Ambitieuze Elia: 'Ik wil terug naar Feyenoord om wéér kampioen te worden'

    Ambitieuze Elia: 'Ik wil terug naar Feyenoord om wéér kampioen te worden'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 07:32wo 14-11-2018 om 07:32

    Een comeback in het Nederlands elftal én bovendien een terugkeer naar Feyenoord: dat zijn de doelen van Eljero Elia. De 31-jarige vleugelaanvaller van Basaksehir vertelt dat in een openhartig interview met Voetbal International. 

    Zijn periode in De Kuip vond Elia fantastisch. In 2016 veroverde de buitenspeler de landstitel met de Rotterdammers. Hij vierde het succes overigens niet uitbundig. "Ik bleef op de achtergrond met Nicolai Jorgensen en Karim El Ahmadi. Wij hoefden niet in de spotlights, ons werk zat erop. We wisten heel goed wat we hadden bereikt. Het was meer: job done."

    "Ik koester het moment, maar ik denk gewoon niet in hoogtepunten. Misschien dat ik er na afloop van mijn carrière tijd voor heb, maar nu wil ik kampioen worden met Basaksehir en dan terug naar Feyenoord om het daar ook wéér te worden en Nederland nog een keer de echte Eljero Elia te laten zien."

    Oranje
    Elia vindt het jammer dat hij momenteel niet in de plannen van bondscoach Ronald Koeman voorkomt. Zijn laatste interland dateert van juni. "Ik heb Oranje niet uit mijn hoofd gezet. Normaal gesproken selecteer ik mezelf, gewoon door goed te spelen. In dat geval vind ik dat ik in de selectie hoor. Begrijp me goed, ik zeg niet dat ik erin móét, hè, integendeel. Het is slechts mijn mening die er eigenlijk helemaal niet toe doet."

    "De bondscoach bepaalt, hij moet het me gunnen als hij ook vindt dat ik in vorm ben. En zo niet, dan even goede vrienden", vervolgt de oud-speler van onder meer FC Twente, Juventus en Hamburger SV. "Ik ken de bondscoach goed en hij mij. We weten wat we aan elkaar hebben. Daarom wacht ik rustig af, eerst maar weer eens helemaal fit worden, dan goed gaan spelen en daarna hopen op een kans."

    Poll

    Hoort Elia in Oranje?

    (2997 stemmen)

    Plaats een reactie

    raoul88 +780
    woensdag 14 november 2018 om 07:32
    Dan kan je lang wachten Elia
    Vind ik leuk
    ficusje +2390
    woensdag 14 november 2018 om 07:34
    Ik hoop dat hij terug komt,worden ze zeker geen kampioen meer.
    Vind ik leuk
    martinho +916
    woensdag 14 november 2018 om 07:56
    Nou veel slechter kan het niet hoor, zou weer een prima aanwinst voor Feyenoord zijn!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28670
    woensdag 14 november 2018 om 08:38
    Precies. Opmerking van ficusje slaat nergens op. Elia zou dit Feyenoord wel beter maken. Maar nog geen kampioen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    woensdag 14 november 2018 om 09:55
    Ah joh met Elia erbij doet Feyenoord zeker mee,,,

















    voor plek 3!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28670
    donderdag 15 november 2018 om 08:56
    Daar hebben ze nu nog steeds de beste papieren voor. Ze zijn op dit moment wel best of the rest in mijn ogen. Maar het gat met PSV en Ajax dit seizoen is groter dan de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:11
    Hoelang geleden alweer?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    woensdag 14 november 2018 om 09:49
    Ja en dan nu nog een 8 goede vrijwilligers gevraagd
    Vind ik leuk
    fr1963 +3337
    woensdag 14 november 2018 om 11:37
    Om de loper uit te leggen voor de vertrekkende spelers bij ajax bedoel je?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:38
    Is weer typisch zo een speler die voor de centen meteen na Turkije gegaan is en nu dat avontuur bijna ten einde loopt wilt die zogenaamd weer terug voor Feyenoord kampioen te maken , nee hij zoekt alvast iets nieuws om weer te kunnen cashen en Feyenoord trapt daar hoogstwaarschijnlijk weer in
    Deze speler gaat niks meer brengen!
    Vind ik leuk
    markie +1230
    woensdag 14 november 2018 om 08:11
    In het kampioensjaar echt een prima speler
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:15
    Wat een opmerking weer, bravo....
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    woensdag 14 november 2018 om 08:32
    https://i.gyazo.com/bd8e8350f0de7abd020eff178b98a138.png

    Vind ik leuk
    Kaar +1330
    woensdag 14 november 2018 om 09:11
    Mooie foto :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:53
    Dat ook 19 personen jou onzin liken.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3393
    woensdag 14 november 2018 om 07:47
    Ach het is een zeer zwak bezette positie, weet niet hoe elia nu speelt maar hij kan in goede vorm nog wel wat toevoegen aan dit oranje. Of je dat moet doen op die leeftijd is vers 2 natuurlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:38
    Zeer zwak bezette positie ben ik niet met je eens. Je hebt met Danjuma, Babel, Depay, Bergwijn, Dilrosun en Kluivert verschillende spelers die op de linkervleugel kunnen spelen.
    Het is meer dat het systeem dat Koeman speelt, geen ruimte biedt aan echte vleugelspelers. Elia is enkel inzetbaar op links- of rechtsbuiten, op andere posities komt hij tekort. Koeman speelt niet met echte buitenspelers. Bergwijn, Promes, Babel, Depay... ze komen allemaal beter tot hun recht in een meer centrale rol.
    Met buitenspelers als Elia (en ook Kluivert) heb je pas echt wat aan als je met een echte spits speelt, en die hebben we op dit moment niet (of te wel, het team rendeert beter met valse spitsen als Depay en Babel).
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3393
    woensdag 14 november 2018 om 09:12
    Ja depay is goed, babel niveau middenmotor. Danjuma en dilerosun zijn talenten en kluivert staat dit seizoen op 30 goede minuten.

    Nou heb ik elia al een tijdje niet zien spelen dus weet niet of hij het wel waar kan maken maar sterk bezet durf ik het niet te noemen. Sterk bezet noem ik de cb positie, beste verdediger van engeland, beste verdediger van italie en grote talenten als de ligt en ake.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:15
    En zo wordt koeman eindelijk Wereldkampioen, let op mn
    woorden.......
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:57
    Wat betreft Oranje: Job done.

    Wat betreft Feyenoord: Neem maar zes goede spelers mee, Elia, want van Geel heeft 't te druk met Feyenoord City...
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4981
    woensdag 14 november 2018 om 09:25
    Feyenoord City zit niet in de portefeuille van vGeel want dat is Jan de Jong zn pakkie aan maar 6 goede spelers mogen er altijd wel komen:-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:49
    Denk jij nu echt dat van Geel niet buiten zijn portefeuille kijkt?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:57
    Denk eerder dat ie IN zn portefeuille kijkt....en dan begint te huilen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:23
    Van Geel kijkt misschien buiten zijn portefeuille, maar heeft helemaal niks over Feyenoord city te zeggen..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:36
    Op zijn leeftijd doet hij er verstandiger aan om nog een paar seizoenen de kas te spekken.

    Dergelijke sportieve ambities zijn lovenswaardig, maar leiden voor hem nergens toe.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4981
    woensdag 14 november 2018 om 08:17
    Denk dat de kas van Elia al zeer goed gespekt is.
    Vind ik leuk
    frhoi +1016
    woensdag 14 november 2018 om 09:00
    Hij heeft geld zat denk ik, ook met Balr zal die genoeg pakken / gepakt hebben. daarbij voor paar ton bij Feyenoord voetballen en in je eigen land zijn waar je kinderen kunnen opgroeien is ook geen straf denk ik .
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    woensdag 14 november 2018 om 07:36
    Ik dacht dat Feyenoord in 2017 kampioen werd.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 07:45
    Zou het eerst in de zandbak gaan proberen.

    Afbouwen kan altijd nog.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10142
    woensdag 14 november 2018 om 07:56
    Als Elia zich daar in Turkije zich beter ontwikkeld heeft dan toen hij nog bij Feyenoord speelde zou hij voor ons zeker meerwaarde zijn.
    Ik zie hem hier in deze mickymouse competitie
    Wel presteren .
    Vind ik leuk
    markie +1230
    woensdag 14 november 2018 om 07:59
    Ik hoefde niet in de spotlights. Hahahaha als er iemand is...
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    woensdag 14 november 2018 om 08:03
    Iederéén wil terug naar Feyenoord. Maar laten we eerst maar eens zorgen dat Larsson (die eindelijk wat beter begint te spelen) echt gaat draaien.
    Ervaring is belangrijk, maar denk niet dat Elia dan de aangewezen man is om op zijn Kuyts en Van Persies de ploeg op sleeptouw te nemen.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    woensdag 14 november 2018 om 08:10
    Wat een zure reacties allemaal zeg, wat zegt die Elia nou verkeerd , hij is 31 die jongen kan nog zeker 3 jaar op hoog niveau voetballen en is een verrijking voor de eredivisie , of gaan onze Ajax en PSV vrienden er al van uit dat de komende 20 jaar de strijd alleen tussen hun gaat , de competitie is gebaat bij een sterk Feyenoord , az en hopelijk een Utrecht , en Elia maakt een ploeg als Feyenoord sterker
    Vind ik leuk
    Dutchman +840
    woensdag 14 november 2018 om 08:24
    Helemaal mee eens.

    Elia is geen Messi of Ronaldo maar ik vind het wel een prima versterking voor Feyenoord. Iedereen is erbij gebaat als spelers met ervaring terugkomen. Wil er wel een kanttekening bij plaatsen, mits de speler nog een goed niveau heeft natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Tenno +60
    woensdag 14 november 2018 om 10:02
    Het punt is met Elia is, hij is al 31 wil niet te veel salaris inleveren . Koop dan een jonge talent volle speler die lang zoveel niet verdient. Heb je in de toekomst meer aan, lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    woensdag 14 november 2018 om 20:33
    Dat klopt wat je zegt , maar bij Feyenoord hebben ze nogal moeite om talent te herkennen en op tijd toe te slaan
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1429
    woensdag 14 november 2018 om 23:44
    Ik ben het met je eens, maakt de Eredivisie er sterker door,
    Mits hij fit is en geen abnormale salariseisen gaat stellen is hij een toegevoegde waarde.
    Vind ik leuk
    Motley +111
    woensdag 14 november 2018 om 08:12
    Van Feyenoord zul je voorlopig weinig spelers in het Nederlands elftal zien..en dat is ook zeer terecht .
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8752
    woensdag 14 november 2018 om 08:16
    Mooi dat een dergelijke speler toch weer terug wil naar Nederland. Met zijn leeftijd en ervaring kan hij nog wel een tijdje mee. Dit zal dan alleen wel het definitieve einde van Larsson bij Feyenoord betekenen.
    Vind ik leuk
    rinirat +2904
    woensdag 14 november 2018 om 08:16
    Nou meneer V Geel ,doe maar wat u al jaren verkeerd doet..!
    Daarom wordt het nooit meer wat met Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Dutchman +840
    woensdag 14 november 2018 om 08:30
    Volgens mij doet van Geel het niet zo heel erg verkeerd. De situatie is bijzonder lastig om in te opereren met weinig financiële middelen.

    Hij heeft ook een beetje pech gehad dat Larsson, diks en Ayoub tegenvallen in vergelijking met wat men verwacht had.

    In het kampioensjaar van Feyenoord was van Geel ook de TD en toen speelde Feyenoord vaak echt heel leuk en aantrekkelijk voetbal op de manier die bij Feyenoord hoort.

    Had natuurlijk liever gezien dat Ajax kampioen werd als Ajacied maar ik misgunde het Feyenoord zeer zeker niet. Feyenoord werd terecht en dik verdiend kampioen.
    Vind ik leuk
    Harry.f +342
    woensdag 14 november 2018 om 09:54
    Er zijn toch ook fijne Ajax supporters, zo kan het ook.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    woensdag 14 november 2018 om 10:02
    Sowieso vinden Ajacieden dat als Ajax niet wint het beter Feyenoord kan zijn!
    Vind ik leuk
    Dutchman +840
    woensdag 14 november 2018 om 16:32
    Ach ja ik ben voor Ajax maar zeker niet tegen een andere club.

    Vind ik leuk
    rinirat +2904
    woensdag 14 november 2018 om 11:05
    Als je spelers niet opstelt kunnen ze ook nooit groeien.
    Dat geeft niet bepaald zelfvertrouwen.
    Ik denk niet dat Ayoub tegenvalt.. hij heeft alleen een hele slechte trainer die vast houdt aan een stel middelmaat spelers.
    Clasie Toornstra etc... kan er nog wel 3 noemen.
    Ook de jeugd is not done bij v Bronckhorst,krijgen geen kans.
    V Geel en zijn scouting opdoeken v Bronckhorst mee.
    Vind ik leuk
    Romo +985
    woensdag 14 november 2018 om 08:51
    Men v Geel heeft het prima gedaan
    Die heeft Feyenoord samen met Gudde en financierders uit de shit geholpen.
    De aankopen worden bepaald door de scouting en gehele technische staf.
    v Geel is de gene die kijkt of het financieel haalbaar is.
    En aangezien Feyenoord niet veel geld heeft vind ik het super dat Feyenoord geen domme en te dure aankopen doet.

    Het enige wat je v Geel kan verwijten is dat hij de hele scouting er niet uitgooid....want dat is echt drama

    En dat Gio er nog zit!
    Een trainer die jonge spelers en aankopen totaal geen kans wilt geven, de zittende spelers niet beter maakt
    En belabberd spel laat zien
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:18
    Keep dreaming Eljero
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1548
    woensdag 14 november 2018 om 08:18
    Misschien als E-sporter?
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1844
    woensdag 14 november 2018 om 08:24
    Hij had nooit moeten weg gaan bij Feyenoord. Nu is het te laat.
    Vind ik leuk
    Romo +985
    woensdag 14 november 2018 om 08:41
    Laat Larsson maar lekker staan.

    Zijn vrouw wilde niet dat hij bij Feyenoord bleeft.
    Zij wilde perse naar het buitenland, dan mag hij haar daar nu voor bedanken.
    Hij is 31 ....
    Een Elia in topvorm had prima geweest maar nu weet je niet wat je terug haalt.
    Heb je straks op beide kanten 2 van die luie flikkers
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:52
    Dan kun je lekker tot je 75e voetballen want dat kampioen worden kun je op je buik schrijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:53
    Een fitte Elia vind ik dat die wel in Oranje hoort!
    Of hij nu fit is durf ik niet te zeggen want ik volg de Turkse competitie niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:56
    Haha Elia.

    Elia had de nieuwe Robben kunnen worden, alleen blijft het jammer dat hij op dit niveau is blijven steken.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    woensdag 14 november 2018 om 10:08
    Sorry hoor maar de nieuwe Roben gaat wat ver vind je niet!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:58
    Niet meer terug naar Feyenoord het kampioensjaar was Top.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:03
    Eerst kampioen worden met Feyenoord,
    dan naar `n niets zeggende club in Turkije( knaken ophalen zeker)

    En dan nu weer terug naar Feyenoord willen om weer kampioen te worden????!!!!

    Had dan lekker bij Feyenoord gebleven..........

    Maar Elia heeft zeker het Nederlandse voetbal al `n tijdje niet meer gevolgd hij wil kampioen worden met Feyenoord............kan nog wel effe duren...
    nog 16jaar...?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:59
    Die nietszeggende club staat wel eerste in Turkije met 4 punten los op de 2e plek.
    Vind ik leuk
    imho +1275
    woensdag 14 november 2018 om 09:49
    Enig gekozen foto @VP, waarom steekt Elia zijn middelvinger op?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:53
    Volgend jaar. Larsson op 10, en Elia naar links buiten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 14 november 2018 om 10:04
    Wat voetbal betreft zou het kunnen. Maar ik heb sterk het idee dat we alweer toe zijn om de voetballers van een volgend decennium kansen te geven. Met dank aan wat Elia voor het Nederlands voetbal heeft gedaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    woensdag 14 november 2018 om 10:09
    Wat heeft hij gedaan dan?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 14 november 2018 om 10:20
    Je wilt de negatieve of de positieve versie?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9461
    woensdag 14 november 2018 om 10:24
    Als je de minnen en de plussen wegstreept blijft er niks over dus laat maar
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:42
    Droom lekker verder , Ajax en PSV liggen 3 straatlengtes voor qua financieel en spelers !
    Vind ik leuk
    Romo +985
    woensdag 14 november 2018 om 11:53
    Dat lagen ze ook tien Feyenoord kampioen werd!
    En waarom heeft Ajax dan al 4 jaar noppes
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:44
    Beetje een gevalletje Babel eigenlijk. Constant jezelf overschatten en dan bij rare clubs spelen en terug willen.
    Vind ik leuk
    thierryer +1780
    woensdag 14 november 2018 om 11:10
    Claise vond ik een gekke aankoop, voegt niets toe. Elia daarentegen, voegt zeker meer toe dan Larson nu doet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33940
    woensdag 14 november 2018 om 11:50
    Hij is van harte welkom.

    Wat een azijnpissers weer hier.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:56
    Hahhhhahhahah zelfs iemand op krukken is welkom op het moment!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:12
    Als ze zo doorgaan hebben we dadelijk een zwarte pieten elftal
    Dan krijgen we dat gezeik weer.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:20
    vind hem beter als Promes.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1277
    woensdag 14 november 2018 om 12:29
    handen van af houden
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:12
    Wat zitten hier zwakzinnige mensen, ik lees laatste 40 jaar niks van fey vernomen, feiten: laatste nl club met een europese prijs nl de uefacup, laatste 4 seizoenen 5 nldse prijzen. Een europese finale of cl overwinteren is toch echt geen prijs. Conclusie psv en fey zijn de af gelopen seizoenen succesvol, ajax niet, harde feiten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:56
    😂😂😂😂😂job done 😂😂😂😂
    Pffff wat een idioot
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 18:51
    Heeft zeker z,n turkse lira,s doorheen gejast en voelt al aan dat z,n contract niet wordt verlengt komt dan met een leuk excuus om bij feyenoord te komen.
    Vind ik leuk
    rexxo +2152
    woensdag 14 november 2018 om 21:19
    Wat een domme titel, als je terug gaat naar het huidige Feyenoord heb je namelijk geen ambitie.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 00:43
    Larsson staat er nu. Dat is dan kapitaalvernietiging. Lekker met de jeugd verder gaan, dat levert meer op.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws