Overtuigend Oranje verslaat wereldkampioen Frankrijk en laat Duitsland degraderen

Overtuigend Oranje verslaat wereldkampioen Frankrijk en laat Duitsland degraderen

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 22:39vr 16-11-2018 om 22:39

Een overtuigend Nederlands elftal heeft wereldkampioen Frankrijk in De Kuip met 2-0 verslagen in de UEFA Nations League. Door de knappe overwinning maakt Nederland nog kans op de groepswinst en is Duitsland gedegradeerd naar League B. Aanstaande dinsdag zijn de Duitsers de tegenstander. Nederland is verzekerd van een plek in pot 1 bij de loting voor de EK-kwalificatie.

Oranje trad met dezelfde elf spelers aan die een maand geleden met 3-0 van Duitsland wonnen. De mannen van bondscoach Ronald Koeman begonnen uitstekend en kregen al na een minuut de eerste grote kans van de wedstrijd. Memphis Depay kwam goed door en vond Georginio Wijnaldum, die Hugo Lloris voor het eerst aan het werk zette. Daarna gebeurde er lang weinig in Rotterdam. Oranje had wel de leiding, maar creërde amper gevaar. Ook Frankrijk kon weinig indruk maken. 

Na ruim veertig minuten kregen de Fransen via Antoine Griezmann een grote mogelijkheid, maar die werd onschadelijk gemaakt door Jasper Cillessen. Niet veel later was het raak voor Oranje. Een aanval die door Frenkie de Jong werd opgezet eindigde bij Wijnaldum, nadat Ryan Babel de bal hard op Lloris schoot. De rebound was voor de Liverpool-middenvelder: 1-0. Frankrijk speelde tot dat moment vooral op de counter, maar moest plots ineens het spel gaan maken.

Het frisse en overtuigend spelende Oranje had in de hele wedstrijd weinig te duchten van de teleurstellende wereldkampioen. Matthijs de Ligt had Kylian Mbappé in zijn zak en De Jong was een bron van rust op het Oranje-middenveld. Daarnaast had Denzel Dumfries een paar extra longen meegenomen en speelde ook Memphis een dijk van een wedstrijd. Het uitbouwen van de score lukte echter niet.

Oranje was heer en meester in de tweede helft, maar stuitte telkens op de uitblinkende Lloris. Eerst redde de goalie twee keer op inzetten van Dumfries, waarna een snoeiharde vrije trap van Memphis gekeerd werd en ook Babel het net niet konden vinden. Frankrijk moest het hebben van zeldzame uitbraken, maar de defensie van Nederland stond als een huis.

Nadat Wijnaldum uit werd geroepen tot Man of the Match en de vier minuten blessuretijd bijna waren verstreken, kreeg Oranje nog een penalty. De Jong werd door Moussa Sissoko in zijn rug geduwd en zag hoe Memphis er in de allerlaatste minuut 2-0 van maakte. Daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Plaats een reactie

Roeptoeter +12096
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
De Roon MOTM
Vind ik leuk
Het Brein +4681
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Marco Dirono! :)
Vind ik leuk
Jeroen Water +3876
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
Gewoon een geweldige teamprestatie!
Ze waren stuk voor stuk goed van Blind tot Depay Geweldig !!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:41]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Genoten van álle spelers.
Mooie avond !
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1577
vrijdag 16 november 2018 om 23:35
En genoten van een volle Kuip, echt een unieke ervaring.
Nooit slopen dit unieke ontwerp, maar renoveren moet mogelijk zijn. San Siro ga je toch ook niet slopen om er een betonnen ding neer te zetten?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:39
Mee eens, ruk ze !
Vind ik leuk
Uncle Fester +2319
zaterdag 17 november 2018 om 00:13
De Kuip mag nooit maar dan ook nóóit verdwijnen! Elke topinterland naar De Kuip.

(en ik heb niks met Feyenoord)
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Zelfs Babel verbaasde me die speelde gwn heel sterk
Vind ik leuk
Jeroen Water +3876
vrijdag 16 november 2018 om 22:49
Nou he!
Die Babel haalt wel echt het maximale uit ze carrière hoor ook enorm veel respect voor hem.
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Idd zie liever een goeie spits en Memphis op links , maar zo lang ze die niet hebben werkt dit best
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:55
Idd maar ik kan hem niet serieus nemen met dat haar.
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:57
Miss werkt het wel ? Als je als verane een roze pruik op je afziet komen ken nog wel een schrikken worden dan haha
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
Idd of je wordt verblind door die belle kleur, want dat ik wel af en toe. ;)
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:59
Zolang ze de best doen doen ze maar haha
Vind ik leuk
Orphen89 +3087
vrijdag 16 november 2018 om 23:26
Die heeft nog weken nachtmerries over een roze pruik ;-)
Vind ik leuk
Uncle Fester +2319
zaterdag 17 november 2018 om 00:15
Wat maakt mij dat haar uit? Van mijn part komt-ie met een grote voorbinddildo het veld op. Zou ook nog goed zijn voor de acceptatie/tolerantie in het macho-voetbalwereldje ;-)
Vind ik leuk
timm0s +596
zaterdag 17 november 2018 om 04:14
Vind ik ook wat is deze man fit op dit moment, oogt net zo jong als de rest van deze selectie.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32046
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
Hier laat Nederland een laf en slappe wereldkampioen , alle hoeken zien. Terecht. En dan vraag je je af...wat als ?? Maar goed, klasse ! Compliment voor Koeman..PS : Dembelé smeerlap thuis én in het veld
Vind ik leuk
Nuance +10426
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
En Digne, wat een huftertje is dat zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Kan niet hebben dat ene Dumfries hem voorbij liep 💪
Vind ik leuk
Plattekar bv +32046
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Sissoko speelde ook de wedstrijd van z n leven...de tandjes,zeg. Wat was die SLECHT !! En multimiljonair he. Lamzakken. Dit gun ik die arrogante volgevreten Fransen wel
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Die Sissoko is idd echt heel slecht! Zeg het al vaak, maar is echt belachelijk dat Spurs hem voor 40 miljoen gekocht heeft. Slechtste aankoop ooit.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:26
40 nog wel tering hey.
Waarom niet na het WK meteen weggedaan dat verdienen ze nooit meer terug.
Vind ik leuk
AtlétiNEC +520
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Goh, het komt beiden van Barça af...
Vind ik leuk
Ginovanni +20736
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Die had 4x geel moeten hebben, Nuance!😜
Vind ik leuk
Stack5 +3205
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
En nog een keer rood
Vind ik leuk
Uncle Fester +2319
zaterdag 17 november 2018 om 00:11
Nee nee, met 4x geel mag er weer terug in hihi
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2264
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Had twee keer geel erbij en een keer direct rood gekregen als er een VAR was geweest
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Dit is een absolute teamprestatie. Niemand heeft verzaakt, dit was volop genieten!

Tijd om collectief achter deze ploeg te gaan staan en de clubbrilletjes af te zetten. Ook de Eredivie-spelers konden vandaag makkelijk mee, een heel goed voorteken.

En dan afsluiten met zo'n panenka, och och wat lekker. Die arrogante Fransen voor lul gezet, die overigens nooit met elf man hadden mogen eindigen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:44]
Vind ik leuk
Roeptoeter +12096
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Digne had 5x geel moeten krijgen. (wat niet kan natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel)
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
Minimaal inderdaad en die verwende tiener uit Barcelona trapte overduidelijk na. Ook Kanté meermaals op het randje.
Vind ik leuk
Always PSV +15940
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Zo is dat hyena, collectieve overwinning op de wereldkampioen. Alle spelers verdienen lof.
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:49
Frenkie en dumfries bijden geweldig die 2 maken stappen hele grote waar eindigt dit ?
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Verbazingwekkend hoe Dumfries eerst weg wordt gespeeld door Son en dan nu dit laat zien. Hij was weergaloos.

Frenkie bepaalt gewoon ff wat er gebeurt op een middenveld waar Kanté loopt. Memphis maakt de hele Franse achterhoede gek. De Ligt en Van Dijk geen moment in de problemen tegen zo'n beetje de beste voorhoede van de wereld en die twee gaan alleen nog maar meer ervaring opdoen samen/ beter worden.

Dit team kan mooie dingen gaan laten zien!
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
Het alle mooiste was de knuffels aan elkaar !! Zo zie je maar dat club haat onnodig is zouden mensen hier ook is moeten laten zien al moet ik zeggen dst ik het ook wel is doe maar totaal onnodig eigenlijk
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 23:06
Helaas zijn er altijd faalhazen die liever spelers van de concurrent uit eigen land zien falen dan dat Oranje goed presteert.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Ja je denkt oke penalty 2-0... maar om ‘m dan op zo’n manier binnen te schieten, dat maakt het echt pijnlijk voor die fransen en nog mooier voor ons
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11577
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
jaaaaaaa weer winst in de magische kuip gefeliciteerd allemaal ben zo trotst op die jongens Nederland is weer terug 💯💯💯💯💯💯💯💯💯 👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍👍 alle spelers het publiek toppers
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Lekker positief !
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11577
vrijdag 16 november 2018 om 23:07
Jaaaaa toch heerlijk dit dit hebben wel met zn alle gedaan het onberekenbare is gebeurd geen gezeik club dit club dat .
Heerlijk eenheid zoals het eigenlijk gewoon hoort.
Wil niks anders zijn dan blij voor ons Nederlands team en land vandaag🎶🎶🎶🎶
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:22
Samen spelletjes spelen doet wonderen 😆
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11577
vrijdag 16 november 2018 om 23:28
Dat blijkt vandaag maar weer😉😁😁
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:30
Zal het m'n vrouw morgen ff zeggen
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11577
vrijdag 16 november 2018 om 23:43
Geniet elk moment met haar 😉 komt goed
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Speelde geweldig idd, maar er waren wel meer die man of the match zouden mogen worden. Ik vind zelf persoonlijk De Ligt.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12096
vrijdag 16 november 2018 om 22:49
Ik noem bewust De Roon omdat die niet opvalt. Die heeft Frenkie de ruimte gegeven om te excelleren. De Ligt speelde machtig inderdaad.
Vind ik leuk
MojoRisin +14434
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Fijn om zo'n speler erbij te hebben, voert zijn taken sober uit, voor de balans.. Maar iedereen speelde goed..
Vind ik leuk
LarsNL16 +3467
zaterdag 17 november 2018 om 00:46
De Roon inderdaad enorm belangrijk voor dit Nederland. De stille kracht van dit elftal!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
Geweldige teamprestatie van het Nederlands elftal!
Zo zie je maar dat als je echt blijft voetballen je beloond word.
Dat dit Frankrijk met zulk lelijk spel nog wel wereldkampioen is geworden.
Frenkie en de Ligt zijn na vandaag getaxeerd op €250miljoen!
P.s: Blind haters zoek een nieuwe hobby, hij speelde een dijk van een wedstrijd zowel aanvallend als verdedigend.
Heel dit oranje+Koeman verdienen wat mij betreft allemaal een veer in hun reet.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Wat een geweldige toekomst gaan wij tegemoet! Prachtige wedstrijd met allemaal een dikke voldoende!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:27]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Inderdaad we zijn terug van weggeweest.
Geweldige avond.
Vind ik leuk
HansKlok +374
vrijdag 16 november 2018 om 22:52
Buitengewoon goed gespeeld van blind! En Giroud fungereet alleen als veldopvulling wat is die gozer slecht zeg!
Vind ik leuk
Plattekar bv +32046
vrijdag 16 november 2018 om 23:14
tegen moed ? 😂
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:25
Hahaha beetje snel getypt dan krijg je dat 😅
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:26
WIJ 😂😂😂
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:28
Ja tuurlijk, hoeve niet meer naar dat dramatische voetbal te kijken maar krijgen weer echt voetbal te zien.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
Wat hebben we genoten!!! Iedereen speelde echt top, 90 minuten lang Mbappe Griezmann uit de wedstrijd gehouden. Wat heb ik weer intens genoten ! Nu nog de nummer 1 plek pakken van die Fransen 👌🏻👌🏻👌🏻
Vind ik leuk
meee +211
zaterdag 17 november 2018 om 02:04
ja was geweldig. van zielige hoopjes mens zonder ek en wk zijn we plots weer helemaal genietend van het leven. met deze groep en alles wat er nog aan komt, we gaan weer een mooie toekomst tegemoed.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 02:05]
Vind ik leuk
Plattekar bv +32046
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Dumfries niet uitvlakken
Vind ik leuk
Nuance +10426
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Absolute baas.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Was meer gericht even naar de blind haters.
Dumfries en Bergwijn is een heerlijk tandem.
Wat speelt hij met bravoure en lef.
Tete lekker op de bank houden maandag.
We hebben zowel aanvallend als verdedigend een geweldige back in de gelederen!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Tete gaat spelen maandag let maar op
Vind ik leuk
alffie +1922
vrijdag 16 november 2018 om 23:11
Dumfries was echt goed vandaag
Vind ik leuk
voetbal!!! +9246
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Geweldig Nederlands elftal gezien. Alle 11 hebben geweldig gespeelt en niet alleen de 3 ajacieden die jij hierboven noemt:)
Vind ik leuk
fedor2501 +5800
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
Blind speelde erg sterk op de lb positie. Mooie wisselwerking met Babel. Mbappé heb ik toraal niet gezien tegen onze backs. Er gaan mooie dingen komen denk ik voor dit Oranje. Zou het ons met deze lichting dan echt gaan lukken:-)
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Wat samen spelletjes spelen al doet!!!
Vind ik leuk
Hyena +30290
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
KIPPENVEL!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21103
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
Eén voor één, allemaal strijders!
Hard knokken voor elkaar, heerlijk om te zien!

We gaan gelukkig weer mooie tijden tegemoet :-)!!!

En Dumfries wordt onze nieuwe nationale held!
Vind ik leuk
fedor2501 +5800
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Haha ja wat een beest zeg. Daar gaat PSV flink mee cashen denk ik.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Zo ja, wat een onverzettelijkheid die gast! En dan frenkie op het middenveld. Toekomstig beste speler van de wereld. Bergwijn, Depay, de Ligt, wijnaldum.. stuk voor stuk genieten
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
Gefeliciteerd met de dikverdiende overwinning! Vond mijn 'vriend' Hugo wel fantasisch keeperswerk verrichten vanavond in Rotterdam, had anders nog veel slechter voor de Fransen kunnen uitpakken, Ronald Koeman verricht aantoonbaar goed werk.
Vind ik leuk
fedor2501 +5800
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Volg hem niet echt maar wat een keeper zeg en dat voor een Fransman;-)
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
Dat Frankrijk stelt zonder Pogba ook maar weinig voor. Dat sommigen vreesden voor deze wedstrijd getuigt van weinig know how. De wederopstanding van het Nederlands elftal is volledig op conto te schrijven van onze El Salvador. De rust die hij uitstraalt aan de bal boezemt angst en vertwijfeling in bij de tegenstander en geeft zijn medespelers veel meer vertrouwen in eigen kunnen. Het had vandaag zomaar 4-0 kunnen zijn. Superpot van Oranje!!
Vind ik leuk
fedor2501 +5800
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Haha ik fa je gewoon een like geven want dit Oranje gaat ons veel plezier bezorgen.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Deed Pogba niet mee? Niet eens in de gaten gehad. Maarja die Fransen zijn ook niet veel aan de bal geweest.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32046
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
Welcome back oranje
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20523
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
Wat was Frenkie geweldig goed.
Machtige overwinning
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
EK 2020 we komen er aan
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1710
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
It's coming home for us ;)
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:21
Haha jaa ;)
Vind ik leuk
Ryanaz +2759
vrijdag 16 november 2018 om 22:39
Koeman!! Teken voor het leven
Vind ik leuk
Roeptoeter +12096
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Frenkie gaat er persoonlijk voor zorgen dat men Ronald Koeman als een goede trainer gaat zien. Frenkie gaat ervoor zorgen dat de droom van Koeman om trainer bij Barca te worden uit gaat komen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Je naam blijft voor mij genoeg zeggen elke reactie weer
Vind ik leuk
PinPelado +2022
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Klopt helemaal, hij doet het in zijn eentje, kunnen ze beter de rest op de bank laten.
Vind ik leuk
Nuance +10426
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Echt onzin dit. Frenkie was goed, maar niet beslissend (nog). Nog iets meer naar voren met de paasing, een doelpunt dan is hij top.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12096
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
(Voor)assist en een penalty meegekregen. Best beslissend zou je zeggen.
Vind ik leuk
Nuance +10426
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Nee, penalty deed tie goed. Maar deze overwinning is een teamprestatie, van het elftal en technische staf en supporters. Dit ophangen aan Frenkie om zo Koeman neer te halen, is dom, onnodig negatief en lullig. Maar jij weet donders goed hoe je zelf bent. Jammer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:54]
Vind ik leuk
Roeptoeter +12096
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Zeg dit dan meteen, had ik je kunnen negeren.
Vind ik leuk
Nuance +10426
vrijdag 16 november 2018 om 23:13
Doe dat dan, droeftoeter.
Vind ik leuk
chicken +14002
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Dan moet die frenkie wel in de deal betrekken.
Vind ik leuk
Radaje +1203
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Heerlijk om het Nederlands elftal zo te zien spelen
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Laat dit team de komende interland maar lekker staan. Loopt prima zo :)
Vind ik leuk
Grimes +744
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Fantastic Game!
Vind ik leuk
The Iceman +14480
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Le coq est mort
le coq est mort;
Le coq est mort
le coq est mort.
Il ne dira plus co co di
co co da
Il ne dira plus co co di
co co da
co co co co co co co co di
co co da.
Vind ik leuk
Het Brein +4681
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Staat.Als.Een.Huis!
Vind ik leuk
Vamos7 +9842
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Siuuuuuuuuuuuuuuuu we heb Frankrijk voetballes gegeven siuuuuuu
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
WE ARE BACK !!!!


Vind ik leuk
MCG +707
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Heerlijk dit!! De toekomst ziet er goed uit!!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Frankrijk helemaal zoek gespeeld.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23469
vrijdag 16 november 2018 om 22:40
Beste wedstrijd sinds jaren
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
Knap van die gasten. Wijnaldum, Memphis en Dumfries vond ik erg uitblinken. Het lijkt goed te zitten, ze zijn zo lijkt het te zien een team.
Vind ik leuk
Vamos7 +9842
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Stttttt laat Derksen het niet horen 😉
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Wie? 😉
Vind ik leuk
Vamos7 +9842
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Derksen van Voetbalprimeur..
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
Dan heb ik iets gemist.
Vind ik leuk
Vamos7 +9842
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Hij zat Wijnaldum hele tijd af te kraken 😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Dan spoor je niet. Die is me een partijtje aan het ballen de laatste tijden. Ook bij Liverpool blinkt hij uit.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94679
vrijdag 16 november 2018 om 23:07
Ik zag 't net. Slaat nergens op.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
Koeman en De Kuip wederom een gelukkig huwelijk!!
Vind ik leuk
poklane +5470
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
Fransen verslagen
Duitsland laten degraderen

Ik stel voor om 16 november uit te roepen tot nationale feestdag
Vind ik leuk
MojoRisin +14434
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
Nice !
Vind ik leuk
Sirdaniel +117
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
Genieten dit 💪🏼
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
we're back!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:41
TROTS!!!!!!
Vind ik leuk
BassieN +11297
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Kippenvel! Heerlijk elftal dit. Hulde aan alle spelers van de Nederlandse topclubs die het toch maar weer laten zien. Depay onvermoeibaar, Cillessen alleen maar goede uittrappen, Dumfries heeft elke speler in z'n zak. GENIETEN!
Vind ik leuk
dijkie87 +1315
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
dumfries en de jong de beste vandaag
Vind ik leuk
HansVites +5976
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Wij zijn de beste toppers.
Vind ik leuk
De Haan +462
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Ongelofelijk wat een verschil met een jaar terug. Lekker! Dumfries de jong de toon depay uitblinkers. De rest ook een dikke 8 gescoord
Vind ik leuk
tombo2222 +65
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Frenkie heeft iedereen 95 min lang positietraining gegeven
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Wat ontzettend knap en leuk om dit elftal zo te zien knallen !!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 16 november 2018 om 22:42
De Kuip strikes again.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Echt een dikke pluim voor 't hele elftal. Iedereen was top vandaag!!
Vind ik leuk
Obl93 +2728
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Gewoon genieten dit, stuk voor stuk hebben alle spelers top gespeeld, inclusief de invallers!
Vind ik leuk
wolfie +608
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Zeer verdiende over winning. Een hecht team en voor degene die zeiden dat Koeman gek was om Blind op te stellen, die speelde geweldig zoals ze allemaal deden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:47]
Vind ik leuk
PinPelado +2022
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Allemaal prachtig gespeeld. Proud! Waar zijn de Memphis haterssss :)
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Memphis is onze Messi van NL alleen Memphis werkt ze eigen de tering en is gewoon de man die dit team op sleeptouw neemt !!!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Fantastisch
Vind ik leuk
lol123 +356
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Wij zijn weer TERUGGG!!!!
Vind ik leuk
Johnny Cash +8751
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Portugal ✅
Duitsland ✅
Frankrijk ✅
Who’s next ??
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Ik vind dat argentinie nog wel een tikkie mag krijgen. Oefenduelletje inplannen?
Vind ik leuk
meee +211
zaterdag 17 november 2018 om 02:15
kan de fifa niet ff een 'winterstop wk 2019' organiseren? denk wel dat wij er klaar VOOR zijn. een jaar geleden waren we er klaar MEE. het kan verkeren zeggen ze dan.

zou die 2e ring van de kuip ooit eens afbreken door metaalmoeheid??
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 02:35
Ik snap niet dat het stadion vernieuwen zon grote moeite is. Het is letterlijk opgebouwd met steigers
Vind ik leuk
Psv1989 +2458
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Heerlijke wedstrijd niks meer en niks minder opermachtig Nederland !!!!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Geweldig Oranje!!! Ik ben echt trots op de ploeg die voor iedere milimeter vechten. Heerlijk om te zien!!!
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
Vind ik leuk
Gudoeman +312
vrijdag 16 november 2018 om 23:28
Niet zo negatief zeg.... ga maar slapen dan we hebben dit nu eff niet nodig😒
Vind ik leuk
meee +211
zaterdag 17 november 2018 om 02:21
in frankrijk is het al winter zag ik vanavond
Vind ik leuk
Gudoeman +312
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Die dumfries is echt een baas.... en die depay wauw het is om te smullen
Vind ik leuk
Vamos7 +9842
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Dumfries wat hou ik van hem speler naar mijn hart, TANK....
Vind ik leuk
Gutierres14 +1354
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Geweldig. Staat een heerlijk elftal met de juiste spelers op elke positie. Mentaliteit top, coach straalt rust uit. Ja, zo snel kan het gaan. Heerlijk!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:44]
Vind ik leuk
karnisse +393
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Geweldig. Simpel geweldig. beste wedstrijd van mijn leven tot nu toe


Trouwens is de Kuip een fantastische stadion met een mooie sfeer 💪💪💪
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:44]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Mbappe? Nog nooit van gehoord!😂😂
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Lol die panenka van Depay. De perfecte afsluiting.
Vind ik leuk
Skylab +146
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Hmmm....heb weer een hele sterke KABEL gezien!
Vind ik leuk
Shelbourne +5857
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Zeer knappe zege van Oranje. Alle spelers een dikke voldoende. Van begin tot einde de betere tegen de wereldkampioen. De score had zelfs hoger kunnen en moeten uitvallen. Frankrijk viel wel tegen maar de vele overtredingen van de Fransen toonde wel aan dat die toch aardig gefrustreerd waren dat ze zo te kijk werden gezet.

Ik ben vooral blij dat Koeman nu flink wat krediet heeft opgebouwd waardoor die de komende tijd verder kan bouwen. Ben het niet altijd met hem eens maar hij is veruit de beste bondscoach die we kunnen hebben op dit moment
Vind ik leuk
Bocajuun +907
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
En frenkie is weer 50 mil meer waard! Goed gedaan Koeman
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 22:44
Degene die nu nog ligt te zeiken moet maar gauw emigreren. Na duitsland ook de wereldkampioen vernederd. Heerlijke wedstrijd. Vol bewondering zitten kijken en wat hebben we toch goede talenten met dumfries, de ligt, de jong, bergwijn.. goede mix met wat meer ervaren spelers zoals wijnaldum, blind, babel en depay.
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
Vergeet clubvoorkeur en al die onzin wat een heerlijke machine kan dit Oranje worden. Toekomst ziet er veelbelovend uit.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 23:01
Mooi hoe iedereen nu eensgezind is he. Volgend weekend weer lekker allemaal zeiken op elkaars spel, haha
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 23:03
Helaas wel, maar Oranje hoort boven alle partijen(clubs) te staan.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 23:04
Eens. Heerlijk dit gevoel dat we weer iedereen aankunnen
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:41
Zeker man, ik als Ajacied heb ook enorm genoten van Dumfries en Bergwijn.
Vind ik leuk
Romo +1254
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
Zo KNVB voortaan gewoon in de KUIP die interlands.

Ipv in de met vlaggetjes gevulde Andre Rieu hok
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:49
Nergens voor nodig zo'n opmerking. Daar versloegen we Duitsland ook met 3-0.niet gepast op zo'n avond om dit te zeggen.
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Triest figuur zelfs na zo een leuke wedstrijd moet je nog kansloos komen zeiken.
Vind ik leuk
Romo +1254
vrijdag 16 november 2018 om 23:15
Arena is gewoon een ongezelige bak...klaar
Dat jij voor Ajax bent moet jij weten
Ik vjnd dat Oranje in de kuip hoort....
Op echt gras en een voetbalsfeer
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 23:26
Je reactie zegt al genoeg, zelfs na zo een geweldige wedstrijd van Oranje kom je hier zeiken met je clubvoorkeur Ipv dat je gewoon geniet van de uitslag. Hoe oud ben jij?
Vind ik leuk
Romo +1254
vrijdag 16 november 2018 om 23:47
Club voorkeur?, wat doe jij dan huilebalk
Dit heeft totaal niets met een club te maken, totaal noppes
Jij reageert, ik zie Oranje gewoon liever in de kuip
Hoe oud ben jij?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:45
In Oranje vergeet ik m'n club voorkeur, dan is Dumfries mijn net zoveel waard als de Jong. En de Kuip is enorm mooi, maar in de ArenA was 't tegen Duitsland ook een topavond. Snap niet dat jij op zo'n mooie voetbal avond dan onnodig een sneer moet uit delen.
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 23:53
Het is een zielig figuur.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:04
Ja de azijn zal wel smaken
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
Oranje is terug. Ondanks zijn psv heden Dumfries wat een ontwikkeling. De roon het ontbrekende puzzelstukje. En Frenkie en Mathijs
Vind ik leuk
Werner1913 +10262
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Toch weer ff PSV omlaag halen. Droevige vent. Gewoon een topprestatie van een echt team. Van Cillissen tot Babel en van Dumfries tot Depay. Ajax, PSV, Feyenoord, Besiktas, Atalanta en Lyon...
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Klopt. Ik haal psv niet omlaag ik maak er een grapje van.
Vind ik leuk
Werner1913 +10262
vrijdag 16 november 2018 om 22:45
En ook wel lekker dat Duitsland al gedegradeerd is. Die konden hun lol niet op toen NL het WK mistte. Nu, paar maanden later, mag Duitsland in de B league starten en kunnen wij weer omhoog kijken 😂😂
Vind ik leuk
Emmenaar +790
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Hoe kan het dat De Roon "slechts" bij Atalanta Bergamo speelt? Geweldige voetballer!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:47
Duurt niet lang meer als hij zo blijft spelen. Frankrijk en Duitsland verslaan dan gaan clubs aan je trekken.
Vind ik leuk
Tukkerland +3563
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Dit was pure porno... Beste wedstrijd in jaren.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Wow.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Mooie samenwerking ook tussen de Nederlandse top 3. Ajax en Psv leveren meeste spelers, feyenoord het stadion.
Vind ik leuk
ajaksiet +1056
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Ze speelde grandioos, helemaal weggetikt die chauvinisten
Vind ik leuk
Ron83 +605
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Wat een beest is Dumfries toch zeg!! Niet kapot te krijgen💪🏻
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Dit was gewoon echt heel goed, chapeau!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
#TEAM # Nederland
Vind ik leuk
BassieN +11297
vrijdag 16 november 2018 om 22:46
Nooit meer uit de Kuip!
Vind ik leuk
El Lobo +2114
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
We zijn er weer bij en dat is priiiimaaa! Viva Hollandia
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Van mij allemaal een dikke 10!! Voor en met elkaar gaan.... vond De Roon, De Jong en Dumfries echt uitblinken!!!! Wereld kampioen 2022!!!!!
Vind ik leuk
Kevindo +1896
vrijdag 16 november 2018 om 22:47
Potverdomme wat is deze lekker zeg!!!!
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Uitblinkers naar mijn mening waren Depay, de Ligt en Nederlands nieuwe held Dumfries! Goede wedstrijd!
Vind ik leuk
JanTa48 +7228
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Het collectief heeft gewonnen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Wat een heerlijke wedstrijd. complimenten naar het team en naar Koeman die wederom laat zien dat hij als geen ander weet wat er bij komt kijken bij topwedstrijden....als je zijn geschiedenis van wedstrijden bekijkt waar hij coach was, haalde hij in wedstrijden die echt tellen of tegen topploegen altijd voortreffelijke resultaten. met Ajax in de cl, met Feyenoord nadat ze op de afgrond waren en zo zijn er vast meerdere voorbeelden. oprecht genoten van dit Nederlands elftal!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:48
Lang geleden dat ik NL zo goed heb zien spelen! Chapeau heerlijk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:48]
Vind ik leuk
JanTa48 +7228
vrijdag 16 november 2018 om 22:49
Wat is dit NL sterk zeg en wat een collectief.
Vind ik leuk
013Tilburg +615
vrijdag 16 november 2018 om 22:49
Wat een heerlijke wedstrijd. Iedereen speelde geweldig. Jazeker, ook Blind speelde goed. Dumfries is de nieuwe vaste rechtsback van Oranje.
Als we zo blijven spelen zijn we een titel kandidaat op Euro 2020.
Vind ik leuk
Spiegel +10833
vrijdag 16 november 2018 om 22:49
Heb pas na 30 min ingeschakeld en vroeg me halverwege de tweede helft af wie er naast Van Dijk stond. De Ligt dus. Hij had Giroud zo in zijn zak zitten dat ze hem niet eens inspeelden... Nederland speelde Frankrijk zo uit hun spel, dat ze niet eens tot aan de spits kwamen.

Tot aan de laatste minuut met druk naar voren spelen en niet laf proberen alles dicht te gooien voor de 1-0.

Hier kan bijv Cocu een lesje van leren, bij voorsprong gewoon je eigen spel blijven spelen als je tot die tijd toch al de betere ploeg bent.

Complimenten aan heel de ploeg, maar vooral aan Koeman, de juiste jongens staan op de juiste plek.

Blind kan ook op linksback, om je elftal in balans te houden, met Dumfries op rechts.
Barca deed in hun toptijd niet anders met Abidal op links en Alves op rechts.

Memphis is los in ieder geval.
De Roon stabiel, Babel in dienst van het elftal is ook meer dan prima, kan geen 11 sterspelers hebben.

Het belangrijkste punt is nu:
Maken Bergwijn, De Jong, De Ligt en Dumfries nu de juiste vervolgstappen, zodat ze aan spelen toe blijven komen.
Bij De Ligt maak ik me daar niet zon zorgen om, dan hebben we evt De Vrij nog, (al is die wel iets minder) maar voor de andere 3 hebben we geen vergelijkbaar talent rondlopen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Mbappe deed die mee vandaag niet gezien wat een prestatie. Wat een laffe kutploeg die Fransen met zulke goeie voetballers. Meijers zou zeggen “wat een kuttrainer”
Vind ik leuk
JonnyBones +575
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Oranje in De Kuip = winst
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Geweldige wedstrijd, als deze jongens zich toch zo door ontwikkelen kunnen we over een paar jaar echt de vruchten plukken, goeie zet om Koeman aan te stellen, proost Holland.
Vind ik leuk
Mcbc +161
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
dumpfries,je jong,depay ,de ligt wat een bazen 💪💪
Vind ik leuk
Antonio_4 +2134
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Super! Lekkere bonus dat Oranje ook gelijk Duitsland richting oostbloklanden trapt. :)
Vind ik leuk
Pietje2015 +16401
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Wat een euforie tegen een verzwakt Frankrijk.
En wat worden hier veel spelers over het paardje getild.

Wat zeer positief is dat NL als team speelde met een inzet van 110%.
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 22:53
Was je glas azijn lekker? Laat iedereen lekker genieten. Nederland was gewoon veel beter, met veel uitblinkers
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:54]
Vind ik leuk
Finaltouch +163
vrijdag 16 november 2018 om 22:57
Lolz, ik noem het niet echt een verzwakt team van Frankrijk.. met de sterspeler Mbappe in het team. Misschien dat ze dachten die pakken we wel. Nederland speelde gewoon erg goed en geconcentreerd.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:21
Dit idd. Nederland speelde machtig groots en liet Frankrijk er als kindjes uitzien. Huilende kindjes.
Vind ik leuk
Johnny Cash +8751
vrijdag 16 november 2018 om 23:27
Umtiti pogba martial werden toch wel gemist aan franse zijde hoor.
Vind ik leuk
Vamos7 +9842
zaterdag 17 november 2018 om 00:20
Martial is geen basisspeler en Pogba is zwaar overschat waarom wereldprestatie neerhalen typisch Nederlands...
Vind ik leuk
Johnny Cash +8751
zaterdag 17 november 2018 om 00:28
Dus als ik aangeef dat ze 3 spelers missen haal ik de prestatie neer van nederland. Jij vind pogba misschien overschat ik niet , en martial is de laatste weken zeer goed in vorm. En untiti ia een beest. Dus ja. Die heeft frankrijk gemist ja.
Vind ik leuk
Farmer +13288
vrijdag 16 november 2018 om 23:02
Dat is toch het belangrijkste? Je zag vanavond een hecht team spelen! Een Oranje dat er weer voor GING! zoals onder van Marwijk in Z-Afrika! onder van Gaal in Brazilië, en onder Michels in Duitsland!

Zoals Koeman bezig is, voorzie ik mooie tijden! We hebben wellicht niet dé allersterkste lichting, maar er zit wel (weer! :D) veel potentie, en ontwikkelend talent on Oranje momenteel!

En met de juiste trainer(Die Koeman, vanavond toch best een beetje blijkt te kunnen zijn?) zouden dit soort elftallen wel eens zeer goed kunnen doorontwikkelen!

Er is een goede mix nu! Koeman heeft goed geselecteerd, en er staat een elftal!

2-0, al is het een tikkeltje geflatteerd door een penalty in de slotminuut... is toch een heftig resultaat in een serieuze wedstrijd tegen de wereldkampioen?
Vind ik leuk
KvhZ +1837
vrijdag 16 november 2018 om 23:17
Geflatteerd? Die 2-0 had al veel eerder kunnen vallen.
Vind ik leuk
Farmer +13288
vrijdag 16 november 2018 om 23:45
Had Kunnen!!!

Tegen DIT frankrijk.. en dan vooral gelet op het schérpe resultaatvoetbal wat ze speelden op het afgelopen WK, is het verschil tussen kunnen en DOEN, van doorslaggevend belang!

Desalniettemin is de zwaarste vuurproef doorstaan, en mag Oranje weer met hoop vooruit kijken!

Als dit kan! Dan is er meer mogelijk misschien :)
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:35
Bijna overal mee eens....

Maar geflateerd? Nee, had gewoon 4-0 moeten zijn. En zelfs die uitslag zou niet geflateerd zijn
Vind ik leuk
Farmer +13288
vrijdag 16 november 2018 om 23:46
Nee, was het niet geweest inderdaad, maar..

Zoals ik hierboven al zei: Kunnen of doen is het verschil!

Maar dat Koeman de boel al 'zo op de rails heeft'....Ja dat geeft toch wel 'wat hoop in de bange dagen'? :)

K heb genoten van Oranje vanavond!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:52
Ik ook! Mijn gevoel voor nederlands elftal is jaren weg geweest. Paar weken geleden zat ik in arena tegen duitsland( met duitse neef wat t nog leuker maakte) en toen kwam het gevoel weer terug. En vanavond echt genoten!
Vind ik leuk
Farmer +13288
zaterdag 17 november 2018 om 00:09
Sinds '88 hebben we vMarwijk gehad in '10, en vGaal in 2014 die dichtbij een echte titel waren(Al deed Dicky het goed in de VS hoor!).... Ik wil niet hypen, maar als Koeman dit weet te ontwikkelen.... ^^

Ik ga maandag iig even zitten voor Duitsland-uit :)

Echt een tijd geleden dat je als Nederlander zó uit kon kijken naar zó'n affiche!

'We gaan naar de Rekord-Meister', die zijn al uitgespeeld, en wij hebben nu de flow mee!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 00:10]
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:37
Wat een onzin pietje! Hoezo verzwakt team? Griezman, lloris, mbappe, kante, giroud zijn idd zwak. Sissokko en dembele als invaller zijn ook prutsters
Vind ik leuk
Finaltouch +163
vrijdag 16 november 2018 om 22:51
Wat een lekker wedstrijd, Nederland voetbalt weer heerlijk!
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:52
De roon, de ligt, dumfries, de Jong, wijnaldum, Memphis en bergwijn, lekker hoor! Ook Babel was weer belangrijk, mooi om te zien! Dit is een mooi elftal, zeker voor de toekomst
Vind ik leuk
karnisse +393
vrijdag 16 november 2018 om 22:53
De Ligt=baas
Vind ik leuk
luccerd +3077
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Wat mij overigens ook opviel, is dat bijna alle lange ballen van Jasper door het middenveld van NL werd opgevangen. Dat is toch ook wel anders geweest vroeger..
voor iedereen toch wel een dikke 8!!
Vind ik leuk
Farmer +13288
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Nederland speelde groots vanavond. Pakte Frankrijk bij de strot.

Als ik cijfers zou moeten geven, kreeg iig elke speler een 8+.

Enige speler met een 7.5 zou Cillissen zijn, puur omdat hij niet meer op de proef is gesteld voor een hogere notering...
De uitzonderingen op de regel:

Dumfries: 9,5+ Als hij dít niveau kan vasthouden, wordt hij de beste Rechtsback die Oranje ooit gehad heeft, wát een inzet, en wat een verademing zeg,... WTF!!! O.o(zelfs nog beter dan Kurt Elshot in zijn beste tijd bij FCG vroeger!)
De Roon: 9,5+ (Samen met Hugo Lloris) De Man of the Match! 'Stofzuiger en belangrijkste schakel in zowel opbouw als ontregeling'
Van Dijk/De Ligt(ja,, nou ok, vooruit, Blind ook!): 9. Zeer solide. De defensie van Oranje voor de komende járen! Talent, en ervaring gecombineerd, geweldig om te zien vanavond!
Wijnaldum:: 9 Ondanks dat hij nimmer dé meest uitblinkende speler van Oranje is, is hij toch altijd belangrijk, en altijd op de juiste momenten daar!
Bergwijn: 9! Net als de Roon, en Babel, zeer nutting vanavond, en leek(weer?) precies op zijn plaats!
Babel: 9. Leek onvermoeibaar, en begon zelfs op 'Robben-achtige' maniertjes, een goal te forceren. Deze vedette lijkt dus nog wel een paar truken te kunnen ontwikkelen ^^ Waardevolle speler vanavond!

In de 2e helft domineerde Oranje bij vlagen over de wereldkampioen. Al was de ene goal marge soms érg spannend, tov de toch uitzonderlijke kwaliteit waarover 'Les Bleus' beschikt, Oranje hield knap stand! Zelfs met kunde, en complimenteerbare routine op momenten!

Als slot:
Koeman: 10-met griffel! Zelfs van Marwijk, van Gaal, en de befaamde Rinus Michels zouden niet durven dromen om vanuit dit dal, zó op te klimmen! Beter kan een coach zijn werk gewoonweg niet doen.

En tot slot:
Hugo Lloris: 9,5 Onbetwist, de best presterende speler aan de Franse zijde
Deze (reeds?) Franse Legende deed alles wat in zijn macht en kunnen lag met véle reddingen, maar kon toch niet voorkomen dat Nederland een doelpunt claimde vanavond.
Het enige smetje op de véle heroische reddingen die deze standvastige keeper vanavond maakte.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:24]
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:20
Kijk, hier kan ik me volkomen in vinden.
Vind ik leuk
Farmer +13288
vrijdag 16 november 2018 om 23:29
Oranje begint wel een andere reputatie te versterken:
"Wereldkampioen in het verslaan der Wereldkampioenen"

Toch een goed metaforisch beeld dat de Leeuw niet in zijn hempie staat?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:30
Je bent duidelijk in vorm vandaag. Altijd hoor daar niet van👏
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Jaja ik weet het is nog vroeg om te zeggen, maar ik doe het toch. De nieuwe wereldkampioen is geboren onderleiding van de grote Koeman. Ben zo blij dat hij nu aan het roer staat, en niet één of andere Hiddink, Advocaat of een Blind en noem maar op. Tuurlijk hij heeft enorm mazzel met deze lichting spelers, maar toch alle credits voor hem. En dan de jongens die zijn zo lekker aan het ballen samen, niks van dat pisvoetbal met tikkie terug en tikkie breed en maar blijven tikken. Nee gewoon daar waar het kan een snelle counter erin gooien afgewisseld met mooie aanvallen. Echt zwaar genieten dit. En dan te bedenken dat ze net in deze samenstelling spelen, het wordt alleen nog maar beter. Dus ja het wordt leuk de komende jaren.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:52
Precies, zoveel variatie zit erin.Aanvallen, counteren, korte bal, lange bal, dit Oranje beheerst't allemaal.
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 22:58
Memphis ''we kunnen nog groeien in alle faciliteiten''

😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Hetzij hem vergeven, heb weer van hem genoten.
Vind ik leuk
Farmer +13288
vrijdag 16 november 2018 om 23:28
Memphis, net als Frenkie de Jong vanavond, kregen ook veel aandacht van de Fransen, en kwamen dus nimmer tot hun optimale spel. Andere spelers van Oranje stonden wél op vanavond, en dat gat een boeiend gevecht tussen een sterke(doche enigszins verzwakte)regerend Wereldkampioen die een hongerig Oranje trachtte tegen te houden.
Vind ik leuk
Sunil010 +293
vrijdag 16 november 2018 om 23:00
Niks bijzonders had niks anders verwacht, met koeman hebben wij eindelijk de juiste bondscoach.
Die fucking Bert van Oostveen is gelukkig eindelijk opgerot!!!!
Vind ik leuk
Garnaal +501
vrijdag 16 november 2018 om 23:00
Geweldig genoten in het stadion, wat een teamprestatie. Ook leuk dat memphis mij keihard PANENKA hoorde schreeuwen en het uitvoerde!
Vind ik leuk
rexxo +6747
vrijdag 16 november 2018 om 23:30
Heb je nog een stem over?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:03
SUPER. Vooral een teamprestatie. Eindelijk weer trots op nederlands elftal!

Iedereen geweldig maar speciaal compliment aan dumfries! Geen discussie meer over tete aub
Vind ik leuk
De Hout +1933
vrijdag 16 november 2018 om 23:04
NEDERLAND IS TERUG! HUP HOLLAND HUP! #ORANJE
Vind ik leuk
klaasvaak +177
vrijdag 16 november 2018 om 23:04
Slimme zet van Koeman om veel Ajacieden op te stellen 😁
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:26
Nee joh, de 2 supertalenten van Willem II maken het verschil 😜
Vind ik leuk
Mr. O +1495
vrijdag 16 november 2018 om 23:05
Kante... 1 vd beste cvm's ter wereld, dacht dat hij kort op El Salvador kon dekken. Echter, wat schetste zijn verbazing?
Juist... Comment est-ce possible? Je be comprend pas!!! A oui, je m'appelle Frenkie!!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:06]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13169
vrijdag 16 november 2018 om 23:07
Oranje is terug van weggeweest, en hoe !
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:10
Dit is de aankomend Europees en Wereldkampioen. Het beste Nederlands elftal ooit. Depay is nu al beter dan Cruyff.
Jaap Stam mag de veters van De Ligt nog niet strikken en Dumfries laat Arthur Numan verbleken.

Wat een elftal!!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:30
Nog niet goed genoeg voor dat. Wat dat betreft moet de voorhoede nog sterker worden.
Vind ik leuk
meee +211
zaterdag 17 november 2018 om 02:35
ho even. beter dan cruyff? jongen zeg zoiets nooit meer aub. er was geen betere dan JC waar ook ter wereld.
sssttt nooit meer zeggen dus he.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:15
Apetrots op het Nederlands elftal. Ik heb genoten van een elftal wat geshowed heeft. Wát een wedstrijd.
Vind ik leuk
Smithsonian +41054
vrijdag 16 november 2018 om 23:18
Mooie pot.

had minstens 3-0 moeten zijn.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:30
5-0, en dat overdrijf ik niet
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:24
Volhouden.
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
vrijdag 16 november 2018 om 23:25
Die Ziyech zal nu wel balen dat ie indertijd niet voor Nederland heeft gekozen. Hij speelt nu voor een derderangs land in de woestijn tegen allerlei obscure Afrikaanse landen, terwijl hij met en tegen de wereldtop had kunnen spelen...
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:28
Wissel denk ik ... echt
Of hangend op links
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 23:28]
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:56
Inderdaad... paar maanden geleden had ik dit niet durven zeggen maar ik denk niet dat ziyech een basisplek zou hebben... middenveld staat als een huis en met ziyech word je kwetsbaarder
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:58
Middenveld zeker niet !
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
zaterdag 17 november 2018 om 00:00
Wat middenveld zeker niet?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:02
Ziyech zeker geen plaats op het middenveld Hangend opde vleugel zou eventueel kunnen (Babel) maar met hem ben je een stuk kwetsbaarder
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
zaterdag 17 november 2018 om 00:03
Dan zijn we het helemaal met elkaar eens 😉
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:25
Het is weer fijn Ajax-, PSV-, Feyenoord-, Heracles-, VVV-, AZ-, Vitesse-, Utrecht-, Heerenveen-, Fortuna-, Willem II-, Emmen-, ADO-, Excelsior-, PEC-, Groningen-, De Graafschap- en NACsupporter te zijn: het is weer fijn Nederlandse voetbalsupporter te zijn, het is weer fijn Nederlander te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:28
Malen komt er ook aan
Vind ik leuk
Sooike1208 +5024
vrijdag 16 november 2018 om 23:57
Kluivert en die jongen van manchester ook.. talenten komen ineens weer boven drijven
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:29
Fantastisch lekkere wedstrijd, ik hoop dat Portugal morgen ook zo lekker speelt. Zal moeilijk worden denk ik ;).
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:32
Portugees bloed ?
Tegen ?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:37
Jazeker! Portugal moet morgen uit tegen Italië.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 23:38
Oei lastig
Succes !
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1710
vrijdag 16 november 2018 om 23:44
Allemachies wat een team heeft Nederland, trots als een leeuw.kom maar op met dat EK, oranje shirt, vrienden, en veel bier. Ik kijk er naar uit!!
Vind ik leuk
Romo +1254
vrijdag 16 november 2018 om 23:52
Toppers 1 vóór 1
Wat een wedstrijd wie had dat van te voren gedacht
Je kan uitblinkers noemen, voor mij waren ze alle 11 echt top
Op naar een maandag...
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zaterdag 17 november 2018 om 00:57
Wat was blind slecht.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 12:03
Geweldig gespeeld. Dat Franse laffe voetbal keihard afgestraft. Nu mochten zij achter de feiten aanlopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws