Verdediger niet bezig met 'grote Oranje': 'Het is niet dat ik daarheen móét'

Verdediger niet bezig met 'grote Oranje': 'Het is niet dat ik daarheen móét'

Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 12:06do 15-11-2018 om 12:06

Rick van Drongelen presteert goed bij zijn club Hamburger SV en zit bij de selectie van Jong Oranje. De verdediger verklaart nog niet bezig te zijn met een oproep voor het grote Oranje.

"Op dit moment speel ik alles bij mijn club. Het gaat goed, ik voel me goed. Maar voor mij is het niet iets van: ik moet daarheen", aldus Van Drongelen voor de camera van FOX Sports. "Ik wacht rustig op mijn kans, wanneer die komt en of die komt. Daar heb ik geen invloed op. "

In Duitsland wordt Van Drongelen gezien als 'kapitein van het team'. "Leuk en mooi dat ze mij zo noemen", aldus de verdediger. "Ik denk dat daar mijn kwaliteiten liggen, om alles neer te zetten. Dat vind ik ook leuk om te doen en voor een verdediger is het altijd de taak om mensen om je heen neer te zetten, zeker als je in het centrum speelt."

Poll

Van Drongelen in 2019 in Oranje?

(963 stemmen)

Plaats een reactie

chris +380
donderdag 15 november 2018 om 12:10
Aan getalenteerde verdedigers geen gebrek... Maar wanneer een nieuwe Robben?
Vind ik leuk
Il Gordo +16994
donderdag 15 november 2018 om 12:12
Misschien moet Hans Robben aan de tweede leg beginnen?
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 12:17
Wel 1 robben die van links een voorzet geeft
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 12:18
Chong
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 12:59
We hebben Memphis toch?

Bergwijn, malen en dalrosun komen er aan.
Vind ik leuk
TheArena. +1101
donderdag 15 november 2018 om 13:10
Malen en bergwijn zijn erg slecht. Eigenlijk alles van jullie domme club is enorm slecht. Wij, ons aller ajax heeft de talenten waar we trots op kunnen zijn.
Vind ik leuk
fedor2501 +5799
donderdag 15 november 2018 om 13:17
Kap nou gewoon met dit kinderachtige gedoe.
Vind ik leuk
Koeien +3327
donderdag 15 november 2018 om 21:41
vooruit dan, je krijgt een like van me. Voor de meest kansloze opmerking van de dag.

Edit: mwaja, vergeten te liken dan, maar ik vind je nog steeds heel kansloos hoor!
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 21:43]
Vind ik leuk
Oeb +277
donderdag 15 november 2018 om 13:19
Robben was buitencategorie,Memphis heeft de potentie om dicht bij Robben te komen,maar zal ook niet aan m kunnen tippen vrees ik. Maar met een half Oranje vol met bovengemiddelde kwaliteiten kunnen we ook een heel eind komen :)
Vind ik leuk
Lekkerjoh +800
donderdag 15 november 2018 om 15:11
Zijn toch compleet andere spelers, mijns inziens kun je die niet vergelijken
Vind ik leuk
GaryGL +399
donderdag 15 november 2018 om 12:10
En wie zou hij dan uit Oranje moeten spelen? Ik zie het niet zo snel gebeuren.
Vind ik leuk
Henkings +850
donderdag 15 november 2018 om 12:13
Ik ook niet, maar hij ontwikkeld zich erg goed op dit moment dus wie weet kan hij doorgroeien naar het niveau wat nodig is voor een goede stand-in voor Van Dijk, De Ligt en of De Vrij. Het is erg prettig om wat achter de hand te hebben !!
Voor hem zou een promotie van HSV noodzaak zijn, anders moet hij naar een andere club gaan. 2 jaar op het 2e niveau van Duitsland is natuurlijk niet goed!
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 12:30
Op dit moment nog niemand, maar het is natuurlijk nooit verkeerd om naast De Ligt, Van Dijk en De Vrij (rechtspoten) en Aké (linkspoot) nog een linksbenige centrale verdediger te hebben.
Ok, we hebben met Hoedt, Rekik, Denswil, Martins Indi en Viergever nog meer kandidaten achter de hand, maar het is wel lekker als je weet dat je er niet heel erg veel op achteruit gaat als er iemand geblesseerd afhaakt.
Vind ik leuk
Mokes +176
donderdag 15 november 2018 om 12:12
Rick abwehrchef bij de mooiste club van Duitsland! Mega populair bij de supporters. Nur der HSV💙
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
donderdag 15 november 2018 om 12:22
Kan ie blindje mooi vervangen. Zeer talentvol.
Vind ik leuk
Jaknes +22
donderdag 15 november 2018 om 13:17
Feyenoord loop nou niet te slapen als de ligt weggaat bij Ajax aankomende zomer vind ik Rick van drongelen zelfs een optie voor Ajax al moet hij nog aan zijn voetballende kwaliteiten werken maar is een echte centrale verdediger die al 2 jaar heel veel speelt in de Bundesliga en dit jaar in de 2e Bundesliga waar echt hard word gevoetbald
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws