Klaassen herkent zich in Bergkamp-opmerking: Dan sla ik mezelf voor m'n kop

    Klaassen herkent zich in Bergkamp-opmerking: "Dan sla ik mezelf voor m'n kop"

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 12:44do 15-11-2018 om 12:44

    Afgelopen jaar zei voormalig Ajax-assistent Dennis Bergkamp dat loopwonder Davy Klaassen soms téveel meters maakt op het veld. Het lijkt de middenvelder door zijn onophoudelijke geren soms aan energie te ontbreken bij aanvallende acties. Klaassen is het eens met Bergkamp.

    "Dat zit in mijn karakter. Als ik het idee heb dat ergens verderop gevaar kan ontstaan, al is die kans maar tien procent, dan sprint ik erheen", legt de middenvelder van Werder Bremen uit aan Voetbal International. "Stel je voor dat ik blijf staan en er ontstaat een tegengoal. Dan sla ik mezelf voor mijn kop."

    In de Bundesliga heeft Klaassen zich snel aangepast. Dat hij in Bremen een soortgelijke rol heeft als in Amsterdam, helpt daarbij. "Al wisselen we hier soms van systeem, van drie naar twee aanvallers, afhankelijk van de tegenstander. Het voornaamste verschil is dat we met Werder in de Bundesliga geen wedstrijden hebben waarin we twintig kansen krijgen. Zoals dat soms met Ajax gebeurde in de Eredivisie."

    "De kleine krachtsverschillen in de Bundesliga hebben effect op mijn rol. Ik kom minder in het strafschopgebied dan bij Ajax, het is meer afwisselen tussen aanvallen en verdedigen."

    Poll

    Hoort Klaassen in de selectie van Oranje?

    (1548 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 15 november 2018 om 12:50
    Box to box speler. Maar niet beter dan wat er nu in oranje staat
    Vind ik leuk
    Galacticos +1875
    donderdag 15 november 2018 om 13:24
    Ben ook geen grote fan van Klaassrn maar hij is zeker niet minder dan Vilhena en Vormer
    Vind ik leuk
    Kevindo +1562
    donderdag 15 november 2018 om 13:28
    Ik vind hem in die zin ook wel beter dan Vilhena en Vormer.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1875
    donderdag 15 november 2018 om 13:30
    En die zitten er wel bij. Vormer is nu afgevallen maar zat wel bij de voorselectie en Klaasen niet. Maarja Koeman zal het wel anders zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:29
    Die Vormer is toch ook niet meer geselecteerd (had nooit geselecteerd mogen worden)?
    Vind ik leuk
    Galacticos +1875
    donderdag 15 november 2018 om 13:31
    Hij zat wel bij de voorselectie maar is dit keer afgevallen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:32
    Ben bereid Ronald Koeman het voordeel van de twijfel te geven en er vanuit te gaan dat hij er normaal gesproken nooit meer bij zal zitten.
    Vind ik leuk
    Galacticos +1875
    donderdag 15 november 2018 om 13:35
    Hahaha dat hoop ik ook niet. Maarja als Klaasen zo doorgaat in dr Bundesliga neem ik aan dat hij vanzelf weer word opgeroepen.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6198
    donderdag 15 november 2018 om 12:51
    Het zijn de klaassen voordeelweken.
    Vind ik leuk
    Lekkere pot! +1019
    donderdag 15 november 2018 om 13:15
    Dan kies ik toch liever voor een A-merk en betaal maar iets meer.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    donderdag 15 november 2018 om 12:52
    Bij Ajax vond ik hem vaak té aanvallend. Als ik dit zo lees, dan kan Duitsland hem een completere middenvelder maken. Minder aanvallen en meer andere belangrijke dingen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:54
    Helemaal eens. Maar hij is niet beter dan wat er nu in oranje loopt
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:55
    Zelfs Donny van de Beek is al een betere en slimmere speler.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    donderdag 15 november 2018 om 12:58
    Klopt helemaal. Alleen mocht je dat niet zeggen toen Klaassen nog bij Ajax zat.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:04
    Van waar die zelfs? Zijn allebij prima middenvelders, maar idd Van de Beek is iets beter en vooral idd slimmer.

    Ik vind dat je met die zelfs allebij te kort doet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:04]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:08
    Omdat Van de Beek 4 jaar jonger is en weliswaar talentvol en goed, maar geen absoluut toptalent.. Toch ben ik van hem al veel meer gecharmeerd dan van Klaassen voor wie ik hooguit een bijrolletje zie weggelegd in de toekomst bij het Ned. elftal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:22
    Dat ben ik idd met je eens!
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2216
    donderdag 15 november 2018 om 13:36
    Ben het met je eens, alleen wil ik wel toevoegen dat Klaassen in mijn mening wat meer scorend vermogen had bij Ajax. Ik denk ook dat Klaassen wel beter is dan Vilhena. Maar goed ik ben daarin wellicht wat bevooroordeeld.
    Vind ik leuk
    Oeb +201
    donderdag 15 november 2018 om 13:13
    vd beek was ook nog niet beter toen klaassen nog bij ajax zat. vd Beek heeft zich doorontwikkeld,Klaassen jaartje eigenlijk stil gestaan. Op moment vd Beek iets beter,maar weet zeker dat Klaassen ook moeiteloos mee zou kunnen in nederland
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10617
    donderdag 15 november 2018 om 13:20
    "Het lijkt de middenvelder door zijn onophoudelijke geren soms aan energie te ontbreken"

    Geren. Mooi woord. Klaassen loopt dus onophoudelijk schuin?

    https://www.encyclo.nl/begrip/geren
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    donderdag 15 november 2018 om 13:50
    Ik moest aan overdreven lachen, schateren denken (Geer & Goor)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10617
    donderdag 15 november 2018 om 13:51
    :-)
    Vind ik leuk
    fr1963 +3344
    donderdag 15 november 2018 om 13:32
    Wat is de reden dat ik van deze in het buitenland spelende niet international (dat zijn er 10 tallen denk ik) toch zo vaak hier een artikel kan lezen? Gaat mij te ver om ook nu weer te wijzen naar het feit dat hij ex ajax speler is en door Koeman geselecteerd moet worden........ of zou het er toch een klein beetje mee te maken hebben?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4780
    donderdag 15 november 2018 om 13:51
    Ik denk heel veel
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:30
    Er wordt nergens zo gespeeld als in de ere divisie. Maar dat is al 40 jaar zo. Verdedigend is het altijd al beroerd geweest. En qua inzet zou het ook altijd, al wat beter gekund hebben.

    Dat gaat ook niet meer veranderen denk ik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws