en we gaan Lozano halen'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 06:49wo 14-11-2018 om 06:49

    Peter Bosz is benieuwd hoe Ajax zich de komende jaren gaat gedragen op de transfermarkt. De oud-trainer van de Amsterdammers voorspelt dat Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Hakim Ziyech komende zomer vertrekken, en mogelijk ook André Onana.

    "Er gaat dus minimaal tweehonderd miljoen euro bij Ajax binnenkomen. En dan? Gaan ze met dat geld spelers voor twintig of dertig miljoen aantrekken? Als ze dat doen, zal het salaris nog meer omhoog moeten, want dat heeft daar toch mee te maken", zegt Bosz in Voetbal International. "Wat Ajax zou kunnen doen, is kiezen voor de aanpak van Bayern München."

    Daarmee doelt Bosz op het feit dat Bayern nog nooit honderd miljoen betaalde voor een speler. "Als Ajax wil, kunnen ze straks vijftig miljoen voor een speler betalen, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen. Wat ze wél kunnen doen, is bijvoorbeeld zeggen: We verkopen Neres en we gaan Lozano halen. Ze hebben met die aankopen afgelopen zomer, maar vooral ook met het verhogen van de salarissen, een signaal afgegeven."

    Bosz ziet dat in Nederland niemand aan de financiële slagkracht van Ajax kan tippen. "De volgende stap is de beste spelers bij PSV en Feyenoord weg te halen. Als je dat doet, word je er niet alleen zelf sterker van, je verzwakt ook je concurrent. Dan heb je de monopolie-positie in Nederland."

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Poll

    Zie jij het gebeuren dat Ajax spelers koopt van zijn rivalen?

    (8227 stemmen)

    Plaats een reactie

    ElNDHOVEN +192
    woensdag 14 november 2018 om 06:54
    Volgens mij is Lozano rond die tijd allang een beetje klaar met de Eredivisie. Ben nog verbaasd dat die dit jaar er nog steeds rond loopt
    Vind ik leuk
    Wickie +373
    woensdag 14 november 2018 om 07:08
    PSV schroeft per direct de prijs op met 50 miljoen...... Ze denken echt dat iedereen bij Ajax wil spelen, omdat tweede worden volgens hun mooier is dan eerste.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:21
    Max 30miljoen. Heeft Europees niets laten zien. Alleen die lucky goal tegen Tottenham
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:33
    Je vergeet het WK...Lozano veruit de beste van alle ED spelers.
    Daarnaast wens ik Bosz met zijn 5 seconden regel en het kapot maken van Feyenoord veel succes met zijn volgende club....als die nog komt.

    Weer een Jan doedel, denk je nu echt dat er 200 miljoen netto binnen gaat komen en er spelers van PSV of Feyenoord naar Ajax gaan voor salaris?
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:46
    ga er niet op in joh, die voetbalgoden wilt alleen maar onrust stoken want verstand heeft hij niet
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:31
    Als trainer zag ik hem nog als een verstandige man, maar nu die dit soort dingen gaat zeggen....
    Vind ik leuk
    Cruijfffan +1129
    woensdag 14 november 2018 om 20:37
    Ik snap niet waarom zoveel fans van andere clubs 'moort en brand' schreeuwen hier en Bosz gelijk wegzetten als onbenul? Als Ajax 30 miljoen bied en hem een salaris van 3 a 4 miljoen voor zijn neus houdt kan PSV niets meer. Ajax heeft de financiële middelen straks om deze strategie toe te passen en dan kun je fan zijn en een andere gevoel erbij hebben, maar als Lozano 4x het salaris kan verdienen dan wat hij bij PSV vangt dan is clubliefde ver te zoeken.

    Persoonlijk hoop ik dat Ajax deze route niet gaat bewandelen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 20:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:35
    Tja...voor de toekomst "als" Ajax de rijkste club ter wereld is... dan maar 1 regeltje toevoegen in het psv contract...

    Wellicht bovenaan als eerste regel gezien er mensen zoals Bosz echt denken dat Ajax topspelers weg gaat kopen bij de ED concurrentie...

    "een transfer naar Ajax behoort niet tot de mogelijkheden...
    overige binnenlandse en buitenlandse clubs mag wel"

    en anders geen foto met de Willy vd Kuylen...all time meeste goals in de ED...

    zonder gein, ik geloof niet on 200 miljoen netto.

    Ik zou als Ajax zijnde blijven gaan voor eigen jeugd en de marketing daarvan.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:39
    Waarom zou je bij PSV kopen als je ze ook in het buitenland kan halen? Volgens mij was het ook puur hypothetisch.
    Vind ik leuk
    14forever +8723
    woensdag 14 november 2018 om 12:58
    Heeft ergens wel een.punt, alleen.een.beetje overdreven. Heeft dus niets laten zien in de CL of europees met psv. Tuurlijk gaat hij ergens rond de 45-50miljoen opbrengen, had alleen een stuk meer kunnen zijn, met goede prestaties in de europese clubtoernooien.
    Vind ik leuk
    Jozef +39917
    woensdag 14 november 2018 om 17:27
    Zeg niet dat het geen mogelijkheid is, dit soort onmogelijke dingen deed Bayern ook in Duitsland.

    Als Ajacied hoop ik niet dat Ajax deze weg op zal gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:31
    Want... wat heeft Lozano in de CL gedaan dan. Alleen de Jong heeft laten zien op CL niveau te scoren. Het is een leuke voetballer en hoort tot de beste voetballers in de ED maar vind hem Europees tegenvallen.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3326
    woensdag 14 november 2018 om 08:04
    Die 200 miljoen zou maar zo kunnen. Kopen van PSV en Feyenoord zie ik ook niet zo snel gebeuren. Moet sws zeggen dat ik niemand van Feyenoord goed genoeg vind voor de basis van Ajax op dit moment
    Vind ik leuk
    YC93 +385
    woensdag 14 november 2018 om 09:55
    Je gaat een hoop geld verdienen, dat zeker, maar 200 miljoen netto is wel echt heel veel
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:23
    Als je Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt verkoopt ben je al een eind op weg richting de 200 hoor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    Vowtar +5437
    woensdag 14 november 2018 om 11:09
    Nog niet halverwege. En dan krijgt daarna Willem II nog een flink percentage van de som van Frenkie.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:48
    Nog niet halverwege? Denk jij dat Ajax hun laat gaan voor een appel en een ei?
    Vind ik leuk
    Gordito +809
    woensdag 14 november 2018 om 12:26
    100 miljoen een appel en een ei noemen?
    Ze hebben nog weinig gepresteerd en qua titels nog niets gewonnen. Het buitenland gaat niet zomaar diep in de buidel tasten zonder te weten of ze de absolute top wel aan kunnen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:31
    Ik denk dat de buitenlandse topclubs gek genoeg zijn om die bedragen neer te leggen. Tevens zei Vowtar dat het Ajax niet eens halverwege de 200 miljoen zou opleveren, dus hij gaat uit van een bedrag onder de 100 miljoen. En ja, die gasten liggen nog 2.5 jaar vast. Dan vind ik in deze huidige transfergekte 100 miljoen voor beiden in totaal een appel en een ei
    Vind ik leuk
    Vowtar +5437
    woensdag 14 november 2018 om 14:26
    Heel veel zal het er niet onder zitten hoor, maar voor een internationale topclub zijn Frenkie en De Ligt nog wel jochies die net komen kijken. Daarnaast spelen ze per seizoen maar een stuk of 10 wedstrijden waarin je écht iets kan zeggen over of ze de internationale top aankunnen. Als ze dan een paar van die wedstrijden slecht spelen (Frenkie tegen PSV, De Ligt de afgelopen interlandperiode en Benfica-thuis), dan komt er echt geen 70 miljoen op tafel voor zo'n jongen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 05:31
    Eens wat betreft het niveau. Presteren in de Eredivisie maakt je nog niet klaar voor de wereldtop. Maar toch denk ik dat er clubs gek genoeg zijn om 70 miljoen te bieden. De toekomst zal het uitwijzen ;)
    Vind ik leuk
    14forever +8723
    woensdag 14 november 2018 om 13:02
    Niets laten zien,heb je je oogjes wel.open. Ze manifesteren zich duidelijk in de CL dit jaar. Of is het gewoon jaloezie
    Vind ik leuk
    krul +254
    woensdag 14 november 2018 om 14:05
    vriennd welke prijs hebben ze gepakt vertel me dat je komt met onzin hier aankakken vertel de wereld welke prijs deze jongens gepakt hebben ze hebben een lul in hun kont gekregen van een jood! dats de enigste prijs
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:02
    Simpele supporters vinden dat als een team prijzen wint dat het hele team uit extreme talenten bestaan, terwijl extreme talenten in een team die geen prijs winnen klungels zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:46
    Welke prijs heeft Davinson Sanchez gewonnen bij Ajax? Die is met bonussen totaal ook weggegaan voor 48 miljoen. Ajax had achteraf spijt. Daarom gaan De Ligt en De Jong nog meer opbrengen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:53
    Is zinloos Gordito. Die 2 worden hier op het forum dusdanig verheerlijkt dat ze met de dag meer waard worden...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:44
    Voor Sanchez is uiteindelijk met toelages ook 48 miljoen betaald. Daar gaan De Jong en De Ligt nu dik overheen. Ajax heeft al gezegd dat ze voor niet minder dan 60 per persoon weg gaan, anders blijven ze sowieso nog een jaar. Dat weten deze jongens ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:42
    Dan ben je al halverwege. Van de som van Frenkie gaat zo'n 8% naar Willem II. Ajax heeft al gezegd dat ze niet voor minder dan 60 miljoen weg gaan...
    Vind ik leuk
    YC93 +385
    woensdag 14 november 2018 om 11:45
    Het is geen FIFA, een transform kan je niet blind op je rekening bijschrijven en investeren in nieuwe spelers. Neem Neres als voorbeeld, ajax moet bij een eventuele transfer al 20% van de transfersom overmaken naar Sao Paolo. Daar komen nog allerlei andere vergoedingen bij
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:48
    Aan wie moet Ajax betalen voor Matthijs de Ligt dan? 20% naar zn amateurclub? Tevens praat Bosz niet over Netto 200 miljoen, dus Ajax komt wel degelijk in de buurt van die 200 bruto
    Vind ik leuk
    YC93 +385
    woensdag 14 november 2018 om 12:22
    bruto komen ze zeker in de buurt; maar als je iets naar boven scrollt kan je zien dat de reactie waar je op reageerde sprak over 200 miljoen netto
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:27
    Dat zag ik zeker, maar die reactie reageerde op de uitspraken van Bosz, en ik lees daar nergens iets over netto 200 miljoen. Vandaar mijn reactie ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:59
    Die 2 kosten gegarandeerd samen geen 200mio
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:08
    Ik zei ook richting de 200 miljoen. En dan hebben we pas 2 spelers besproken, terwijl er waarschijnlijk 4 a 5 vertrekken. 200 miljoen halen we makkelijk binnen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:11
    Ok gelezen en begrepen 😊
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:44
    Barca wil al 130 mío voor beide betalen dus 200mio is zeker haalbaar
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 21:05]
    Vind ik leuk
    74ratje +36
    woensdag 14 november 2018 om 16:31
    200 euro?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:00
    Van die 200mio gaat een deel voor de spelers en.....voor de belasting.
    Vind ik leuk
    14forever +8723
    woensdag 14 november 2018 om 13:00
    Heb nergens 200miljoen netto gelezen en.denk dat.het bedrag inclusief is.met de.kosten die er.nog vanaf moeten.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13783
    woensdag 14 november 2018 om 16:50
    Ik had die reactie helemaal bovenaan verwacht. En stukken cynischer. Ben jij niet voor Ajax? ;-)
    Overigens heb je wel gelijk. Wie zou dit Ajax van Feyenoord kunnen gebruiken? Vilhena, Jorgensen en Berghuis zouden mee kunnen doen, maar zijn sowieso niet beter dan wat er al staat.
    Het kan snel gaan ,want 2 jaar geleden was dat zeker nog 50-50.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7619
    woensdag 14 november 2018 om 08:08
    Laat PSV nou lekker met rust, zijn goed bezig daar en anders heeft AJAX helemaal geen tegenstand meer. Komt er niemand meer op VP. Nu hebben die mensen daar ook een beetje een leuk leven zolang ze af en toe de titel pakken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:50
    wij af en toe pakken, pakken hem gelukkig veruit het meest de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5437
    woensdag 14 november 2018 om 11:10
    Ik denk dat hij het over Feyenoord heeft. Die pakken af en toe nog de titel. Verder is het de afgelopen jaren alleen maar PSV.. ;)
    Vind ik leuk
    Snapje? +7619
    woensdag 14 november 2018 om 12:21
    Het blijft een feit dat psv minder titels pakt dan Ajax. Geniet nog maar ff van de voorsprong dit seizoen.
    Geeft het leven weer wat zin in die uithoek!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    woensdag 14 november 2018 om 13:39
    Nou.....in de 21e eeuw anders niet. daar loopt PSV voor
    Vind ik leuk
    Binkie +73
    woensdag 14 november 2018 om 19:06
    Allebei nu ongeveer 4,5 op 10. Wordt voor Ajax waarschijnlijk 7 of 8 als de financiën zich op deze manier ontwikkelen. Voor PSV 2 of 3. De rest 0.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    donderdag 15 november 2018 om 17:18
    Onzin, PSV loopt voor. Moet je niet krom willen praten met veronderstellingen.
    Vind ik leuk
    Binkie +73
    donderdag 15 november 2018 om 22:36
    Scheelt op dit moment weinig. Het leven is vol van assumptie.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    vrijdag 16 november 2018 om 08:14
    Ach, als Ajacied zal je het ook wel niet willen horen. Te moeilijk
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:02
    Waarom zou het in Duitsland wel kunnen en hier niet?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    donderdag 15 november 2018 om 17:25
    Omdat je heel veel geld gaat uitgeven aan spelers die je niet beter maken ? En dan in elke voorronde CL eruit en dan krijg je opeens ook veel minder inkomsten en loop je langzaam leeg ? En wat dan ? Die spelers die je op dat moment hebt leveren niks meer op. Zie maar wat Bayern nu overkomt. De spelers die Bayern echt beter maakten komen maar zelden uit de Duitse competitie.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13085
    woensdag 14 november 2018 om 11:02
    Voor die spelers minimaal 200 milj wel maar ik denk niet dat er snel een speler van feyenoord ajax beter maakt en ncidenteel zal er een speler van psven naar ajax gaan maar dat zal niet vaak zijn.
    Vind ik leuk
    Emnu +5177
    woensdag 14 november 2018 om 11:20
    Nee natuurlijk niet.

    Welke voetballer speelt er nou voor geld?

    Nog nooit zoiets raars gelezen,
    Vind ik leuk
    Rulle Mus +15
    woensdag 14 november 2018 om 11:28
    Ligt er een beetje aan. De kans dat je vanuit Ajax bij een grote club in het buitenland komt, is wel iets groter dan vanuit PSV.

    Hij is alleen al 23, maar dat hoeft niet veel te zeggen. Ziyech kwam ook op relatieve late leeftijd bij Ajax en gaat hopelijk ook een mooie move maken deze zomer.
    Vind ik leuk
    14forever +8723
    woensdag 14 november 2018 om 12:54
    Hahahaha.de beste van de ED , ben je.net van het potje gevallen.
    Vind ik leuk
    Mari +10217
    woensdag 14 november 2018 om 13:04
    Ja, dat denk ik. Iedere voetballer wil het hoogst haalbare.
    Is dat, met alle respect, spelen tegen NEC, NAC enz?
    Of EL/CL. Trips naar Azie, VS enz.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:34
    Voor geld is alles te koop. Waarom denk je dat er spelers naar China en de Zandbak gaan? Omdat het voetbal daar zo geweldig is?
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2512
    woensdag 14 november 2018 om 07:35
    Lozano is de enige Eredivisie speler die tussen de 50 beste spelers van de wereld staat..
    Vind ik leuk
    Bullet +3236
    woensdag 14 november 2018 om 07:38
    Heb je die lijst voor me?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:11
    http://www.voetbalinside.nl/item/54425/goal_50_lozano_enige_speler_uit_de_eredivisie
    Vind ik leuk
    Bullet +3236
    woensdag 14 november 2018 om 08:22
    Maarja... er wordt hier nogal eens gediscussieerd over de juistheid van deze lijstjes. Verbaas me er over dat De Ligt er niet instaat. Die gaat uiteindelijk voor meer geld weg. Maar goed, mooi dat Lozano erop staat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:44
    Elk lijstje is weer anders, Lozano staat er in door het wk en met name door zijn goal tegen Duitsland.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:52
    Natuurlijk gaat de ligt voor meer geld weg, maar dat heeft alles met zijn leeftijd te maken, maar ik vind nu lozano een net zo hoog niveau hebben.
    Vind ik leuk
    davidben +5352
    woensdag 14 november 2018 om 09:18
    Kutlijst
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    woensdag 14 november 2018 om 09:23
    Kutreactie
    Vind ik leuk
    Renzo +111
    woensdag 14 november 2018 om 09:23
    Ja en donny vd beek staat in het elftal van de week in Italië.

    Die lijstjes zullen allemaal wel.
    Vind ik leuk
    kerel +2167
    woensdag 14 november 2018 om 07:51
    En voor mij ook?
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    woensdag 14 november 2018 om 08:14
    Hij is de enige ED speler die daar tussen ligt!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:20
    Daarom is frenkie en de ligt meer waard omdat zij onder lozano staan zeker😂
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    woensdag 14 november 2018 om 08:57
    Lozano is bezig zijn naam te verliezen in europa
    gaat psv geld kosten
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    woensdag 14 november 2018 om 09:24
    Afgunst... afgunst... afgunst...

    Leef je uit. Je kan ook gewoon je haat jegens PSV en Lozano opzij schuiven en genieten van de mooie dingen die andere ploegen laten zien. Vlgs mij hoor je hier ook veel PSV'ers lovend over Frenkie de Jong en De Ligt.... ik hoop dat ze het goed doen en veel gaan opleveren. Net zoals dat Bergwijn en Lozano hopelijk veel gaan opleveren en het goed gaan doen.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    woensdag 14 november 2018 om 09:33
    grappig dat psv supporters direct op kritiek reageren met woorden als haat
    het spijt me geachte maar haat komt niet in mijn woordenboek voor
    je bent blijkbaar ook "blind" voor de zwarte kanten van Lozano
    nr 1 matennaaier!!
    heeft al 39 spelers een kaart aangenaaid!!
    bergwijn moet nog veel leren
    in de CL onzichtbaar in de ED vaak ook!!
    frenkie is idd buitencatogerie en een echte sportman
    daar kunnen véél psv'rs een voorbeeld aan nemen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:01
    Betaal je voor elke kaart die Lozano niet heeft aangenaaid, echter gewoon dus een dikke overtreding is voor de fun een euro, betaal ik van de 39 kaarten waarvan deze onterecht waren jou een euro.

    Ik denk dat ik dan circa 35 euro te goed heb.

    Lozano is eenmaal sneller, al helemaal bij de start van een actie, dus een tegenstander is dan vaak te laat. Ik zeg niey dat het dan bewust is dat ze hem raken maar ze raken hem wel vol en dat kan o.a. geel of rood zijn.
    Andersom veroordeel ik ook zijn schwalbes en mag hij daarvoor geel krijgen.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    woensdag 14 november 2018 om 11:06
    dan had hij al zeker DRIE maal rood moeten krijgen!!
    in engeland was het commentaar op de 39 gele kaarten :
    hier had hij zeker 5 maal rood gehad wegens herhaaldelijke schwalbes
    denk je nu nog dat een engelse club hem koopt?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    woensdag 14 november 2018 om 11:15
    Onzin.

    Ja, ik ben het met velen eens dat Lozano zich nog al eens aanstelt. Maar feit is dat hij vaak te snel voor z'n tegenstander is waardoor diegene een overtreding maakt en vaak terecht geel ontvangt. Alleen door nu te denken dat door zijn gedrag al die kaarten onterecht zijn is natuurlijk puur gezwets in de ruimte.
    Vind ik leuk
    14forever +8723
    woensdag 14 november 2018 om 13:12
    Gelijk..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:56
    Hahaha, deze lijst slaat helemaal nergens op. Van Dijk staat er bijvoorbeeld al niet in en zo kan ik legio spelers noemen die op dit moment veel en ook echt veel beter zijn dan Lozano. Dus je wilt zeggen dat Lozano bijvoorbeeld beter is dan Icardi? Ik denk dat zelfs Depay nog een stuk beter is dan Lozano
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    woensdag 14 november 2018 om 09:22
    Europees niets laten zien? Op het WK de winnende goal gemaakt tegen Duitsland, waardoor Duitsland er mede uit vloog? Mwa.. formaliteitje.

    Als jij zegt dat hij Europees niets heeft laten zien en 30 miljoen waard is, dan zou ook Frenkie De Jong op dit moment slechts 20-30 miljoen waard zijn. En die is volgens mij ook wel wat meer waard in de huidige markt.

    Mooi om bij jou die afgunst te zien...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:01
    De Jong laat het dit seizoen al in bijna elke CL wedstrijd zien en ook tegen Frankrijk en duitsland was hij 1 van de beste spelers bij Nederland
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:06
    Er moet toch wel even bij gezegd worden dat Duitsland toen echt heeeeeel goed speelde. 😬🤔
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:26
    Ja inderdaad, zeggen dat Ajax niks voorstelt omdat Bayern zo erg uit vorm is volgens menig Psv fans en dan nogsteeds de ene goal van Lozano aanhalen tegen een verschrikkelijk slecht Duitsland haha
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    woensdag 14 november 2018 om 10:22
    Lozano is in europa de man van de schwalbe
    in engeland en duitsland is dat zijn bijnaam !!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    Emnu +5177
    woensdag 14 november 2018 om 11:29
    Heb je Duitsland op t afgelopen WK wel zien spelen?

    Zo bijzonder is dat niet meer hoor, tegen Duitsland scoren.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +29223
    woensdag 14 november 2018 om 11:33
    Hmmm wil je daarmee zeggen dat de prestatie van Ajax tegen Bayern ook niet zo bijzonder was dan?
    Vind ik leuk
    Emnu +5177
    woensdag 14 november 2018 om 11:39
    Voor ons aller Ajax niet nee.

    Dat PSV daarvan mag dromen is n heel ander verhaal.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1460
    woensdag 14 november 2018 om 09:43
    Voor elke club 30 miljoen, maar speciaal voor Ajax wordt het dan 130 miljoen ;)
    Vind ik leuk
    UpOne +126
    woensdag 14 november 2018 om 12:12
    Let maar op 50 mil.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:21
    Ze is in dit geval Bosz...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:27
    Gaat toch vooral om de centjes he gemiddeld word een speler van Ajax beter verkocht aan europese (sub)top als waneer dezelfde speler van Psv komt
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 07:28
    Je begrijpt niet dat dit Neres/Lozano verhaal maar een voorbeeld is van Bosz?
    Vind ik leuk
    Dutchman +849
    woensdag 14 november 2018 om 08:35
    Spijker op de kop 2cents. Niks aan toe te voegen. +
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:46
    Wij hoeven die driftkikker niet
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:47
    jullie hadden hem graag gehad, weet ik zeker!
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 08:06
    Op dit moment voegt hij nationaal niet zoveel toe aan dit Ajax. In de CL wel een wapen als je terug moet zakken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:06]
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 08:10
    ik deel een andere mening, ik denk dat hij zeker wel wat kan toevoegen aan ajax. maar dat is mijn menin gmaar hoor ;)
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 08:23
    Niet op het moment dat je diep op de helft van de tegenstander speelt zoals Ajax 90% van de tijd doet. Lozano heeft ruimte nodig. Ajax heeft meer aan types als Neres, Tadic en Ziyech.

    In de CL is dat een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 08:35
    lozano kan ook prima in kleine ruimte, hij maakt ruimte voor zichzelf... maar he tis mijn mening maar he ;)
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 08:37
    Ik zou het graag eens zien van hem, Korm.

    Het gevaar van hem komt tot nu toe in de ruimte.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 08:56
    Ja hij gaat altijd liggen en roept naar een ieder Dit stuk grasveld is van mij!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:53
    Wij willen hem niet kwijt 😉
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    woensdag 14 november 2018 om 08:57
    nee hoor maar of je bij jullie 1 mil krijgt en bij ajax 3 mil lijkt mij de keuze snel gemaakt 😂😂
    Vind ik leuk
    davidben +5352
    woensdag 14 november 2018 om 09:17
    Het is 1 persoon die het zegt en meten komt het minderwaardigheidscomplex de kop op steken. Laat ze! Wat maak je je druk.
    Vind ik leuk
    Renzo +111
    woensdag 14 november 2018 om 09:40
    De marktwaarde van lozano zal alleen al omhoog gaan doordat hij het ajax shirt zal aantrekken.

    Daarbij zou ajax hem een beter salaris kunnen + bieden minimaal 2 wedstrijden Europees als ze deze winterstop toe slaan.

    Ajax kan hem dan 1.5 jaar laten spelen en doorverkopen met winst.

    Zie alleen maar voordelen. Lozano word bij PSV niet meer meer waard. Bij Ajax kan die door groeien. Ajax investeert in Nederland waardoor het geld in de eredivisie blijft en haalt met doorverkopen weer nieuw geld binnen.
    Vind ik leuk
    krul +254
    woensdag 14 november 2018 om 14:03
    ze willen geen voetbal ze willen monopoly spelen ... het geld moet andere clubs kapot maken .... dat is wie ajax is .. net als vroeger... de joden met het goud..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:33
    Ach natuurlijk, hij maakt ook nogal het verschil in de grote wedstrijden, bijvoorbeeld in d CL. Dat zal bij 30 miljoen wel ophouden Als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 21:32
    Je weet waarschijnlijk niet wat hypothetisch betekent? Daarnaast is met geld alles te koop. Als Ajax hem het tienvoudige biedt dan de rest, denk je dan echt dat hij ergens anders heen gaat?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:43
    hij zegt ook ;"bijvoorbeeld".
    Vind ik leuk
    Bontscoach +392
    woensdag 14 november 2018 om 10:28
    Ik weet niet wat Bosz gerookt heeft, maar Lozano is een speler van de buitencategorie. Kon vorig jaar al voor 60 miljoen naar Liverpool. Was toen al te weinig. Lozano vertrekt alleen naar de top en dan in de range 70-120 miljoen.
    Dan is een transfer naar Ajax luchtfietserij.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:03
    70 miljoen hahaha Nooit
    Vind ik leuk
    Emnu +5177
    woensdag 14 november 2018 om 11:32
    Liverpool n bod uitgebracht van 60 miljoen. 😂😂😂
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:32
    60 miljoen pepernoten wss ... 😂😂
    Vind ik leuk
    Bontscoach +392
    donderdag 15 november 2018 om 01:09
    https://www.dailystar.co.uk/sport/football/714739/Man-Utd-transfer-news-Hirving-Lozano-Mexico-60m-demand-PSV-video

    Ook United heeft 70 miljoen gereserveerd voor Lozano. Das een hoop pepernootjes!

    Maar nog gekker: in NL niet bekend maar Chelsea schijnt al erg met Lozano bezig te zijn:

    https://www.dailystar.co.uk/sport/football/738726/Chelsea-transfer-news-Hirving-Lozano-eyed-by-Maurizio-Sarri-to-spruce-up-attack
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 01:15]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:40
    Van wege Guti is hij gebleven!
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2957
    woensdag 14 november 2018 om 06:55
    Jezelf versterken en je tegenstander verzwakken is slim. Maar Schwalbe-sister Lozano zou ik niet in Amsterdam willen zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:56
    Die wil niet bij ajax spelen.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2957
    woensdag 14 november 2018 om 07:04
    Mwah, vergeet niet dat Europese overwintering en exposure voor Zuid-Amerikanen belangrijk is. Het zijn broodvoetballers, zonder club-voorkeur.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:14
    Dan zal Ajax niet alleen de transfersom moeten matchen met die van een kandidaat-koper ergens uit Europa, maar ook het salaris.

    Want een broodvoetballer zonder club-voorkeur zal ook die aanbiedingen naast elkaar leggen.

    Met als effect dat Ajax zijn hele salarishuis kan gaan verdubbelen (minimaal). Dat lijkt mij een zeer slechte keuze, bedrijfsmatig gezien.

    Overigens denk ik dat ook Nederlandse voetballers broodvoetballers zonder clubvoorkeur zijn. Maar dat terzijde.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 09:09
    Het is ook een domme uitspraak van Bosz, hij vergelijkt de situatie van Bayern met Ajax en das te dom. Bayern hoort bij de top van Europa en daar zou je de CL mee moeten kunnen winnen. Ook kunnen spelers daar dergelijke salarissen verdienen dat het aantrekkelijk is om in je eigen land te blijven of als Duitsland je bevalt over te stappen. Ajax is een springplank naar een goede club in Europa niks meer of minder dus enkel aantrekkelijk om je in de etalage te zetten. Ik kan me wel voorstellen dat het voor spelers buiten Nederland aantrekkelijker is voor Ajax te kiezen.Er word meer voor ze betaald dus er kan ook meer salaris geregeld worden als dat ze van PSV of Feyenoord zijn. Spelers uit de subtop zijn een grote gok gebleken en het is ook niet nodig die clubs leeg te kopen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:23
    We hadden ooit een aardig spitsje rondlopen uit Zuid Amerika die daar heel stellig in was: Romario.

    Dat was, denk ik, de uitzondering op de regel. De meeste spelers kijken waar ze hun sportieve én financiële ambities het beste waar kunnen maken.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 08:57
    Denk je nu echt dat het een Mexicaan het een worst uitmaakt, voor een paar miljoen meer was hij destijds gewoon gegaan
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    woensdag 14 november 2018 om 09:06
    iedereen wil bij ajax spelen
    maar ajax wil Lozano niet

    Vind ik leuk
    Jan3611 +205
    woensdag 14 november 2018 om 06:58
    Even voor de duidelijkheid, lozano is niet de zus van schwaab
    Vind ik leuk
    phritzzz +2930
    woensdag 14 november 2018 om 07:05
    Lozano wil ieder jaar kampioen worden dus die blijft veel liever in Eindhoven;-)
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2957
    woensdag 14 november 2018 om 07:05
    Ik heb het niet over wat Lozano wil.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:24
    Net als Manolev destijds.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:57
    en ook in Europa presteren
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 09:15
    Lozano wil een springplank naar een zo goed mogelijke club in Europa en had bij intresse zeker voor Ajax kunnen kiezen. Bij Ajax kun je als talent gewoon door de Spurs of Barca worden gehaald want de etalage word Europees beter bekeken. Ook krijgt Ajax hogere transfersommen, en daarmee kan de speler dus een hoger salaris krijgen. Denk dat een Mexicaan vooral droomt van clubs als Barca en/of een Juve en CL voetbal!
    Vind ik leuk
    Dutchman +849
    woensdag 14 november 2018 om 08:38
    Mwah, bij Suarez stonden wij ook op de banken te juichen als er een strafschop versiert werd met een schwalbe.

    Ik vind Lozano een heel goede speler en ik denk dat hij zeker een meerwaarde voor Ajax zal zijn. PSV heeft het gewoon goed gedaan om hem te halen.
    Vind ik leuk
    KvhZ +1396
    woensdag 14 november 2018 om 06:55
    Alsof er ook maar 1 PSV’er naar Amsterdam zou willen. Daar is de competitie simpelweg niet goed genoeg voor. Bij PSV, Ajax of Feyenoord zit je al in de NL top en de volgende stap die je maakt is buitenland, tenzij je middelmaat bent
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2957
    woensdag 14 november 2018 om 07:06
    Je maakt jezelf belachelijk door Feyenoord top te noemen.... Ik durf mijn AZ ook niet meer zo te noemen na dit seizoen.
    Vind ik leuk
    KvhZ +1396
    woensdag 14 november 2018 om 07:27
    Feyenoord behoort altijd tot de top 3. Over AZ heb je gelijk
    Vind ik leuk
    RebelVox +8432
    woensdag 14 november 2018 om 07:51
    Feijenoord hoort al 20 jaar niet meer bij de top alleen hebben ze dat zelf nog niet door
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 08:14
    Hier in Nederland natuurlijk nog wel, zolang Feyenoord prijzen blijft pakken behoort het gewoon nog tot de top, ze zijn te goed voor de Sub-top maar wel minder dan PSV en Ajax
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:37
    Feyenoord is gewoon een topclub, i.i.g. niet zoals AZ kampioen geworden door Dick Scheringa die ervoor zorgde dat miljoenen mensen financiële ellende kregen.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:50
    daar heeft AZ voor moeten boeten maar is dmv gezond beleid weer terug gekomen en dat allemaal op eigen hand en zonder de vrienden van... ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:49
    En de 10 miljoen die de gemeente ze heeft gegeven.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 09:20
    Wat heeft AZ te maken met de firma List en Bedrog van Scheringa? Net alsof de andere clubs hun geldschieters doorlichten! En die mensen zoals jij het noemt, de meerderheid had gewoon een meer dan normaal IQ en heeft ook zelf een fout gemaakt. Als je opgelicht wil worden is er altijd een idioot te vinden die het maar wat graag doet! Neemt niet weg dat het een walgelijke, verwerpelijke man is!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:21
    Daarbij denk je dat PSV genoegen neemt met 50 miljoen voor lozano echt niet.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 09:22
    Nee joh, bij PSV vangen ze wel vaker 50 miljoen plus voor hun beste speler!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:05
    Nee ajax wel 🤣
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    donderdag 15 november 2018 om 09:14
    Dat begint te komen en is veel realistischer als je de laatste uitgaande transfers onder de loep neemt. Daarbij word er door het buitenland gescout aan de hand van CL, EL en International wedstrijden. Als Ajax de Knock-out haalt en Oranje goed blijft presteren schieten de prijzen sky high de pan uit. Oranje is ook goed voor de transferwaarde van PSV gelukkig. Ajax is in de wereld al bekend om zijn goede jeugdopleiding en daardoor zijn de prijzen al veel hoger dan die van PSV. Maar goed je snapt het zelf ook heus wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:05
    Jeugd opleiding laat me niet lachen is bijna allemaal weg gekocht bij andere
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:59
    feyenoord is subtop meer niet
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 11:19
    Als de ED je plafond is en je kunt bij Ajax het dubbele verdienen en je bent geen PSV supporter maar een broodvoetballer dan kan ik me voorstellen dat je dat gewoon doet hoor
    Vind ik leuk
    KvhZ +1396
    woensdag 14 november 2018 om 14:12
    Klopt, maar ik neem aan dat ajax zich niet op zulke spelers richt...
    Vind ik leuk
    Hektor +438
    woensdag 14 november 2018 om 06:56
    We gaan geen spelers van PSV of Feyenoord kopen. Punt uit.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5672
    woensdag 14 november 2018 om 09:09
    Goed dat jij dat even beslist. Marc lacht zich dood als hij dit leest.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:56
    En toen ging de wekker
    Vind ik leuk
    Edenees80 +538
    woensdag 14 november 2018 om 06:56
    Lozano zie ik niet naar Ajax verkassen.. Maar in de toekomst zie ik het wel gebeuren dat Ajax spelers weg gaat kopen bij Psv en Feyenoord.. Ze zitten in de financiële situatie dat te kunnen doen helaas..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:22
    Geen 1 van de spelers die gaan naar die lelijke stadion arena
    Vind ik leuk
    Jr55 +52
    woensdag 14 november 2018 om 07:46
    Lelijk is een smaak..
    Waarom zouden in Engeland en Duitsland jaarlijks spelers in de top wisselen en in Nederland niet?

    Ene wijnaldum, wie had dat destijds verwacht maar gebeurde wel
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4721
    woensdag 14 november 2018 om 08:05
    Was wel een iets andere situatie....
    Feyenoord zat toen in een enorm financieel dal (47 miljoen schuld) en ook sportief ging het niet goed. Feyenoord was heel blij met de 6 miljoen die PSV voor m betaalde, puur omdat de verkoop noodzakelijk was om de kop nog even boven water te houden.

    Nu is Feyenoord gezond, schrijft jaarlijks dikke zwarte cijfers. Toegegeven, ze hebben geen 100 miljoen op de bank, maar er komt nog steeds meer binnen dan eruit gaat.

    Verkopen is dan ook geen noodzaak meer, in tegenstelling tot de Wijnaldum + Fer periode.

    Bovendien denk ik dat als Ajax bij Feyenoord (of PSV) zou aankloppen voor een speler, EN de prijs gigantisch omhoog gaat EN er een kans is dat ook de speler zegt "dikke neus" (no pun intended!)
    Zou andersom idem dito zijn.

    Ander verhaal is het misschien voor jeugdspelers, maar zal zeker niet gaan werken voor de "topspelers" van PSV/Feyenoord. Die gaan echt geen transfer maken naar Ajax.
    Ook niet voor een aanzienlijk beter salaris.
    Vind ik leuk
    Jr55 +52
    woensdag 14 november 2018 om 08:28
    Ik betwijfel het, er worden natuurlijk gouden bergen beloofd etc. En dan geloof ik dat niet bij een lozano perreiro zoet de jong, maar vind malen bergwijn dumfries Angelino wel opties voor...

    Viergever zij het transfervrij had ook best naar buitenland gekunnen voor meer geld maar kiest toch voor de concurrent.. Siem de jong Kluivert vd meisje, spelers met een lange succesvolle periode gaan indirect ook bij de concurrent spelen
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 09:26
    Ze beseffen niet dat clubliefde iets is dat bij supporters thuis hoort of streek genoten. Wat kan het iemand uit Almelo nou bv schelen waar hij voetbalt. Sowieso is het werk, en salaris is vaak heel belangrijk
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1549
    woensdag 14 november 2018 om 07:23
    Ja alleen gebeurd er dan dit:

    Som=Lozano(uitgaande.transfer) Als(buitenlandse.club) dan 60 miljoen.

    Som=Lozano(uitgaande.transfer) Als(Ajax) dan 60 miljoen*1,6

    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 07:33
    Misschien denkt Ajax tegen die tijd wel “ach, we hebben toch geld zat, we betalen die opslag gewoon. Want het zal niet om Lozano gaan en dus ook niet om 60 x 1.6 maar max 20 x 1.6.
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    woensdag 14 november 2018 om 07:51
    Ach, ieder jaar wordt dit weer gezegd 2cents, vorig jaar nog over PSV, omdat het allemaal niet top ging bij Ajax. Uiteindelijk zullen er altijd jonge spelers tussen zitten die van PSV naar Ajax gaan en van Ajax naar PSV. Ook in de toekomst zie ik dit niet veranderen, het project waar Ajax en PSV in zitten is bijna hetzelfde, opleiden en waar nodig kwaliteit inkopen. Ik zie Ajax als beurs genoteerd bedrijf echt geen 50-60M betalen voor een speler. Scouting en de TD zal voor Ajax/PSV gewoon super belangrijk zijn om in andere delen van de wereld de pareltjes te vinden. Maar vanuit deze groep die we nu hebben lopen, gaat er echt geen 1 naar Ajax. Die willen na PSV allemaal naar een grotere competitie.
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 08:01
    1,6 x 20 is ook geen 50-60. ;)
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:52
    gaat niet gebeuren maat
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 08:05
    Verwacht ik ook niet hoor. Maar als PSV geen eerste wordt dan wordt het ook zomaar weleens 3e. Dan willen spelers best CL spelen voor een hoger salaris bij de favoriete club uit hun jeugd. ;)
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 08:09
    ik zie PSV geen derde worden ;-)
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 08:22
    Dit jaar niet...maar twee jaar terug nog volgens mij. En ook in de 4 jaar dat Ajax kampioen werd gebeurde dat nog.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 08:36
    klopt maar ook psv heeft afstand genomen van de rest dit seizoen
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 08:39
    Dat zou kunnen. Ben wel benieuwd naar de komende jaren hoe dit zich gaat ontwikkelen. Hoop vooral dat we weer structureler gaan aanhaken bij de Europese subtop.
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 08:54
    Overigens moet PSV de afstand vooral ook creëren door de structurele inkomsten en daarmee de begroting te verhogen. Die ligt dit seizoen namelijk “maar” 6 miljoen hoger dan Feyenoord. Dat gat maak je namelijk niet zozeer door incidentele inkomsten maar juist door het verhogen van het structurele jaarlijkse budget. Ajax zit al 17 miljoen per seizoen hoger dan PSV en gaat volgend seizoen weer omhoog. Ook de incidentele inkomsten over dit seizoen komen veel hoger uit.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 09:31
    Ik denk dat je nog ff een paar wedstrijden moet wachten. Maar ik draai het liever om! AZ en Feyenoord hebben zelf afstand genomen door met een veel slechtere selectie aan de ED te beginnen als in alle jaren hiervoor! Feyenoord heeft verkeerd ingekocht en AZ zit op zijn centen
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 12:06
    daar kan ik mij ook bij aansluiten
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:51
    ik denk dat Feyenoord en PSV de prijs gaan verdubbelen omdat ze liever aan buitenland verkopen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:11
    Zolang Ajax niet vast kampioen gaat worden gaat dat gewoon niet lukken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 06:58
    Ajax is niet meer te stoppen!!! Als we dit jaar al kampioen worden, is er een onoverbrugbare voorsprong.
    Vind ik leuk
    phritzzz +2930
    woensdag 14 november 2018 om 07:02
    😂 😂..... inderdaad 'Als'!
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3154
    woensdag 14 november 2018 om 07:05
    Als is een vreselijke ziekte
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1549
    woensdag 14 november 2018 om 07:24
    Wanneer het met hoofdletters geschreven is wel.
    Vind ik leuk
    Jozef22 +463
    woensdag 14 november 2018 om 07:03
    Jullie pakken gewoon weer geen prijs hoor. CL volgende ronde naar huis en competitie wint PSV en de beker gaat weer naar Feyenoord. Leuk voor het Nederlands voetbal dat je een ronde verder komt. Ook leuk voor je portemonnee maar uiteindelijk draait het om prijzen. Je betaald geen salaris van 3.5 miljoen aan Tadic om weer geen prijs te halen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:06
    Uiteindelijk gaat de portemonnee 't toch winnen op de lange termijn.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8446
    woensdag 14 november 2018 om 07:16
    De portomonnee is al jarenlang groot in Amsterdam. Net als de mond. Waarom ziu het geld nu ineens wel de doorslag geven?

    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:24
    Dit klinkt zo achterlijk. Is jouw historisch besef 4 jaar. Droevig.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10222
    woensdag 14 november 2018 om 07:43
    Oeeew dat was een goede gezegde werner1913 😂😂 👍👍👍
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 07:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:56
    Omdat dit jaar pas de portemonnee is getrokken. En ondanks de grote mond kan niemand in NL de laatste jaren onze Europese prestaties evenaren.Denken dat geld niet uitmaakt is wel heel naïef denken.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9719
    woensdag 14 november 2018 om 08:12
    Lukt alleen nog niet om kampioen van Nederland te worden.

    Het kan verkeren.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:20
    Ach een EL finale en 2e ronde CL is veel meer waard. Echt niemand in 't buite land weet wie de kampioen is hier.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 11:24
    zou ik ook zeggen hoor als ik jarenlang niets wint met honderd keer de begroting vd rest.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:30
    Ik zou niks zeggen als je maar 0 schalen hebt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:05
    alsof ze in eindhoven geen arrogantie en een grote mond hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:24
    Stel dat ajax straks de enige club nog is met geld dan wil toch niemand meer in de eredivisie voetballen.
    Je kunt beter hopen dat een Feyenoord en nog een paar clubs aanhaken anders is het zo einde verhaal voor de eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 07:24]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:59
    Het zo mooi zijn als PSV en Feyenoord financieel ook stappen kunnen maken. Dat is beter voor Nederland als voetballand.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:53
    heb je een glazenbol dat je dat allemaal weet? dan zal niks spannend zijn voor je...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:00]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:57
    Nee, maar als de Financiele verschillen zo groot worden is dit een logisch vervolg.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:59
    dat ajax niks wint?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:19
    Maar wat is een prijs op dit moment waard als je Europees niks laat zien.Door Europees goed te presteren neem je een flinke hap uit de CL pot en je waarde van je spelers schiet omhoog.Je wordt interessanter voor sponsors.Het moet wel raar lopen wil dit geen succes brengen.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 08:37
    snap wat je zegt maar wat is de discussie in deze? iemand komt met allemaal aannames waarvan ik vraag of hij dat kan weten
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9473
    woensdag 14 november 2018 om 09:44
    Als je zo zeker bent zou ik er geld op inzetten, hoop geld te verdienen als je juist de toekomst voorspeld
    Vind ik leuk
    karnisse +280
    woensdag 14 november 2018 om 12:02
    Mooie glazen bol heb je
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2242
    woensdag 14 november 2018 om 06:58
    Denk dat buitenlandse clubs de beste spelers alsnog wel weghalen..dus dat lozano dan niet v ajax zou kiezen
    Vind ik leuk
    Ale +5050
    woensdag 14 november 2018 om 06:58
    Laat Lozano maar lekker zijn swalbes voor PSV maken.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:54
    ja hoor graag :)
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9719
    woensdag 14 november 2018 om 06:59
    Je schiet er niks mee op.

    Kunnen ze misschien nog een keer kampioen van Nederland worden, Europees zal het gat te groot blijven.
    Vind ik leuk
    Lee +436
    woensdag 14 november 2018 om 07:02
    A.U.B geen Lozano, meest irritante voetballer in de eredivisie en zo geweldig is hij niet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 07:02]
    Vind ik leuk
    phritzzz +2930
    woensdag 14 november 2018 om 07:03
    Wees gerust. Lozano wil kampioen worden die blijft gewoon in Eindhoven ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:41
    Inderdaad niet halen, anders komen ze er bij de media achter dat de Ajax verdediging niet zo goed is.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:38
    Nee, hij staat als enige speler uit de eredivisie bij de 50 beste spelers van de wereld. In het buitenland kijken ze namelijk zonder Ajax bril naar een speler. Voorbeeldje, Lozano heeft op social media in zijn eentje al meer volgers dan 'het grote' Ajax. Maar de rest van de wereld zal het wel verkeerd zien...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:52
    Zullen vooral Mexicanen zijn schat ik zo! Denk niet dat hij daar wat aan heeft. Verder prima speler hoor.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7586
    woensdag 14 november 2018 om 07:03
    Ik kon hem volgen met het Lozano verhaal maar toen ook spelers bij Feyenoord weghalen erbij kwam ben ik afgehaakt
    Vind ik leuk
    Kuip +8467
    woensdag 14 november 2018 om 07:05
    De tegenstander nog meer verzwakken? Dan is er helemaal geen sprake meer van competitie. Dan wint Ajax iedere wedstrijd met 6-0. Geen topspeler die dat wil en het Nederlandse publiek ook niet. De eredivisie is slechts gebaat bij een aantal even sterke topclubs.
    Dus, domme opmerking van Bosz.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3154
    woensdag 14 november 2018 om 07:07
    Vind dat zowel Ajax als Psv na de winterstop verplicht met 1 man minder moeten spelen.
    11 tegen 11 is competitie vervalsing. 😁
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 11:25
    ajax en psv spelen met 13 hoor je vergeet de scheidsrechter en de var.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3154
    woensdag 14 november 2018 om 12:18
    oops nog maar een eruit dan.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9719
    woensdag 14 november 2018 om 07:06
    Clasie zou niet misstaan in Amsterdam.

    Gelijk ook v Beek ophalen en Blind ontslaan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34251
    woensdag 14 november 2018 om 07:09
    Vilhena mogen ze ook hebben.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7586
    woensdag 14 november 2018 om 07:28
    Vind je Clasie niet wat te klein als steward in het uitvak? En van Beek om de waterzak te dragen lijkt me ook geen goed idee, dat duurt te lang.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10222
    woensdag 14 november 2018 om 07:47
    Kopstootje 😂😂😂
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 07:49]
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:56
    minder zuipen maat!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34251
    woensdag 14 november 2018 om 07:09
    Alsof lozano ooit naar ajax gaat 😂.

    Word eerst maar weer eens kampioen.

    En bosz moet maar weer aan de bak want hij ziet ze vliegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:10
    Dan moet psv gewoon €200 miljoen voor lozano vragen.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1677
    woensdag 14 november 2018 om 07:12
    En dan de zwakke competitie nog verder onderuit halen?
    Een groot onzinverhaal wat Bosz uitkraamt.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5672
    woensdag 14 november 2018 om 09:15
    Petertje kan beter zorgen dat hij een tijdje opgenomen wordt. ff de boel weer op een rijtje krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:13
    Gek, ik denk dat iedereen het er over eens is dat je op z'n minst drie min of meer gelijkwaardige ploegen nodig hebt. Maar Boszz volgt het allemaal niet zo. Daarom kijkt hij waarschijnlijk liever vanaf de zijlijn toe.
    Vind ik leuk
    FCD +71
    woensdag 14 november 2018 om 08:01
    Precies! Ik zou graag zien dat er een stuk of 5 gelijkwaardige teams zijn. Dat trekt de competitie op alle fronten omhoog.
    Vind ik leuk
    ruuddevil +3008
    woensdag 14 november 2018 om 07:14
    Ach professor Bosz.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17970
    woensdag 14 november 2018 om 07:16
    Lozano? Nee doe maar niet.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:56
    ik denk dat hij niet zou mistaan bij ajax
    Vind ik leuk
    Degraaf +17970
    woensdag 14 november 2018 om 08:02
    V.w.b. zijn maniertjes zou ik hem niet graag bij Ajax zien Korm.
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 08:04
    ach om Suarez stonden jullie ook te juichen en die was nog wel een tandje erger ;)
    Vind ik leuk
    Degraaf +17970
    woensdag 14 november 2018 om 08:32
    Ik stond niet echt te juichen bij Suarez ;-)

    Mooie woordspeling met tandje erger, hahaha
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:33]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:16
    De vrees van iedere PSV fan inclusief mijzelf.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 07:16]
    Vind ik leuk
    Emnu +5177
    woensdag 14 november 2018 om 11:38
    Zowaar n eerlijke reactie. Top.
    Vind ik leuk
    buddha +9068
    woensdag 14 november 2018 om 07:16
    bosz tipt ajax, en zegt WE verkopen...... sinds wanneer heeft bosz het voor het zeggen daar ??????
    Vind ik leuk
    Figurant +570
    woensdag 14 november 2018 om 07:17
    De speler moet zelf ook willen hè Peter. En wie zouden ze in godsnaam van Feyenoord moeten halen? Die zijn zelf al jaren bezig om zichzelf te verzwakken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:19
    Waar bemoeit die werkekoze bosz zich mee. Laat hem lekker n club zoeken ipv nutteloze adviezen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:19
    Alleen al vanwege de manier waarop veel Ajax supporters Lozano afzeiken zou je bijna (!!) willen dat die transfer er ging komen. :-)

    Ik denk niet dat dit een serieuze optie kan worden. Lozano ziet niet alleen PSV, maar ook de ED als een springplank naar een grotere, meer aansprekende competitie. Waarom nog langer in Nederland blijven hangen als nodig is? Het salaris dat hij krijgt zal bij Ajax niet hoger liggen dan bij de volgende Europese club, dus daar hoeft hij het ook niet voor te doen.

    En dan nog de transfersom: gaat Ajax inderdaad zijn zuurverdiende miljoenen rechtstreeks doorstorten naar de concurrent? Jij bent dan € 40/50M armer en PSV is € 40/50M rijker. Dat noemen ze een "dubbele punten wedstrijd".
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:57
    het gaat om het voorbeeld, niet over Lozano
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:15
    Het principe gaat ook op voor de volgende "Lozano".

    Die jongens komen naar Nederland, omdat ze het als een goede springplank zien. Niet zozeer de club (PSV of Ajax), maar vooral de competitie: het is makkelijk om uit te blinken als je talentvol bent. De opleidingskwaliteit staat hoog aangeschreven. De Europese (sub)top let altijd op wat er in Nederland speelt. En je bent nog betaalbaar als je aan de volgende stap toe bent.

    Je moet er alleen niet té lang blijven hangen. Dus een overstap van Ajax naar PSV of andersom biedt geen extra voordeel voor de volgende stap van je loopbaan.
    Vind ik leuk
    Bontscoach +392
    woensdag 14 november 2018 om 10:40
    Het voorbeeld klopt in theorie. PSV is op die manier de meest succesvolle club van Nederland geworden vanaf de jaren 80. Ze kochten de beste spelers weg bij de concurrenten, De Koemans, Gullit, Rijkaard, Vanenburg, Kieft, Arnesen, Lerby etc.

    Verschil met nu is de enorme lokroep van het buitenland. Spelers gaan liever naar de nr. 16 van de PL dan de top 3 in NL. Daar verdienen ze ook het viervoudige.

    Die verhouding blijft in de top hetzelfde. Bij Liverpool verdient Lozano straks 10 miljoen pj. Dat gaat Ajax echt niet trekken, die 20 miljoen salariskosten (bruto) voor 1 speler.

    Nog even afgezien van de 80 miljoen die Lozano moet kosten....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    slaski +2329
    woensdag 14 november 2018 om 07:23
    Wat een grapjas. Alsof er ook maar 1 speler van Feyenoord zou zijn die Ajax kan gebruiken/ nodig heeft. Die rommel hoeven ze nog niet voor niks.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 07:26]
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:58
    als ik er toch 1 mag noemen, RvP is echt wel een betere speler dan KJH
    Vind ik leuk
    karnisse +280
    woensdag 14 november 2018 om 12:05
    Ik vindt Klaas juist de betere speler. Altijd al gevonden
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 12:07
    dat kan :)
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 12:35
    hij is alleen beter in schoppen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:30
    Met dravertjes kunnen we niks
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 07:58
    dacht je zo ook over Suarez?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:26
    Suarez is toch net een beetje beter dan schwalzano hoor
    Vind ik leuk
    Korm +37716
    woensdag 14 november 2018 om 12:10
    we hebben niet over kwaliteiten maar over schwalbes en liggen enzo, suarez is er meester in!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:37
    En lozano is koning ;)
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 12:40
    nou suarez heeft het woord swalbe uitgevonden die dag dat hij nog in de dierentuin zat met zijn bijten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:40
    Dan koop de Jong, Malen, Bergwijn, Zoet en Doan ook maar meteen.
    Spelen ze straks in een competitie met nóg minder weerstand. Slimme jongen die Bosz. Maar van Marc Netto hebben we niks te vrezen. Die gaat never nooit astronomische bedragen uitgeven aan spelers. Nee ze moeten met beide pootjes op de grond blijven staan. En kijken hoe PSV het telkens weer flikt om met beperkte middelen toch toppers binnen weten te halen.

    Maar ik denk dat Ajax zich terugtrekt uit de Nederlandse competitie en vertrekt naar Amerika. Het kantoor staat er al nu de rest nog. En dan zou ik Donald Trump als trainer nemen. Vind ik wel bij Ajax passen.

    Amen.;)
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1790
    woensdag 14 november 2018 om 07:42
    Wat een droef van een trainer. Nooit iets gewonnen. Wat een praatjes.
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    woensdag 14 november 2018 om 07:45
    Vermeer terug naar Ajax.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:48
    Lees hier veel negatieve Feijenoord reacties maar volgens mij is het gat tussen ajax en Feijenoord op dit moment juist zo groot als tussen ajax en PSV gezien het aantal verliespunten, dus valt nog wel mee
    Vind ik leuk
    markie +1266
    woensdag 14 november 2018 om 08:07
    Je zuet zelf toch ook dat Feyenoord niet gelijkwaardig is aan Ajax of psv? En verschil tussen Ajax en Feyenoord is inderdaad 5 punten maar naar psv 10. Je kan dan toch niet zeggen dat ze het dan niet slecht doen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 12:44
    ik lees er anders geen een wel lees ik heel veel arrogante ajax reacties op andere clubs maar dat zijn we wel gewend van ze des te mooier als ze weer niets winnen dan kunnen ze weer roepen dat iedereen ze zo haat.
    Vind ik leuk
    soksa +1601
    woensdag 14 november 2018 om 07:54
    Leuk verhaal. Maar een paar haken en ogen. Als Lozano weg wil bij PSV zal hij waarschijnlijk naar een top 5 competitie willen en niet in de eredivisie blijven. Daarbij gaat Lozano al richting de 50 miljoen euro als hij weggaat, waatvan Bosz dus zegt dat Ajax dat nieg gaat doen? En als laatst, spelers van Feyenoord zullen vrijwel nooit naar Ajax gaan.
    Vind ik leuk
    markie +1266
    woensdag 14 november 2018 om 08:06
    Van psv naar Ajax zullen topspelers niet gaan. En feyenoord zal zoals het nu gaat geen spelers leveren die bij Ajax aan de bak komen.
    Vind ik leuk
    soksa +1601
    woensdag 14 november 2018 om 09:37
    V Persie, Jørgensen en Berghuis zullen, mits in vorm zeker wel aan de bak komen. Basis zou je nog over kunnen discusieren. Helaas is de vorm (op van Persie na) ver te zoeken op dit moment.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22124
    woensdag 14 november 2018 om 07:58
    Beetje bijblijven Bosz.... Ajax gaat Lozano niet halen! Waarom zou Ajax geld aan PSV gaan geven? Onzin. Ajax gaat gewoon verder op de ingeslagen weg. Werken aan structurele inkomstenverhoging en daarmee hogere beloningen.
    Vind ik leuk
    markie +1266
    woensdag 14 november 2018 om 08:04
    Wat moet Ajax met zo een clown?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27539
    woensdag 14 november 2018 om 08:08
    Lozano gaat na PSV naar een grote competitie. Zou een stunt van jewelste zijn als Ajax daadwerkelijk de beste spelers van de competitie bij de concurrent gaat halen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:09
    Ten eerste zit ik helemaal niet op die irritante Lozano te wachten. Talent genoeg maar ik vind het een kwal op het veld.

    Ten tweede slaat het natuurlijk nergens op om je concurrentie zodanig te verzwakken dat het Nederlandse voetbal dalijk helemaal niks meer voorstelt.

    En ten derde, welke speler zou Peter bedoelen dat wij bij Feyenoord weg moeten halen dan....?
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1620
    woensdag 14 november 2018 om 08:13
    Ja het is goed met jou Peterje.
    Net of Lozano PSV inruilt voor Ajax?
    Denk eens ff na.

    Dit is niet de Premier League waar je ff van de ene topploeg naar de andere gaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:16
    AUB geen Lozano! Walgelijk mannetje is dat!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:39
    Ja, dat heeft Bayern nu ook!!😂😂
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1843
    woensdag 14 november 2018 om 08:41
    Wat een grapjas is die Bosz toch. We moeten niet gaan denken dat Overmars, morgen in Eindhoven is, om Lozano in de winterstop of volgend seizoen vast te leggen. Gaat niet gebeuren.Ajax gaat geen 30 a 40 miljoen voor een speler uitgeven. Dan moet je al qua jaarsalarissen richting de 10 miljoen. 3.4 miljoen p.j voor Tadic is al astronomisch hoog voor een land als Nederland. Ajax kan wel de beste talenten ter wereld een leuk salaris aanbieden.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:42
    Al geven ze 7 miljoen aan salaris, de betere spelers komen echt niet in Nederland voetballen. Alleen incidenteel zullen grote talenten voor de eredivisie kiezen, dat doen ze nu ook al en meer salaris gaat daar niks aan veranderen.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1855
    woensdag 14 november 2018 om 08:44
    Never ever gonna happen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:52
    Het is jammer dat het voetbal zo ver verkracht is door de komst van de miljoenen aan euro’s. Wat Peter bosz hier ook zegt is zeker waar maar helaas wel enige manier voor Ajax om ooit nog kampioen te worden. En als dat monopolie er is zoals bosz zegt dan is de Nederlandse competitie niks meer waard. Zonde!
    Vind ik leuk
    Hvdp +1272
    woensdag 14 november 2018 om 08:55
    ajax heeft zijn lijstje al klaar
    Douan opvolger van de Jong
    grootste talent van Psv van de zomer naar ajax(rara wie is dat ?)
    Schuurs voor deLigt
    Gravenbergh voor Zyech
    maar het kan ook zo maar zijn dat ze allemaal nog een jaar blijven
    er groeit iets moois in amsterdam!!

    Vind ik leuk
    Zultkop +5672
    woensdag 14 november 2018 om 09:04
    Prima plan Petertje, dan wordt onze zwakke competitie nog slechter. Het niveau van de andere clubs zal flink dalen, lijkt me voor ajax ook beter als ze zo min mogelijk weerstand krijgen, wordt zo'n team echt beter van. Bovendien, ik denk dat een speler als Lozano het na psv wel heeft gezien in de MM league. Die gaat naar het buitenland.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 12:31
    geen probleem dan heffen we toch gewoon nog twee clubs op om ajax te pliezen
    Vind ik leuk
    Vak 129 +844
    woensdag 14 november 2018 om 09:05
    Bosz blijft zinnig praten. Zou een zegen voor Ajax zijn wanneer hij terug komt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:16
    Een psv LAMPIE OF KAKKERLAK ZAL
    NOOIT EEN
    AJAX HART DRAGEN OF OMARMEN
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10615
    woensdag 14 november 2018 om 09:40
    Je gebruikt voor het eerst een toetsenbord?

    Overigens ben ik als Feyenoorder erg blij met Vermeer. Dat domme sentiment...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 13:32
    wow en dat voor je eerste reactie mensen we hebben weer een nieuw trolletje
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:47
    Nee Arie, dat klopt.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10272
    woensdag 14 november 2018 om 09:20
    Gelukkig dat Bosz geen TD is bij Ajax, kopen bij de concurrentie voor top prijzen maakt de concurrentie sterker, bovendien zit Ajax helemaal niet te wachten op een speler van Feijenoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:34
    Bayern deed dat ook bij dortmund

    Psv deed dat bij feyenoord

    Waarom niet denk ik dan

    Alles kan
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 09:35]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:35
    Nayern deed dat ook bij dortmund

    Psv deed dat bij feyenoord

    Waarom niet denk ik dan

    Alles kan
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10615
    woensdag 14 november 2018 om 09:39
    Omdat voor een topspeler binnen NL, of die nu bij PSV of Feyenoord speelt, een transfer naar het buitenland een aantrekkelijkere optie is dan naar Ajax.

    Wijnaldum naar PSV is niet te vergelijken. Op dat moment was Feyenoord een absolute subtopper. Een Lozano heeft straks niet meer te winnen in Nederland.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5016
    woensdag 14 november 2018 om 09:37
    Mooie woorden van de man die mede aan de basis stond van de bijna ondergang van Feyenoord. Echt een klootzak eerste klas.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10615
    woensdag 14 november 2018 om 09:38
    Da's een mooie theorie. Ik denk alleen niet dat Lozano een volgende stap binnen Nederland wil doen. Die zal naar het buitenland gaan, op zoek naar meer weerstand (en aanzien). En dat geldt ook voor andere topspelers bij PSV (en evt. Feyenoord).
    Vind ik leuk
    Bizzy +21457
    woensdag 14 november 2018 om 09:40
    We verkopen Neres en we gaan Lozano halen ? Peter Bosz maakt zich volslagen belachelijk. Geloof niet dat Lozano en PSV daaraan meewerken. De man is inmiddels klaar met de eredivisie. Er ligt een afspraak tussen PSV en Lozano. Max 2 jaar spelen in de eredivisie, daarna een transfer naar een grotere competitie.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:41
    Ik heb liever Neres dan Lozano
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    woensdag 14 november 2018 om 09:51
    Als Ajax dit echt zou willen moet je constant de beste spelers uit de jeugdopleiding kopen. Laat ze de topspelers maar verkopen, komen vanzelf miskopen en dan is het geld op. Kunnen ze niet terugvallen op de eigen jeugd en moeten ze weer aankloppen bij de gemeente.

    Ajax moet dit niet willen. Successen kopen door spelers bij de concurrent weg te halen is zo PSV jaren '80..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:41
    Niet zomaar wat roeptoeteren kerel.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    woensdag 14 november 2018 om 12:52
    Wat klopt er dan niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:46
    Er speelden weliswaar ex-Ajacieden in dat team, maar alleen Vanenburg werd van Ajax overgenomen. Die werd nl door Cruijf cs weggepest het jaar ervoor.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6896
    woensdag 14 november 2018 om 14:59
    Koeman? Gullit? Gullit weliswaar niet van Ajax, maar wel van een concurrent in die tijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:55
    Aan dit zie je al dat Ajax echt het gevoel hebben dat ze Bayern zijn, ik zie niemand van PSV naar Ajax gaan, wat is de stap omhoog? dat je ipv de poule niet doorkomt dat je nu bij de laatste 16 er uit gaat? of is het dat je liever 2e word dan 1e? oftewel geen echte upgrade tussen PSV en Ajax bij bayern en dortmund was dat natuurlijk de afgelopen jaren heel anders.
    Vind ik leuk
    Frevol54 +127
    woensdag 14 november 2018 om 10:18
    Zou niet slim zijn. Zowel jouw sparring partner als jezelf worden zwakker van zo'n deal.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    woensdag 14 november 2018 om 10:41
    Lozano voor neres ?liever niet . Gekkie
    Vind ik leuk
    MR - +127
    woensdag 14 november 2018 om 10:42
    Denk niet dat de concurrenten daaraan mee gaan werken, en veel spelers ook niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:54
    Zoveel geld heeft Ajax nou ook weer niet. Ajax moet ook eerst spelers verkopen voor zij spelers kunnen terugkopen. Feit blijft dat de Nederlandse markt gewoon te klein is om structureel mee te kunnen doen met de Europese (sub)top. De basis van je inkomsten moet je toch gewoon halen uit je nationale competitie.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 11:13
    hahaha nerres verkopen en lozano halen ja die haal je ook echt voor tien a twintig miljoen op hoor wat een grapjas
    Vind ik leuk
    Muscles +957
    woensdag 14 november 2018 om 11:40
    Goed plan maar laat Marc maar schuiven want die gaat er echt over, Peter.....
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    woensdag 14 november 2018 om 11:44
    Leuk bedacht door Peter Bosz, maar we hebben hier niet te maken met het spelletje FIFA 19 waar het WEL lukt.
    Ten eerste zullen ze daar bij PSV niet aan willen meewerken, ten tweede denk ik niet dat een speler als Lozano het als een stap vooruit ziet!
    Alleen financieel zou het een stap vooruit kunnen zijn, bij Borussia Dortmund wilde men ook niet meewerken maar kozen de spelers zelf ervoor om naar Bayern München te gaan.
    Dat had er mee te maken dat die club altijd kampioen werd en waarschijnlijk ook iets meer salaris kon bieden.
    Zoiets krijg je als Ajax zijnde alleen voor elkaar wanneer je de komende 4 seizoenen achter elkaar kampioen wordt, dan gaan spelers van clubs als PSV en Feyenoord misschien denken, oke wanneer ik nu naar Ajax ga dan is de kans groot dat ik kampioen word etc.
    Alleen zie ik dat laatste NOOIT gebeuren, Ajax is de laatste seizoenen al geen kampioen geworden, laat staan of het dit seizoen lukt, dan wel de vier komende seizoenen achter elkaar.
    Vind ik leuk
    Floris5 +119
    woensdag 14 november 2018 om 12:28
    Laten we hopen dat er nooit een monopolie komt. Het hele beleid van Ajax gaat daar meteen mee de prullenmand in! Worden de rollen omgedraaid, PSV opleidingsclub en Ajax koopclub........
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:48
    Het maakt niet uit wat ajax doet PSV blijft sterker in de competitie, want wij zullen altijd een goed team neer zetten in de eredivisie, men vergeet heel snel en Peter bos ook dat PSV een grotere club is in Zuid America dan ajax van wege onze brazilianse toppers in het verleden en nu ook in Mexico, ze hadden ook naar ajax kunnen gaan of Engeland of elders, maar toch naar PSV en dat zal blijven.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1282
    woensdag 14 november 2018 om 12:23
    dat willen de aandeelhouders niet, die willen alleen hun eigen zakken vullen
    Vind ik leuk
    Floris5 +119
    woensdag 14 november 2018 om 12:25
    En in het volgende interview heeft hij het weer over de achteruitgang van het Nederlandse voetbal. Een mompelde is in geen enkele bedrijfstak goed, dus ook niet in het voetbal. Als Ajax het salarisplafond blijft verhogen dan zitten ze over een paar jaar met hele hoge vaste lasten waar ze nooit meer vanaf komen. Je hebt niet iedere 5 jaar spelers als De Ligt en De Jong. Er komen ook wel weer miskopen en je moet de salarissen toch blijven voldoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:39
    Ja en Lozano wil zelf ook... Moehahahaha.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4166
    woensdag 14 november 2018 om 12:42
    Met het verzwakken van de competietie door concurrenten zwakker te maken, maak je uit eindelijk jezelf ook zwakker..... zonder tegenstaand groeien spelers niet, willen ze sneler weg.... Volgens mij dan toch...
    Vind ik leuk
    Romarioo +244
    woensdag 14 november 2018 om 13:08
    Is dit een open sollicitatie naar Ajax toe, Ajax vertellen hoe het moet en hopen dat je terug mag na ten hag?
    Je hebt het niet eens een half jaar volgehouden bij Dortmund en nu vertellen hoe het moet.
    Ga lekker je beleid voeren bij Feijenoord kan je ze helpen de concurrenten zwak maken, wie weet worden ze kampioen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:39
    Ach het gaat Financieel goed maar wat heb je aan Geld als je geen Prijzen weet te winnen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7504
    woensdag 14 november 2018 om 15:45
    De Brabantse overmoed blijft de one-liner geen prijzen winnen hanteren, lekker goedkoop en staat garant voor de provinciale status!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:08
    Als ze in het plaatje passen waarom niet Cruijff ging toch later naar de concurrent.dus kopen wat is club liefde gaat om de €
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:16
    dus lozano voor een grijpstuiver halen en elke ajaxiet voor vijftig miljoen verkopen
    de tik die bosz bij ajax heeft opgelopen was toch zwaarder dan ik dacht
    Vind ik leuk
    El Cazador +7504
    woensdag 14 november 2018 om 15:42
    Een monopolie positie heeft Ajax al en indien ze volgend seizoen wederom CL spelen zal dat alleen versterkt worden, maar of de ED competitie daar beter van word is nog maar de vraag.
    Vind ik leuk
    Tenno +61
    woensdag 14 november 2018 om 16:30
    Heeft Ajax niet nodig en volg aub niet de weg van Bayern. Mooi steeds door selecteren, want de echte voetballers komen er aan. Daar hebben ze niemand voor nodig.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 16:31]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:49
    Helemaal goud voor 100 miljoen,ik zeg doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:17
    Goed gezien van Peter. Ja is topsport.
    Vind ik leuk
    FTIDJ +10
    woensdag 14 november 2018 om 18:43
    Wat een enorm domme gedachte kronkel van deze man.
    Hij denkt er sterker van te worden door zijn concurrentie te verslappen?

    - Je wordt JUIST beter van goede concurrentie
    - Spelers zullen helemaal nooit meer worden uitgedaagd.
    - Nederlands voetbal gaat in zijn algeheel naar de klote als 1 club de monopoly heeft.
    - Je verliest al je Europese tickets.
    - Je speelt in het hele seizoen alleen in de CL nog een paar leuke potjes.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1677
    woensdag 14 november 2018 om 18:54
    Kunnen we Bosz niet opsluiten, hij vormt een gevaar voor de samenleving.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    woensdag 14 november 2018 om 19:15
    Hahahaha gesnoven Bosz ? Van de kampioen naar de nr 2. Logische move he ? CHUCKY wil prijzen en dat kan alleen in Eindhoven . Hij rolde ajax al 2x met 3-0 op. CHUCKY is de enige speler uit de eredivisie die bij de beste 50 spelers vd wereld zit. In Mexico kenne ze ajax niet eens. CHUCKY THA BOMB ! Maar ze dromen al jaren daar das wel duidelijk. En patertje ken geen Spaans.😂
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:39
    jullie moet wel goed lezen wat hij zegt duidelijk dat het een voorbeeld is is maar hij zegt niet dat Ajax dat daadwerkelijk doet of gaat doen hij noemend als voorbeeld en niet dat AJAX dit daadwerkelijk doet

    Ik snap trouwens niet wat de meeste iets tegen AJAX hebben het is tenslotte een doodgewone club net als PSV FEYENOORD AZ en als de rest van de ed clubs maar zo zie je maar weer hoeveel haat en neid is bij vooral AJAX en PSV fans waar komt dat door of hoe kan dit heeft het te maken dat AJAX qua financieel beter is dan de rest van de ed clubs en dat ze arrogant zijn sorry maar als dat zo is dat de arrogantie een rol speelt en dat AJAX qua financieel goed zit daar kan de club op qua financieel niets tegen doen en als er ook nog de rol speelt van arrogantie sorry maar dan moeten jullie eens kijken bij de ander ed clubs

    daar zitten ook genoeg arrogantie tussen

    zo wel bij AJAX als bij PSV FEYENOORD EN NOG 'N PAAR ED CLUBS het is niet alleen dat AJAX arrogantie is of heeft maar ook PSV Feyenoord daar zit net zo veel arrogantie tussen en ja ik noem deze twee 3 clubs op omdat het vaak ook tussen die clubs zijn niet elke club is perfect

    en dat zeg ik niet omdat ik een AJAX supporter ben maar dit zeg ik omdat het altijd om deze clubs gaat

    Wees gewoon eens realistische en maak ander clubs niet zwart of zet ze niet negatief in de picture dan zul je zien dat het beter gaat tussen deze fans en supporters daar kom je het verste mee je komt niet het verste als je elkaars clubs zwart maakt en natuurlijk zitten er rotten appels er tussen maar boeien laat deze dan gewoon links liggen en ga er dan niet op in ik vind dat altijd zo jammer dat dit bijna altijd gebeurt om elkaar clubs zwart te maken of negatief in de picture te zetten doe gewoon dan doe jullie gek genoeg
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2007
    donderdag 15 november 2018 om 14:37
    Wat een ei die Peter bosz ik gleuf ni da hij zulke onzin uitkraamt 😂
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:36
    Wij kopen de sterkhouders van PSV en Feyenoord en zij halen de afdankertjes van Ajax.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws