Football Leaks noemt NEC-verdediger: 'City betaalde 2 ton en wacht transferverbod'

    Football Leaks noemt NEC-verdediger: 'City betaalde 2 ton en wacht transferverbod'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 17:18za 17-11-2018 om 17:18

    Manchester City lijkt te moeten vrezen voor een transferverbod na enkele belastende onthullingen in de Football Leaks-documenten. De club haalde in 2012 de huidige NEC-verdediger Matthias Bossaerts naar Engeland, maar deed dat volgens Football Leaks op onrechtmatige wijze.

    Bossaerts moest zijn zestiende verjaardag nog vieren toen hij de jeugdopleiding van Anderlecht inruilde voor die van de Premier League-grootmacht. The Times schrijft dat de familie van de Belgische jeugdinternational hiervoor een flinke financiële compensatie kreeg: Manchester City zou liefst twee ton hebben overgemaakt aan de familie van Bossaerts, die sinds deze zomer in De Goffert speelt.

    Deze handelswijze is echter in strijd met de FIFA- en Premier League-reglementen. Volgens The Times heeft Manchester City nog zeven andere tieners op soortgelijke wijze naar Engeland gehaald. De regerend Engels landskampioen hangt nu een geldstraf én een transferverbod voor één jaar boven het hoofd.

    Poll

    Denk je dat de FIFA daadwerkelijk actie gaat ondernemen tegen Manchester City?

    (1600 stemmen)

    Plaats een reactie

    Roeptoeter +6832
    zaterdag 17 november 2018 om 17:23
    Die transferverboden zijn een grap. Kopen ze gewoon net daarvoor extra in, voor de zekerheid. En ook een boete helpt niet.
    Uitsluiting van Europees voetbal!!
    Vind ik leuk
    HansKlok +282
    zaterdag 17 november 2018 om 17:29
    Of ze doen hetzelfde wat PSG met Mbappé heeft gedaan
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:32
    PSG had geen transferverbod, dat was om de FFP te omzeilen.
    Vind ik leuk
    NvC +5194
    zaterdag 17 november 2018 om 17:29
    Zonder van de 2 ton.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    zaterdag 17 november 2018 om 17:30
    hoe vaak hebben we die fanta verhaaltjes al gehoord over mc en psg?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:31
    Hopelijk gebeurt dit een keer... Chelsea en City blijven maar de regels overtreden...
    Vind ik leuk
    NvC +5194
    zaterdag 17 november 2018 om 17:46
    En PSG, en AC Milan. Ze hebben allen geen respect voor de regels. Je kan beter een voorbeeld maken van een en dan volgt de rest wel.
    Vind ik leuk
    kerel +2157
    zaterdag 17 november 2018 om 18:30
    Allemaal uitsluiten.. laat die clubs maar voetballen in de tuin van de sjeiks.. kunnen die enge jurken mooi klappen voor neymar.. kunnen wij weer naar leuke voetballers kijken..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    zaterdag 17 november 2018 om 18:58
    Ja, of ze beginnen ineens een Super League.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    zaterdag 17 november 2018 om 18:08
    ja, het is me wat als de " koopclubs " de gevestigde orde het vuur na aan de schenen legt hé?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33937
    zaterdag 17 november 2018 om 17:46
    Allemaal tobspelers.
    Vind ik leuk
    Bill +833
    zaterdag 17 november 2018 om 18:01
    De PL is de basis van alle voetbal ellende. Het is een walgelijke uiting van kapitalisme in optima forma. Een zeepbel die op springen staat. De sjeiks en oligargen zien de armlastige engelse bevolking als een speelbal van hun overvloedige dollars. De middle class vult zijn zakken. Net als het troosteloze engelse koningshuis is ook het kunstmatig in stand gehouden instutuut genaamd de PL gedoemd om te imploderen.
    De sjeiks en oligargen zullen emotieloos hun dollars terug trekken en het armlastige engelse volk zal meer dan ooit achter blijven in misère en de fles drank zal meer dan ooit hun enige troost zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    zaterdag 17 november 2018 om 18:59
    Terwijl alle andere competities tegen het kapitalistische systeem vechten?
    Vind ik leuk
    Bill +833
    zaterdag 17 november 2018 om 19:40
    Noodgedwongen trendvolgers vriend.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    zaterdag 17 november 2018 om 19:50
    Tuurlijk. Als La Liga of de Serie A de grootste was ging het allemaal anders. Dan werd al het geld eerlijk verdeeld en was iedereen gelijk. En die rijke eigenaren zitten ook helemaal niet alleen maar in Engeland.
    Als je geen kapitalistisch systeem wilt moet je naar de VS kijken. Gek genoeg.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:11
    Eerste keer dat het niet over Frenkie gaat
    Vind ik leuk
    plein19 +2452
    zaterdag 17 november 2018 om 19:22
    Laat het verbod nog maar even wachten. City kan de prijs lekker opdrijven van De Jong
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:42
    ik schrok al even toen ik de kop las, wanneer we als NEC ook nog een boete gaan krijgen en een transferverbod spelen we nog jaren in de kelderklasse van het Nederlands voetbal.

    Ach gelukkig hebben we als fans nog een nevenfunctie door zwarte piet te beschermen want van het voetbal wordt je momenteel niet vrolijk zucht
    Vind ik leuk
    Barbie +1027
    zaterdag 17 november 2018 om 23:31
    Zelfspot is goed, maar het lijkt in Nijmegen een beetje cult te zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 00:06
    Ach de FIFA is net een grote beer zonder tanden... veel grauwen en dan niets durfen te doen. Bang dat de grote clubs dan tegen de FIFA gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws