Van Dijk 'vreest': 'Het kan zomaar dat hij de duurste verdediger ooit wordt'

    Van Dijk 'vreest': 'Het kan zomaar dat hij de duurste verdediger ooit wordt'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 07:57wo 14-11-2018 om 07:57

    Virgil van Dijk en Matthijs de Ligt vormen vermoedelijk ook vrijdag in het Nations League-duel met Frankrijk het hart van de Oranje-defensie. De Liverpool-verdediger en aanvoerder van het Nederlands elftal is lovend over de Ajacied (19).

    "Hij is al heel ver, zeker op die leeftijd. Een goede verdediger, goede jongen, rustig, weet wat-ie wil en hopelijk maakt hij de juiste keuze bij zijn volgende stap", laat Van Dijk weten aan De Telegraaf.

    Mogelijk kan De Ligt hem zelfs bedreigen als duurste verdediger ter wereld. "Nee, voor Matthijs gaan ze minder betalen. Het bedrag voor mij was heel hoog, hoor", grapt Van Dijk, voor wie Liverpool 84,5 miljoen euro betaalde. "Nee, zonder gekheid. Het kan zomaar en als hij de duurste verdediger ooit wordt, zal ik hem als eerste feliciteren."

    Van Dijk hoorde de naam van De Ligt nog niet vallen bij Liverpool. "Hij zal wel op de lijstjes staan, want ze hebben genoeg scouts bij de club." Mogelijk staat de beste scout van The Reds echter naast De Ligt in het centrum van Oranje. "Nee, maar als ze bij Liverpool mijn mening nodig hebben, dan geef ik die."

    Poll

    De Ligt als duurste verdediger ter wereld?

    (1365 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 08:08
    De verdediger die de duurste fouten maakt zal hij bedoelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:10
    Mag ik vragen waar je dat op baseert Kopstootje?
    Vind ik leuk
    Guntherr +1374
    woensdag 14 november 2018 om 08:14
    Op jaloezie
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:23
    Ok, kan haha.
    Ik ben ook voor Utrecht net als Kopstootje maar ik zie dat niet zo als hij dat zegt.
    Ik denk dat De Ligt idd wel een van de duurste zo niet de duurste verdediger ter wereld kan worden.
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    woensdag 14 november 2018 om 08:33
    dragontattoo73 dit kopstootje niet serieus nemen. Goed dat jij een eigen mening hebt én je hebt er kijk op zo in te schatten ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:49
    Pimman ik heb sowieso een eigen mening hoor hahaha.
    Ik ben sws niet van haatzaaien en dat soort dingen. Mensen mogen andere clubs supporten en ook zeker een andere mening hebben, dat respecteer ik alleen maar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:51]
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    woensdag 14 november 2018 om 08:59
    dragon hartstikke goed! ..alléén in dit specifieke geval leek het me zinvol je er even op te attenderen gezien jouw reactie..niet meer niet minder ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:14
    Bedankt, word zeker gewaardeerd :)
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    woensdag 14 november 2018 om 10:28
    Mooi zo..En ach een dolletje vaak met knipoog op zijn tijd kan leuk zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 13:09
    En dat moet ook gewoon kunnen!
    Vind ik leuk
    Pimman +6071
    woensdag 14 november 2018 om 16:23
    Precies!
    Vind ik leuk
    Metal +2714
    woensdag 14 november 2018 om 08:45
    Afzeiken is het makkelijkste. In NL zullen we nooit spelers als helden zien, maar altijd als zakkenvullers en verwende arrogante jochies.

    Van Dijk heeft Liverpool een boost gegeven. Dat heeft ze meer opgeleverd dan die paar foutjes/slordigheden.
    Vervelende voor een keeper en verdediger is dat fouten vaak leiden tot een tegengoal. En dan komt de kritiek. Als aanvaller de mooiste kansen om zeep helpt is de kritiek veel minder.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4801
    woensdag 14 november 2018 om 08:47
    Nou, de Ligt heeft in een paar jaar tijd genoeg fouten op zijn naam staan. Is niet erg want hij wordt beter maar het hypen gaat ook wel erg ver. In zijn laatste wedstrijd ging hij weer de fout in. De Ligt is er nog niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:11
    Hey calimerootje…..
    Vind ik leuk
    MeesterL +78
    woensdag 14 november 2018 om 08:12
    Serieus...wees maar blij dat hij in de verdediging staat van ONS Oranje.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    woensdag 14 november 2018 om 08:14
    Ja dat heb ik gezien.

    Is zelfs al een prestatie op zich als je nog slechter speelt dan Blind.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:29
    Ik kan jou alvast feliciteren met de slechtste opmerkingen van de dag!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9437
    woensdag 14 november 2018 om 11:33
    Joh das geen prijs meer voor hem, hij wint deze dagelijks
    Vind ik leuk
    Mcbc +108
    donderdag 15 november 2018 om 07:51
    he Utrecht kneusje ik snap best je jaloezie hoor als je het met een in italie mislukte verdediger en een voorheen middelmatige middenvelder moet doen bij je eigen club in het centrum
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:16
    Trolletje rozenwater ben je ook!
    De Ligt was zoals nu nog een tiener van amper 17/18 jaar, ga d’r maar aan staan op een cruciale positie in het NL’s elftal.
    Ben je Janmaat overigens ook nog vergeten?
    En de de Ligt van nu is een groot verschil met die van toen, is geen Willem janssen of Timo Letchert, die 5-10 jaar ouder zijn en minder zijn dan een jongeman van 19 jaar!!! 😌
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:23
    heb jij wel verstand van voetbal?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26488
    woensdag 14 november 2018 om 08:24
    Zelfs bij het noemen van zijn club Liverpol...😁
    Vind ik leuk
    1+1= +19
    woensdag 14 november 2018 om 08:12
    Zielige opmerking
    Ja dat hij 17 jaar was en paar foutjes maakte in Nederlands elftal mag het
    Jij bent zo een triest figuur dat je straks weer loopt te juichen als hij zijn man uitschakelt maar dan wel in het Nederlands elftal zeker?
    STAKKER
    Vind ik leuk
    Maan88 +4447
    woensdag 14 november 2018 om 08:17
    Never nooit
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:44
    Van dijk zeg gewoon tegen de baas van liverpool . U moet de ligt halen is echt een versterking om dus zo landskampioen te worden
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    woensdag 14 november 2018 om 09:58
    Moet jij niet weer gaan kleien? Of letters leren?
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    woensdag 14 november 2018 om 10:05
    . . zijn beiden ongeveer een factor 10 a 15 te duur !!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:26
    Misschien nu nog niet. Maar hij kan zeker de allerbeste beste en duurste worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:40
    misschien niet van ajax naar het buitenland, maar zeker als hij door volgende club wordt verkocht. Gaat denk wel de 100 milj. voorbij
    Vind ik leuk
    Leeuw +6199
    woensdag 14 november 2018 om 11:03
    "Van Dijk hoorde de naam van De Ligt nog niet vallen bij Liverpol".


    Hoorde ik ook niet bij Liverpol! :-)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9437
    woensdag 14 november 2018 om 11:31
    Liever wat minder duur, en met Barca 3 maal de CL winnen!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:52
    Bij zijn 2de transfer wel mits hij goed presenteert
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws