Ze bleven maar aanvallen in de tweede helft. Dat was mooi om te zien

    "Ze bleven maar aanvallen in de tweede helft. Dat was mooi om te zien"

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 14:51za 17-11-2018 om 14:51

    Kees Jansma en Youri Mulder smulden van de aanvalslust van het Nederlands elftal. Ook na de rust probeerde Oranje de Fransen onder druk te zetten en zochten ze tot plezier van beide analytici ondanks de 1-0 voorsprong naar een tweede goal.

    Mulder wist in de tweede helft niet wat hij zag. "We spreken wel eens over het realisme van Koeman, maar ze bleven maar aanvallen in de tweede helft", vertelt de voormalig international bij Pauw. "Dat was mooi om te zien. In de tweede helft kopte zelfs de rechtsback (Dumfries, red.) de bal nog op goal. Iedereen valt aan en dat zelfs nog na de rust."

    "Dat is natuurlijk opmerkelijk", vult Jansma aan. "Zeer kort geleden was het niks met Oranje en stonden we te janken met de prestaties van het Nederlands elftal. Nu winnen we met 3-0 van Duitsland en met 2-0 van de wereldkampioen."

    Lees ook: 'Memphis was fenomenaal. Die Fransen keken echt tegen hem op. Mooi om te zien' 

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +7245
    zaterdag 17 november 2018 om 14:55
    De jongens ontwikkelen zichzelf uitstekend bij de club waar ze spelen. Koeman zet ze nou eenmaal op de juiste plek. Dat kan iedereen wel.
    Niemand zou Strootman en Promes nog opgesteld hebben.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9585
    zaterdag 17 november 2018 om 15:26
    Blind had het gewoon verpest hoor, Koeman zorgt wel degelijk voor een frisse wind en haalt net iets meer uit deze spelers. Koeman is trots dat hij trainer van het Nederlands elftal is en gaat er ook 100 procent voor en geniet ervan. Dat straalt hij uit op de spelers, ik vind dat Koeman hiervoor wel enige credits voor verdient. Welke trainer stapt er even in als het zo slecht gaat, voor weinig salaris?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    zaterdag 17 november 2018 om 15:29
    Koeman is gewoon zijn wensen lijstje aan het afwerken. Bovenaan stond trainer Barca en daaronder bondscoach.
    2 jaar geleden, met HIddink, had hij zijn zaakwaarnemer Rob Janssen als geinstrueerd hem bondscoach te maken maar toen was de KNVB niet vatbaar voor het gelobby.
    Nu wel want de ondergrens was bereikt. En Koeman stapte gretig in. Heeft nu het geluk dat alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen en prima als hij daar de credits voor krijgt. Wel een kanttekening blijven maken.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9585
    zaterdag 17 november 2018 om 15:36
    Koeman is ook gewoon trots om het Nederlands elftal te leiden, het is niet om enkel Barca te doen. Wel is het voor hem een mogelijkheid zijn kunde in de etalage te zetten na de mislukking in de PL.
    Vind ik leuk
    RenW +831
    zaterdag 17 november 2018 om 16:20
    Koeman stapt juist in als het talent zich manifesteert .
    Beetje zwak om Blind dat in zijn schoenen te schuiven, die nam de shit namelijk van Hiddink over!
    Vind ik leuk
    MN223 +1184
    zaterdag 17 november 2018 om 20:06
    Nam de shit van Hiddink over? Stapte in toen Hiddink het net weer op de rit had, en verprutste het alsnog, tot twee keer toe.
    Vind ik leuk
    RenW +831
    zaterdag 17 november 2018 om 20:18
    Ja klopt. Welterusten.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:44
    en nu verpest blind jr. het
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:47
    Hoezo kan iedereen wel de juiste spelers op de goede plek zetten?!
    Dus volgens jou kan iedere willekeurige voetballiefhebber, zelfs jij, een winnend team samenstellen met de juiste tactiek. Jij rekent buiten de klasse van Koeman!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:55
    Heel Nederland is optimistisch over Oranje, hopen dat ze van de Duitsers winnen , anders worden ze weer afgebrand dat ze er niks van kunnen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 14:56
    De waan van de dag he....
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1220
    zaterdag 17 november 2018 om 14:55
    We spelen nu ook vanuit een solide defensie als basis in plaats van nederlandse school op 1. Dat heeft koeman gewoon uitstekend gedaan.
    Vind ik leuk
    Itsese +5295
    zaterdag 17 november 2018 om 15:00
    Jij snapt het. Eindelijk hebben we weer een defensie die er echt staat, Dumfries die 90 minuten als een gek erop af gaat, Mathijs die echt als een muur er staat, en dan komt die bal hoog, dan pakt Virgil hem wel. Blind mag van mij gewoon wat beter en hopelijk ontwikkeld Ake zich snel. Verdediging en Keeper staan er gewoon, dat is de basis.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:03
    Precies.
    Wereldtoppers aangevuld met toptalenten.
    Vind ik leuk
    NvC +5285
    zaterdag 17 november 2018 om 15:01
    Mooie resultaten en goed voetbal. Maar we zijn nog nergens. Ik hoop dat Koeman tegen Duitsland niet te veel gaat veranderen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:01
    Het mooie vond ik dat moment tussen Bergwijn en Kimpembe, zo van lik mn harige zweetzak.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    zaterdag 17 november 2018 om 15:06
    Hoe weet jij dat hij een harige zweetzak heeft?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:09
    Van horen zeggen dat als je zweet, je zweet op plekken waarvan je dacht dat dat nooit kon.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    zaterdag 17 november 2018 om 15:16
    Ok, dat 'verklaard' het zweten. En dat harige dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:22
    Je bent wel bezig met een ‘domme vragen marathon’ hea?
    It was a joke.
    Laugh now cry later.
    Toeterroeper
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    zaterdag 17 november 2018 om 15:23
    Domme opmerking krijgt domme vraag. Wie begon er dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:28
    Soort zoekt soort zeg ik zo.
    Mijn ‘domme opmerking’ komt niet in de buurt van jou domme reactie festijn.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    zaterdag 17 november 2018 om 15:30
    Soort zoekt soort? Heb ik dan nu jou gevonden? Welcome to the club.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:36
    Zoek je mot?👀
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    zaterdag 17 november 2018 om 15:38
    Nee toch, we zitten net in hetzelfde clubje. Daar ben ik juist blij om.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:40
    krijg ik dn zo’n toeter als jou om in te schreeuwen?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    zaterdag 17 november 2018 om 15:43
    Zekers. Megafoon als je wil.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1878
    zaterdag 17 november 2018 om 16:11
    Doe niet zo triest man.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:04
    Youri Smulder
    Vind ik leuk
    Itsese +5295
    zaterdag 17 november 2018 om 15:10
    Uiteindelijk heeft Koeman het allemaal perfect gedaan, we zijn zo afgezakt dat Nederand het ook niet verdiend om bij elkaar te komen in een duur hotel, maar gewoon op het trainings complex, je ziet ook gelijk dat iedereen relaxed is, alleen bezig met de volgende wedstrijd. Zelfs Depay is bescheiden aan het worden. 2-0 winnen van Frankrijk is leuk, maar er staat nog 1 wedstrijd voor de boeg en die moet ook gewonnen worden on het een succes te noemen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    zaterdag 17 november 2018 om 15:18
    Het is nu al een succes want op voorhand gaf niemand een stuiver voor Oranje in deze groep. Het feit dat je nu al geplaatst bent en automatisch groepshoofd in de EK-kwalificatie is al boven verwachting. Als je ook nog een punt (of drie, is ook lekker :p) kunt meenemen uit Duitsland dan heb je het fantastisch gedaan!
    Vind ik leuk
    Mari +10234
    zaterdag 17 november 2018 om 16:40
    De wijze van spelen is de verdienste van Koeman.
    De uitvoering is de verdienste van de spelers.
    Ook toen Koeman trainer was bij Feijenoord speelde Feijenoord aanvallend voetbal. Aanvallender dan alle andere clubs in de eredivisie.
    Bommel heeft PSV van het schijtbakkenvoetbal afgebracht, maar kan met de spelers die hij tot zijn beschikking veel meer er uit halen.
    De teams in de poule zijn niet in hun beste vorm, toch wacht PSV veel te veel af.
    Zie hoe Dumfries gisteren speelde
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    zaterdag 17 november 2018 om 20:54
    Precies.

    Niemand denkt toch dat onder Van Bommel er tegen n sterker geachtte tegenstander na de 1-0 nog aangevallen zou worden?
    Nee hoor, lekker de bus parkeren om vervolgens weggespeeld te worden.
    En achteraf verklaren dat je lekker meegespeeld hebt.

    Alle credits aan de spelers voor de uitvoering en aan Koeman voor het strijdplan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:55]
    Vind ik leuk
    rene jong +163
    zaterdag 17 november 2018 om 18:05
    Het is nu allemaal halleluja, spelen ze 1x slecht dan is het weer KUT zo gaat dat hier
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:33
    Jongens,kom op zeg laten we positivisme uitstralen en het Nederlands elftal hun winstpartij van gisteravond gunnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:21
    Het was de beste wedstrijd in 4 jaar tijd, alles klopte van de jongen die danste bij het Wilhelmus, de sfeer en de kuip, het trainingsjasje voor het kindje wat het koud had tot en met de geweldige strafschop.

    Ik ben tegen vriendschappelijke & nations league wedstrijden maar deze mocht er echt zijn. Komt bij mij in de top tien van mooiste NL wedstrijden ooit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 23:31
    Zo moet het Nederlands elftal dit volhouden niet te naïef maar wel gedoseerd aanvallen op de tegenstander hun verdediging.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws