Van Halst tipt Ajacied als opvolger Frenkie de Jong: 'Hij heeft 6 à 7 duels nodig'

    Van Halst tipt Ajacied als opvolger Frenkie de Jong: 'Hij heeft 6 à 7 duels nodig'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 07:16wo 14-11-2018 om 07:16

    Carel Eiting heeft de potentie en de kwaliteiten om bij Ajax de opvolger te worden van Frenkie de Jong. Dat denk analist Jan van Halst. Van Halst vindt Eiting 'technisch een geweldige speler'. 

    "Maar Eiting moet wel, net als De Jong dat nog moest, laten zien dat hij verdedigend zijn mannetje kan staan. Wat dat betreft kan hij nog een stapje maken", zegt de oud-middenvelder in gesprek met Ajax Showtime

    "Die jongen heeft eerst zes á zeven wedstrijden nodig om dat op te pakken. Eiting kan zich zomaar aandienen volgend seizoen en zou Frenkie de Jong op termijn kunnen vervangen. Want vind maar eens een nieuwe Frenkie de Jong."

    Van Halst vindt het mooi om te zien dat De Jong ook verdedigend zijn mannetje staat op het Ajax-middenveld. "Hij is geen type Jan Wouters, die de duels aangaat. Maar hij neemt wel zijn verantwoordelijkheid in verdedigend opzicht. Dat maakt hem zó compleet. Echt geweldig om te zien."

    Plaats een reactie

    pico323 +6575
    woensdag 14 november 2018 om 07:18
    heeft die kale niets naders te doen, ga lekker bij ziggo lullen.
    Vind ik leuk
    Bdog +5967
    woensdag 14 november 2018 om 07:27
    Joh, maak er geen halstzaak van.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7619
    woensdag 14 november 2018 om 08:02
    Hij heeft Twente ook zo goed geadviseerd, een echte kenner!
    Vind ik leuk
    Groen +1604
    woensdag 14 november 2018 om 08:28
    Briljant dat hij weet dat Eiting 6 of 7 wedstijden nodig heeft hoor! Niet 5. Of 8. Dan ben je echt wel een kenner...
    Vind ik leuk
    erekenner +321
    woensdag 14 november 2018 om 07:19
    Jullie zijn er vroeg bij vandaag met Frenkie, VP.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:20
    Eiting is goed maar geen Frenkie klasse of style.... Nooit
    Vind ik leuk
    2cents +57880
    woensdag 14 november 2018 om 07:25
    Als je ziet wie er nu allemaal achter De Jong aan zouden zitten dan wordt het überhaupt lastig voor een speler om de Frenkie klasse en style te benaderen.

    Net als met De Ligt weet je als Ajax zijnde dat je een stap terug zet na hun vertrek.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:09
    Inderdaad, ben wel fan van Eiting en denk dat die jongen verstandig is om ver te komen, maar hij mist wel het gogme van de Jong. Neemt niet weg dat hij op zijn eigen manier wel veel waarde kan toevoegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:04
    Ik houdt ook van het spel van Eiting... hij samen met frenkie en Donny en natuurlijk koning Abdelhak was een eng Middenveld...zoveel klasse bijna niet te stoppen
    Vind ik leuk
    Degraaf +17970
    woensdag 14 november 2018 om 07:20
    Wie is er nu geïnteresseerd in de mening van Van Halst?
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1776
    woensdag 14 november 2018 om 07:30
    Ik snap wel wat hij bedoelt, iets grovere speler qua techniek. Maar zeker ook leuk om te zien spelen. In potentie zit hij een stukje onder de jong. Zie hem graag spelen!
    Vind ik leuk
    BigBoi +2777
    woensdag 14 november 2018 om 09:12
    Ik vind Eiting echt een Frank de Boer voetballer. Weinig risico in zijn spel, hij is niet heel snel, tikkie breed en verdedigend is het gewoon nog matig. De wedstrijd tegen AEK en psv waren echt dramatisch van zijn kant. Denk ook niet dat hij nog heel veel minuten gaat maken dit seizoen. Tenzij 1 van de huidige middenvelders geblesseerd raakt.
    Wanneer hij de plaats van Schone moet overnemen moet er echt wat gebeuren in zijn agressiviteit op de bal. Niet dat schone dat heel veel heeft maar die is voetballend gewoon veel beter.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1776
    woensdag 14 november 2018 om 09:31
    Die periode met Frank de boer op het veld heeft anders aardig wat opgeleverd! ;)
    Vind ik leuk
    BigBoi +2777
    woensdag 14 november 2018 om 10:00
    Ja ik bedoelde de wijze van spelen onder trainer FdB. Weinig attractief wel veel winnen.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1776
    woensdag 14 november 2018 om 13:53
    Ik snap em!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:13
    Jij hebt hem duidelijk nog nooit zien spelen... Anders zoud je wel zien dat hij juist veel risico in zijn spel legt en alles naar voren. Tegen PSV verloor hij daardoor miss te vaak de bal, maar dit slaat echt helemaal nergens op!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:52
    @BigBoi ja maar hij is nog jong dus van hals heeft wel 'n punt Eiting is ook maar een gewonnen voetballer net als al die ander hij moet ook nog erin groeien en ook wel veel meer kansen krijgen om zich te bewijzen dat heeft zowel De Jong als De Ligt en net als al die ander spelers die hebben zich ook moeten bewijzen voor ze goed waren en dat heeft of moet Eiting ook ik denk als je deze jongen meer kansen geeft al is het maar om hem in ieder wedstrijd als wissel te gebruiken dan kan hij ook zich bewijzen en ik denk dat hij ook wel echt dan kan door groeien tot een soort kaliber als De Jong maar je moet zulke jongens gewoon vaker opstellen zo als ik al zei al is het maar om te beginnen als invaller of wissel speler dus
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2057
    woensdag 14 november 2018 om 09:14
    Ik kijk niet 90 minuten van alle Ajax potjes, maar Eiting heb ik nog nooit iets bijzonders gevonden. Denk dat hij ook snel overgeslagen gaat worden en dat er een aankoop komt of gravenberch voor die plek gaat.

    Daarnaast zou ik zelfs nog eerder naar Shouten kijken. Had zoals alle spelers van Excelsior niet zijn beste weekend, maar heeft wel een beetje de stijl van een De Jong.

    Heeft een goede dribbel, kan makkelijk wegdraaien bij de tegenstander en heeft bijna nooit balverlies.
    Vind ik leuk
    BigBoi +2777
    woensdag 14 november 2018 om 10:01
    Denk ik ook. Eiting heeft weinig speciaals. Ik kan zo geen punten opnoemen waarvan ik denk dat is heel goed ontwikkelt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:15
    Eiting is juist een geweldige speler! Speelt alles naar voren en heeft veel inzicht. Leest het spel erg goed!
    Vind ik leuk
    BigBoi +2777
    woensdag 14 november 2018 om 11:10
    Ik heb het nog niet gezien. Maar dat zegt natuurlijk niet heel veel. Tot nu toe op mij totaal geen indruk gemaakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:36
    Zegt meneer van Halst die Twente naar de sodemieter geholpen heeft
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    woensdag 14 november 2018 om 07:40
    Jan van Halst lijkt me niet de eerste persoon om naar te luisteren. Deden ze bij Twente namelijk ook.....
    Vind ik leuk
    Zultkop +5672
    woensdag 14 november 2018 om 09:34
    Jan moest maar eens TD bij Ajax worden.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9719
    woensdag 14 november 2018 om 07:41
    Net zoveel verstand van spelers als van een profclub om zeep helpen.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5849
    woensdag 14 november 2018 om 07:50
    Op kosten van fc twente bij fox zijn verhaal doen en nu zelfs bij ajax showtime.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20701
    woensdag 14 november 2018 om 09:50
    Is en blijft een oud Ajacied, he....😉
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    woensdag 14 november 2018 om 07:59
    De jong is groter, betere sliding en meer snelheid. Daarnaast is Frenkie een stuk wendbaarder
    Vind ik leuk
    Limboajax +66
    woensdag 14 november 2018 om 08:07
    Carel Eiting is nooit de vervanger van Frenkie de Jong. Wel van Lasse Schöne.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1776
    woensdag 14 november 2018 om 08:13
    Qua techniek is hij wel beter dan schone hoor, en kan best scherp draaien..geen rotonde materiaal zeg maar.
    Vind ik leuk
    Limboajax +66
    woensdag 14 november 2018 om 08:26
    Dat bedoel ik ook. Eiting is wendbaarder en iets sneller dan Schóne. Bovendien vind ik de snelle passing vooruit van Eiting een genot om te zien. Moet wel zeggen dat Eiting in zijn laatste wedstrijden niet best speelde.
    Hopelijk herpakt hij zijn vorm. Want voor mij is Eiting de missing link in dit team. Zeker met Blind als CV.
    En ik doe daar Schöne zeker mee tekort.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1776
    woensdag 14 november 2018 om 09:00
    Je doet schöne niet tekort hoor, iedereen draagt hem op handen en een warm hart toe bij ons toch? Alleen is alles onderhevig aan verval, ook schöne wordt langzamerhand iets minder snel. Geeft helemaal niets en hoort er allemaal bij. Keuze van de trainer om hem op te stellen. Wat Eiting betreft. Je kan inderdaad zien dat hij nog een beetje aan het zoeken is. Maar gaat er echt wel komen. Het is een mooie lichting. Trots op onze boys!
    Vind ik leuk
    Maan88 +4510
    woensdag 14 november 2018 om 08:19
    Never nooit wordt hij de nieuwe frenkie. Die Schouten van Excelsior daar zit wel dezelfde potentie in
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4941
    woensdag 14 november 2018 om 08:26
    Uiteindelijk gaat dit artikel gewoon weer over FrenkGod, yes
    Vind ik leuk
    zwollie +8396
    woensdag 14 november 2018 om 09:14
    Een dag zonder Frenkie nieuws is een dagniet geleefd.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2109
    woensdag 14 november 2018 om 08:38
    Van Halst moest maar niet te hard en te veel dingen gaan roepen na dat eclatante succes in Enschede als technisch directeur (of wat voor titel er dan ook was opgeplakt)

    Welke halve zool huurt dat nou weer in als analist?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:04
    Welke mallooten geven die Van halst nog een podium, heeft werkelijk overal gefaald.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:29
    Gemiste kans VP. De titel had natuurlijk moeten zijn:

    "Ex-Ajacied tipt Ajacied als opvolger Ajacied"
    Vind ik leuk
    Vak 129 +844
    woensdag 14 november 2018 om 09:33
    Uitstekend boekhoudgrapje. Schuddebuiken.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:57
    Was geen grapje. Sorry
    Vind ik leuk
    Vak 129 +844
    woensdag 14 november 2018 om 09:32
    Eiting is prima. Maar van De Jong naar Eiting is een flinke stap terug.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:35
    Er is maar één Frenkie
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:42
    Klopt Eiting is de opvolger van Frenkie.

    Fantastische speler, daarnaast heeft Ajax ook een Gravenberch rond lopen.
    Zal wel eens een betere speler kunnen worden als Frenkie..(completer)
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20701
    woensdag 14 november 2018 om 09:53
    Gravenberch wordt de nieuwe Pogba....😉
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +219
    woensdag 14 november 2018 om 09:45
    Van halst geeft advies!?????, kom zeg jan ga druiven plukken!!
    Vind ik leuk
    Rulle Mus +15
    woensdag 14 november 2018 om 11:22
    Tipt ??? Die jongen speelt al sinds zijn 9e voor Ajax. Goeie tip Jan, bedankt !
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:37
    Van Halst pff Twente kapot gemaakt en nou nog over voetbal praten moet niet gekker worden wordt maar koekenbakker
    Vind ik leuk
    Blindsy +13783
    woensdag 14 november 2018 om 16:46
    Tja. Als Van Halst het zegt...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:23
    Als Frenkie weg gaat schuift Daley door naar het middenveld. Centraal achterin staan volgend ja Magallan en Schuurs/Wöber. Eiting zou dan prima de rol van Hakim in kunnen vullen denk ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:12
    Routing heeft niet zo die drang naar voren! Speelt toch vaker! Tikkie breed. Wel goed aan de bal en passing
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws