Rooney over korte invalbeurt tegen Ajax: Ik vond het beschamend

    Rooney over korte invalbeurt tegen Ajax: "Ik vond het beschamend"

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 09:35vr 16-11-2018 om 09:35

    Wayne Rooney beleefde niet veel plezier aan de Europa League-winst van Manchester United in 2017. De aanvoerder van het Engelse nationale elftal mocht tijdens de finale tegen Ajax pas in de blessuretijd invallen.

    De eindstrijd in Stockholm bleek uiteindelijk zijn laatste wedstrijd voor Manchester United. "Ik vond het beschamend en ik dacht bij mezelf: dit kan ik niet blijven doen", vertelt Rooney aan zijn oud-ploeggenoot en huidig Sky Sports-analist Gary Neville. Eerder in dat seizoen speelde Manchester United de League Cup-finale tegen Southampton, maar ook die wedstrijd verliep teleurstellend voor Rooney. "Tijdens de wedstrijd kwam José Mourinho naar me toe: ik wil dat jij die cup omhooghoudt. Maar uiteindelijk kwam ik er niet eens in..."

    De inmiddels 33-jarige Engelsman vertrok vervolgens naar jeugdliefde Everton en speelt inmiddels in de Verenigde Staten voor DC United. "Ik begon aan mezelf te twijfelen: kan ik het nog steeds?" Rooney baalt nog steeds dat Mourinho hem in zijn laatste seizoen op Old Trafford steeds vaker links liet liggen. "Ik wist van mezelf dat ik nog steeds de kwaliteiten had, maar ik kreeg nauwelijks de mogelijkheid om ze te laten zien."

    Rooney speelde donderdagavond zijn allerlaatste interland voor Engeland. De FA had een speciale afscheidswedstrijd tegen de VS georganiseerd.

    Plaats een reactie

    peesjeevee +2063
    vrijdag 16 november 2018 om 09:40
    Tja als trainer wil je de beste spelers opstellen en als jij dat dan toevallig niet bent. Dan is het niet anders. Tuurlijk gun je dit een speler niet in zijn laatste wedstrijd voor een club waar hij lang heeft gespeeld.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12811
    vrijdag 16 november 2018 om 09:53
    Zo zou het moeten zijn.

    Wordt ook vaak geroepen.
    Maar bij mega-ego's als Mourinho zijn er altijd andere afwegingen.

    En kijk eens naar het Belgisch voetbal, de lijntjes van trainers en clubs met zaakwaarnemers ed om transfers te kunnen maken waar iedereen aan verdiend.

    Dus nee, in het huidige door enorme geldbedragen en transfersommen verziekte voetbal is het niet meer zomaar aan te nemen dat een trainer zijn beste elftal het veld instuurt.

    En vergeet niet dat tactiech verlies ontslag en dus miljoenen aan afkoopsom voor een trainer op kan leveren....

    Zou je zeggen dat niemand dat ooit zou doen willen.. maar ja, je zult maar bij een club in een totaal verziekte cultuur moeten werken waarbij je elke week in de pers wordt afgeslacht wat je ook doet...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    zomer +1299
    vrijdag 16 november 2018 om 09:41
    Het was ook beschamend, met dank aan de Grote, hele grote oppermachtige god Mourinho. Die heeft United alleen maar goeds gebracht.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20002
    vrijdag 16 november 2018 om 09:42
    Was gewoon niet meer goed genoeg. Maar wat was ‘ie goed zeg!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    vrijdag 16 november 2018 om 09:46
    In z'n beste jaren was hij echt geweldig inderdaad. Ook een geweldig duo met Van Persie toendertijd.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1562
    vrijdag 16 november 2018 om 09:49
    Die waanzinnige omhaal van hem toen, tegen Manchester City. Wat een doelpunt was dat zeg!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20002
    vrijdag 16 november 2018 om 09:58
    Pff hehe ja die vergeet ik nooit meer :)
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5234
    vrijdag 16 november 2018 om 09:45
    #verganeglorie
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34255
    vrijdag 16 november 2018 om 10:04
    Je leek net een walvis op het veld man.
    Vind ik leuk
    Cultonly +18
    vrijdag 16 november 2018 om 10:18
    Weet je wat pas beschamend is? De finale van de EL willen spelen. Serieuze topspelers halen hun neus daarvoor op.

    http://www.soccernews.nl/news/117200/robben-europa-league-geen-titel-die-je-echt-wil-winnen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:49
    Het is een prijs, geen hoofdprijs...
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    vrijdag 16 november 2018 om 11:31
    Hij kwam jammer genoeg gewoon te kort ook net al zoveel anderen ...het grote United is niet meer en er loopt gewoon teveel afval rond ...matic , rojo , fellaini , lukaku , young , jones , smalling , mata , pogba ( weggesmeten geld voor die clown )
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:03
    Verschil met veel van die anderen is wel dat hij heeft bewezen van zeer grote waarde te kunnen zijn voor United, vanzelfsprekend werd dat minder toen hij lichamelijk aftakelde.
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    zaterdag 17 november 2018 om 00:43
    Ik had me mss anders moeten uitdrukken ....ik had het enkel over zijn laatste 2 jaar niet over zijn loopbaan want die was gewoonweg indrukwekkend en trots dat hij het mooiste shirt heeft mogen dragen 😜😜😜
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:49
    Mee eens, hij is een legende in tegenstelling tot vele namen die jij noemde, maar dat weet jij zelf als de beste! :>
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws