Koeman in zijn nopjes met verhuizing Nederlands elftal: 'Het is geweldig'

    Koeman in zijn nopjes met verhuizing Nederlands elftal: 'Het is geweldig'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 13:12do 15-11-2018 om 13:12

    De internationals van het Nederlands elftal spelen volop spelletjes met elkaar. Het stemt Ronald Koeman tevreden. De Oranje-bondscoach geniet ervan.

    "Ik vind het leuk dat mijn spelers dingen samen doen. Ik ben zelf ook van de spelletjes, maar niet van de spelletjes die de spelers spelen", aldus Koeman op de persconferentie, geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Ze zijn veel bij elkaar en leren elkaar beter kennen. Dat is alleen maar goed."

    De bondscoach ziet dat de stap van Noordwijk naar het afgelegen Hotel Woudschoten in Zeist goed heeft uitgepakt. "De plek waar we nu zitten nodigt uit tot bij elkaar zitten. De stap die we hebben gemaakt is geweldig. We fietsen met elkaar naar de training. Ze groeien echt naar elkaar toe. En dan word je als team echt sterker."

    Stefan de Vrij blijkt de spelletjeskoning van de Oranje-selectie. "De Vrij is de beste in het spel 30 Seconds", liet Georginio Wijnaldum weten. "Als we hebben gegeten maken we vier teams en dan spelen we spelletjes. Samen. Het is wel grappig. Er is rust rond Oranje."

    Lees meer over:Nederland

    Plaats een reactie

    peesjeevee +1811
    donderdag 15 november 2018 om 13:15
    lekker dit. We gaan prijzen pakken de komende jaren met dit team.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    donderdag 15 november 2018 om 13:17
    Is het niet met voetbal, is het wel met 30 seconds
    Whatever de fuck dat dan ook mag zijn.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1170
    donderdag 15 november 2018 om 13:25
    Is leuk joh, pot bier dr bij en er komen de stomste dingen uit mensen
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    donderdag 15 november 2018 om 13:32
    Ik waag te betwijfelen dat er bier aan te pas komt bij het NL XI-tal :)
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1170
    donderdag 15 november 2018 om 13:37
    Tegenwoordig niet, maar ik denk dat ze vroeger nog wel is de beest uit hingen
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    donderdag 15 november 2018 om 13:39
    Die speelden ook geen 30 seconds.

    Klaverjassen en daarna via de regenpijp de hort op.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 15 november 2018 om 13:51
    Ha,ha,de generatie Suurbier/Rep!
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1170
    donderdag 15 november 2018 om 13:57
    Die anekdotes zijn prachtig
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3381
    donderdag 15 november 2018 om 13:58
    Dennis bier
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1811
    donderdag 15 november 2018 om 13:27
    Een goed team met een goede sfeer is toch alleen maar beter. Dit zorgt ervoor dat ze meer voor elkaar willen gaan vechten. Oftewel een goed elftal wat goed voor elkaar vecht, daarmee wordt je gewoon wereld kampioen.
    Vind ik leuk
    CR.17 +278
    donderdag 15 november 2018 om 18:01
    Gewoon? 😅
    Vind ik leuk
    Fons1 +25
    donderdag 15 november 2018 om 16:40
    Ze kunnen beter binnen 30 seconden een doelpunt maken.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 15 november 2018 om 13:49
    Klinkt misschien allemaal oubollig,maar ik vind dit echt positief klinken!!! Heb het gevoel dat er echt een andere sfeer hangt om Oranje( zowel intern bij de spelers als extern bij de supporters) sinds Koeman bondscoach is. Wat heeft die Bert van Oostveen 4 jaar terug een blunder gemaakt door Koeman te passeren ten faveure van Hiddink/Blind. GVD,Blind,.......wat een meekruipert is die vent en ook geen enkele zelfkritiek! Hij is echt de slechtste bondscoach van de laatste 50 jaar die we gehad hebben. Vergeleken met hem was Jan Zwartkruis een internationale toptrainer. En dat wil wat zeggen,al bracht deze man ons wel naar WK78.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:03
    Eens over Koeman. Die gaat ons wereldkampioen maken!
    WK 78 was Happel volgens mij. Zwartsluis was een drama. Nivo Jantje Peters etc 😎
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1971
    donderdag 15 november 2018 om 14:15
    De Rebel heeft gelijk. Zwartkruis bracht Oranje naar het WK. Happel was er alleen tijdens dat WK
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 15 november 2018 om 14:33
    Klopt helemaal,maar de kwalificatie deed Zwartkruis. En Zwartkruis was zeker geen bijzondere trainer,kan je nagaan hoe ik Blind dus inschat....
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    donderdag 15 november 2018 om 14:29
    Eens met de vergissing al kan je achteraf ook zeggen koeman kon daardoor wel op het nulpunt beginnen met bouwen precies nu de talenten zich aandienen. Ik denk dat het achteraf een mooie samenkomst van omstandigheden is dat we nu de weg omhoog hebben gevonden. Resultaat morgen avond zou naar mijn mening wel de bevestiging zijn
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:55
    wat zegt u peesjeevee
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:15
    Ik ga voor een 3-3 tegen Frankrijk. 3 doelpunten van Frenkie natuurlijk. Wie anders. Aan het slot van de wedstrijd pakt Cillessen rood, terwijl Oranje al 3 keer gewisseld heeft. Oftewel, superhero Frenkie bied zich aan om de doelman te zijn en pakt in de laatste minuut een onmogelijke bal van Mbappe dat een 3-4 had moeten zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:22
    Nederland voor het leven.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1978
    donderdag 15 november 2018 om 13:41
    Hij plukt Mbappe's pingel uit de kruising, een redding waar zelfs Neuer en de Gea later van zeggen dat het onmogelijk was hem te stoppen.
    De wereld is zo onder de indruk na zijn hattrick en redding dat ze plots de nominaties voor de Ballon d'or omgooien en op 3 december neemt Frenkie alsnog die prijs in ontvangst.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 15 november 2018 om 13:54
    Tja,...wat moet je hier nou op zeggen....misschien last van het steeds meer bekende "F. de Jong-virus"?!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:17
    Geeft wel aan hoe slecht de voorgaande bondscoaches waren....Koetje heeft het snel weer op de rit!
    Ondanks wat sommigen beweren is een goede coach dus wel heel belangrijk!
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1978
    donderdag 15 november 2018 om 13:46
    Ben ik niet helemaal met je eens, op de verliespot in Frankrijk na heeft Advocaat het niet zo slecht gedaan, en als Frankrijk niet opeens van Zweden had verloren (wat abnormaal was) dan had Nederland zich geplaatst voor de play-off tegen Italië. (Eigenlijk ging het helemaal volgens plan, alleen Zweden - Frankrijk verpeste de boel)

    Daarvoor waren heel veel spelers die nu bij Oranje zitten daar echt nog niet aan toe. De Jong, Bergwijn, van de Beek, de Ligt, Dumfries, (Kluivert), Aké waren allemaal toch een stuk minder ver destijds. Dus er was gewoon weinig materiaal.

    Laat ik voorop stellen dat ik ook niet vind dat de voorgangers het geweldig deden, absoluut niet. Maar dat kan je niet alleen aan de coach toeschrijven.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 15 november 2018 om 14:01
    Nou,Blind was echt een handicap voor ons!! Remember Bulgarije-uit......laat hij gvd De Ligt debuteren in een mega-belangrijke interland terwijl die jongen pas 5 wedstrijden in de ED in de benen had!! Ongelooflijk,het is dat dat ventje mentaal erg sterk is anders had die onbenul van een Blind de carriere van De Ligt verwoest of ernstige vertraging opgeleverd. Want De Ligt was schuldig aan beide goals van Bulgarije....,gelukkig heeft deze jongen het daarna geweldig opgepakt( dat moet ik,als fanatiek Feyenoorder,zelfs toegeven in een sporadische bui van realiteit jegens onze vrienden uit de hoofdstad) En dit is slechts 1 van de vele grove blunders die deze bondscoach maakte en dan ook nog geen greintje zelfkritiek hebben....vies,glibberig mannetje!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 14:03]
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1978
    donderdag 15 november 2018 om 14:11
    Ja ik zei ook al, ik beweer ook echt niet dat ze het geweldig deden. Ben het ook volledig met je eens dat Blind echt ongeschikt was.

    Maar wil wel aangeven dat er ook amper Oranje waardige spelers beschikbaar waren.
    Achteraf ben ik blij dat Blind etc. er hebben gezeten, want nu was de positie precies op tijd vrij voor Koeman.

    Je moet er toch niet aan denken dat er een koekebakker zit die dan net aan WK haalt en dan met 1 punt eruit vliegt ofzo. En dan iedereen die accepteert dat ie het 'wel aardig' heeft gedaan en er dan nu nog had gezeten.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    donderdag 15 november 2018 om 14:40
    Zo kan je het ook bekijken ja. Maar toch blijf ik het gevoel houden dat we 4 jaar verprutst hebben. Ik denk dat Koeman zeker 1 van de 2 gemiste toernooien gehaald had,waardoor spelers ook weer beter van worden. Maar ja,laten we maar blij zijn dat Koeman uberhaupt nog wilde nadat hij zo geschoffeerd was door de KNVB( zie van Oostveen!!)
    Vind ik leuk
    Gypsy +24
    donderdag 15 november 2018 om 13:23
    "...en leren elkaar beter kunnen" Keurig natjes!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:23
    Mooi begint een goed sfeer in te komen ik zie het niet zo somber in met het nederlands elftal dit elftal gaat het EK halen!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:24
    Nieuws van level -1 dit
    Pffffffffffff
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1170
    donderdag 15 november 2018 om 13:26
    Is t binnen het Tinder bereik? Heel belangrijk
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:27
    Haha mooi om te horen!

    Als de teamgeest goed is presteerd het team ook beter.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:28
    klinkt als muziek in me oren, want nog is een EK zonder de oranje leeuwen is toch wel erg jammer. Gelukkig doen de Dames of leeuwinnen het uitstekend en mogen die volgend jaar in Frankrijk voor hun 2de WK gaan
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:34
    Laten we nou maar hopen dat er geen zand in de motor komt, waardoor iedereen gaat lopen roepen dat het incidenteel was tegen de Duisers.
    Samen staan we sterk als een geheel en wie weet staat een kleine overwinning op de Fransjes in het verschiet.
    Gelijkspelletje teken ik in ieder geval voor!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4668
    donderdag 15 november 2018 om 13:38
    Gelijkspel is zo goed als zeker handhaving (2de plaats).
    Of we moeten met 4-0 of meer in de boot gaan tegen Duitsland.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:00
    Daar zullen die Duitsers niet al te blij mee zijn.
    Net als de nageltjes van Löw hebben we daar natuurlijk schijt aan. 😁
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    donderdag 15 november 2018 om 14:37
    De spelers doen spelletjes..... Tja 😒
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1434
    donderdag 15 november 2018 om 15:47
    Terug naar de basis, kamers schoon, goede bedden. Goede trainingfaciliteiten, meer is niet nodig.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws