BBC: De Kuip op zesde plaats in lijstje met meest intimiderende stadions

    BBC: De Kuip op zesde plaats in lijstje met meest intimiderende stadions

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 08:34do 15-11-2018 om 08:34

    De Kuip is opgenomen in een opvallend BBC-lijstje. De Engelse staatsomroep stelde een top-zeven samen met de meest imponerende, intimiderende voetbalstadions ter wereld en heeft de thuisbasis van Feyenoord op de zesde plaats gezet.

    Volgens de BBC is De Kuip 'waarschijnlijk het meest lawaaiige stadion van Nederland'. De omroep meent dat het 'claustrofobische' ontwerp – dat doet denken aan een badkuip – ervoor zorgt dat het 'oorverdovende lawaai' vanaf de tribunes in het stadion blijft hangen. Tijdens de wedstrijden tegen aartsrivaal Ajax is dit volgens de BBC het beste te horen.

    Desondanks moet het Feyenoord-stadion nog vijf voetbaltempels voor zich dulden in het lijstje: Stadio San Paolo (Napoli), de Türk Telekom Arena (Galatasaray), Estadio Hernandes Siles (nationale stadion van Bolivia), het Rajko Mitic Stadion (Rode Ster Belgrado) en koploper La Bombonera (Boca Juniors). Het stadion in Buenos Aires schudt letterlijk op zijn grondvesten wanneer de fanatieke Boca-fans in vorm zijn en dankt hieraan zijn koppositie in het BBC-klassement.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    donderdag 15 november 2018 om 08:36
    Dan wordt het tijd voor de sloophamer.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26515
    donderdag 15 november 2018 om 08:41
    Stadion intimiderend, totdat het team het veld op komt....
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:44
    Als de lampen het tenminste doen...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:51
    Jaja.

    Na 257 jaar hapert er eens wat.
    Ik wil jou wel eens zien op die leeftijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:55
    en toch rijp voor de sloophamer?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:03
    Misschien bedoel ik het cynisch.
    Kijk zelf maar, wat je ervan denkt.
    Iedereen maakt er toch zijn eigen onzin van.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    Suomi71 +958
    donderdag 15 november 2018 om 09:32
    Twan van Vuren, wij krijgen binnenkort een heel team Eindhovense lampies op bezoek dus geen zorgen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28671
    vrijdag 16 november 2018 om 13:41
    En die lampjes zullen stralen op dat veld, nie normaal!
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1916
    donderdag 15 november 2018 om 10:04
    Origineel. Weer lekker duimpjes gescoord knul.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1245
    donderdag 15 november 2018 om 10:23
    In het donker is het nog intimiderender.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9723
    donderdag 15 november 2018 om 16:42
    En dan is sexuele intimidatie ook beter mogelijk
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:03
    In het donker hoor je het geschreeuw evengoed hoor 😊
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    donderdag 15 november 2018 om 08:45
    Ja. De laatste jaren wint PSV ook heel vaak in De Kuip.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 08:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:49
    Zo vaak wint PSV niet in de Kuip.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:04
    Zou prettig zijn als Feyenoord binnenkort weer een keer mee denkt, want we moeten alle zeilen bij zetten om onze Amsterdamse vrienden voor te blijven.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 09:10
    Beetje bang voor de wedstrijd in De Kuip jonge? Als je de beste wil zijn moet je ook gewoon bij ons kunnen winnen. Ik wil juist dat we erop klappen tegen jullie.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:21
    Altijd lastig voor ons tegen Feyenoord. Vooral nu zo'n afspraak als vorig jaar (titel-beker) niet meer mogelijk is dankzij MvB.
    Soms denk ik wel eens dat Feyenoorders het onze Amsterdamse vrienden gunnen gezien de tegenstand die Ajax krijgt (zowel in de Kuip als de Arena).
    Dat kan toch niet de bedoeling zijn????? Een echte Feyenoorder gunt het, nu ze al kansloos zijn, toch ten alle tijden aan de andere club, ic Psv?
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 10:28
    Ik heb inderdaad nog minder met Ajax, maar om jullie zo vroeg in het seizoen de overwinning in onze Kuip te gunnen gaat mij wel heel erg ver.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:35
    Tja. Regeren is vooruit zien?

    Ben bang dat Psv zo ongeveer alles moet winnen om kampioen te worden want onze Amsterdamse vrienden zijn wel heel sterk op het moment.
    Als Psv niet wint in de Kuip dan is die broodnodige marge van 5 punten bijna weg en krijgen ze helemaal het momentum te pakken.
    Feyenoord kan beter vlak voor tijd in eigen doel schieten voor de 0-1. Dat is dan een behoorlijke mokerslag voor ze, en dan vervolgens meteen na de winterstop ze flink afserveren richting Amsterdam.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 10:41
    Ajax moet ook nog naar de Kuip jonge, dus dat is ook lastig voor hen. Voor mij is het voor dat soort gedachtes echt te vroeg
    Vind ik leuk
    Stranger +5522
    donderdag 15 november 2018 om 12:34
    Ik gun het alleen Feyenoord en de rest maakt me dan niet meer uit.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    donderdag 15 november 2018 om 12:43
    Ik gun het vooral aan Feyenoord. En in het seizoen 2009-2010 gunde ik het vooral niet aan PSV ;-)

    In de jaren van Strootman en Van Bommel trouwens ook niet ;-)
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    donderdag 15 november 2018 om 16:06
    Nee, excelsior
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:15
    Misschien de return, maar nu nog niet.

    Al zeg ik niet, dat Feyenoord dan gaat winnen nu.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 09:24
    Ik heb er wel vertrouwen in eigenlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:29
    Meestal is het wel 50-50. Uit en thuis.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 09:35
    Nou thuis echt wel in het voordeel van Feyenoord. Zeker de laatste tien jaar.
    Vind ik leuk
    UpOne +97
    donderdag 15 november 2018 om 13:40
    Betwijfel het, beide clubs niet in beste doen. Maar met ons PSV weet je het nooit.. het kan zomaar 3-0 of 0-3 worden..
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 13:50
    Het is inderdaad een wedsrtijd voor zo een score ja. Alles of niks
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1907
    donderdag 15 november 2018 om 09:06
    Nee, hooguit 1 keer per jaar ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:51
    Nergens in de Eredivisie is het track-record van PSV zo laag als in De Kuip. PSV speelde in totaal 59 keer in competitieverband een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Daarvan werden er tien gewonnen, eindigde het duel twintig keer onbeslist en hield de thuisploeg de winst 29 keer in Rotterdam
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:02
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    McRobbos +873
    donderdag 15 november 2018 om 09:03
    Haha goeie!
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1237
    donderdag 15 november 2018 om 10:26
    Jou spreek ik 2 december nog wel.
    Vind ik leuk
    Degier +538
    donderdag 15 november 2018 om 11:57
    Feyenoord - PSV zijn toch meestal wel leuke en redelijk spannende potjes. Van de laatste 10 keer won Feyenoord er 7 in de Eredivisie. Ik hoop op een mooie pot. In ieder geval leuker dan tegen onze Amsterdamse vrinden. Meestal zijn de meeste spelers dan gewoon anderhalf uur (vaak zelfs nog veel korter) de weg even kwijt.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:44
    @Plattekar bv: hier volgt een quote van de website van PSV zelf:
    "Nergens in de Eredivisie is het track-record van PSV zo laag als in De Kuip. PSV speelde in totaal 59 keer in competitieverband een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Daarvan werden er tien gewonnen, eindigde het duel twintig keer onbeslist en hield de thuisploeg de winst 29 keer in Rotterdam" Dus denke jouw spelers er anders over dan jij als supporter...
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26515
    donderdag 15 november 2018 om 13:04
    Nee, want jij praat over verleden. Het huidige feijenoord is lachwekkend
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    donderdag 15 november 2018 om 16:05
    94 likes likes terwijl PSV zelden succesvol is in de Kuip😂
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    donderdag 15 november 2018 om 20:03
    In de hele historie heeft PSV 14x gewonnen in De Kuip van de 78 pogingen.
    Schijnt tamelijk intimiderend te zijn voor ze.
    Vind ik leuk
    abfab5300 +240
    vrijdag 16 november 2018 om 10:49
    Dat was te zien aan PSV inderdaad bij de kwartfinale van de beker vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Sytz +3551
    donderdag 15 november 2018 om 08:37
    JAAAAAAAAAAA!
    WE WORDEN GEK!!

    je moet ergens blij mee zijn bij Feyenoord tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 08:38
    Hahaha oke deze reactie is echt goud op de vroege morgen
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:52
    Ja, want van jou gaan we het niet worden in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Sytz +3551
    donderdag 15 november 2018 om 09:36
    Dat valt wel mee denk ik zomaar
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:38
    Blij dat je het zelf zegt.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 08:39
    Eindelijk weer iets te vieren voor feyenoord.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    donderdag 15 november 2018 om 08:45
    Neuh, een bevestiging van wat al bekend was hoef je niet te vieren toch? Alleen 2e plaatsen (ik maak 'm zelf) ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:53
    Dan ben jij zeker geen Ajax supporter?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 08:55
    Wij hebben even moeten wacnten met vieren maar dat duurt niet lang meer. Dit seizoen komt alles goed
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3396
    donderdag 15 november 2018 om 09:12
    Ik ben benieuwd, de beker was een troostprijs toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:19
    Nog ff wachten tot ze uitgeschakeld zijn, meestal in november.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +663
    donderdag 15 november 2018 om 11:12
    Maar goed dat we dan nu december hebben weten te bereiken.

    De gestuurde loting ontneemt Feyenoord natuurlijk wel alle glans van de door de bond gegunde bekerwinsten.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3396
    donderdag 15 november 2018 om 11:38
    Gestuurde loting? Altijd een ed tegenstander... dan liever als ajax altijd amateurs of misschien een keer pech met een ploeg uit de kkd
    Vind ik leuk
    Frank61 +30
    donderdag 15 november 2018 om 17:06
    Feyenoord stelt toch geen rest voor toch. Dus in Utrecht lopen ze nu nog polonaise naar aanleiding van de gunstige loting.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 09:21
    Heb ik nooit gezegd. Een prijs is een prijs. Maar ik had het eigenlijk over de champions league ;)
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3396
    donderdag 15 november 2018 om 09:49
    Nou ik gun het elke Nederlandse club, zou wel mooi zijn als er deze eeuw ook een andere club een europese prijs wint
    Vind ik leuk
    Frank61 +30
    donderdag 15 november 2018 om 17:03
    Een paar weken geleden ging het volgens 1 van jullie spelers ook goed komen voorafgaand aan de wedstrijd tegen PSV. Dat hebben we gezien ja pfffffft
    Vind ik leuk
    Zultkop +5669
    donderdag 15 november 2018 om 10:00
    alles voor de likes. Wat een zielige opmerking.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 10:02
    Graag gedaan
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:47
    @Johnny Cash, wij vieren geen zesde plek, dat is eigenlijk teleurstellend... ;) En daarbij, eindelijk... de afgelopen vier jaar was er ieder jaar minimaal een prijs te vieren. Moet je eens vragen in Amsterdam hoe dat voelt, om jaren op rij een prijs te winnen. Dan moet je wel even naar de oudere supporter vragen,want de jeugd kent dat gevoel niet...
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 15:06
    Wat denk je als ik aan die jonge knapen feyenoorders vroeg van 16 17 jaar of ze wel eens een kampioenschap hadden meegemaakt. Die konden niet geloven dat dat een keer was gebeurd ;)
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    donderdag 15 november 2018 om 16:11
    Dat is raar want nog zeer recent werd Feyenoord kampioen🤔
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    donderdag 15 november 2018 om 16:16
    Was ook 2 jaar geleden waar ik het over had ;)
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    donderdag 15 november 2018 om 16:23
    Kwestie van slechte timing dus, vraag het over 17 jaar nog eens....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33942
    donderdag 15 november 2018 om 08:40
    Mensen kunnen gaan haten, maar dit is wel leuk om te lezen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    donderdag 15 november 2018 om 08:40
    Lui stukje van de BBC.

    Wel goed te zien dat er vrijwel niet 1 van die moderne bioscoopzalen\bibliotheken in dat lijstje staan.


    Nog even over De Kuip:

    "Inspiration for the new stadium came from then club-president Van Zandvliet, whose ambitions for the club involved a new 65,000-stadium.

    While many doubted the viability of his plans, the Rotterdam city council voted in favour and two architects were sent on study trip around Europe.

    Construction of De Kuip, Dutch for tub or bowl, started in 1935 and finished only 10 months later."

    Vroeger was echt alles beter, vooral de tijd die nodig was om iets te bouwen.
    Maar de twijfel of het allemaal haalbaar is, is 80 jaar later helaas alleen bij hen die het uiteindelijk rendabel moeten gaan maken of alleen bij hen die met die twijfel politieke winst denken te kunnen maken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:55
    En geen Engelse clubs.

    Alleen maar oude vertrouwde stadions, dat moet van Geel goed doen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    donderdag 15 november 2018 om 09:03
    Die van Galatasaray is redelijk nieuw. Schijnt geen verbouwing te zijn.
    Maar dat lijkt dan weer wel gebaseerd te zijn op een "ouderwets" voetbalstadion en niet gebouwd als evenementenhal waarin ook gevoetbald kan worden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15721
    donderdag 15 november 2018 om 08:40
    Intimiderend zijn deze stadions alleen tijdens de ongeveer 5 topwedstrijden in een jaar, en dan zijn er wel meer stadions die dat doen. Dit lijkt gedeeltelijk een lijstje gebaseerd op eerdere verhalen.
    Vind ik leuk
    Sabau +441
    donderdag 15 november 2018 om 10:42
    Dat is overal zo.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15721
    donderdag 15 november 2018 om 11:56
    Tuurlijk, maar dan vind ik dit lijstje ook onzinnig.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    donderdag 15 november 2018 om 16:13
    Dat Ajax een succesvolle club is, is ook gebaseerd op verhalen uit de vorige eeuw.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 08:41
    Zo jammer dat we geen Europees spelen dit jaar. Heerlijk die ongecontroleerde chaos op dat soort avondjes.
    Vind ik leuk
    2cents +57832
    donderdag 15 november 2018 om 08:53
    Ook Europees heeft het stadion menig maal een grote bijdrage gehad in de prestaties. De Kuip is en blijft een belangrijk wapen voor Feyenoord. Dat maakt die verhalen over Kuipvrees ook zo raar. Echte Feyenoorders halen juist enorm veel kracht uit dat stadion.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 09:01
    Heeft meer met het ongekend hoge verwachtingspatroon te maken denk ik. Iedereen gaat er elk seizoen toch weer vanuit dat we kampioen kunnen worden, ongeacht het feit dat we financieel ver achterliggen op PSV en Ajax. Neem daarbij de grote hoeveelheid mensen in het stadion en de voetballer die net uit de subtop de stap hogerop maakt en je hebt het recept. PSV en Ajax winnen hun wedstrijden vaak wel wat makkelijker en daarom zal de druk niet zo snel toenemen op een nieuweling. Mocht het bij Feyenoord een wedstrijd misgaan en de speler is betrokken daarbij, dan kan je hem gelijk voor het komende halfjaar afschrijven.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    2cents +57832
    donderdag 15 november 2018 om 09:05
    Feyenoord mag wat dat betreft ook best wat kritischer op zichzelf worden hoor. Voor dit seizoen had PSV een begroting van 73 miljoen en Feyenoord 67 miljoen. Dan kun je nauwelijks spreken van financieel ver achterliggen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    donderdag 15 november 2018 om 09:10
    Vorig jaar had Feyenoord meer dan 100 miljoen uiteindelijk als begroting door de CL
    Hebben dus een flinke stap terug moeten doen terwijl PSV nu die CL centen heeft en ze dus over de 100 miljoen brengt.

    PSV had ook gewoon 2 begrotingen voor dit seizoen klaar liggen. De 2-0 thuis tegen Bate lag nog in het net en Guttierez zette zijn handtekening.

    Dus dit seizoen, lopen ze weer ver achter.
    Vind ik leuk
    2cents +57832
    donderdag 15 november 2018 om 09:16
    Feyenoord deed het vorig seizoen met een begroting van 64 miljoen. De CL miljoenen worden door geen van de Nederlandse clubs begroot en zijn dus winst.

    Feyenoord ging er dot seizoen dus 3 miljoen op vooruit qua budget.

    PSV ging er ook 3 miljoen op vooruit tov van vorig seizoen. De CL miljoenen zijn daar ook winst met als grote verschil dat een deel weer direct in de selectie werd geïnvesteerd in de vorm van Gutierrez.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    donderdag 15 november 2018 om 09:26
    Eindafrekening voor de CL is aan eind van het seizoen maar Feyenoord was wel al verzekerd van minimaal 25 miljoen doordat ze meteen in de groepsfase kwamen.
    Die poen is ook meteen geïnvesteerd in 1 nieuwe trainingsaccommodatie (1908) en 1 renovatie van het jeugdcomplex Varkenoord.

    Feyenoord heeft ook in de spelersgroep geïnvesteerd, spendeerde 26.8 miljoen aan nieuwe spelers in 2017, verschil met PSV nu is alleen dat Feyenoord ook een half elftal kwijt raakte.
    Iedereen en zijn grootmoeder was er in augustus 2017 van overtuigd dat Feyenoord prima zaken had gedaan qua nieuwe spelers.
    Dat dat wat anders liep gedurende het seizoen doet daar niets aan af.
    Achteraf.Koe.Hol.
    Vind ik leuk
    2cents +57832
    donderdag 15 november 2018 om 09:32
    Hoe je met het geld omgaat, waar je het in investeert, is aan de clubs. Daar mag je best een oordeel over hebben maar dat is niet relevant voor de grootte van het verschil in begroting.

    Die achterstand is gewoon minder groot dan men het hier weleens doet voorkomen.

    En daarin mag ook Feyenoord best kritisch naar zichzelf kijken. 26,8 miljoen in je selectie stoppen is voor Nederlandse begrippen nog steeds heel veel geld.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1424
    donderdag 15 november 2018 om 09:27
    Jep, zeg het al een tijdje, wij moeten eens uit een andere doelgroep spelers gaan vissen als het op aankopen aankomt.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +663
    donderdag 15 november 2018 om 11:03
    Een avond is bovengemiddeld.
    Vind ik leuk
    Hyena +30588
    donderdag 15 november 2018 om 08:41
    Volgens mij zijn ze Dortmund vergeten..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22658
    donderdag 15 november 2018 om 08:46
    Zijn er wel meerdere vergeten.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    donderdag 15 november 2018 om 08:50
    Is dat intimiderend?
    Indrukwekkend die grote tribune? Ja.
    Maar ik denk nou niet dat ik daar nou zo van slag zou raken als voetballer.
    Neem nou die gast van Leipzig die zich tegen die Turken moest laten wisselen omdat ie duizelig en misselijk werd van de herrie, die voetbalt bij Dortmund gewoon het wedsrijdje uit.
    Vind ik leuk
    Hyena +30588
    donderdag 15 november 2018 om 09:44
    Persoonlijk vind ik het daar luidruchtiger en meer intimiderend dan de Kuip. En heb in beide stadions meermaals gezeten.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    donderdag 15 november 2018 om 09:50
    Daar zijn lijstjes ook voor... om het er mee oneens te zijn.

    Zit me de pestpokke te zoeken want zoals ik al zei "lui stukje"
    Ik meen dit artikel jaren gelden al eens woord voor woord zo gelezen te hebben op een of andere stadion\voetbal website.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    donderdag 15 november 2018 om 08:43
    Ik mis het Abe Lenstra Stadion.. :)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    donderdag 15 november 2018 om 08:46
    Vooral het AFAS stadion. Da's helemaal intimiderend als men met de klappertjes tekeer gaat.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    donderdag 15 november 2018 om 08:47
    Feijenoord: maak deze woorden waar op 2 December! En ik gun jullie de volle 3 punten!
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    donderdag 15 november 2018 om 08:48
    Geen GelreDome. Fakenews.
    Vind ik leuk
    Hiha +69
    donderdag 15 november 2018 om 08:50
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    donderdag 15 november 2018 om 09:33
    Waarom nou?
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    donderdag 15 november 2018 om 13:13
    ... ik ben een hondenlul?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:35
    Ach zie het zo je kunt nog groeien naar een paardenlul ;):P
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    donderdag 15 november 2018 om 19:01
    Ook een grofgebekte troll kan ambities hebben! 😜
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:50
    Waarom staat Woudesteijn er niet bij,
    die hoge wanden in de hoek, dat lijkt net `n gevangenis,
    en dat geeft ook `n gevoel van intimidatie.....

    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:51
    En niet te vergeten: een prima stadion voor concerten.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:54
    Kan dit svp in het Frans worden vertaald!
    Vind ik leuk
    base +2414
    donderdag 15 november 2018 om 08:56
    Nee staat .nl En niet .fr. achteraan de site.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    donderdag 15 november 2018 om 09:37
    Gewoon tussen ieder woord "uh" plakken en je bent er bijna.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7461
    donderdag 15 november 2018 om 09:04
    Grappig, in andere lijstjes staat het stadion van Napoli juist heel laag..

    Weten we ook weer hoe serieus dit soort lijstjes zijn.
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    donderdag 15 november 2018 om 09:28
    Zit bijna nooit vol daar in Italie
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    donderdag 15 november 2018 om 09:07
    Als Feyenoorder moet ik toch zeggen dat dit de laatste jaren wel meevalt. Sfeer is helaas nogal wat minder tegenwoordig, misschien zijn we wat te veel verwend de laatste jaren...
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    donderdag 15 november 2018 om 16:18
    En welk vak zit U dan?
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    donderdag 15 november 2018 om 16:20
    Geen vast vak, koop losse verkoop of op familielid zijn seizoenskaart in vak Q
    Vind ik leuk
    pos +8832
    donderdag 15 november 2018 om 09:18
    Bij mij staat De Lange Leegte toch nog altijd met stip op 1.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    donderdag 15 november 2018 om 09:25
    Zesde, maar?
    Nou ja, wel intimiderend lijstje..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:25
    Nou nog `n elftal wat intimiderend speelt in de Kuip!
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    donderdag 15 november 2018 om 09:28
    Als de lampen het doen ja, de supporters van PSV en Ajax zijn de laatste tijd ook flink in vorm
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    donderdag 15 november 2018 om 09:34
    Hihi, die van die lampen had ik nog niet eerder gehoord!
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    donderdag 15 november 2018 om 09:37
    Nee klopt, zeer origineel :)
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 09:32
    Tja het schijnt daar nog wel eens donker te zijn, dan lijkt alles wat intimiderender !!!
    Vind ik leuk
    Vak 129 +663
    donderdag 15 november 2018 om 11:00
    Tijdens wedstrijden tegen Ajax het best te horen. Inderdaad. Tot Ajax hun standaard voorsprong neemt. Dan is het net zo stil als in Alkmaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:38
    En dat stadion van AEK Athene dan..leek wel een kermis atractie waar je spontaan spetterpoep van krijgt 😆
    Vind ik leuk
    V030J +0
    donderdag 15 november 2018 om 11:52
    In het kampioensjaar van feyenoord was de sfeer echt goed maar tegenwoordig valt het reuze mee
    Vind ik leuk
    Koenbres +1099
    donderdag 15 november 2018 om 12:07
    Nou leuk dat ze hier staan maar er zijn toch nog wel betere opties te vinden lijkt me, sorry Feyenoord fans
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    donderdag 15 november 2018 om 14:35
    Ze zijn club brugge vergeten 🤔🤔🤔
    Vind ik leuk
    Fons1 +25
    donderdag 15 november 2018 om 16:43
    Geweldig sfeervol stadion en ik kan het weten,ik ben er al 1 keer geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 16:56
    Niet zo slecht voor een ,"oud" stadion. Vervloekte het vorige week ook toen ik er 5 minuten zat maar weet zeker dat onze "Amsterdamse" vrienden jaloers zijn op zo n grasmat en stadion.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 19:56
    Dan mogen ze een keer naar de vijverberg komen die supporters hoor je goed
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1429
    vrijdag 16 november 2018 om 23:31
    Vanavond bij Nederland-Frankrijk was De Kuip weer een geweldige ervaring, naast de uitslag natuurlijk.
    Dit zeg ik als Ajax liefhebber zelfs.

    Alles dreunde en het was geen minuut stil.
    Nooit slopen dit unieke ontwerp, maar compleet renoveren is altijd beter als weer een nieuw betonnen sfeerloos stadion wat qua kosten niet te behappen is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws