Snoeiharde Van Seumeren 'schaamt zich kapot': 'Dat was het dieptepunt'

    Snoeiharde Van Seumeren 'schaamt zich kapot': 'Dat was het dieptepunt'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 08:05do 15-11-2018 om 08:05

    Frans van Seumeren heeft zich tijdens de eerste maanden van het seizoen opgewonden over de matige prestaties van FC Utrecht. Het thuisduel met FC Emmen was het absolute dieptepunt. De steenrijke voorzitter van de club stelt dat in gesprek met magazine Forza. 

    Onder de inmiddels ontslagen Jean-Paul de Jong liep het lange tijd voor geen meter. 'Deze trend zagen we al ontstaan in het tweede gedeelte van het vorige seizoen. We hebben er alles aan gedaan om dit nog goed te krijgen, maar helaas zagen we geen structurele verbetering. Met als grootste dieptepunt de ontluisterende verliespartij in eigen huis tegen promovendus FC Emmen', schrijft Van Seumeren.

    'Ik heb me werkelijk waar kapot geschaamd. De spelers hebben ons in die wedstrijd in de steek gelaten. We hebben deze zomer hard gewerkt aan een nieuwe selectie. En die selectie staat er. Er is goed ingekocht en alle posities zijn dubbel bezet. Alleen lijkt het erop dat spelers niet weten wat ze moeten doen.'

    Dick Advocaat, de opvolger van De Jong, is een 'oplossing voor de korte termijn', erkent Van Seumeren. 'Wij denken dat Advocaat de juiste persoon op het juiste moment is. Nu is het aan de selectie om dat te laten zien.'

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Plaats een reactie

    tomawa +148
    donderdag 15 november 2018 om 08:16
    Hij mag best wat aanvallender gaan voetballen, zoooo defensief voetbal dat wij als supporter ons zitten te ergeren in het stadion. Ik kijk het dit seizoen nog even aan anders kap ik er na 35 jaar seizoenkaart lekker mee.
    Vind ik leuk
    Andre As +3318
    donderdag 15 november 2018 om 08:19
    Dat weet je met Advocaat. Die gaat voor resultaat. Timmert eerst achter alles dicht, voor hij aan aanvallen gaat denken.
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +472
    donderdag 15 november 2018 om 10:24
    Eens. Maar ik moet ook zeggen dat de selectie van FC Utrecht ook niet heel sterk is. Tenminste, je bent je sterkhouders van vorig jaar kwijtgeraakt en hebt er mindere spelers voor teruggekregen. Bovendien heb je geen vaste spits. Het verlies van Labyad en Ayoub is best fors. Dat de ploeg de laatste wedstrijden redelijk wat gewonnen heeft is ook wel met een beetje geluk tot stand gekomen. Desondanks hoort FC Utrecht met dit materiaal gewoon de play-offs te halen met AZ, Vitesse en nog een club.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    donderdag 15 november 2018 om 08:16
    Dit gebeurt er als je de mening van de spelers compleet negeert bij het aanstellen van een coach. De club heeft de spelers in de steek gelaten.

    Het is terecht dat Van Seumeren zich kapot schaamt, alleen doet ie dat volgens mij om de verkeerde redenen.
    Zo uithalen naar je spelers is ook om je kapot voor te schamen. Dit had je toen in de kleedkamer moeten zeggen dan. In de vorm van een uitbrander. Of eigenlijk had de destijdse coach dat moeten doen (misschien heeft ie dat ook wel gedaan)

    Nee ga nu lekker in de media nog even je spelersgroep de schuld geven en het opnemen voor de trainer die je al hebt ontslagen.
    Krijg meer het idee dat ie wil goedpraten dat de Jong tot hoofdtrainer was benoemd, doen alsof dat geen fout van de club was.

    Heel erg Zwak van meneer Van Seumeren
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:19
    Ik ben het niet met je eens Tjarko, als spelersgroep ben je ook gewoon werknemer en je moet ook gewoon doen wat je word opgedragen en dat is voetballen.
    Ik vind het een drogreden eigenlijk dat je voor de ene trainer harder loopt dan voor de andere. Je zou altijd hard moeten lopen. Weet ik dat het in het dagelijks leven ook niet altijd zo werkt hoor maar zoveel vind ik niet dat van Seumeren fout zegt. Er word hem nu in een interview een vraag gesteld en hij geeft daar antwoord op. Ik zie het niet als afvallen van de spelers.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    donderdag 15 november 2018 om 08:25
    Het klopt dat het hun werk is, maar je kan op 2 manieren je werk doen plichtmatig, of met passie.
    Als je werkgever niet naar je luistert en toch zo'n kerel voor de groep zet, die gewoon met niemand uit de groep kan samenwerken, dan word het plichtmatig. En voetbal kan je niet plichtmatig doen, althans niet als je de juiste resultaten wil behalen. (Tenzij je Ajax of PSV bent en tegen Excelsior/de Graafschap moet)

    Motiveren je personeel hoort in elke vakgebied erbij. En de juiste leidinggevende aanstellen hoort daar ook bij. Ik ben zelf bedrijfsleider en je moet altijd samenwerken met je personeel. Ze niet dingen door de strot heen douwen want dan krijg je weerstand, dat is gewoon menselijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:30
    Maar is dat wel zo? Bedoel ik niet verkeerd he maar volgens mij zijn ze eerst op zoek geweest naar andere trainers maar die konden allen niet om diverse redenen.
    Daarna zijn ze pas echt met JP verder gegaan.
    Kijk ik ken niet alle details en weet alleen wat er in de media verschenen is maar soms moet je toch ook accepteren dat iets is zoals het is. Ook al is dat moeilijk, snap ik ook wel. Want wat is de echte reden dat de spelers het niet wilden? Weet jij die? Ik namelijk niet.
    Het is gewoon voor beide partijen niet goed geweest helaas. Ik baal er van dat JP weg moest want hij is toch een echte Utrechter. Maar als de resultaten achter blijven ja dan weet je dat je als trainer op de wip zit.
    Maar zo schandalig slecht voetballen zoals ze soms doen is niet alleen onder JP geweest. Ook onder Ten Hag zaten er echt draken van wedstrijden bij. Weet me nog een 0-5 tegen Groningen thuis... pfff
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    donderdag 15 november 2018 om 08:40
    Euh die reden had ik wel gelezen toen, als mijn geheugen mij niet in de steek laat, dan was dat vanwege communicatie.
    Toen hij nog assistent was hadden spelers al geklaagd dat ze de gesprekken met de Jong niet prettig vonden. Toen hij hoofdcoach was hebben ze vorig seizoen op een gegeven moment hem zelfs echt 'manager' gemaakt, als in communicatie verliep via de assistenten omdat JP de Jong zelf slecht was in communiceren met de spelers.

    Dit ging prima maar de club vond dat geen oplossing en heeft dat begin dit seizoen weer geweizigd met de uitleg dat de spelers het maar moesten slikken.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:50
    Aha ok dat is mij dan ontgaan.
    Het blijft vervelend.
    Maar ja wat gebeurd is is gebeurd.
    Nu kijken hoe Advocaat het gaat doen en zien we ze voor volgend seizoen gaan aanstellen.
    Vind ik leuk
    Benotti +16
    donderdag 15 november 2018 om 11:11
    Mand
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:30
    Mand?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:24
    Dit is ook maar een klein deel van het interview, wat we gewend zijn hier bij VP :) maar hij is juist ook heel hard voor zichzelf in dit interview hoor Tjarko.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    donderdag 15 november 2018 om 08:27
    Ah oke, ja inderdaad niet de 1e keer dat hier halve info staat. Dan is het misschien wat genuanceerder. Maar ik vind het wel vreemd om zo'n uitspraak te doen wanneer de betreffende trainer al weg is, de groep met een nieuwe trainer aan de slag is om beter te worden en dan krijg zo'n uitspraak van je voorzitter.
    Kan de club alleen maar schaden denk ik dan.

    Maar misschien dat met de rest van het interview erbij dit anders over komt, dat kan natuurlijk.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 09:20
    je heb geen idee waar je over praat man.
    de spelers dachten de baas te zijn en deden alleen waar ze zin in hadden en maar klagen over de trainers maar zelf niets laten zien op het veld om vervolgens anoniem te klagen in de media.
    het is dan ook totaal geen toeval dat dick de trainer is geworden die pakt die spelers wel aan en zet strakke lijnen uit ga je er overheen kun je de bank warm gaan houden.
    de spelers zijn personeelsleden die moeten gewoon hun bek houden de club bepaald zelf wel wie er voor de groep staat en niet de spelers.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:21]
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    donderdag 15 november 2018 om 09:32
    Niet naar je personeel luisteren is in elk bedrijf echt een dramatisch ouderwetse instelling.

    De spelers dachten niet de baas te zijn, ze hadden VOOR hij werd aangesteld al aangegeven niet prettig met hem te kunnen werken. Met ten Hag hadden ze geen problemen, met de andere assistent trainers hadden ze geen problemen, ze hadden problemen met JP de Jong omdat hij niet goed kon communiceren.

    Als je spelers, of personeel benaderd met "Bek houden en werken" dan doen ze nooit een stap extra voor je. En als een spelersgroep alleen maar plichtmatig wil voetballen gaan ze af.

    Zeker een bij een club als Utrecht waar strijdlust meestal voorop staat. De club heeft gefaald om naar zijn spelers te luisteren.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 09:43
    jij begrijpt het niet helemaal de spelers zijn niet de baas maar de club bepaald het beleid dus niet de spelers met een grote mond zal ff mooi worden.

    jp zit ff anders in elkaar die is assistent gemaakt van ten hag met de bedoeling dat hij het stokje zou overnemen van ten hag als hij er klaar voor was maar die ging onverwacht twee jaar te vroeg weg waardoor vseumeren jp niet kon passeren aangezien hij hem een belofte had gedaan al had frans hem liever eerst nog twee jaar assistent willen laten om ervaring op te doen
    dat dat achteraf fout ging is erg zuur maar frans kon niet anders aangezien jp vond dat hij er klaar voor was en frans aan zijn belofte hield
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2410
    donderdag 15 november 2018 om 09:53
    Spelers zijn niet de baas dat klopt. Maar je moet ze wel betrekken bij dit soort beslissingen en luisteren naar wat ze te zeggen hebben. Zij moeten het uiteindelijk doen voor je club.

    De spelers hebben nooit de intentie gehad om te gaan bepalen wie er coach moet worden. Maar ze hebben wel duidelijk aangegeven dat ze geen prettige werkrelatie hadden met JP de Jong.

    Sterker nog hun mening is ook gevraagd door Utrecht. Maar vervolgens gewoon weer genegeerd. (Dan voel je je lekker serieus genomen.)

    Bekijk het zo, je baas komt naar jou toe en vraagt je mening over wie er leidinggevende wordt van de afdeling waar je werkt. Je geeft duidelijk aan "Nou Jantje in ieder geval niet! Want dat is nu al moeilijk samenwerken."

    De volgende dag komt je baas binnen en verteld je dat Jantje je nieuwe leidinggevende is.

    Hoe zou jij je dan voelen?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:16
    Wij als supporters schamen zich wel vaker hoor :)
    Kan me genoeg wedstrijden herinneren haha!
    Maar ik snap vanuit zijn positie het ook zeker wel.
    Je stelt met de beste bedoeling een trainer aan om te zien dat de chemie helaas mist tussen spelersgroep en de trainer.
    Want in mijn beleving is JP de Jong zeker geen slechte trainer.
    Het was helaas een mismatch en niets anders.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1924
    donderdag 15 november 2018 om 08:17
    Fijn zo'n eigenaar die zich met het beleid bemoeit......
    Als het bij Utrecht is is het allemaal prima. Bij bv Vitesse is de invloed van de Russen te groot wordt gezegd....net alsof die niet eigenaar zijn?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:22
    Er is wel een wezenlijk verschil tussen beide clubs vind ik Eddy.
    Utrecht probeert zich staande te houden zonder invloed van buitenaf, Vitesse is toch ook zeer afhankelijk van Chelsea. (Als er een Vitesse supporter is die het niet eens is hiermee en me goed kan uitleggen hoe het dan wel zit graag). Plus Van Seumeren zit elke wedstrijd op de tribune, eigenaar van Vitesse ook? Ik volg Vitesse niet op de voet dus ik kan er helemaal naast zitten hoor maar de eigenaars van Vitesse zijn geen echte fan van Vitesse, Van Seumeren wel van Utrecht. Daarmee zeg ik niet dat Van Seumeren alles goed doet hoor, wat hij zelf ook toe heeft gegeven in de rest van dit interview.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1924
    donderdag 15 november 2018 om 08:51
    Vitesse is niet afhankelijk van Chelsea. Dit seizoen bv zijn er "slechts" 3 huurlingen van Chelsea. Eduardo, Clarke Salter en Musondo (die nog geen seconde gespeeld heeft). Dat valt dus allemaal reuze mee. Wel heeft Vitesse profijt van deze samenwerking. Maar daar lijkt me weinig mis mee te zijn.

    Valery Oyf is momenteel de eigenaar. Die is tevens lid van de raad van commissarissen. Hij zit eigenlijk altijd op de tribune en is dus zeker betrokken. Maar ik vind zelf dat dit er niet toe doet. Moet je fan zijn van een club die je hebt? Of wordt je dat automatisch als je die club hebt? Mijn punt is ook vooral of het gezond voor een club is als je eigenaar zoveel invloed uitoefent als Van Seumeren doet. Die bepaald blijkbaar wie er trainer wordt. Volgens mij heb je daar een technisch directeur ofzo voor. Ik dacht dat Jordy Zuijdam dat was bij Utrecht. Want ook van Seumeren is volgens mij Commissaris bij Utrecht. En volgens mij houden die alleen toezicht en voeren die niet uit.
    En elke eigenaar is natuurlijk invloed van buitenaf. Of het nou van Seumeren is die eventuele tekorten aanvult of dat dat Oyf is. Ik zie het verschil niet. Maar om de een of andere reden wordt het bij Utrecht blindelings geaccepteerd en is het bij Vitesse altijd maar "de invloed van die Russen". Tja. Die Russen zijn nu eenmaal eigenaar. En wie betaald bepaald is nu eenmaal vaak zo. Dat is ook bij al die buitenlandse clubs met eigenaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:57
    Dank voor je uitleg.
    Ik kan je niet zeggen waarom het bij Vitesse niet zo geaccepteerd word dan, wellicht omdat het buitenlanders zijn. In dit geval Russen.
    En bij Utrecht is het een Nederlander.
    Een andere reden kan ik mij niet bedenken.
    Veel Nederlanders denken nogal bekrompen soms en oordelen alleen van wat ze van de buitenkant zien. Dat doe ik ook maar ik ben wel mans genoeg om mijn mening bij te stellen als ik meer informatie krijg en dat doen er heel veel niet.
    Ik wist de naam niet eens van de eigenaar van Vitesse.
    Maar als de echte supporters van Vitesse maar weten hoe het zit en zij het wel accepteren is dat toch het belangrijkste? Wat de buitenwereld er van vind moet ze niet boeien toch.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1924
    donderdag 15 november 2018 om 09:02
    Heb je helemaal gelijk in. Als Vitesse supporter vind ik het soms best vervelend dat het allemaal negatief wordt uitgelegd. De Russische inbreng. Net alsof het erg is als je een Russische toptrainer hebt zoals bv. Johan Derksen steeds beweerd. En net alsof het erg is als je een buitenlandse eigenaar hebt. Vitesse heeft er in ieder geval positieve stappen door kunnen zetten. Er staat een ultra moderne toptrainingsaccomodatie op Papendal. We zijn schuldenvrij (voor de overname zaten we echt dik in de financiele problemen) en hebben afgelopen jaren zelfs zwarte cijfers geschreven. We hebben onze eerste prijs in 125 jaar te pakken (knvb beker).
    Ik denk ook dat het niet lang duurt en er ook andere clubs gaan volgen. Al dan niet noodgedwongen. De zoon van Jordania (de eerste buitenlandse eigenaar van Vitesse) heeft inmiddels FC den Bosch overgenomen. Daar zie je nu ook al iets positiefs ontstaan. Meer geld te besteden is betere spelers en betere resultaten. Het is misschien niet wat iedereen wenst maar ik denk in de toekomst voor veel clubs wel de realiteit.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:06
    Wil je mee komen zal je wel moeten.
    Soms moet je de emotionele binding ook los kunnen laten want anders heb je als club geen bestaansrecht meer.
    Kijk maar naar aantal clubs wat de laatste jaren al failliet is gegaan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34615
    donderdag 15 november 2018 om 08:30
    Rustig aan Fransie, je zit niet bij Real madrid.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22212
    donderdag 15 november 2018 om 08:31
    Weer een lekkere trap in de rug van Van Seumeren. Wat een hufter is dat toch.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    donderdag 15 november 2018 om 08:35
    Hij heeft die spelers mede geselecteerd, dus de verkeerde spelers aan het werk gezet en van Seumeren heeft ook nog eens de verkeerde trainer "uitverkoren"........bovendien verslijt hij trainers bij de vleet, maar zelf kritiek ho maar......
    Van Seumeren bakt er gewoon niets van .
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:06
    Volgens mij heeft hij eerder deze week juist aangegeven dat hij met JP de verkeerde keuze had gemaakt.
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/851928/droom-van-van-seumeren-spat-uiteen-het-is-niet-gelukt-zo-eerlijk-moet-je-zijn-.html

    Qua spelers materiaal zit het ook niet zo slecht. Kijk maar naar de huidige stand op de ranglijst. Dus volgens mij zit je een beetje onzin te praten.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:09
    Is natuurlijk niet waar wat je hier beweert.
    De laatste 3 jaar zijn we 1x als 4de geeindigd en 2 x als 5de waar de begroting van ons niet op die positie ligt.
    We schrijven eindelijk zwarte cijfers dus je bewering raakt kant noch wal rpaul50.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    donderdag 15 november 2018 om 09:15
    Ik heb het over de sportieve prestaties nu.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:44
    Dat is dan wel erg kortzichtig vind je niet?
    Hij is verantwoordelijk voor de hele club, niet alleen de sportieve prestaties en ondanks een slechte start staan we nu gewoon met zelfde aantal punten als de nr 5 op plaats 8. Zo slecht is dat niet voor ons. We zijn geen Ajax en dat pretenderen wij ook niet te zijn.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    donderdag 15 november 2018 om 10:20
    Van Seumeren klaagt over zijn spelers, dat doe ik niet....HIj is niet tevreden ( jij kenelijk wel ha ha ) en ik zeg, kijk ook eens naar je zelf als eindverantwoordelijke, kom eens met zelfkritiek man ipv slechts je spelers de schuld te geven.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:33
    Als je het hele interview gelezen zou hebben had je geweten dat hij wel degelijk zelf kritiek heft.
    Het gaat er niet om wat ik vind en of ik tevreden ben erover. Jij doet alleen maar aannames zonder ook maar echt alle details te weten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    donderdag 15 november 2018 om 18:52
    nee, hij heeft geen zelf kritiek maar legt de volle schuld bij de spelers die hij zelf gehaald heeft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:22
    Wederom, dan heb je niet het hele interview gelezen... Maar maakt niet uit hoor. Fijne vrijdag!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 09:29
    misschien moet je het hele intervieuw lezen ipv vol met haat reageren ajaxtrolletje.
    en hij bakt er niets van haha de club schuldenvrij gemaakt en dit jaar 4,4 miljoen winst gemaakt terwijl hij ondertussen de club weer in de subtop heeft gebracht noem het maar niets domoor.
    en sportieve prestaties? hoe bedoel je utrecht staat gedeeld 5e met de 8ste begroting niets mis mee en kun je nagaan wat er kan gebeuren als het team gaat draaien.
    maar dit gaat natuurlijk niet over v.seumeren maar puur over jou haat na utrecht zielig hoor als je haat groter is dan de liefde voor je eigen club en straks weer roepen dat utrecht ajax zo haat als de wedstrijd eraan komt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    donderdag 15 november 2018 om 10:17
    Je gaat weer alle kanten op.....
    Van Seumeren klaagt over de prestaties NU, ik geef aan dat hij daar zelf verantwoordelijk voor is door z'n bemoeienis.
    Het gaat dus over de sportieve prestaties NU, niet over het verleden, over geld of dat een kroket wel lekker is......
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 10:42
    ofterwijl je heb totaal niet gelezen wat hij nou echt gezegd heeft.
    en dat hij zich met het beleid bemoeid is niet meer dan logisch hij is immers de eigenaar en bepaald dus zelf wel wat er wel en niet gebeurd .
    en wat is er mis met de sportieve prestaties dan we staan gewoon gedeeld 5e met de 8ste begroting en onze concurenten doen het niets beter dan wij.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    donderdag 15 november 2018 om 18:55
    Maar dan moet je ook verantwoording nemen en niet de schuld compleet bij spelers leggen die jezelf hebt gehaald.....
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    donderdag 15 november 2018 om 08:36
    Alleen met centen kom je er niet...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    donderdag 15 november 2018 om 09:07
    Daar weten ze bij Ajax alles van.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    donderdag 15 november 2018 om 09:52
    Wij presteren op ALLE fronten.... Dus wat is nu je punt?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10650
    donderdag 15 november 2018 om 10:24
    Op alle fronten ha ha, lees en kijk je wel om je heen ?
    Al 4 jaar niks mijnheer, en dat in die lullige ED en met de meeste poen, elk jaar faalt Ajax sportief de laatste 4 jaar, o.l.v een onbenullige A.D. die niet weet hoe je prijzen pakt, vechten ze elkaar de tent uit en nemen een provinciale onbenul aan als trainer.....5 punten achter dus, daar gaat ie weer........goed joh ! we presteren op alle fronten, maar prijzen ho maar !
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    donderdag 15 november 2018 om 14:07
    Jochie: je rekent jezelf rijk op niets af...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3493
    donderdag 15 november 2018 om 09:14
    het is onze eigen schuld hadden we maar een scorende spits moeten halen dan hadden we nu min 2 plekken hoger gestaan.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4143
    donderdag 15 november 2018 om 10:16
    Zoals altijd gaat ajax en psv om de titel spelen, az en feyenoord voor plek 3 en Utrecht, Vitesse en veelal Heerenveen voor een goede subtoppositie. Zo liggen wel de verhoudingen de afgelopen jaren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:17]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws