Lof voor Ajax: 'Bij Feyenoord voor gek verklaard, maar legde ons geen windeieren'

Lof voor Ajax: 'Bij Feyenoord voor gek verklaard, maar legde ons geen windeieren'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 08:36wo 14-11-2018 om 08:36

Sportmarketeer en voormalig Feyenoord- en Eredivisie CV-directeur Chris Woerts is blij verrast dat Ajax de stap maakt naar de Verenigde Staten. Hij denkt dat er veel te winnen valt voor de Amsterdammers.

"De wereld verandert en daar moet je als club op inspelen. Nederland is een kleine markt. De mogelijke groei zit hem in Europa en de rest van de wereld", zegt Woerts in De Telegraaf. "Als directeur van Feyenoord werd ik voor gek verklaard dat we na de komst van Shinji Ono allerlei winkels in Japan openden. Maar dat heeft ons destijds geen windeieren gelegd."

Het is wel belangrijk dat Ajax zichtbaar wordt, stelt Woerts. "Je zult daar eens in de zoveel tijd met je eerste elftal en de jeugdopleiding aanwezig moeten zijn. De Engelse clubs doen dat voorbeeldig. Die reizen voor het seizoen van Azië naar Australië en Amerika. De staf zal concessies moeten doen aan de commercie. En daarom is het goed dat Ajax in januari deelneemt aan de Florida Cup."

Woerts krijgt bijval van sportmarketeer Marcel Beerthuizen. "Ajax kan alleen nog groeien in het buitenland. De tv-gelden liggen vast, de club heeft al grote sponsorcontracten in Nederland. Het verdienmodel is beperkt", zegt Beerthuizen in de Volkskrant. "In Azië heeft Ajax al grote sponsorcontracten gesloten en voetbalscholen opgericht in China. Amerika ontsluiten is een logische, volgende stap."

Beerthuizen erkent dat de naamsbekendheid van Ajax in de Verenigde Staten nu nog klein is. "Maar wie kende Joop van den Ende in New York voor hij musicals op Broadway ging produceren? Jaap van Zweden is een geliefde dirigent in New York. Waarom kan Ajax dan niet Amerika veroveren?"

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

HaagieHaag +1083
woensdag 14 november 2018 om 08:45
Ohw we gaan nu weer 10 nietszeggende stukjes krijgen met meninkjes over Ajax die een nutteloze onderneming gaan doen in de VS van mensen waarin niemand geïnteresseerd is.

Is Frenkie ziek?
Vind ik leuk
ECHT~A4E +432
woensdag 14 november 2018 om 08:48
Het spat er vanaf die jaloezie....
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
woensdag 14 november 2018 om 08:50
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:01]
Vind ik leuk
Tsubamba +2494
woensdag 14 november 2018 om 09:00
Het doet je blijkbaar wel wat dat je hier dan alsnog bent.

Edit VP : Reactie aangepast.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 09:17
In de hoop iets over ADO te vinden.
Helaas ook voor andere supporters vind je hier op AjaxPrimeurDeBesteVanDeWereld maar bitter weinig iets over de modale clubs
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
woensdag 14 november 2018 om 10:03
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:55]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 10:06
ach tutje.... eeuwige zuurpruim, als de site je niet bevalt, ga dan naar...

- www.adofans.nl
- www.clubachterdeduinen.nl
- www. ikbeneenzeikwijf2.0.nl
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
woensdag 14 november 2018 om 11:53
Hey Midden Noord je bent vergeten uit te loggen uit een van je fake accounts
Vind ik leuk
Wilex +2250
woensdag 14 november 2018 om 10:12
Zolang er meer anti Ajax mensen dan Ajacieden op de vele berichten omtrent Ajax reageren zal het voor VP wel een lucratieve business blijven om vooral Ajax berichten te plaatsen.
Alles voor de clicks he.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
donderdag 15 november 2018 om 09:25
Weinig clicks van mij voor adds want ik block alles
Vind ik leuk
Blindsy +17233
woensdag 14 november 2018 om 10:25
Alleen een Ajax-sympathisant kan denken dat wanneer je je ergert aan zinloze artikeltjes, dit altijd uit jaloezie komt als het om Ajax gaat.
Vind ik leuk
Babelagtig +1753
woensdag 14 november 2018 om 08:58
Laten we het anders ff over ado hebben.. oh nee wacht, dat intereseert niemand...
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 09:18
Hem wel, mij interesseert die klojo in het verhaal niet.
Maar dat kan ik niet aan de titel zien dat het over hem gaat.
Anders had je mijn reactie hier niet gehad omdat ik hier niet zou zijn
Vind ik leuk
Babelagtig +1753
woensdag 14 november 2018 om 09:23
Ahhh jij zag alleen het woordje ajax en werd meteen zo geil als een pakje boter...klik klik klik
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 09:26
Nee ik zag ook Feyenoord.
Ik was gewoon nieuwsgierig welke voetballer van Feyenoord destijds naar Ajax ging .
Ik verwachte volgens de titel dat feyenoord een speler voor gek verklaarde, deze naar Ajax ging en geen windeieren voor Ajax legde.

Maar nergens in de titel zie je waar het werkelijk over gaat Babeltje
Vind ik leuk
Babelagtig +1753
woensdag 14 november 2018 om 09:29
Lucky kes ♥️ ajax😍😍😍😍
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 09:30
?????????????

Niet voor en niet tegen
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 09:57
Mij wel. Een echte volks clubs. Wat Ajax nooit zal worden. Net Barcelona met allemaal Chineesjes
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 09:58]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:33
Eerder New Amsterdammers! Amsterdam heeft NY gesticht!
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 10:23
Ja leuk! Heeft die Chinees al betaald?😅😂
Vind ik leuk
Pimman +9491
woensdag 14 november 2018 om 09:03
Frenkie zit nu in het vliegtuig naar New-York! ;)
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 09:12
Nutteloos? Over China werd dat ook gezegd. Intussen haalt Ajax komend seizoen al 20% van de begroting van ADO aan inkomsten uit dat land. En dat is 50% meer dan dit seizoen dus het groeit behoorlijk.

Dat nutteloos noemen als ADO fan is niet zo slim.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
woensdag 14 november 2018 om 10:05
Tuurlijk joh... In China zitten ze allemaal met een bord bami voor de buis naar Ajax te kijken, pleurt op man.
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 10:06
Niemand beweert dat, maar in Den Haag is het blijkbaar puur zwart/wit.

Dat Ajax in het grijze gebied nu al 3 miljoen op gaat halen mis je dan.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 12:23
2cents, je moet daar nog wel wat kosten vanaf halen he.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 09:46
ado. geen lef dus geen succes
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 09:56
Hahaha,marketing overal voor onze godenzonen
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 13:10
Hahaha heerlijk jouw reactie. Het valt allemaal niet mee he. Maar stiekem toch lezen ;) Lekker bezig ouwe!
Vind ik leuk
Roeptoeter +12167
woensdag 14 november 2018 om 08:48
Daar heeft men bij de oprichting destijds al rekening mee gehouden. Een internationaal karakter. De club heet niet voor niets Amsterdamsche FOOTBALL Club.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 08:49]
Vind ik leuk
Echt? +5257
woensdag 14 november 2018 om 09:49
Ja, ze hebben het Football Club genoemd vanwege activiteiten in Amerika.... Want Amerikanen weten dan gelijk wat er wordt bedoeld🙈
Vind ik leuk
Roeptoeter +12167
woensdag 14 november 2018 om 10:23
Nee. Ze hebben het Football genoemd omdat het uit Engeland kwam. (meteen de link leggen) Daar heet het wel zo. Ik benoem niet specifiek Amerika, dat maak jij er van. Ik heb het over internationaal.
Dat jij het anders wil lezen is je eigen fout.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 08:55
"De Engelse clubs doen dat voorbeeldig. Die reizen voor het seizoen van Azië naar Australië en Amerika".......Om vervolgens in december januari te gaan janken dat ze zo moe zijn en de spelers te veel wedstrijden moeten spelen..

Even zinnetje afgemaakt voor Woerts.
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 09:14
Die vermoeidheid zit hem niet in het plannen van je voorbereiding in de VS of Azië hoor. Dat zit hem in de vele wedstrijden om het echie in korte tijd wat gedurende het seizoen eerder norm is dan uitzondering.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 09:19
Ja.... en wat denk je wat die Engelsen gaan doen als ze die winterstop gaan krijgen (laatste wat ik hoorde was dat dat in Februari moet gebeuren)?

Ik weet nog een paar jaar geleden toen Van Persie Utd kampioen maakte. Seizoen klaar en hij moest met Oranje mee (want aanvoerder) 2 potjes spelen tegen China en Indonesie.
Daarmee klaar kreeg hij paar weekjes vakantie om vervolgens met Utd weer naar Australie (met nog een stop in maleisie ofzo) mee te moeten voor een paar kutwedstrijdjes.

En dan raar op kijken als hij het nieuwe seizoen vrijwel nooit echt 100% fit is geweest maar continue vermoeid en overal pijntjes.
En Moyes die hem geen rust gaf want ja... echt lekker deed Moyes het natuurlijk niet.
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 09:23
Dus jij denkt dat hij nooit fit was door dat reizen?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 09:27
Zou het helpen, 2x in 2 maanden tijd dat soort reizen maken?
We hebben het over topsporters. Niet over een of andere boerenlul op een zakenreis.
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 09:34
Helpen? Nee, helpen doet het niemand. Maar languit in de businessclass slapend naar de andere kant van de wereld is prima te doen hoor. Zeker over zo’n lange periode.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 09:59
Zal ongetwijfeld comfortabeler zijn voor hem dan het voor mij was met 1,90m in de economy.

Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 10:05
Zelfs met mijn 1.80 is het veel comfortabeler. ;)

1.90 in economy lijkt me best een klein drama op een vlucht van 12 uur.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 10:10
Was 2x 7 met Etihad. Tussenstop van een uurtje in de zandbak. beentjes strekken, peukie doen.
Viel op zich nog wel mee. Economy op dat soort afstanden heeft stuk meer beenruimte dan Ryanair, Aer Lingus of zo tijdens Europese vlucht.
Alcohol kwam ook op afroep en verzachte de pijn.

Directe vlucht van 12 uur zou een hele opgave voor me zijn. Doe mij die tussenstop maar. Je bent toch al lang onderweg.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:11]
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 10:35
Meerdere keren 12 uur in ene gedaan en dat is best pijnlijk in economy. Een paar keer in business mogen doen en dan is het vooral een kwestie van discipline. Want de verleiding is er om lekker wat filmpjes te kijken, maar vooral als je languit slaapt pak je de grote winst. Dat is ook niet voor niets een belangrijke voorwaarde voor clubs om zo’n trip te maken.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 10:48
Zet mij horizontaal en zet een film voor mijn snufferd en ik ben onder zijl.
Maar het blijft 12 uur in een "kunstmatige" ruimte.
Jij en ik lopen de eventuele gevolgen daarvan waarschijnlijk al richting de paspoort controle uit de benen, een topsporter heeft het daar volgens mij lastiger mee.

Het is gewoon niet ideaal.

Als je als club zo nodig dat soort trips wil maken voor je "fans" moet je gewoon uit je competitie stappen en het voetballende equivalent van de Harlem Globetrotters worden.

Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 10:58
Ideaal is het inderdaad niet. Dat klopt. Daarom moet je het sportieve ook altijd blijven prevaleren boven het financiële. Maar met de juiste planning en faciliteiten kom je een heel eind. Kijk maar naar sporten in de VS. Heel veel reizen vergt ook heel goede organisatie van materiaal en rust.

Uiteindelijk moet de speler er ook iets voor doen om 1 miljoen (of een veelvoud) meer te verdienen. Daar kan zo’n lichaam echt wel tegen. Zeker gezien de perfecte faculteiten en begeleiding bij grote clubs en landen.

Kijk alleen maar naar de Zuid- en Midden Amerikaanse spelers. Zij spelen hun interland vaak het laatst, komen dan ook als laatste weer bij de club. Zijn weliswaar vermoeid maar kunnen wel gewoon spelen in de competitie. Tijdens zo’n trainingskamp kun je daar veel meer tijd voor inbouwen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 11:07
Vooropgesteld dat ik een gezonde aversie heb tegen wat zich in Amerika en Azie "fan" noemt.
Dus ja, die poen daar ophalen zal best belangrijk zijn, het excuus is dat ze dat voor hun "fans" doen.
Het probleem wat ik daarmee heb is dat de fan thuis, de seizoenkaarthouder, zeker in Engeland, gewoon in de maling wordt genomen want die ziet 50% van de wedstrijden de grote jongens niet op het veld staan want die moeten dan zo nodig rust hebben.
Ondertussen mag je voor die service wel £1000 voor een seizoenkaart aftikken.

Halen ze die poen in Azie\Amerika op om het voor het thuisfront betaalbaar te houden, is het nog tot daaraan toe. Maar het is in Engeland steeds vaker een kwestie van met 4 man 1 kaart kopen en loten wie naar welke wedstrijd mag omdat het voor de gewone boerenlul niet meer te betalen is.
Tel daarbij op nog even het sky en BTsport geld om je ploeg tijdens uitwedstrijden te bekijken en je zit op de £3/3500 per jaar om je ploegie te kunnen zien.

Wil jij daar naartoe met Ajax?
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 11:32
Je moet niet denken dat de prijs die ze in Engeland betalen voor tickets en betaaltv afhankelijk is van due buitenlandse trips. Die trips betalen namelijk zichzelf.

Die ridicule prijzen in Engeland betaal je voor de dure salarissen, vele topspelers en het mega tv contract.

Daar zitten wij in Nederland heel ver vanaf. In Nederland betalen we liefst alleen om onze eigen club te zien op tv en dan ook niet meer dan 5 tot 10 euro per wedstrijd. Verhoog je dat dan haakt de grote massa af. Dat is onderzocht maar ook in de praktijk gebleken.

Seizoenkaarten net zo. Verhoog je ze teveel dan haken er teveel mensen af. En leuk dat je in Amsterdam misschien topspelers hebt lopen, maar spelen nog steeds vaak tegen brandhout. Daar kun je dus niet teveel voor vragen tenzij de gehele eredivisie significant omhoog gaat in niveau. Dat gaat veel geld kosten wat er niet in de markt zit.

Engeland is doorgeslagen en dat gaan ze de komende jaren voelen na de Brexit. Spelers krijgen niet allemaal nog een werkvergunning en de man op de straat gaat niet genoeg verdienen om het te betalen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 11:50
Die trips zijn er om poen binnen te harken. Het potje zelf en de merchandise.
Maar dat wordt dus niet gebruikte om de boel voor je mensen thuis betaalbaar te houden, nee dat wordt gebruikt om Chris fucking Smalling 300.000 per week te betalen. En vervolgens gaan de prijzen van de kaartjes ook gewoon omhoog.

Hoeveel ben jij bereid maximaal voor een seizoenskaart te betalen als er van de zomer weer 2 PL salarissen worden gekocht door Ajax maar in plaats van dat ze Tadic' zijn draait het uit op Sulejmani's?

En ik kan niet wachten tot heel die luchtbel op dat eiland uit elkaar spat. brexit of geen brexit, het moet klappen die idioterie.

Kaartje man Utd: Wordt lastig want je moet eerst "lid" worden a raison de £32 per seizoen. heb je dus niks voor, mag je kaartje kopen.

"Take the first step towards securing any Season Tickets which may become available for future seasons by registering on the Waiting List today. Simply fill out the form below to join.
Any Season Tickets which do become available will first be offered to Official Members on the Waiting List, with priority given to those who have a paid a deposit. So to give yourself the best chance of securing a seat become an Official Member today, and consider paying a deposit to gain priority."

Paying a deposit..... om een plaatsje op te schuiven.
Je krijgt er binnenkort wel een Man Utd helm bij. Al die Aziaten met selfie sticks zijn namelijk levensgevaarlijk in de PL.



Hier bonus: https://www.fcbarcelona.com/tickets/football-tickets-prices
Goedkoopste kaartje tegen Alaves €69
Krijg je dan wel Guidetti voor te zien en dat mag wat kosten.
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 12:02
Ik ben ook steeds wat meer gaan verdienen dus de verhogingen tot nu toe van de prijzen kon ik prima opvangen. Daarbij is de prijs voor de harde op Zuid nog altijd heel laag, zelfs voor Nederlandse begrippen.

Dat je met Chinese en Amerikaanse inkomsten extra salaris gaat betalen van je topspelers lijkt me juist de wens van alle Ajax fans op dit moment. Geld op het veld!

Juist door deze extra inkomsten verdien je die salarissen zónder extreme verhoging van toegangsprijzen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 12:11
Uiteraard zijn in NL de prijzen ook omhoog gegaan maar jij bent geen 3000 euro per jaar kwijt om Ajax een beetje te volgen.

Geen idee waar in het stadion jij zit want "Zuid" zegt me niks, ben er nog nooit binnen geweest maar ga er even vanuit dat dat niet de duurste plaatsen zijn daar.
Ben jij bereid om 3000 per jaar te gaan aftikken als dat betekent dat niet alleen Tadic 3,5 miljoen gaat vangen maar ook de meest modale speler in de selectie, 2 miljoen?

Want als jij denkt dat Ajax alleen PL salarissen aan aankopen gaat betalen, vergis je je. Nu is het nog leuk en aardig en gaat alles voorspoedig maar als het ietsje minder gaat en tadic en Blind spelen een tijdje ruk, dan denkt ..... (vul maar in) fuck it.... die gasten pakken 4x meer dan ik maar ik loop beter te ballen, doe mij eens meer!


Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 13:09
Ajax is in een paar jaar in begroting van 65 naar 90+ miljoen gegaan op basis van poulefase EL. Die extra 25+ miljoen betaald die salarissen. En die zijn geen 3,5 miljoen. Het gat tussen PL en Ajax is betaald in tekengelden en dat komt uit het enorme reserve.

Andere spelers kunnen due extraatjes ook krijgen, mits ze bijtekenen. En dat betekent weer een hogere transfersom en vaak een wat langer verblijf. Zie ook Ziyech. Dat maakt je weer sterker en daar verdien je weer extraatjes mee in Europa.

Die extra salarissen komen dus uit sponsoring, verlaging huur Arena, merchandising etc. Verhoging seizoenkaart prijzen zat op inflatieniveau.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 13:24
Ja, ok, dat is nu of tot nu. Dank voor de uitleg.

Maar dat beantwoordt deze vraag niet:

"Ben jij bereid om 3000 per jaar te gaan aftikken als dat betekent dat niet alleen Tadic 3,5 miljoen gaat vangen maar ook de meest modale speler in de selectie, 2 miljoen?"

Want dan is het tot nog toe zo dat de seizoenskaarten nauwelijks duurder worden, niks garandeert dat wat nu de salarissen en/of extra's betaalt, dat ook in de toekomst zal doen.



Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 13:48
Garanties heb je inderdaad niet, maar voordat ik 6-8 keer zoveel voor mijn seizoenkaart moet betalen ben ik 30 jaar verder en dan nog zie ik het niet gebeuren. Ik zit nu op ongeveer het dubbele van direct na de verhuizing naar de Arena. Dat is ongeveer 20 jaar geleden.

Niet voor niets zoekt Ajax het over de grens qua inkomsten. Als ze dit bij de seizoenkaarthouder weg hadden kunnen halen was dat allang gebeurd. Zo ging het namelijk in Engeland ook. Dat is geëxplodeerd.

Maar als ik elke twee weken de absolute top zie spelen weet ik niet hoever ik zou gaan. Als je nu zie wat ik soms kwijt ben voor 1 wedstrijdje. Of bijvoorbeeld goede kaarten voor een heel populair concert. Dan is ons voetbal echt spotgoedkoop.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
woensdag 14 november 2018 om 11:57
Ik heb veel gevlogen met Aziatische maatschappijen vanwege het comfort wat zij gaven. In de economy was zelfs heel veel beenruimte en kreeg zelfs een menukaart waaruit je kon kiezen. KLM daartegen was een crime om in te vliegen, daar zat half opgevouwen in je stoel en het eten smaakte naar karton.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 14 november 2018 om 13:26
Ik vlieg veel maar vooral kort dus doe niet vaak aan maaltijden aan boord.
Maar het beste voer wat ik ooit aan boord heb gehad was bij Etihad. Dat was gewoon echt lekker en ook naar keuze (uit 3).
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 09:29
Jij leest alleen wat jij wilt lezen.
Heel duidelijk zegt hij er ook bij om een paar kut wedstrijden te spelen zowel voor Oranje als Man United.

M.a.w denk jij dus dat niemand moe wordt van een paar wedstrijdjes?
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 09:33
Die wedstrijden speel je altijd, zowel aan het eind van het seizoen als in de voorbereiding.

Enige verschil is dus het reizen. Dát is toch het punt?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 10:38
Dan heb je toch minder rust?

Hoevaak wordt er hier door onze coaches niet geschreeuwd na een europese wedstrijd dat ze van zo ver (Oekraïne, Rusland, Verweggistan) moesten komen en te weinig rust(dagen) kreeg?
Ook de trainers van oa Ajax, maar ook van al die andere clubs.
Dus dát is het punt!
Vind ik leuk
2cents +59095
woensdag 14 november 2018 om 10:47
Ah nu is het de rust en net waren het nog de wedstrijden.

Nice twist...

Die rust pak je op die lange reizen ook in het vliegtuig languit in business, wat clubs en landen eisen bij die lange vluchten. Beter dan opgevouwen tijdens een Europese vlucht. Komt nog bij dat voor het reizen meer tijd wordt genomen in het voor- en na seizoen.

Probleem bij die Europese tripjes is ook nog eens het late tijdstip van spelen. Vlieg he dezelfde avond nog terug dan lig je diep in de nacht in je bed. Vlieg je de volgende dag terug haalt het een dag uit je normale schema midden in de competitie. Dat is anders dan een maanden van tevoren voorbereid trainingskamp waar alles van a tot z gericht is op trainen en rust.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6060
woensdag 14 november 2018 om 10:51
Oke, zit een kern van waarheid in
Vind ik leuk
kees ee +774
woensdag 14 november 2018 om 10:00
. . en chris wil iedereen wel helpen, . . tegen een (on)gepastte vergoeding ??
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 10:17
Ajax in Amerika, waarom? Godenzonen? Flikker toch op.
Vind ik leuk
El Cazador +8602
woensdag 14 november 2018 om 10:31
alles is relatief dus ook marketing
Vind ik leuk
Frevol54 +197
woensdag 14 november 2018 om 10:53
"De Engelse clubs doen dat voorbeeldig. Die reizen voor het seizoen van Azië naar Australië en Amerika"..
Ja dank je de koekoek die hoeven geen voorrondes te spelen voor CL.
Vind ik leuk
JanTa48 +7240
woensdag 14 november 2018 om 10:53
En Jaap v. Zweden is een rasechte Ajacied. Misschien dat zijn netwerk ook een klein beetje kan helpen.
Vind ik leuk
mcmodd +25950
woensdag 14 november 2018 om 11:01
Voetbal is in de USA wel even wat anders dan de New York Philarmonic Orchestra of de musicals op Broadway. Het is bijna hetzelfde om in de publieke opinie van Nederland het blaasvoetbal populair te maken.
Vind ik leuk
Dharmpie +892
woensdag 14 november 2018 om 11:01
Ajax is goed bezig, daar denkt men op langere termijn.
Bij mijn club blijven we hangen in sentimenten en nostalgie
Daarmee "hopen we toekomst bestendig" te blijven. We stoppen onze koppen gewoon in het zand en hopen dat er vanzelf weer een morgen komt. Beleid??
Vind ik leuk
Gerro +8458
woensdag 14 november 2018 om 11:26
Ajax gaat niet alleen Amerika veroveren maar heel de wereld.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 12:29
Dus een sportmaketeer die ervoor betaald wordt "marketing" te adviseren geeft lof aan een club die extra marketing doet. Je verwacht het niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws