Wéér een fraudezaak in België: politie doet inval bij Moeskroen en voetbalbond

    Wéér een fraudezaak in België: politie doet inval bij Moeskroen en voetbalbond

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 11:18wo 14-11-2018 om 11:18

    Woensdagochtend heeft de politie bij voetbalclub Excelsior Moeskroen, het Belgisch Arbitragehof (BAS) en de Belgische voetbalbond huiszoekingen gedaan. Drie bestuursleden van de club uit de eerste klasse werden meegenomen voor verhoor.

    Deze huiszoekingen maken deel uit van een onderzoek gericht op de toewijzing van een proflicentie aan Moeskroen, zo meldt HLN. Er werd in april een onderzoek opgestart, na een klacht van KV Mechelen over het toekennen van een proflicentie aan Moeskroen. De club zou de licentie verkregen hebben door valse documenten in te dienen bij het Belgisch Arbitragehof. Ook wordt de club verdacht van witwaspraktijken.

    Eerder deden meerdere Belgische clubs, waaronder Cercle Brugge, Lierse en OH Leuven ook al hun beklag over Moeskroen, maar met die kritiek werd niets gedaan. Het onderzoek staat overigens los van het eerdere fraudeschandaal 'Propere Handen', waarin sprake zou zijn geweest van matchfixing.

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +17058
    woensdag 14 november 2018 om 11:23
    Is Excelsior Moeskroen dezelfde club als Moeskroen Peruwelz?

    Edit; ja dus, als een club in 10 jaar 3 keer van naam veranderd is er sowieso iets mis.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:23
    boefjes
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:24
    Altijd weer die kutbelgen
    Vind ik leuk
    Bizzy +21389
    woensdag 14 november 2018 om 11:36
    Belgie is door en door corrupt. Altijd al zo geweest. Precies om deze redenen geen BeNe Liga. Los van de taalbarrière, degradatie van clubs, gebrek aan belangstelling en sponsoren
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    Emnu +4848
    woensdag 14 november 2018 om 12:47
    En hier moet Nederland n competitie mee vormen?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 13:41
    in nederland is het net zo corrupt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 16:44
    Wanneer gaan we de eerste Hollandse fraudezaak in voetbal zien?
    Lijkt mij niet dat Hollanders heiliger dan de Paus zijn toch?

    Zullen we eens wat beter letten op verdedigers die in eigen goal schieten?
    Of letten op keepers die nodeloos blunderen?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    woensdag 14 november 2018 om 17:46
    de eerste twee zijn er al geweest dick joll en kargbo van willem2
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    woensdag 14 november 2018 om 19:37
    Er zit zoveel rek in de regels dat elke scheids kan frauderen, wel/niet hands... aangeschoten... te dichtbij... maar kan ook rood geven en penalty. Zelfs bij een doorgebroken neergelegde speler hoorde ik laatst; Ja is wel doorgebroken... maar hij moest nog zo ver.
    Ik heb gezien dat spelers rood kregen in dezelfde situatie.
    Laat je zwager even een gokje doen, kraait geen haan naar.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33942
    woensdag 14 november 2018 om 19:14
    Volgens mij weten die belgen niet eens wat fraude betekent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws