Verbeek waarschuwt Van Bommel: 'Dan raakt je carrière vaak in het slop'

    Verbeek waarschuwt Van Bommel: 'Dan raakt je carrière vaak in het slop'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 21:25wo 14-11-2018 om 21:25

    Mark van Bommel heeft alles in zich om de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde te worden. Dat stelt Gertjan Verbeek, die lovend is over de PSV-coach.

    "Iedereen vond Ajax de gedoodverfde titelkandidaat, maar inmiddels staat PSV er in mijn ogen het beste voor", zegt Verbeek in gesprek met Panorama. "Ik weet alleen niet of Van Bommel blij moet zijn met die titel. Want als je eenmaal kroonprins bent, raakt je carrière vaak in het slop."

    PSV heeft volgens Verbeek een 'verantwoord risico' genomen met de onervaren Van Bommel. "Maar dat is nu eenmaal onderdeel van het PSV-beleid. Als zij op zoek gaan naar een trainer willen zij niet afhankelijk zijn van wat er vrij is op de markt. Daarom leiden ze liever zelf een trainer op. Die weet precies hoe er wordt opgeleid, getraind en gevoetbald.

    "Al ben je als coach natuurlijk ook afhankelijk van je spelersmateriaal", weet Verbeek. "Dat zie je wel bij Feyenoord. Daar heeft Van Bronckhorst het heel moeilijk omdat hij een totaal ander team heeft dan twee jaar terug. Zo gaat dat. Je hebt er als trainer wel invloed op, maar wat er niet is, kun je er ook niet uithalen."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Schuilt in Van Bommel een absolute toptrainer?

    (1467 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 14 november 2018 om 21:27
    Word gewoon een toptrainer.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:34
    Hahahaha zo voorbarig..

    Dat word me toch een knal feest, als meneer de kroonprins geen kampioen word. Op de eerste plek komen is niet zo moeilijk, op de eerste plek blijven is wat anders 😉
    Vind ik leuk
    Bullshit +1634
    woensdag 14 november 2018 om 21:40
    Als van Bommel geen kampioen wordt heeft hij toch uitstekend gedaan lijkt me.
    Iedereen heeft het over de bankrekening van Ajax maar ondertussen is er al 1/3 van de competitie achter de rug waarin PSV nog niet verloren heeft.
    Lijkt me niet gek voor een beginner, toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:46
    Hou toch op man..de selectie van psv valt gewoon goed in elkaar meer is t niet. Zo hebben ze al een aantal jaren vaste krachten zoals de jong en zoet die elkaar goed kennen. Wanneer Lozano en de jong geblesseerd zijn is de puzzel gelijk niet meer compleet.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 14 november 2018 om 21:49
    Die 5 punten is het verschil tussen ten Hag en van Bommel,
    ten Hag faalt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:58
    Hahahaha en jij hebt gefaald als zelfstandig denkend mens.

    Lachen joh, al die kudde lopers heerlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:30
    Hahhahaa gaat een ajacied nu beginnen over kudde lopers...


    Ik ben blij dat ik zit want veel grappiger worden de niet meer verzonnen... Geniaal dit.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:37
    Nou ben blij dat het toch nog een gezellige avond geworden is in je flatje.

    Ik ben ook blij dat je zit, op die manier val je toch iets minder op en kan ik makkelijker over je heen kijken.

    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:38
    Waag je naast grappen maken niet meer aan aannames doen aub..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:25
    Oké Theo Maassen.
    Vind ik leuk
    Gordito +803
    woensdag 14 november 2018 om 23:39
    Ga ergens anders stalken met je off-topic Ajax-gelul.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:50
    Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 06:09
    Nu heb je ook kennis gemaakt met GEVL, de meest negatieve reageerder van de website. Ik verheug mijzelf al op zijn reacties op het kampioenschap van PSV komend voorjaar.
    Vind ik leuk
    Gordito +803
    woensdag 14 november 2018 om 23:20
    Een ajacied die in de competitie lacht om PSV. Daar moet aardig wat kiespijn bij zitten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:27
    Een vp gebruiker die over het artikel weinig te vertellen heeft maar zich vooral bezig houd met andere mensen.

    Daar moet aardig wat aandacht te kort bij zitten.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:30
    In de CL is 't verschil 7 punten. Ten Hag nog steeds gefaalt?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 14 november 2018 om 23:16
    De CL is niet relevant, je haalt de zaken door elkaar, lotingen e.d. zaken spelen een belangrijke rol.

    Ik heb het specifiek over ten Hag v.s. van Bommel.
    Je ziet dan bij de wedstrijd PSV-Ajax het falen van ten Hag. ( en tegen Heracles uiteraard )

    Resultaat: 5 punten kansloze achterstand.

    Of wil je zeggen dat het aan de spelers ligt ?

    Marktwaarde Ajax: 301 miljoen.

    Marktwaarde PSV : 169 miljoen.

    Moeilijk he ? objectief naar cijfers kijken.


    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:21
    Haha de CL die door miljoenen mensen bekeken wordt over heel de wereld is niet belangrijk. Dream on gozer!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:24
    Nee 1 punt in de CL waardoor je door de ogen van miljoenen mensen afgaat is niet relevant. Haha echt de grap van de dag!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:52
    Gestrekt beentje. Je snapt het niet helemaal jochie. Hij bedoelt en zegt dat de CL niet relevant is in de vergelijking tussen ten Hag en van Bommel omdat je daarin afhankelijk bent van een loting. Lees: de ene poule kan vele malen zwaarder zijn dan de ander zoals je nu zag dat PSV een vele malen zwaardere poule lootte dan ajax. De competitie daarentegen is voor beiden gelijk en daarom een objectief vergelijkingsmiddel. Kijk, dat je niet zo slim bent maakt niet uit. Daar kun je niets aan doen. Maar dat je dan toch de slimme jongen uit probeert te hangen terwijl je onzin uitkraamt is niet zo handig joh....
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:59
    Bayern staat hoger dan Barca en Benfica hoger dan Spurs op de Europese lijst. Dus prima vergelijkingsmateriaal. Bovendien doen wij 't met aanvallend voetbal terwijl PSV achteruit loopt. Dus dit is wel degelijk relevant. Wanneer heeft PSV voor 't laatst in een Europese finale gestaan? En wie staat er 1e van de NLse clubs op de Europese lijst afgemeten van de laatste 5 jaar? Of zijn al die vroege uitschakelingen door PSV de laatste jaren ook botte pech door een zware loting?
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 08:13
    Waar jij op teerd is een meeting van de afgelopen jaar, het gaat alleen om dit jaar en daarin zie je toch zeker wel dat Bayern, Benfica niet echt in vorm zijn is het wel?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:44
    Barca wel dan? Verliezen van leganes en Betis gelijk tegen Bilbao en Girona vindt jij topvorm? En Inter verliest maar liefst met 4-1 van Atalanta!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 10:50
    Dat soort potjes zie je vaker, echter pakken ze gewoon in topduels de punten, bayern niet
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:55
    Ze hebben maar 1 verlies punt minder als Bayern he in de competitie. En volgens mij speelde Bayern tegen Dortmund ook geweldig. Alleen viel 't verkeerd. Uit bij Benfica speelde Bayern ook geweldig. Dus vindt dat wel meevallen, heb Barca aan 't werk gezien meerdere malen, en soms lijkt 't echt nergens op.Zelfde geld voor Inter, die waren echt wel te pakken hoor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:57]
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 13:26
    maar ze rollen wel real op met geweldige cijfers :)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:34
    Die ze ook hadden kunnen verliezen. Uitslag was geflatteerd. Real ging alles of niets spelen toun counterde Barca Real weg. Maar er lagen dikke kansen op de 2-2.Nog een keer de bal op de paal. Was die gevallen had 't ook een andere uitslag kunnen zijn. En natuurlijk is Barca een topploeg, dat weten we allemaal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:34]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:26
    Als jij serieus denkt dat het huidige Bayern, samen met aek en benfica van hetzelfde of zelfs hoger niveau zijn dan inter, tottenham hotspur en Barça dan spoor je echt niet lekker en ga ik verdere discussie met jou beter uit de weg. Gaat toch nergens over zo. En dan beginnen over "Europese lijst" en finales uit t verleden.... lekker relevant 😂😂😂😂😂😂😂😂 pfffff
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:42
    AEK is duidelijk zwakker dan Inter. Maar Bayern staat hoger dan Barca en Benfica staat hoger dan Spurs op de ranking list. Feiten liegen niet!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:24
    Als je zelf dat maar geloofd. Huidig Bayern beter dan Barça. 😂😂wat een grap ben je toch! Ook gehoord van vorm waar bepaalde ploegen in verkeren???
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:55
    Barca-Betis 3-4, Bayern heeft maar 1 verliespunt minder dan Barca. PSV heeft al 12x op rij niet gewonnen in de CL!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:05
    Wat kun jij raaskallen zeg. Allemaal nietszeggende feiten noemen die niets bijdragen aan het onderwerp dat ajax simpelweg een veel minder zware loting heeft gehad voor de CL dan PSV. Steeds lachwekkender word je 😄😄
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:13
    De laatste 10 CL wedstrijden haalden PSV maar liefst 3 punten in de CL. Emmen in de Eredivisie doet 't nog beter! Oh ja tussendoor werd 2x verloren van Osijek🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:35
    Zijn jullie de afgelopen 4 seizoenen nog kampioen geworden? EN: staat er een bepaalde club dit seizoen ook weer boven jouw clubje??
    Beentjes aan de grond lijkt me gepast voor jou. Die praatjes zijn ongepast. PSV is de club at the moment. Eerst komende 3 jaar kampioen worden. Dan mag je weer praatjes verkopen. Vrees alleen dat jij ze toch nu al weer blijft houden 🤣😂🤣
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:56
    Je mag van mij best pronken met je titel maar dan moet je ook wat in Europa presteren. Nu ben je 't lachertje met 3x eliminatie in de groepsronde.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 21:23
    Minder lachertje dan het "grote" ajax wat al jaren afgetroefd word in eigen land. En niet met 1-0 of 2-1 😂
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 21:33
    In A'dam was het gewoon 3-0 hoor
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:01
    Troost je maar met die gedachte..... 😆
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 06:11
    Euh, verschillend programma in de competitie tot nu toe.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 08:11
    Hahahaha precies dit!
    Vind ik leuk
    aphex twin +1513
    donderdag 15 november 2018 om 00:18
    "de CL is niet relevant" haha:) Goed argument man!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 15 november 2018 om 01:12
    Je begrijpt het dus niet.
    Het gaat om aantoonbaar het kwailteits verschil aan te geven tussen van Bommel en ten Hag.

    Dat doe je dus bij voorkeur om te kijken naar het resultaat van een wedstrijd onderling, tussen PSV en Ajax - dus van Bommel tegen ten Hag - en hoe die verloopt en wat de uitslag is.
    Bovendien kijk je naar de kwaliteit van de spelers; de marktaarde van die spelers van Ajax ligt op ongeveer 300 miljoen ivm PSV 160 miljoen.......

    Het is dus niet relevant ( mbt vergelijking van Bommel vs ten Hag ) om bijvoorbeeld een wedstrijd van Ajax tegen Benfica te vergelijken met een wedstrijd van Barcelona tegen PSV bijvoorbeeld.........
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 08:11
    volgens mij kan je alleen maar vergelijken in een comp/poule waar beide dezelfde tegenstanders hebben.
    Zo kan je nu nog niks zeggen over de competitie verloop omdat zowel PSV als Ajax niet alle tegenstanders gehad hebben, je kan niks zeggen over de CL omdat de ene in een zwaardere poule zit dan een ander. De enige vergelijking die we kunnen maken is de onderlinge strijd tussen deze 2 grootmachten (in NL)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 22:38
    Een hoger puntengemiddelde dan de kampioenen van de afgelopen seizoenen, 8 uit 4 in de CL, gemiddeld meer dan 3 doelpunten voor in de competitie en minder dan een half doelpunt tegen per wedstrijd. Anders hou je gewoon je mond met je waardeloze analyses.
    Beide trainers doen het prima.
    En gek genoeg presteert de trainer met al die superbelangrijke onmisbare Europese ervaring Europees helemaal niet zo bijzonder. Gek, het was volgens jou zo onmisbaar en doorslaggevend.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:42
    Ja als je ze wijst op 1 punt in de CL is 't opeens niet belangrijk! Toch gek, die beelden van de CL komen door miljoenen TV's in de wereld door.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 22:43
    Oh, paul is geen geen psv'er. Gewoon een hater. for some reason.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 08:16
    omdat het appels met peren vergelijken is, zo simpel is het gewoon :)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 14 november 2018 om 23:17
    De CL is niet relevant, je haalt de zaken door elkaar, lotingen e.d. zaken spelen een belangrijke rol.

    Ik heb het specifiek over ten Hag v.s. van Bommel.
    Je ziet dan bij de wedstrijd PSV-Ajax het falen van ten Hag. ( en tegen Heracles uiteraard )

    Resultaat: 5 punten kansloze achterstand.

    Of wil je zeggen dat het aan de spelers ligt ?

    Marktwaarde Ajax: 301 miljoen.

    Marktwaarde PSV : 169 miljoen.

    Moeilijk he ? objectief naar cijfers kijken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 23:21
    Oh oke, lekker makkelijk. Eerst was het nog heel belangrijk dat Ten Hag geen Europese ervaring had, maar kennelijk was de CL helemaal niet relevant.

    Wat zie je dan? Oh, dat het 3-0 wordt. Nee, dan is alles duidelijk. 3-0 is ook een goede analyse van een wedstrijd.
    En dat terwijl je natuurlijk de pure klasse en ervaring in de top van Van Bommel zag tegen RKC en in de wedstrijden waarin het helemaal niet zo soepel liep.
    Of tegen Spurs, toen hij, zoals zoveel superervaren beginnende trainers, een aanvaller eruit wisselde voor een verdediger die niks toevoegt en in de weg loopt.

    Moeilijk he? Kritisch naar je eigen denkfouten kijken.

    5 punten kansloze achterstand ook echt. Waarom? Omdat PSV 34x gaat winnen dit seizoen? doei paul.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 14 november 2018 om 23:26
    Als je met een team van 301 miljoen afgaat tegen een ploeg van 169 miljoen dan spreekt dat boekdelen.
    Voorts: Tadics, namens de meer ervaren spelers, moeten ten Hag vertellen hoe het moet, te gek voor woorden.
    Gelukkig voor Ajax luistert hij braaf en kiest eieren voor zijn geld, was er anders na de afgang tegen PSV er wel uitgeschopt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 23:30
    Nee, maar voor jou betekent het kennelijk wel veel. Liverpool verloor laatst bij Partizan of Rode Ster. In ieder geval in Belgrado. Ik denk dat elke speler van Liverpool duurder is dan die hele ploeg.

    En dat je dat verhaal van Driessen ook gewoon gelooft.
    Zie je niet dat je precies gelooft wat in je straatje past? Valentijn Driessen is de meest inzichtloze man in het Nederlandse voetbal. Wat hij zegt klopt 10 van de 10 keer niet.

    En nee, natuurlijk niet. Denk je dat Overmars dat zou doen? Die heeft juist zijn geloofwaardigheid op het spel gezet om Ten Hag binnen te halen. Die is hij echt kwijt als hij binnen een jaar een tweede trainer ontslaat.
    Vind ik leuk
    MR - +126
    donderdag 15 november 2018 om 01:08
    Team van 301 mln - Je vergeet dat de belangrijkste man ontbrak.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 15 november 2018 om 01:14
    Ohhhh, als de Ligt er niet bij is, is Ajax dus op voorhand en begrijpelijk kansloos tegen PSV, wil je dat zeggen ?
    Dan nog is het 220 miljoen, zonder de Ligt.
    Trouwens , ook tegen Cocu.....kreeg ten Hag ook al flink op z'n flikker van PSV, op tactiek !
    ( Keizer niet......in tegendeel )
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 01:18]
    Vind ik leuk
    MR - +126
    donderdag 15 november 2018 om 02:50
    Niet meteen kansloos, maar het is wel een aderlating. Dat de waarde van je team meteen met een kwart daalt zegt wat dat betreft genoeg, je bent je spil achterin én je aanvoerder kwijt. Overigens zeg ik niet dat Ten Hag nooit eens een tactische fout maakt, er zit heus ook wel eens een mislukt experiment bij.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 02:52]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 15 november 2018 om 05:47
    Het is heel simpel.
    Ten Hag heeft 3 jaar ED ervaring als hoofdcoach, bij doorsnee clubjes, totaal geen Internationale ervaring als speler op hoog niveau.
    Nu moet deze betrekkelijke onervaren coach jongens gaan vertellen hoe ze de Internationale top moeten halen, dat kunnen zij hem vertellen......want zij hebben die ervaring in de EL t/m de finale en ten Hag niet....! ( "de leraar"dus he ? )
    En dat gebeurt dus ook. ( zie Tadic )

    Het is of dat een leraar van de 6e klas lagere school op een Unversiteit gaat doceren.
    Kortom, de ervaring en kennis die benodigd zijn bij Ajax, conform de ambities, komen niet overeen met de achtergrond en kwaliteit van ten Hag.
    Hij heeft zich zelf niet aangenomen, dus dat pleit weer voor hem, dat komt op het conto van onze onbenullige A.D. v.d. Sar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 05:49]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 06:18
    Nee, PSV is beter!
    Nee, Ajax is beter!
    Nee, PSV heeft meer titels gepakt deze eeuw!
    Nee, Ajax heeft meer prijzen!

    Hoe oud zijn jullie dan?
    Mijn vader heeft zijn kwakkie geloosd in Eindhoven. Had hij zijn kwakkie geloosd in Amsterdam, zou ik nu Ajacied zijn.
    Had hij zijn kwakkie maar in een handdoek geloosd, had ik deze domme discussie niet gelezen...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 15 november 2018 om 07:45
    Kan je lezen dan ?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:45
    Mijn begeleider leest mij alles voor...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 15 november 2018 om 09:04
    Dat dacht ik al.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 11:08
    En dat transfermarkt er vaker naast zit dan het goed heeft.
    Dat de Ajaxselectie breder is en het verschil bij de basis dus minder groot is
    Vind ik leuk
    MR - +126
    donderdag 15 november 2018 om 12:04
    Als ik kijk naar de transfersommen die Ajax betaald heeft, en de salarissen die betaald worden (en spelers die zijn gebleven), dan moet ik zeggen dat ik er niet aan twijfel of de marktwaarde van het team van Ajax hoger ligt dan van PSV (en ja, ik snap je voorbehoud met Transfermarkt.nl, de Jong stond op 7,0 miljoen terwijl er al een bod van ca. 50 miljoen was)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 12:40
    Ik denk ook dat de ajax selectie meer waard is alleen is het vrij idioot om die cijfertjes te nemen en dan gewoon conclusies te gaan trekken. Dan hoor je in een dwangbuis
    Vind ik leuk
    MR - +126
    donderdag 15 november 2018 om 19:08
    Maar je vind Van Bommel geen betere trainer dan Ten Hag?
    Ik ben overigens Ajacied :-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 19:25
    Nee. Ik vind het sowieso gek dat iedereen Van Bommel binnen een half jaar bombardeert tot toptrainer.
    Ik verwacht dat hij iets beter terecht komt dan de boer en cocu en dat is dan puur dankzij van marwijk.
    Als ik ernaast zit gun ik het hem van harte, maar dat verwacht ik dus niet
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 14 november 2018 om 23:27
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/844964/tadic-sprak-drie-uur-lang-met-ten-hag-moeten-we-rechtstreeks-kunnen-zeggen-.htm
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 23:31
    Ja, bron De Telegraaf. Dat zegt normaal gesproken wel genoeg toch? Dan is het gewoon een kwartiertje kletsen over de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 14 november 2018 om 23:28
    s://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=341134
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 23:33
    Voetbal International-journalist Freek Jansen weerlegt de woorden van Driessen. "Volgens mij is het niet zo zwart-wit na PSV (de ommekeer, red.). In de zomerstop heeft hij de koers bepaald. Hij heeft de eerste maanden gebruikt om te kijken hoe Ajax in elkaar zat. Die liepen natuurlijk niet goed. Je merkte dat het vanaf de zomerstop een andere kant op ging. Op het trainingskamp was er al meer interactie met bepalende spelers als Schöne, Tadic, Blind en De Ligt. Dat is de kern die hij veel opzocht met Schreuder."

    "Ik weet dat Ten Hag en Overmars vanaf het begin een front vormden. In de zomerstop zijn ze ook bezig geweest met transfers. Ten Hag is daar bij betrokken geweest. Zijn rol is wat groter dan alleen maar trainer zijn van Ajax 1. Nu wordt de wedstrijd tegen PSV gepakt, maar daarvoor had je die reeks in de Champions League.."
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 14 november 2018 om 23:36
    Ik zeg al: de waarde van de twee ploegen in aanmerking genomen faalt ten Hag tegen PSV en in de ED.
    Hij is dolende, spelers gaan hem de les lezen ha ha en gaat af tegen van Bommel, 3-0 !!!
    Hij kan niet tippen aan de Internationale ervaring van van Bommel dat laat zich zien.
    Maar je kan ook het hoofd in het zand steken en er omheen kletsen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 14 november 2018 om 23:44
    Oke, ik vind het idioot om je analyse puur te baseren op waardes van transfermarkt.nl en het aantal punten.
    Ja, dat is gewoon niet zo.
    Dat is ook gewoon niet zo.
    Ja, is goed man. Ik kan m'n kop alleen niet zo goed in het zand houden als ik jou gekke dingen hoor roepen, maar ik zal het proberen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    woensdag 14 november 2018 om 23:58
    Ik kijk gewoon objectief naar de cijfers.
    Ajax heeft gewoon de betere spelers.
    Ajax gaat af tegen PSV, geen lullig goaltje in de laatste minuut maar gewoon een afgetekende afgang.
    De Ajax Directie hoopt met de steun van de voor veel geld aangekochte spelers de zwakte van ten Hag te compenseren, ten Hag is verstandig en luistert, hij weet dat hij geen andere keus heeft.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 00:05
    Nee. Dat doe je niet. Wat jij doet is kijken naar wie het meeste balbezit heeft en dan zeggen 'die zijn beter' en dan is in dit geval het balbezit ook nog slecht gemeten.
    Ja, dat klopt.
    Nee, ze hadden geld over en eindelijk de vrijheid om er iets mee te doen, maar als er je eigen gekke verhaal van wilt maken moet je dat doen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 15 november 2018 om 01:05
    Ik kijk naar de resultaten, de feiten, het is toch zo simpel.
    De combinatie van cijfers en resultaat, spreken boekdelen, maar ben je niet objectief dan zal je altijd een kruiproute zoeken om maar vooral de feiten te manipuleren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 10:46
    Dus de conclusie is dat je niet objectief bent. Duidelijk
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 15 november 2018 om 19:00
    Ja, dat soort kromme gedachten dus.
    Gewoon compleet de objectiviteit uit het oog verliezen als het woord Ajax opdoemt.
    De 3-0 afgang van ten Hag tegen van Bommel, met zijn peperdure ploeg, kon niet duidelijker aangeven waar de zwakte ligt van dit Ajax.
    Maar je mag het blijven ontkennen hoor, prima.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 19:11
    Kom dan een keer met een goed argument ipv wijzen naar een score
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10221
    donderdag 15 november 2018 om 19:21
    Het is prima, blijf jij toch lekker denken dat ten Hag het helemaal is
    met z'n lullige 3 jaar ervaring in de Ed ha ha, de wereld is rond, dat weet je wel he ?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 19:22
    Ja. Rond. Als een pannekoek.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 01:18
    Het is al aan de late kant maar wat heb jij een geniale reactie gegeven op die lantaarn paul.

    Die is bijna het inlijsten waard. Die is even weg gezet pfff.

    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 08:15
    Al vind ik dat je CL niet eens met elkaar mag vergelijken.
    Comp is het enige middel waarin je dat wel kan maar ook pas na de winterstop omdat je dan alle tegenstanders gehad heb. onderlinge resultaat kan je wel vergelijken en daarin staat psv tot nu toe voor ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 10:47
    Ja, maar dat is gewoon heel beperkt analyseren.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 10:50
    Gissen, dat is pas beperkt
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 10:51
    Iets. Met gissen en slecht analyseren heb je het meestal allebei fout. Dus het verschil is niet zo groot.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 13:20
    stop er dan ook mee ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 13:21
    Waar gis ik dan?
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 13:25
    misschien was jij het niet, met al die zinloze reacties zie ik niet meer op wie ik reageer :)

    maar ik denk dat we het er samen over eens zijn dat de voorsprong van PSV nog niks zegt en dat PSV het beter zou doen in de ajax poule (en andersom ook niet :) )
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    donderdag 15 november 2018 om 13:58
    Daar ben ik het inderdaad mee eens.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1634
    woensdag 14 november 2018 om 21:51
    Is dat bij Ajax anders dan.
    Ten Hag is op het matje geroepen en moest met de spelers gaan praten na het verlies tegen PSV.
    Met zo'n selectie geen kampioen worden zou een groot lachfestijn zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:01
    Ten hag heeft aangetoond een goede trainer te zijn door zich zo goed aan te passen aan de hele Ajax cultuur. Dat vind ik knapper dan een zelf ingenomen priester die voor t eerst hoofd trainer is en nu even succes heeft. Wil wel is zien of van Bommel tot zoiets in staat is.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:31
    Een Lach festijn is dat ene puntje in de CL. Je mag wel oppassen dat je niet minder punten haalt dan Feyenoord verleden jaar.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1634
    woensdag 14 november 2018 om 23:19
    Het grootste lachfestijn ben jij.
    Had je zelf nog niet door maar verstand komt met de jaren alhoewel er uizonderingen zijn zoals jij.
    Welterusten kid.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:22
    Sterke reactie kerel!
    Vind ik leuk
    Gordito +803
    woensdag 14 november 2018 om 23:24
    Vergeet die 3-0 niet. Lachen, man.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:41]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:25
    Welke 0-3?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:25]
    Vind ik leuk
    Gordito +803
    woensdag 14 november 2018 om 23:42
    bedankt. ;-
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:44
    Volgens mij was 't 3-0 in A' dam ipv 0-3.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 13:22
    tja kijken wat de volgende editie op gaat leveren.
    Tot nu toe 1x 0-3 en 2x 3-0 ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:31
    Nee 3x 3-0.ajax won z'n thuiswedstrijd en PSV de laatste 2 thuiswedstrijden.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 15:51
    zoals ik zeg
    Vind ik leuk
    De Gekste +612
    woensdag 14 november 2018 om 21:52
    Als Ziyech en de Jong weg vallen is de puzzel ook niet meet compleet. Dat is toch bijna met elk team?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:03
    Nee want Ajax heeft zowat alleen maar "toekomstige ster" spelers. PSV moet het doen met Lozano.

    En wat denk je nou zelf, als die jongens allemaal vetrekken dat daar niks moois voor terug komt ofzo? We hebben het hier over Ajax. De club die je zelfs in new York,Azië, Afrika en Australië tegen komt.
    Vind ik leuk
    Bullshit +1634
    woensdag 14 november 2018 om 23:20
    Hahahaha, het wordt steeds grappiger met jou.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:25
    Dat zou best kunnen, met jou word het er hier in elk geval niet gezelliger op.
    Vind ik leuk
    Gordito +803
    woensdag 14 november 2018 om 23:29
    PSV heeft bijna een nieuw elftal staan dit jaar. PSV heeft jongste CL-team in leeftijd; dus toekomst bestendig. 16 spelers van PSV hebben komend weekend interlandverplichtingen. PSV is hofleverancier van Oranje. Denk eerst eens na voordat je wat schrijft.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    woensdag 14 november 2018 om 22:02
    En dat gebeurde bij ajax niet toen de ligt geblesseerd was.
    Das toch overal.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:12
    Ben ik niet helemaal met je eens, vind namelijk dat wöber zich daarin goed in de picture heeft gezet bij ten hag. Denk dat hij ergens wel verbaasd daar over was.

    Bij psv heb je toch snel het idee dat als 1, of 2 spelers weg vallen het ook meteen klaar is.

    Ajax zonder Ziyech wint gewoon zijn potjes als die geblesseerd is. Daar ben ik van overtuigd.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    woensdag 14 november 2018 om 22:15
    Nee..ik zei :de ligt valt weg en t stort tegen een topclub in elkaar.
    Ziyech .tadic..neres ..dolberg..allemaal op te vangen.
    Maar de ligt blijkbaar niet
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:22
    Hahaha nee man..de ligt is gewoon een buitengewoon groot talent, ja dan laat je voor iedereen vervanger een groot gat achter.

    En daarnaast, die jongen is 19 jaar ofzo. Doe is even gezond natuurlijk gaat t wel is mis dan. Als dat je enige argument is..
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    woensdag 14 november 2018 om 22:26
    Nee was jou argument dat als je lozano en de jong weg haalt is de puzzel niet compleet...dat was bij ajax met 1 puzzel stukje al.
    Dus zei ik dat is overal.
    Haal messi weg ..minder
    Mbappe..minder
    David silva..minder
    Real zonder ronaldo...minder

    Is niets geks..is een gegeven binnen een elftal.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:30
    Nee dat is echt overdreven wat je nu zegt..je vergeet ook dat Frenkie de jong op de plek van de ligt gezet werd, dat is gewoon geen pure verdediger. Als er nou een echte verdediger had gestaan kon je het denk ik beter beoordelen.

    Dat was gewoon een blunder van ten hag. Het heeft er wel voor gezorgd dat ten hag zich nog beter bewezen heeft door aan te tonen Ajax proof te zijn.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    woensdag 14 november 2018 om 22:38
    Mag ik daar ff op zeggen dat na aek thuis iedereen riep:ook als cv is de jong een geweldenaar.
    Met hem als vervanger van de ligt rollen we psv op.

    Kunnen we alsjeblieft stoppen met al die talenten op te hemelen alsof er op de planeet geen betere rondloopt.

    Niet alleen frenkie...ook bergwijn..rosario.

    Ze moeten zich eerst eens 10 wedstrijden in een topcompetitie bewijzen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:41
    Ik heb juist alleen maar gehoord dat de jong gewoon op het middenveld moet staan omdat hij altijd de drang heeft om te aanval op te zoeken. Ze zeiden juist dat de jong wel als cv kan maar dan tegen een ploeg als de graafschap en niet tegen een titel kandidaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:01
    Dat is toch die super trainer die jullie hebben en psv niet....

    Maar die maakt wel zon blunder...

    Ajax is gewoon afgetroefd door psv..

    Keer er voor deed de ligt ook mee en was het zelfde eindstand toch??
    Vind ik leuk
    Lee +424
    woensdag 14 november 2018 om 22:37
    Neem aan dat je op de wedstrijd tegen PSV doelt, niet alleen het weg vallen van De Ligt was de oorzaak he, was een grote fout van Ten Hag om daarna De Jong achterin te zetten en eiting op zijn plek, op 2 belangrijke posities heeft hij het elftal verzwakt, zeg overigens niet dat Ajax anders gewonnen had he, dat zullen we nooit weten.
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    woensdag 14 november 2018 om 22:40
    Dus kende ten hag zijn spelers ook niet zo goed.
    Net als v bommel tegen rkc.
    Ze dachten allebei het wiel te hebben uitgevonden.

    Denk dat ze nog last hebben van die deksel.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:42
    He he, eindelijk mensen die het wel goed zien en zich niet laten verblinden door van alles en nog wat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:42
    Precies dat!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:58
    Door de ligt hebben we een eind ronde gemist.

    Tegen Duitsland was hij de slechtste van het veld.

    3,2,1, en al zijn blunders worden goed gepraat.

    En ja ik vind hem ook goed. Maar die jongen is niet zo goed als menig ajacied denkt... Als zij zich blijft ontwikkelen wordt die goed ja. Maar nu is het nog niet degelijk genoeg.
    Vind ik leuk
    Emnu +4847
    woensdag 14 november 2018 om 23:06
    Door de ligt n eindronde gemist?

    Ze hebben dus de hele kwalificatie laten afhangen van één helft waarbij alle schuld ligt bij een 17 jarige?

    Gelukkig had ome Guus er niets mee te maken, die zag er nog fris en fruitig uit achter z’n rollator voordat hij de handdoek in de ring gooide.
    Vind ik leuk
    Gordito +803
    woensdag 14 november 2018 om 23:35
    De wedstrijd tegen hoogvlieger Bulgarije gemist? Tweemaal blunder van de Ligt. Ik geef wel direct toe dat je de uitschakeling niet bij de Ligt moet leggen maar bij die blinde (zonder geleidehond).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:36]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:32
    Het zijn allemaal smoesjes van ze.

    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8091
    woensdag 14 november 2018 om 22:05
    Wij roepen al jaren dat Ajax de selectie bij elkaar moet houden. Maar nee hoor jullie zijn iedere keer weer zo trots als een pauw als er weer een speler voor vele miljoenen verkocht wordt. PSV heeft idd een team waar de kern al jaren staat en dus weer kampioen wordt!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:13
    Ok Henk.

    Weltrusten Henk.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:33
    Nu nog in Europa! Met een punt sta je voorlopig voor de hele wereld voor lul.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8091
    donderdag 15 november 2018 om 07:53
    Dan heb jij niet gekeken zeker......Wij hebben gewoon goed tegenstand geboden. Jullie hebben met veel geluk geloot en met nog meer geluk gewonnen van een ploegje uit Portugal. Hopelijk loten jullie een tegenstander in de categorie zoals wij die hebben dan worden de Amsterdamse bekkies wel kleiner!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:01
    Volgens mij was de zege in A'dam verdiend.statustieken spraken in ons voordeel. Benfica uit was minder, maar echt hele grote kansen heeft Benfica voor de 1-1 niet gehad. Was notabene een blunder van Onana. Tegen Spurs hadden jullie gewoon geluk dat het niet 2x 5-1 werd. Barca was een afdroging.Alleen tegen Inter was er wat mogelijk, maarja dan ga je weer bang achteruit lopen na die 1-0.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6501
    woensdag 14 november 2018 om 22:06
    En wanneer bij Ajax een 18 jarig jongentje niet kan spelen in de verdediging verliezen ze van PSV met 3-0

    Bij Ajax is het echt niet anders hoor.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:13
    Jij weer?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:27
    Hahaha, PSV speelt gewoon goed. Zelfs met geluk winnen ze nog, bijvoorbeeld tegen Vitesse.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:31
    Het is een goed op elkaar ingespeeld ploeg inderdaad. Tot dat de jong of Lozano even weg valt. Dan blijft er een flink gat achter.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:32
    De jong vervangen ze makkelijk,maar lozano word een ander verhaal idd
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:38
    Voor die malen in de spits zeker? Dan moet hij wel ineens heel veel vetrouwen krijgen. Die jongen valt steeds goed in maar blijft maar banken tot de 80e minuut elke keer.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:42
    Dat komt omdat van Bommel de jong goed vind. Wat dat betreft ben ik het wel eens met de Ajacieden : er is er maar 1 goed onder De Jong, en dat is Frenkie
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:49
    Eens, frenkie de jong kan onwijs goed voetballen.

    Luuk de jong is een aardige speler om er bij te hebben. Anders hadden we voor oranje ook geen spitsen probleem gehad, als Lucky luuk echt goed was geweest.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 08:08
    tja als de ligt geblesseerd is dan blijft er ook weinig over van ajax ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:54
    Gewoon Ajax ssst.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 10:11
    ???
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:42
    Precies.
    Vind ik leuk
    Korm +37552
    donderdag 15 november 2018 om 10:49
    Lekker duidelijk, goed toevoeging ook 🤔
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:56
    Vervelend voor je, dat ik je zo in de war maak en dat je op onderzoek bent gegaan.

    Doeg inspector gadget.
    Vind ik leuk
    Eppo1979 +41
    woensdag 14 november 2018 om 21:46
    Ach als je maar op de laatste speeldag op de eerste plaats komt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:51
    Ongeacht het seizoens verloop? Hmm..dan hou je zeker net zoveel van voetbal als van cricket.
    Vind ik leuk
    Eppo1979 +41
    dinsdag 11 december 2018 om 13:19
    Dat heb ik niet gezegd, maar de prijzen worden dan volgens mij verdeeld. Weet jij nog hoe het zijn verliep in 1979 of 1989 of 1995? Maar meestal weet men wel de kampioen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 03:11
    Als op de eerste plek komen niet zo moeilijk is, waarom lukt het Ajax met veruit het grootste budget dan al 4 jaar niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:56
    Nee gewoon niet. Om 03:11 nog komen met dat soort teksten.

    Next.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:28
    Weleens over nagedacht dat mensen avonddienst kunnen hebben zo nu en dan. Of nachtdienst? Next
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:09
    Nee daar denk ik niet over na want je interesseert me totaal geen reet. Ik werk zelf namelijk niet in een fabriek in ploegendiensten.

    Ga je scheren ofzo.
    Staat beter bij je hoge hakken als je straks weer een nachtdienst draait.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 15:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:40
    Als ik je totaal geen reet zou interesseren dan zou je niet op mijn post reageren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 19:49
    Ik reageer op zoveel dingen. Ik zeg alleen dat ik niet over elk klein dingetje ga nadenken. Zoals dat mensen nachtdienst draaien.

    Zet een muts op,tis koud vannacht.

    Daag
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:40
    Ach man lik toch mijn harige reet met je slap gelul.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:43
    Vraag anders een nieuwe tondeuse voor sinterklaas.

    Daag aapmens
    Vind ik leuk
    Ik zlatan +70
    vrijdag 16 november 2018 om 14:07
    Nou dat valt ook wel tegen, ik dacht dat Ajax in 4 jaar geen een keer plek 1 heeft aangeraakt
    Vind ik leuk
    Iamsterdam +464
    woensdag 14 november 2018 om 21:48
    Ze vinden bij Psv dat Ajax zo snel hypen enz maar ondertussen hype ze zelf altijd alles naar de top bij Psv, vdKerkhof die zelfs zei Rosario een betere versie dan Pogba🤦😂
    Je weet helemaal niet of hij een top trainer gaat worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 21:48]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:15
    Volgens mij houden ze in Eindhoven gewoon heel erg van cabaret. Beetje niveau Theo maassen.
    Vind ik leuk
    040-077 +908
    woensdag 14 november 2018 om 23:07
    Jezus kerel, het zit je wel diep he.
    De helft van alle reacties is letterlijk van jou.
    Laat je niet zo opnaaien man.
    Jij bent Ajacied ik PSVer waarom kunnen deze twee “kampen” nooit eens normaal doen.
    Bovenaan staan is leuk, we zijn er nog lang niet.
    Overdrijven over de CL terwijl we in een poule met Barca, Inter en Tottenham zitten en 1 puntje hebben tja dat is denk ik geen schande.
    Ajax doet het ook weer eens goed en er wordt weer hoog van de toren geblazen.
    VP is echt achteruit aan het hobbelen kwa niveau...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:22
    Bij jou zit het zo te zien nog dieper. Je kon het niet laten om er wat van te zeggen he.

    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15333
    woensdag 14 november 2018 om 21:28
    Competitie duurt 34 wedstrijden.
    De schaal komt waar hij hoort, in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:28
    In your dreams.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3784
    woensdag 14 november 2018 om 21:56
    Jullie krijgen de eierschaal ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:04
    Daar is de opper pinnokio weer.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5125
    woensdag 14 november 2018 om 22:10
    Doe eens een keer lief.99 van de 100 keer ben je onaardig naar PSV en PSV fans.


    @mr Bien
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:33
    Denk ook dat Ajax kampioen zal worden. Beter elftal en spelen overtuigender.

    Maar Psv blijft psv
    Vind ik leuk
    Bullshit +1634
    woensdag 14 november 2018 om 21:41
    Hoort hij in Amsterdam?
    Weten de Ajacieden nog wel hoe die schaal er uit ziet.
    Vind ik leuk
    Mr.Dee +234
    woensdag 14 november 2018 om 21:42
    De afgelopen 4 jaar hoorde de schaal ook in Amsterdam, toen gebeurde het ook niet dus dat zegt niet zo veel 😊.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6501
    woensdag 14 november 2018 om 22:10
    Ongetwijfeld zal de schaal wel weer eens naar Amsterdam gaan, maar hopelijk duurt dat nog heel lang en is dat dan voor korte duur.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:44
    Nou pietje, dat is al 4 jaar niet meer,dus niet zo voorbarig aub.

    Ik denk overigens wel dat jullie weer kampioen worden,maar goed ik ben een mens en die vergist zich wel eens.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8091
    donderdag 15 november 2018 om 07:58
    Pietje hoelang roep je dit al?
    Vind ik leuk
    Niels92 +30317
    woensdag 14 november 2018 om 21:28
    Is Van Bommel een absolute toptrainer, ik heb geen idee. Dat kan je pas oordelen wanneer Van Bommel alles op zijn eigen houtje gaat doen, zonder de steun en de adviezen van zijn schoonvader, dan kan je pas echt oordelen hoe Van Bommel zich staande weet te houden :)
    Vind ik leuk
    Bullshit +1634
    woensdag 14 november 2018 om 21:43
    Weet jij wat de inbreng van van Marwijk is dan?
    Je lult uit je nek. 😅😅
    Vind ik leuk
    Niels92 +30317
    woensdag 14 november 2018 om 21:49
    Ik zeg niks verkeerds hoor over Van Bommel verder, niet meteen op je teentjes getrapt voelen :)

    '' PSV trainde donderdag voor het eerst onder leiding van Mark van Bommel, die Phillip Cocu opvolgt als trainer van de Eindhovenaren. Op zijn eerste persconferentie als hoofdtrainer bevestigde Van Bommel dat Bert van Marwijk een rol krijgt bij PSV. “Hij zal er niet dagelijks zijn, maar wel geregeld”, zo wordt de oud-international geciteerd door onder meer het Eindhovens Dagblad en Voetbal International.

    “Van Marwijk krijgt een rol en gaat mij ondersteunen. Soms zal hij op het veld staan, soms zit hij op de tribune. Hij gaat de rol invullen zoals ik dat voor ogen zie, zodat hij mij kan ondersteunen”, zegt Van Bommel, die afgelopen maand aan de zijde van Van Marwijk bij het Australische team op het WK werkte. “Met Van Marwijk is er bij PSV iemand aan boord die alles heeft meegemaakt. Van amateurniveau, subtop en absolute top, WK's meegemaakt en de UEFA Cup gewonnen. Dan zou ik dom zijn om dat niet te benutten.”
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3350
    woensdag 14 november 2018 om 22:01
    Ja dat dus ;)
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3350
    woensdag 14 november 2018 om 22:00
    Precies wat hij al benoemt een adviserende rol
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:19
    Niemand weet dat precies.

    Wat iedereen wel weet is dat van Marwijk gewoon de adviseur is van mark van Bommel. Dus kan je aannemen dat de gemaakte keuzes niet geheel van van Bommel komen.

    Dus jou reactie staat gelijk aan uit je nek lullen, de inhoud doet er niet toe het gaat om de rol als adviseur.

    Daag
    Vind ik leuk
    Sunil010 +232
    woensdag 14 november 2018 om 23:23
    Ten hag is toch ook niet afhankelijk van zijn schoonvader...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22049
    woensdag 14 november 2018 om 21:29
    Ook wanneer je een prutser bent als Verbeek is je carierre zo voorbij.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2300
    woensdag 14 november 2018 om 21:29
    Verbeek is schijnbaar ook kroonprins geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:32
    Gert-Jan Verbeek en lovend ???
    Hebben ze hem wel goed verstaan ?
    Vind ik leuk
    Aliassmits +250
    woensdag 14 november 2018 om 21:33
    Hij kan een top trainer worden en hoop het ook, maar komt zoals altijd een beetje geluk bij kijken. We zullen zien als hij een keer verliest in de competitie en Ajax komt dichterbij, dan zullen we het zien hoe hij zich houd, maar volgens mij staat hij stevig in zijn schoenen
    Vind ik leuk
    Aliassmits +250
    woensdag 14 november 2018 om 21:34
    Robert maaskant was altijd de kroonprins geweest, maar we weten hoe dat is afgelopen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:15
    Alex (de) Pastoor kwam daarna ook zo'n talent gebleken.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    woensdag 14 november 2018 om 21:34
    Oh dus gertjan had altijd slecht spelersmateriaal? 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:41
    Gertjan is top. Hij kijkt naar de fles, maar niet naar de dop.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:42
    Tot nu toe doet van Bommel het meer dan prima in de ED. Niemand had gedacht dat PSV de volle 36 punten zou gaan behalen in de eerste 12 wedstrijden. Maar de competitie is alles behalve beslist en ligt nog helemaal open.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1267
    woensdag 14 november 2018 om 22:26
    Het nivo van de beker en de CL is hem echter te hoog
    Afgang na afgang
    Tactisch héél zwak
    Vind ik leuk
    Richard020 +13070
    woensdag 14 november 2018 om 21:45
    Wat schattig, Van Bommeltje bloost er helemaal van dat Henk de Jong hem teder over zijn wangetje streelt.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    woensdag 14 november 2018 om 21:59
    En jij kan het weten, Verbeek...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:01
    Hij is een parodie van zichzelf, nu al en hij moet nog zolang
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1287
    woensdag 14 november 2018 om 22:08
    Tis weer eens zover..nu v bommel de kroonprins..rosario de betere pogbo..de jong een verlosser..de ligt de beste van de wereld.
    Zullen we met zijn allen eerst eens afwachten hoe het gaat bij tegenslag of in het buitenland.
    Ze kunnen alledrie voetballen.
    En v bommel doet nog geen gekke dingen en heeft t goed staan.

    Geduld geduld.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:08
    Aldus Verbeek, zelf geen titel maar wel een carrière die ook in slop is.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6833
    woensdag 14 november 2018 om 22:12
    Met Maaskant is het toch ook goedgekomen?
    Vind ik leuk
    appeltje +1510
    woensdag 14 november 2018 om 22:20
    Wat maakt iemand een toptrainer? Ja, Van Bommel doet het uitstekend, maar het zou ook zomaar kunnen dat PSV de titel misloopt, door bijvoorbeeld blessures van dragende spelers. Maakt dat Van Bommel dan een slechtere trainer? Je zou kunnen beargumenteren dat een toptrainer het danwel tactisch op zou kunnen vangen wanneer een basisspeler geblesseerd raakt. De praktijk is echter dat dit grotendeels natuurlijk afhankelijk is van de selectie. De selectie van PSV is gewoon minder breed dan die van Ajax. Nogmaals, maakt dat Van Bommel dan een mindere trainer? En als hij PSV kampioen maakt, is hij dan een toptrainer? Is dan iedere trainer die kampioen is geworden in zijn debuutjaar meteen een absolute toptrainer? Zijn Philip Cocu en Frank de Boer absolute toptrainers?

    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:27
    Hij heeft een punt..

    Maar het is wel Gert Jan die het zegt..

    Of heet die Gert.. of jan? Ze konden niet kiezen bij de geboorte denk ik dan.
    #dubbele namen slaan nergens op😆
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:48
    We hebben allemaal 2 namen. Althans ik wel, voor en achternaam
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:50
    Ja bedoel dubbele voornaam, vind ik echt idioot maar goed.

    Dat is gewoon mijn mening meer ook niet 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:17
    Het klinkt ook niet,maar dat was een andere tijd.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +1009
    woensdag 14 november 2018 om 22:28
    Toch knap dat zoveel figuren hier compleet off-topic over Ajax, de Ligt enz. kunnen lullen.
    Het gaat over van Bommel en Verbeek zegt iets over een carrière die in het slop kan raken. Nou dat mag hij zeggen, hij weet er zelf alles van.
    En verder over Ajax, Ten Hag en alle andere Ajax zaken moeten mensen lekker over lullen in een Ajax topic!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:51
    Sorry dat zelfs de psv topics niet goed genoeg aan slaan en dat we t dan maar gaan hebben over Ajax. Waar moeten we t dan over hebben? Over emmen ofzo?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:31
    Ik denk persoonlijk ook dat Ajax kampioen word,en dat zeg ik puur omdat psv nog naar Amsterdam moet komen.

    Aan de andere kant als psv uitgeschakeld word in de CL wat hoogst waarschijnlijk is,dan hebben ze alleen nog de competitie (eredivisie) maar goed, psv komt nog naar de Kuip met al een verlies partij op zak tegen Feyenoord dit seizoen. Daarom word Ajax kampioen denk ik
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:47
    Jeetje, de man is pas net begonnen. Wat een gelul weer. Tuurlijk, wie weet is het een toptrainer. En wie weet is het een nieuwe Cocu
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 22:49
    Cocu werd ook kampioen,waar is cocu trouwens nu trainer? #inhetslop
    Vind ik leuk
    jochempje +3593
    woensdag 14 november 2018 om 23:09
    Toptrainers gebruiken geen krantenknipsels om hun spelers te motiveren. Dat werkt één keer, daarna ben je je geloofwaardigheid kwijt.
    Vind ik leuk
    Tenno +60
    woensdag 14 november 2018 om 23:31
    Stelletje rare puppy's hier.
    Kijk op t eind wie gelijk heeft en wees trots dat er tenminste 2 ploegen zijn die europees mee kunnen.Beetje mee zit hebben we weer een vaste plaats in de CL1. En van Bommel? die komt er wel en ten Hag ook.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 23:43
    Verbeek is jaloers want alleen van bommel kan dit
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +310
    woensdag 14 november 2018 om 23:46
    Is al een toptrainer, nu al beter dan Ten Hag. Maar eigenlijk is dat niet zo moeilijk
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    woensdag 14 november 2018 om 23:58
    Hoop dat alle PSV fans de lof trompetten blijven blazen, dan komt het in Amsterdam vanzelf goed!!!!
    Vind ik leuk
    Marco S +5817
    donderdag 15 november 2018 om 00:20
    Verbeek, dat is toch mr Twente? Ja die heeft er kijk op.. volgens van Marwijk is Bommel wel echt heel goed
    Vind ik leuk