'Ik was in één week bij PSV, Dortmund en Spurs. Wat een slechte baan heb ik toch'

    'Ik was in één week bij PSV, Dortmund en Spurs. Wat een slechte baan heb ik toch'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 15:52za 17-11-2018 om 15:52

    Dwight Lodeweges is blij dat hij op het juiste moment is ingestapt bij het Nederlands elftal. De geboren Canadees werd in maart toegevoegd aan de technische staf van Ronald Koeman en ziet van dichtbij hoe Oranje opkrabbelt na enkele moeilijke jaren.

    Eind november had hij juist afscheid genomen als bondscoach van Oranje Onder 20, omdat hij zijn werkzaamheden niet kon combineren met die bij PEC Zwolle. "Op een gegeven moment trok ik dat niet meer, ik was mezelf aan het leegzuigen", vertelt Lodeweges aan de Leeuwarder Courant. "Je levert dan naar beide kanten toe geen high class en dat is wel wat ik nastreef."

    Het telefoontje van de kersverse bondscoach kwam dan ook uit het niets. "Ik kende hem helemaal niet! Ik zat in de auto en kreeg een appje van Koeman. Hij wilde me graag even bellen en vroeg wanneer het uitkwam", herinnert Lodeweges zich. De 61-jarige trainer wist niet wat hij ervan moest denken. "Eerst dacht ik: iemand neemt me in de maling, straks zit ik bij Edwin Evers in de uitzending."

    Inmiddels is de Lodeweges volledig in zijn element als assistent van Koeman. "Ik zie tegenwoordig alleen nog maar topduels", glundert de ex-trainer van onder meer PSV, SC Cambuur en sc Heerenveen. "Laatst was ik bij PSV-Tottenham en een paar dagen later bij Dortmund-Hertha BSC. Ik heb Memphis Depay gezien in Lyon, ben op één dag aanwezig geweest bij Tottenham-Liverpool én Watford-Manchester United. Jeminee, wat een ongelooflijk slechte baan heb ik toch…"

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    TheArena. +1150
    zaterdag 17 november 2018 om 15:54
    Lekker man, niks mis mee. Meen ik uit de grond van mijn hart.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1723
    zaterdag 17 november 2018 om 16:11
    Ik vind ook dat het Ronald Koemand siert, die 2 kennen elkaar helemaal niet. Koeman streeft uiteraard het beste na, en overweegt dus alles. Want hoe anders zou je uitkomen boj Lodeweges. Blijkbaar een erg goede keuze
    Vind ik leuk
    TheArena. +1150
    zaterdag 17 november 2018 om 16:11
    Klopt. Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7028
    zaterdag 17 november 2018 om 15:55
    In de huidige tijd zijn er zovele beelden beschikbaar dat het niet meer nodig is om zo vaak aanwezig te zijn. Kostenbesparend heet dat. Maar daar doet de KNVB niet aan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:59
    Van boven af kan je per speler beter beoordelen dan op een streampje, vind je ook niet club member?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7028
    zaterdag 17 november 2018 om 16:01
    Camera beelden zijn toch van bovenaf? Bij Ajax hangen er zelfs hogere camera's dan dat om te gebruiken in de analyses. Neem aan dat elke (top) club dit tegenwoordig heeft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:04
    Nou lekker dan.
    Samenvattingen ook maar meteen als scoutingsapparaat gebruiken, en anders gewoon vGeel assistent maken.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    zaterdag 17 november 2018 om 16:06
    Vergeet de youtube filmpjes met hoogtepunten niet
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1186
    zaterdag 17 november 2018 om 16:07
    Hahah zou niet best zijn als ze op die manier naar wedstrijden zouden gaan kijken.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    zaterdag 17 november 2018 om 15:59
    Nee gun een man vooral lekker geen wedstrijden...
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7028
    zaterdag 17 november 2018 om 16:07
    Waarom Watford-ManU? Janmaat is geblesseerd meen ik en bij United speelt geen Nederlander.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    zaterdag 17 november 2018 om 16:09
    Omdat het kan. Laat een man genieten
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7028
    zaterdag 17 november 2018 om 16:12
    En maar klagen dat er geen geld is om kunstgras te bannen..
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    zaterdag 17 november 2018 om 16:13
    Ja tuurlijk je leeft naar je naam maar snap wel dat er vooral onzin uiykomt
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7028
    zaterdag 17 november 2018 om 16:24
    Dat is de standaard reactie als ik gewoon een punt maak maar men dat niet wil toegeven.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22133
    zaterdag 17 november 2018 om 16:33
    Jou heb ik nog nooit een punt zien maken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 03:50
    Ik ook niet..je word dood moe van die gozer met zijn schijt hoorn.

    Enige punt waar je op moet hopen bij hem is het eindpunt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 03:51]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 03:53
    Een punt maken?

    Ja met je potlood en puntenslijper misschien. Of misschien een hoedje van papier ofzo..

    Laat me niet lachen meneer de damschreeuwer
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17309
    zaterdag 17 november 2018 om 18:41
    Dus de KNVB moet het geld ophoesten om bij clubs een echte grasmat aan te leggen?
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3429
    zaterdag 17 november 2018 om 16:05
    Nee daarvoor zijn onvoldoende beelden beschikbaar. Je moet ook bekijken wat een speler doet zonder de bal. In het stadion zie je andere dingen
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13921
    zaterdag 17 november 2018 om 16:30
    Komt omdat jij alleen maar let op wat een speler doet wanneer hij in balbezit is, terwijl net zo belangrijk is om te zien wat een speler doet zonder balbezit. Hoe hij staat opgesteld en hoe hij loopt over het gehele veld. En soms kunnen ook spelers van de verdedigende partij en mindere partij juist degene zijn die positief opvallen, maar dat zie je op TV niet aangezien ze alleen maar de bal volgen en alleen maar de mooie acties te zien zijn.
    Vind ik leuk
    John M. +4876
    zaterdag 17 november 2018 om 16:59
    Dat is hogere wiskunde voor onze roeptoeter. Aan zo iets denkt hij niet eens.
    Vind ik leuk
    1904088 +531
    zaterdag 17 november 2018 om 15:58
    Voor zijn leeftijd is hij nog wel atletisch zeg, knap dat hij zichzelf kan leegzuigen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174614
    zaterdag 17 november 2018 om 16:02
    Dit soort voetbalmensen zijn de perfecte assistenten.
    Jonge snotneuzen hebben daar hopelijk nog respect voor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:28
    Jezelf leegzuigen ?
    Lenig of ....
    Vind ik leuk
    frank1971 +2304
    zaterdag 17 november 2018 om 17:06
    Je leegzuigen moet je lekker door je vrouw laten doen mr Lodeweges.
    Vind ik leuk
    52N6E +1066
    zondag 18 november 2018 om 14:58
    Mooie kerel. Stille kracht achter Koeman en 1000% zeker dat de successen van Oranje ook aan hem te danken zijn.
    Zijn vertrektijden PEC is in ieder geval duidelijk merkbaar in de resultaten. Sinds zijn vertrek geen fatsoenlijke punten meer binnengehengeld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws