Van Dijk staat tegenover voorbeeld: 'Ramos is niet mijn type centrale verdediger'

    Van Dijk staat tegenover voorbeeld: 'Ramos is niet mijn type centrale verdediger'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 09:14vr 16-11-2018 om 09:14

    Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk staat vrijdagavond tegenover zijn grote voorbeeld. Hoewel Real Madrid-captain Sergio Ramos wordt beschouwd als de beste centrale verdediger ter wereld, kijkt Van Dijk liever naar diens Franse ploeggenoot Raphaël Varane.

    "Een uitstekende verdediger, jong en veel gewonnen", karakteriseert Van Dijk de 25-jarige Varane in gesprek met De Telegraaf. Van Ramos heeft de Oranje-captain een iets minder hoge pet op. "Ramos is niet de beste", aldus de stopper van Liverpool. "Een geweldige speler en ik heb respect voor wat hij heeft bereikt, maar hij is niet mijn type centrale verdediger."

    Van Dijk trof zijn Spaanse collega eind mei tijdens de Champions League-finale: Ramos maakte Liverpool-vedette Mohamed Salah al dan niet onbewust onschadelijk met een harde overtreding. "Mentaal veranderde wel iets bij Real Madrid toen Salah werd gewisseld. Ineens doken Marcelo, Benzema en Ronaldo allemaal op bij onze jonge rechtsachter Trent Alexander-Arnold en lieten de hele rechterkant vrij. Met Salah hadden ze dat nooit aangedurfd."

    De beruchte armklem van de Real Madrid-aanvoerder in Kiev heeft geen bewondering afgedwongen bij Van Dijk. "Zelf ben ik niet van de manier van verdedigen van Ramos, ik tracht de situaties waarin hij komt juist te vermijden en probeer zelfs geen slidings te maken."

    Lees ook: Van Dijk bijt van zich af: 'Neem kritiek eerder aan van (ex-)spelers. Da's alles'

    Poll

    Wie vind jij de beste centrale verdediger?

    (788 stemmen)

    Plaats een reactie

    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 09:17
    Ik tracht situaties waarin Ramos terecht komt te vermijden...Zoals de CL-finale?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10973
    vrijdag 16 november 2018 om 09:19
    Hmm, dat is niet gelukt dan. Hij wil gewoon niet voor Real spelen denk ik.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 09:38
    Beetje zwakke reactie. Hij geeft in dit artikel zelfs aan wat er in de pot gebeurde. Als Ramos Salah niet "kapot" had geschopt had ik Liverpool wel zien winnen. En dan heb ik het nog niet over de rode kaart die Ramos voor die actie had kunnen krijgen.....
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 10:14
    Had en had.....het is niet gebeurd. Kijk naar de prijzen die hij inmiddels heeft verzameld. Geen selectieve verontwaardiging graag. Overtredingen, smerig of niet, horen nu eenmaal bij het voetbal. Als je het beheerst overtredingen te maken en ermee weg te komen is dat een kwaliteit. De man is een geweldenaar met perfecte wedstrijdinstelling. Dit heb je nodig in je team. Kan me ook van Nederlandse spelers herinneren dat ze zich niet altijd voorbeeldig hebben gedragen zoals Wouters die Paul Gascoine zijn jukbeen heeft gebroken op Wembley
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:49
    Haha geweldenaar,prijzen gewonnen? Je bedoelt gekregen door de scheidsrechters, kijk eens naar hoeveel voordeel real heeft met de scheidsrechters in europa,de laatste 2 jaren is Bayern flink bezeikt geworden door de scheidsrechters om real door te laten komen en dat zie je in heel veel wedstrijden van real. Toevallig gaat een Spanjaard over de scheidsrechters en heel toevallig hebben de Spaanse clubs in dubieuze situaties altijd de scheidsrechter mee. En dan laat ik serie smerige overtredingen wat ramos maak maar eens buiten beschouwing. Een cannovaro dat was pas een geweldige verdediger die had dat achterlijke gedrag niet nodig van ramos
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 10:50]
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 10:57
    Cannovaro heb ik nog nooit van gehoord en al die complottheorieën ken ik ondertussen wel. Allemaal gelul. Als dat echt zo zou zijn had hij wel wat minder rode kaarten gehad.
    Hij heeft 78 doelpunten gemaakt voor Real en 17 voor de nationale ploeg. Hij heeft 4 x de CL gewonnen met Real en is met Spanje 2x Europees en 1x wereldkampioen geworden.
    Allemaal door de scheidsrechters zeker? Hou op man. ALs je een hekel hebt aan iemand mag dat maar probeer wel een beetje objectief te blijven.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6379
    vrijdag 16 november 2018 om 11:17
    Cannovaro nooit van gehoord. Hoe oud ben jij. Serieuse vraag
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 11:20
    Het is waarschijnlijk Fabio Cannavaro die je bedoeld. Die ken ik wel. En het is trouwens serieuze...niet meer met een s schrijven de volgende keer.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6379
    vrijdag 16 november 2018 om 11:28
    maak ik zelf wel uit , ga ergens anders de school leraar uithangen
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 11:35
    schoolleraar is 1 woord....je zou wel kunnen zeggen "Ga anders op school de leraar uithangen"
    Daar heb ik eigenlijk niet zo heel veel zin in. Ik vind het leuker om te proberen mensen zoals jij iets bij te brengen zodat je jezelf niet steeds voor lul zet door bijvoorbeeld te vragen naar mijn leeftijd terwijl je zelf geen twee regels kan schrijven zonder spelfout.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 17:57]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6379
    vrijdag 16 november 2018 om 11:40
    Jy ben sekers heel gesellig op veestjes
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 12:55
    Jij bent in de veronderstelling dat je mensen iets bijbrengt door op deze manier te reageren? Oef, dan ben jij juist degene die nog veel te leren heeft.

    En voor je het vergeet: windforce kiezen als naam hoort ook met een hoofdletter W te zijn. Plus, een zin start je ook met een hoofdletter, Schoolleraar had dat dus moeten zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    vrijdag 16 november 2018 om 16:58
    Probeer je zinnen te beginnen met een hoofdletter Windforce!

    Wat betekent trouwens: "op te proberen"?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:37
    Er is hier maar 1 schoolleraar he
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 11:38]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6379
    vrijdag 16 november 2018 om 11:39
    Die boeren zijn zo slim. Boereslim noemen we dat
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 11:53
    Zwaktebod!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:50
    46 is de laatste verdediger geweest die tot wereldvoetballer is gekozen. Een verdediger mag hard zijn ramos is gemeen en smerig,hard en fair juich ik toe
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:51
    Wel leuk dat ik de real Madrid fans die ik ken hetzelfde zeggen dat ze de scheidsrechters mee hebben en ze vinden ook allemaal een smerige verdediger
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 12:28
    Dat is heel leuk Rob....wat is je punt?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 12:56
    Robs punt is dat jij er totaal naast zit met je arrogante gedrag en bekrompen blik. En Rob heeft gelijk!
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 13:35
    Zegt meer over de mensen die Rob kent dan over Ramos. Jij mag vinden dat Rob gelijk heeft, zo werkt dat nu eenmaal met een mening. Jou w mening over mij daarentegen is gebaseerd op een paar reacties die ik hier geef. Heel knap dat je op basis daarvan een psychoanalyse kan produceren, daar zou je iets mee moeten doen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 14:25
    Net als Hitler ben jij heel makkelijk te profileren. Het ligt er namelijk dik bovenop hoe triest, gefrustreerd en bevooroordeeld je bent.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 17:59
    Over vooroordelen gesproken
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    vrijdag 16 november 2018 om 17:02
    Dat is natuurlijk niet erg ingewikkeld. Lijkt mij dat vrijwel iedereen kan zien dat jij een aandachtsgeil zuigertje bent.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 17:58
    Vraag maar aan je buurman wie dat is
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:59
    Heb ik allang gemaakt maar dat snap je blijkbaar niet, je moet je gekleurde bril afzetten kun je een reëel naar dingen kijken
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 11:52
    En nu heel gauw weg van deze site als je Cannavaro niet kent. Ga terug naar je kleuterklasje. Hoe kun je spelers nou vergelijken met elkaar als je niet langer dan 2-3 jaar terug kunt kijken en Real Madrid oogkleppen op hebt?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6379
    vrijdag 16 november 2018 om 11:57
    👍
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 12:16
    Het ging over Cannovaro...nooit van gehoord en niet over Real maar over Ramos.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:47
    Dus het aantal doelpunten zegt iets over hoe goed iemand kan verdedigen? Vreemd
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 13:49
    Nee maar dat geeft wel aan dat hij buiten het feit dat hij heel goed kan verdedigen, dat hij daarnaast ook nog (veelal) hele belangrijke doelpunten maakt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 18:00]
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    vrijdag 16 november 2018 om 17:04
    Jij maakt zulke zinnen en haalt het dan in je hoofd om anderen te verbeteren!?!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:40
    Ramos zat in de 2 beste teams ooit. 3x champions league in 3 jaar. Met nationale elftal 2008-2010-2012 alle 3 de hoofdprijs. Hij is smerig maar wel de beste.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:48
    Dat is jouw mening ,ik heb een andere mening :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:30
    laat van Dijk nu eens in Engeland hier was en is het geen ster Mendus AZ
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:32
    Als je tegen een Real Madrid zo afhankelijk bent van 1 speler hoe goed die Salah ook is valt het gewoon heel erg tegen de wedstrijd te winnen
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 11:52
    Klopt, maar dat maakt ze niet minder kansrijk in 1 wedstrijd. Alsof PSV het niet van Luuk de Jong moet hebben, of Ajax van Ziyech?
    Vind ik leuk
    WTSGD +1487
    vrijdag 16 november 2018 om 11:38
    Hou toch op hahaha. Rood voor een duel die Salah gewoon puur op domheid verloor
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 11:54
    Het gaat niet om het duel. Het gaat erom wat Ramos daarna deed: Salah meetrekken in zijn val en er expres bovenop komen.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    vrijdag 16 november 2018 om 16:55
    Ramos heeft Salah helemaal niet geschopt, heb je wel gekeken naar die wedstrijd medusaz?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 20:14
    Leer eens lezen. Ik zeg dat niet.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    zaterdag 17 november 2018 om 06:37
    09:38Beetje zwakke reactie. Hij geeft in dit artikel zelfs aan wat er in de pot gebeurde. Als Ramos Salah niet "kapot" had geschopt had ik Liverpool wel zien winnen

    ☝️ Dat is een citaat van jou boefje🙈
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    zaterdag 17 november 2018 om 13:44
    Leer eens lezen. Kleuter.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    zaterdag 17 november 2018 om 20:37
    Schelden is een teken van onmacht. Deze manier van je uiten wordt vooral gebruikt door mensen met een heel kleine piemeltje en een minderwaardigheidscomplex.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:37]
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    zaterdag 17 november 2018 om 22:05
    Noemde je me daarom boefje, kleine piemel knul?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:42
    Vergeten dat hij zelf ook in CL finale stond???
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:43
    Vergeten dat hij zelf ook in CL finale stond??
    Vind ik leuk
    windforce11 +2415
    vrijdag 16 november 2018 om 13:46
    Dat had hij waarschijnlijk willen voorkomen. ;-)
    Vind ik leuk
    Romarioo +236
    vrijdag 16 november 2018 om 09:21
    Ik zou hem als trainer graag in mijn ploeg willen hebben, je hebt als trainer gewoon een klootzak in je team nodig, die af en toe moet opstaan als het team niet draait
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:36
    Ik ben ervan overtuigd dat Ramos erop traint hoe hij ongezien tegenstanders uit de wedstrijd kan schoppen, ellebogen of judoën.
    En zelf constant janken bij elke lichte aanraking die hij voelt om anderen kaarten aan te naaien. Samen met Pepe de meest irritante speler op de internationale velden. Heb net als van Dijk totaal geen respect voor hem.
    Zijn mooiste moment was toen hij bij de 1-5 tegen Oranje voorbij werd gelopen door Robben alsof hij met een rollator liep!
    Vind ik leuk
    Romarioo +236
    vrijdag 16 november 2018 om 13:19
    Je kan wel zeggen janken bij elke lichte aanraking, dan zeg ik zie maar griezman wk niet eens aangeraakt gaat liggen vrijtrap en vervolgens een doelpunt en wat telt uiteindelijk de doelpunt niemand heeft het meer over het gejank, ik ben er ook geen fan van, ik vind voetbal van tegenwoordig geen mannen sport meer het is allemaal theatraal geworden, ik vind het alleen een schande dat scheidsrechters er in trappen daarom zeg ik een scheidsrechter moet ook voetballer zijn geweest dan zie je en voel je de situaties veel beter aan
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 09:40
    Een klootzak in je team is prima. Iemand die man en bal meeneemt. Maar iemand die vaak alleen oog voor de man heeft, die zware overtreding na zware overtreding maakt hoef ik als coach niet. Zeker niet als hij continu en loopt te huilen, matennaaien en kaarten vragen als het andersom is. Met name dat laatste is verschrikkelijk. Zo kan ik om dezelfde reden niet genieten van Lozano, Suarez of Neymar.
    Vind ik leuk
    Romarioo +236
    vrijdag 16 november 2018 om 13:06
    Met lieverdjes win je geen oorlog
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 13:23
    Je leest niet.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +481
    vrijdag 16 november 2018 om 13:25
    In zekere zin heb je gelijk. Klootzakken hebben zo hun waarde. Maar Ramos zal, ondanks het feit dat hij dat in feite wel is, door voetballiefhebbers nooit als absolute legende beschouwd worden, puur door zijn stijl. Zal hij vast niet erg vinden natuurlijk, maar spelers als Puyol, Nesta, Cannavaro, Maldini, Ferdinand zijn minstens even goed als Ramos of zelfs beter en hebben nooit van die smerige acties nodig gehad. Het feit dat je wat smerigheid in je spel nodig hebt terwijl je bij de absolute top speelt (Real, Spanje) dan is dat gewoon een zwaktebod. Ik ben als Barca fan misschien niet helemaal objectief, maar kan er niks anders van maken.
    Vind ik leuk
    Romarioo +236
    vrijdag 16 november 2018 om 13:31
    Is het je niet opgevallen dat de ligt in eens ook hard is gaan spelen? Ook de grens opzoeken
    De verdedigers die jij opnoemt gingen ook hun boekje te buiten als verdediger ga je gewoon de grens opzoeken en soms er over heen
    Vind ik leuk
    Zico Ali +481
    vrijdag 16 november 2018 om 13:35
    Je hebt de grens op zoeken en er iets overheen gaan of je hebt datgene wat Ramos vaak doet. Het is toch geen toeval dat Ramos eens in de maand een actie heeft waarbij je het idee hebt dat hij zijn tegenstanders niet alleen fuguurlijk maar ook letterlijk wilt uitschakelen. De spelers die ik opnoem konden hard spelen ja, zullen af en toe ook over de grens zijn gegaan, maar nooit smerig en gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    Romarioo +236
    vrijdag 16 november 2018 om 13:37
    Ik heb hem liever in m'n team dan tegenover m'n spits
    Vind ik leuk
    Zico Ali +481
    vrijdag 16 november 2018 om 13:48
    Ik denk dat 99,99% van alle voetbalvolgers het hiermee eens zal zijn. Tenminste...als ze eerlijk hun mening zouden geven en de persoon Ramos buiten beschouwing laten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:23
    Ik wou dat het wel jouw type was. De overwinnings drang van Ramos os groots. Die doet alles om te winnen. Vind ik wel mooi om te zien. Maar verschil van opvatting.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    vrijdag 16 november 2018 om 09:38
    Tja, hele smerige overtredingen maken is niet iets wat je als verdediger moet nastreven.
    Een goede verdediger kan ook zonder walgelijke acties een man stoppen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:39
    Hij zit op de grens van het toelaatbare. En het is niet zo dat hij week in week uit smerige overtredingen maakt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 09:41
    Ramos zit over de grens. Niet op de grens.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:42
    En dat bepaal jij op een voetbalforum. De scheidsrechters denken daar toch anders over. Ik hekel meer die mannetjes die bij ieder wissewasje kaarten aannaaien! Sommige doen net alsof ze sterven.


    Verder zijn het populistische oneliners van jou. Jullie papegaaien iedereen na. Alsof Ramos iedere wedstrijd als slager speelt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    vrijdag 16 november 2018 om 09:46
    Ramos gaat vaak genoeg over de grens, maar net als in Nederland mogen in Spanje spelers van topclubs meer. Daarnaast weet Ramos beter te verbergen dat hij over de grens gaat, maar dan ga je nog steeds te ver.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:51
    Daar ben ik het mee eens. Zie je alleen al aan var.
    Vind ik leuk
    JoTaPe +1009
    vrijdag 16 november 2018 om 09:47
    Ramos recordhouder in Spanje van gele en rode kaarten. Dus wel duidelijk dat hij over de grens is ja.
    En dan tellen we de smerige overtredingen waar hij mee wegkomt nog niet eens mee.
    Zoals tegen Salah en laatst weer die elleboog.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:50
    Ik verdedig ook niet alles. Maar vind het alsnog overdreven. Die man heeft een over mijn lijk mentaliteit. Dat zit in zijn spel, alles om te winnen voor de club of land!
    Vind ik leuk
    JoTaPe +1009
    vrijdag 16 november 2018 om 10:21
    Helaas bij hem is het altijd een ander zijn lijk en nooit zijn eigen.
    Zie regelmatig interviews met hem op de Spaanse TV. Laat ik netjes blijven, de man is anders intelligent, misschien dat hij daarom ook wel eens een kaartje pakt. Let op heh, ik veroordeel niemand, maar het zou toch kunnen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:52
    Als je met een over mijn lijk mentaliteit niet genoeg hebt aan keihard werken, maar altijd overtredingen moet maken vraag ik me af of z'n kwaliteiten niet overschat worden..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:55
    En karius die vergeet iedereen voor het gemak ook nog eens
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 10:19
    Ramos is gewoon een smerige flikker. Hij schuwt geen elleboog hier en daar. Varane kun je beter als voorbeeld pakken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:04
    Deels eens, ik hou ook van de over mijn lijk mentaliteit van Ramos, maar je kunt niet ontkennen dat hij vaak te ver gaat.

    Hij heeft weet ik hoeveel rood gekregen in zijn loopbaan volgens mij al een keer of 4/5 tijdens el Classico, dan kun je niet stellen dat hij op het randje speelt maar ook te vaak erover.
    + dan natuurlijk nog de momenten dat hij wel rood had moeten krijgen maar hem niet gekregen heeft.

    Maar nogmaals ik hou er ook van, spelers die alles doen voor de overwinning, maar Ramos neemt dus ook vaak risico met zijn spel als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    vrijdag 16 november 2018 om 09:30
    Virgil heeft veel meer stijl en kwaliteit dan Ramos. Ramos zou veel vaker en langer moeten worden geschorst.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:31
    Weet je waarom dat niet is. Ramos verdedigd op het randje van het toelaatbare. Zulke spelers heb je nodig in je elftal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:32]
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    vrijdag 16 november 2018 om 09:35
    Ik hou wel van harde verdedigers, maar Ramos vind ik niet op het randje spelen, maar er juist te vaak er overheen gaan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:38
    Toch komt hij er nationaal en internationaal mee weg. Dus wordt zijn manier van spelen tot het randje geaccepteerd. Was dat niet zo, dan hadden we vaak rood mogen aanschouwen. Zelf vind ik het ook tot 't randje. Ik houd ervan, soms moet het.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2924
    vrijdag 16 november 2018 om 09:41
    Als hij dit deed bij een subtopper en niet het Machtige Madrid dan kwam hij er niet mee weg. Dat weet jij ook.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:45
    Bullshit. En bij Juve kan het omdat het Juve is. Ja zo kunnen we dat over iedere grote speler zeggen die bij een topclub zit.
    Vind ik leuk
    Farmer +12729
    vrijdag 16 november 2018 om 13:34
    Het heeft er toch wel wát van weg.

    Die armklem heeft Ramos nu al een paar keer gebruikt, het is in de Judo-sport een verboden manouvre met directe diskwalificatie tot gevolg zelfs.

    Het is ook zo dat er bij Real Madrid altijd énorme belangen op het spel staan, en het is niet langer te ontkennen dat de UEFA/FIFA daar stiekempjes wel hun graantje van meeplukken.

    Er zijn zó veel dingen die gewoon niet kloppen in de voetbalregelgeving. Van zaakwaarnemers die zomaar miljoenen afromen, tot knipoogkroaten, tot kromme fairplay-regels die ultra-selectief worden toegepast....

    Men heeft alle schijn inmiddels tegen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 14:12
    Dat sowieso ja, voetbal is een speelbal voor geld.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    vrijdag 16 november 2018 om 09:56
    Slinger-armpje Ramos. Hij probeert het altijd te laten lijken alsof het per ongeluk gaat. Ramos is gewoon een hele vieze verdediger in mijn ogen en zou veel en veel vaker en langer geschorst moeten worden.

    https://www.youtube.com/watch?v=7MVU65xdoJs
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:31
    Toch een beetje opmerkelijk dat je voorbeeld in deze een speler is die 2 jaar jonger dan jezelf is, geen Cannavaro of Puyol bijv.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 09:34
    Die waren harder qua spel. Ik denk dat Virgil niet houdt van zulke type spelers. Verane is ook een echte voetballer. Die twee die jij opnoemde gingen toen ook tot het gaatje.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10973
    vrijdag 16 november 2018 om 09:35
    Waarom, goed genoeg is oud genoeg. Menig verdediger van 30 kan nog wel wat leren van de Ligt bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4804
    vrijdag 16 november 2018 om 12:45
    Valt wel mee. De Jong heeft veel talent. De Ligt wordt enorm gehyped. Hij maakte al veel fouten in zijn beginperiode maar nu nog steeds in de eredivisie... laatst weer tegen Excelsior. Die jongen gaat het nooit redden in een echt serieuze competitie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:53
    Dat heeft niets te maken met kwaliteit, maar met concentratie omdat exelxior een kutwedstrijd is
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:59
    VP heeft weer eens een titel verzonnen voor de clicks als je het mij vraagt.

    In de tekst staat namelijk nergens dat Varane zijn voorbeeld is, alleen dat hij liever Varane ziet spelen als Ramos....
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5209
    vrijdag 16 november 2018 om 09:42
    42% vind Van Dijk een betere verdediger dan Ramos. Dan weet je al hoe serieus je meningen hier moet nemen.
    Vind ik leuk
    kloakatv +55
    vrijdag 16 november 2018 om 09:51
    Zelf is hij niet van die manier van verdedigen... Daarom heb je de finale verloren en het je eigen keeper die wedstrijd lastig gemaakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:01
    Je eigen keeper de wedstrijd lastig gemaakt.
    hou toch op, die Karius maakt dikke blunders. wat kunnen de verdedigers daar aan doen?

    Puik team heb je als er in een CL- finale geen een bal op goal zou komen.
    Vind ik leuk
    kloakatv +55
    zaterdag 17 november 2018 om 18:44
    Tuurlijk was het een drama die keeper die wedstrijd. Maar al die kansen mogen niet eens voorkomen bij goed verdedigen was meer mijn punt :)
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3295
    vrijdag 16 november 2018 om 10:14
    Ik weet niet of jij de finale hebt gezien. Maar bij geen van die goals kon Van Dijk beter ingrijpen.
    Vind ik leuk
    kloakatv +55
    zaterdag 17 november 2018 om 18:45
    Een speler had altijd in kunnen grijpen het is wel een als verhaal. Punt is gewoon dat Real de finale heeft gewonnen met deze verdediger en Liverpool niet met van Dijk.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1237
    vrijdag 16 november 2018 om 10:35
    Haha chauvinisten. Varane en Ramos natuurlijk boven van dijk. Die komt er nog wel
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6731
    vrijdag 16 november 2018 om 10:48
    Ik weet het niet hoor maar ze spelen tegen Frankrijk....sinds wanneer is Sergio Ramos een Fransman
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:54
    Ramos heeft de meeste prijzen gewonnen van de drie hij is een beest en zeker wel de beste neemt niet weg dat die andere twee dat niet kunnen worden maar op dit moment is ramos de beste
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 10:57
    Ramos is een schandvlek in het voetbal.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    vrijdag 16 november 2018 om 11:21
    Ramos: er zijn net zo goede, zo niet betere verdedigers die het zonder streken uit te halen ook kunnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws