Vriendschap met Van Gaal is voorbij: 'Teleurstellend, hoe durf je dat te zeggen?'

    Vriendschap met Van Gaal is voorbij: 'Teleurstellend, hoe durf je dat te zeggen?'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 14:20wo 14-11-2018 om 14:20

    Tussen Cor Pot en Louis van Gaal komt het waarschijnlijk niet meer goed. De vrienden van weleer hebben na een clash in 2013 de strijdbijl nooit begraven. Pot, destijds bondscoach van Jong Oranje, blikt in gesprek met VoetbalPrimeur terug op de kwestie en vertelt hoe hij uitlatingen van Van Gaal heeft ervaren als 'vervelend en irritant'. 

    Na afloop van het EK in Israël, waar Pot met Jong Oranje tot de halve finale reikte, uitte Van Gaal via de media harde kritiek op het team van Pot. Dat schoot bij hem volledig in het verkeerde keelgat. "Ik heb altijd veel respect gehad voor Van Gaal, dat heb ik nog steeds. Alleen: hij heeft mij destijds geschoffeerd. Dat heb ik niet geaccepteerd", aldus Pot.

    Van Gaal, Pot en onder meer technisch directeur Mo Allach zouden het EK in Israël gezamenlijk intern evalueren. Dat wás althans het plan. Van Gaal liep vooruit op de zaken: in het Algemeen Dagblad moest Pot lezen hoe de bondscoach gehakt maakte van Jong Oranje. "Het was niet goed, het was waardeloos, we hadden slecht gepresteerd… Terwijl we gewoon derde waren geworden!"

    Vriendschap voorbij
    "Ik ben nu niet meer boos, maar toen was ik zeer teleurgesteld. Ik dacht: hoe durf je dat te zeggen? Ik vond dat heel vervelend en irritant. Van Gaal en ik waren goed met elkaar bevriend. Door die situatie is de vriendschap over. Het is nooit uitgepraat, Louis had daar geen behoefte aan. Hij vond dat-ie het in zijn positie mocht zeggen via de media. Nou, ik vind van niet. Het was snel duidelijk dat Van Gaal z'n excuses niet ging aanbieden. Jammer dan."


    Pot is er inmiddels klaar mee. "Ik blijf respect houden voor Van Gaal. Geweldige carrière. In heel veel opzichten is hij een goed mens. Hij heeft me geschoffeerd en dat vond ik erg teleurstellend. Andersom zou ik anders reageren. Joh, had ik niet zo bedoeld. Of: ik heb het verkeerd gedaan. Dan stel je je kwetsbaar op. Mag ook weleens."

    Op 22 november verschijnt Mooie Cor, de biografie van Pot. In het boek gaat de 67-jarige Hagenaar dieper in op de kwestie. "Ik heb niemand willen beledigen of beschadigen. Heb ik ook niet gedaan. Het verhaal Van Gaal is een serieus stuk geworden. Ik vertel wat er in mijn optiek gebeurd is. Het is mijn waarheid."

    (Paul Audenaerd/VoetbalPrimeur)

    Plaats een reactie

    woensdag 14 november 2018 om 14:22
    Dat wordt weer een interessante discussie met veel persoonlijke kwalificaties naar beide hoofdrolspelers, al naar gelang de persoonlijke voorkeur van de reageerders.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 14:28
    Weer een nietszeggende reactie van jou, alleen maar om als eerste te reageren... zeg dan niets, als je niets te zeggen hebt !
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:00
    Gelukkig is jouw reactie heel relevant en ga je wel inhoudelijk op dit artikel in.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 15:03
    Klopt, mijn reacties op het artikel hieronder zijn heel relevant.
    Mijn reactie hierboven gaat in op jouw nietszeggende reactie.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:25
    Interesseert me niet dat jij waarschijnlijk wel eens wat zinnigs zegt, hieronder of in andere topics.
    Vrolijktenonder, die jij bekritiseert om zijn inhoud, zegt waarschijnlijk ook wel eens wat zinnigs in andere topics.

    Ga jij me maar druk maken om wie de eerste reactie heeft, bovenaan staat en de meeste likes pakt.. Ik krijg het idee dat jij dat wel belangrijk vind.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:26]
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 15:55
    Je zal in de duizenden topics van VP geen enkel topic vinden, waarbij ik als eerste reageer.
    Dus hoezo zou ik dat belangrijk vinden ?
    Ik irriteer me alleen aan mensen die zondig als eerste met een onzin reactie komen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8669
    woensdag 14 november 2018 om 17:10
    Iets irriteert je of je ergert je aan.

    Je aan iets irriteren bestaat niet. Dus je zegt eigenlijk niets
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 17:12]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:03
    Dankjewel, René voor je feedback. Ik doe zo mijn best om overal de eerste te zijn en dacht dat het niet opgevallen was. Ik buig mijn hoofd voor de scherpste waarnemer van heel VP.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1138
    woensdag 14 november 2018 om 19:59
    nee jij trekt volle zalen met je comments 😑
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 17:12
    Leuk zo'n artikel, maar neem dat met een korrel zout. Zoals iedereen weet heeft een verhaal twee kanten én zal dit vermoedelijk niet anders zijn!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:43
    Precies. Dat is de kern. Iedere medaille, ieder verhaal heeft twee kanten. Het heeft geen zin om te oordelen anders dan het jammer te vinden dat twee volwassen mannen het strijdbijl niet kunnen begraven.
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 18:00
    Precies zo denk ik er óók over ;)
    Vind ik leuk
    Whatevaa +365
    woensdag 14 november 2018 om 14:26
    In ons land mag iedereen iets van elkaar vinden maar toch weer niet. Van Gaal mag toch kritiek hebben op het spel? Zeker in de tijd dat hij bondscoach was. Neemt geen blad voor de mond ook niet als het om vrienden gaat. Ik hou wel van die eerlijkheid. Maaaaaaar als er afspraken gemaakt zijn moet je je daar wel aan houden. Waarheid zal wel weer in het midden blijven liggen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2138
    woensdag 14 november 2018 om 14:38
    Als je afspreekt intern met zijn 3'en te gaan evalueren en 1 partij gaat voor zijn beurt praten bij de krant, is die voor zijn beurt pratende partij gewoon een lul.

    En het is niet de eerste keer dat dit verhaal naar buiten komt. Het is ook niet de eerste keer dat Van Gaal voor zijn beurt spreekt of op de stoel van een collega gaat zitten. Koeman heeft ie ook een behoorlijk geintje geflikt destijds bij Ajax.

    Het gaat bij Lowietje vooral om Lowietje.
    Behalve als hij zelf faalt (WK2002), dan heeft iedereen behalve hijzelf schuld. Ondanks dat hij Hasselbaink rechtsbuiten zetten tegen Ierland.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 14:42
    Als Louis om zijn mening wordt gevraagd, dan is hij nooit te beroerd om die te geven.
    Dan kan jij vinden dat ie voor z'n beurt praat, maar dat is voor jouw rekening.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17309
    woensdag 14 november 2018 om 14:59
    Nee, die kwam volledig op het conto van Ceasar van Gaal. Je brandt gewoon een directe collega af tegen de afspraken in.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11191
    woensdag 14 november 2018 om 15:01
    Als-ie om z'n mening wordt gevraagd kan-ie ook antwoorden dat-ie het netjes vindt omdat eerst met de betrokkenen zelf te delen. Zeker als je daar afspraak over hebt. Als je dat niet doet, ben je gewoon een lul.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5612
    woensdag 14 november 2018 om 15:01
    Als Louis nou afspreekt dat ze eerst met zijn drieen gaan evalueren en dat gesprek heeft nog niet plaatsgevonden, dan spreekt hij natuurlijk wel degelijk voor zijn beurt als hij eerst met een krant gaat praten.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2138
    woensdag 14 november 2018 om 15:28
    Als je morgen met 3 man gaat evalueren en vanavond komt er zo'n wijsneus een konijn onder je neus houden dan ga je het overal over hebben, behalve over het te evalueren onderwerp.
    Het is niet zo moeilijk.
    Vind ik leuk
    Emnu +5410
    woensdag 14 november 2018 om 14:52
    Louis is te veel in zichzelf gaan geloven na de CL overwinning in 95 en geloof me, t was niet alsof hij daarvoor daar n gebrek aan had.

    Zowel bij Barça, Bayern als bij Man U zit vrijwel niemand op z’n terugkeer te wachten.

    Het is alleen maar de Grote Louis show.

    Ik had hem jaren uitgekotst voordat hij Cruijff n mes in de rug stak, dat was echter wel de laatste nagel in de spreekwoordelijke doodskist.

    Walgelijk megalomaan mannetje.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10997
    woensdag 14 november 2018 om 15:02
    Dat heb je mooi verwoord, een bosje narcissen zou hem goed staan.
    Vind ik leuk
    kcim +2947
    woensdag 14 november 2018 om 15:19
    LvGaal is een uitstekende voetbalexpert. Hij heeft echt kijk op het spelletje en is voor een jong team in opbouw een prima voorman en leermeester.

    In 1995 heeft hij het met de HULP van de gelouterde Frank Rijkaard op het veld het prima gedaan. Want zelf had hij geen internationale ervaring. Hierna is zijn EGO hem helaas in de weg gaan zitten.

    Van Gaal mist de communicatieve vaardigheden en tact om met echte grote vedetten te werken en successen te boeken. Uitschakeling 2002, vertrek bij Barcelona, Bayern en United. Ook zijn mislukte coup bij Ajax zijn de debacles die m.i. te vaak onderbelicht blijven.

    Nogmaals een meer dan uitstekende vakman maar zou succesvoller zijn geweest als hij iets meer "Hiddink" had ;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    Emnu +5410
    woensdag 14 november 2018 om 15:23
    Helemaal eens.

    Zoals Bep al aangaf, van Gaal is zo’n beetje het schoolvoorbeeld van n narcist.

    Jammer, maar wel de realiteit.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    woensdag 14 november 2018 om 16:27
    Van Gaal domineert elk team, is geen wonder dat ze allemaal gillend weglopen, hij wil dat je precies speelt zoals hij dat wil.
    Een goede coach laat spelers in hun waarde, dan groeit hun persoonlijkheid in het veld ook. Louis is in staat te zeggen dat de goal ontstond omdat hij dat zo bedacht had.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11191
    woensdag 14 november 2018 om 15:00
    Amen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    woensdag 14 november 2018 om 16:24
    Wouters stelde hij wel eens op als linkshalf, Kuyt als back, het gaat hem erom dat de naam Louis genoemd wordt. Naar mijn mening zet een echt goede trainer spelers goed neer en dan gaat het wel draaien, maar Louis zit er voor Louis.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    woensdag 14 november 2018 om 16:22
    Van Gaal had toch intern Pot kunnen aanspreken dat hij het niet goed vond? Er zou geevalueerd worden, maar dat frustreert hij door zijn mening te geven, zonder kans op weerwoord van Pot.

    Moet wel zeggen dat die generatie van Pot weinig indruk gemaakt heeft, want Oranje viel in een dip de laatste 10 jaar. Dus daar heeft L. wel een punt. Maar 3e worden is ook weer niet slecht.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    woensdag 14 november 2018 om 14:28
    Ongetwijfeld zal van Gaal echt zo bot en onhandig zijn geweest!

    Hij komt gewoon overal mee weg door zijn geweldige carrière!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 14:29
    Wie zegt dat Van Gaal onhandig was ?
    Ik geloof dat Van Gaal gewoon gelijk had.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    woensdag 14 november 2018 om 14:36
    Het is toch onhandig om je vriend zo te schofferen of niet? Of noem jij dat handig? Als er iets is afgesproken...
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 14:39
    Een vriend ? Je bedoelt een collega bondscoach.
    Ook al is er afgesproken om nadien het resultaat te evalueren en een journalist vraagt het eerder aan van Gaal wat ie er van vond, dan kan Louis toch gewoon zijn mening geven ?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    woensdag 14 november 2018 om 14:44
    Nee, hij had zijn mond pas later open moeten doen, het eerst intern hebben gehouden.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    woensdag 14 november 2018 om 14:47
    Lees jij het stuk wel?

    Of ben jij gewoon enorm verliefd op Dhr. van Gaal.

    Als iets eerst INTERN moet worden besproken, bespreek je eerst iets intern.. Als jij dat doet op je werk wordt je toch ook raar aangekeken?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 15:00
    Er staat niet in het stuk dat het EERST intern wordt besproken.
    Er staat dat het intern wordt besproken.
    En als het AD eerder aan Van Gaal vraagt wat ie er van vondt, dan mag hij toch gewoon al zijn mening geven ?

    Pot moet met het team eerst nog terug naar NL reizen vanuit Israel. Als van Gaal zou moeten wachten met zijn mening die hij dan pas een week na het toernooi kan geven heeft het geen nieuwswaarde meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:21
    Bullshit en hele dikke ook. Dan ben je dus alleen maar met jezelf bezig. Nieuwswaarde!?!? Wat een gelul.
    Hij was de bondscoach en niet de pr-man, dan heb je verantwoordelijkheid naar elkaar toe.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    woensdag 14 november 2018 om 15:30
    Ah laat maar, je wilt het gewoon niet snappen.

    Als jij daadwerkelijk denkt dat van Gaal goed heeft gehandeld en juist is omgegaan met zijn collega/vriend dan kom jij ook niet ver in je leven!

    überhaupt dat je het woord nieuwswaarde zegt bij wat van Gaal van het toernooi vond gebruikt... Dat heeft sowieso weinig nieuwswaarde, het getuigd gewoon van weinig respect!
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 17:20
    Ballotelli..Wie zegt dat de heer Cor Pot de waarheid verteld?
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    woensdag 14 november 2018 om 17:22
    Dit is vaker in het nieuws geweest en van Gaal heeft het ook toegegeven, alleen hij vindt dat hij het mag maken..
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 17:35
    Jammer maar je kent het hele verhaal in detail niet..Dan zou je het persoonlijk van Louis van Gaal moeten horen om een eerlijk oordeel te kunnen geven. Of vaar jij blind op het verhaal van Cor Pot?!
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    donderdag 15 november 2018 om 14:20
    VAN GAAL HEEFT HET TOEGEGEVEN DAT ER EERST INTERN BESPROKEN ZOU WORDEN MAAR DAAR HAD HIJ MALING AAN!!!!
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    donderdag 15 november 2018 om 16:28
    Dat is wat je leest..de waarheid is héél anders!!!!
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3412
    donderdag 15 november 2018 om 16:35
    Ik heb het hem horen zeggen in een interview daarna.. hoe ga je dat uitleggen...
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    donderdag 15 november 2018 om 18:38
    Van Gaal over kritiek Pot: 'Hij heeft mensen beschadigd' ...hoe leg je dát uit.
    Vind ik leuk
    Emnu +5410
    woensdag 14 november 2018 om 15:35
    Op het moment dat jij een afspraak schendt met je collega en werkgever, maak je jezelf groter dan je collega en je werkgever en ben je wat mij betreft ongeschikt voor wat voor functie dan ook.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 15:58
    Ach jee, waar maak jij je nou druk om ?
    Om een evaluatie tijdstip ?
    Omdat Van Gaal zich daar niet aan houdt ?
    En daarmee is hij ongeschikt als Bondscoach ?
    En een jaar later 3e worden op het WK in Brazilie ?
    Je zet jezelf voor schut Emnu.
    Ik begrijp dat je fan van Cruijff bent en Van Gaal haat...
    Maar blijf wel een beetje redelijk.
    Vind ik leuk
    Emnu +5410
    woensdag 14 november 2018 om 16:09
    Dat hele WK, 3e plek incluis, mag je van mij door de plee spoelen.

    Meer geluk dan wijsheid en met vooral schijtbakkenvoetbal.

    * Edit: geldt evenzeer voor de tweede plek onder schoonvader Bertje.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    woensdag 14 november 2018 om 16:29
    Kom op René, laat nou even los dat hij jou een cup bezorgde, je zult toch met ons eens zijn dat er altijd gelazer is als Louis ergens rondloopt en heel genieten was er niet bij.
    Zijn credo is uitgedokterd computer-voetbal, je ziet nooit spontane genietende spelers.
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 17:18
    Rene mee eens. Van Gaal staat bekend als een eerlijke sociale vent recht voor zijn raap. Wie zegt mij dat het verhaal van Cor Pot het juiste is? Een verhaal heeft bijna altijd twee kanten. Mensen reageren vaak eenzijdig zonder het daadwerkelijke verhaal te kennen..
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    donderdag 15 november 2018 om 00:13
    Ach, eerlijk gezegd ben ik geen Louis van Gaal-fan, maar Cor Pot heeft er echt geen verstand van. Het is zelfs tekenend dat Pot nu meer dan 5 jaar na dato er nog steeds mee zit. Dat is dan zijn probleem denk ik dan.

    Er wordt nu weer van alles bijgehaald, maar daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om het feit dat Jong Oranje in Israel gewoon kut-speelde onder Pot en dat Van Gaal gewoon gelijk had. Je kan dan discussiëren of hij dat niet anders had moet brengen, ok, dat was niet erg tactisch misschien.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:31
    Van Gaal had waarschijnlijk gelijk maar had het iets te hard uitgedrukt waardoor Pot beledigd was en daardoor zal de ruzie wel zijn onstaan
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 15:44
    Jong oranje wint in Jeruzalem geflatteerd met 5-1 van Rusland. Het spel houdt echter niet over. Technisch manager van de KNVB Mohammed Allach loopt direct na afloop naar Pot toe en zegt: "Gefeliciteerd, maar ik moet wel zeggen, jullie hebben ontzettend slecht gespeeld".
    Pot ontploft en scheld Allach de huid vol: "Rot op man, ik wil helemaal niets meer met je te maken hebben, paardelul dat je er bent !"
    Van Gaal is het eens met de analyse van Allach en deelt dit met de journalisten die hem naar de verrichtingen van Jong Oranje vragen.
    Op een persconferentie stelt Pot over Van Gaal:
    "Ach, we hebben 16 miljoen bondscoaches en Van Gaal is daar eentje van."
    Voor de wedstrijd tegen Italië op 15 juni 2013 vliegt Van Gaal naar Israel.
    Cor Pot voelt zich bekeken. Hij zei: "Van Gaal is van harte welkom, maar niet in het spelershotel. Dat is exclusief voor Jong Oranje en dat is MIJN elftal."
    Vanaf de tribune ziet Van Gaal hoe Oranje met 1-0 van Italië verliest, ondanks een uitblinkende Kevin Strootman.
    Een paar weken later blikt het AD terug op de deceptie van Jong Oranje dat wel even kampioen zou gaan worden.
    Van Gaal zegt eigenlijk niet vooruit te willen lopen op de evaluatie met Pot en Van Oostveen, maar laat uiteindelijk toch zijn ergernis op de vrije loop:
    "Als je het hele toernooi maar één helft goed speelt, kan je niet tevreden zijn."
    Pot is woest en belt Van Gaal. Louis zei tegen Pot: "Ik mag dat doen.", waarna Pot bedankt voor de evaluatie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 17:24
    Micki precies! Ik zeg niet dat jij gelijk hebt maar dat zou het net zo goed kunnen zijn. De waarheid ligt in het midden. Wie verifieert dit artikel?!
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 14:36
    Ik kan me dat nog wel herinneren hoe Mike vd Hoorn toen opzichtig stond te blunderen en dat de verbazing een paar maanden later erg groot was dat Ajax hem ondanks die wanprestatie in Israël van FC Utrecht voor de hoofdprijs kocht, puur en alleen omdat ie lengte had.

    On topic: Van Gaal had het gewoon wel zo bedoeld en kon dat in zijn functie gewoon over Jong Oranje zeggen en had niets verkeerds gedaan. Het was ook een afgang. Cor pot bakte er ook helemaal niets van.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10997
    woensdag 14 november 2018 om 14:57
    Dat is jouw mening, de mijne is anders, maakt ook niet uit.
    Gelijk of niet ik zie Louis zomaar in eenzaamheid verpieteren omdat werkelijk nienand er meer mee om wil gaan. Hartstikke fijn om gelijk te hebben maar je kan ook gewoon menselijk en loyaal zijn naar je voormalig collega's en vrienden.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 15:08
    Hij komt in ieder geval eerlijk voor zijn mening uit, is recht door zee. Geen geslijm en een beetje meelullen om een allemansvriend te zijn.
    Veel mensen respecteren je daarvoor en eenzaamheid ??? Hij is gewoon getrouwd hoor... en heeft veel vrienden.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10997
    woensdag 14 november 2018 om 15:09
    Dat betwijfel ik, we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    woensdag 14 november 2018 om 14:42
    Louis van Gaal zal ongetwijfeld een top trainer zijn, maar als mens een megalomane irritante eigenwijze flikker. Weet het altijd beter, je zal maar zo'n gym leraar hebben gehad!!!
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    woensdag 14 november 2018 om 14:58
    Ik heb hem vele malen meegemaakt in de voorbereiding van het seizoen dat Ajax de CL won. Iedereen bij Ajax was toegankelijk, zo ook Ome Louis. Maar hij heeft niet de gave om een "mooi verhaal" op te hangen als bijv. een Beenhakker. Alles wat gezegd was bleef staan en daardoor moest hij wel een muur bouwen alleen al voor zichzelf. Best wel jammer
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    woensdag 14 november 2018 om 15:47
    Johnny Bosman vertelde mij ooit dat Louis van Gaal een man met een klein hartje is, maar publiekelijk zie ik dat toch anders!!
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 17:31
    El Cazador.. toevallig sprak ik een maand geleden Johnny Bosman nog in het Grand Cafe hier in het oude dorp van Amstelveen. Heb hem daar een half uurtje gesproken over oa zijn overleden kind door ongeluk maar óók nog even over oa Van Gaal die hij van dichtbij heeft meegemaakt. Ik kan je bij deze vertellen Johnny Bosman een en al positief was over Louis van Gaal!
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    woensdag 14 november 2018 om 17:45
    Dat staat er ook boven, Johnny was uitermate positief over Louis. Bij AZ heeft die uitstekend met hem samen gewerkt. Maar IK vind louis een megalomane persoon.
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 17:58
    Tja oké wat jij vind dat mag natuurlijk..maar het gaat over dít artikel. Wie zegt mij dat de heer Cor Pot een eerlijk verhaal verteld?
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    woensdag 14 november 2018 om 18:04
    Niemand, maar er staat ook duidelijk zijn waarheid!!!
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 18:28
    Heb ik gelezen maar we weten het natuurlijk pas 100% zeker als we er zelf bij waren geweest. Je weet als geen ander hoe de media woorden kunnen verdraaien. Sowieso aan de eerlijkheid en oprechtheid van Van Gaal twijfel ik geen moment!
    Vind ik leuk
    El Cazador +7549
    woensdag 14 november 2018 om 18:38
    Jou vertrouwen is rotsvast in deze man.
    Vind ik leuk
    Pimman +6313
    woensdag 14 november 2018 om 19:22
    Klopt!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1286
    woensdag 14 november 2018 om 14:48
    van gaal denk dat hij een grote king is , hij heeft gewoon geluk gehad dat er een goede lichting spelers was , en dat is nu ook het geval met koeman.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7029
    woensdag 14 november 2018 om 14:48
    Als je dan toch gaat afrekenen in dat boek, had het dan KnalPot genoemd.
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    woensdag 14 november 2018 om 14:53
    Of gewoon Brompot
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11191
    woensdag 14 november 2018 om 15:03
    Of "De Pot Op".
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    woensdag 14 november 2018 om 14:53
    Ome Louis is niet zo buigzaam als het zijn ego betreft.
    Vind ik leuk
    plein19 +2467
    woensdag 14 november 2018 om 14:59
    Als de leiding van MU hem zo direct afgebrand had (en daar was voldoende aanleiding voor) dan had Van Gaal dat niet geaccepteerd. En was zeker boos geweest
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:59
    Pot verwijt van Gaal.
    Louis is zo vol van zichzelf dat hij het woord excuses nooit zal opzoeken in zijn woordenboek.
    Vind ik leuk
    Leozao +5617
    woensdag 14 november 2018 om 15:00
    Maar aan de kant kant: hij boog nergens: niet bij Barca, niet bij Bayern en niet bij Man. United
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5385
    woensdag 14 november 2018 om 15:10
    Excuses maak je als je een fout begaat.
    Als je geen fout begaat, hoef je ook geen excuses te maken omdat je de waarheid hebt verteld.
    Vind ik leuk
    Bhj +1907
    woensdag 14 november 2018 om 15:03
    Nou, ik denk dat Louis er heel veel problemen mee heeft......
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:03
    Potverdorie, die Louis kan geen potten meer breken bij Cor.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:05
    Ah mooi, weer een boek wat ik niet ga lezen :)
    haha even zonder gekheid, snap niet zo goed waarom iedereen ineens een biografie moet hebben.
    Van sommige kan ik het mij best voorstellen maar bv deze...? Nee ik zal deze niet gaan lezen.
    Vind ik leuk
    Tenno +64
    woensdag 14 november 2018 om 15:20
    En het moraal van het verhaal? We moeten dat boek kopen??
    Vind ik leuk
    Marco S +5982
    woensdag 14 november 2018 om 15:34
    Van Gaal is een dominante man maar hij had wel gelijk dat op het wk alles in dienst moest staan van het resultaat en dan had Cor zijn plek beter moeten kennen. Heeft niks met stijl te maken maar met de positie die van Gaal toen had, hij was namelijk de baas..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:42
    Racistisch? Hahaha ... is een gezegde ... 😂
    Vind ik leuk
    bergerac +41
    woensdag 14 november 2018 om 17:22
    Zoals hij zegt, het is ZIJN waarheid.
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    woensdag 14 november 2018 om 17:51
    En als Louis met dramaspel en een gruwelijke hoop mazzel zelf derde wordt op een WK dan heet het een topprestatie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 17:52]
    Vind ik leuk
    rinirat +2926
    woensdag 14 november 2018 om 18:23
    Wat een zuurpruim die pot
    Vind ik leuk
    buddha +9087
    woensdag 14 november 2018 om 19:21
    die pot is gewoon een vreselijke lul. niets meer en niets minder.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws