Verbeek waarschuwt Van Bommel: 'Dan raakt je carrière vaak in het slop'

Verbeek waarschuwt Van Bommel: 'Dan raakt je carrière vaak in het slop'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 21:25wo 14-11-2018 om 21:25

Mark van Bommel heeft alles in zich om de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde te worden. Dat stelt Gertjan Verbeek, die lovend is over de PSV-coach.

"Iedereen vond Ajax de gedoodverfde titelkandidaat, maar inmiddels staat PSV er in mijn ogen het beste voor", zegt Verbeek in gesprek met Panorama. "Ik weet alleen niet of Van Bommel blij moet zijn met die titel. Want als je eenmaal kroonprins bent, raakt je carrière vaak in het slop."

PSV heeft volgens Verbeek een 'verantwoord risico' genomen met de onervaren Van Bommel. "Maar dat is nu eenmaal onderdeel van het PSV-beleid. Als zij op zoek gaan naar een trainer willen zij niet afhankelijk zijn van wat er vrij is op de markt. Daarom leiden ze liever zelf een trainer op. Die weet precies hoe er wordt opgeleid, getraind en gevoetbald.

"Al ben je als coach natuurlijk ook afhankelijk van je spelersmateriaal", weet Verbeek. "Dat zie je wel bij Feyenoord. Daar heeft Van Bronckhorst het heel moeilijk omdat hij een totaal ander team heeft dan twee jaar terug. Zo gaat dat. Je hebt er als trainer wel invloed op, maar wat er niet is, kun je er ook niet uithalen."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Schuilt in Van Bommel een absolute toptrainer?

(1467 stemmen)

Plaats een reactie

Pietje2015 +16571
woensdag 14 november 2018 om 21:28
Competitie duurt 34 wedstrijden.
De schaal komt waar hij hoort, in Amsterdam.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:33
Denk ook dat Ajax kampioen zal worden. Beter elftal en spelen overtuigender.

Maar Psv blijft psv
Vind ik leuk
Mr.Dee +401
woensdag 14 november 2018 om 21:42
De afgelopen 4 jaar hoorde de schaal ook in Amsterdam, toen gebeurde het ook niet dus dat zegt niet zo veel 😊.
Vind ik leuk
MeAgain +7075
woensdag 14 november 2018 om 22:10
Ongetwijfeld zal de schaal wel weer eens naar Amsterdam gaan, maar hopelijk duurt dat nog heel lang en is dat dan voor korte duur.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:44
Nou pietje, dat is al 4 jaar niet meer,dus niet zo voorbarig aub.

Ik denk overigens wel dat jullie weer kampioen worden,maar goed ik ben een mens en die vergist zich wel eens.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8386
donderdag 15 november 2018 om 07:58
Pietje hoelang roep je dit al?
Vind ik leuk
Niels92 +33760
woensdag 14 november 2018 om 21:28
Is Van Bommel een absolute toptrainer, ik heb geen idee. Dat kan je pas oordelen wanneer Van Bommel alles op zijn eigen houtje gaat doen, zonder de steun en de adviezen van zijn schoonvader, dan kan je pas echt oordelen hoe Van Bommel zich staande weet te houden :)
Vind ik leuk
Sunil010 +293
woensdag 14 november 2018 om 23:23
Ten hag is toch ook niet afhankelijk van zijn schoonvader...
Vind ik leuk
wattenstaafje +23642
woensdag 14 november 2018 om 21:29
Ook wanneer je een prutser bent als Verbeek is je carierre zo voorbij.
Vind ik leuk
frank1971 +2323
woensdag 14 november 2018 om 21:29
Verbeek is schijnbaar ook kroonprins geweest.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:32
Gert-Jan Verbeek en lovend ???
Hebben ze hem wel goed verstaan ?
Vind ik leuk
Aliassmits +278
woensdag 14 november 2018 om 21:33
Hij kan een top trainer worden en hoop het ook, maar komt zoals altijd een beetje geluk bij kijken. We zullen zien als hij een keer verliest in de competitie en Ajax komt dichterbij, dan zullen we het zien hoe hij zich houd, maar volgens mij staat hij stevig in zijn schoenen
Vind ik leuk
Aliassmits +278
woensdag 14 november 2018 om 21:34
Robert maaskant was altijd de kroonprins geweest, maar we weten hoe dat is afgelopen
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3321
woensdag 14 november 2018 om 21:34
Oh dus gertjan had altijd slecht spelersmateriaal? 😂
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:42
Tot nu toe doet van Bommel het meer dan prima in de ED. Niemand had gedacht dat PSV de volle 36 punten zou gaan behalen in de eerste 12 wedstrijden. Maar de competitie is alles behalve beslist en ligt nog helemaal open.
Vind ik leuk
Hvdp +1620
woensdag 14 november 2018 om 22:26
Het nivo van de beker en de CL is hem echter te hoog
Afgang na afgang
Tactisch héél zwak
Vind ik leuk
RVB AFCA +13761
woensdag 14 november 2018 om 21:45
Wat schattig, Van Bommeltje bloost er helemaal van dat Henk de Jong hem teder over zijn wangetje streelt.
Vind ik leuk
Blindsy +17315
woensdag 14 november 2018 om 21:59
En jij kan het weten, Verbeek...
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:01
Hij is een parodie van zichzelf, nu al en hij moet nog zolang
Vind ik leuk
Vrolijkje +1938
woensdag 14 november 2018 om 22:08
Tis weer eens zover..nu v bommel de kroonprins..rosario de betere pogbo..de jong een verlosser..de ligt de beste van de wereld.
Zullen we met zijn allen eerst eens afwachten hoe het gaat bij tegenslag of in het buitenland.
Ze kunnen alledrie voetballen.
En v bommel doet nog geen gekke dingen en heeft t goed staan.

Geduld geduld.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:08
Aldus Verbeek, zelf geen titel maar wel een carrière die ook in slop is.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12459
woensdag 14 november 2018 om 22:12
Met Maaskant is het toch ook goedgekomen?
Vind ik leuk
appeltje +2977
woensdag 14 november 2018 om 22:20
Wat maakt iemand een toptrainer? Ja, Van Bommel doet het uitstekend, maar het zou ook zomaar kunnen dat PSV de titel misloopt, door bijvoorbeeld blessures van dragende spelers. Maakt dat Van Bommel dan een slechtere trainer? Je zou kunnen beargumenteren dat een toptrainer het danwel tactisch op zou kunnen vangen wanneer een basisspeler geblesseerd raakt. De praktijk is echter dat dit grotendeels natuurlijk afhankelijk is van de selectie. De selectie van PSV is gewoon minder breed dan die van Ajax. Nogmaals, maakt dat Van Bommel dan een mindere trainer? En als hij PSV kampioen maakt, is hij dan een toptrainer? Is dan iedere trainer die kampioen is geworden in zijn debuutjaar meteen een absolute toptrainer? Zijn Philip Cocu en Frank de Boer absolute toptrainers?

Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:27
Hij heeft een punt..

Maar het is wel Gert Jan die het zegt..

Of heet die Gert.. of jan? Ze konden niet kiezen bij de geboorte denk ik dan.
#dubbele namen slaan nergens op😆
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:48
We hebben allemaal 2 namen. Althans ik wel, voor en achternaam
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:50
Ja bedoel dubbele voornaam, vind ik echt idioot maar goed.

Dat is gewoon mijn mening meer ook niet 😉
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 23:17
Het klinkt ook niet,maar dat was een andere tijd.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:31
Ik denk persoonlijk ook dat Ajax kampioen word,en dat zeg ik puur omdat psv nog naar Amsterdam moet komen.

Aan de andere kant als psv uitgeschakeld word in de CL wat hoogst waarschijnlijk is,dan hebben ze alleen nog de competitie (eredivisie) maar goed, psv komt nog naar de Kuip met al een verlies partij op zak tegen Feyenoord dit seizoen. Daarom word Ajax kampioen denk ik
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:47
Jeetje, de man is pas net begonnen. Wat een gelul weer. Tuurlijk, wie weet is het een toptrainer. En wie weet is het een nieuwe Cocu
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:49
Cocu werd ook kampioen,waar is cocu trouwens nu trainer? #inhetslop
Vind ik leuk
jochempje +3775
woensdag 14 november 2018 om 23:09
Toptrainers gebruiken geen krantenknipsels om hun spelers te motiveren. Dat werkt één keer, daarna ben je je geloofwaardigheid kwijt.
Vind ik leuk
Tenno +90
woensdag 14 november 2018 om 23:31
Stelletje rare puppy's hier.
Kijk op t eind wie gelijk heeft en wees trots dat er tenminste 2 ploegen zijn die europees mee kunnen.Beetje mee zit hebben we weer een vaste plaats in de CL1. En van Bommel? die komt er wel en ten Hag ook.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 23:43
Verbeek is jaloers want alleen van bommel kan dit
Vind ik leuk
wijnsmaakt +310
woensdag 14 november 2018 om 23:46
Is al een toptrainer, nu al beter dan Ten Hag. Maar eigenlijk is dat niet zo moeilijk
Vind ik leuk
El Cazador +8671
woensdag 14 november 2018 om 23:58
Hoop dat alle PSV fans de lof trompetten blijven blazen, dan komt het in Amsterdam vanzelf goed!!!!
Vind ik leuk
Marco S +6560
donderdag 15 november 2018 om 00:20
Verbeek, dat is toch mr Twente? Ja die heeft er kijk op.. volgens van Marwijk is Bommel wel echt heel goed
Vind ik leuk